Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Filtre; imbunatatire consum
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
solmar

INVENȚIE. Corneliu Birtök-Băneasă, studentul din Deva, a reușit să reinventeze filtrul de aer al motorului, reducând cu 15% consumul de combustibil al autovehiculelor.

Deținător al mai multor medalii la saloane inter na ționale de inventică, studentul Corneliu Birto- Băneasă a imaginat zeci de tipuri de filtre de aer, care acum funcționează pe toate tipurile de autovehicule, de la scutere la TIR-uri.

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...capota-masinii/
Baby Blues
Daca este adevarat, e pacat ca inca odata tara asta da peste nas unor oameni care ar putea promova "marca" Romania. Sunt curios cum se poate comanda un astfel de filtru si cum s-ar putea intra in posesia lui.

solmar
QUOTE (Baby Blues @ Aug 23 2009, 12:12 PM) *
Daca este adevarat, e pacat ca inca odata tara asta da peste nas unor oameni care ar putea promova "marca" Romania. Sunt curios cum se poate comanda un astfel de filtru si cum s-ar putea intra in posesia lui.


intra pe articol! in comentarii isi da omu toate coordonatele.
f1anatic
Domeniul meu exact, de studiu/diploma si de munca se numeste Aerosol Science & Technology si visez tot ce este in materie de filtre si metode de preselectie/filtrare a particulelor si miscarii particolelor prin gaze si a proprietatii acestora. As fi foarte curios sa vad "pricipiile" pe care lucreaza; ideile de gen "transfer termodinamic" precum si "Este un filtru multifuncțional, care captează mai bine aerul, îl prerăcește, îi mărește viteza și îi poate inversa direcția cu până la 180 de grade" sint prea vagi. Aceste lucruri nu pot fi facute decit prin sisteme gen "ciclon" iar separarea particulelor din aer (chiar de ordinul a 1-2 micrometri) nu se face prin filtrare printr-un metrial poros ci prin intertie si impact cu o suprafata sau volum de aer stagnant. Ca la aspiratoarele moderne. Mai sint si alte mijloace de filtrare a aerului cum ar fi polarizarea particulelor dijn aer si apoi miscarea lui printr-un cimp electric dar nu cred ca e vorba aici.

Nu zic ca nu e posibila sau practica o revolutie in domeniu...dar cred ca este impropriu spus "filtru" de aer in intelesul clasic. Deci, daca EVZ se refera la un filtru in intelesul clasic a unui fel de paralelipiped gros de 2-3 cm si dreptunghiular sau patrat....sau vreun tub conic sau circular cu material filtrant gen PUF (polyurethane foam) sau bumbac; etc; NU pot crede. O aplicatie gen mini-cyclon; da.
HalbaSus
Ceea ce ma mira pe mine este faptul ca se insista exclusiv pe treaba cu redusul combustibilului, chestie greu masurabila, putand fi obtinuta si prin efectul "talpa fina" si "condus preventiv". In mod normal un filtru care nu doar ca mareste viteza aerului (de aici rezultand un debit mai mare in mod normal (?)) dar il si pre-raceste (un fel de intercooler ?) ar trebui sa creasca in mod semnificativ performantele motorului.

Ori filtre care maresc performantele motorului exista de mult timp... si mi se pare ca si alea se lauda cu un consum redus, dar principalul efect este cresterea performantelor.
DORU
Am urmarit si eu la TV aceasta stire.

F1anatic a subliniat bine un lucru: explicatii voalate ale inventatorului, eu unul nu i-as fura ideea daca insa as vedea si un grafic gen Dyno...oricum, ca in orice inventie, un adevar exista.

