Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 11 2009, 10:25 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Ok, sa-mi dau si eu cu parerea despre ideea de "electric supercharger":
Sa incepem de la principiile de baza: exista sisteme care functioneaza ele avand principii similare (turbina - invartita de gazele de evacuare, compresor mecanic - invartit de fulie). Practic atat timp cat poti invarti suficient de repede o "chestie" (compresor, elice, ventilator centrifugal, whatever) si vei putea baga MULT aer in motor vei obtine o crestere de putere. Teoretic daca un compresor mecanic ar fi deconectat de pe fulie, si ar fi invartit de un motor electric suficient de puternic atunci acesta va functiona la fel de bine ca si cum ar fi montat pe fulie. Corect ? Corect. Aici urmeaza problemele: - un compresor mecanic e scump, daca pe langa compresorul ala mecanic trebuie sa luam si un motoras (puternic), ca sa-l transformam in compresor electric el ar deveni si mai scump. - ca sa invarti motorasul ala suficient de tare ai nevoie de multa energie electrica, probabil majoritatea sistemelor standard nu au putere electrica suficienta pentru a sustine asa ceva... in schimb sunt aproape convins ca treaba asta ar merge pe un prius, sau pe o alta hibrida. Ar fi ceva interesant: electricaly supercharged hybrid performance car - daca nu avem un design similar compresorului mecanic sau turbinei, atunci nu va functiona (va fi un simplu foen, cum zice f1anatic) - daca nu va avea suficienta putere sa bage suficient aer... iar nu va functiona si probabil va fi o piedica in calea aerului tras de motor prin vacum. Deci pe scurt raspunsul meu personal ar fi: - Se poate sa functioneze dar in cadrul unui sistem scump, mai scump decat compresorul mecanic. - Se poate face ieftin (un foen montat in fata filtrului de aer) dar nu va fi eficient... s-ar putea chiar sa dauneze. Acum, ca sa nu tai orice elan de experimentare recomand urmatorul experiment: - luati un aspirator... za bigger za better... eu unul d-ala profi, folosit la spalatorii auto sau la firme de curatenie... - conectati partea prin care iese aerul tras la cutia filtrului de aer... ooops... mai bine, nu... ca aerul ala e fierbinte... mai bine treceti-l prima data printr-un intercooler. - conectati aspiratorul la un invertor baban care sa asigure suficienta putere (nu garantez integritatea sistemului electric al masinii) - porniti aspiratorul, dati-l la maxim si vedeti cum se misca masina inainte si dupa modificare. Chestia asta cred ca chiar ar putea functiona. Nu stiu unde bagati aspiratorul, invertorul, etc... dar e posibil sa functioneze (nu garantez totusi) Experimentul nr 2: Luati un compresor (za bigger za better), puteti gasi compresoare in aparatele de aer conditionat sau in alte locuri. Conectati-l la un motorul unei drujbe puternice (benzina), sau de la un aparat de tuns iarba... tot pe benzina... conectati-l la sistemul de admisie al masinii... porniti motorasul pe benzina, turati-l la maxim si dati o tura cu masina sa vedeti cum functioneaza. Alte idei nu mai am... dar sa stiti ca cele expuse sunt spuse doar partial in gluma, ambele sisteme ar putea functiona, desigur exista o gramada de probleme (daca sistemul electric al unei masini poate sustine un aspirator de 220V turat la maxim, unde montam aspiratorul ?, cum eliminam caldura de la motorasul de drujba, unde punem motorasul de drujba ?). Dar repet, ar trebui sa functioneze cu sanse mult mai mari decat chestiile alea de pe net. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 02:21 PM |