Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Electric Supercharger
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3
f1anatic
http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp

http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262

http://www.force-flow.com/

http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/

http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html

Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem"

QUOTE
# Produces 15 - 25 horsepower increase.
# Generates 250CFM of forced air.
Increase fuel economy, average gains of 10%
60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm!



Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus.

http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/
Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ?
DA sau NU. Explicati in scris.

si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite.

QUOTE
Uite explicatia:
1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara)
2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa
3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste

Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui?


Multumesc.
James Kilowatt
Intr-unul din linkuri arata cum la o Altima au urcat puterea de la 115 la 208CP.... cu 8psi boost smile.gif Trasa de par, evident.

Eu nu cred ca doar dracia aia singura ar putea aduce 20% la putere. Cred ca ar putea aduce ceva, cu niste modificari suplimentare, si cu conditia sa poata da cei cativa psi lesinati inclusiv la debite mari, cand motorul e turat. Altfel , probabil ca ar putea merge la Matiz cel mult smile.gif

Si poate doar combinata cu un chip custom, si eventual axe cu came care sa "modifice" artificial compresia. Nu sunt convins ca ECU-ul de baza ar fi capabil sa stie sa reactioneze incat sa previna detonatiile daca intr-adevar baga boost.

Deci, desi cred ca in principiu ar putea fi teoretic facuta sa functioneze, nu cred ca e atat de simplu cum pare.... adica cumperi dracovenia, si ... plug'n'play. In asta nu cred smile.gif

20% ii poti obtine si pe alte cai smile.gif verificate....
air_wolf
am votat NU, dar pentru ceea ce denumim "feon".
daca ne uitam la cel din turbo magazine o sa vedem niste mici diferente intre "feon" si o chestie profi. daca gasesti un sclav care sa-ti sufle 2-3 psi in timp ce motorul merge se cheama ca ai supercharger teehee.gif asa ca si cel electric poate aduce un aport de putere, dar ma mir ca va fi din plastic si cu un motor minuscul sau bazat doar pe depresiune.
culmea e ca ala de la altima e singurul care pare sa dea ceva apropiat de un supercharger mecanic.
compresorul mecanic baga si este calculat pe o plaja de turatii. asta electric trebuie sa fie la fel, deci mai ai un modul care ar trebui, teoretic, sa tina cont de turatia motorului. cred ca daca bagi 3 psi la 850 de ture o sa ai o problema mica...
G e o r g e
sunt curios care a votat ca functioneaza
mariusdruta
biggrin.gif Imi place mult cel denumit "forceflow" biggrin.gif
Personal, dupa o lectura aprofundata a link-urilor, fara a le deschide, il recomand pe acesta.

p.s. "rai" dom'le, rai, posesorii astia vechi de subaru... da' degeaba, parerea mea, cu trendu' nu te pui... tongue.gif
ozz86651
Am votat DA inainte de a citi detaliile... adica in pricinpiu DA ar putea merge, dar evident cu modificari... alt alternator si un circuit special (cabluri groase) intre alternator si compresor. Compresorul ar trebui sa dea citiva KW ceea ce in termeni electrici la 12V insemna peste 100A.
James Kilowatt
Eu n-am votat deloc, daca pe mine ma suspecteaza George tongue.gif

Pentru ca nu sunt hotarat, ca zi Ozz cred ca in principiu ar putea merge insa nu e foarte simplu si nici nu stiu daca dracia aia are spec-urile necesare in principiu smile.gif

Insa sunt sigur ca 8PSI nu dubleaza aproape puterea la Altima ca intr-unul din linkuri. Din motivul asta tind mai tare spre "nu"
pista
CITAT(f1anatic @ Feb 7 2009, 03:47 PM) *
Nici o problema. Eu - AICI - in discutia asta despre electric supercharger - nu mai am ce explica si nu ma voi mai implica. Da banii pe ele; monteaza 4 in linie - si vei avea puteri nebanuite. In fond, chiar tu (sau altul a spus-o): si voi trebuie sa invatati din greseli. Go ahead. Do it. More power to you. Dupa ce instalezi, doresc cel putin 2 din urmatoarele 1) dyno teste 2) data logging 3) timpii pe sfertul de mila Faptul ca "butt dyno" (adica simti tu ca trage mai bine) indica o crestere de putere, nu ma va convinge si nu va convinge pe nimeni.

Daca ai alte intrebari pt mine, decit despre eslectric supercharger - te ajut cu cea mai mare placere. Dar cu subiectul asta am terminat.

Domnule f1anatic, totusi de ce ai reluat tema cu Superchargerul rolleyes.gif ?


CITAT(f1anatic @ Feb 8 2009, 04:28 PM) *
Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem"

Pentru informare obiectiva era mai bine sa citezi ce au scris respectivii si sa nu postezi afirmatii care nu au fost spuse. Nu cumva ?
CITAT(pista @ Feb 7 2009, 10:55 PM) *
Un compresor electric consumand curent electric ar trebui sa ajute motorul sa obtina mai mult aer. Mai mult aer + mai mult combustibil = putere mai mare. Cu cat ? Asta e intrebarea la care cautam un raspuns. Eu nu am afirmat nicaieri ca un "feon" e un lucru bun, sau mai bun ca alte solutii.

CITAT(pista @ Feb 7 2009, 01:01 PM) *
Ei promit un maxim de 20CP. Eu daca obtin intre 10-15CP voi fi multumit. Mai ales datorita faptului ca beneficiez de aceasta la turatii mici si medii, exact unde am nevoie.
Daca voi umbla la sistemul de evacuare inca nu stiu. ECU reflash cu ECUTEK intra in calcule.


CITAT(Mircea104901 @ Feb 7 2009, 10:17 PM) *
Cat despre partea cu "nu va avea efect", "vreau teste dyno", la cata fizica stiu, sunt convins ca s-ar obtine o crestere de putere sesizabila, si, mai mult ca sigur un cuplu mult mai bun la turatii mici. Bineinteles, nu de nivel competitional, nu de circuit, ci doar un fel de "shot"-uri de protoxid de azot. Daca merita? Nu stiu. Poate.
De-asta se cheama forum, sa dezbatem.

CITAT(Mircea104901 @ Feb 7 2009, 10:31 AM) *
Dar nu inteleg de ce te legi numai de Mimousa? Cand am dat foarte multe exemple, printre care si turbine dezvoltate de 26 de ani, si care sunt mai puternice decat turbo-urile puse pe evacuare.

