IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Masina la care am visat, si acum o am

This topic is about Masina la care am visat, si acum o am, the author, MarkM, wrote about: Salut, Saptamana asta mi-am cumparat Audi A4 2004 Tdi 1.9 100CP 68mii km - 15500euro, AAA Auto - cash, stare f. buna, fiind prima mea masina, si in lo ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Masina la care am visat, si acum o am
MarkM
post Jul 5 2006, 11:27 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



Salut,

Saptamana asta mi-am cumparat Audi A4 2004 Tdi 1.9 100CP 68mii km - 15500euro, AAA Auto - cash, stare f. buna, fiind prima mea masina, si in loc sa fiu fericit ca o am, acum am mai multe griji de purtat. Trebuie sa fac drumurile de nesfarsit (CF, RAR, Udistre), iar parcari nu se gasesc deloc in Bucuresti, sau nu am atata experienta cat sa prind un loc.

Carnetul il am din Februarie si sunt incepator in domeniul auto; doar la cursurile scolii de soferi am mai condus pana acum.

Prima problema a fost cu ambreiajul, pe care il mai scapam din cand in cand, mai ales in panta; trebuia sa ma obisnuiesc mai mult cu el. Am rezolvat prin pozitionarea corecta a scaunului.
A doua problema care este inca prezenta, este cu schimbatorul, cand incetinesc uit ca este in a 2-a, si la repornire, bam se opreste ca si cum ar fi lovit o piatra, dar cred ca cu timpul scap si de aceasta problema - trebuie doar sa misc mai mult bratul drept smile.gif

Totusi azi mi sa intamplat ceva la care nu ma asteptam.
Am pornit de pe loc din acelasi pozitie ca si ieri, treapta 1, am inceput o rotire 180 stanga, si fara sa pricep ce sa intamplat, sa oprit cu acelasi "bam" si debia apucasem sa dau drumu la ambreiaj.
Inainte sa se opreasca am simtit ca masina sa lasat putin in fata dupa care a revenit la loc, cred ca de la o foarte mica denivelare intre pamant si sosea.
Sa fi afectat aceasta pornirea?
Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet?
Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc?
Nu mi sa intamplat pe Logan la scoala de soferi, si nimeni nu mi-a spus, dar as vrea sa stiu de ce trebuie sa repornesc cu totul masina atunci cand se opreste de la acest "bam"? Este cumva un safety feature la Audi?

Acum incep sa inteleg ce inseamna pietrisul si praful pentru o masina. Amandoua afecteaza destul de mult masina. Apar mici zgarieturi, mai ales in fata si jurul rotilor. Praful se depune peste tot.
Cum rezolvati cu zgarieturile? Am auzit ca exista "pasta corectoare" pentru zgarieturi? De unde iau, de care, si cum se potriveste cu culoarea?
Cand si de cate ori trebuie sa spal masina?

Cu parcarile, am impresia ca o sa merg in cerc o infinitate pana vad pe cineva care pleaca. Sau de asemenea cand vad un loc liber am impresia ca nu pot opri acolo: fie e un semn de interzicere, fie este un garaj, fie e parcare cu plata etc.

De asemenea tot acum inteleg si ce inseamna acele mici plati care se aduna una cate una si te afecteaza la buzunar si te intrebi de ce ai nevoie de ele (schimbari ulei, filtre - ieri am pus 5W-40, huse, parfumuri, perii pentru praf etc). Dar urmeaza din cate am fost anuntat si plati majore (alarma - nu am, distributie - curele, filtre de aer, transmisie etc).

Multumesc pentru feedback,

'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 6 2006, 07:18 AM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



QUOTE
Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet?

1. tu nu stii inca sa conduci . mai ia niste ore la scoala de soferi !
QUOTE
Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc?

2. masina asta te ajuta , dar DIZAL pentru incepator ? neah ...
QUOTE
De asemenea tot acum inteleg si ce inseamna acele mici plati care se aduna una cate una si te afecteaza la buzunar si te intrebi de ce ai nevoie de ele (schimbari ulei, filtre - ieri am pus 5W-40, huse, parfumuri, perii pentru praf etc). Dar urmeaza din cate am fost anuntat si plati majore (alarma - nu am, distributie - curele, filtre de aer, transmisie etc).

3. de masina se ocupa un service specializat . punct .
4. micile zgarieturi de pe spoiler nu ai ce sa le faci . da , exista creioane cu vopsea crectoare , si le gasesti in carrefour spre ex, doar ca nu sunt cine stie ce solutie minune .

QUOTE
Cu parcarile, am impresia ca o sa merg in cerc o infinitate pana vad pe cineva care pleaca. Sau de asemenea cand vad un loc liber am impresia ca nu pot opri acolo: fie e un semn de interzicere, fie este un garaj, fie e parcare cu plata

5.parcarile cu plata sunt prietenele tale smile.gif trust me


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 6 2006, 08:06 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Sustin ce a spus George, mai trebuie sa inveti sa conduci, dar asta se va rezolva cu timpul speram. Relativ la A4:
- Ambreajul e mai sus decat la alte masini, probabil de asta a durat ceva pana te-ai obisnuit.
- Teoretic se poate porni masina si fara sa apesi acceleratia dar iti trebuie finete de chirurg... in plus este inutil si nu face bine masinii. Cand pornesti odata cu lasatul ambreajului apesi usor pe acceleratie, asta nu inseamna ca turezi mult masina inainte de a lasa ambreajul... cele 2 manevre (lasatul ambreajului si apasatul acceleratiei trebuie sa fie sincronizate... dar... nu te-au invatat asta la scoala de soferi ? blink.gif )

QUOTE
Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc?


