Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cand ati calatorit ultima data cu trenul...
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Vacante si calatorii
Pages: 1, 2
FAR EASTERN
Am facut zilele astea un drum dus-intors pe traseul Suceava-Cluj Napoca. Cu acceleratul confused.gif la clasa I.
Hm. Ce as putea za zic.... N-am nici o impresie buna.
In primul rand, ale naibii vagoane, ca tare rezistente le-au mai construit baierii de la Arad. Sunt aceleasi ca si acum 20 ani si chiar 30 de ani. un pic cosmetizate cu tapiterie.
Caldura excesiva m-a scos la geam de unde cu ocazia asta am facut si poze. Incalzirea era "pe direct", adica se comanda doar inchis/deschis din tabloul de la capatul vagonului. Sau de la locomotiva.
Luminile din vagon functionau... unde arau becuri/neoane/intrerupatoare. Mizeria era la ea acasa. Casa mostenita de generatii. Nu vreau sa ma gandesc ce era la clasa a doua... Ferestrele aveau pe ele mizeria din "very first day" de exploatare.
mersul traditional. La dus a avut mai mult de jumatate de ora intarziere. Sa ne mai miram ca ne iau colegii europeni la misto ca pe Buc-Cta se face drumul in acelasi timp ca acu' 100 de ani...
la intorcere am "prins" un vagon construit prin 2000... in aceeasi stare ca si suratele pre-revolutie.
Am produs ceva gunoi pe timpul calatoriei, darl-am lasat la cosul din gara, impreuna cu gunoiul deja existent in vagon la momentul urcarii. Ca o paranteza, cosurile de gunoi din gari au trei sectiuni - hartie/palstic/resturi menajere - sectiuni delimitate prin orificiile de intrare si marcate in culorile specifice. Partea hilara e ca interiorul cosului nu este compartimentat, toate tipurile de gunoi ajungand in acelasi loc, dar amestecate ordonat. wink.gif

Acum despre mediatizarea conditiilor respective... asta se intampla doar cand vreun reporter are curajul sa se plimbe de la Buc. la Ploiesti si retur. In rest, CFR-istii vor salarii mari. De parca acum or fi mici...
klm
Am auzit ca nu se mai poate fuma in tren!!! tin minte ca in urma cu cativa ani stateai frumos in sageata cu scrumiera la capatul manerelor.
Ultima data am "calatorit" anul trecut vreo 10 minute iar inainte de asta in urma cu cativa ani (3-4) la intoarcerea de la mare intr-un tren imputit, aglomerat din care am coborat mai transpirat si mai murdar decat dupa o zi intreaga de lopatat.

Diesel
Ultima calatorie a fost in iulie 2007 intre Timisoara si Bucuresti, a durat vreo 9 ore cu jumatate de ora intarzierea de rigoare. Erau 35 de grade la umbra, si eu eram la clasa a 2-a fara aer conditionat. Nu mai tin minte cat de curat a fost. Ca plusuri am vazut Dunarea in dreptul barajelor si asta a fost oarecum distractiv. La dus am fost cu Tarom la dublul pretului de CFR.

Intre 2003 si 2005 faceam Constanta - Bucuresti destul de des si se intampla ca trenul sa astepte la 2-3km de gara de nord pentru ca ajungea mai devreme cu 10-15min. Am prins si curse record sub 2h30min. Si mai aveam si reducere pt studenti biggrin.gif

Acum e praf, evident, si tragem sperante sa existe o concurenta intre terminarea autostrazii si a lucrarilor de modernizare CFR. Daca vrei sa ajungi din Constanta la Bucuresti, iei un microbuz/autocar. Te uiti la sofer, te uiti la utilaj, astepti inca o ora daca nu iti place. Iti faci cruce la plecare si inca odata cand intra pe autostrada la Cernavoda. In Bucuresti te dai jos unde iti convine, adica la prima statie de metrou smile.gif

PS: eu inteleg ca pe buc-ct e ca si cum n-ar exista serviciu de transport, inteleg sa fie intarzieri la toate intrarile in Bucuresti pt ca modernizeaza si infrastructura in jurul Bucurestiului. Dar cum naiba sa intarzie trenul pe un traseu unde nu sunt lucrari?

PS2: a se revedea Top Gear, Nissan GTR vs Japan Bullet Train
mike.omega
Eheee, ultima oara am mers cu trenul in.... 2005, toamna smile.gif Am avut curaj doar pana la Buc tongue.gif Era un vagon de clasa a II-a mai nou, comun, cu prize, cu incalzire normala(nu stiu de unde se controla) insa noi fiind un grup de vreo 6 pers se uita lumea ca la urs ca vorbeam intre noi, in fine... Am facut pana la buc vreo 4 ore, minim, nu mai tin minte!

Cand ne-am intors am luat un tren din gara obor(pe vremea aia arata ca ultima bodega si ultimu WC public) si am urcat in primul vagon pe care scria nr-ul de pe bilet, de somn n-am vazut ca era clasa I. Caldura, confortabil(relativ) => somn. Vine controlorul si ne trezeste sa ne ceara biletele si ne muta ca cica asta nu-i vagonu nostru biggrin.gif La clasa a 2-a era mai frig...

