IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Profile
Personal Photo
Rating
 
Options
Options
Personal Statement
sorin200693010 doesn't have a personal statement currently.
Personal Info
sorin200693010
sofer profesionist
Age Unknown
Gender Not Set
Romania
Birthday Unknown
Interests
No Information
Statistics
Joined: 21-November 06
Profile Views: 630*
Last Seen: 11th April 2011 - 12:18 PM
Local Time: Nov 21 2017, 05:46 AM
181 posts (0.05 per day)
Contact Information
AIM No Information
Yahoo No Information
ICQ No Information
MSN No Information
Contact Private
* Profile views updated each hour

sorin200693010

Membri

****


Topics
Posts
Comments
Friends
My Content
26 Mar 2011
Un amic doreste sa isi cumpere un SUV nou, motorizare diesel, si oscileaza intre Kia Sportage si Hyundai IX35, ambele cu motorizare identica.Masina o va folosi mai mult pe drumuri asfaltate.Nu este adeptul off road-ului.Ca el vrea SUV, asta este placerea sa.
Eu i-am sugerat sa i-a in calcul si VW Tiguan sau Ford Kuga.
Toate SUV-urile au propulsorul de 2000cm, la varianta diesel.
Cei care cunoasteti aceste SUV-uri, ce parere aveti?Care ar fi optiunea voastra daca ar fi sa faceti un top?Personal as merge pe VW Tiguan, Ford Kuga, Kia Sportage si Hyundai IX35 la sfarsit.
Astept cu mult interes opiniile voastre.
4 Mar 2011
,,Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o problema pentru multi cumparatori, mai ales in ziua de azi, cand pretul litrului de motorina a ajuns la acelasi nivel cu cel al benzinei. Benzina cea mai ieftina costa 5 lei iar motorina 5,07 lei. Fiecare dintre cele doua variante de motorizare are avantaje si dezavantaje, iar decizia de cumparare trebuie sa tina cont de multe calcule.
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
In linii mari, avantajele diesel ar fi urmatoarele: consum redus de combustibil, cuplu mai mare, durata de viata mai mare a motorului, valoarea de revanzare.

Ca dezavantaje pot fi enumerate: pretul de achizitie al masinii mai ridicat, revizii mai scumpe.

La randul ei avantajele unei masini pe benzina sunt: pretul mai mic al masinii, revizii mai ieftine, demaraj mai rapid.

Dezavantaje: consum mai mare, durata de viata mai scurta a motorului.

Practic, orice cumparator ar trebui sa analizeze aceste caracteristici in functie de scopul pentru care cumpara o masina si de asteptarile (performante cat si costuri) pe care le are de la autoturism.

Nu exista o ecuatie finala pe care ar trebui sa o urmezi pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul si difera de la marca la marca si de la model la model.

Incercam sa simulam un calcul strict legat de consum ce poate fi valabil pentru a iesi din dilema : ce masina sa cumpar? Pe benzina sau pe motorina?

Sa luam un exemplu o masina care in versiunea pe benzina costa 13.500 de euro iar versiunea diesel 15.200 de euro. Consumul mixt pentru modelul pe benzina este de 8 litri/100km iar pentru cel diesel este de 5,5 litri/100km.

Principala variabila de luat in calcul atunci cand vrem sa aflam ce masina este mai rentabila, pe langa costul reviziilor care, iarasi, difera de la model la model, este numarul de kilometri pe care estimam ca ii vom parcurge anual.

Vom lua trei exemple, in functie de numarul de kilometri pe care cumparatorul estimeaza ca ii va parcurge :

1. Soferul care cumpara masina in general pentru transportul de acasa la serviciu si inapoi. In acest caz, nu va face in medie mai mult de 1.000 de km pe luna, adica 12.000 de kilometri pe an.

Versiunea diesel va avea in acest caz nevoie de 660 de litri de motorina pe an, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost de 3.346 lei( 797 euro).

Modelul pe benzina va consuma 960 de litri de combustibil pe an, care la pretul actual de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 4.800 de lei ( 1.143 euro).

