Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 08:54 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Bineinteles ca Tu poti crede ce doresti.
In Europa "elasticitatea" se masoara in treptele superioare. Adica la turatii mai scazute. Exemplul tau SUA nu se aplica aici. Pentru a afla daca au masurat in treapta V pot intreba prin mail sau chiar prin telefon. La masina cum am scris au pus si Direct Air Intake, ce nu am scris: discuri de frana ventilate si jante mai late. Fara sa te supar, dar vii cu exemple nepotrivite. Exemplul cu Legacy GT ca termen de comparatie este irelevant. Motive: 1. masurat in trepta III si nu in treapta V. Diferentele sunt mult mai mari in treapta V. 2. o diferenta de 50CP are alt efect la 160CP decat la 300CP P.S. ca sa fie un pic mai clar "elasticitate" la OBK 2.5i MY07 5MT: 80 - 120kmph treaptaV 12,0s 80 - 120kmph treaptaIV 8,5s 80 - 120kmph treaptaIII 6,0s -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 10:25 PM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Bineinteles ca Tu poti crede ce doresti. Fara sa ne suparam, Diferenta de putere va fi aceeasi indiferent daca o masori in treapta a 5-a sau in treapta a 3-a. Nu vei taia 7 secunde dintr-un timp de accelerare si doar 2 dincolo. Nu la o masina NA. La o masina turbo vad posibil asta in cazul cind schimbi turbo, si masina intra in boost la un RPM mai scazut. Timpul nu se va dilata diferit in treapta a 3-a fata de a 5-a. Va dura mai mult sa accelerezi de la 80 la 120 in a 5-a comparat cu a 3-a; categoric; dar diferenta la timpi va fi similara pentru cresteri de puteri similare. Sau explicat altfel, daca 50 de cai putere iti taie 2 secunde din timpii masurati in treapta a 3-a; iti va taia 2 secunde si cind masori in treapta a 5-a. Indeosebi valid la masini NA care au "power delivery" liniar. Trebuie considerate cifrele relative, nu absolute. Si daca ti se pare un salt spectaculos in putere 50 de cp pt o masina normal aspirata, sa stii ca ramine un progress substantial si pt o masina turbo. Si nu comparam totusi motoare V10 de F1 cu motoare de Honda Civic de strada. Consider oportun momentul sa te invit sa descarci acest mic manual. Stiu, e in Engleza. http://masini.ro/forum/index.php?act=attac...st&id=18593 (gasit de altfel la mesajul 278, incadrat la ECU/Chip/Powerbox Tuning) E dreptul fiecaruia dintre noi sa credem ce vrem. Eu nu cred. Tu crezi. Eu am si ceva experienta practica; si ceva teoretica si citesc si pe net, probabil nu aceleasi lucruri ca si tine, dar oferindu-ne unul altuia aceste link-uri putem in continuare face un schimb de experienta. Este foarte posibil sa ai si tu aceasta experienta practica; eu nu te cunosc ca sa afirm categoric intr-un fel sau altul. In priviinta experientei mele practice - te invit calduros in week-end acum cind imi voi schimba lichidele in diferentiale si transmisie, vom instala sway bars si schimbam frinele pe 2 masini impreuna cu colegii din club, dar nu cred ca este posibil sa participi. Dupa cum am spus, nu trebuie sa ma crezi. Trebuie doar sa apreciezi ca eu nu am fost convins, luind in ansamblu tot ce stiu despre masini, nu consider posibil si practic tot ce am vazut despre electric supercharger, cel putin la nivelul prezentarii pe care au facut-o cei din link-urile tale. Si nu am inteles. Daca tot crezi atit de ferm in aceasta piesa de ce nu o cumperi si o montezi ? Sau eventual, te intelegi cu citiva amici, puneti toti banii, luati una, o montati pe masina unuia dintre voi; va dati fiecare tura cu ea daca merge, ala care ramine cu piesa va da banii la fiecare separat - daca sinteti 5 insi si piesa a costat 100 de dolari, respectivul - tu - dai inapoi 20 de dolari la fiecare; si ei isi cumpara separat piesa. Daca nu tine faza, ati pierdut fiecare doar 20 de dolari si asta a fost experimentul. Nu ati ramas cu o piesa inutila. This post has been edited by f1anatic: Feb 27 2009, 10:28 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 11:50 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Fara sa ne suparam, Diferenta de putere va fi