Calcul, cu un IC(intercity) care face 4.5h(sau 5 smile.gif ) pana la bucuresti, un drum costa 48RON.
Un drum cu autocaru cum zice fratimiu costa 50 RON. Problema la autocar e ca merge pe A2 cam incet si apoi in Buc vrea el neaparat sa mearga pe Splai deci la ore de varf e bine sa cobori undeva la intrare in buc. Eu am patit odata sa plec din Buc la 4:45(autogara e pe langa gara de nord, imi scapa denumirea zonei) si nenea soferu a luat-o pe Splai. La cat am iesit pe A2? la 6! teoretic dureaza 30 de min traversarea orasului. Pe A2 a mers normal, cine a facut raliu cu autocaru dupa A2? da! nenea soferu!

Revenind.... constul unui drum dus-intors CT-Buc este de 100RON(fara reduceri). Recordul scos cu titiul(diesel) pe autostrada este de 6.6%. 6.6*5=33L motorina*3.5RON= 115RON. De ce am merge cu trenul?! Ca pe 4 roti faci 2h si 1/2 daca e trafic pana la A2 sau 2h si atat daca nu e trafic smile.gif
Singurul avantaj al transportului in comun fiind ca te lasa mai in centru, eu am facut calculul pentru a ajunge in marginea Bucurestiului ~zona Dristor wink.gif
FAR EASTERN
E nefiind fumator, ma bucur ca nu se mai fumeaza in tren. Eh, ma rog, nu mai e voie sa se fumeze... Acum diferenta consta doar in faptul ca nu mai fumezi pasiv(ca nefumator), pentru ca fumatorii oricum vin in compartiment cu mirosul specific...
Am vrut sa merg cu trenul, desi puteam foarte usor sa merg cu masina. Argumentul in favoarea trenului a fost vremea de iarna. La noi inca e zapada, la munte, unde e cel mai dificil de circulat, e si mai multa zapada. Si gheata. Si nici nu stiam daca nu cumva vom mai prinde o ninsoare pe traseu(nu am avut incredere in prognoza vremii...). Dar daca mergeam cu masina cred ca as fi ajuns cam tot in acelasi timp, poate cu o ora, maxim doua in plus.
Seri
Eu calatoresc cu trenul destul de des, tot la doua saptamani Cluj-Oradea dus si intors. Eu sunt multumit de conditii, dar asta depinde si cum iti alegi trenul. Incerc sa evit IC Iasi-Timisoara pentru ca are vagoane vechi si este murdar. Sagetile albastre de IC sau ACC care circula pe ruta Cluj-Timisoara sunt de mult ori pline cu navetisti, mai ales vinerea, este mai neplacut sa stai in picioare decat in trenurile normale si este inconfortabil pentru ca se balanseaza tot timpul, asta din cauza greutatii mici si a sinelor ondulate. Din cand in cand mai circul si cu un tren care vine de la Budapesta, insa nu este cu nimic peste cele romanesti. Cel mai bun este IC Bucuresti-Oradea, are vagoane mai noi de 2000, ofera conditii la nivel de sageata cum ar fi aer conditionat si prize pentru laptop la fiecare rand, dar este mai confortabil pentru ca nu se balanseaza la fel de mult si este mult mai spatios.

In ultimii doi ani am adunat vreo 70 de calatorii cu trenul, adica 10.000 km, si de foarte putine ori a avut intarziere, de obicei ajunge la fix!
Pentru mai mult de doua persoane trenul nu mai este rentabil, iesi mult mai ieftin cu masina personala. Nu am incredere in alti soferi asa ca nu merg cu microbuzele.
klm
Pana in Bucuresti (din Galati) totdeauna am pus benzina de 100 lei (cand costa 3.7 puneam de aceiasi bani) si si niciodata nu m-am intors cu mai putina decat am plecat (destinatia aeroport+1,2 magazine, fara drumuri efective prin oras); ultima data am plecat la 5 dimineata si la 7 si putin eram pe centura (consumul fiind, ce-i drept, mai mare cu 1l).
FAR EASTERN
QUOTE (klm @ Jan 14 2009, 12:19 PM) *
Pana in Bucuresti (din Galati) totdeauna am pus benzina de 100 lei (cand costa 3.7 puneam de aceiasi bani) si si niciodata nu m-am intors cu mai putina decat am plecat ...


huh.gif ohmy.gif Adica....??? unsure.gif Sa stii ca am baut deja doua cafele, dar tot nu pricep... exact.
Diesel
Cu 100 de lei pui 25-30l de benzina iar Galati - Bucuresti ~250km in functie de traseu. Sunt aceleasi calcule pe care le-a facut si Mike.

