Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
This topic is about Estimator de performante, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
Oct 3 2009, 06:20 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel. Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata. In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok. Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste. Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze. Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare). Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul. Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant). Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici. Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine. Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R. Enjoy This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 6 2009, 08:15 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Doru
Uite o prima estimare. Ca sa fie mai corect, ar trebui niste puncte si dupa 6000rpm, insa deocamdata l-eam bagat din burta. Schimbarile de viteza l-am estimat la 0.4s Hyundai Getz CRDI Skoda Octavia 1.8T 4x4 STOCK TUNED STOC TUNED 0-100km/h 12,3 10,1 9,4 6,8 400m 18,476 17,38 16,476 14,698 1000m 34,206 31,686 30,2 27,004 149 165 175 189 Demarajul pe 400 si 1000m la varianta stock aduce bine cu asta de aici: http://www.autotitre.com/fiche-technique/Skoda/Octavia/1.8T insa datele tale sunt putin diferite Problema e la Vmax. Eu "prezic" 257km/h. Conform Carfolio, http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=78551 modelul de 180CP prinde 232... de la 180 la 215CP nu cred ca ai cum sa castigi doar 8km/h. Parerea mea este ca undeva e o eroare. La varianta tunata fie ai mai putin de 215CP, fie e capabila de viteza maxima mai mare, fie versiunea stoc nu prinde 215, ceea ce nu e ilogic avand in vedere ca 215 e pt varianta fwd care are pierderi mai mici (teoretic). E insa corent faptul ca modelul de 180CP e mai rapid decat al tau, insa mai lent decat varianta tunata Ca sa prinzi "doar" 240km/h, inseamna sa ai 30% cuplu si putere mai multa (aka 195CP si 275nm). Sau inseamna ca puterea scade f violent dupa 5500rpm, mai violent la varianta tunata decat la cea stock. Pare totusi logic, 210Km/h cu 150CP, 232 cu 180CP si 240 cu 195CP.... Sau ai 215CP insa de fapt la varianta stock viteza maxima e pe la 205, ceea ce nu ar fi chiar aberant, avand in vedere ca ai pierderi mai mari si din cate am inteles si masina e mai inalta, ceea ce afecteaza negativ aerodinamica. This post has been edited by James Kilowatt: Oct 6 2009, 08:31 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 21st May 2024 - 06:32 PM |