Am incercat sa discutam avantaje si dezavantaje legate de un compresor electric. Mimousa - se pare intr-adevar ca e un bull-shit.
Dar sunt firme care fac compresoare electrice bune, cred eu.





f1anatic
QUOTE (pista @ Feb 10 2009, 01:03 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Feb 7 2009, 03:47 PM) *
Nici o problema. Eu - AICI - in discutia asta despre electric supercharger - nu mai am ce explica si nu ma voi mai implica. Da banii pe ele; monteaza 4 in linie - si vei avea puteri nebanuite. In fond, chiar tu (sau altul a spus-o): si voi trebuie sa invatati din greseli. Go ahead. Do it. More power to you. Dupa ce instalezi, doresc cel putin 2 din urmatoarele 1) dyno teste 2) data logging 3) timpii pe sfertul de mila Faptul ca "butt dyno" (adica simti tu ca trage mai bine) indica o crestere de putere, nu ma va convinge si nu va convinge pe nimeni.

Daca ai alte intrebari pt mine, decit despre eslectric supercharger - te ajut cu cea mai mare placere. Dar cu subiectul asta am terminat.

Domnule f1anatic, totusi de ce ai reluat tema cu Superchargerul rolleyes.gif ?


Iar intelegi cit si ce vrei ? Pe forumul Subaru, datorita lipsei de obiectivitate din partea unor membri cu spirit de sindicat, refuz sa ma mai implic intr-o discutie...despre o tehnologie jenanta. Cuvintul AICI (adica acel forum) a fost evidentiat in discutia originala. Am deschis subiectul pt. discutia cu publicul larg; deoarece nevoia de putere nu este ceva specific conducatorilor de masini Subaru. Nu cred ca este demn de un posesor Subaru sa tii secret aceste bijuterii ale tehnicii doar pt un uz exclusiv. O discutie despre meritele acestui electric supercharger i-ar interesa pe multi...si pe cei cu Dacia Logan...poate chiar si pe cei care au avut bani de Mertz E 500 dar nu de E55 AMG si uite acum sufera pentru cai putere in plus.
pista
Iar tu raspunzi la ce iti convine. Nu mi-a scapat din vedere AICI. Daca precizai: AICI in aceasta sectiune, AICI adica Forumul Subaru, AICI pe masini.ro/forum era mult mai clar. Si atunci nu erai nevoit sa raspunzi la intrebarea mea (nu mai intrebam).

De ce nu incerci si cu partea doua din postul meu ?
Fiindca putini ar intelege ca cei 10-15CP asteptati de mine cum se transforma la tine in 20-30CP. Cu 2 randuri mai jos am mai pomenit si de ECU reflesh. Explica te rog cum este egal 10-15CP cu 20-30CP ? Ca prea greu imi vine sa cred ca greseala ta este neintentionata.

Daca functioneaza un electric supercharger ? Sigur ca functioneaza ! Cat de bine ? Ce complicatii apar ? Merita ? Eram bucuros sa aflu raspunsul de la tine.
Legile fizicii functioneaza chiar daca nu vrem sa recunoastem ori sa le acceptam.
James Kilowatt
Domnilor, discutia deviaza de la topic. Adica de la topicul ala tehnico-stiintific smile.gif

Eu sper sa isi cumpere cineva si apoi sa faca publica experienta, eventual AICI (pe topicul asta tongue.gif ), nu pe o sectiune a forumului cu trafic mai restrans.
f1anatic
Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic - pt care eu cred ca aceste piese NU functioneaza asa cum arata in reclame:

1) Nu sint foarte scumpe (comparat cu alte modificari care ar da aceeasi crestere de putere) : daca ar functiona, toata lumea le-ar avea - inclusiv eu.
2) Un supercharger electric este un consumator electric. La fel ca si aeroterma de la masina. Cind o dai la maxim, la relenti, iti scade turatia la motor nu-i asa ? Daca vrei cu adevarat debit mare, atunci vei avea si consum mare: gen aspirator (vacuum cleaner). Va trebui sa schimbi fuliile, curelele, alternatorul, doar pt a furniza curent cit sa mearga.
3) Acest supercharger electric este un simplu ventilator. Ventilatoarele misca aerul, nu il comprima. Majoritatea acestor piese sint ventilatoare "inline" - concentrice cu teava/ductul galeriei de admisie. Ventilatoarele nu misca aerul atunci cind exista presiune in spatele lor - si nici in fata lor. Luati un simplu feon de uscat parul din casa - care in primul rind are alt design mai eficient: este un ventilator centrifugal. Ce se intimpla daca ii astupati o laterala ? Scade simtitor volumul de aer (debitul) ! Aveti filtru din acesta care se curata la masina ? Nu stiu cum il uscati voi, dar el il usuc cu feonul de par. Prin el NU trece "vintul" - simt doar caldura. In plus la o piesa atit de mica, nu vad unde sint supapele care impiedica "back-flow".
4) Presupunind ca intr-adevar baga aerul mai fortos in motor, nu vor reusi sa bage mai mult de 1-2-3 psi. Unele website-uri citate mai sus zic pina la 6-8 psi. Atita baga un turbo veritabil - compresorul electric al lui Thomas Knight cica ar baga la fel. Prin comparatie un turbo de la Subaru STI, Mitsu EVO etc baga 16-18 psi pt a obtine o crestere nominala sa zice de 60-80% peste puterea motorului de acceasi capacitate cilindrica dar non-turbo.
5) Daca aerul este miscat si comprimat, se va incalzi. Pe aceste considerente masinile turbo au intercooler-e, radiatoare care racesc aerul DUPA ce a fost comprimat, miscat etc si INAINTE de a intra in motor.
6) In general aceste electric supercharger nu vor reusi sa miste mai mult aer decit ar trage motorul prin miscarea pistoanelor (vacuum). Aceste piese oricum lucreaza la o singura turatie (spre deosebire de turbo sau compresor pe fulie) si daca intr-adevar baga ceva mai mult aer la turatii mici, la turatii mari ele vor deveni o obstructionare in calea aerului - ducind inevitabil la o pierdere de putere.

Nici turbocharger nu este o tehnologie care ofera putere complet "gratis" - va creste presiunea in evacuare - deoarece si ele sint o obstructie. DAR privit in ansamblu si comparat cu celelalte metode de "forced induction" (adica realistic compresorul pe fulie) resursele folosite sint diferenta de presiune si temperatura (ce afecteaza gazele - care or tinde sa isi mareasca volumul) gazelor de esapament care oricum ar fi evacuate. Privit in modul acesta, un turbocharger este cu adevarat o metoda de capturare si reutilizare a unei energii care ar fi altfel pierdute.


Nu se va obtine nici macar 10-15 nici cei 20-30 din reclama.
http://www.vintagebus.com/howto/e-ram/

QUOTE
2/22/2002 - dyno runs The E-Ram does work, a little. I'm still crunching the numbers, etc, but it looks like a 2-3 HP gain.
. Cit despre dyno test-ul cu Altima si 90 e cai putere sau cit a cistigat...ce sa mai zic.
V_I_C_T_O_R
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 10 2009, 05:06 PM) *
Domnilor, discutia deviaza de la topic. Adica de la topicul ala tehnico-stiintific smile.gif

Eu sper sa isi cumpere cineva si apoi sa faca publica experienta, eventual AICI (pe topicul asta tongue.gif ), nu pe o sectiune a forumului cu trafic mai restrans.