Daca ai treaba la aeroport n-are nici un rost sa ajungi tocmai in Gara de Nord, trebuie sa iei metroul pana la Victoriei si express-ul pana la aeroport. Mai pierzi inca o ora. Gara Baneasa sau viitoarea magistrala de metrou pana la aeroport vor fi niste alternative bune pe viitor.
adrian_flavius
Ultimul drum cu trenul a fost un Pitesti-Timisoara, prin toamna lui 2002...de intors m-am intors cu un camion plin cu mobila unui unchi de-al mamei mele, pe care-l ajutam sa se mute din Timisoara inapoi la Pitesti...mizerie, fum, frig (era prin noiembrie, parca...), intarzieri, zone cu mers ca de melc...singura distractie era sa calculez viteza trenului in functie de numarul de stalpi care treceau prin fata ferestrei intr-un minut...stiu ca am plecat seara tarziu din Pitesti (undeva pe la ora 22-23...) si am ajuns pe la 6 dimineata...

De atunci nu m-am mai deplasat decat auto...indiferent ca am condus eu sau altii, si am folosit destul de des si microbuze, si autobuze...traseul Pitesti-Bucuresti cu microbuzul a fost destul de folosit, iar ca metoda de a scurta intervalul petrecut in traficul capitalei, s-a impus coborarea la primele statii de metrou (in general la Pacii sau Lujerului...), de unde ajungi repede in orice colt al capitalei...
StefanVVTi
Probabil era "mai putina decat inainte de alimentare" tongue.gif
mike.omega
KLM: au fost vremuri cand benzina era 4.2 lei, calcule asa.... de dimineata smile.gif
100RON-> pt 4.2RON/L= 24L, pt 3.7RON/L=27L, pt 3.1RON/L=32L

Acum... eu inteleg ca tu vrei sa dovedesti ca esti mai eficient decat un prius dar eu cred ca-ti ramanea benzina pentru ca oricum tu din start ai luat un calcul cativa litrii in plus, care au facut diferenta de pret wink.gif
OvidiuH
Am mers la cuseta clasa I pana la Satu Mare intr-o delegatie anul trecut la finele lui martie. Scaune comode ca in metrou, mobilier vechi de cel putin 20-25 de ani, toalete mizere si ingramadeala. Am mers vreo 11 ore, iar pretul a fost in jur de 380 RON dus-intors. Din ce mai vad pe la stiri, se pare ca nu s-a schimbat mare lucru. Aceleasi trenuri, aceleasi conditii de 2 lei, toalete infecte, personale fara caldura samd.
DRAGOS
ultima oara cu trenul am fost de la bucuresti la pitesti, la ultima intalneala, 6 decembrie biggrin.gif accelerat (sageata), conditii civilizate smile.gif

taicamiu face naveta buc-ploiesti cu trenul, incepand de anul asta. Dupa ~5 ani de naveta cu masina, a trecut la tren. Din punct de vedere al costurilor e tot pe acolo, insa ca timp pierdut diferenta e mare. Din Ploiesti pana pe calea mosilor unde are biroul facea in zilele aglomerate chiar si 3 ore cu masina. Acum face 45 de minute cu trenul si inca 10 min cu metroul smile.gif . Cei drept la orele de dus-intors sunt trenuri cu vagoane noi, cu AC si prize pentru laptop smile.gif

Cu exceptia zilelor ploioase, foarte geroase sau cand are de alergat in diverse locatii, cand ia masina, in rest merge cu trenul si e foarte multumit smile.gif
klm
CITAT(mike.omega @ Jan 14 2009, 11:55 AM) *
KLM: au fost vremuri cand benzina era 4.2 lei, calcule asa.... de dimineata smile.gif
100RON-> pt 4.2RON/L= 24L, pt 3.7RON/L=27L, pt 3.1RON/L=32L

Acum... eu inteleg ca tu vrei sa dovedesti ca esti mai eficient decat un prius dar eu cred ca-ti ramanea benzina pentru ca oricum tu din start ai luat un calcul cativa litrii in plus, care au facut diferenta de pret wink.gif

Da, mike, in perioada aia am platit 4.2 doar la mers in oras (de fapt mergeam mai putin cu o zi de 100 lei<=>~20% mai putin timp), n-am avut noroc de un drum intins confused.gif .
Ideea e ca eu calculez benzina in timpul circulat/100 lei sau plin (200 lei cand plinul costa mai mult) si niciodata dupa numarul de km* consum* cum s-o mai face, deci pe mine 1 drum la Bucuresti ma costa 100 lei indiferent cat e litrul de benzina (intre niste limite) si de cateva ori m-a "costat" 200 lei in plus in buzunar smile.gif; habar n-am cat e trenul desi am luat anul trecut bilete pana in Bucuresti dar nu cred sa fie mai rentabil, apoi nici nu poti FUMA (copii, tutunul dauneaza grav sanatatii si calitatii spermei - dar insignifiant fata de gudron, co si codoi).
CITAT(FAR EASTERN @ Jan 14 2009, 11:36 AM) *
huh.gif ohmy.gif Adica....??? unsure.gif Sa stii ca am baut deja doua cafele, dar tot nu pricep... exact.

