Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 12:24 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Experienta celor de la ATC cu compresorul electric montat pe honda Civic.
http://www.atc.hu/Honda1.htm Firma de tuning ATC din Budapesta a montat de mai multe ori compresor mecanic in masinile supuse modificarii. Pe piata americana au gasit un compresor electric de 2000W si 0,23bari care a fost montat in Honda Civic Vti. Inainte de montarea compresorului au efectuat urmatoarele modificari: - sistemul de evacuare schimbat cu unul sport, cu mentinerea catalizatorului - reglare electronica motor , stoc 160CP si 150Nm --> chiptuning 192CP si 170Nm Datorita spatiului necesar pentru compresorul electric a fost nevoie de demontarea cutiei de filtrare, motorul primind aerul prin filtru direct. A fost necesara si indepartarea cutiei de rezonanta, care a redus puterea la 187CP. Pentru montarea compresorului s-au ivit doua posibilitati. Prima ca motorul sa primeasca aerul printr-un tub in forma de Y, in situatia de baza direct din mediu, in sarcina de la compresor. A doua ca motorul sa primeasca numai prin intermediul compresorului. Au ales a doua varianta pe motive de spatiu si efect mai rapid a compresorului. In acest caz intervine si o pierdere de putere de 5CP necesar pentru rotirea paletilor compresorului, cand compresorul nu functioneaza este o piedica in calea aerului, compresorul nefunctionand permanent. Compresorul electric necesita 200A, nu este posibila functionarea continua. ATC a montat un contactor principal pe bordul masinii, si un alt contactor la pedala de acceleratie care la apasarea completa a pedalei porneste compresorul. Astfel compresorul "incarca" aerul si concomitent electronica comanda mai mult combustibil. Pentru necesarul de putere electrica in portbagaj au fost montate 2 acumulatoare, si generatorul schimbat la 70A. In cazul utilizarii intensive a compresorului electric generatorul reuseste sa incarce complet acumulatoarele. Puterea maxima a urcat la 210CP si 210Nm. La utilizare intensiva datorita descarcarii acumulatoarelor puterea scade cu 5CP si 5Nm. Cresterea se observa pe toata plaja de turatii, in special la turatii joase si medii. Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kmph............13s.....................8,5s 80 - 100kmph..............8s......................5s 100 -120kmph............10s.....................6s Datorita compresiei "moale" nu suprasolicita motorul, nu scade durata de functionare. La revanzare poate fi scos din masina. -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 05:29 PM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
- reglare electronica motor , stoc 160CP si 150Nm --> chiptuning 192CP si 170Nm Datorita spatiului necesar pentru compresorul electric a fost nevoie de demontarea cutiei de filtrare, motorul primind aerul prin filtru direct. A fost necesara si indepartarea cutiei de rezonanta, care a redus puterea la 187CP. Puterea maxima a urcat la 210CP si 210Nm. La utilizare intensiva datorita descarcarii acumulatoarelor puterea scade cu 5CP si 5Nm. Cresterea se observa pe toata plaja de turatii, in special la turatii joase si medii. Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kmph............13s.....................8,5s 80 - 100kmph..............8s......................5s 100 -120kmph............10s.....................6s Datorita compresiei "moale" nu suprasolicita motorul, nu scade durata de functionare. La revanzare poate fi scos din masina. Primul raspuns il dau legat de Honda Civic si perforamantele lor: NU CRED. Acea masina este un maxim 2000 Honda Civic, specificatiile de baza sint de acord cu cele din articol Curb Weight, lbs. 2319 adica 1051 kg Motorul dohc L4 de 1.6 L bhp 160 lb-ft 111 VALORI LA FLANSA (LA MOTOR) http://consumerguideauto.howstuffworks.com...nda-civic-8.htm Am investigat putin ce se poate face si ce timpi si putere au, cind sint modificate. O valoare mare si restul asemanatoare valorilor raportate in prezentul articol. Aici sint dyno graphs http://www.dragtimes.com/Honda--Civic-Dyno-Sheets.html