Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., ... si in ce conditii ? |
This topic is about Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., the author, FAR EASTERN, wrote about: Am facut zilele astea un drum dus-intors pe traseul Suceava-Cluj Napoca. Cu acceleratul /confused.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":confused: ... To read more just scroll down
Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., ... si in ce conditii ? |
Jan 14 2009, 09:58 AM
Post
#1
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Hm. Ce as putea za zic.... N-am nici o impresie buna. In primul rand, ale naibii vagoane, ca tare rezistente le-au mai construit baierii de la Arad. Sunt aceleasi ca si acum 20 ani si chiar 30 de ani. un pic cosmetizate cu tapiterie. Caldura excesiva m-a scos la geam de unde cu ocazia asta am facut si poze. Incalzirea era "pe direct", adica se comanda doar inchis/deschis din tabloul de la capatul vagonului. Sau de la locomotiva. Luminile din vagon functionau... unde arau becuri/neoane/intrerupatoare. Mizeria era la ea acasa. Casa mostenita de generatii. Nu vreau sa ma gandesc ce era la clasa a doua... Ferestrele aveau pe ele mizeria din "very first day" de exploatare. mersul traditional. La dus a avut mai mult de jumatate de ora intarziere. Sa ne mai miram ca ne iau colegii europeni la misto ca pe Buc-Cta se face drumul in acelasi timp ca acu' 100 de ani... la intorcere am "prins" un vagon construit prin 2000... in aceeasi stare ca si suratele pre-revolutie. Am produs ceva gunoi pe timpul calatoriei, darl-am lasat la cosul din gara, impreuna cu gunoiul deja existent in vagon la momentul urcarii. Ca o paranteza, cosurile de gunoi din gari au trei sectiuni - hartie/palstic/resturi menajere - sectiuni delimitate prin orificiile de intrare si marcate in culorile specifice. Partea hilara e ca interiorul cosului nu este compartimentat, toate tipurile de gunoi ajungand in acelasi loc, dar amestecate ordonat. Acum despre mediatizarea conditiilor respective... asta se intampla doar cand vreun reporter are curajul sa se plimbe de la Buc. la Ploiesti si retur. In rest, CFR-istii vor salarii mari. De parca acum or fi mici... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 06:15 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate. Ghici de ce? de Personal -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jan 14 2009, 06:26 PM
Post
#22
|
|
Membra Vesela Group: Membri Posts: 575 Joined: 4-June 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 107.599 |
Imi amintesc cu groaza cand am calatorit ultima data cu trenul. Era 23 august 2007. Ne intorceam de la Mangalia la Iasi. Acceleratul Iasi - Mangalia pot sa spun ca e trenul groazei vara. Era insuportabil de cald, fara AC, geamuri deschise in ambele parti ale vagonului, aglomerat de nu aveai loc sa te misti pe coridoare. Cuptor in vagon, cuptor afara. Mizerie de nedescris. Tapiterie murdara, jeg pe jos, pe geamuri. Nu cred ca voi uita vreodata mirosul de tren. E un miros specific. A fost groaznic.
De atunci am jurat ca nu mai urcam in tren. si suntem de inteles, a doua zi am ridicat masina de la dealer. -------------------- Auris 1.6 benzina, Luna
|
|
|
Jan 14 2009, 06:33 PM
Post
#23
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate. Ghici de ce? de Personal Wrong! De CRAMA! Au oprit oamenii sa se aprovizioneze cu vin pentru Reveillon . -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 07:17 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Conditiile OK, insa de atunci inca s-au imbunatatit, Thalis-ul si Eurostarul dau acum si wifi. Caut pretext sa ma dau si cu ICE, trenul de mare viteza nemtesc. Si vreau sa ma dau si cu noul tren de si mai mare viteza made in France care insa se va da in folosinta prima oara in Italia, si care va merge cu 350km/h. Am uitat cum se cheama, e urmasul TGV-ului, care are insa tractiune integrala Daca francezii au facut ceva ca lumea dupa razboi, apoi astea sunt dupa parerea mea TGV-ul si programul nuclear.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 14 2009, 07:47 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
Daca francezii au facut ceva ca lumea dupa razboi, apoi astea sunt dupa parerea mea TGV-ul si programul nuclear.... si 380. chestia cu "ca lumea" e discutabila, dar barem rezultatul e ok. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jan 14 2009, 08:21 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
N-o sa critic io 380-ul (mai ales ca am pus si eu umarul )
380-ul e inca la inceput de cariera, sa vedem cat de stralucita va fi In plus nu e o creatie made in France 100%, englezii au participat sanatos, motoarele n-au nimic frantuzes ( sunt RR Trent 900 sau GP7000 (adica GE+P&W)), etc. Si nu vine pe teren virgin, urmeaza B747-le si mai ales AN-225 care ramane mai mare si care a demonstrat inaintea 380-ului ca balenele pot zbura ... jos palaria celui care va scoate un urmas pentru Concorde (chiar si daca va merge cu biocarburant ). Mie inca nu mi-a trecut ca Airbus l-a eutanasiat fara sa scoata un urmas timp de 40 ani, si din motivul asta nu-i iubesc asa tare... In schimb bravo lor si pentru viaductul de la Millau, pe langa Eurotunel. This post has been edited by James Kilowatt: Jan 14 2009, 08:24 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 14 2009, 08:36 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.326 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.001 |
Concorde-ul.....hmmmm...m-am facut maricel cind nu mai zbura. Chiar as fi dat banii pe o cursa cu aparatul ala. Personal cred ca a fost o idiotenie ca l-au omorit! Problema lor...