Vezi nota de mai sus; dupa ce mi-am vazut niste mesaje din ultimul timp e clar ca am nevoie de cateva zile libere deci ma gandesc ca poate problema vine de la mine, nu-ti fa griji si bea mai putina cafea laugh.gif .
krondet
prin 2007 am facut 2 drumuri galati - calafat
acolo unde am avut vagon de clasa I, era curatenie, elegant, fain...dar scaunele incomode.
la clasa II, aceeasi mizerie si dezinteres, ca dinainte de '89.
laurentiu
Ultima data am mers cu trenul pe 3 ianuarie, cand m-am intors de la Brasov la Timisoara. Am fost cu un acc la clasa a doua. Cam 9 ore am facut (biletul dus-intors a fost cam 95 de lei). In mare: tren jegos, caldura de nu puteai sa stai si zgomot infernal. Cu personalul si acceleratul nu vad avantajul de a merge la clasa I, nu e mare diferenta fata de clasa a doua.
Am mers si cu IC din Timisoara la Bucuresti anul trecut, prin octombrie cred si e mult mai bine. In primul rand este mai confortabil si mai putin zgomotos. Cel mai mult imi place sa merg cu rapidul. Cred ca e cel mai bun compromis intre confort, sileonzitate, spatiu si pret.
In privinta intarzierilor, cea mai tare faza am patit-o acum vreo 3 ani, pe 30 decembrie cand veneam la Timisoara. Am luat un "mirobolant" personal pentru ca am zis sa mai stau acasa in Severin inca vreo 3 ore. A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate. Am injurat CFR-ul cum n-am injurat in viata mea biggrin.gif
Eu inca mai merg cu trenul, mai ales spre Tr Severin pentru ca inca nu am masina si oricum e mai rentabil decat cu autocarul. Cu trenul fac cam 4-4,5 ore si imi place mai mult. Autocarul e putin mai ieftin (35 fata de 40) dar face cel putin 5 ore(ca sa nu zic ce jafuri de autocare adre Drobeta). Asta in cazul fericit in care nu sunt semafoare pe drum. In plus drumul intre Timisoara si Severin e facut praf.
FAR EASTERN
QUOTE (laurentiu @ Jan 14 2009, 05:35 PM) *
A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate.


Ghici de ce? wink.gif
20krpm
2006 noiembrie, sinaia - arad. in general conditii foarte civilizate, nu era mai deloc aglomerat, scaune foarte comfortabile, curatenie foarte rezonabila. preturi decente la cafea si la bere, dar un fum de tigara cumplit in vagonul birt. dar filtrati asta si prin faptul ca nu mai eram obisnuiti demult cu atita fum de tigara. aveau insa scaune de bar (imi plac foarte mult) si puteai sa stai acolo sa te uiti in nestire pe geam si sa-ti depeni amintirile. pe o portiune pe undeva pe linga alba iulia mi-aduc aminte ca a mers foarte incet si a oprit la traversele impare, dar pin la urma a ajuns oarecum la timp. n-aveam o ora fixa asa ca nu ne-a interesat prea tare.

LE: nu mai stiu cit ne-a costat, dar cu tot cu un microbuz pina la budapesta a fost pe undeva pe la o treime din pretul pe care l-am primit de la oricine care s-a oferit sa ne duca cu masina deva - budapesta. si mult-mult-mult mai comod.
FAR EASTERN
Daca tot s-a adus in discutie si costurile, pe mine m-a costat 124 lei, bilet dus-intors, cu locuri rezervate si la intoarcere. Daca as fi mers cu masina mea as fi iesit la aceleasi costuri. Daca il luam si pe colegul ToRnada, cu care am plecat incolo, deja costurile ar fi fost la jumatate...
laurentiu
CITAT(FAR EASTERN @ Jan 14 2009, 11:04 AM) *
CITAT(laurentiu @ Jan 14 2009, 05:35 PM) *
A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate.


Ghici de ce? wink.gif


de Personal tongue.gif
Hoinaritza
dry.gif Imi amintesc cu groaza cand am calatorit ultima data cu trenul. Era 23 august 2007. Ne intorceam de la Mangalia la Iasi. Acceleratul Iasi - Mangalia pot sa spun ca e trenul groazei vara. Era insuportabil de cald, fara AC, geamuri deschise in ambele parti ale vagonului, aglomerat de nu aveai loc sa te misti pe coridoare. Cuptor in vagon, cuptor afara. Mizerie de nedescris. Tapiterie murdara, jeg pe jos, pe geamuri. Nu cred ca voi uita vreodata mirosul de tren. E un miros specific. A fost groaznic.
De atunci am jurat ca nu mai urcam in tren. biggrin.gif si suntem de inteles, a doua zi am ridicat masina de la dealer. smile.gif
FAR EASTERN
QUOTE (laurentiu @ Jan 14 2009, 07:15 PM) *
QUOTE (FAR EASTERN @ Jan 14 2009, 11:04 AM) *
QUOTE (laurentiu @ Jan 14 2009, 05:35 PM) *
A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate.