Daca n-or sa caute raspunsul pe sectiunea Subaru apoi sa fii sigur ca nu vor cauta utilizatorii nici la Versus. Incadrarea topicului la sectiunea Versus mi se pare, nici nu stiu, aiurea?
f1anatic
Da l-am pus aici aiurea pt ca are o audienta mai mare decit la Tehnica sau Tuning.
Cind nu va mai prezenta interes am sa iti cer parerea unde sa il mut. Eventual la Combat.
V_I_C_T_O_R
Bravo stimabile, felicitari pentru atitudinea generala.

Daca explicatia ta ca moderator a fost ca ai incadrat acest topic in sectiunea Versus pentru ca este mai vizitata...hehe, atunci chiar nu mai am de zis nimic. Si te rog termina cu ironiile gen "O sa-ti cer parerea".

Apropos, multumim pentru lectia de engleza "aspirator (vacuum cleaner)". Astept cu interes posturile viitoare in care probabil ne vei arata unde este Romania pe harta? yes.gif
James Kilowatt
Offtopicul continua....


Ontopic
@F1
Si ventilatoarele comprima aerul, cam pe acelasi principiu ca si compresorul cetrifugal. Ambele sunt compresoare dinamice, si ambele au o curba debit-presiune pe refulare destul de similara forma. Teoretic ar putea foarte bine sa mearga si cu un ventilator in locul "turbinei", daca ar avea spatiu sa-l bagi. De exemplu compresoarele de avion sunt "ventilatoare", adica axiale smile.gif Din motive tehnice, au fost preferate in locul celor centrifugale, la fel cum cele centrifugale sunt preferate in superchargere, insa exista si incercari de motoare cu reactie cu compresoare centrifugale (englezii s-au chinuit ceva in razboi cu arhitectura asta)

Preferinta pentru compresoare centrifugale in turbochargere e data de spatiu, nu principiul de functionare (valabil si reciproca in motoarele de avion).

Ar putea functiona "ventilatorul" daca e destul de mare si de puternic, 8PSI e o presiune destul de mica, un pic peste juma' de bar. Insa 8PSI nu aduce 80% putere in plus si nici nu sunt convins ca dracia aia e in stare sa dea 8PSI la debitul necesar unui motor marisor si turat..... si chiar daca l-ar da, probabil ca ar fi probleme marisoare de detonatii., ar fi necesare si alte modificari (e ca si cum ai mari brusc raportul de compresie de la 10 la 15).
f1anatic
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 10 2009, 11:55 AM) *
Bravo stimabile, felicitari pentru atitudinea generala.

Daca explicatia ta ca moderator a fost ca ai incadrat acest topic in sectiunea Versus pentru ca este mai vizitata...hehe, atunci chiar nu mai am de zis nimic. Si te rog termina cu ironiile gen "O sa-ti cer parerea".

Apropos, multumim pentru lectia de engleza "aspirator (vacuum cleaner)". Astept cu interes posturile viitoare in care probabil ne vei arata unde este Romania pe harta? yes.gif



Cu multa placere, oricind. La versus sint incadrate cu preponderenta discutiile intre citeva tipuri de masini dar si de tehnologie. Ar trebui sa vizitezi mai des forumul, nu doar sectiunea Subaru unde iti sare mustarul (conform propriei declaratii) cind si altii se baga in discutii. A-pro-pos, la faza cu 80% din posesorii de Subaru sint pasionati de sporturile de iarna suna chiar ca in spoturile publicitare ceea ce justifica negresit critica adusa altora care nu au conexiune cu marca.

James
http://www.engineeringtoolbox.com/fan-types-d_142.html
Ca sa fiu sincer, prima data am citit despre astea in cartea asta.
QUOTE
Centrifugal fans with forwarded blades are suited for application with higher air flow volumes and pressures. Axial propeller fans are more suited for applications with lower volumes and pressures.

pista
Poll: Electric Supercharger
tuning la motor aspirat
CITAT(f1anatic @ Feb 10 2009, 05:24 PM) *
Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic -........................


@Administratori, Moderatori
Acest versus cu compresorul turbo e altceva decat ce s-a declarat in Poll. E un titlu nou, o tema noua. Rog mutati in sectiunea Tuning sau Tehnica pentru a nu crea confuzie.

@F1
Astept in continuare explicatii tehnice (cele mai putin tehnice nu sunt relevante), nu neaparat academice sau la un nivel de teza de doctorat smile.gif.
Comparatia cu un turbo STI e total deplasata laugh.gif .

@JK
Felicitari pentru explicatiile tale obiective.
Eu as dori sa aflu daca pot obtine cca. 15-20CP cu superchargerul si cu ce complicatii. Sub aceasta valoare ar fi interesant numai in cazul in care la turatii joase, pana in 3000rpm ar fi o crestere sesizabila, masurabila a cuplului.
air_wolf
QUOTE (pista @ Feb 11 2009, 08:37 AM) *
Poll: Electric Supercharger
tuning la motor aspirat
QUOTE (f1anatic @ Feb 10 2009, 05:24 PM) *
Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic -........................


@Administratori, Moderatori
Acest versus cu compresorul turbo e altceva decat ce s-a declarat in Poll. E un titlu nou, o tema noua. Rog mutati in sectiunea Tuning sau Tehnica pentru a nu crea confuzie.

@F1
Astept in continuare explicatii tehnice (cele mai putin tehnice nu sunt relevante), nu neaparat academice sau la un nivel de teza de doctorat smile.gif.
Comparatia cu un turbo STI e total deplasata laugh.gif .

@JK
Felicitari pentru explicatiile tale obiective.
Eu as dori sa aflu daca pot obtine cca. 15-20CP cu superchargerul si cu ce complicatii. Sub aceasta valoare ar fi interesant numai in cazul in care la turatii joase, pana in 3000rpm ar fi o crestere sesizabila, masurabila a cuplului.


te rog sa continui orice disputa pe privat.

legat de supercharger: poti obtine lejer 15-20 cp cu un supercharger mecanic. complicatiile sint multe: modificare traseu ulei, adaugare fulie antrenanta, spatiul din compartimentul motor. modificare chiulasa, galerie de admisie, arbore. practic ar trebuie refacut motorul, recalculati timpii de inchidere/deschidere ai supapelor, modificata evacuarea, adaugati senzori de presiune pentru ulei, resoftare completa pentru masinile noi. si mai sint mici chestii care nu-mi vin in cap acum...
e, dupa tot ce-am enumerat mai sus, va dati seama ce bine merge "feonul" electric si ce minuni va face. dar imi mentin parerea ca acela din turbomag este mai mult decit o carcasa cu un ventilator...
HalbaSus
Ok, sa-mi dau si eu cu parerea despre ideea de "electric supercharger":
Sa incepem de la principiile de baza: exista sisteme care functioneaza ele avand principii similare (turbina - invartita de gazele de evacuare, compresor mecanic - invartit de fulie). Practic atat timp cat poti invarti suficient de repede o "chestie" (compresor, elice, ventilator centrifugal, whatever) si vei putea baga MULT aer in motor vei obtine o crestere de putere.

