Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Turatie motor..
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
_Daniel_
Nu stiu cat se integreaza acest subiect aici eu insa incerc sa deschid un versus de genul ..
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ?

Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ?

Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ).

Diesel nu stiu cum se merge cu el ..

Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat.

Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati.

Numai bine :cheers: :wave:
Horia49540
pai in general "benzina" se conduce la ture mai mari, diesel mai jos...
dar la niciunul nu trebuie mers subturat, dar nici la turatia maxima, turatia de cuplu maxim e ideala, cel putin in teorie
sorin200693010
QUOTE(_Daniel_)
Nu stiu cat se integreaza acest subiect aici eu insa incerc sa deschid un versus de genul ..
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ?

Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ?

Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ).

Diesel nu stiu cum se merge cu el ..

Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat.

Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati.

Numai bine :cheers: :wave:




La diesel se trece in urmatoarea treapta de viteza intre 2500-3000rpm.Nu este sanatos sa rulezi sub 1500rpm deoarece este afectat catalizatorul si motorul.La benzina no comment.
MotorHead
Oare de ce nu scrie in niciun manual de utilizare (cel putin nu in cele citite de mine) ca mersul subturat produce probleme?
_Daniel_
La mine in cartea tehnica imi zice sa schimb vitezele cat de curand posibil insa 2 mecanici amici si seful din service-ul "lui peste" Rucom mi-au zis ca sa nu imi fie frica sa merg putin mai turat pentru ca ... zic ei .. arderile se realizeaza mai bine, in ceea ce priveste realizarea amestecului aer carburant
MotorHead
Da, cam asa scrie in toate cartile... si eu inclin sa le dau dreptate, ca doar nu or fi tocmai producatorii nebuni.
_Daniel_
Da si nu .. eu cel putin sub 2000 nu as merge deloc in regim de drum lung.. pentru ca simt cum se forteaza masina sub mine.. iar peste 3000 iar simt ca nu e chiar comod pentru motor..poate mai mult dupa sunet pentru ca puterea o simti ..

Sa nu uitam ca eu vorbesc de intretinerea motorului prin turatia la care il folosesti in prisma a 200 000- 400 000 km..
MotorHead
Depinde de masina.. GTI-ul meu merge foarte bine la 1500 rpm, nu tremura deloc.

QUOTE(_Daniel_)
Sa nu uitam ca eu vorbesc de intretinerea motorului prin turatia la care il folosesti in prisma a 200 000- 400 000 km..
Ai mers subturat cu un motor vreo 200,000 si a picat? tongue.gif
_Daniel_
smile.gif Nu !..