Ghici de ce? wink.gif


de Personal tongue.gif



Wrong! De CRAMA! Au oprit oamenii sa se aprovizioneze cu vin pentru Reveillon wink.gif .
James Kilowatt
Cand am fost la Londra, acum doi ani.... inainte ca englezii sa faca tronsonul lor de linie de viteza. Acum Bruxelles-Londra e mai putin de 2h.
Conditiile OK, insa de atunci inca s-au imbunatatit, Thalis-ul si Eurostarul dau acum si wifi.

Caut pretext sa ma dau si cu ICE, trenul de mare viteza nemtesc.
Si vreau sa ma dau si cu noul tren de si mai mare viteza made in France care insa se va da in folosinta prima oara in Italia, si care va merge cu 350km/h. Am uitat cum se cheama, e urmasul TGV-ului, care are insa tractiune integrala biggrin.gif

Daca francezii au facut ceva ca lumea dupa razboi, apoi astea sunt dupa parerea mea TGV-ul si programul nuclear....
20krpm
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 14 2009, 01:17 PM) *
Daca francezii au facut ceva ca lumea dupa razboi, apoi astea sunt dupa parerea mea TGV-ul si programul nuclear....

si 380. chestia cu "ca lumea" e discutabila, dar barem rezultatul e ok.
James Kilowatt
N-o sa critic io 380-ul (mai ales ca am pus si eu umarul biggrin.gif)

380-ul e inca la inceput de cariera, sa vedem cat de stralucita va fi smile.gif In plus nu e o creatie made in France 100%, englezii au participat sanatos, motoarele n-au nimic frantuzes ( sunt RR Trent 900 sau GP7000 (adica GE+P&W)), etc.

Si nu vine pe teren virgin, urmeaza B747-le si mai ales AN-225 care ramane mai mare si care a demonstrat inaintea 380-ului ca balenele pot zbura smile.gif


... jos palaria celui care va scoate un urmas pentru Concorde (chiar si daca va merge cu biocarburant biggrin.gif). Mie inca nu mi-a trecut ca Airbus l-a eutanasiat fara sa scoata un urmas timp de 40 ani, si din motivul asta nu-i iubesc asa tare...

In schimb bravo lor si pentru viaductul de la Millau, pe langa Eurotunel.
drabisan
Concorde-ul.....hmmmm...m-am facut maricel cind nu mai zbura. Chiar as fi dat banii pe o cursa cu aparatul ala. Personal cred ca a fost o idiotenie ca l-au omorit! Problema lor...
380-ul...nu stiu cum o fi boardingul cu balena aia. Stiu cum e cu 747. Pe infrastructura existenta probabil te apuca raul cind vezi coada la un 380. Aici e nevoie de o regindire de la zero, nu e deloc ok sa stai mai mult la imbarcare/debarcare decit stai in avion (glumesc, e un scenariu extrem).

Back on track: ultimul tren a fost un rapid de la Cta, august 1999. Pina la Cernavoda a mers ca melcul si am behait de cald. Dupa aia, pina la Bucuresti nu puteam sa stau in picioare pe culoar sa fumez o tigare pentru ca ma zdranganea intr-un mod imposibil. Nu era pe vremea in care era o moda sa fii pe litoral si trenul era gol. Per total a intirziat 2 ore.
Drumul ala coroborat cu renumitele trenuri de munte, din perioada stundentiei (pina in '98) m-au facut sa spun pas. Mai bine nu plec, dar trenul in Ro nu mai intra in calculele mele.
Din ce spuneti voi pe aici, totul se "rezuma" intre conditii aproape decente si iad, asa ca...tren=pas, pentru inca vreo 10 ani!
ozz86651
Eu anul trecut in iunie. N-am nimic de reprosat, in afara de felul in care sint construite vagoanele noi (inlusiv de la sageata), scaunele sint incoimode si locul de bagaje e aproape 0 pe rafturile alea de sticla. Parca nu mai stiu nimeni sa faca vagoane cu compartimente si loc de bagaje serios ca-n vechile trenuri. Good old times.
Ce se mentine de cind ma stiu eu: toate trenurile din Moldova sint niste mizerii comparativ cu restul tarii. Un rapid moldovenesc si unul Galati -Bucuresti sau Brasov n-au nimic in comun, nici macar tipul vagoanelor. Alea moldovenesti sint murdare, put etc. si-s cu 20 de ani in urma.

QUOTE
geamuri deschise in ambele parti ale vagonului,


Asta e un plus, nu un minus.

QUOTE
... jos palaria celui care va scoate un urmas pentru Concorde (


N-o sa existe asa ceva in viitorul previzibil.
FAR EASTERN
QUOTE (ozz86651 @ Jan 14 2009, 09:56 PM) *
Ce se mentine de cind ma stiu eu: toate trenurile din Moldova sint niste mizerii comparativ cu restul tarii. Un rapid moldovenesc si unul Galati -Bucuresti sau Brasov n-au nimic in comun, nici macar tipul vagoanelor. Alea moldovenesti sint murdare, put etc. si-s cu 20 de ani in urma.