Rezulta o economie de 346 de euro pe an, in favoarea variantei diesel.
Practic, diferenta de 1.700 de euro a pretului de achizitie intre versiunea diesel si cea pe benzina va fi recuperata in aproape 5 ani.

2. Sa presupunem ca cel care trebuie sa faca alegerea de cumparare,pe langa drumul zilnic la serviciu si inapoi, va folosi masina si pentru alte iesiri de weekend si va merge in medie 1.500 de km pe luna, adica 18.000 de kilometri pe an.

Pentru masina pe benzina vor fi necesari 1.440 de litri de benzina care la un pret de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 7.200 lei ( aproximativ 1.714 euro)

Masina diesel va consuma 990 de litri de motorina, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost anual de 5.019 lei( aproximativ 1.200 de euro).

Practic, in acest caz, cu masina diesel economisesti aproximativ 514 euro anual. Astfel, in aproximativ trei ani si jumatate, economia facuta la combustibil va recupera diferenta de 1.700 de euro care era in favoarea variantei pe benzina la pretul de achizitie.

3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ 25.000 km pe an.

Masina pe benzina va avea nevoie de 2.000 litri pe an, care la pretul de 5 lei pe litru insemna o cheltuiala de 10.000 lei anual ( 2.380 euro)

Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 5,07 lei pe litru insemna un cost anual de 6.971 lei ( 1.660 euro).

Practic, posesorul variantei diesel va plati pe combustibil cu 720 de euro mai putin in fiecare an fata de proprietarul versiunii pe benzina.

In doi ani si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului.

Din acest exemplu de calcul, strict pe costul combustibilului si consum, rezulta ca merita sa alegi masina diesel doar daca stii ca vei merge foarte mult cu ea. Evident, asa cum am mai precizat, sunt mult mai multe avantaje si dezavantaje de luat in calcul la alegerea unei masini, greu de pus in calcule si formule.,,
Sursa:Financiar
3 Mar 2011
,,Primul autoturism diesel împlinește 75 de ani
Autor: Capital.ro Joi, 03 Martie 2011

Primul autovehicul diesel, lansat în urmă cu 75 de ani, a fost echipat cu sistem de injecție Bosch, iar experții Bosch sunt de părere că și peste 20 de ani, motoarele diesel vor rămâne unul dintre cele mai importante sisteme de propulsie pentru autoturisme.

Bosch, unul dintre principalii furnizori de sisteme diesel, și-a bazat această estimare pe imensul potențial de dezvoltare al motoarelor diesel: consumul de carburant și nivelul de emisii vor fi reduse și mai mult în viitor. Dezvoltatorii Bosch Diesel Systems estimează că, până în 2015, se va ajunge la un consum de carburant de doar 3,6 litri la 100 de kilometri pentru un autoturism diesel din clasa compactă.

Îmbunătățirea constantă a motoarelor diesel pentru autovehicule este o tradiție în istoria de 125 de ani a companiei Bosch. Bosch a furnizat tehnologia de injecție pentru primul motor diesel utilizat într-un autoturism, cu 75 de ani în urmă. Însuși fondatorul companiei, Robert Bosch, a încheiat contractul de dezvoltare a pompei de injecție diesel în 1922, utilizată inițial la camioane. În 1924, primul camion cu motor diesel produs în serie a fost lansat în Germania, iar producția de serie la scară largă a tehnologiei de injecție diesel a început în 1927. Astfel, Bosch a pus baza succesului imens înregistrat de motoarele diesel, succes care continuă și în prezent.