Sa mergi cu el astfel ca la 200 - 400 sa ai dauna cat mai mica..
MotorHead
Pai s-ar putea sa ai dauna mai mica daca mergi la 2000rpm, pentru ca dai bani mai putini la benzina smile.gif
GST
Cand va duceti la ITP va face test la motor de cateva secunde la turatie maxima. Acum vorbesc despre diesel. Un motor mers lesinat cu el subturat la acel test va umple camera de fum negru. Venise un nene trecut prin viata....destul de mult... cu un clio dci.... au inceput mecanicii sa faca misto de el...asta dupa ce a umplut de cenusa tot service-ul.
Un motor care a mers normal, la turatie optima va scoate putin fum negru la acel test dar nu prea mult...putina funingine tot e ca de...e diesel. iar daca mergi cu el la rosu tot timpul iti scoate un fum in toate culorile...
Turatie optima zic eu maxim 3.000 la diesel. majoritatea nici nu mai trag bine peste 3.500 deci ce rost are..?
20krpm
am... nu le interpretati ca sfaturi, dar turatia la viteza mea de croaziera e in jur de 4000rpm, de obicei schimb cam pe la 5500-6000, iar daca am nevoie de un pic de humpf, la 7000. o fi de la masina?... biggrin.gif
T u d o r
Cred ca intram deja in categoria miturilor auto. Pentru care, btw, exista topic separat. biggrin.gif
Eu inclin sa cred ca acest mit dateaza de pe vremea carburatoarelor. La un amestec controlat de computer, presupun ca acesta stie sa regleze debitele in asa fel incat sa obtina un amestec cat mai corect si implicit o ardere cat mai buna.
Important e sa nu schimbi viteza superioara plecand dintr-o turatie insuficienta, pentru ca risti sa cazi in treapta prea subturat si sa nu beneficiezi de puterea motorului. Acest lucru il fac de regula incepatorii care in mijlocul depasirii schimba superior si de multe ori nu le ajunge "vana" pantru a termina depasirea la timp. Valabil si pentru conducatorii de masini care s-au invatat sa mearga "la consum". smile.gif
Eu personal schimb vitezele in functie de situatie, de la 2500 in sus, oricum. De regula, pe la 3000, iar in panta chiar 3500. Asta desigur, daca nu sunt intr-o situatie de depasire, unde turatia urca pana unde e nevoie, dar nedepasind 4000 pentru ca de acolo in sus eficienta scade si nu mai e rentabil sa urci. (vorbesc despre motorul meu)
ozz86651
La mine la amindoua masinile e cam la fel ca la 20krpm (ma rog, pastrind proportiile, eu n-am S2000). Turatia de croaziera e peste 3000, iar la civic e peste 3500 daca vorbim de viteze decente (~130-140). Cind conduc normal schimb in intervalul 3-4000, cind am nevoie de mai bine, 4-5000. De 5000 trec rar, dar o fac din cind in cind. Mazda cere turatie si aia, ii place.
Relatia dintre condusul subturat si uzura e simpla: atit la motoarele turbo (diesel sau cu benzina) cit si la cele aspirate, presiunea uleiului e proportionala cu turatia. Daca conduci subturat fortele in motor sint mari (treapta superioara de viteza) in timp ce presiunea la ulei e fleoasca => nu se fac ungeri ca lumea dar frecarile sint mari. Poate asta nu e asa teribil la motoarele NA dar e ucigator la turbine care se bazeaza pe presiunea mare a uleiului ca sa faca ungerea ca lumea. Daca uleiul nu are presiune mare, turbina fiind foarte incinsa, arde uleiul care e folositl la ungere => depozite de carbon, ungere proasta si urmeaza distrugerea turbinei.
Fix din acelasi motiv motoarele turbo nu trebuie oprite dintr-o data, mai ales daca ai tras de el. Trebuie lasat motor la relanti o vreme sau mers incet inainte de oprire ca sa nu se opreasca uleiul in turbina incinsa. De altfel sint dispozitive pe masinile turbo care tin motorul pornit dupa ce ai iesit din masina inca vreo citeva minute.
MotorHead
QUOTE(ozz86651)
Relatia dintre condusul subturat si uzura e simpla: atit la motoarele turbo (diesel sau cu benzina) cit si la cele aspirate, presiunea uleiului e proportionala cu turatia. Daca conduci subturat fortele in motor sint mari (treapta superioara de viteza) in timp ce presiunea la ulei e fleoasca => nu se fac ungeri ca lumea dar frecarile sint mari. Poate asta nu e asa teribil la motoarele NA dar e ucigator la turbine care se bazeaza pe presiunea mare a uleiului ca sa faca ungerea ca lumea.
Din ce motiv nu ar scrie asa ceva la carte? Eu asta nu inteleg.

QUOTE(ozz86651)
Fix din acelasi motiv motoarele turbo nu trebuie oprite dintr-o data, mai ales daca ai tras de el. Trebuie lasat motor la relanti o vreme sau mers incet inainte de oprire ca sa nu se opreasca uleiul in turbina incinsa. De altfel sint dispozitive pe masinile turbo care tin motorul pornit dupa ce ai iesit din masina inca vreo citeva minute.
Exact asta scrie si in cartea mea, sa o las sa se linisteasca dupa forjare, sa nu o opresc brusc.

Eu chair cred ca daca i-ar dauna mersul subturat te-ar atentiona producatorul.
_Daniel_
Nu stiu care cum si pe unde se unge biggrin.gif

Eu personal in oras cel mai mult merg pe la 2200 rpm cu treapta a 4 a ca sa nu ating 60 /h , iar in afara sau la drumuri lungi 3500.In depasiri de regula schimb dupa 5000 in afara orasului si 3000 in oras .

