IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Electric Supercharger

This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Electric Supercharger, tuning la motor aspirat
Electric Supercharger ca metoda de tuning la motoare NA
Credeti ca functioneaza ?
Da [ 12 ] ** [42.86%]
Nu [ 16 ] ** [57.14%]
Total Votes: 28
Guests cannot vote 
f1anatic
post Feb 8 2009, 05:28 PM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp

http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262

http://www.force-flow.com/

http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/

http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html

Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem"

QUOTE
# Produces 15 - 25 horsepower increase.
# Generates 250CFM of forced air.
Increase fuel economy, average gains of 10%
60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm!



Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus.

http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/
Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ?
DA sau NU. Explicati in scris.

si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite.

QUOTE
Uite explicatia:
1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara)
2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa
3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste

Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui?


Multumesc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
f1anatic
post Feb 10 2009, 07:24 PM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic - pt care eu cred ca aceste piese NU functioneaza asa cum arata in reclame:

1) Nu sint foarte scumpe (comparat cu alte modificari care ar da aceeasi crestere de putere) : daca ar functiona, toata lumea le-ar avea - inclusiv eu.
2) Un supercharger electric este un consumator electric. La fel ca si aeroterma de la masina. Cind o dai la maxim, la relenti, iti scade turatia la motor nu-i asa ? Daca vrei cu adevarat debit mare, atunci vei avea si consum mare: gen aspirator (vacuum cleaner). Va trebui sa schimbi fuliile, curelele, alternatorul, doar pt a furniza curent cit sa mearga.
3) Acest supercharger electric este un simplu ventilator. Ventilatoarele misca aerul, nu il comprima. Majoritatea acestor piese sint ventilatoare "inline" - concentrice cu teava/ductul galeriei de admisie. Ventilatoarele nu misca aerul atunci cind exista presiune in spatele lor - si nici in fata lor. Luati un simplu feon de uscat parul din casa - care in primul rind are alt design mai eficient: este un ventilator centrifugal. Ce se intimpla daca ii astupati o laterala ? Scade simtitor volumul de aer (debitul) ! Aveti filtru din acesta care se curata la masina ? Nu stiu cum il uscati voi, dar el il usuc cu feonul de par. Prin el NU trece "vintul" - simt doar caldura. In plus la o piesa atit de mica, nu vad unde sint supapele care impiedica "back-flow".
4) Presupunind ca intr-adevar baga aerul mai fortos in motor, nu vor reusi sa bage mai mult de 1-2-3 psi. Unele website-uri citate mai sus zic pina la 6-8 psi. Atita baga un turbo veritabil - compresorul electric al lui Thomas Knight cica ar baga la fel. Prin comparatie un turbo de la Subaru STI, Mitsu EVO etc baga 16-18 psi pt a obtine o crestere nominala sa zice de 60-80% peste puterea motorului de acceasi capacitate cilindrica dar non-turbo.
5) Daca aerul este miscat si comprimat, se va incalzi. Pe aceste considerente masinile turbo au intercooler-e, radiatoare care racesc aerul DUPA ce a fost comprimat, miscat etc si INAINTE de a intra in motor.
6) In general aceste electric supercharger nu vor reusi sa miste mai mult aer decit ar trage motorul prin miscarea pistoanelor (vacuum). Aceste piese oricum lucreaza la o singura turatie (spre deosebire de turbo sau compresor pe fulie) si daca intr-adevar baga ceva mai mult aer la turatii mici, la turatii mari ele vor deveni o obstructionare in calea aerului - ducind inevitabil la o pierdere de putere.

Nici turbocharger nu este o tehnologie care ofera putere complet "gratis" - va creste presiunea in evacuare - deoarece si ele sint o obstructie. DAR privit in ansamblu si comparat cu celelalte metode de "forced induction" (adica realistic compresorul pe fulie) resursele folosite sint diferenta de presiune si temperatura (ce afecteaza gazele - care or tinde sa isi mareasca volumul) gazelor de esapament care oricum ar fi evacuate. Privit in modul acesta, un turbocharger este cu adevarat o metoda de capturare si reutilizare a unei energii care ar fi altfel pierdute.