Din 1936 până în 2011: 75 de ani de inovații diesel pentru autoturisme

În anii ’30, Daimler-Benz a planificat extinderea gamei de motoare diesel cu injecție Bosch și la autoturisme. Primul autoturism diesel din lume produs în serie, un Mercedes-Benz 260 D, a fost lansat la Expoziția de automobile de la Berlin, în 1936. Acesta utiliza cu o treime mai puțin carburant decât modelul cu benzină, având însă aceeași putere. Inițial, vânzările au fost dezamăgitoare, deoarece autovehiculele diesel nu se puteau compara, din punct de vedere al performanțelor și confortului, cu variantele cu benzină. Totuși, a fost realizat un pas important și motoarele diesel aveau să devină tot mai importante pentru autoturisme în perioada de după război. Până în 1950, Bosch a fabricat un milion de pompe diesel pentru autoturisme și camioane. Datorită costurilor reduse, popularitatea motoarelor diesel era în creștere, în special pentru taxiuri, care erau utilizate în condiții dificile. În acea perioadă, Bosch se concentra deja asupra eficienței sistemelor și asupra furnizării de componente reglate cu precizie pentru pompele de injecție, precum pompele de alimentare cu carburant, filtrele de carburant, duzele de injecție și bujiile incandescente.

Bosch a lansat prima pompă rotativă (cu distribuitor) în 1960. Aceasta era mai ușoară și mai compactă decât pompele în linie existente, deschizând drumul utilizării motoarelor diesel în autoturismele de mici dimensiuni. Proiectanții pompelor Bosch rotative au identificat o tendință inițială, care s-a transformat într-o dezvoltare accelerată la mijlocul anilor 1970. Fenomenul care a cauzat această dezvoltare a fost autovehiculul VW Golf Diesel. În 1975, acesta a devenit primul model diesel din clasa compactă, prevăzut cu un motor diesel care atingea turații ridicate, însă era în același timp economic datorită pompei de injecție rotative create de Bosch. Datorită supraalimentării și aspectului de autovehicul foarte rapid, versiunea Golf „GTD” a devenit legendară ca primul autovehicul sportiv cu motor diesel. Toți producătorii importanți din Europa au început să creeze modele diesel din „clasa Golf”. Pompa de injecție Bosch rotativă, utilizată în numeroase modele de vehicule prezente pe piață, a contribuit decisiv la acest succes.

La mijlocul anilor 1980, a început era electronică pentru modelele diesel. În 1986, Bosch a lansat primele sisteme electronice de comandă pentru pompele rotative și în linie. În 1987, compania BMW din Munchen a devenit primul producător auto care a utilizat pompe rotative cu comandă electronică. „Pura plăcere a condusului" a devenit astfel posibilă cu primul motor diesel cu șase cilindri supraalimentat, creat de BMW. Modelul era 524 td, cel mai rapid autoturism diesel produs în serie în acea perioadă. În 1989, prima pompă cu pistoane axiale pentru injecția directă a carburantului diesel a revoluționat motorul diesel. Această inovație a fost montată inițial la modelul Audi 100 TDI (Turbodiesel Direct Injection). Noua tehnologie Bosch a permis injectarea directă a carburantului diesel în cilindru la presiune înaltă, aproximativ 1.000 bari, ceea ce a sporit foarte multe eficiența combustiei. Astfel a fost obținut un plus de putere și funcționarea uniformă, precum și o reducere a consumului și a nivelului de emisii. Injecția directă a devenit standard pentru autoturisme și camioane diesel câțiva ani mai târziu. Spre finalul anilor ‘90, puterea motoarelor diesel a fost majorată semnificativ prin dezvoltare a trei sisteme de injecție de înaltă presiune: pompa rotativă cu distribuitor cu pistoane radiale (1996), sistemul common rail (1997) și pompa-duză (1998), utilizată chiar și în autovehicule precum modelul Volkswagen Polo cu motor de trei cilindri.

