IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Climatronic?

This topic is about Climatronic?, the author, Han.solo, wrote about: Am un prieten cu Citroen Xsara 2.0 si mi-a spus ca are climatronic cu actionare electrica (compresor actionat electric, nu pe cureaua de distributie) ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Climatronic?
Han.solo
post Feb 5 2005, 07:09 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 219
Joined: 5-February 05
Member No.: 39.882



Am un prieten cu Citroen Xsara 2.0 si mi-a spus ca are climatronic cu actionare electrica (compresor actionat electric, nu pe cureaua de distributie) care nu are consum suplimentar de combustibil la pornirea AC.
O alta cunostiinta (Citroen Xantia) a spus ca are acelasi tip de AC.
Exceptand povestea consumului 0 (desi oamenii au auzit de legea conservarii energiei, sustin ca alternatorul oricum incarca permanent acumulatorul si astfel energia irosita este folosita la AC!); exista totusi la produsele de serie asa ceva? Si daca da este mai fiabil/ieftin/eficient decat sistemul clasic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Feb 6 2005, 12:56 PM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



climatronic actionat electric , marfa laugh.gif

a doua explicatie e mai buna . compresor actionat electric ... eu nu cunosc asa ceva la PSA .

ia sa faca o poza cu motorul sa ne dumirim si noi .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Feb 9 2005, 12:50 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Probabil era vorba de pompa servo directie electricã !
compresorul de clima rontzaie cam 5 cai putere ce actionati electric iti fac bateria muci in 30 minute (sunt cam 3,5 kW ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 9 2005, 11:33 AM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(george39889)
O alta cunostiinta (Citroen Xantia) a spus ca are acelasi tip de AC.
Exceptand povestea consumului 0 (desi oamenii au auzit de legea conservarii energiei, sustin ca alternatorul oricum incarca permanent acumulatorul si astfel energia irosita este folosita la AC!); exista totusi la produsele de serie asa ceva? Si daca da este mai fiabil/ieftin/eficient decat sistemul clasic?




Conservarea energiei e prima eroare, pe care ai sesizat-o. In argumentatia de mai sus mai exista una. Alternatorul nu incarca ca nebunul, ci este controlat de un releu care ii regleaza tensiunea de excitatie, si produce atata curent cat e nevoie.... La motorasele mai mici, poti verifica aprinzand farurile la relenti si ai sa vezi ca turatia scade nitel, datorita faptului ca alternatorul a inceput sa pape niste wati in plus.
Habar n-am daca e mai fiabil sistemul cu compresor electric.
Oricum, daca haleste constant 3.5kw cum zice malin, atunci bateria are probleme sa dea cei aproape 300 amperi necesari, pentru multe baterii asta e mai mult decat curentul maxim pe care il da in scurt. Si se face muci si mai repede de atat. Dupa 5-10 minute am dubii ca mai are curent sa invarta demarorul.

PS cum se scrie corect "wati"? :roll:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alecs
post Feb 9 2005, 12:47 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 400
Joined: 13-May 04
From: in fata monitorului
Member No.: 25.259



QUOTE(MR28673)
PS cum se scrie corect "wati"? :roll:


watt e la singular, deci watti la plural pe romaneste.. de fapt, puterea se masoara in xxx W(watt)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Feb 9 2005, 01:14 PM
Post #6


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



unitatile de masura sunt eliptice de plural.
corect e 100metru si nu 100metri.
la fel si cu Watt.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 9 2005, 02:23 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



PE asta n-o stiam.... valabil si pentru litri, kilograme etc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Feb 9 2005, 03:58 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



QUOTE(CristianT)
unitatile de masura sunt eliptice de plural.
corect e 100metru si nu 100metri.
la fel si cu Watt.


Nu e asa. Imi pare rau ca sunt off-topic, dar metru nu este eliptic de plural.

Watt, ca si alte unitati de masura, e eliptic de plural pentru ca vine din alta limba si cuvantul ar suferi transformari prea mari pentru plural. Desi limba are tendinta sa asimileze si forma de plural uzuala, adica wati. Ci timpul, dictionarele o sa le accepte.

@ MR In rest, litri si kilograme sunt OK. Ase se zice! :idea:


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Feb 9 2005, 03:59 PM
Post #9


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



fireste.
dar n-ai sa vezi nici pe profi universitari vorbind asa. iti dai seama ce penibil suna pentru toata lumea tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 9 2005, 04:21 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ca sa evitam disputele lingvistice, am putea folosi doar simbolul, W sau m, kg, sec smile.gif In felul acesta putem pastra un nivel academic fara a suna ridicol frazele noastre smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Feb 9 2005, 08:24 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



wati e corect, asa zice si DEX-ul:

http://dexonline.ro/search.php?cuv=watt&source=


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alecs
post Feb 10 2005, 09:08 AM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 400
Joined: 13-May 04
From: in fata monitorului
Member No.: 25.259



QUOTE(Marius-Iulian)
wati e corect, asa zice si DEX-ul:

http://dexonline.ro/search.php?cuv=watt&source=


aproape am nimerit-o :cheers: bine ca ne-ai luminat Iulian
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bark35485
post Feb 14 2005, 11:49 PM
Post #13


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 8-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.478



Pai yo nu ma complic cu wati,metri etc. .Yo scriu W,M etc. :argue:


--------------------
BMW 350i:2979 cmc,6 cilindri,231/5900 cp/rpm,300/3500 Nm/rpm.Dimensiuni:4841/1846/1468
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th May 2024 - 10:01 PM