Dacia vs Oltcit, sau care e cea mai buna masina a epocii de aur ? |
This topic is about Dacia vs Oltcit, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Dacia vs Oltcit, sau care e cea mai buna masina a epocii de aur ? |
Nov 26 2007, 05:22 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Asa ca eu propun sa revenim la intrebarile de baza ale poporului roman: care e mai buna - dacia sau oltcit ? Incep eu. Prima masina din familie a fost un oltcit din 85. Designul interior si exterior era mult peste ce oferea dacia. Motorul in opinia mea era unul net superior (boxer racit cu aer - c'mon, how cool is that ?). Despre fiabilitate nu stiu ce sa zic... masina nu a avut nici o problema in primii 60.000 de km, dupa care a inceput sa mai pice una/alta, dar asta in conditiile in care parintii mei o exploatau la maxim (bagat in off-road, tras remorca, etc..). E drept ca masina inca era facuta "cu piese frantuzesti", si la fel ca si in cazul daciilor se pare ca acele exemplare erau mai reusite. Din cate am inteles oltcit-urile ulterioare, facute cu piese romanesti, respectiv "oltena"-urile ar fi fost catastrofe la acest capitol. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
May 8 2008, 09:30 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 134 Joined: 15-May 07 From: Targu Jiu (Gorj) Member No.: 106.246 |
orice s-ar spune despre oltcit era o masina nemaipomenita(la vremea ei).
nu inteleg de ce va vaitati de RM?. sigura diferenta erau planetarele(gen dacie dar nu de dacie) si sistemul de franare pe fata(discurile la roata nu langa cutia de viteze). in rest acelasi motor, cutie suspensie etc. a sta in curtea mea atat de mult (oltcit-ul) ca in momentul cand am schimbat masina nu m-am indurat sa-l vand(si acum il mai am in stare buna de functionare). da, avea si probleme. - axele cu came bateau ->ulei prost, culbutori cu defecte, sau cine stie ce meseriasi a facut reglaje la acestia - pierdere de ulei(in general pe la garniturile tur-retur, sau cele de la axele culbutorilor) garnituri fff proaste dar cu unele de calitate buna problema era rezolvata - frana de mana...o gluma. ce sa tina cu doua pastile de dimensiunea unor monezi ceva mai mari? - presiunea de ulei la relanti(au fost cazuri dar la masini cu numar mare de km) relativ mica si de aici probleme in cazul in care nu se intervenea imediat(deblocarea supapei din blocul motor pe care putini o stiau) dar si calitati. sa nu uitam ca ii modificam garda la sol dupa bunul plac. intensitatea luminii la bord reglabila. cutia de viteze scurta si precisa. aprindere electronica. tinuta de drum. demarajul, confortul interior etc. si apropoo nu am vazut niciunul rasturnat . cum suntem noi romanii puneam in maisini de raschetau drumul ei bine oltcit-ul se lasa pana cand se proptea pe tampoane mai incolo nimic. calitatea tablei net superioara daciei. nu am auzit nici un oltcit cu batai in bolturi, in biela da, acesta ar fi un punct in minus aceasta fiind ambutisata pe vibrochen. de scartaitul de pe spate nu discut dar in nici un caz nu se baga ulei. uleiul dupa o perioada de timp isi pierde din proprietati si devine acid. de aia cine baga ulei in praguri s-a pomenit cu ele ruginite mai repede. eu dupa 10 ani inca nu aveam rugina in praguri si aripile din spate. am bagat vasilina incalzita diluata cu motorina. da este adevarat oltcit-urile luau foc dar si din alta cauza in afara de cea prezentat cu filtru de benzina. burdufele pe care se absorbea caldura in loc sa fie de aluminiu unii le inlocuiau cu cele de hartie. o tampenie. ar fi multe de zis in favoarea oltcit-ului dar cred ca ma opresc aici. This post has been edited by ivd: May 8 2008, 09:36 PM |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 02:24 PM |