Ma gandeam doar daca e regimul optim de functioare..

In carte scrie clar aia cu motorul la rece si relanti-ul asa ca pe asta o puteti crede..
Cipp
QUOTE(> T u d o r <)
Eu personal schimb vitezele in functie de situatie, de la 2500 in sus, oricum. De regula, pe la 3000, iar in panta chiar 3500.

Cred ca ai vrut sa spui "in rampa". Tatal meu mi-a spus ca o uzura foarte mare a cutiei se produce la accelerarea violenta in panta, adica la vale!
T u d o r
Rampa, rampa biggrin.gif Am gresit exprimarea, e logic sa nu accelerezi la vale daca nu ai un motiv serios. smile.gif
ozz86651
Panta nu poate sa fie si in sus? de cind? In panta insemna inclinat, fara referire la coborire sau urcare.
Rampa nu e o simpla chestie mai mult sau mai putin suspendata, care poate sa urce sau sa coboare? Cind te urci pe o platforma, urci pe o rampa, cind cobori, folosesti aceeas rampa.
Eu cred ca inventati limba romana. Sau varianta 2, n-am stiut-o eu niciodata biggrin.gif.
Watcher
Sau varianta 3, limbajul folosit in regulament ne influenteaza vorbirea despre masini wink.gif
f1anatic
Foarte simplu...
schimbat vitezele @ 2000-2500 in oras
in croaziera la 100-120 kph @ 2500-300 rpm
fun @ 3500-7000 in a 1-a, 2-a si a 3-a
Sonny
RAMPĂ - Porțiune înclinată față de orizontală a unui drum sau a unei căi ferate, parcursă în sensul urcării.
PANTĂ - Înclinare, coastă, povârniș al unui teren, al unei suprafețe; porțiune din traseul unei șosele pe care vehiculele circulă coborând.
A K U
Off topic: n-o mai dati in DEX-uri ca sunt convins ca am inteles toti ce a vrut sa spuna Tudor. Sunt altii care fac niste greseli gramaticale pe-aici de ti se ridica paru-n cap. Nu e cazul sa ne dam mai rotunzi decat suntem.
_Daniel_
Fanatic .. beer.gif

Cam asta e cel mai complet si la obiect raspuns pe care il cautam.
mike.omega
Dacie pe carburator, schimb undeva la 2500-2700rpm in oras, undeva la 3500 in afara orasului. Modul sport l-am dezactivat de mult smile.gif
Tico, nu stiu, nu cunosc ca n-am turometru biggrin.gif
C4 diesel, la 3000 rpm, in toate treptele de viteza si in oras si afara laugh.gif
Daniel91961
Nu ma uit niciodata la turometru cand schimb, exceptand liniutele biggrin.gif
Vlad108086
La Honda in oras in jur de 3000 - 3500 , in depasiri la 6800 - 7000.
La SSS inca nu o turez dupa pofta inimii dar greu sa schimb sub 3500 -4000 la cat de scurta e cutia de viteze ( si la ce sunet superb are)
Oricum nu suport sa subturez masina , cand aveam renault megane 1 un prieten din service Serus mi-a spus sa ii dau talpa din cand in cand ca ii face bine ( motor 1,6 16v)
Nici la fostul passat 1.9 tdi nu schimbam jos , mergeam cu coada de fum negru in spate si cu uleiul in portbagaj blush.gif
f1anatic
QUOTE(_Daniel_)
Fanatic .. beer.gif

Cam asta e cel mai complet si la obiect raspuns pe care il cautam.