Crudul adevar confused.gif ...
StefanVVTi
In 2007 am mers de cateva ori pe ruta Craiova-Bucuresti-Focsani si retur, de obicei cu rapid sau IC....In rapid, vara, era ff cald, curent, mizerie si diferite persoane cu nevoi speciale care fie cerseau, fie vindeau telefoane mobile, reviste si alte prostii. In schimb, in IC, la clasa I, te congelai de frig in compartimente, dar era foarte curat, liniste si, in general, gol(+priza in compartiment)!
Ultima oara am mers de la Focsani la Bucuresti, prin septembrie sa-mi duc o diploma la facultate si am plecat cu o sageata(rapid, parca), si am stat in picioare pana la Bucuresti, pentru ca nu mai erau bilete cu locuri!
Mariustom
Hmmmmm. Când am citit prima oară mesajele din acest topic m-ați făcut să zâmbesc. Era ieri la prânz iar eu urmam să plec la lucru cu trenul whistling.gif Am dorit să răspund aseară dar ... n-am avut net la lucru. Acum am biggrin.gif

Cred că am mers cu trenul în toate condițiile posibile: în picioare (chiar și în spațiul dintre vagoane), înghesuit, comod, lejer, în curățenie, murdărie, cu șoareci plimbându-se printre noi chiar și mușcat la un deget de ei, ba chiar și "strâns" vreo 2-3 într-o plasă cu mâncare. Eheee, ce vremuri ...
Și cred că am mers cu aproape toate rangurile de tren: de la vechile curse orășenești cu banchete de lemn până la IE cele de dincolo, din țările cu apă caldă biggrin.gif Doar cu cele ICE din De și TGV nu am circulat, referindu-mă la cele de dincolo, mai importante.

DA, au dreptate cei ce se plâng de condiții, ba chiar și eu fac asta. Am avut discuții cu diverși șefi, ba chiar cu un șef de divizie (pt cine cunoaște rangul) și degeaba mi se dădea dreptate și erau certați șefii mai mici ca să văd o schimbare pt câteva zile. Mă refer în primul rând la căldura din tren pe secții unde remorcarea se face cu locomotive diesel iar încălzirea se făcea cu abur. Zic se făcea pt că s-a renunțat la acele WIT-uri (vagoane ce produceau aburul necesar încălzirii) și s-au modernizat locomotivele diesel prin adăugarea unui generator. Dar nu s-au schimbat mult condițiile pe unele secții sad.gif

Dar, fără a minimaliza condițiile mizere din vagoane vă zic că și noi suntem de vină. Noi în general, fără a nominaliza pe cineva. O dată, venind din București spre casă, am ales ca variantă prin Brașov, Deva, un tren internațional ce ieșea prin Curtici, mergând cu el până la Arad de unde "m-am descurcat" până acasă. Eeee, vreau să vă zic că în acel tren, în vagonul de a I-a, înainte de Arad WC-ul dintr-un capăt era deja înfundat !!!
Adică așa ne prezentăm la vecini, cu niște condiții mizere create tot de călători.
Să fie clar, nu disculp cu nimic mizeria găsită în vagon în stația de expediere. Dar când fiind curat arunci pe unde nu te aștepți șervețelul/batistuța de hârtie, când te sui cu picioarele încălțate pe scaunele din pânză lăsând urma bocancului drept mostră, când coși de semințe, pungi de plastic, pixe de suc și bere zac pe jos, printre picioare, atunci ... fac ca trenul.
DA, cer și respect curățenia și iau atitudine atunci când văd diverși nesimțiți ce își bat joc de ceilalți.
Și mai zic ceva: se vede că șefii cei mari din CFR nu circulă cu CFR-ul, căci altfel cred că se schimbau destule privind condițiile din vagoane wink.gif
Și mai vreau să subliniez și eu ce au remarcat alții deja în mesajele lor: poziția tot mai incomodă a călătorilor și lipsa spațiului necesar pt bagaje la vagoanele modernizate și cele noi construite inclusiv la Desiro (Săgeata albastră). Păcat că e nou dacă e incomod și după câteva ore ești țeapăn de spate. Părerea mea ...
Da, la cel puțin 2-3 persoane nu se mai rentează deplasarea cu trenul, mai rentabil fiind cu ... altceva. Exceptând oboseala și puținul stres acumulat din trafic.

Vă doresc condiții bune dacă veți mai merge cu trenul smile.gif
ninja.gif
ozz86651
Nu mai stiou cum e acum dar un taxi GL- Otopeni era (dus intors) 2 meleoane. Tinind cont de convenienta de orar, de adus in fata blocului, de tramnbalat bagaje etc, trenul in cazul asta deja la 2 persoane nu prea e competitiv la pret. Taxi pina la gara, intercity ce o fi, taxi gara casa, platit bagaje in gara, timpi morti. Asta in cazul fericit in care ai tren la ora la care vii, ca dupa 7pm nu mai poti ajunge din Bucuresti in GL.