Teoretic daca un compresor mecanic ar fi deconectat de pe fulie, si ar fi invartit de un motor electric suficient de puternic atunci acesta va functiona la fel de bine ca si cum ar fi montat pe fulie. Corect ? Corect.

Aici urmeaza problemele:
- un compresor mecanic e scump, daca pe langa compresorul ala mecanic trebuie sa luam si un motoras (puternic), ca sa-l transformam in compresor electric el ar deveni si mai scump.
- ca sa invarti motorasul ala suficient de tare ai nevoie de multa energie electrica, probabil majoritatea sistemelor standard nu au putere electrica suficienta pentru a sustine asa ceva... in schimb sunt aproape convins ca treaba asta ar merge pe un prius, sau pe o alta hibrida. Ar fi ceva interesant: electricaly supercharged hybrid performance car smile.gif
- daca nu avem un design similar compresorului mecanic sau turbinei, atunci nu va functiona (va fi un simplu foen, cum zice f1anatic)
- daca nu va avea suficienta putere sa bage suficient aer... iar nu va functiona si probabil va fi o piedica in calea aerului tras de motor prin vacum.

Deci pe scurt raspunsul meu personal ar fi:
- Se poate sa functioneze dar in cadrul unui sistem scump, mai scump decat compresorul mecanic.
- Se poate face ieftin (un foen montat in fata filtrului de aer) dar nu va fi eficient... s-ar putea chiar sa dauneze.

Acum, ca sa nu tai orice elan de experimentare recomand urmatorul experiment:
- luati un aspirator... za bigger za better... eu unul d-ala profi, folosit la spalatorii auto sau la firme de curatenie...
- conectati partea prin care iese aerul tras la cutia filtrului de aer... ooops... mai bine, nu... ca aerul ala e fierbinte... mai bine treceti-l prima data printr-un intercooler.
- conectati aspiratorul la un invertor baban care sa asigure suficienta putere (nu garantez integritatea sistemului electric al masinii)
- porniti aspiratorul, dati-l la maxim si vedeti cum se misca masina inainte si dupa modificare.

Chestia asta cred ca chiar ar putea functiona. Nu stiu unde bagati aspiratorul, invertorul, etc... dar e posibil sa functioneze (nu garantez totusi)

Experimentul nr 2:

Luati un compresor (za bigger za better), puteti gasi compresoare in aparatele de aer conditionat sau in alte locuri. Conectati-l la un motorul unei drujbe puternice (benzina), sau de la un aparat de tuns iarba... tot pe benzina... conectati-l la sistemul de admisie al masinii... porniti motorasul pe benzina, turati-l la maxim si dati o tura cu masina sa vedeti cum functioneaza.

Alte idei nu mai am... dar sa stiti ca cele expuse sunt spuse doar partial in gluma, ambele sisteme ar putea functiona, desigur exista o gramada de probleme (daca sistemul electric al unei masini poate sustine un aspirator de 220V turat la maxim, unde montam aspiratorul ?, cum eliminam caldura de la motorasul de drujba, unde punem motorasul de drujba ?). Dar repet, ar trebui sa functioneze cu sanse mult mai mari decat chestiile alea de pe net.
Diesel
Eu zic sa trimitem un mail la MythBusters, Halba deja a trasat cateva schite de experiment. Exista aspiratoare cu mod de reverse, alea ar fi bune.

Revenind la partea serioasa: problema fundamentala este faptul ca motoarele atmosferice normale sunt construite sa reziste la regimul lor normal de operare si cam atat. Adica 6000rpm sa zicem, 7000 unde e cazul, fara etanol care are putere calorica mai mare si fara alte sf-uri. Trecerea motorului din regimul de operare normal in modul supercharged va introduce un stres in plus asupra componentelor motorului. Motoarele cu turbo sunt "overbuilt" oarecum si de aceea accepta cresterea presiunii turbinei si modificarea altor parametrii. In schimb, pentru motoarele non-turbo optimizarile se pot face pe calea instalarii unor filtre cu "low restriction" si pozitionarea admisiei astfel incat sa capteze aer cat mai rece.

F1 a calculat la un moment dat cati CFM consuma motorul. Era cumva calculul pentru turatia de putere maxima sau o turatie oarecare? Ma gandesc la un motor mic ce ar putea fi ajutat de un flux mai mare de aer la turatii mici, iar la turatii mari sa se descurce singurel.

Imi aduc aminte ca la Dacie singura chestie pe care stiam sa o fac e sa demontez filtrul de aer si galeria de deasupra carburatorului. Am constatat atunci ca la relanti motorul deja soarbe destul de mult. Daca actionam acceleratia deja se auzea cum fluiera aerul. Ca sa nu mai zic de clapeta de soc ce este actionata la Dacie chiar de vidul creeat de motor.
HalbaSus
QUOTE (Diesel @ Feb 11 2009, 10:43 AM) *
Revenind la partea serioasa: problema fundamentala este faptul ca motoarele atmosferice normale sunt construite sa reziste la regimul lor normal de operare si cam atat. Adica 6000rpm sa zicem, 7000 unde e cazul, fara etanol care are putere calorica mai mare si fara alte sf-uri. Trecerea motorului din regimul de operare normal in modul supercharged va introduce un stres in plus asupra componentelor motorului. Motoarele cu turbo sunt "overbuilt" oarecum si de aceea accepta cresterea presiunii turbinei si modificarea altor parametrii. In schimb, pentru motoarele non-turbo optimizarile se pot face pe calea instalarii unor filtre cu "low restriction" si pozitionarea admisiei astfel incat sa capteze aer cat mai rece.