Common-rail: tehnologia de injecție a secolului 21

Dintre toate alternativele disponibile la finalul anilor ’90, tehnologia de injecție common-rail s-a dovedit în cele din urmă a fi soluția câștigătoare. Bosch a produs sistemul cu numărul 1 milion la doar un an după lansarea tehnologiei common rail și a atins cifra de trei milioane în anul 2000. Începând din 1997, autovehiculele Mercedes-Benz 220 CDI și Alfa Romeo 156 JTD au devenit primele autovehicule care au utilizat această inovație. Acest sistem oferea constant o presiune de injecție ridicată, de până la 1.350 bari, pentru toți cilindrii cuplați la rampa comună. Sistemul common-rail a făcut posibil, pentru prima dată, ca pe un singur ciclu motor să existe mai multe injecții. În 2003, Bosch a lansat a treia generație a tehnologiei de injecție common-rail, prevăzută cu injectoare piezoelectrice. Prin comparație cu predecesorii săi, sistemul a redus și mai mult consumul de carburant și emisiile poluante ale motoarelor diesel, cauzând o diminuare simultană a zgomotului în funcționare. În 2005, Președintele Republicii Federale Germania a decernat Premiul German al Viitorului experților Bosch, pentru produsul lor. Până în prezent, peste 66 de milioane de motoare au fost prevăzute cu sisteme Bosch common rail.

Motorul diesel – fiecare secundă contează

Principalii producători auto din Europa au început să producă în serie autovehicule cu motoare diesel la mijlocul anilor ’70. Diverse prototipuri diesel au fost proiectate pentru a demonstra avantajele utilizării motoarelor diesel. Opel a stabilit 20 de recorduri internaționale și 2 recorduri mondiale absolute pentru autovehicule din toate categoriile, cu prototipul Opel GT diesel din 1972, iar producătorul Mercedes, deschizător de drumuri în domeniul motoarelor diesel, a stârnit vâlvă cu modelul C111-III în 1978. Mercedes a stabilit nouă recorduri mondiale de viteză în Nardo, Italia, utilizând prototipul C111-III, care a atins o viteză maximă de 338 km/h și o viteză medie de 325 km/h. Acest succes se baza pe motorul de trei litri cu cinci cilindri montat în noul model Mercedes-Benz 300 D. Cu aproape 30 de ani mai târziu, tehnologia Bosch common-rail a transformat motoarele diesel în opțiunea preferată pentru autovehiculele de curse de la Le Mans ale Audi și Peugeot. Fiabilitatea și durabilitatea sunt doar două dintre caracteristicile care au ajutat producătorii Audi și Bosch să obțină de patru ori victoria în clasamentul general. Avantajul decisiv al motoarelor diesel este consumul de carburant mult mai mic. În cazul celei mai extenuante curse de anduranță, acest lucru înseamnă perioade mai lungi petrecute la volan de către piloți, mai puține opriri pentru realimentare și, în consecință, un avantaj din punctul de vedere al timpilor pe tur față de rivalii cu motoare cu benzină.

Motorul diesel: succes enorm pe piețele internaționale

Tehnologia Bosch common-rail a alimentat dezvoltarea explozivă a sistemelor diesel la începutul noului mileniu. În 1997, doar 22% dintre toate autoturismele vândute în Europa de Vest aveau motoare diesel. Acest procentaj a crescut până la peste 50% în 2006. Tehnologia common rail mai oferă și un nivel superior de potențial tehnic: utilizând sistemul common-rail pot fi respectate chiar și cerințele celor mai stricte standarde de emisii din California, SUA. Pe parcursul ultimilor ani, mai mulți producători din Europa, SUA și Asia au inițiat o campanie diesel majoră în Statele Unite. Producătorii de autovehicule premium Audi și BMW s-au alăturat Mercedes-Benz, oferind tot mai multe modele cu motoare diesel în Statele Unite. Bosch estimează că procentajul de motoare diesel va crește în Statele Unite de la 5% în prezent, până la aproximativ 10% în 2015. „Diesel ecologic” ar putea deveni opțiunea preferată mai rapid și pe piețele emergente din Asia, întrucât limitele de emisii din aceste țări pot fi atinse doar utilizând injecția directă de înaltă presiune. În prezent, Bosch vinde în total mai mult de 1 milion de sisteme common-rail în India și China.