380-ul...nu stiu cum o fi boardingul cu balena aia. Stiu cum e cu 747. Pe infrastructura existenta probabil te apuca raul cind vezi coada la un 380. Aici e nevoie de o regindire de la zero, nu e deloc ok sa stai mai mult la imbarcare/debarcare decit stai in avion (glumesc, e un scenariu extrem). Back on track: ultimul tren a fost un rapid de la Cta, august 1999. Pina la Cernavoda a mers ca melcul si am behait de cald. Dupa aia, pina la Bucuresti nu puteam sa stau in picioare pe culoar sa fumez o tigare pentru ca ma zdranganea intr-un mod imposibil. Nu era pe vremea in care era o moda sa fii pe litoral si trenul era gol. Per total a intirziat 2 ore. Drumul ala coroborat cu renumitele trenuri de munte, din perioada stundentiei (pina in '98) m-au facut sa spun pas. Mai bine nu plec, dar trenul in Ro nu mai intra in calculele mele. Din ce spuneti voi pe aici, totul se "rezuma" intre conditii aproape decente si iad, asa ca...tren=pas, pentru inca vreo 10 ani! -------------------- I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai' |
|
|
Jan 14 2009, 08:56 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Eu anul trecut in iunie. N-am nimic de reprosat, in afara de felul in care sint construite vagoanele noi (inlusiv de la sageata), scaunele sint incoimode si locul de bagaje e aproape 0 pe rafturile alea de sticla. Parca nu mai stiu nimeni sa faca vagoane cu compartimente si loc de bagaje serios ca-n vechile trenuri. Good old times.
Ce se mentine de cind ma stiu eu: toate trenurile din Moldova sint niste mizerii comparativ cu restul tarii. Un rapid moldovenesc si unul Galati -Bucuresti sau Brasov n-au nimic in comun, nici macar tipul vagoanelor. Alea moldovenesti sint murdare, put etc. si-s cu 20 de ani in urma. QUOTE geamuri deschise in ambele parti ale vagonului, Asta e un plus, nu un minus. QUOTE ... jos palaria celui care va scoate un urmas pentru Concorde ( N-o sa existe asa ceva in viitorul previzibil. This post has been edited by ozz86651: Jan 14 2009, 08:52 PM -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jan 14 2009, 09:28 PM
Post
#29
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Ce se mentine de cind ma stiu eu: toate trenurile din Moldova sint niste mizerii comparativ cu restul tarii. Un rapid moldovenesc si unul Galati -Bucuresti sau Brasov n-au nimic in comun, nici macar tipul vagoanelor. Alea moldovenesti sint murdare, put etc. si-s cu 20 de ani in urma. Crudul adevar ... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 09:50 PM
Post
#30
|
|
JapaneseFreaks Group: Membri Posts: 2.345 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti / Craiova Member No.: 80.350 |
In 2007 am mers de cateva ori pe ruta Craiova-Bucuresti-Focsani si retur, de obicei cu rapid sau IC....In rapid, vara, era ff cald, curent, mizerie si diferite persoane cu nevoi speciale care fie cerseau, fie vindeau telefoane mobile, reviste si alte prostii. In schimb, in IC, la clasa I, te congelai de frig in compartimente, dar era foarte curat, liniste si, in general, gol(+priza in compartiment)!
