Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 11 2009, 07:08 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Ok voi incerca sa explic stiintific care este treaba. Acest thread nu este neaparat un versus intre turbo charger si electric supercharger ci mai degraba o discutie de ce nu functioneaza acestea din urma.
Spre marea agonie a tuturor voi folosi motorul TURBO de pe Subaru ca exemplu deoarece 1) il cunosc mai bine 2) este acelasi motor (cu diferente insa) fata de cel de 2.5 NA pe care s-ar dori instalarea acestei piese. Voi introduce urmatoarele definitii: Manifold Absolute Pressure = MAP Manifold Relative Pressure = MRP Atmospheric Pressure = AP MAP este ceea ce vede motorul ca presiune (dincolo de turbo) AP= presiunea atmosferica 14.7 psi (o vom face 15 pt a usura calculele 1 atm = 14.7 psi; 1 bar = 14.5 psi MRP este Boost Gauge Pressure MAP = MRP + AP MRP = MAP - AP Acum MRP poate fi pozitiva sau negativa daca motorul opereaza in boost sau in vacuum. Diferentele intre motoarele Subaru 2.5 turbo si cele 2.5 NA sint multe dar compresia difera. La motorul turbo este 8.5:1; la cel atmosferic este 10:1 parca. Un motor atmosferic lucreaza in vacuum. As spune deci ca motorul NA creeaza mai mult vacuum decit cel turbo. Dar in urmatoarele calcule voi folosi doar valorile motorului turbo. Pozele sint facute cu telefonul insa in coltul din stinga sus al ecranului imediat sub TREE HUGGER, la mine se citeste valoarea MRP. Din pozele idle vacuum 1 & 2 se vede ca la "relanti" motorul turbo opereaza in vacuum valoarea fiind de -9 psi. In poza vacuum throttle liftoff se vede valoarea vacuum-ului creat de motor doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. Revenind la discutia noastra. MRP= relative pressure ramine negativa si la 60 mph (100 kph si respectiv 2500 rpm valoarea fiind in jur de -7 psi. Cind accelerez puternic, valoarea creste pina la 18 psi. Poza am reusit-o doar la 15 psi. Deci presiunea in motor variaza de la -10 psi la + 15 psi. Dovedit cu poze. MRP = MAP ? AP 15 psi = MAP ? 15 psi -10 psi = MAP ? 15 psi In concluzie 5 psi < MAP < 30 psi Aceasta presiune maxima, de 30 psi trebuie sa ajunga la ?chiulasa? pt a crea presiunea de 15 psi PESTE presiunea atmosferica. Aceasta presiune este creata de turbo. Nu cred ca aceasta presiune poate fi creata de un asemenea compressor electric. La ce va contribui ? Va contribui la reducerea ?vacuum?-ului la care opereaza motorului ? cu siguranta - dar nu il consider sufficient pt a crea 2 psi MRP. Si chiar daca il ca crea?si 2 si 4 si 6 psi oare va reusi un asemenea compresor electric sa genereze sporul de putere cautat ? de 20 cp - la turatii mici, cind motorul opereaza in vacuum ? Pentru asta am creat un document Excel in care am pus rezultatele (MRP (psi) vs RPM vs speed). Rezultatele le veti vedea de pe graphic. Graficul a fost facut doar in treapta a 5-a pt a simplifica relative lucrurile. Oricum relatia este mult mai complicata decit ce prezint eu aici ? boost depinzind direct de treapta de viteza, pozitia pedalei de acceleratie si altele. La turatii mici, motorul va opera in vacuum ? si imi este greu de crezut ca acest compressor electric, CHIAR DACA va furniza 2-4-6 psi va face altceva decit sa reduca vacuum-ul (MRP mai aproape de 0) dar nu sa creeze MRP pozitiv. Putem intra in discutii despre ce nevoie de aer are motorul la 3500 rpm dar oare sa mai fie nevoie ? Sau sa discutam despre consumul de enrgie electrica necesar ? NU de alta dar putem ? Stiintific. This post has been edited by f1anatic: Feb 11 2009, 10:37 PM
Attached File(s)
idle_vacuum_1.jpg ( 189.5K )
Number of downloads: 7
idle_vacuum_2.jpg ( 105.72K ) Number of downloads: 5 vacuum_throttle_lift_off.jpg ( 104.63K ) Number of downloads: 2 vacuum_at_60_mph.jpg ( 112.63K ) Number of downloads: 1 -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 12:11 AM |