Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia vs Oltcit
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
HalbaSus
Ideea mi-a venit de la topicul asta, si de la discutiile interminabile care aveau loc inainte de 90. Cand intrebarea nu era daca e sau nu BMW-ul "za ultimate driving mashine" sau daca exista vre-o corolla care nu porneste... daca sistemul de tractiune integrala de la subaru e mai bun decat cel de la VW/Audi sau daca EVO e mai rapida decat Impreza.
Asa ca eu propun sa revenim la intrebarile de baza ale poporului roman: care e mai buna - dacia sau oltcit ?

Incep eu. Prima masina din familie a fost un oltcit din 85. Designul interior si exterior era mult peste ce oferea dacia. Motorul in opinia mea era unul net superior (boxer racit cu aer - c'mon, how cool is that ?). Despre fiabilitate nu stiu ce sa zic... masina nu a avut nici o problema in primii 60.000 de km, dupa care a inceput sa mai pice una/alta, dar asta in conditiile in care parintii mei o exploatau la maxim (bagat in off-road, tras remorca, etc..). E drept ca masina inca era facuta "cu piese frantuzesti", si la fel ca si in cazul daciilor se pare ca acele exemplare erau mai reusite. Din cate am inteles oltcit-urile ulterioare, facute cu piese romanesti, respectiv "oltena"-urile ar fi fost catastrofe la acest capitol.
Seri
Si parintii mei si-au luat Oltcit in 87, decizia lor a fost influentata in primul rand de perioada foarte mare de asteptare pentru Dacia 1310, 7 ani!
Insa Oltcit-urile s-au si devalorizat mai rapid, in prezent daca-i faci plinul ii dublezi valoarea. teehee.gif
ozz86651
Nu prea vad eu diferentele alea de design, amindoua sint naspa rau. Si nu, nu sint naspa pentru ca sint vechi si s-au schimbat gusturile.
Cit despe diferentele tehnice, motor racit cu aer e clar inferior. Nici macar motocicletele cu un minim de pretentii nu folosesc asa ceva. Evident sint cazuri unde e ok si merita sa ai de-a face cu dezavantajele pentru avantajul simplitatii constructive, dar nu e cazul la o masina de strada.
Nu ca "tin" cu Dacia, amindoua erau teribile.
T u d o r
Am avut si eu un Oltcit, prin '94, cred. Era adus din Slovenia, l-am avut cam 2 luni, dupa care l-am maritat in castig. Pe aceasta perioada nu a facut probleme, cu exceptia tzacanitului aluia specific Oltcitului, nu mai tin minte care era cauza. Era model RL, cu planetare de Oltcit, spre deosebire de RM (cred), care le avea de Dacie parca. Erau modelele alea cu rotile putin scoase in afara, cica alea ar fi avut probleme, ca toate Daciile, din cauza proastei calitati a planetarelor. De asemenea, un defect major de constructie era ca delcoul era pozitionat sub motor, fiind expus.
Am avut si Dacie, model frantuzesc, masina foarte buna. Cele din preajma anului '89 au avut cele mai multe probleme, fie ele dinainte sau de dupa, pana prin '92.

Constructiv, Oltcitul era mai modern, fiind model cu vreo 15 ani mai nou, ca si conceptie. Dar Dacia avea reputatia ca oricine se pricepea sa o repare "pe genunchi". biggrin.gif

Ca si dinamica, Oltcitul era superior. Ma refer la cel cu motor de 1.1, "Club", ca mai era cel "Special", cu un motoras de cilindree sub 1000 cmc, ala era lent ca Trabantul.
Consumul era mai bun la Dacie, iar pe vremea de dinainte de '89 asta era un atu major, benzina fiind pe cartela si pentru a ajunge sa iti iei ratia faceai niste cozi de zile si nopti intregi. smile.gif