Ultima oara am mers de la Focsani la Bucuresti, prin septembrie sa-mi duc o diploma la facultate si am plecat cu o sageata(rapid, parca), si am stat in picioare pana la Bucuresti, pentru ca nu mai erau bilete cu locuri! This post has been edited by StefanVVTi: Jan 14 2009, 09:50 PM -------------------- |
|
|
Jan 15 2009, 05:40 AM
Post
#31
|
|
Pãcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Hmmmmm. Când am citit prima oarã mesajele din acest topic m-aþi fãcut sã zâmbesc. Era ieri la prânz iar eu urmam sã plec la lucru cu trenul Am dorit sã rãspund asearã dar ... n-am avut net la lucru. Acum am
Cred cã am mers cu trenul în toate condiþiile posibile: în picioare (chiar ºi în spaþiul dintre vagoane), înghesuit, comod, lejer, în curãþenie, murdãrie, cu ºoareci plimbându-se printre noi chiar ºi muºcat la un deget de ei, ba chiar ºi "strâns" vreo 2-3 într-o plasã cu mâncare. Eheee, ce vremuri ... ªi cred cã am mers cu aproape toate rangurile de tren: de la vechile curse orãºeneºti cu banchete de lemn pânã la IE cele de dincolo, din þãrile cu apã caldã Doar cu cele ICE din De ºi TGV nu am circulat, referindu-mã la cele de dincolo, mai importante. DA, au dreptate cei ce se plâng de condiþii, ba chiar ºi eu fac asta. Am avut discuþii cu diverºi ºefi, ba chiar cu un ºef de divizie (pt cine cunoaºte rangul) ºi degeaba mi se dãdea dreptate ºi erau certaþi ºefii mai mici ca sã vãd o schimbare pt câteva zile. Mã refer în primul rând la cãldura din tren pe secþii unde remorcarea se face cu locomotive diesel iar încãlzirea se fãcea cu abur. Zic se fãcea pt cã s-a renunþat la acele WIT-uri (vagoane ce produceau aburul necesar încãlzirii) ºi s-au modernizat locomotivele diesel prin adãugarea unui generator. Dar nu s-au schimbat mult condiþiile pe unele secþii Dar, fãrã a minimaliza condiþiile mizere din vagoane vã zic cã ºi noi suntem de vinã. Noi în general, fãrã a nominaliza pe cineva. O datã, venind din Bucureºti spre casã, am ales ca variantã prin Braºov, Deva, un tren internaþional ce ieºea prin Curtici, mergând cu el pânã la Arad de unde "m-am descurcat" pânã acasã. Eeee, vreau sã vã zic cã în acel tren, în vagonul de a I-a, înainte de Arad WC-ul dintr-un capãt era deja înfundat !!! Adicã aºa ne prezentãm la vecini, cu niºte condiþii mizere create tot de cãlãtori. Sã fie clar, nu disculp cu nimic mizeria gãsitã în vagon în staþia de expediere. Dar când fiind curat arunci pe unde nu te aºtepþi ºerveþelul/batistuþa de hârtie, când te sui cu picioarele încãlþate pe scaunele din pânzã lãsând urma bocancului drept mostrã, când coºi de seminþe, pungi de plastic, pixe de suc ºi bere zac pe jos, printre picioare, atunci ... fac ca trenul. DA, cer ºi respect curãþenia ºi iau atitudine atunci când vãd diverºi nesimþiþi ce îºi bat joc de ceilalþi. ªi mai zic ceva: se vede cã ºefii cei mari din CFR nu circulã cu CFR-ul, cãci altfel cred cã se schimbau destule privind condiþiile din vagoane ªi mai vreau sã subliniez ºi eu ce au remarcat alþii deja în mesajele lor: poziþia tot mai incomodã a cãlãtorilor ºi lipsa spaþiului necesar pt bagaje la vagoanele modernizate ºi cele noi construite inclusiv la Desiro (Sãgeata albastrã). Pãcat cã e nou dacã e incomod ºi dupã câteva ore eºti þeapãn de spate. Pãrerea mea ... Da, la cel puþin 2-3 persoane nu se mai renteazã deplasarea cu trenul, mai rentabil fiind cu ... altceva. Exceptând oboseala ºi puþinul stres acumulat din trafic. Vã doresc condiþii bune dacã veþi mai merge cu trenul |
|
|
Jan 15 2009, 08:53 AM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Nu mai stiou cum e acum dar un taxi GL- Otopeni era (dus intors) 2 meleoane. Tinind cont de convenienta de orar, de adus in fata blocului, de tramnbalat bagaje etc, trenul in cazul asta deja la 2 persoane nu prea e competitiv la pret. Taxi pina la gara, intercity ce o fi, taxi gara casa, platit bagaje in gara, timpi morti. Asta in cazul fericit in care ai tren la ora la care vii, ca dupa 7pm nu mai poti ajunge din Bucuresti in GL.
