Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
This topic is about Estimator de performante, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
Oct 3 2009, 06:20 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel. Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata. In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok. Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste. Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze. Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare). Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul. Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant). Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici. Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine. Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R. Enjoy This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 4 2009, 10:16 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pentru versiunea stock ia un dyno de pe net, pt TDI sigur gasesti milioane. 3-4 puncte, sunt importante doar pt aerodinamica. Apoi baga cat poti de precis (mai ales la turatii inalte) pentru versiunea cu care ai fost pe circuit si compara cu rezultatele masurate
Cu una din versiunile beta am facut calculul pentru masina lui Halba si rezultatele sunt destul de aproape de realitate de cele din catalog. Am comparat 0-100, 80-160 si 400m si sunt f apropiate de ce scrie in catalog sau pe fastestlaps.com. Cum e automata erorile datorate schimbarilor de viteze sunt mai mici. Pt Getzul meu nu am rezultate de pe fastestlaps (nu e tocmai o masina de curse de referinta ), insa rezultatele sunt destul de asemanatoare cu catalogul si cu ce am cronometrat cu chronogps. Nitel optimiste, insa asta se datoreaza schimbarilor de viteza pe de o parte, si datorita faptului ca dynotestul stock e mai bun decat catalogul (in catalog e dat 88CP, la dyno am avut peste 90 intre 3200 si 4200rpm). Insa diferenta stock-tunata mi se pare f f aproape de realitate comparativ ce-am masurat pe 0-100 si pe 80-120. Viteza maxima e foarte aproape de realitate si ea. Am pacalit putin programelul incat sa mearga doar cu a 4-a o data si a 5-a a doua oara si m-am uitat pe 80-120. E f apropiat de ce am masurat (aici nu mai intervin schimbarile de viteza). Nici la skoda superb nu sunt aberante rezultatele. Nitel optimiste, din nou, insa am vazut pe cateva forumuri ca unii au masurat timpi mai buni decat cartea. In plus, in catalog performantele sunt identice la cutia manuala si cea dsg, insa dsg-ul schimba in 8 milisecunde, de secunda iar manualul probabil de 50 ori mai mult deci nu prea cred sa fie identice rezultatele, sunt convins ca DSG-ul e mai rapid. (si mai apropiat de calculul meu ) -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 02:59 AM |