Multe salutari. Ai grija insa ca depinde de masina.
Sonny
Daca e cineva care se da rotund tu esti acela. Arata-mi o greseala gramaticala pe care am facut-o. Am dat copy/paste din dex ca sa ne lamurim.
ozz86651
Asa-i, am verificat si eu.
Pina la urma nu inteleg de ce cautati confirmari la altii in prvinta turatiilor. Oricare poate sa faca bine sau rau, putem sa facem cu totii prostii smile.gif.
Eu zic ca daca turatia de croaziera a unei masini e 3500-4000 si merg cu orele acolo, e clar ca a fost gindita sa functioneze acolo optim si ca poate si un 20% in plus pentru perioade scurte.
Cit despre motoare, intre S2000 lui 20krpm si Legacy-ul lui fanatic e o diferenta ca de la cer la pamint, evident si stilul de condus va fi FOARTE diferit.
f1anatic
QUOTE(ozz86651)
Cit despre motoare, intre S2000 lui 20krpm si Legacy-ul lui fanatic e o diferenta ca de la cer la pamint, evident si stilul de condus va fi FOARTE diferit.


A lu' 20kprm e mai iute. A mea e mai incapatoare.
ozz86651
Numa de iuteala nu m-as plinge la aproape 300CP (parca). Ma gindeam insa la cupluri, NA de turatie vs. turbo de presiune maricica etc.
20krpm
ozz: doo sute patruj si ceva. si zau ca io conduc foarte cumintzel, la 3000 de mile l-am intrebat pe nenea de la vulcanizare daca e cazul sa schimb cauciucurile de pe fatza pe spate si vitzavercea, si mi-o zis ca peste inca vreo mie. tongue.gif
f1anatic: ce inseamna "incapatoare" - esti m sau f? a mea (ailalta) e si mai mare decit a ta. tongue.gif tongue.gif tongue.gif
f1anatic
QUOTE(20krpm)
f1anatic: ce inseamna "incapatoare" - esti m sau f? a mea (ailalta) e si mai mare decit a ta. tongue.gif tongue.gif tongue.gif


Nu vreau sa te supar, dar a mea ailalta e si mai mare si mai groasa.

(presupunind ca inca vorbim de masini: Chevrolet Venture Minivan, Long Wheel Base) Alte chestii - nu vreau sa ma compar cu nimeni. Eventual hai sa comparam consumurile la S2000 cu Legacy.
_Daniel_
QUOTE(f1anatic)
Nu vreau sa te supar, dar a mea ailalta e si mai mare si mai groasa..


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .. in ultimele doua posturi deja se schimba altfel discutiile smile.gif)

@20krpm : neni ... exprimarea este penala si absolut fara motiv..sper ca nu ai nevoie de lamuriri serioase ce inseamna incapatoare , un termen intalnit pe un site de masini... blink.gif blush.gif blush.gif
20krpm
QUOTE(_Daniel_)
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .. in ultimele doua posturi deja se schimba altfel discutiile smile.gif)

@20krpm : neni ... exprimarea este penala si absolut fara motiv..sper ca nu ai nevoie de lamuriri serioase ce inseamna incapatoare , un termen intalnit pe un site de masini... blink.gif blush.gif blush.gif

ok, ok... sorry de comentariu atunci, era pus cu o oarecare doza de umor, da pina una alta hai'napoi la topic.
RedDog
Am fost sofer de Grande Punto diesel de 75 cp vreo 750 de km saptamana trecuta ai am facut niste constatari interesante, pentru mine:

- daca mergi subturat, consuma mult, mult de tot, nu faci nimic si cred ca se si uzeaza motorul mai repede asa cum spunea cineva mai sus;
- daca schimbi la 2500-3000, obtii cam maximul posibil, precum si minimul de consum;
- am fost mirat sa constat ca la 1200 de ture consuma mai mult ca la 2200;
- mai mult de 4000 e inutil, si desi Fiatul nu are zona rosie (de parca ar fi cine stie ce masina de curse), de la 4000 incolo moare toata smecheria, de fapt viteza maxima a fost de 175 la 4000, nu misca dincolo nici moarta. Consum 9,9% cu 300 kile de pasageri;
- fiind motor cu turbina, pana la 1800 cand intra, nu se intampla nimic. CObori si alergi pe langa masina si esti mai rapid. 2000-2500-3000, perfect. Mai mult, nenecesar si inutil, pentru ca scade cuplul.
Sonny
Perfect normal pentru un diesel.
sorin200693010
QUOTE(RedDog)
Am fost sofer de Grande Punto diesel de 75 cp vreo 750 de km saptamana trecuta ai am facut niste constatari interesante, pentru mine:

