Dacia vs Oltcit, sau care e cea mai buna masina a epocii de aur ? |
This topic is about Dacia vs Oltcit, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Dacia vs Oltcit, sau care e cea mai buna masina a epocii de aur ? |
Nov 26 2007, 05:22 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Asa ca eu propun sa revenim la intrebarile de baza ale poporului roman: care e mai buna - dacia sau oltcit ? Incep eu. Prima masina din familie a fost un oltcit din 85. Designul interior si exterior era mult peste ce oferea dacia. Motorul in opinia mea era unul net superior (boxer racit cu aer - c'mon, how cool is that ?). Despre fiabilitate nu stiu ce sa zic... masina nu a avut nici o problema in primii 60.000 de km, dupa care a inceput sa mai pice una/alta, dar asta in conditiile in care parintii mei o exploatau la maxim (bagat in off-road, tras remorca, etc..). E drept ca masina inca era facuta "cu piese frantuzesti", si la fel ca si in cazul daciilor se pare ca acele exemplare erau mai reusite. Din cate am inteles oltcit-urile ulterioare, facute cu piese romanesti, respectiv "oltena"-urile ar fi fost catastrofe la acest capitol. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
May 8 2008, 09:30 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 134 Joined: 15-May 07 From: Targu Jiu (Gorj) Member No.: 106.246 |
orice s-ar spune despre oltcit era o masina nemaipomenita(la vremea ei).
nu inteleg de ce va vaitati de RM?. sigura diferenta erau planetarele(gen dacie dar nu de dacie) si sistemul de franare pe fata(discurile la roata nu langa cutia de viteze). in rest acelasi motor, cutie suspensie etc. a sta in curtea mea atat de mult (oltcit-ul) ca in momentul cand am schimbat masina nu m-am indurat sa-l vand(si acum il mai am in stare buna de functionare). da, avea si probleme. - axele cu came bateau ->ulei prost, culbutori cu defecte, sau cine stie ce meseriasi a facut reglaje la acestia - pierdere de ulei(in general pe la garniturile tur-retur, sau cele de la axele culbutorilor) garnituri fff proaste dar cu unele de calitate buna problema era rezolvata - frana de mana...o gluma. ce sa tina cu doua pastile de dimensiunea unor monezi ceva mai mari? - presiunea de ulei la relanti(au fost cazuri dar la masini cu numar mare de km) relativ mica si de aici probleme in cazul in care nu se intervenea imediat(deblocarea supapei din blocul motor pe care putini o stiau) dar si calitati. sa nu uitam ca ii modificam garda la sol dupa bunul plac. intensitatea luminii la bord reglabila. cutia de viteze scurta si precisa. aprindere electronica. tinuta de drum. demarajul, confortul interior etc. si apropoo nu am vazut niciunul rasturnat . cum suntem noi romanii puneam in maisini de raschetau drumul ei bine oltcit-ul se lasa pana cand se proptea pe tampoane mai incolo nimic. calitatea tablei net superioara daciei. nu am auzit nici un oltcit cu batai in bolturi, in biela da, acesta ar fi un punct in minus aceasta fiind ambutisata pe vibrochen. de scartaitul de pe spate nu discut dar in nici un caz nu se baga ulei. uleiul dupa o perioada de timp isi pierde din proprietati si devine acid. de aia cine baga ulei in praguri s-a pomenit cu ele ruginite mai repede. eu dupa 10 ani inca nu aveam rugina in praguri si aripile din spate. am bagat vasilina incalzita diluata cu motorina. da este adevarat oltcit-urile luau foc dar si din alta cauza in afara de cea prezentat cu filtru de benzina. burdufele pe care se absorbea caldura in loc sa fie de aluminiu unii le inlocuiau cu cele de hartie. o tampenie. ar fi multe de zis in favoarea oltcit-ului dar cred ca ma opresc aici. This post has been edited by ivd: May 8 2008, 09:36 PM |
|
|
May 8 2008, 09:45 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 33 Joined: 22-February 08 Member No.: 116.448 |
Nu cred ca am timp sa iti raspund in ordine (nici prea mult timp nu am) dar voi incerca:
Axele cu came bateau din doua motive: 1 nu erau prea bine facute si nu erau imperecheate corect (era diferenta de greutate intre ele) 2 Uleiul era prost Eu personal cumparasem un set de axe Citroen din Franta si dupa ce le-am schimbat nu am auzit de ele in veci. Uleiul Castrol GTX 3 Protec facea minuni si el. Frana de mana era EXCELENTA la Oltcit. De-aia nu tinea la tine: pentru ca o adaptasera pentru planetarele de Dacie care erau un esec din start. la Oltciturile originale frana de mana era pe discurile din fata. Repet, excelenta frana de mana! Pierderi de ulei nu existau. Cerd ca te referi la o-ring-urile prezente. Oltcitul chiar este unul dintre singurele masini fara garnituri la motor. Ansamblele sunt atat de bine finisate incat nu era nevoie de garnitura. Iar motorul ala impingea frumos la 7000 RPM fara sa sufle! Si il mai comparam cu Dacia? Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz. Ulei se baga in spate. Stiu sigur pentru ca mecanicul meu (prieten bun dealtfel) imi punea ulei hidraulic la fiecare 50.000 km. Dupa ce desfaci partea din spate gasesti bara de torsiune care are niste tuburi cu niste capace. Dai capacele jos si torni ulei. Ungerea se face putin cate putin in timp; si functiona foarte bine. Eu preferam sa pun Castrol hidraulic. daca nu crezi consulta manualul avansat de intretinere al Oltcitului. da, si burdufurile de aer erau problema de luau foc si asta pentru ca multe erau deja imbuibate cu benzina; iar asta langa placutele de frana fata. Inca o data, fabricantul punea originale din aluminiu plisat. Mi-am amintit si de mocheta aia care avea sub ea aproape 2cm (!) de material fonic si termic! In rest, de acord cu tine, masina foarte buna daca nimerea pe mana cui trebuie. Si fugea de nu-i adevarat. This post has been edited by Bavaria: May 8 2008, 09:50 PM |
|
|
May 22 2008, 05:16 PM
Post
#4
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz. cine ???? tata a avut o dacie cu an de productie 1982 pe care a luat-o sh prin 86. masina aia a mers binisor pe la inceput si apoi a fost dezastru. este adevarat ca a stricat-o al batran incercand sa repare fara sa se priceapa si de asemenea carand cu ea tot felul de prostii: inclusiv balast si un om mort (un frate de-al bunicului). stiu ca , prin anii 90 era parte din viata mea sa imping pt a putea fi pornita acea masina incat imi intrase in minte ca este aproape normal sa pornesti o masina impingand-o. apoi masina a fost vanduta in 2002 cu 16 milioane iar mama a mai pus inca 4 milioane si i-a luat fratelui mai mic un calculator care , la acea vreme era unul f performant. -------------------- |
|
|
May 22 2008, 10:41 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 218 Joined: 4-May 08 From: Craiova Member No.: 117.024 |
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz. cine ???? Subaru ?!?! -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 3rd May 2024 - 02:14 AM |