Se pot supra-alimenta si motoarele normal aspirate, si asta chiar si fara sa se modifice motorul, e drept ca nu vor putea fi utilizate presiunile din motoarele construite pentru a fi folosite cu turbina.
James Kilowatt
Un aspirator haleste 2-2.2kw. Trebuie un invertor a naibii de puternic, eu ce am vazut prin comert sunt pana in 400W..... Oricum, daca face cineva experimentul propus de halba sper sa filmeze sa vedem si noi smile.gif


@F1
Pentru supraalimentare nu ai nevoie de presiune foarte mare, ci un bar-un bar jumate. Asta se poate obtine usor si cu cele axiale, care in plus se pot inseria usor (pui pe acelasi ax mai multe seturi de pale si o sectiune din ce in ce mai mica, similara motoarelor de avion)
f1anatic
Ok voi incerca sa explic stiintific care este treaba. Acest thread nu este neaparat un versus intre turbo charger si electric supercharger ci mai degraba o discutie de ce nu functioneaza acestea din urma.
Spre marea agonie a tuturor voi folosi motorul TURBO de pe Subaru ca exemplu deoarece 1) il cunosc mai bine 2) este acelasi motor (cu diferente insa) fata de cel de 2.5 NA pe care s-ar dori instalarea acestei piese.
Voi introduce urmatoarele definitii:

Manifold Absolute Pressure = MAP
Manifold Relative Pressure = MRP
Atmospheric Pressure = AP

MAP este ceea ce vede motorul ca presiune (dincolo de turbo)
AP= presiunea atmosferica 14.7 psi (o vom face 15 pt a usura calculele
1 atm = 14.7 psi; 1 bar = 14.5 psi
MRP este Boost Gauge Pressure

MAP = MRP + AP
MRP = MAP - AP

Acum MRP poate fi pozitiva sau negativa daca motorul opereaza in boost sau in vacuum.

Diferentele intre motoarele Subaru 2.5 turbo si cele 2.5 NA sint multe dar compresia difera. La motorul turbo este 8.5:1; la cel atmosferic este 10:1 parca. Un motor atmosferic lucreaza in vacuum. As spune deci ca motorul NA creeaza mai mult vacuum decit cel turbo. Dar in urmatoarele calcule voi folosi doar valorile motorului turbo.

Pozele sint facute cu telefonul insa in coltul din stinga sus al ecranului imediat sub TREE HUGGER, la mine se citeste valoarea MRP. Din pozele idle vacuum 1 & 2 se vede ca la "relanti" motorul turbo opereaza in vacuum valoarea fiind de -9 psi. In poza vacuum throttle liftoff se vede valoarea vacuum-ului creat de motor doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie.

Revenind la discutia noastra. MRP= relative pressure ramine negativa si la 60 mph (100 kph si respectiv 2500 rpm valoarea fiind in jur de -7 psi. Cind accelerez puternic, valoarea creste pina la 18 psi. Poza am reusit-o doar la 15 psi.

Deci presiunea in motor variaza de la -10 psi la + 15 psi. Dovedit cu poze.

MRP = MAP ? AP
15 psi = MAP ? 15 psi
-10 psi = MAP ? 15 psi

In concluzie 5 psi < MAP < 30 psi

Aceasta presiune maxima, de 30 psi trebuie sa ajunga la ?chiulasa? pt a crea presiunea de 15 psi PESTE presiunea atmosferica. Aceasta presiune este creata de turbo. Nu cred ca aceasta presiune poate fi creata de un asemenea compressor electric. La ce va contribui ? Va contribui la reducerea ?vacuum?-ului la care opereaza motorului ? cu siguranta - dar nu il consider sufficient pt a crea 2 psi MRP. Si chiar daca il ca crea?si 2 si 4 si 6 psi oare va reusi un asemenea compresor electric sa genereze sporul de putere cautat ? de 20 cp - la turatii mici, cind motorul opereaza in vacuum ? Pentru asta am creat un document Excel in care am pus rezultatele (MRP (psi) vs RPM vs speed).
Rezultatele le veti vedea de pe graphic. Graficul a fost facut doar in treapta a 5-a pt a simplifica relative lucrurile. Oricum relatia este mult mai complicata decit ce prezint eu aici ? boost depinzind direct de treapta de viteza, pozitia pedalei de acceleratie si altele. La turatii mici, motorul va opera in vacuum ? si imi este greu de crezut ca acest compressor electric, CHIAR DACA va furniza 2-4-6 psi va face altceva decit sa reduca vacuum-ul (MRP mai aproape de 0) dar nu sa creeze MRP pozitiv.


Putem intra in discutii despre ce nevoie de aer are motorul la 3500 rpm dar oare sa mai fie nevoie ? Sau sa discutam despre consumul de enrgie electrica necesar ? NU de alta dar putem ? Stiintific.
f1anatic
IPS driver error m-a innebunit azi !


Cit despre
QUOTE ("pista")
@F1
Astept in continuare explicatii tehnice (cele mai putin tehnice nu sunt relevante), nu neaparat academice sau la un nivel de teza de doctorat smile.gif.


Teza mea de doctorat s-a ocupat cu (pe scurt si tradus prost in romaneste, nu de alta ca sa nu mai fiu acuzat ca dau lectii de limba engleza) masurarile poluarii aerului datorate anumitor activitati industriale; masurarea poluariii cu particule in functie de cele 3 fractiuni universal recunoscute pt depozitie in sistemul respirator cu mai multe instrumente, compararea acestor instrumente intre ele si a valorilor obtinute cu standardele de protectia mediului dar si a protectiei muncii; identificarea componentelor (prin ICP-MS) nocive; evaluarea riscului asupra sanatatii oamenilorl identificarea parametrilor care afecteaza emisiile cel mai mult bazat pe un model ; sugerarea unor metode de control. Asta pe scurt. Putem discuta si mai stiintific daca vrei. De fapt putem discuta foarte multe stiintific. Una din celelalte placeri perverse ale mele este toxicologia. As putea spune chiar si medicina pe de-antregul...insa aia este o poveste si veche si mai lunga si nu pt. acest forum.
James Kilowatt
@F1

Interesantele datele puse de tine cu celebrul motor subaru turbo smile.gif Interesanta si teza.... e o chestie bazata pe statistica?
Pacat ca rationamentul e neterminat, insa nu mai ramane mare lucru de facut. Cei 18 psi masurati de tine se incadreaza in ce spuneam mai in postul anterior. Eu ma bazasem pe boost-ul biturbo-ului VW TSI, care e unul din cele mai mari si care e 25psi din cate imi amintesc. Pe mine ma interesase aspectul pentru ca eram curios daca GPL-ul (care in rezervor e cam la 8 bari) ar avea probleme in a intra si/sau a se vaporiza intr-un motor din asta. De asta imi aminteam ca nu e nevoie de ceva impresionant... nu poti sa-ti umfli cauciucurile cu boostul turbinei biggrin.gif

Insa sa revenim la topic si la calculul tau. Convinge senzorii si calculele tale sa-ti dea si debitul (volumic) de aer care intra in motor.
Daca inmultesti debitul in m3/s cu presiunea relativa (adica diferenta intre presiunea la intrare si cea la iesire din turbina) in Pa obtii taman puterea in W a compresorului. Mai ai nevoie si de un randament si scoti ce putere tre' sa aiba motorasul ala de electric supercharger.