Pretul mentionat in reportaj era de 80 - 100 RON / buc. thumbsup.gif
simpson
QUOTE (f1anatic @ Aug 23 2009, 09:35 PM) *
Domeniul meu exact, de studiu/diploma si de munca se numeste Aerosol Science & Technology si visez tot ce este in materie de filtre si metode de preselectie/filtrare a particulelor si miscarii particolelor prin gaze si a proprietatii acestora. As fi foarte curios sa vad "pricipiile" pe care lucreaza; ideile de gen "transfer termodinamic" precum si "Este un filtru multifuncțional, care captează mai bine aerul, îl prerăcește, îi mărește viteza și îi poate inversa direcția cu până la 180 de grade" sint prea vagi. Aceste lucruri nu pot fi facute decit prin sisteme gen "ciclon" iar separarea particulelor din aer (chiar de ordinul a 1-2 micrometri) nu se face prin filtrare printr-un metrial poros ci prin intertie si impact cu o suprafata sau volum de aer stagnant. Ca la aspiratoarele moderne. Mai sint si alte mijloace de filtrare a aerului cum ar fi polarizarea particulelor dijn aer si apoi miscarea lui printr-un cimp electric dar nu cred ca e vorba aici.

Nu zic ca nu e posibila sau practica o revolutie in domeniu...dar cred ca este impropriu spus "filtru" de aer in intelesul clasic. Deci, daca EVZ se refera la un filtru in intelesul clasic a unui fel de paralelipiped gros de 2-3 cm si dreptunghiular sau patrat....sau vreun tub conic sau circular cu material filtrant gen PUF (polyurethane foam) sau bumbac; etc; NU pot crede. O aplicatie gen mini-cyclon; da.


woot.gif yes.gif Respect maxim.

Eu am pus masinii un filtru Green ce inlocuieste filtrul original, in cutie. Nu stiu ce roata reinventeaza domnul Birtok insa daca dumnealui atinge aceeasi performanta (cel putin) ca si filtrele de tip Green sau K&N la doar jumatate din pret (pe mine m-a costat 200 roni) atunci jos palaria. Ca idee...Filtrele acestea sunt bune, sunt ca apa sfintita, nu repara dar nici nu strica. Sunt mai bune,dar nu as putea sa argumentez de ce din experienta mea directa.La 100 de cai se simte mai mult o flexibilitate a turatiei si cam atat.Un flux mai sanatos de aer, dar nu neaparat dublat de o putere evident mai mare.
James Kilowatt
Eu am unele rezerve cu privire la scaderile de consum, mai ales in regim urban. As fi foarte curios sa vad niste teste pe banc riguroase. Am citit ce scrie pe site si e interesant, insa am unele semne de intrebare. Cel mai mare fiind cel legat de lipsa unor teste riguroase, facute eventual de un organism omologat independent.

Insa ca sa revenim la partea tehnica, la benzinare, fluxul de aer nu e limitat de filtru ci de clapeta de acceleratie iar ECU are grija sa ramana raportul aer-benzina cel stabilit. Ameliorarea filtrului nu are cum sa duca la scadere de consum ci in cel mai bun caz la cresteri de putere cand pedala e la blana.

Ameliorarea admisiei ar putea teoretic imbunatati consumul prin "spalarea" mai buna a cilindrilor (chestie scrisa si pe site, cu care sunt de acord in principiu), insa la motoarele moderne euro n-spe ai un EGR care in oras isi face de cap si iti 'strica" spalarea. Probabil, filtrul asta ar putea sa reduca consumul urban impreuna cu o resoftare care sa modifice managementul egr-ului. Caz in care, efectul e al filtrului sau al resoftarii?

In plus, ma intreb daca instalarea "artizanala" nu poate dauna mai mult decat ajuta. Adica, daca in loc sa raceasca aerul datorita inventiei nu e mai cald pentru ca nu-l trage de unde trebuie.... In plus, in drumurile scurte urbane, nu ai nevoie intotdeauna sa racesti aerul...
James Kilowatt
Una peste alta, a castigat (iar?!) si premiul de la Geneva smile.gif

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12055...nt-autobuze.htm

Mai, daca creste puterea la scutere, m-ar tenta si pe mine.... ca filtrul meu sunt aproape sigur ca o scade...
mike.omega
Nu te-a impins niciodata curiozitatea sa faci un drum la Geneva cand e salonul de inventii??

http://www.corneliugroup.ro/

Macar nu mai vorbim de magneti si energii nu stiu de care smile.gif
yeotamara97
On your first trip to LA el paso kitchen remodeling contractors
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.