Turatie motor.. |
This topic is about Turatie motor.., the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Turatie motor.. |
Jul 23 2007, 03:13 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 151 Joined: 22-May 07 From: Craiova Member No.: 106.750 |
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ? Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ? Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ). Diesel nu stiu cum se merge cu el .. Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat. Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati. Numai bine :cheers: :wave: -------------------- Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
|
|
|
Jul 23 2007, 08:19 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
La mine la amindoua masinile e cam la fel ca la 20krpm (ma rog, pastrind proportiile, eu n-am S2000). Turatia de croaziera e peste 3000, iar la civic e peste 3500 daca vorbim de viteze decente (~130-140). Cind conduc normal schimb in intervalul 3-4000, cind am nevoie de mai bine, 4-5000. De 5000 trec rar, dar o fac din cind in cind. Mazda cere turatie si aia, ii place.
Relatia dintre condusul subturat si uzura e simpla: atit la motoarele turbo (diesel sau cu benzina) cit si la cele aspirate, presiunea uleiului e proportionala cu turatia. Daca conduci subturat fortele in motor sint mari (treapta superioara de viteza) in timp ce presiunea la ulei e fleoasca => nu se fac ungeri ca lumea dar frecarile sint mari. Poate asta nu e asa teribil la motoarele NA dar e ucigator la turbine care se bazeaza pe presiunea mare a uleiului ca sa faca ungerea ca lumea. Daca uleiul nu are presiune mare, turbina fiind foarte incinsa, arde uleiul care e folositl la ungere => depozite de carbon, ungere proasta si urmeaza distrugerea turbinei. Fix din acelasi motiv motoarele turbo nu trebuie oprite dintr-o data, mai ales daca ai tras de el. Trebuie lasat motor la relanti o vreme sau mers incet inainte de oprire ca sa nu se opreasca uleiul in turbina incinsa. De altfel sint dispozitive pe masinile turbo care tin motorul pornit dupa ce ai iesit din masina inca vreo citeva minute. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 12th May 2024 - 07:14 PM |