Daca obtii mai usor debitul in kg/s sau kg/ciclu (s-ar putea ca pe asta sa-l determine ECU-ul direct ca sa stie cat gaz sa bage) nu e o tragedie, il convertim cumva. Chiar daca unele chestii vor ramane aproximative, de ex saltul de presiune, le supraestimam (de genul consideram 0 la intrare) si tot ne facem o idee macar la ordinul de marime.
Si ducem calculul pana la capat, daca tot ne-am apucat de stiinta. smile.gif


De fapt, un calcul supraestimat se poate face simplu. Un motor in 4 cilindri intr-o tura doi cilindri au cate o admisie. Daca motorul are doi litri, inseamna ca intr-u tura trage MAXIM 1L, daca presiunea in cilindri e 0, insa in realitate va trage mai putin. Luam insa in calcul 1L/tura. La 6000rpm trage 100l/s, adica 0.1m3/s.
0.1m3/s x 100kpa (aprox 15Psi, aka aprox 1bar boost, la marea plesneala) da 10kw. Multisor.... 10kw aer (adica nu electric) sunt 7 aspiratoare bunisoare.
Chiar si daca boostul dat de superchargerul electric e de doar 8 psi, tot trebuie sa fie sanatos sa ca il poata da la turatii inalte. Trebuie aflat debitul real, prin supraestimare la plesneala obtinem ca superchargerul electric e teapa. Chiar daca luam in calcul 3000rpm, si doar 4psi, nu 8, tot trebuie sa fie peste 1KW electric, adica MULT. Asa ca trebuie rafinat calculul, poate F1 bate ECU-ul lui sa spuna tot biggrin.gif

E posibil ca printr-un calcul bazat pe date reale sa aiba o sansa, de ex poate debitul e mai mic (probabil la turatii inalte e mai mic decat ce am supraestimat), poate varful de boost nu se obtine simultan cu varful de debit, etc. Insa ar trebui date exacte.... sau facut testul lui Halba biggrin.gif


PS m-am lovit si eu zilele trecute de IPS error.
f1anatic
Nu pot sa bat senzorii sa spuna tot. Insa iti dau urmatoarele info.









Eu am un IHI-VF-41 care este in seria RHF55, spre capatul seriei, din al doilea grafic probabil ca un 13m cubi pe minut este un presupus rezonabil. Daca stau bine si ma gindesc, iti pot obtine spune in (g / s ). Din virful mintii, am vazut cca 242 g/s [in mod unic la masinile Subaru aceasta valoare este approximativ numeric egala cu puterea la roti (whp) si eu am 250]

Uite un link. EU azi nu am timp de internet.
http://67.43.173.134/StupidWidebandTricks.htm

James Kilowatt
13m3 pe minut inseamna dublu fata de ce am presupus mai devreme, fiind motor mai mare si debitul marit de turbo (si deci presiunea in cilindri "pozitiva", sau peste o atmosfera in absolut).... electric superchargerul incepe sa para mythbusted. Singura lui sansa ar fi ca scazand boost-ul (dracia nu are pretentia sa dea 15psi) sa scada dramatic si debitul, si/sau varful de presiune si cel de debit sa nu fie simultane.

Prima diagrama e interesanta, insa sunt prea nauc azi sa o diger, la 3 dimineata aveam reuniune de lucru, e drept, informala, la o пиво, insa instructiva... biggrin.gif
Insa s-ar putea sa ofere niste raspunsuri. Sau niste limite, de genul presupunand ca dracovenia are 500W care ar fi limita de pe diagrama aia unde ar putea ajunge. Am putea afla cata putere ar avea masina ta daca ai inlocui turbina cu o prostioara din aia. O sa craniez dupa ce imi revin... trebuie cumva legata ordonata (compression ratio) de boost si nu ma simt in stare sa incerc acum. Daca e cineva amator, e invitatul meu smile.gif
Zetics
Vad ca n-a mai calculat nimeni nimic pe aici de ceva timp whistling.gif

Eu nu am reusit sa inteleg toate calculele, insa niste concluzii generale se pot trage, de genul ca cel putin pentru motoare mari si / sau turatii mari pare ca e frectie sau chiar mai rau.

Ramane insa interesant daca totusi merga dracia pentru un motor mai mic, un uzual 1.4 sau 1.6 NA, si in acest caz cam cat ar consuma dracia aia. 500w vehiculati mai sus inseamna vreo 40 de A, suficient sa omoare o baterie obisnuita si un alternator normal. Cam pe aici mai ramane de discutat, parerea mea.
James Kilowatt
Pai cu 500W la plesneala ziceam ca poate scoti un boost de 4PSI (adica destul de nesemnificativ) la un motor de 1000cm3 (spark smile.gif ) la 3000rpm.... cam slabut. Ca sa obtii echivalentul turbo-ului lui F1 (motor de 2500, 18PSI boost) trebuie peste 20Kw. Chiar daca scazi la un sfert debitul (motor de 1200) si la un sfert presiunea tot trebuie peste 1kw.
HalbaSus
I'VE GOT IT ! biggrin.gif

Sa inteleg ca 8 aspiratoare bunicele ar da suficienta putere pentru supraalimentarea unui motor e 2l. Problema e ca o baterie de masina sau un alternator de masina nu duce 8 aspiratoare turate la maxim. Ehhh... si-acum vine geniul meu creator tongue.gif

Conectam 8 aspiratoare la admisia de aer.... siiiii.... le bagam in priza ! Cu un cablu lung de 500 m masina va putea lejer sa scoata timpi buni pe 400 m (si dupa aceea ar sari oircum din priza si s-ar taia "turbo"-ul.

Acum serios, stie cineva cata energie electrica are un prius ? Adica ma gandesc ca bateriile alea babane care pot pune in miscare o masina... ar putea alimenta si un fel de turbina... macar pentru cateva minute.
pista
Compresor electric de la firma engleza Controlled Power Technologies cu Variable Torque Enhancement System.
"Ready to be adopted by carmakers."
http://www.autobloggreen.com/2008/04/03/co...harger-is-read/
James Kilowatt
Dupa cum arata dracia, e centrifugala, nu axiala smile.gif

Un supercharger electric ar merge, cu suficienta modificare a sistemului electric al masinii. Ala din link vb de puteri stabilizate de 4kw, pentru fuel cells.... pe un circuit electric pe 240V.... pe 12V si un circuit nemodificat ramane fantezie. Si marketing. Iar puterea aia de 150W care se obtine pe circuitul original de 12V are efect fix 0. Poate s-ar simti pe un motor de lastun biggrin.gif Ei zic ceva de motor de 1.2, insa cu 150W nu faci nici o branza nici pe un motor de 1.2

Eu cand undeva intr-un articol termenul "green" intru un modul sceptic de functionare... stiu, constructorii de automobile sunt ultimii cretini care refuza sa foloseasca inventiile revolutionare de care e plin internetul.
James Kilowatt
http://www.geocities.com/bezean/fi.html

Baietii astia spun ca un supercharger haleste intre 10 si 20CP.... (7.35 -> 14.7 kw)....hmmm, seamana destul de bine cu calculul meu facut la plesneala...
pista
Un compresor electric care functioneaza si in practica:
Thomas Knight Turbo Electric Supercharger
http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...ic_supercharger
Click to view attachment
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 22 2009, 12:52 PM) *
Eu cand citesc undeva intr-un articol termenul "green" intru un modul sceptic de functionare... stiu, constructorii de automobile sunt ultimii cretini care refuza sa foloseasca inventiile revolutionare de care e plin internetul.