Nu se va obtine nici macar 10-15 nici cei 20-30 din reclama.
http://www.vintagebus.com/howto/e-ram/

QUOTE
2/22/2002 - dyno runs The E-Ram does work, a little. I'm still crunching the numbers, etc, but it looks like a 2-3 HP gain.
. Cit despre dyno test-ul cu Altima si 90 e cai putere sau cit a cistigat...ce sa mai zic.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- f1anatic   Electric Supercharger   Feb 8 2009, 05:28 PM
- - James Kilowatt   Intr-unul din linkuri arata cum la o Altima au urc...   Feb 8 2009, 09:43 PM
- - air_wolf   am votat NU, dar pentru ceea ce denumim "feon...   Feb 9 2009, 02:02 PM
- - G e o r g e   sunt curios care a votat ca functioneaza   Feb 9 2009, 06:41 PM
- - mariusdruta   Imi place mult cel denumit "forceflow" ...   Feb 10 2009, 12:30 AM
- - ozz86651   Am votat DA inainte de a citi detaliile... adica i...   Feb 10 2009, 03:40 AM
- - James Kilowatt   Eu n-am votat deloc, daca pe mine ma suspecteaza G...   Feb 10 2009, 08:57 AM
- - pista   CITAT(f1anatic @ Feb 7 2009, 03:47 PM) Ni...   Feb 10 2009, 09:03 AM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 10 2009, 01:03 AM) QUO...   Feb 10 2009, 02:44 PM
- - pista   Iar tu raspunzi la ce iti convine. Nu mi-a scapat ...   Feb 10 2009, 06:39 PM
- - James Kilowatt   Domnilor, discutia deviaza de la topic. Adica de l...   Feb 10 2009, 07:06 PM
- - f1anatic   Electric Supercharger vs. Turbocharger Un sumar s...   Feb 10 2009, 07:24 PM
- - V_I_C_T_O_R   QUOTE (James Kilowatt @ Feb 10 2009, 05:0...   Feb 10 2009, 07:30 PM
- - f1anatic   Da l-am pus aici aiurea pt ca are o audienta mai m...   Feb 10 2009, 07:36 PM
- - V_I_C_T_O_R   Bravo stimabile, felicitari pentru atitudinea gene...   Feb 10 2009, 07:55 PM
|- - f1anatic   QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 10 2009, 11:55 A...   Feb 11 2009, 12:54 AM
- - James Kilowatt   Offtopicul continua.... Ontopic @F1 Si ventilato...   Feb 10 2009, 08:57 PM
- - pista   Poll: Electric Supercharger tuning la motor aspira...   Feb 11 2009, 08:37 AM
|- - air_wolf   QUOTE (pista @ Feb 11 2009, 08:37 AM) Pol...   Feb 11 2009, 09:17 AM
- - HalbaSus   Ok, sa-mi dau si eu cu parerea despre ideea de ...   Feb 11 2009, 10:25 AM
- - Diesel   Eu zic sa trimitem un mail la MythBusters, Halba d...   Feb 11 2009, 10:43 AM
|- - HalbaSus   QUOTE (Diesel @ Feb 11 2009, 10:43 AM) Re...   Feb 11 2009, 01:33 PM
- - James Kilowatt   Un aspirator haleste 2-2.2kw. Trebuie un invertor ...   Feb 11 2009, 05:09 PM
- - f1anatic   Ok voi incerca sa explic stiintific care este trea...   Feb 11 2009, 07:08 PM
- - f1anatic   IPS driver error m-a innebunit azi ! Cit des...   Feb 11 2009, 10:47 PM
- - James Kilowatt   @F1 Interesantele datele puse de tine cu celebrul...   Feb 13 2009, 09:08 PM
- - f1anatic   Nu pot sa bat senzorii sa spuna tot. Insa iti dau...   Feb 13 2009, 09:52 PM
- - James Kilowatt   13m3 pe minut inseamna dublu fata de ce am presupu...   Feb 13 2009, 10:16 PM
- - Zetics   Vad ca n-a mai calculat nimeni nimic pe aici de ce...   Feb 22 2009, 05:54 PM
- - James Kilowatt   Pai cu 500W la plesneala ziceam ca poate scoti un ...   Feb 22 2009, 06:29 PM
|- - HalbaSus   I'VE GOT IT ! Sa inteleg ca 8 aspiratoar...   Feb 22 2009, 07:08 PM