So, pentru vremurile alea, Dacia era mai buna.
James Kilowatt
RM-ul era penal rau...... Pe un din ala mi-am facut si eu ucenicia. Cele originale erau mult mai fiabile.
Multe oltcituri au avut probleme cu axele cu came sau cu setul motor pentru ca berbecii n-au priceput ca le trebuie alt ulei... motor racit cu aer, merge din start la temperaturi mai inalte.
Unul bun si ingrijit ca la carte era clar peste Dacie.
Panarama de special, cu motorul de drujba, avae deja un stramos al ECU-ului si cilindrii dintr-un aliaj interesant.
Toate aveau aprindere electronica dinaintea daciei.
Iar 12 TRS cu 5 trepte era net mai iute...
Si toate urcau frumos la 6500 rpm... smile.gif
Arheopterix
Oltcitul era o masina a anilor 70.
Dacia a anilor 60.
In rest,dacia o puteai repara singur.In fata casei.Oltcitul era o masina tare complicata.
Ptr orice trebuia sa demontezi masca farurile elicea de racire etc.
Am avut un RL care a fost ok.Manca afara 6 iar in oras 12-15.....
Problema comuna la oltcit era ,ca orice balta mica in facea sa ramana in pana.
vio
smile.gif si oltcitul se repara la fel de usor ca si dacia , numai ca era mai mult de demontat la el smile.gif si nu ramanea in balta decat daca nu erai priceput in ale baltzii si plus ca exista un spray care facea delcoul sa fie ca pufu de ratza ... dau ii puteai pune un deflector sub ,,, multe inginerii am vazut .
prima mashina a fost dacie si la mine . dar in 150 000km i am facut o data motorul pe la 90 000 si schimbat doi pivotzi un cap de bara si bucshile de la basculele inf.... in afara de asta tot ce trebuia schimbat la 100 000 km ... cilindrii frana spate , amortizoare , pinion avans ... in rest mashina nu a avut nici o prb ... era model 96 mai noua ..

oltcitul clar a fost mai bun ca dinamica si stabilitate decat dacia , dar ca tablaraie cam nasol .. mai ales la ushi + ca nu aveai varianta cu 4sau 5 ushi ceea ce il facea un pic perdant din start

Harley - Davidson are racire pe aer la motoare si e o marca f cunoscuta de motoare si Yamaha la unele modele ... prb nu se pune ca motorul cu racirea pe aer e prost ci prost aplicata tehnologia ...

RM cele mai jalnice oltcituri , subscriu aici . sg lor avantaj era ca foloseau piese de Dacie care erau mai eftine decat cele de oltcit cu mult ...
ozz86651
Ai mers vreodata pe motor cu racire cu aer sa vezi cum face si el si tu vara la 40 de grade in trafic de bucuresti? Si e afara nu inchis in caroserie.
Si apoi motocicleta are cu totul alte scopuri iar motivele pentru care producatorii fac motoare reacite cu aer (pe linga pret) sint foarte diferite. HD de exemplu (cu atit mai mult producatorii de choppere) foloseste intentionat tehnlogie veche de zeci de ani si chiar introduce anumite handicapuri dinamice pentru motive care nu au nici o legatura cu masinile. Daca faci masini cum fac ei motociclete dai faliment urgent. Iar un enduro cu care vrei sa traversezi Africa fara sa cauti piese la seful de trib e foarte diferit de o masina de strada.
vio
CITAT(ozz86651 @ Nov 27 2007, 11:31 AM) *
Ai mers vreodata pe motor cu racire cu aer sa vezi cum face si el si tu vara la 40 de grade in trafic de bucuresti? Si e afara nu inchis in caroserie.
Si apoi motocicleta are cu totul alte scopuri iar motivele pentru care producatorii fac motoare reacite cu aer (pe linga pret) sint foarte diferite. HD de exemplu (cu atit mai mult producatorii de choppere) foloseste intentionat tehnlogie veche de zeci de ani si chiar introduce anumite handicapuri dinamice pentru motive care nu au nici o legatura cu masinile. Daca faci masini cum fac ei motociclete dai faliment urgent. Iar un enduro cu care vrei sa traversezi Africa fara sa cauti piese la seful de trib e foarte diferit de o masina de strada.

