Turatie motor.. |
This topic is about Turatie motor.., the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Turatie motor.. |
Jul 23 2007, 03:13 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 151 Joined: 22-May 07 From: Craiova Member No.: 106.750 |
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ? Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ? Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ). Diesel nu stiu cum se merge cu el .. Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat. Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati. Numai bine :cheers: :wave: -------------------- Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
|
|
|
Jul 27 2007, 09:30 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
De aia exista cutiile de viteza, sa optimizeze utilizarea turatiei si puterii motorului la conditiile de sarcina si viteza din timpul de exploatare.
Daca din curiozitate calculezi rapoartele de transmitere ale unei cutii de viteza pentru un motor pe benzina si unul diesel vei vedea ca ajungi cam tot pe acolo, folosesc aceeasi plaja de turatie, cea intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima. Diferenta este ca un motor pe benzina este mai turat si are cuplu mai mic, deci vei avea rapoarte de demultiplicare mai mari, in timp ce un diesel are turatii de functionare mai mici si cuplu mai mare, deci va avea rapoartele cutiei mai mici. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 01:25 AM |