M-am uitat la citeva: http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-14984.html asta are turbo, 505 whp si 25 psi si reflash (si cred ca mai are si altele dar nu detaliaza) http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-9150.html asta are 192 whp, cu o mare gramada de modificari si reflash http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-12482.html asta are 182, cu turbo, 8 psi si reflash http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-16487.html asta are alt motor si reflash (link la Honda B16 engine) http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-15620.html si asta are 221 cu turbo, 10 psi si modificat computerul (piggy-back) Acum, acest compresor electric de care spun ei, are, conform traducerii tale, 0.23 bari adica 3.3 PSI. Nu mi-e clar ce motoare au fiecare, dar cred ca toate au acelasi 1.6 care venea in mai multe stadii de putere din fabrica. Ceea ce observ eu este ca pt puteri in jur de 200 cp, ai nevoie de cca 8-10 psi ceea ce este ceva intre 2.5 si 3 ori mai mult decit creeaza turbina asta electrica. Deci ramin sceptic. Aici sint drag times http://www.dragtimes.com/Honda--Civic-Drag-Racing.html Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kmph............13s.....................8,5s 80 - 100kmph..............8s......................5s 100 -120kmph............10s.....................6s __________________________________________ 60-120 km..................23s.....................14.5 sec adica 40 mph - 60 mph........13 sec................8.5 sec 50mph - 60 mph..........8 sec..................5 sec 60 mph - 74 mph.........10 s....................6 s ------------------------------------------------------------- 40 mph - 74 mph ...... 23 sec................14.5 sec Acum sa vedem acceleratia la o Honda Civic stock. Recunosc ca am luat primul rezultat google, poate as gasi si pt varianta mai veche. http://www.intellichoice.com/reports/vehic...006/Honda/Civic http://consumerguideauto.howstuffworks.com...da-civic-13.htm Aceasta este un Honda Civic 2006, ca nu am gasit inca din 2000.Motor stock, 1.8 L, nu are 210 cp. Ma surprinde insa timpii de acceleratie, aratati mai jos. Cu mentiunea 80 mph = 128 kph. Conform link-urilor de mai sus, Honda Civic ar veni cu 140 sau cu 197 cp. Motorul de 140 cp are 1.8 L, deci timpii de mai jos sint pt motorul de 140 cp 1.8 L. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Acceleration, 0-40 MPH 0-40 MPH: 4.19 Acceleration, 0-50 MPH 0-50 MPH: 5.98 Acceleration, 0-60 MPH 0-60 MPH: 7.99 Acceleration, 0-70 MPH 0-70 MPH: 10.92 Acceleration, 0-80 MPH 0-80 MPH: 14.25 Acceleration, 0-90 MPH 0-90 MPH: 18.17 Acceleration, 0-100 MPH 0-100 MPH: 0.00 0-40 = 4.19 sec 0-60 = 7.99 sec sa inteleg ca intre 40mph si 60 mph sint 3 secunde 0-50 = 5.98 sec 0-60 =7.99 sec deci repriza intre 50 si 60 mph necesita 2 secunde 0-60 = 7.99 0-80 = 14.25 sa inteleg ca inter 60mph si 80 mph masina are nevoie de 6.26 sec 0-40 = 4.19 s 0-80 = 14.25 s adica o repriza de la 40 mph la 80 mph necesita 10.06 s Cumva inteleg eu gresit, sau masina asta din 2006 (e drept mai noua), cu doar 140 cp, are reprize mai bune decit asta cu electric supercharger, cu reflash si cu 210 cp ? Cu e-charger, reflash, 210 cp - reprize -----------------------------FARA-------------CU MODIFICARI 40 mph - 60 mph........13 sec................8.5 sec 50mph - 60 mph..........8 sec..................5 sec 60 mph - 74 mph.........10 s....................6 s 40 mph - 74 mph ...... 