aceeasi indiferent daca o masori in treapta a 5-a sau in treapta a 3-a. Nu vei taia 7 secunde dintr-un timp de accelerare si doar 2 dincolo. Nu la o masina NA. La o masina turbo vad posibil asta in cazul cind schimbi turbo, si masina intra in boost la un RPM mai scazut. Timpul nu se va dilata diferit in treapta a 3-a fata de a 5-a. Va dura mai mult sa accelerezi de la 80 la 120 in a 5-a comparat cu a 3-a; categoric; dar diferenta la timpi va fi similara pentru cresteri de puteri similare. Sau explicat altfel, daca 50 de cai putere iti taie 2 secunde din timpii masurati in treapta a 3-a; iti va taia 2 secunde si cind masori in treapta a 5-a. Indeosebi valid la masini NA care au "power delivery" liniar. Trebuie considerate cifrele relative, nu absolute. Si daca ti se pare un salt spectaculos in putere 50 de cp pt o masina normal aspirata, sa stii ca ramine un progress substantial si pt o masina turbo. Si nu comparam totusi motoare V10 de F1 cu motoare de Honda Civic de strada. Nu e vorba de nici o suparare. Diferenta de putere e aceeasi, dar timpii sunt diferiti in diferite trepte. (La 2.5i e dublu in a 5-a fata de a 3-a) Diferenta de timp inainte si dupa tuning va fi diferit in treapta 3 si 5, masurat la de ex.80-120kmph. Exemplu concret tuning AC Schnitzer la BMW 120d: stoc 177CP si 350Nm dupa tuning 210CP si 420Nm. "Elasticitate" 80-120kmph: - treapta 4: 6,4s --> 5,6s - treapta 5: 8,0s --> 7,0s Deja se observa o diferenta de 0,2s. Daca era masurata si treapta 6 diferenta era mult mai mare(motorul nefiind in boost) Eu pot verifica oricand afirmatiile mele, pe 120d am tuningbox cu 10 pozitii, inclusiv 0 care lasa motorul stoc. Concluzie: afirmatia ta e o simpla presupunere nefondata. Cat e diferenta e chiar o intrebare buna. Trebuie masurata. Tu poti compara cu colegii tai GT stoc si altele modificate la 340CP sau chiar peste. Masoara in treapta 3 , 4 si 5 si vei fi surprins de rezultate. Datele pentru OBK 2.5i si BMW 120d au fost masurate cu 2 cronometre simultan, din 5 masuratori am facut medie aritmetica. Nu este perfect, dar e foarte aproape de realitate. Daca nu crezi e dreptul tau. Cum am mai afirmat, legile fizicii functioneaza, chiar daca nu credem in ele. La mine nu e vorba de credinta, eu stiu ca functioneaza. Cat de bine, cu ce costuri si complicatii, iata intrebarile la care trebuie sa gasim raspunsul. Sigur ca foarte multe "jucarii" comercializate nu fac nici un bine, chiar reduc puterea motorului. In schimb sunt cateva solutii care functioneaza si maresc puterea motorului. Sigur ca la ora actuala nu poti compara cu un turbocompresor, dar asta nu inseamna ca nu poate fi utilizat. Experienta ta practica in domeniul Subaru, motoare turbo nu pune nimeni la indoiala, chiar voi solicita ajutorul tau daca aduc un OBK 2,5XT din State. Costul unui compresor electric potrivit pentru 2.5i + costurile aferente nu sunt 100$ ci mai mult de 1.500$. Cum am mai afirmat si in alta parte solutia buna ar fi un compresor mecanic "mai bland". -------------------- |
|
|
Feb 28 2009, 09:09 AM
Post
#5
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu e vorba de nici o suparare. Diferenta de putere e aceeasi, dar timpii sunt diferiti in diferite trepte. (La 2.5i e dublu in a 5-a fata de a 3-a) Diferenta de timp inainte si dupa tuning va fi diferit in treapta 3 si 5, masurat la de ex.80-120kmph. Exemplu concret tuning AC Schnitzer la BMW 120d: stoc 177CP si 350Nm dupa tuning 210CP si 420Nm. "Elasticitate" 80-120kmph: - treapta 4: 6,4s --> 5,6s - treapta 5: 8,0s --> 7,0s Deja se observa o diferenta de 0,2s. Daca era masurata si treapta 6 diferenta era mult mai mare(motorul nefiind in boost) Eu pot verifica oricand afirmatiile mele, pe 120d am tuningbox cu 10 pozitii, inclusiv 0 care lasa motorul stoc. Concluzie: afirmatia ta e o simpla presupunere nefondata. Cat e diferenta e chiar o intrebare buna. Trebuie masurata. Tu poti compara cu colegii tai GT stoc si altele modificate la 340CP sau chiar peste. Masoara in treapta 3 , 4 si 5 si vei fi surprins de rezultate. Datele pentru OBK 2.5i si BMW 