Eficiența sporită a motoarelor diesel economice și ecologice

Țintele de reducere a consumului de carburant au devenit mult mai stricte pe parcursul ultimilor ani, trecerea de la Euro 5 la Euro 6 presupunând o reducere a emisiilor NOX cu mai mult de jumătate. În acest scop, inginerii Bosch sporesc rata de recirculare a gazelor de eșapament, presiunea aerului admis pentru combustie și presiunea de injecție în cea mai mare parte a regimurilor de funcționare ale motorului, reducând astfel nivelurile de oxid de azot în procesul de ardere. Inginerii Bosch utilizează și sisteme de tratare a gazelor de eșapament în vederea îmbunătățirii eficienței motoarelor diesel: ei au preluat sistemul Denoxtronic pentru SCR (Selective Catalytic Reduction – reducere catalitică selectivă) de scădere a nivelului de emisii NOx, deja utilizat și testat în segmentul de autovehicule comerciale, și l-au modificat pentru cerințele autoturismelor. Autovehiculele diesel au fost prevăzute cu această tehnologie în Statele Unite încă din 2009, în vederea respectării cerințelor standardelor de emisii foarte stricte din această țară. Aceste autovehicule diesel sunt disponibile în Europa ca modele Euro 6. Pentru respectarea limitelor stricte de emisii și reducerea și mai mult a consumului de carburant și a emisiilor de CO2, Bosch dezvoltă în prezent sisteme de injecție ce pot genera presiuni mai mari de 2.000 de bari, echivalentul unei greutăți de două tone pe doar un centimetru pătrat. În cazul injectoarelor piezoelectrice ce oferă până la opt injecții pe cursă utilă, durata injecției este acum de mai puțin de o milisecundă, injecția fiind realizată la o viteză mai mult decât dublă față de cea a sunetului.

Diesel este viitorul

În următorii ani, tehnologia diesel Bosch va deschide calea unor sisteme de propulsie pentru autoturisme și mai eficiente pe baza motorului cu ardere internă. Toate inovațiile tehnice individuale pentru motoarele cu ardere internă creează concepte de motoare ce vor fi pregătite pentru piața din 2015. Motoarele diesel ale viitorului vor avea doar trei cilindri și o cilindree de aproximativ 1,1 litri, datorită măsurilor extreme de reducere a dimensiunilor. Și totuși, aceste motoare vor avea caracteristici de funcționare dinamice, rafinate, având o putere de aproximativ 100 kW. Acestea vor fi prevăzute cu o gamă de produse suplimentare, combinate în vederea sporirii eficienței sistemului de propulsie:

Un sistem start-stop va porni și va opri automat motorul atunci când autovehiculul staționează, de exemplu, la semafor sau în traficul aglomerat
Gestionare termică pentru încălzirea rapidă a motorului până la temperatura de funcționare optimă și menținerea acesteia
Un alternator extrem de eficient care va utiliza energia de frânare ca sursă pentru încărcarea acumulatorului.

Autoturismele diesel ale viitorului vor funcționa și mai eficient datorită tehnologiei Bosch. Acestea vor fi atât de eficiente, încât un autovehicul cu sistem de propulsie diesel va consuma în 2015 doar 3,6 litri pentru parcurgerea a 100 de kilometri. Această valoare reprezintă o reducere cu 30% față de cea înregistrată de modelul diesel standard din 2009. Datorită hibridizării, consumul de carburant al motoarelor diesel va fi redus cu până la 40%. Inginerii Bosch lucrează deja la un sistem pentru conceptele viitoare de motoare ce sunt create de producătorii auto și vor continua să promoveze modernizarea motoarelor cu ardere internă.