Si tu ? Ca industria auto este inapoiata si nu tine pasul cu vremea, este o chestie. Dar daca vrei sa zici ca internetul e plin de falsitati marcate drept tehnologii revolutionare? Nu pot sa cred. Si eu care tremuram de bucurie ca imi trag un dublu sistem hybrid Poulsen ca sa imi fac Subaru "verde"... deja facusem curat in portbagaj pt. bateriile alea de 2 x 120 kg de Plumb. Sa nu imi zici ca nu este ecologic si ca nu functioneaza ?

Intotdeauna am fost placut impresionat de cei care afiseaza tehnologie si piese super revolutionare dar trag aer cald in motor...din compartimentul motor...prin filtre colorate in forma de trunchi de con. Denota putere si personalitate. Ar trebui sa incerc si eu.
Zetics
QUOTE (pista @ Feb 22 2009, 07:26 PM) *
Compresor electric de la firma engleza Controlled Power Technologies cu Variable Torque Enhancement System.
"Ready to be adopted by carmakers."
http://www.autobloggreen.com/2008/04/03/co...harger-is-read/


N-am inteles eu bine, sau chestia asta da doar niste "suturi" atunci cand e nevoie? Adica inteleg ca de fapt inmagazineaza cumva niste energie sau aer, dracu sa=i ia ca nu explica prea bine si ii da drumul cand se apasa pe acceleratie. In rest motorul functioneaza as iujual.

Daca as intelege mai bine detaliile poate ar fi ceva de capul asteia. Ca defapt la demaraj ai nevoie de boost, nu tot timpul.
James Kilowatt
@pista

Baiatul ala a modificat sanatos sistemul electric.... ai vazut ce valori vehiculeaza pe acolo? Chestii gen 400A la 24V la primele incercari (care pana una alta inseamna 5kw), sistem electric pe 48V sau macar 36 ca sa scada intensitatea..... Jucaria aia nu are nimic "plug and play". Plus ca spera sa ajunga la boost comparabil cu turbinele clasice, ori asta inseamna sigur si reprogramarea ECU-ului. Sunt curios cat costa intraga distractie.
pista
CITAT(Zetics @ Feb 23 2009, 04:12 PM) *
Daca as intelege mai bine detaliile poate ar fi ceva de capul asteia. Ca defapt la demaraj ai nevoie de boost, nu tot timpul.

Nu sunt foarte bun din engleza, practic a fost o referire dintr-un alt articol citit de mine...
vio
merge asa ceva , 30 % este limita motorului(cel putin asa se lauda japonezii cu motoarele lor) deci poti sa il chargiuesti 20 % lejer fara sa ai prb la el . sg prb e sa nu ai admisie de aer in 2 trepte sau mai complicata ca atunci e cam degeaba . parca era un minim de turatie la chestiile astea ,, 25 000 ture pe min si tre sa il legi cumva sa fie in fuctie de turometru boostul maxim si tre sa ii schimbi MAF ul neparat .. chiar daca schimbi doar filtru de aer e bine sa ii pui un MAF mai mare si o sa mearga mai optim motorul .... o sa caut sa cumpar asa ceva sa pun la taraba mea sa vad ce si cum ... biggrin.gif
mariusdruta
QUOTE (vio @ Feb 24 2009, 07:01 PM) *
merge asa ceva , 30 % este limita motorului(cel putin asa se lauda japonezii cu motoarele lor) deci poti sa il chargiuesti 20 % lejer fara sa ai prb la el . sg prb e sa nu ai admisie de aer in 2 trepte sau mai complicata ca atunci e cam degeaba . parca era un minim de turatie la chestiile astea ,, 25 000 ture pe min si tre sa il legi cumva sa fie in fuctie de turometru boostul maxim si tre sa ii schimbi MAF ul neparat .. chiar daca schimbi doar filtru de aer e bine sa ii pui un MAF mai mare si o sa mearga mai optim motorul .... o sa caut sa cumpar asa ceva sa pun la taraba mea sa vad ce si cum ... biggrin.gif


Eu zic ca daca iei feon din asta bun de peste 25000 de ture + boostul maxim + MAF ul neaparat + plus alte cateva fineturi, o sa mearga "cel mai optim" biggrin.gif
vio
d eja am testat pe mashina si folosesc o gaseslnitza dinasta de 2 lei si io si inca cineva de aici si se simte in puterea mashini ... thumbsup.gif ... va merge ...chargeru asta electric e facut sa mearga direct fara sa ii mai faci unele reglaje la motor ca si in cazul unor compresoare mecanice light ... cine nu testeaza nu stie... doar sa citesti ce scrie pe net nu e de ajuns mereu.
f1anatic
Baga poze. Si tu si celalalta persoana de aici care zici are.
Cum stiti ca "merge" ? Aveti timpi de accelerare ? Aveti "dyno plot" ? Categoric INAINTE si DUPA modificare? Ai vreo alta dovada decit propria declaratie subiectiva (de altfel cu totii putem face declaratii subiective ?) Ne poti face poze la un aparat de masura care sa verifice voltajul la baterie? Respectiv imediat la alternator ? Cititi-mi voltajul la MAF inainte si dupa aceasta modificare; e ok la relanti, dar doresc sa stiu voltajul de la Mass Air Flow Sensor si apoi cu motorul turat la 5000 rpm, dar pe loc (sau cit va lasa ca poate e programat prin ECU sa nu o poti tura mai mult de ??? pe loc).



ozz86651
Mai e o varianta, ma gindesc eu. Draciile astea sa mearga numai pina in 2000rpm or so. Nici vorba de marirea puterii de virf (poate din contra ca blocheaza admisia) dar sa bage cuplu mai maricel la turatii mici. Pentru un motor mic, de 1-1.6L si 2000 rpm s-ar putea sa ajunga 0.5-1kW ca sa obtii o oarece crestere de cuplu sesizabila. Acu chiar si 1kW cere aproape 100A din 12V.
Cit despre Prius, clar pare mult mai rezonabil, ca ala e facut cu scopul asta. Dar din cite tin eu minte motorul electric la prius e de numai 15CP, deci o putere cit un compresor normal (e drept ca compresoarele alea sint facute pentru V8), si motorul ala nu poate merge in regim maxim decit minute. Pe de alta parte compresorul nu trebuie sa ia putere din baterie, ci poate sa ia direct de la motor ca un compresor mecanic.
Pe de alta parte nu vad de ce ai face asta? Prius e o masina economica... daca avea turbina, macar crestea eficienta, dar un compresor mecanic sau electric creste puterea dar creste si consumul.
pista
CITAT(James Kilowatt @ Feb 23 2009, 05:13 PM) *
@pista

Baiatul ala a modificat sanatos sistemul electric.... ai vazut ce valori vehiculeaza pe acolo? Chestii gen 400A la 24V la primele incercari (care pana una alta inseamna 5kw), sistem electric pe 48V sau macar 36 ca sa scada intensitatea..... Jucaria aia nu are nimic "plug and play". Plus ca spera sa ajunga la boost comparabil cu turbinele clasice, ori asta inseamna sigur si reprogramarea ECU-ului. Sunt curios cat costa intraga distractie.