io spuneam asta pt ca ai zis ca nu se mai foloseste la motoare .. stiu am mers , oricum motoru e altceva fatza de mashina wink.gif
Arheopterix
Sprayul acela nu il puteai gasi in anii de glorie a oltcitului.
A aprut in anii 90.
Si cum sa se repare la fel de usor "daca aveai mai mult de demontat la el"?
Am stat odata 7 ore in service sa schimbe nu stiu ce garnituri din care curgea ulei.
Au lucrat 2 oameni fara pauza.
vio
pai ... de biggrin.gif io ce am zis ... era mult de desfacut dar se lucra ushor totushi ... ce mai nasoala operatie care am facut-o a fost sa schimb o galerie de evacuare si a fost mortala .. in rest..... se gasea si spray mai rar si erau si alte inventzii minunate smile.gif fatza de dacie era intradevar mai inghesuit .
20krpm
ooof-of... oltcit, prima mea masina, hehehe. am avut-o vreun an jumate, si cred c-am facut o afacere buna cu el, stiu ca dupa ce-am platit rate la el vreun an am platit restul cu jumate dintr-un salariu. nici nu stiu daca am comparat-o vreodata cu dacia. ce stiu ca era mai nasol ca la dacie e ca iarna, pe zapada, pornea mult mai greu. il inecai parca, asa ii zicea la operatia cind dadeai la cheie cu socul tras si apasai acceleratia smile.gif metoda mea de a-l porni era sa ii scot toate bujiile, sa le aduc in casa, sa le pun in tigaie pe aragaz vreo 5 minute, si p-orma sa ma duc cu ele repede si sa le montez la loc cit erau calde inca. pornea miraculos smile.gif
vio
incantatiile faceau treaba completa , care banui ca mai existau din cand in cand wink.gif)
NGZ
Parintii mei aveau Dacia, dar mie imi placea mai mult Olcitul. Mi-a placut atat forma cat mai ales bordul cu butoanele acelea in relief, care puteau fi actionate fara sa iei mainile de pe volan.
Este adevarat ca pe vremea lu' Ceausescu, practic, nu prea aveai cu ce sa faci comparatie. In afara de Dacie si Oltcit, mai erau Trabantul, Mozviciul (nu cred ca am scris corect), Scoda si Lada 1500 (bijuteria lagarului comunist). In rest puteai sa mai vezi cateva vechituri aduse in tara de studentii arabi. Masinile adevarate erau rare si le vedeai cu greu chiar si in reviste, cu atat mai putin pe sosea.
Alexeiy
Oltcitul NU este mai greu de reparat decat Dacia, decat pentru "mecanici" si micii tuneri aparuti peste noapte. E mai complicata e adevarat din anumite puncte de vedere, dar odata ce inveti motorul piesa cu piesa, se schimba problema. Oltcitul ca demaraj, viteza, putere, ergonomie, fiabilitate a fost mereu peste Dacie. Sa nu uitam ca Oltcitul are bari de torsiune, are faruri reglabile din 1982, are suspensie independenta spate, discuri pe spate si nu tamburi ca Dacia. Pana si loganul de 1.6 16V avea tamburi pe spate. Din multe puncte de vedere Dacia e o rusine pe langa Oltcit. Normal ca au mers unii la 5000 de carboteste...carburatorul ala trebuie si el curatat, reglat, pusa benzina buna si ulei bun, nu ca porcariile pe care le poti pune in Dacie. In Dacie poti pune si untdelemn de la bunica, tot merge (joke). Ambele masini sunt depasite moral in momentul de fata si doar daca esti pasionat se mai merita sa pastrezi una sau daca nu ai alte optiuni.
AlexTM
Oltcit-ul avea placutele de frina LINGA CUTIE, nu linga roata, deci in cealalta parte a planetarei. O ciudatenie pe care n-am mai vazut-o la alte masini. Si totodata o prostie, caci daca se rupea planetara nu mai aveai frina pe roata respectiva.
In rest, mai confortabila, mult mai confortabila decit Dacia (locurile din fata...)
mike.omega
Din cate stiu eu doar prima generatie de Oltcit a avut placutele de frana langa cutie, generatia copiata exact dupa modelul frantuzesc. Urmatoarele au avut placutele in pozitiile lor normale. smile.gif
AlexTM
Da? Am ramas in urma cu tehnica smile.gif
Eu am avut unul d'ala prin '90, dar numai vreo luna.
Bavaria
Daca nu ai avut un Oltcit , Oltena 11R ori 12 TRS ori Rodae 12TRS este normal sa fi fost dezamagit. Ma ales de modelul romanesc total (RT) cu planetare pentru care Citroen a facut un scandal enorm.
Cine a avut un TRS stie ce masina a fost aia. Cand trecusem la Oltcit nu-mi venea sa cred ce diferenta. Calitatea finitiei era MUUUULT peste Dacia, tehnologia era mult deasupra, aerodinamica (vezi factorul CX la Citroen), dinamica, frane pe disc fata spate (cele de pe fata erau enorme! Nu-i de mirare ca le luau la unii foc; erau mecanicii de Duminica si de putori ce erau isi montau filtrele de benzina din plastic la motor in loc sa respecte designul fabricantului care il amplasase in spate langa rezervor), tinuta de drum (suspensii independente), motor boxer cu racire pe aer super flexibil si bun la turatii mari, de departe mult mai silentioasa, manevrabilitate foarte buna daca comparam cu multe altele de pe piata, barile de torsiune si ungerea pe spate (de-aia multi prosti rad ca scartie Oltcitul pe spate; pai scartaie bai Pacala pentru ca acolo exista niste tuburi in care se baga ulei "o data la.."), cutie de viteze precisa si fiabila, aprindere electronica moderna pt vremea respectiva, firele electrice erau matisate in magistrala si mergeau intr-o geometrie perfecta, codul culorilor era respectat cu strictete, masina venea din fabrica cu undercoating sau "rust protection", tabla era diferita si tratata, incalzirea era extraordinara (lua aer cald de la galerii deci caldura instantanee) cu guri de aer foarte bine amplasate (inclusiv la schimbatorul de viteze ca sa ai caldura la mana) precum si aer pentru spate, dezaburirea de la Oltcit era dezaburiere nu "aburire" ca la Dacia -imi amintesc cati soferi de Dacia scartaiau mainile pe geamuri ca sa poata vedea pe ploaie, un singur stergator care acoperea bine suprafata, stergator pe spate, faruri reglabile pe inaltime, distributie pe curea, masina era echilibrata si bine gandita (roata de rezerva compensa pe o parte greutatea bateriei de pe cealalta parte), etc...
Inainte sa vorbesti foloseste-ti cunostiintele auto... daca ai...