- - pista   Compresor electric de la firma engleza Controlled ...   Feb 22 2009, 07:26 PM
|- - Zetics   QUOTE (pista @ Feb 22 2009, 07:26 PM) Com...   Feb 23 2009, 05:12 PM
|- - pista   CITAT(Zetics @ Feb 23 2009, 04:12 PM) Dac...   Feb 24 2009, 06:11 PM
- - James Kilowatt   Dupa cum arata dracia, e centrifugala, nu axiala ...   Feb 22 2009, 07:52 PM
|- - f1anatic   QUOTE (James Kilowatt @ Feb 22 2009, 12:5...   Feb 23 2009, 04:06 PM
- - James Kilowatt   http://www.geocities.com/bezean/fi.html Baietii a...   Feb 22 2009, 08:11 PM
- - pista   Un compresor electric care functioneaza si in prac...   Feb 23 2009, 03:25 PM
- - James Kilowatt   @pista Baiatul ala a modificat sanatos sistemul e...   Feb 23 2009, 07:13 PM
|- - pista   CITAT(James Kilowatt @ Feb 23 2009, 05:13...   Feb 25 2009, 09:20 AM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 25 2009, 02:20 AM) Mai...   Feb 25 2009, 03:45 PM
|- - f1anatic   QUOTE (f1anatic @ Feb 25 2009, 08:45 AM) ...   Feb 25 2009, 03:54 PM
|- - pista   CITAT(f1anatic @ Feb 25 2009, 01:45 PM) C...   Feb 26 2009, 11:49 AM
- - vio   merge asa ceva , 30 % este limita motorului(cel pu...   Feb 24 2009, 07:01 PM
|- - mariusdruta   QUOTE (vio @ Feb 24 2009, 07:01 PM) merge...   Feb 24 2009, 10:44 PM
- - vio   d eja am testat pe mashina si folosesc o gaseslnit...   Feb 24 2009, 11:13 PM
- - f1anatic   Baga poze. Si tu si celalalta persoana de aici ca...   Feb 25 2009, 12:14 AM
- - ozz86651   Mai e o varianta, ma gindesc eu. Draciile astea sa...   Feb 25 2009, 06:04 AM
- - James Kilowatt   Potentialul de tuning ale unei masini nu este acel...   Feb 25 2009, 03:17 PM
- - James Kilowatt   Eu ma intreb daca nu exista motoare gandite din st...   Feb 25 2009, 10:46 PM
|- - f1anatic   QUOTE (James Kilowatt @ Feb 25 2009, 03:4...   Feb 26 2009, 03:46 AM
- - ozz86651   Pai nu cred ca se poate asa usor. Una la mina e ca...   Feb 26 2009, 07:05 AM
- - pista   Experienta celor de la ATC cu compresorul electric...   Feb 27 2009, 12:24 PM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 27 2009, 05:24 AM) - r...   Feb 27 2009, 05:29 PM
|- - pista   CITAT(f1anatic @ Feb 27 2009, 03:29 PM) P...   Feb 27 2009, 06:29 PM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 27 2009, 11:29 AM) Lit...   Feb 27 2009, 08:14 PM
- - pista   @F1anatic Dupa cifrele afisate de tine nici eu nu ...   Feb 27 2009, 05:55 PM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 27 2009, 10:55 AM) @F1...   Feb 27 2009, 06:02 PM
- - pista   Bineinteles ca Tu poti crede ce doresti. In Europa...   Feb 27 2009, 08:54 PM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 27 2009, 12:54 PM) Bin...   Feb 27 2009, 10:25 PM
|- - pista   CITAT(f1anatic @ Feb 27 2009, 08:25 PM) F...   Feb 27 2009, 11:50 PM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Feb 27 2009, 03:50 PM) Nu ...   Feb 28 2009, 09:09 AM
|- - pista   CITAT(f1anatic @ Feb 28 2009, 08:09 AM) I...   Mar 1 2009, 10:40 AM
- - ozz86651   QUOTE sistemul de evacuare schimbat cu unul sport,...   Feb 28 2009, 09:47 PM
|- - pista   CITAT(ozz86651 @ Feb 28 2009, 07:47 PM) C...   Mar 2 2009, 11:19 AM
- - pista   CITAT(G e o r g e @ Feb 6 2009, 11:38 AM)...   Mar 1 2009, 03:16 PM