Si da, sint perfect de acord ca mizeria/distrugerea din trenuri e in mare parte vina calatorilor. Asa cum problemel de trafic nu sint numai din cauza infrastructurii, ci si a soferilor. Una peste alta mie imi place mai mult cu trenul. E mai comod, citesti o carte, bei o bere adusa de baieti, poate ai si vagon restaurant sau bar, ai spectacol uman. Cer numai doua lucruri: un minim de confort si un minim de curatenie (nu trebuie sa sclipeasca, dar sa nu fie o hazna si sa nu puta). Cum am zis, trenurile astea noi sint cam ca personalele dinainte (desi si alea unele erau cu compartimente), cu vagoane comune, cu buda (care pute dupa 2-3 ore) la nasul calatorilor etc. Si cica evoluam... This post has been edited by mike.omega: Jan 15 2009, 11:29 AM -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jan 15 2009, 09:29 AM
Post
#33
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Exista un site undeva care da pozitia si viteza trenurilor din Ro in timp real. E plin de "rapide" care merg cu 50km/h.
Acum doi ani am avut placerea sa fac un drum cu trenul Galati-Craiova, in compania unui coleg belgian, cu un tren din ala... moldovenesc Colegul meu desi era cam de varsta parintilor mei, a stat numai cu nasul pe geamul deschis (eu am lucrat la aia din octombrie pana in aprilie, deci nu putea fi prea cald) .... cica n-a mai mers cu capul pe geam de pe vremea cand era in armata. In Belgia nu mai sunt de mult trenuri la care sa poti deschide geamul si el le regreta . A apreciat si micii facuti in singura carciuma paraginita din Poienari (noi lucram in fabrica de ulei americaneasca de acolo), soba de teracota (era mandru ca stia ce este, spre deosebire de ceilalti straini, pentru ca mai vazuse una in austria) si chiar si taraf TV care era non-stop aprins... taiase sunetul si se uita la gagicile din clipuri Dupa vreo cateva luni cand se cautau iar voluntari pentru o misiune in craiova el s-a oferit. Apropo, in Belgia am mers cu un tren turistic cu aburi.... made in Romania. Socrul meu e fost CFR-ist si cand a vazut locomotiva a innebunit, era modelul pe care a facut scoala. Nu vorbeste o boaba franceza insa s-a inteles cu aia sa il lase sa urce in "cockpit", unde erau indicatoarele inca in romaneste, si i-a invatat pe aia cum sa o tuneze, prin limbajul semnelor . Locomotiva fusese furata de nemti si apoi platita belgienilor ca dezpagubire de razboi. O sa pun poze, daca le gasesc... Stiu ca Ceausescu pastrase un stoc baban de locomotive cu aburi in scopuri strategice. Poate le scoate doamna ministra a Turismului de la naftalina si duce turistul de la Otopeni la Borsec sau la Voronet cu trenul cu aburi.... macar asa poate nu-i mai deranjeaza pe aia ca in Romania rapidul merge cu 50km/h -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 15 2009, 09:31 AM
Post
#34
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Nu mai stiou cum e acum dar un taxi GL- Otopeni era (dus intors) 2 meleoane. Inseamna ca n-ai mai fost de mult timp in Romania; fara 300-350 lei nu imi uzez cauciucurile. -------------------- |
|
|
Jan 15 2009, 11:31 AM
Post
#35
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
-------------------- |
|
|
Jan 17 2009, 01:41 AM
Post
#36
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Acum 5 ani a fost ultima calatorie cu trenul.Cu InterCity ,Bucuresti - Craiova.Conditii bune.
-------------------- |
|
|
Apr 1 2009, 08:53 PM
Post
#37
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In weekendul asta.....
This post has been edited by James Kilowatt: Apr 1 2009, 08:53 PM
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 1 2009, 08:58 PM
Post
#38
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
era vara lui 2006. am mers la craiova ... a fost groaznic ! dupa asta am mai calatorit in interes de servici la cuseta , cat de cat ok pana la tg mures . nu am putut sa dorm deloc
nu mai merg cu trenul ! -------------------- |
|
|
Apr 1 2009, 10:05 PM
Post
#39
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Am venit din armata cu trenul. In 1996.
-------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Apr 2 2009, 05:31 PM
Post
#40
|
|
mashinutza Group: Membri Posts: 2.410 Joined: 30-April 05 From: Internet Member No.: 45.702 |
am fost in 13 noiembrie la un test la Bucuresti.mers cu vagonul de dormit noaptea (tm- si intors la fel.
-------------------- Laureate 1.4 aproape PLUS
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 21st May 2024 - 08:26 PM |