Etape importante: 75 de ani de autoturisme cu motoare diesel

1921 Testări inițiale ale injecției diesel Bosch la motoarele de camion
1922 Începe oficial dezvoltarea sistemului de injecție a carburantului diesel
1923 Primele prototipuri de pompe de injecție
1927 Producția în serie a pompelor de injecție și a duzelor pentru autovehiculele comerciale
1930 Producerea pompei de injecție diesel cu numărul 10.000
1931 Regulatorul pentru pompele de injecție
1934 Regulatorul pneumatic pentru pompa de injecție
1934 Producerea pompei de injecție diesel cu numărul 100.000
1936 Începe producția sistemelor de injecție diesel pentru autoturisme
1950 Producerea pompei de injecție diesel cu numărul 1.000.000
1960 Prima pompă rotativă (cu distribuitor) VM
1975 Pompa rotativă VE
1986 Sistemul electronic de comandă diesel (EDC) pentru pompele rotative
1987 Sistemul electronic de comandă diesel (EDC) pentru pompele în linie
1989 Pompa rotativă VP37 cu pistoane axiale pentru injecție directă la autoturisme
1996 Pompa rotativă VP44 cu pistoane radiale
1997 Începe producția de serie a pompei de înaltă presiune CP1 la fabrica din Bari, Italia
Începe producția injectorului CRI 1 la Bamberg, Germania
Presiune de injecție: până la 1.350 bari
1998 Pompa duză pentru autoturisme
1998 Bosch și Fiat câștigă „Premiul Paul-Pietsch " pentru sistemul common-rail, o inovație tehnică revoluționară
1999 Producția sistemului common rail cu numărul 1.000.000
2001 A doua generație de sisteme common rail pentru autoturisme
Presiune de injecție: până la 1.600 bari
2001 Producția componentelor common rail în Charleston, SUA
2002 Producerea sistemului common-rail cu numărul 10.000.000
2003 Sistemul common rail pentru autoturisme, a treia generație, cu injectoare piezoelectrice;
Presiune de injecție: până la 1.800 bari
2005 „Premiul german al viitorul” pentru dezvoltarea injectoarelor piezoelectrice pentru sistemele de injecție diesel
2005 Începe producția componentelor common rail în Nashik, India
2006 Motoarele diesel ating o cotă de piață mai mare de 50% în Europa de Vest
2006 Modelul Audi R10 TDI cu motor diesel și tehnologie de injecție Bosch câștigă competiția Le Mans. Alte victorii la Le Mans în 2007, 2008 și 2010
2007 Bosch produce primul sistem de injecție diesel din lume la 2.000 bari
2008 Sistemul de tratare a gazelor de eșapament Bosch Denoxtronic pentru autoturisme primește premiul ecologic „Öko-Globe" la categoria „Inovații de la furnizori"
2008 PSA Peugeot Citroën și Robert Bosch GmbH încheie un parteneriat strategic pentru dezvoltarea tehnologiei diesel hibrid
2009 50 de milioane de sisteme common rail produse de Bosch
2009 Primele autovehicule Euro 6 de pe piață utilizează tehnologia „diesel ecologic” (cu cinci ani înainte ca standardul Euro 6 să devină obligatoriu)
2011 Primul hibrid diesel cu tehnologie Bosch este produs în serie de PSA Peugeot Citroën.,,

9 Oct 2010
O cunostinta de-a mea doreste sa isi cumpere un autoturism si in acest moment oscileaza intre Skoda Octavia II, motorizare 2lTDI si Seat Exeo, motorizare 2l TDI.
Din ce stiu este Exeo este peste Octavia, Exeo fiind copia fidela a lui Audi A4, fabricat intre anii 2005-2007.Platesti un Seat si cumperi de fapt un Audi A4(ma rog, pe aproape).
Voi ce parere aveti?
8 Sep 2010
Detin un Opel Astra G 1,7 CDTI 80 C.P. si ma bate gandul sa cipez motorul pentru ai creste puterea la 105 C.P., prin modificari la partea electronica(softul) a motorului.
Are vreun efect negativ asupra partii mecanice a masinii aceasta cipare?Va creste cu mult consumul?
Astept cu mult interes opiniile cunoscatorilor.
Last Visitors


30 Nov 2011 - 17:52


3 Jun 2009 - 14:08


13 May 2008 - 12:51


12 Mar 2008 - 19:45


10 Jan 2008 - 0:28

Comments
Other users have left no comments for sorin200693010.

Friends
There are no friends to display.
RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2017 - 10:46 AM
IPS Driver Error

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here