IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Filtre; imbunatatire consum

This topic is about Filtre; imbunatatire consum, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Filtre; imbunatatire consum
solmar
post Aug 9 2009, 09:46 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468




INVENȚIE. Corneliu Birtök-Băneasă, studentul din Deva, a reușit să reinventeze filtrul de aer al motorului, reducând cu 15% consumul de combustibil al autovehiculelor.

Deținător al mai multor medalii la saloane inter na ționale de inventică, studentul Corneliu Birto- Băneasă a imaginat zeci de tipuri de filtre de aer, care acum funcționează pe toate tipurile de autovehicule, de la scutere la TIR-uri.

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...capota-masinii/


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
simpson
post Aug 24 2009, 05:15 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 354
Joined: 22-August 05
From: Cluj-Napoca
Member No.: 53.889



QUOTE (f1anatic @ Aug 23 2009, 09:35 PM) *
Domeniul meu exact, de studiu/diploma si de munca se numeste Aerosol Science & Technology si visez tot ce este in materie de filtre si metode de preselectie/filtrare a particulelor si miscarii particolelor prin gaze si a proprietatii acestora. As fi foarte curios sa vad "pricipiile" pe care lucreaza; ideile de gen "transfer termodinamic" precum si "Este un filtru multifuncțional, care captează mai bine aerul, îl prerăcește, îi mărește viteza și îi poate inversa direcția cu până la 180 de grade" sint prea vagi. Aceste lucruri nu pot fi facute decit prin sisteme gen "ciclon" iar separarea particulelor din aer (chiar de ordinul a 1-2 micrometri) nu se face prin filtrare printr-un metrial poros ci prin intertie si impact cu o suprafata sau volum de aer stagnant. Ca la aspiratoarele moderne. Mai sint si alte mijloace de filtrare a aerului cum ar fi polarizarea particulelor dijn aer si apoi miscarea lui printr-un cimp electric dar nu cred ca e vorba aici.

Nu zic ca nu e posibila sau practica o revolutie in domeniu...dar cred ca este impropriu spus "filtru" de aer in intelesul clasic. Deci, daca EVZ se refera la un filtru in intelesul clasic a unui fel de paralelipiped gros de 2-3 cm si dreptunghiular sau patrat....sau vreun tub conic sau circular cu material filtrant gen PUF (polyurethane foam) sau bumbac; etc; NU pot crede. O aplicatie gen mini-cyclon; da.


woot.gif yes.gif Respect maxim.

Eu am pus masinii un filtru Green ce inlocuieste filtrul original, in cutie. Nu stiu ce roata reinventeaza domnul Birtok insa daca dumnealui atinge aceeasi performanta (cel putin) ca si filtrele de tip Green sau K&N la doar jumatate din pret (pe mine m-a costat 200 roni) atunci jos palaria. Ca idee...Filtrele acestea sunt bune, sunt ca apa sfintita, nu repara dar nici nu strica. Sunt mai bune,dar nu as putea sa argumentez de ce din experienta mea directa.La 100 de cai se simte mai mult o flexibilitate a turatiei si cam atat.Un flux mai sanatos de aer, dar nu neaparat dublat de o putere evident mai mare.


--------------------
Renault Megane 1,6 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th May 2024 - 03:34 AM