Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Mar 1 2009, 06:14 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Timpii cu 80-120kmph nu e extrem de urgent, cand ai un pic timp...
Repet intrebarile mele: Care nu e legat de conditii meteo: ce inseamna pentru tine "plaja relativ ingusta" pentru turbo diesel ? Cat este aceasta plaja la turbo benzina ? Oferta voastra de supercharger electric nu mai e valabil ? -------------------- |
|
|
Mar 2 2009, 03:32 AM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Timpii cu 80-120kmph nu e extrem de urgent, cand ai un pic timp... Repet intrebarile mele: Care nu e legat de conditii meteo: ce inseamna pentru tine "plaja relativ ingusta" pentru turbo diesel ? Cat este aceasta plaja la turbo benzina ? Oferta voastra de supercharger electric nu mai e valabil ? Spune-mi, unde este linia rosie la motorul tau diesel? 4000 ? 4500 ? Eu cred - si nu mi-o lua in nume de rau - ca tu ar trebui sa mai citesti si sa te informezi, decit sa intrebi automat pe altii. Mai ales cind info sint usor accesibile. Si cind limbajul folosit este foarte clar. Sa comparam bunaoara Legacy turbo diesel cu Subaru Legacy GT. Cred ca (si probabil nu gresesc cu mult) linia rosie la Boxer Diesel este de vreo 4500 rpm; la Legacy GT fara alte imbunatatiri este 6500; la Legacy NA este tot 6500 sau 7000 rpm in functie de motor. Dar sa ne uitam putin la diferenta intre turbo-diesel si turbo-gas. Am citit aici despre putere: http://www.edmunds.com/insideline/do/Drive...rticleId=124553 QUOTE The power figures are impressive. The boxer diesel produces 148 horsepower at 3,600 rpm and 258 pound-feet of torque at just 1,800 rpm. The engine pulls cleanly and easily from as low as 1,700 rpm, although its best work is done by the time the tach needle reaches 4,000 rpm. Spre comparatie, un Legacy GT are 250 cp si 250 lb-ft pe la 5500 rpm. Bineinteles, acestea sint cifrele dictate de frabrica. Doar de aici trebuie sa fie clara diferenta.Si apoi cautind aici, am gasit dyno graph la un Boxer Diesel. http://www.rri.se/popup/performancegraphs....mp;ChartsID=840 care poate fi vazuta in detaliu mai jos. Fara a ne crampona de cifre - pt ca nu au fost masurate pe acelasi dyno - si tinind cont de faptul ca reprezinta valorile masurate la roti; se observa citeva lucruri. Graficul pt TD este unul convex, foarte ascutit. Puterea creste brusc si scade iute. La fel si cuplul, la roti, creste brusc, si repede si incepe sa scada. Nu are o portiune "dreapta" - o portiune in care masina ar "trage" maxim. Sa spunem totusi ca pt. putere, MAX POWER, intre un 3300 si 4000 este dreapta; iar pentru cuplu intre 1800 si 3000. Aceste aspecte sint characteristice motorului diesel, si bineinteles, numarul de cilindri, capacitatea motorului vor afecta prezentarea curbelor. Comparam Legacy turbo-gas unde linia purpurie arata puterea cu calibrarile de fabrica. Ea creste creste creste si se mentine dreapta spre linia rosie, sa zicem macar intre 4500 si 6500. Aceasta plaja a puterii este aproape tripla fata de cea a motorului diesel: 2000 rpm, nu 700. Hai treaca de la mine, ca e 1 Martie, dubla. Dar sa nu le comparam la putere; sa le comparam la cuplu. La Legacy GT se mentine aproape plata, intre 3000 rpm si 5000 rpm. 219 lb-ft de la turbo-gas este numeric mai mic decit cuplul de la turbo-diesel de pe grafic; lucru care se schimba usor doar cu recalibrare a ECU, devenind 247.6 lb-ft. De ce este de preferat un grafic lat si plat unuia convex si acutit ? Sint convins ca stii...dar daca doresti detalii in plus, consider ca cel mai bine ar fi daca ceilalti contribuabili in aceasta discutie explica ei ce si cum. Dupa cum rog pe ceilalti sa iti explice de ce este de dorit cuplu mare la turatii mici si putere mare la turatii mari. Eu iau o pauza cu explicatiile deoarece trebuie sa ma dedic si altor chestii, si am resurse limitate. This post has been edited by f1anatic: Mar 2 2009, 04:54 AM
Attached File(s)
Boxer.Diesel.dyno.jpg ( 137.18K )
Number of downloads: 3
ap_lgt_stage1.gif ( 21.14K ) Number of downloads: 5 ap_lgt_stage2.gif ( 21.88K ) Number of downloads: 1 -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 07:45 AM |