Turatie motor.. |
This topic is about Turatie motor.., the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Turatie motor.. |
Jul 23 2007, 03:13 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 151 Joined: 22-May 07 From: Craiova Member No.: 106.750 |
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ? Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ? Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ). Diesel nu stiu cum se merge cu el .. Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat. Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati. Numai bine :cheers: :wave: -------------------- Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
|
|
|
Aug 10 2007, 11:15 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
E corect:
daca vrei sa-l folosesti "economic" la turatii reduse nu poti sa ai pretentii de putere, un benzinar de pana la 1.8 L la turatii de pana la 2000 rpm scoate acolo de vreo maxim 15 KW, la funcitonare pe caracteristica externa (pedala la podea); daca culpezi un AC, compresorul iti mananca 5 KW deci ai o pierdere de putere de 33%, ceea ce inseamna ca la arbore ajung numai 10 kw. La o turatie de 3000 rpm, de dragul exemplului vei avea sa zicem 30 Kw. AC va consuma aceeasi putere, deci la arbore vei dispune de 25 kw deci de un surplus de 150%, fata de situatia anterioara. Cam asta ar fi explicatia ca motorul nu mai are "vlaga" cand e cuplat AC-ul si se merge la turatii mici. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 03:14 PM |