Ramaneai in apa? Wow. Erau "n" solutii. Imi amintesc cum radeau unii cand spalam motorul (in fiecare primavara si toamna) ca nu o sa plece. Supriza: dupa o baie buna cu power jetul masina pleca la prima. Mai ales spray-ul ala era excelent; inainte sa spui vreo ineptie gandeste-te ca nu a fost inventat pe piata pentru Oltcit! Erau foarte multe masini cu aceeasi problema.

Dacia? Vai de mama ei! La Oltcit luai bordul jos si cand il puneai la loc era de acolo. La Dacie? Pai fiecare Dacie era unicat: noi gauri, noi adaptoare, noi solutii.

Nu exista grad de comparatie intre ele.
Bottom line: trebuie sa fii tare paralel cu masinile sa sustii o atare ineptie. Una era proiectata in 66 si cealalta in '80. Doar daca esti batut in cap poti sustine ca 12 ani industria a batut pasul pe loc...

Wow! Alta buna. Cum face motorul racit pe aer in traficul din Bucuresti vara? Hmmm... Fierbe apa? laugh.gif
mike.omega
offtopic.gif
Si dupa aia ai descoperit ce minune a tehnicii e BMW-ul smile.gif
ivd
orice s-ar spune despre oltcit era o masina nemaipomenita(la vremea ei).
nu inteleg de ce va vaitati de RM?. sigura diferenta erau planetarele(gen dacie dar nu de dacie) si sistemul de franare pe fata(discurile la roata nu langa cutia de viteze). in rest acelasi motor, cutie suspensie etc. a sta in curtea mea atat de mult (oltcit-ul) ca in momentul cand am schimbat masina nu m-am indurat sa-l vand(si acum il mai am in stare buna de functionare).
da, avea si probleme.
- axele cu came bateau ->ulei prost, culbutori cu defecte, sau cine stie ce meseriasi a facut reglaje la acestia
- pierdere de ulei(in general pe la garniturile tur-retur, sau cele de la axele culbutorilor) garnituri fff proaste dar cu unele de calitate buna problema era rezolvata
- frana de mana...o gluma. ce sa tina cu doua pastile de dimensiunea unor monezi ceva mai mari?
- presiunea de ulei la relanti(au fost cazuri dar la masini cu numar mare de km) relativ mica si de aici probleme in cazul in care nu se intervenea imediat(deblocarea supapei din blocul motor pe care putini o stiau)

dar si calitati.
sa nu uitam ca ii modificam garda la sol dupa bunul plac. intensitatea luminii la bord reglabila. cutia de viteze scurta si precisa. aprindere electronica. tinuta de drum. demarajul, confortul interior etc. si apropoo nu am vazut niciunul rasturnat thumbsup.gif . cum suntem noi romanii puneam in maisini de raschetau drumul ei bine oltcit-ul se lasa pana cand se proptea pe tampoane mai incolo nimic.
calitatea tablei net superioara daciei.
nu am auzit nici un oltcit cu batai in bolturi, in biela da, acesta ar fi un punct in minus aceasta fiind ambutisata pe vibrochen.