- - f1anatic   Cred ca nu a inteles toate detaliile ofertei Te...   Mar 1 2009, 04:19 PM
- - pista   Timpii cu 80-120kmph nu e extrem de urgent, cand a...   Mar 1 2009, 06:14 PM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Mar 1 2009, 10:14 AM) Timp...   Mar 2 2009, 03:32 AM
|- - pista   CITAT(f1anatic @ Mar 2 2009, 01:32 AM) Sp...   Mar 3 2009, 01:31 AM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Mar 2 2009, 05:31 PM) QUOT...   Mar 3 2009, 01:52 AM
- - James Kilowatt   Care grafic sa fie plat, ala de putere sau ala de ...   Mar 2 2009, 09:34 AM
- - Diesel   Nu e nevoie sa explicam nimic, va afla cand ajunge...   Mar 2 2009, 09:43 AM
- - pista   @F1anatic Ca de obicei scrii 33 randuri (calitatea...   Mar 2 2009, 11:01 AM
|- - f1anatic   QUOTE (pista @ Mar 2 2009, 04:01 AM) @F1a...   Mar 2 2009, 04:14 PM
- - ozz86651   QUOTE dar a fost si masina la care a adus 18 CP nu...   Mar 3 2009, 12:50 AM
- - DORU   Imi permit o mica interventie si doua comentarii, ...   Mar 3 2009, 02:13 AM
- - pista   @OZZ Nu am vrut sa te supar, scuze... Ieri am vorb...   Mar 3 2009, 12:06 PM
- - DORU   QUOTE (pista @ Mar 3 2009, 12:06 PM) @DOR...   Mar 3 2009, 09:34 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (DORU @ Mar 2 2009, 09:13 PM) dupa ...   Mar 4 2009, 09:05 PM
- - bakero   ciudat...chiar azi am vb cu un tuner cunoscut de l...   Jul 6 2009, 10:13 PM
|- - air_wolf   QUOTE (bakero @ Jul 6 2009, 10:13 PM) ciu...   Jul 7 2009, 06:41 PM
- - bakero   nooo...vreo 2000 euro.daca fac o predare leasing,m...   Jul 8 2009, 08:16 PM
|- - air_wolf   QUOTE (bakero @ Jul 8 2009, 08:16 PM) noo...   Jul 8 2009, 09:32 PM
- - bakero   QUOTE (air_wolf @ Jul 8 2009, 10:32 PM) Q...   Jul 10 2009, 12:17 PM
- - bimmer4life2009   Please people don't waste your money on those ...   Oct 12 2009, 10:06 PM
|- - f1anatic   QUOTE (bimmer4life2009 @ Oct 12 2009, 03...   Oct 13 2009, 02:44 PM
- - catalliin   eu cred totusi ca face ceva cit de putin si 'f...   Oct 13 2009, 04:41 PM
- - HalbaSus   Eu cred ca ideea cu motorasul mare care baga 1 bar...   Oct 13 2009, 06:07 PM
- - f1anatic   Dude, octane booster si o butelie de Oxygen furata...   Oct 13 2009, 08:35 PM
- - James Kilowatt   Stie F1 ce zice In alta ordine de idei, oricat d...   Oct 13 2009, 10:21 PM
- - ozz86651   Bah, nu merge oxigenul pur nicaieri. Arde tot, exp...   Oct 14 2009, 01:43 AM
|- - f1anatic   QUOTE (ozz86651 @ Oct 13 2009, 06:43 PM) ...   Oct 14 2009, 02:59 PM
|- - catalliin   QUOTE (f1anatic @ Oct 14 2009, 03:59 PM) ...   Oct 14 2009, 09:23 PM
- - vio   nu mai bine este sa pui o butelie cu acetilena? ...   Oct 14 2009, 03:25 PM
- - catalliin   sa nu spuneti acuma ca v-ati apucat toti de constr...   Oct 18 2009, 08:58 PM
- - air_wolf   dubioasa chestie. de ce nu pui tu un supercgarger ...   Oct 19 2009, 12:40 PM
- - catalliin   Faptul pt care initial am ales un charger electric...   Oct 21 2009, 12:40 AM
- - James Kilowatt   Eu zic ca daca esti dispus sa risti si tii musai s...   Oct 21 2009, 09:25 AM
- - air_wolf   eu sint interesat de cum ai gindit sau din ce ai f...   Oct 21 2009, 10:40 AM
2 Pages V   1 2 >


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 12:52 AM