QUOTE (f1anatic @ Aug 23 2009, 09:35 PM)
Domeniul meu exact, de studiu/diploma si de munca se numeste Aerosol Science & Technology si visez tot ce este in materie de filtre si metode de preselectie/filtrare a particulelor si miscarii particolelor prin gaze si a proprietatii acestora. As fi foarte curios sa vad "pricipiile" pe care lucreaza; ideile de gen "transfer termodinamic" precum si "Este un filtru multifuncțional, care captează mai bine aerul, îl prerăcește, îi mărește viteza și îi poate inversa direcția cu până la 180 de grade" sint prea vagi. Aceste lucruri nu pot fi facute decit prin sisteme gen "ciclon" iar separarea particulelor din aer (chiar de ordinul a 1-2 micrometri) nu se face prin filtrare printr-un metrial poros ci prin intertie si impact cu o suprafata sau volum de aer stagnant. Ca la aspiratoarele moderne. Mai sint si alte mijloace de filtrare a aerului cum ar fi polarizarea particulelor dijn aer si apoi miscarea lui printr-un cimp electric dar nu cred ca e vorba aici.
Nu zic ca nu e posibila sau practica o revolutie in domeniu...dar cred ca este impropriu spus "filtru" de aer in intelesul clasic. Deci, daca EVZ se refera la un filtru in intelesul clasic a unui fel de paralelipiped gros de 2-3 cm si dreptunghiular sau patrat....sau vreun tub conic sau circular cu material filtrant gen PUF (polyurethane foam) sau bumbac; etc; NU pot crede. O aplicatie gen mini-cyclon; da.
Respect maxim.
Eu am pus masinii un filtru Green ce inlocuieste filtrul original, in cutie. Nu stiu ce roata reinventeaza domnul Birtok insa daca dumnealui atinge aceeasi performanta (cel putin) ca si filtrele de tip Green sau K&N la doar jumatate din pret (pe mine m-a costat 200 roni) atunci jos palaria. Ca idee...Filtrele acestea sunt bune, sunt ca apa sfintita, nu repara dar nici nu strica. Sunt mai bune,dar nu as putea sa argumentez de ce din experienta mea directa.La 100 de cai se simte mai mult o flexibilitate a turatiei si cam atat.Un flux mai sanatos de aer, dar nu neaparat dublat de o putere evident mai mare.