Si da, sint perfect de acord ca mizeria/distrugerea din trenuri e in mare parte vina calatorilor. Asa cum problemel de trafic nu sint numai din cauza infrastructurii, ci si a soferilor.

Una peste alta mie imi place mai mult cu trenul. E mai comod, citesti o carte, bei o bere adusa de baieti, poate ai si vagon restaurant sau bar, ai spectacol uman. Cer numai doua lucruri: un minim de confort si un minim de curatenie (nu trebuie sa sclipeasca, dar sa nu fie o hazna si sa nu puta).
Cum am zis, trenurile astea noi sint cam ca personalele dinainte (desi si alea unele erau cu compartimente), cu vagoane comune, cu buda (care pute dupa 2-3 ore) la nasul calatorilor etc. Si cica evoluam...
James Kilowatt
Exista un site undeva care da pozitia si viteza trenurilor din Ro in timp real. E plin de "rapide" care merg cu 50km/h.

Acum doi ani am avut placerea sa fac un drum cu trenul Galati-Craiova, in compania unui coleg belgian, cu un tren din ala... moldovenesc biggrin.gif Colegul meu desi era cam de varsta parintilor mei, a stat numai cu nasul pe geamul deschis (eu am lucrat la aia din octombrie pana in aprilie, deci nu putea fi prea cald) .... cica n-a mai mers cu capul pe geam de pe vremea cand era in armata. In Belgia nu mai sunt de mult trenuri la care sa poti deschide geamul si el le regreta biggrin.gif. A apreciat si micii facuti in singura carciuma paraginita din Poienari (noi lucram in fabrica de ulei americaneasca de acolo), soba de teracota (era mandru ca stia ce este, spre deosebire de ceilalti straini, pentru ca mai vazuse una in austria) si chiar si taraf TV care era non-stop aprins... taiase sunetul si se uita la gagicile din clipuri biggrin.gif Dupa vreo cateva luni cand se cautau iar voluntari pentru o misiune in craiova el s-a oferit.

Apropo, in Belgia am mers cu un tren turistic cu aburi.... made in Romania. Socrul meu e fost CFR-ist si cand a vazut locomotiva a innebunit, era modelul pe care a facut scoala. Nu vorbeste o boaba franceza insa s-a inteles cu aia sa il lase sa urce in "cockpit", unde erau indicatoarele inca in romaneste, si i-a invatat pe aia cum sa o tuneze, prin limbajul semnelor biggrin.gif.
Locomotiva fusese furata de nemti si apoi platita belgienilor ca dezpagubire de razboi. O sa pun poze, daca le gasesc...

Stiu ca Ceausescu pastrase un stoc baban de locomotive cu aburi in scopuri strategice. Poate le scoate doamna ministra a Turismului de la naftalina si duce turistul de la Otopeni la Borsec sau la Voronet cu trenul cu aburi.... macar asa poate nu-i mai deranjeaza pe aia ca in Romania rapidul merge cu 50km/h biggrin.gif
klm
CITAT(ozz86651 @ Jan 15 2009, 08:53 AM) *
Nu mai stiou cum e acum dar un taxi GL- Otopeni era (dus intors) 2 meleoane.

Inseamna ca n-ai mai fost de mult timp in Romania; fara 300-350 lei nu imi uzez cauciucurile.
Legionaru'
Acum 5 ani a fost ultima calatorie cu trenul.Cu InterCity ,Bucuresti - Craiova.Conditii bune.
James Kilowatt
In weekendul asta.....
G e o r g e
era vara lui 2006. am mers la craiova ... a fost groaznic ! dupa asta am mai calatorit in interes de servici la cuseta , cat de cat ok pana la tg mures . nu am putut sa dorm deloc sad.gif

nu mai merg cu trenul !
hdi
Am venit din armata cu trenul. In 1996.
RUE
am fost in 13 noiembrie la un test la Bucuresti.mers cu vagonul de dormit noaptea (tm- cool.gif si intors la fel.
laurentiu
CITAT(James Kilowatt @ Apr 1 2009, 02:53 PM) *
In weekendul asta.....


Ce fel de tren era?
James Kilowatt
@Rue
Ai testat trenul? smile.gif

@Laurentiu
Era Eurostarul, pe ruta Bruxelles-Londra. Acum merge rapid aproape peste tot, mai putin in tunel.
getodac
Anul trecut Constanta - Ploiesti si retur. Ce ma surprins cel mai tare a fost ca nimeni nu fuma in tren, in fiecare gara in care oprea trenul toti fumatori coboram ne aprindeam tigarile si trageam rapid cateva fumuri inainte sa ne urcam in tren. A fost amuzant rolleyes.gif Interzisul fumatului in trenuri a adus un mare plus la curatenie.
calatorii
Ultima oara a fost cand eram prin liceu sau generala, ceva de genul, de atunci nu am mai pus piciorul in tren, desi mi-ar place sa mai calatoresc cu trenul sa vad cum este, daca s-a schimbat ceva, in bine sau rau...oricum ar fi o calatorie frumoasa mai ales daca as fi cu mai multi, sa ne facem de cap, sa ne distram, mai ales pe timp de vara..biggrin.gif
RUE
hehe.. multa vreme...
@JK: am testat si eu vagonul de dormit si m-au testat altii pe mine...