Nu. Procedura (vara/iarna) la A4 e urmatorea: Pui contactul, astepti sa iti apara OK pe ecran (sau sa se stinga beculetele, depinde de model) pornesti motorul si poti sa pleci, nu trebuie sa "incalzesti" motorul nici vara si nici iarna... dar asta scrie si in cartea masinii. Inainte sa opresti e bine sa nu tii masina foarte turata. Asta inseamna ca atunci cand te apropii de locul de parcare tii masina sub 3000 rpm... in rest nu trebuie sa lasi motorul pornit dupa ce ai oprit sau alte prostii din astea.

Cateva sfaturi:
- Nu tine masina subturata (sub 1500 rpm)
- Nu apasa brusc pedala de acceleratia sub 2000 rpm
- Drive carefully !

P.S: Cu service-ul e simplu, cand iti apare mesajul "Service!" pe bord (sau la fiecare 10.000 de km) te duci frumos la reprezentanta sau macar la un service autorizat si fac aia tot ce trebuie. Vezi ca ai si carte service si acolo ar trebui sa scrie ce operatiuni trebuie facute la ce numar de km.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarkM
post Jul 6 2006, 12:25 PM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



QUOTE(G e o r g e)
QUOTE
Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet?

1. tu nu stii inca sa conduci . mai ia niste ore la scoala de soferi !


Cred ca nu m-am exprimat cum trebuie.
Cum a spus HalbaSus poate ca intradevar nu sincronizez in toate situatiile cum trebuie acceleratia si ambreiajul (apas sau las prea mult una din ele). Imi trebuie practice aici. Dar am procedat normal cu amandoua pana acum in mai multe situatii.

Multumesc pentru sfaturile de pana acum, mai astept.

BTW: Masina este de culoare Albastru Inchis, geamuri electrice fata, oglinzi electrice, scaune incalzite, inchidere centralizata, jante aliaj.

'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 6 2006, 02:15 PM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



plecarea de pe loc se face asa :

se apasa pedala de acceleratie si se mentine apasata pe la 1500 rpm , se da usor drumul la pedala de ambreiaj . pedalele nu se bruscheaza !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarkM
post Jul 6 2006, 08:59 PM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



Azi, mi sa intamplat din nou, tot o denivelare, dar na mai facut acel "bum" :angel:
Pur si simplu sa oprit incet.
Oricum, am mai invatat ceva.

Cred din nou ca nu am folosit acceleratia cum trebuie, si am lasam sa merga pe ambreiaj.
Este si din cauza ca ma uit mai mult in fata sau oglinzi, si putin imi dau ochii si la bord sa vad daca sunt de ajuns rpm. Dar cred ca o sa invat si asta.

Intradevar trebuie sa schimb in alta treapta cand este peste 2000rpm, dar acum am o intrebare, cand incetinesc la o curba, la cati rpm sa revin in a 2-a? Pentru ca am observat o oarecare instabilitate cand schimb in anumite rpm. Cat de mult conteaza?

Multzam,
'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jul 6 2006, 09:10 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Invata sa schimbi vitezele si dupa aia,cand vei simti cum trage masina si cam pe unde se afla cuplul maxim,vei schimba exact in viteza cu care trebuie luata o curba,adica numai cu a II -a sau a III-a... biggrin.gif


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 6 2006, 09:29 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



MarkM, nu stiu de ce dar am eu impresia ca tu o subturezi... altfel nu vad de ce ar muri masina. Citeste topicul asta:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=7035

E cu sfaturi pt soferi incepatori, e destul de lung dar pe parcursul lui se explica anumite lucruri importante.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarkM
post Jul 6 2006, 11:36 PM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



Am citit tot postul, am mai invatat cate ceva.

O sa imi aduc aminte pe traseu si o sa incerc sa o tin mai mult peste 1500rpm.

Multzam,
'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CatalinKRK
post Jul 7 2006, 07:55 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 246
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.054



Nu am citit foarte atent dar daca am inteles bine e normal ca daca e un damb (sau bordura) cand pleci de pe loc trebuie accelerata mai mult ca sa-l treaca pentru ca ii trebuie mai multa putere sa urce roata peste el. Repet asta daca problema este intradevar asa cum am inteles-o eu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 7 2006, 08:27 AM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Da catalin, si eu cred ca despre asta era vorba... la pornirile din rampa, sau atunci cand urci o bordura, un damb ceva trebuie sa o accelerezi putin mai tare.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 7 2006, 01:04 PM
Post #12


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



MarkM: daca e atat de greu sa arunci ochii la turometru (hmmmm) incearca sa inveti zgomotul motorului pentru turatia respectiva smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlad48656
post Jul 8 2006, 12:07 AM
Post #13