23 sec................14.5 sec vs stock, 140 cp - reprize- si FARA 40 mph - 60 mph..................................3 sec 50mph - 60 mph...................................2 sec 60 mph - 80 mph..................................6.26 (8 kph diferenta intre 74 mph=120kph si 80mph=128 kph) 40 mph - 80 mph..................................10.6 sec Deci, bazat pe aceste numere, din nou, ca poate nu m-a repetat suficient, nu cred. ceva nu este consistent aici, nu doresc sa imi bat capul si sa investighez mai adinc. Am putea spune ca Honda a facut progrese masive in tehnologia transmisiilor si ca a montat pe aceasta Honda Civic 2006 o cutie de viteza de F1, care duce la reprizele acestea spectaculoase egale cu masina modificata. Ce as tinde sa cred este ca numerele raportate de Unguri - mai ales reprizele de acceleratie - nu sint valide. Asta ca sa trec peste observatia ca un supercharger nu iti poate taia aproape jumatate din timpul unei reprize gen 60-120 kph de la 23 sec la 14.5 sec, cu un aport de doar 20 cp. Poate Nitrous da, dar nu turbo, nu supercharger, nu electric supercharger; nimic care iti baga aer fortat nu iti taie 8.5 secunde. 2-3 da; poate. Dar nu 8. Mie nu nu imi suna convingator. Cit despre 2000 wati si 200 de amperi; 2 acumulatori in portbagaj - aceasta este obiectul muncii lui James kW. Ca doar e numele lui de ecran. Al meu este f1anatic, si am mentionat deja transmisia de F1 montata in Honda Civic 2006. "Ui-Chend" placut tuturor. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 06:29 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Primul raspuns il dau legat de Honda Civic si perforamantele lor: NU CRED. .................................... Acum, acest compresor electric de care spun ei, are, conform traducerii tale, 0.23 bari adica 3.3 PSI. Nu mi-e clar ce motoare au fiecare, dar cred ca toate au acelasi 1.6 care venea in mai multe stadii de putere din fabrica. Ceea ce observ eu este ca pt puteri in jur de 200 cp, ai nevoie de cca 8-10 psi ceea ce este ceva intre 2.5 si 3 ori mai mult decit creeaza turbina asta electrica. Deci ramin sceptic. Off topic Literele mari au fost raspunsul la afirmatia ta mai sus citata. Am raspuns cu acelasi moneda. Am vrut sa atrag atentia ta ca inteleg si in cazul cand nu scrii cu majuscule . On topic Tu ai plecat de la "demaraje", adica acceleratii in trepte inferioare. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Aici esti in treapta I. Si asa mai departe.... Iar repriza, "elasticitate" se masoara in treapta V sau VI daca exista. Asa de simpla e explicatia. .................................... Referitor la rezultate, nu uita ca in prealabil la masina a fost efectutat un tuning pentru motor aspirat in toata regula, iar compresorul in sine a adus +25CP si +40Nm. P.S. acest experiment pe Honda Civic a aparut in mai multe reviste de specialitate din Ungaria. Problema sunt acumulatoarele care se descarca rapid la utilizare intensiva, deci e o solutie cu limite. Primul raspuns il dau legat de Honda Civic si perforamantele lor: NU CRED. .................................... Acum, acest compresor electric de care spun ei, are, conform traducerii tale, 0.23 bari adica 3.3 PSI. Nu mi-e clar ce motoare au fiecare, dar cred ca toate au acelasi 1.6 care venea in mai multe stadii de putere din fabrica. Ceea ce observ eu este ca pt puteri in jur de 200 cp, ai nevoie de cca 8-10 psi ceea ce este ceva intre 2.5 si 3 ori mai mult decit creeaza turbina asta electrica. Deci ramin sceptic. Off topic Literele mari au fost raspunsul la afirmatia ta mai sus citata. Am raspuns cu acelasi moneda. Am vrut sa atrag atentia ta ca inteleg si in cazul cand nu scrii cu majuscule . On topic Tu ai plecat de la "demaraje", adica acceleratii in trepte inferioare. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Aici esti in treapta I. Si asa mai departe.... Iar repriza, "elasticitate" se masoara in treapta V sau VI daca exista. Asa de simpla e explicatia. .................................... Referitor la rezultate, nu uita ca in prealabil la masina a fost efectutat un tuning pentru motor aspirat in toata regula, iar compresorul in sine a adus +25CP si +40Nm. P.S. acest experiment pe Honda Civic a aparut in mai multe reviste de specialitate din Ungaria. Problema sunt acumulatoarele care se descarca rapid la utilizare intensiva, deci e o solutie cu limite. -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 08:14 PM
Post
#5