de scartaitul de pe spate nu discut dar in nici un caz nu se baga ulei. uleiul dupa o perioada de timp isi pierde din proprietati si devine acid. de aia cine baga ulei in praguri s-a pomenit cu ele ruginite mai repede. eu dupa 10 ani inca nu aveam rugina in praguri si aripile din spate. am bagat vasilina incalzita diluata cu motorina.
da este adevarat oltcit-urile luau foc dar si din alta cauza in afara de cea prezentat cu filtru de benzina. burdufele pe care se absorbea caldura in loc sa fie de aluminiu unii le inlocuiau cu cele de hartie. o tampenie.

ar fi multe de zis in favoarea oltcit-ului dar cred ca ma opresc aici.
Bavaria
Nu cred ca am timp sa iti raspund in ordine (nici prea mult timp nu am) dar voi incerca:
Axele cu came bateau din doua motive:
1 nu erau prea bine facute si nu erau imperecheate corect (era diferenta de greutate intre ele)
2 Uleiul era prost

Eu personal cumparasem un set de axe Citroen din Franta si dupa ce le-am schimbat nu am auzit de ele in veci. Uleiul Castrol GTX 3 Protec facea minuni si el.

Frana de mana era EXCELENTA la Oltcit. De-aia nu tinea la tine: pentru ca o adaptasera pentru planetarele de Dacie care erau un esec din start. la Oltciturile originale frana de mana era pe discurile din fata. Repet, excelenta frana de mana!

Pierderi de ulei nu existau. Cerd ca te referi la o-ring-urile prezente.
Oltcitul chiar este unul dintre singurele masini fara garnituri la motor. Ansamblele sunt atat de bine finisate incat nu era nevoie de garnitura. Iar motorul ala impingea frumos la 7000 RPM fara sa sufle! Si il mai comparam cu Dacia?
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

Ulei se baga in spate. Stiu sigur pentru ca mecanicul meu (prieten bun dealtfel) imi punea ulei hidraulic la fiecare 50.000 km. Dupa ce desfaci partea din spate gasesti bara de torsiune care are niste tuburi cu niste capace. Dai capacele jos si torni ulei.
Ungerea se face putin cate putin in timp; si functiona foarte bine. Eu preferam sa pun Castrol hidraulic. daca nu crezi consulta manualul avansat de intretinere al Oltcitului.

da, si burdufurile de aer erau problema de luau foc si asta pentru ca multe erau deja imbuibate cu benzina; iar asta langa placutele de frana fata. Inca o data, fabricantul punea originale din aluminiu plisat.

Mi-am amintit si de mocheta aia care avea sub ea aproape 2cm (!) de material fonic si termic!

In rest, de acord cu tine, masina foarte buna daca nimerea pe mana cui trebuie. Si fugea de nu-i adevarat.
James Kilowatt
Si mie mi s-a parut oltcitul peste dacie. PAna si panarama aia de Special, motorul ala de tuns iarba era cu 100 ani mai avansat decat al daciei.... si care cine a avut grija de ele le-a aruncat fara sa umble la motor.

@Bavaria
De unde naiba aveai tu power jet si ulei castrol pe vremea aia?? biggrin.gif

Eu prima oara am vazut ulei castrol dupa '90, si era contrafacut, s-a facut apa in motor, muuuult mai prost decat uleiul peco. Made on vapor probably smile.gif
ivd
@ bavaria
nu am postat sa te combat pe tine ci ideea in sine ca oltcit-ul ar fi inferior daciei prin raportul calitate/performante.
da ai dreptate cu frana de mana pierdusem din vederea acest aspect beer.gif .

de 12trs nu vorbesc. fantastic!
cel mai mult imi placea cum grohaia cand se deschidea camera II de la carburator. ce zenzatie.. la vremurile respective
AZAZEL
QUOTE (Bavaria @ May 8 2008, 09:45 PM) *
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

cine ????

tata a avut o dacie cu an de productie 1982 pe care a luat-o sh prin 86.
masina aia a mers binisor pe la inceput si apoi a fost dezastru. este adevarat ca a stricat-o al batran incercand sa repare fara sa se priceapa si de asemenea carand cu ea tot felul de prostii: inclusiv balast si un om mort (un frate de-al bunicului). stiu ca , prin anii 90 era parte din viata mea sa imping pt a putea fi pornita acea masina incat imi intrase in minte ca este aproape normal sa pornesti o masina impingand-o.
apoi masina a fost vanduta in 2002 cu 16 milioane iar mama a mai pus inca 4 milioane si i-a luat fratelui mai mic un calculator care , la acea vreme era unul f performant.
Marius*
QUOTE (AZAZEL @ May 22 2008, 06:16 PM) *
QUOTE (Bavaria @ May 8 2008, 09:45 PM) *
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

cine ????