- daca mergi subturat, consuma mult, mult de tot, nu faci nimic si cred ca se si uzeaza motorul mai repede asa cum spunea cineva mai sus;
- daca schimbi la 2500-3000, obtii cam maximul posibil, precum si minimul de consum;
- am fost mirat sa constat ca la 1200 de ture consuma mai mult ca la 2200;
- mai mult de 4000 e inutil, si desi Fiatul nu are zona rosie (de parca ar fi cine stie ce masina de curse), de la 4000 incolo moare toata smecheria, de fapt viteza maxima a fost de 175 la 4000, nu misca dincolo nici moarta. Consum 9,9% cu 300 kile de pasageri;
- fiind motor cu turbina, pana la 1800 cand intra, nu se intampla nimic. CObori si alergi pe langa masina si esti mai rapid. 2000-2500-3000, perfect. Mai mult, nenecesar si inutil, pentru ca scade cuplul.


Din experienta ta rezulta ca turatia optima de functionare pentru un motor diesel este intre 1800-2500rpm, cand la aceasta turatie(2500rpm) se trece in urmatoarea treapta de viteza.Acest lucru este oare valabil pt orice motor diesel cu turbina?
T u d o r
In mare masura da. Depinde de la ce turatie incepe sa se simta cuplul motor. La motorul Fiat cuplul maxim incepe de pe la vreo 2200 rpm, la hdi-ul meu de la 1800. Oricum, la majoritatea motoarelor commonrail eficienta e buna pana pe la 4000, cum spunea si RedDog. La tdi-uri e chiar mai jos, de fapt acestea au un comportament mai putin liniar, cu un varf destul de violent intre 2000 si 3000.
sorin200693010
QUOTE(> T u d o r <)
In mare masura da. Depinde de la ce turatie incepe sa se simta cuplul motor. La motorul Fiat cuplul maxim incepe de pe la vreo 2200 rpm, la hdi-ul meu de la 1800. Oricum, la majoritatea motoarelor commonrail eficienta e buna pana pe la 4000, cum spunea si RedDog. La tdi-uri e chiar mai jos, de fapt acestea au un comportament mai putin liniar, cu un varf destul de violent intre 2000 si 3000.


Iar la motorizarea CDTI de la ce turatie se simte cuplul motor?
T u d o r
Pai motorul cdti 1.3 e de fapt multijet-ul fiat. In specificatii zice ca turatia de cuplu maxim e la 1750 rpm, dar astia de la reviste care au testat motorul au zis ca e de turatie, sub 2000 rpm e cam slab.
Skywalker
Un diesel trage bine intre 2000 - 4000rpm iar benzinarul intre 3000 - 5000rpm.
Bogdan104277
De aia exista cutiile de viteza, sa optimizeze utilizarea turatiei si puterii motorului la conditiile de sarcina si viteza din timpul de exploatare.
Daca din curiozitate calculezi rapoartele de transmitere ale unei cutii de viteza pentru un motor pe benzina si unul diesel vei vedea ca ajungi cam tot pe acolo, folosesc aceeasi plaja de turatie, cea intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima. Diferenta este ca un motor pe benzina este mai turat si are cuplu mai mic, deci vei avea rapoarte de demultiplicare mai mari, in timp ce un diesel are turatii de functionare mai mici si cuplu mai mare, deci va avea rapoartele cutiei mai mici.
_Daniel_
Hai sa va zic ce am auzit de curand in service la Opel.."Sa nu va fie frica sa mergeti putin mai turat pentru ca arderile se vor face mai bine"
Tot pe acolo au zis ca o turatie a motorului (benzina vorbesc) de mers intre 2500 si 3000 este ideala si este cea mai economica ..

Mie mi s-a parut prostie curata.. apesi acceleratia iti este suflata mai multa benzina nu ?? Nu e chiar asa.. aia chiar aveau dreptate..