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Literele mari au fost raspunsul la afirmatia ta mai sus citata. Am raspuns cu acelasi moneda. Am vrut sa atrag atentia ta ca inteleg si in cazul cand nu scrii cu majuscule . On topic Tu ai plecat de la "demaraje", adica acceleratii in trepte inferioare. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Aici esti in treapta I. Si asa mai departe.... Iar repriza, "elasticitate" se masoara in treapta V sau VI daca exista. Asa de simpla e explicatia. .................................... Referitor la rezultate, nu uita ca in prealabil la masina a fost efectutat un tuning pentru motor aspirat in toata regula, iar compresorul in sine a adus +25CP si +40Nm. P.S. acest experiment pe Honda Civic a aparut in mai multe reviste de specialitate din Ungaria. Problema sunt acumulatoarele care se descarca rapid la utilizare intensiva, deci e o solutie cu limite. Deci sintem razbunatori. Ochi pt ochi, dinte pt dinte, majuscule pt majuscule. Raspunsul meu a constat din 2 parti independente. Acea masina nu are nici un tuning in toata regula. Doar daca nu l-au descris in detalii. QUOTE - sistemul de evacuare schimbat cu unul sport, cu mentinerea catalizatorului - reglare electronica motor , stoc 160CP si 150Nm --> chiptuning 192CP si 170Nm Compara cu: http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-9150.html Ala a modificat multe lucruri interne. Din ce ai tradus tu, nu reiese. Deci ce facem, presupunem ca au modificat puternic motorul conform modificarilor enumerate in linkul de mai sus ? Apoi unde scrie ca timpii scosi de ei au fost realizati in treapta superioara de viteza ? In general entuziastii masoara in treapta superioara; revistele auto in a 3-a (pt ca de la vitezele alea te incadrezi pe autostrada) iar tuning-ul la motor pe dynamometer se face in a 3-a. Dar sa presupunem ca valorile tale sint intr-adevar in a 5-a si ca rationamentul meu este gresit, spre marea ta bucurie - indiferent ca este scris sau nu ca au fost facte in a 5-a sau nu. Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kph............13s.....................8,5s 80 - 100kph..............8s......................5s 100 -120kph............10s.....................6s ----------------------------------------------------------------- 80-120kph................18s.......................11s Introducem urmatorul link. http://legacygt.com/forums/showthread.php?...ht=acceleration Din experienta mea personala si cea afisata pe site, la masini pe care le cunosc intim, o diferenta de 20 cp nu va rezulta intr-un timp de la 50-80mph (80 kph - 130 kph) mai redus cu 7 secunde. Mesajul # 3 vs Mesajul # 4 arata o diferenta de 5.2 vs. 4.8 = 0.4 secunde pt o diferenta de 20 cp - la roti. Atita este diferenta intre un Legacy GT Stage 1 (Mesajul #4) si un Legacy GT Stage 2 (Mesajul # 3). Aceeasi masina, alt sofer, dar este aceeasi treapta de viteza si aceeasi transmisie. E greu de incurcat ce ai de facut decit sa masori timpul si sa bagi piciorul la maxim in acceleratie. Sa ducem rationamentul mai departe. Dar poate in mesajul tau arata timpii...inainte de toate modificarile (18 sec) si dupa toate modificarile (11sec). Stabilisem anterior ca un Civic stock ar avea 160 cp si ca aceasta, modificata, ar avea 210 - adica vreo 50 cp in plus. Uita-te la mesajul # 12 din link-ul dat de mine mai sus (de pe Legacy GT.com). http://legacygt.com/forums/showthread.php?...ht=acceleration Edmundu are un Stage 3 LGT (alt turbo, alte injectoare, alkyl injection - daca nu stii ce este pe scurt raceste camera de combustie care permite boost my mare: el are spre exemplu 21.5 psi; la Stage 2 am doar 18 psi - si un Stage 1 Legacy are doar 16 psi): ) are vreo 340 cp din cite stiu eu (la roti) deci peste 100 in plus fata de ceilalti. Cu toate acestea, timpii lui 50-80 sint de 3 secunde. Deci 100 cp putere in plus nu rezulta in diferente de timpi de 7 secunde ci doar de 2 poate 2.5 secunde. Inca o data, imi exprim rezervarea fata de timpii raportati. Din experienta mea, 100 de cai putere in plus (nu 50 care este diferenta maxima raportata) nu va duce la timpi de acceleratie intre 80-130 kph diferiti cu mai mult de 2.5 secunde. In nici un caz 7 secunde. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 02:55 AM |