Subaru ?!?!
James Kilowatt
Subaru e nume cu rezonanta...din partea lui Bavaria?! biggrin.gif

Eu ma gandesc la baiatul ala, teuton de felul lui, fan al motoarelor racite cu aer, ca deh, aerul nu fierbe si nu ingheata... wink.gif doar e simplu, chiar si modelele actuale se cheama boxter... wink.gif
adi.mitrea
Da, frumoase argumentele voastre pro și contra mașinilor ăstora două.

Din păcate sunt prea tânăr să mă laud cu prima mașină Oltcit sau Dacia, însă ca pasager am mers cu ambele.
Țin minte cât m-a impresionat Oltena TRS (parcă era) fabricată prin 1993. Frate-meu conducea una în fiecare zi, mașina fiind de la firmă.

În afară de consumul mare în condiții de talpă, de care se plânge și acum, Oltena mi s-a părut fantastică. Bordul, butoanele, sunetul motorului, ceas digital integrat la oglindă, cutie cu 5 trepte super precisă, macarale de geamuri care mergeau foarte ușor, sistem de deschidere al ușilor "ca la mașini străine", parbriz imens, oglinzi reglabile din interior (introduse și de Dacia prin 1996 parcă), antifonare excelentă...

Mai sunt și chestiile tehnice despre care nu cunosc, dar le-ați enumerat voi aici.

Pe de altă parte, cele mai bine făcute Dacia mi s-au părut cele 1300 cu îmbunătățiri (aveau banda aia neagră la portbagaj încadrată de element cromat, iar aerisirile de pe aripile spate erau verticale). Finisaje cu aluminiu pe interior la praguri, fețe de uși foarte îngrijite, tapițerie premium like și cotieră în bancheta din spate (o chestie care la Logan nu e nici măcar opțională).

Design-ul Oltcit-ului mi s-a părut superior celui Dacia, deși cârcotașii spun că din profil arată ca o șapcă de pescar.

Una peste alta, chiar mi-am dorit ca prima mea mașină să fie Oltcit, însă am mai stat doi ani (adică până prin 2006) pe bară și am trecut direct pe "mașină străină" și nemțească, made în Poland. thumbsup.gif
BandiT
QUOTE (last @ May 22 2008, 11:41 PM) *
QUOTE (AZAZEL @ May 22 2008, 06:16 PM) *
QUOTE (Bavaria @ May 8 2008, 09:45 PM) *
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

cine ????

Subaru ?!?!


subaru si porshe...sunt cele 2 firme care fac doar masini cu motoare boxer cu rezultatele stiute...
daewoo_espero_turbo
Oltcit-ul a fost o masina destul de avansata fata de dacia...ca sa-ti dai seama de treaba asta, faceai o vizita la fabrica de la craiova si la uzinele dacia smile.gif))
D-aia Daewoo a cumparat fabrica de la Craiova si nu cea de la Pitesti sau Mioveni sau care o fi...La Craiova se faceau masini dupa anumite standarde, pe cand la Dacia venea nea ion si nea vasile, beti morti, si se puneau pe treaba... "ia sa pun mai putine suruburi, ca merge si asa, ce draq...ia da-l in colo de rulment ca n-o crapa daca il strang mai tare.....ia vezi ca bordu asta nu sta bine...mai baga o saiba....etc"....
biggrin.gif

Dupa cum am mai zis, exista masini si exista Dacia...
A K U
Corect, p-aia de la Pitesti sau Colibasi sau pe unde-o fi biggrin.gif au cumparat-o francezii care, nu-i asa, nu se compara cu coreenii...
mike.omega
Mesajele offtopic le-am bagat la arhiva! Vreau sa pastram topicul cat mai curat. Avem destule alte locuri unde sa facem teoria chibritului asupra coroziunii smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.