Am incercat eu sa merg cu treapta a 3 a doar in oras fara a 4 a si asta a insemnat ca de la 2000 - 2200 sa urc turatia la 2500 - 2900 .. ei bine pe 260 km urban am scos un consum de 7.78 l/100 .. blink.gif blink.gif blink.gif

..bineinteles ca , tipic eu..prima data , am impartit numarul de km la benzina bagata si mi-a iesit un consum de 13 % blush.gif
Bogdan104277
Daniel,

Mecanicul ala stia el ceva, dar nu a inteles toata ideea: practic regimul economic de functionare a motorului, in regim stabilizat este la turatia de cuplu maxim - acolo se obtine consumul cel mai mic de combustibil. In regimurile tranzitorii aceasta regula nu mai este valabila. Din ceea ce spui tu inteleg ca de obicei mergi mai subturat, adica la motorul tau pe benzina nu depaseai turatia zisa de tine. In felul asta avei un consum poate mai mic, dar pe de alta parte e nesanatos pentru motor, ca sa zic asa - regim subturat, inseamna regimuri joase de temperatura, depuneri de calamina in camera de ardere, injectoare, supape, catalizator, etc, plus ceva mai multe noxe pentru ca nu permiti catalizatorului sa lucreze eficient.
Asta pe langa lipsa unui raspuns imediat al motorului in caz de necesitate.
Acum ramane la alegerea ta daca adopti noul stil de conducere sau il pastrezi pe cel vechi.
_Daniel_
Pai eu parca as ramane la asta de acum avand in vedere ca stau bine cu consumul biggrin.gif .. cat de putere ai dreptate.. ala era subturat intentionat ca sa incerc sa reduc consumul iar la nevoie nu aveai de unde sprinta... sa mai zic de cat de prost mi se parea ca merge cu AC pornit ? biggrin.gif
drabisan
Pai tu la 2500 cu a 3-a trebuia sa dai 1-a ca sa simti ca mergi cu masina.
Si cu aer, nu vreau sa ma gindesc cit de "cuminte" mergeai.

Eu nici nu pot sa concep, bine, nici nu-s dus la scoala de ecologie...
Cso96419
Eu zic ca e relativa problema. din simplul fapt ca exista mai multe tipuri de motoare, concepute pt alt uz.
Ex: nu poti pune in aceeasi oala un motor cu admisie variabila care se invarte 8000 si are puterea maxima la ~7000, si una care nu are asha ceva si se limiteaza la 6000 si puterea e ~ la 5000. daca exista discrepante atat de mari nu poti face o schema care sa se aplice + ca proprietarii sigur au alte stiluri de condus daca si-au masini cu astfel de motoare biggrin.gif

La diesel e cam la fel, mai exista motoare aspirate cu care poti merge la 4000 in a 3. dar raspunsul si acceleratie este cam la fel ca in a 5. la 2000. diferenta majora e la zgomot. am avut ocazia de a merge cu un fiat punto 1.9 d 60 de cp. pe autostrada 2 in masina si depasire de la 90 km/h. nu avea demaraj, si am retrogradat pana in a 3 si tot nimic,
este foarte adevarat ca masina merge la 1000 de ture peste tot, in orice treapta.

La Golf am facut un research si am dat peste un articol venit de la VAG, ca motorul 1.9 are regimul optim 2000-3000.
personal il folosesc intre 1600-4200.
la mers normal 1600-2400.
la depasiri pana in 4200.
Bogdan104277
E corect:
daca vrei sa-l folosesti "economic" la turatii reduse nu poti sa ai pretentii de putere, un benzinar de pana la 1.8 L la turatii de pana la 2000 rpm scoate acolo de vreo maxim 15 KW, la funcitonare pe caracteristica externa (pedala la podea); daca culpezi un AC, compresorul iti mananca 5 KW deci ai o pierdere de putere de 33%, ceea ce inseamna ca la arbore ajung numai 10 kw. La o turatie de 3000 rpm, de dragul exemplului vei avea sa zicem 30 Kw. AC va consuma aceeasi putere, deci la arbore vei dispune de 25 kw deci de un surplus de 150%, fata de situatia anterioara.
Cam asta ar fi explicatia ca motorul nu mai are "vlaga" cand e cuplat AC-ul si se merge la turatii mici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.