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 7-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.649



Ba baiatule, tu te confrunti cu 2 probleme aici:
1. nu stii deloc sa conduci, masina o tii subturata sigur!!!
sau
2. Daca ai cumparat-o de la AAA auto... e clar... e varza masina. aia sunt tepari maxim acolo, iar daca masina mai avea si carte de service de Franta... e chiar praf, iar km nu ai cum sa-i verifici ptr Franta, trust me! Doar ptr celelalte tari din comunitatea europeana merge verificarea km in baza de date de service!
Oricum, spor la invatat sa conduci pana iti dai tu seama daca e praf sau nu masina...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarkM
post Jul 10 2006, 07:35 PM
Post #14


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



Salut,

Vineri si azi nu am avut probleme cu ambreiajul - transmisia.
Bag mai multa acceleratie la denivelari

Simt ca masina merge mai bine cu cat invat cand sa schimb la RPM :wave:
Incerc sa ma obisnuiesc si cu "zgomotul motorului pentru turatia respectiva"

Masina este in stare buna cum am scris, nu am avut alte probleme cu ea. In interior (mecanica, instalatie electrica, motor etc), cat si in exterior este totul OK.

'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Jul 10 2006, 09:12 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



Marian, e normal, asa e la inceput pana te obisnuiesti cu masina. Nimeni nu a iesit prea invatat din scoala de soferi.

Eu zic ca nu-i mare bai daca pornesti doar din ambreiaj, mai ales daca nu iesi direct in trafic sa incurci circulatia cu mersul incet.


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarkM
post Jul 14 2006, 09:22 PM
Post #16


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



Salut,

Saptamana asta am rulat smooth. No problemo la ambreiaj sau transmisie.
Am avut 2 scapari pe toata saptamana (uitat pe a 3-a la iesirea din curba), dar in rest am pornit si mers cum trebuie.
Ce inseamna mers incet? Pentru ca eu rulez cu 50km/h mai tot timpul, bineinteles ca ii numesc infractorii pe cei care ma depasesc la acesta viteza pe "drum normal" :bandit: biggrin.gif

Mie teama putin de distantele intre masini, mai ales in spate. Azi de exemplu din cauza a doua masini, una care nu a pornit cum trebuie si nici nu era pozitionata bine pe banda, si o camioneta care in acel moment sa bagat in fata mea din partea stanga cu viteaza a trebuit sa puna frana brusca. Din instinct am actionat la fel frana, iar cel care era in spatele meu l-am vazut in oglinda ca era f. aproape de mine, dar a actionat si el la timp ca nu am auzit nici un buf :angel:

'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 16 2006, 11:32 PM
Post #17


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE(MarkM)
Ce inseamna mers incet? Pentru ca eu rulez cu 50km/h mai tot timpul, bineinteles ca ii numesc infractorii pe cei care ma depasesc la acesta viteza pe "drum normal"

E o poanta care zice ca pe sosea intalnesti doua tipuri de soferi:
-mosmonditii aia pe care trebuie sa ii depasesti si
-[i]nebunii[/i[ aia care te depasesc ei pe tine
smile.gif

La faza cu franele bruste e un lucru laudabil ca ai instinctul sa te uiti in oglinda din spate cand franezi, mare treaba :help: cu spatiul in jurul ei pur si simplu te obisnuiesti cu timpul. Exerseaza si tu cand faci parcari ca sa vezi exact ce se vede in oglinda si prin luneta cand mai ai X cm fata de masina din spate ca sa poti aprecia si in mers la fel...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jul 17 2006, 12:22 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE(HalbaSus)
Nu apasa brusc pedala de acceleratia sub 2000 rpm


De ce?

QUOTE(G e o r g e)
[2. masina asta te ajuta , dar DIZAL pentru incepator ? neah ...


Ce are daca un incepator merge pe diesel?


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 17 2006, 12:52 PM
Post #19


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Raspunsurile la ambele intrebari sunt legate de turbinele de turbodiesel: ii face foarte rau turbinei sa o calci de la turatie mica, ceea ce este EXACT ce esti tentat sa faci cand ai cuplul mare de la turatii mici (de la Diesel). Plus ca adesea incepatorii sunt tentati sa nu tureze motorul sau sa schimbe repede treptele de viteza. Din aceste puncte de vedere motoarele diesel sunt mai sensibile decat cele pe benzina si trebuie sa fii mai atent cu ele.
Cred ca la asta s-au referit George si Halba cu comentariile citate smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarkM
post Jul 17 2006, 11:07 PM
Post #20


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 81.557



Re,

Ce surprize ofera condusul asta. Azi cand m-am intors eram putin nervos si tulburat, parca ma grabeam. Si exact asa am condus. Apasam mai mult pe accelaratie si abia imi vedeam de drum - porneam rapid, ma uitam repede sa se puna verde si sa treaca masinile celelalte. E bine ca accelera rapid Audi-ul ca altfel. :1:
Cand esti afectat exact asa conduci, daia atentie foarte mare.

'Marian'
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st May 2024 - 11:47 PM