Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 10 2009, 07:24 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Electric Supercharger vs. Turbocharger
Un sumar scurt - cit mai putin tehnic - pt care eu cred ca aceste piese NU functioneaza asa cum arata in reclame: 1) Nu sint foarte scumpe (comparat cu alte modificari care ar da aceeasi crestere de putere) : daca ar functiona, toata lumea le-ar avea - inclusiv eu. 2) Un supercharger electric este un consumator electric. La fel ca si aeroterma de la masina. Cind o dai la maxim, la relenti, iti scade turatia la motor nu-i asa ? Daca vrei cu adevarat debit mare, atunci vei avea si consum mare: gen aspirator (vacuum cleaner). Va trebui sa schimbi fuliile, curelele, alternatorul, doar pt a furniza curent cit sa mearga. 3) Acest supercharger electric este un simplu ventilator. Ventilatoarele misca aerul, nu il comprima. Majoritatea acestor piese sint ventilatoare "inline" - concentrice cu teava/ductul galeriei de admisie. Ventilatoarele nu misca aerul atunci cind exista presiune in spatele lor - si nici in fata lor. Luati un simplu feon de uscat parul din casa - care in primul rind are alt design mai eficient: este un ventilator centrifugal. Ce se intimpla daca ii astupati o laterala ? Scade simtitor volumul de aer (debitul) ! Aveti filtru din acesta care se curata la masina ? Nu stiu cum il uscati voi, dar el il usuc cu feonul de par. Prin el NU trece "vintul" - simt doar caldura. In plus la o piesa atit de mica, nu vad unde sint supapele care impiedica "back-flow". 4) Presupunind ca intr-adevar baga aerul mai fortos in motor, nu vor reusi sa bage mai mult de 1-2-3 psi. Unele website-uri citate mai sus zic pina la 6-8 psi. Atita baga un turbo veritabil - compresorul electric al lui Thomas Knight cica ar baga la fel. Prin comparatie un turbo de la Subaru STI, Mitsu EVO etc baga 16-18 psi pt a obtine o crestere nominala sa zice de 60-80% peste puterea motorului de acceasi capacitate cilindrica dar non-turbo. 5) Daca aerul este miscat si comprimat, se va incalzi. Pe aceste considerente masinile turbo au intercooler-e, radiatoare care racesc aerul DUPA ce a fost comprimat, miscat etc si INAINTE de a intra in motor. 6) In general aceste electric supercharger nu vor reusi sa miste mai mult aer decit ar trage motorul prin miscarea pistoanelor (vacuum). Aceste piese oricum lucreaza la o singura turatie (spre deosebire de turbo sau compresor pe fulie) si daca intr-adevar baga ceva mai mult aer la turatii mici, la turatii mari ele vor deveni o obstructionare in calea aerului - ducind inevitabil la o pierdere de putere. Nici turbocharger nu este o tehnologie care ofera putere complet "gratis" - va creste presiunea in evacuare - deoarece si ele sint o obstructie. DAR privit in ansamblu si comparat cu celelalte metode de "forced induction" (adica realistic compresorul pe fulie) resursele folosite sint diferenta de presiune si temperatura (ce afecteaza gazele - care or tinde sa isi mareasca volumul) gazelor de esapament care oricum ar fi evacuate. Privit in modul acesta, un turbocharger este cu adevarat o metoda de capturare si reutilizare a unei energii care ar fi altfel pierdute. Nu se va obtine nici macar 10-15 nici cei 20-30 din reclama. http://www.vintagebus.com/howto/e-ram/ QUOTE 2/22/2002 - dyno runs The E-Ram does work, a little. I'm still crunching the numbers, etc, but it looks like a 2-3 HP gain. . Cit despre dyno test-ul cu Altima si 90 e cai putere sau cit a cistigat...ce sa mai zic.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 12:52 AM |