Da JK, am vazut ce au modificat. Ei au vrut ceva comparabil cu un turbocompresor. La cest nivel sunt sigur ca este scump si implica multe modificari, inclusiv al motorului.
Maine voi posta experienta unui tuner apreciat din Budapesta, cu experienta in motorsport, care a montat un compresor electric luat din SUA pe masina lui. Sunt si masuratori cum doreste colegul nostru f1anatic, cu date concrete masurate pe banc de proba in atelierul de tuning. E un tuning dus spre limita, comparabil cu un turbocompresor performant.
James Kilowatt
Potentialul de tuning ale unei masini nu este acelasi la toate modelele.... se spune ca la supra/celica poti TRIPLA puterea stock fara sa ai de schimbat mare lucru in motor... in timp ce altele ca sa castigi 50% trebuie sa schimbi juma' de motor.

@Ozz
Prius are motorul electric ceva mai mare, 50CP parca. Honda merge pe variante hibride cu motor electric mic.

@Pista
Pai e clar ca principiul e aplicabil, nu incalca vre-o lege a mecanicii, insa nu e asa usor ca in articolul initial (asta sustin de la inceputul topicului). Si in continuare nu cred ca aia cu varianta lor plug and play au dubla aproape puterea la altima aia. Nu cred ca e capabil de 8PSI de boost la turatia de putere maxima a unui motor de 2L fara modificarea sistemului electric.

Dracia din urmatorul articol (ala green) arata altfel, e un compresor centrifugal dupa forma (ca sa ii placa si lui F1 biggrin.gif), si trage curent dintr-o instalatie modificata tapan.... Modifici instalatia electrica, cumperi superchargerul, aproape sigur schimbi ECU-ul sau macar refaci hartile, platesti si ceva manopera, te mai chinui cu filtrele, oare mai competitiv economic, sau e mai interesant sa iti iei o masina turbo din prima?
f1anatic
QUOTE (pista @ Feb 25 2009, 02:20 AM) *
Maine voi posta experienta unui tuner apreciat din Budapesta, cu experienta in motorsport, care a montat un compresor electric luat din SUA pe masina lui. Sunt si masuratori cum doreste colegul nostru f1anatic, cu date concrete masurate pe banc de proba in atelierul de tuning. E un tuning dus spre limita, comparabil cu un turbocompresor performant.



Colegul tau f1anatic este foarte curios. De ce nu il inviti si pe el aici.
Ne-om intelege noi intr-un fel, chia daca nu vorbeste el romaneste si eu nu vorbesc ungureste. Macar in engleza.
f1anatic
QUOTE (f1anatic @ Feb 25 2009, 08:45 AM) *
QUOTE (pista @ Feb 25 2009, 02:20 AM) *
Maine voi posta experienta unui tuner apreciat din Budapesta, cu experienta in motorsport, care a montat un compresor electric luat din SUA pe masina lui. Sunt si masuratori cum doreste colegul nostru f1anatic, cu date concrete masurate pe banc de proba in atelierul de tuning. E un tuning dus spre limita, comparabil cu un turbocompresor performant.



Colegul tau f1anatic este foarte curios. De ce nu il inviti si pe el aici.
Ne-om intelege noi intr-un fel, chia daca nu vorbeste el romaneste si eu nu vorbesc ungureste. Macar in engleza.


@VIO
Si ca veni vorba. Dupa cum spune si JkW potentialul de tuning nu este la fel. Spre marea fericire a colegului PISTA, amintesc din nou despre Subaru si motorul NA vs motorul turbo. La ambele se poate obtine o crestere de putere de 30%; problema este ca cel turbo a fost conceput altfel decit cel atmosferic: alte pistoane; alte supape si mai multe; alta compresie; alt bloc motor, alte axe cu came; alte bascule; alte arcuri; alte materiale. Motorul turbo spre exemplu are supapele umplute cu sodium ca sa preia din caldura degajata la detonare si sa raceasca mai bine camera de ardere. Daca crestem puterea cu 30% la un motor NA, fara alte modificari, nu il vad sa reziste 30 de saptamini. Pe de alta parte, sint motoare turbo, de Subaru, cu cresteri de putere de 30-50%. Fara griji, nici alea nu vor trai o mie de ani; dar vor dura mult mai mult pentru ca au fost gindite altfel.
James Kilowatt
Eu ma intreb daca nu exista motoare gandite din start pentru sport si dupa un numar de ani petrecute prin cursele auto au fost "imblanzite" si bagate pe strada. Nu am dovezi ca ar exista asa ceva, insa cred ca ar fi posibil. Cred ca economic ar fi interesant... decat sa faci un motor de strada f performant nou, imblanzesti unul de curse de acum 10 ani. Un motor de curse de acum 10 ani e muuuult mai performant si mai evoluat inca decat cele actuale de strada.... altfel nu inteleg cum anumitor motoare le poti dubla puterea fara eforturi foarte mari si fara sa le afectezi semnificativ fiabilitatea. Iar altele, de la acelasi producator, au o marja de tuning mult mai redusa.
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 25 2009, 03:46 PM) *
Eu ma intreb daca nu exista motoare gandite din start pentru sport si dupa un numar de ani petrecute prin cursele auto au fost "imblanzite" si bagate pe strada. Nu am dovezi ca ar exista asa ceva, insa cred ca ar fi posibil. Cred ca economic ar fi interesant... decat sa faci un motor de strada f performant nou, imblanzesti unul de curse de acum 10 ani. Un motor de curse de acum 10 ani e muuuult mai performant si mai evoluat inca decat cele actuale de strada.... altfel nu inteleg cum anumitor motoare le poti dubla puterea fara eforturi foarte mari si fara sa le afectezi semnificativ fiabilitatea. Iar altele, de la acelasi producator, au o marja de tuning mult mai redusa.



Ba cred ca da; sint dovezi.
BMW M3 (3L, i-6) are fi unul. Subaru STI (2.0 L turbo) si Mitsubishi Lancer Evo (2.0 T) reprezinta masini cu tehnologii au fost initial introduse la raliuri si curse dupa care au fost imblinzite pt. strada; probabil cu un decalaj de 5+ ani
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.