acum pot zice ca in 2012 am mers cu trenul fest (prin Dusseldorf era pe post de tramvai) si am mai mers din Duss la Duisburg sa vad Toysarus.
Zilele astea iar... testez prin Duss.
solmar
Am impresia ca ultima oara a fost la Viena prin primavara 2008, cand am luat trenul in directie opusa... A venit nasul, ne-a adunat, eram vreo 16 insi pe contrasens... ne-a controlat de bilete, ne-a spus ca se intampla frecvent... am coborat la prima si ne-am intors bine merci la ale noastre.

Pe perioada studentiei am parcurs cu trenul o distanta mai mare decat Ecuatorul. whistling.gif
DORU
Ultima data in 2009/2010, inca de 2 ori, pe ruta Oradea - Buc si retur biggrin.gif
James Kilowatt
eu iar de 3-4 ori pe an eurostarul sau thalisul. E cel mai inteligent mod sa iesi din satu' numit Bxl ca sa ajungi intr-o resedinta de judet gen Paris sau Londra.

Anul trecut am mers cu trenul si in Romania, pe ruta Bucuresti Busteni. Am verificat cu GPS-ul, a atins la un moment dat 140km/h yes.gif Insa am si mers cu 30 de am dat in balbaiala. Geamul nu se putea inchide, iar in compartiment era un student la silvicultura, un turist olandez si doi expati (eu si cu nevasta-mea). Bastinasii deci in minoritate. Trenul avea 3 vagoane, numerotate in ordine: 8, 3, si 6.

In 2006 am mers cu trenul Bucuresti-Craiova, in interes de serviciu, si eram in compartiment doar eu si cu flamandul cu care venisem. Trenul aproape gol in rest.

Si din motive independente de vointa mea mai iau cam de doua ori pe an trenul in Moscova, intre aeropoartele Domododevo sau Sherementyevo si una din garile centrale unde se ajunge cu metroul. O sa pun niste poze, trenurile ala arata impecabil si merg relativ incet, insa la secunda, ca in legendele cu trenurile japoneze. E singurul mod sa fii sigur ca nu pierzi avionul, ca daca iei masina stii cand pleci, insa nu stii cand ajungi...
Daca toate trenurile din Rusia arata asa, jos palaria.
solmar
Sex in tren, anyone? wink.gif De fapt ar merge un poll pe tema asta, din motive lesne de inteles.
former_ozz
E cam murdar smile.gif
Eu nu inteleg cum poti sa traiesti in Romania si sa nu mergi cu trenul. Ce-i in capul vostru mah?

Am fost cu trenul saptamina trecuta. O tura cu IR si una cu IC. IC-ul e chiar ok (an inceput si o carte d-aia legata cu lant pe care apoi a trebuit sa o cumpara de pe amazon ca eram prea avansat), IR e cam aglomerat si prost facut si inghesuit.
Faptul ca on Romania nu se merge cu trenul e doar alt semn al lipsei nationale de ratiune. Am fost si cu un nene cu masina. Pe 250kmX2 (dus intors) costa sub 300 de lei. Am vazut ca e 6 lei litrul de benzina. In capul meu ca un altfel de drum a fie rentabil pretul benzinei trebhuie sa fie 25-30% din pretul total... tinind cont de depasiri, trafic etc cu o masina de a mea probabil ca m-as apropia de 10l/100, 50 de l adica ca sa te duci si sa te intorci din Bucuresti, 300 de lei numai benzina. Bine ca nenea asta avea GPL, mergea incet etc da oricum inca nici n-am adunat costurile masinii, asigurare, impozite etc.

O sa plec de la ideea ca pe multi oameni ii costa peste 300 de lei drumul asta (cine zice ca nu probabil n-a calculat bine). E 70 de lei biletul la IC (prespun tot atit la autobuzele alea mici)! Ia aproape acelasi timp. E comod. Te mai ridici sa-ti dezmortesti picioarele. Te lasa in buricul tirgului. N-ai nevoie de parcare. Taxiurile sint apropape gratis sau oricum costa foarte putin. Toate orasele au transport in comun, bucurestiul are metrou care e mai bun ca masina! Citesti o carte, te joci la un laptop ceva. Nu te expui accidentelor. Nu obosesti. Te uiti pe geam. Bei o bere. Mainci un sandwich. Pina si peisajul e mai frumos.

In conditiile astea mi se pare uimitor traficul teribil din Romania... dupa capul meu n-ar mai trebui sa conduca aproape nimeni. Chiar si daca ai 2 persoane in masina nu are sens pentru ca dincolo de cost la tren ai niste beneficii clare.
Romanii sint un popor irational, mai ales ca raportul venituri/cost de exploatare al masinii e cum e.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.