120d au fost masurate cu 2 cronometre simultan, din 5 masuratori am facut medie aritmetica. Nu este perfect, dar e foarte aproape de realitate. Rezultatele tale arata o diferenta de 0.2 secunde, in repriza, pentru aceeasi crestere de putere, dar oare este semnificativa diferenta ? In primul rind zici ca ai folosit doua 2 cronometre simultan si ai facit media aritmetica. Care este standard deviation si care era precizia cronometrului ? Daca ai o medie aritmetica de 5.6 sec; aceasta poate fi obtinuta si cu 5.4, 5.5, 5.6, 5.7 si 5.8, cu standard deviation de 0.1581 respectiv si cu 5.58; 5.59; 5.60; 5.61; 5.62 cu st. dev de 0.0158. In al doilea rind, mi-ai oferit exemplu motorul diesel care difera substantial de cele pe benzina. Motorul diesel are o plaja relativ ingusta de turatii in care are putere si in care se va simti cresterea de putere facuta prin tuning, dupa care..fleosc. Motoarele normal aspirate cit si cele turbo insa vor avea puterea maxima ambele aproape de linia rosie / si/sau o mentin pina aproape de linia rosie - lucru neadevarat pt diesel. Chiar tu ai spus mai sus, ca in a 6-a nu ai mai fi fost in boost. Te asigur ca orice Subaru turbo pe benzina va fi in boost si va atinge max boost incepind cu treapta a 3-a; orice diferente care s-ar putea observa, fiind neglijabile (ma refer la discutia despre timpii imbunatatiti in reprizele in diferite trepte de viteza). Si apoi...in al treilea rind... tot nu va de unde pot sa scoata 7 secunde diferenta. Tu, ai avut la rindul tau o crestere relativa asemanatoare de putere ca si in exemplele mele in treapta a 3-a. Pt o schimbare de +35-50 cp, la noi in a 3-a sa fie 2.5 secunde, la tine in a 4-a, 0.8 sec; in a 5-a 1 sec...ei din ce sa scoata 7 secunde pt un spor de putere de 50 cp ? Din treapta a 12-a ? Sint prea multe "daca" si prea multe "concesii' facute pt a putea accepta ce spui tu. Ce am sustinut inainte despre timpii in reprize, sa scada cu aceeasi valoare nominala, indiferent de treapta, este, ma tem, valida in continuare, dupa cum am spus initial, mai ales pt motoarele NA care au o crestere a puterii liniara, si produc puterea maxima aproape de linia rosie. Probabil cifrele nu sint exact egale in cazul motorului diesel dar asa cum tot permitem marje de eroare si ingaduinta in afirmatiile tale despre aceasta tehnologie, imi vei face si mie bucuria si vei ingadui ca - treapta 4: 6,4s --> 5,6s - treapta 5: 8,0s --> 7,0s 0.2 secunde nu este totusi o eternitate, nici diferenta palbabila si complet iesita din plaja de eroare a masuratorilor si nici 7 secunde nu sint asa cum au raportat respectivii. In al 4-lea rind, nu mi-e clar cum descrii un compresor mecanic ca fiind mai blind; nu inteleg nici "blind" nici blind. Dar daca te gindesti la complexitatea instalarii lui si a celorlalte modificari necesare, precum si la preturile de achizitie, mai trebuie studiata piata. Costurile la un compresor mecanic normal, nu blind, sint la 4-5000 de dolari. Am dat 2 exemple in thread-ul original de unde a plecat discutia: Raptor; Rotrex precum si Avo Turbo. Ma bucur sa stiu ca presupunerile mele nefondate pot fi verificate oricind de tine si ca imi atragi atentia daca spun balarii. Eu ... nu pot sa imi verific insa presupunerile nefondate. Acest grafic, atasat de mine, nu este o dovada pt ce afirm despre modificarile la motor si reprizele de acceleratie; ci doar confirma ideea ca fac afirmatii nefondate fara a putea masura precis, direct din ECU si senzorii masinii, o gramada de chestii, si fara a fi fost vreodata curios sa vad daca ce sustin in scris este valid si in practica. Acum m-am prins si eu, ce se incaleca linia turatiilor cu viteza cind am acceleratia aproape de fund. Oricum din 18 Nov 05 si pina acum trecut muuulta vreme...si am mai invatat si eu cite ceva. Ia uite ce plictis pe mine pe la orele 3:52 dupa amiaza...M-am uitat pe calndera; clar era vineri inainte de Thanksgiving si aveam toata saptamina care urma liber. Probabil eram bucuros ca plec acasa...
Attached File(s)
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 03:45 PM |