Daca nu ai avut un Oltcit , Oltena 11R ori 12 TRS ori Rodae 12TRS este normal sa fi fost dezamagit. Ma ales de modelul romanesc total (RT) cu planetare pentru care Citroen a facut un scandal enorm.
Cine a avut un TRS stie ce masina a fost aia. Cand trecusem la Oltcit nu-mi venea sa cred ce diferenta. Calitatea finitiei era MUUUULT peste Dacia, tehnologia era mult deasupra, aerodinamica (vezi factorul CX la Citroen), dinamica, frane pe disc fata spate (cele de pe fata erau enorme! Nu-i de mirare ca le luau la unii foc; erau mecanicii de Duminica si de putori ce erau isi montau filtrele de benzina din plastic la motor in loc sa respecte designul fabricantului care il amplasase in spate langa rezervor), tinuta de drum (suspensii independente), motor boxer cu racire pe aer super flexibil si bun la turatii mari, de departe mult mai silentioasa, manevrabilitate foarte buna daca comparam cu multe altele de pe piata, barile de torsiune si ungerea pe spate (de-aia multi prosti rad ca scartie Oltcitul pe spate; pai scartaie bai Pacala pentru ca acolo exista niste tuburi in care se baga ulei "o data la.."), cutie de viteze precisa si fiabila, aprindere electronica moderna pt vremea respectiva, firele electrice erau matisate in magistrala si mergeau intr-o geometrie perfecta, codul culorilor era respectat cu strictete, masina venea din fabrica cu undercoating sau "rust protection", tabla era diferita si tratata, incalzirea era extraordinara (lua aer cald de la galerii deci caldura instantanee) cu guri de aer foarte bine amplasate (inclusiv la schimbatorul de viteze ca sa ai caldura la mana) precum si aer pentru spate, dezaburirea de la Oltcit era dezaburiere nu "aburire" ca la Dacia -imi amintesc cati soferi de Dacia scartaiau mainile pe geamuri ca sa poata vedea pe ploaie, un singur stergator care acoperea bine suprafata, stergator pe spate, faruri reglabile pe inaltime, distributie pe curea, masina era echilibrata si bine gandita (roata de rezerva compensa pe o parte greutatea bateriei de pe cealalta parte), etc...
Inainte sa vorbesti foloseste-ti cunostiintele auto... daca ai...
Ramaneai in apa? Wow. Erau "n" solutii. Imi amintesc cum radeau unii cand spalam motorul (in fiecare primavara si toamna) ca nu o sa plece. Supriza: dupa o baie buna cu power jetul masina pleca la prima. Mai ales spray-ul ala era excelent; inainte sa spui vreo ineptie gandeste-te ca nu a fost inventat pe piata pentru Oltcit! Erau foarte multe masini cu aceeasi problema.
Dacia? Vai de mama ei! La Oltcit luai bordul jos si cand il puneai la loc era de acolo. La Dacie? Pai fiecare Dacie era unicat: noi gauri, noi adaptoare, noi solutii.
Nu exista grad de comparatie intre ele.
Bottom line: trebuie sa fii tare paralel cu masinile sa sustii o atare ineptie. Una era proiectata in 66 si cealalta in '80. Doar daca esti batut in cap poti sustine ca 12 ani industria a batut pasul pe loc...
Wow! Alta buna. Cum face motorul racit pe aer in traficul din Bucuresti vara? Hmmm... Fierbe apa?