QUOTE(george39889)
O alta cunostiinta (Citroen Xantia) a spus ca are acelasi tip de AC.
Exceptand povestea consumului 0 (desi oamenii au auzit de legea conservarii energiei, sustin ca alternatorul oricum incarca permanent acumulatorul si astfel energia irosita este folosita la AC!); exista totusi la produsele de serie asa ceva? Si daca da este mai fiabil/ieftin/eficient decat sistemul clasic?
Conservarea energiei e prima eroare, pe care ai sesizat-o. In argumentatia de mai sus mai exista una. Alternatorul nu incarca ca nebunul, ci este controlat de un releu care ii regleaza tensiunea de excitatie, si produce atata curent cat e nevoie.... La motorasele mai mici, poti verifica aprinzand farurile la relenti si ai sa vezi ca turatia scade nitel, datorita faptului ca alternatorul a inceput sa pape niste wati in plus.
Habar n-am daca e mai fiabil sistemul cu compresor electric.
Oricum, daca haleste constant 3.5kw cum zice malin, atunci bateria are probleme sa dea cei aproape 300 amperi necesari, pentru multe baterii asta e mai mult decat curentul maxim pe care il da in scurt. Si se face muci si mai repede de atat. Dupa 5-10 minute am dubii ca mai are curent sa invarta demarorul.
PS cum se scrie corect "wati"? :roll: