Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina la care am visat, si acum o am
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Audi
MarkM
Salut,

Saptamana asta mi-am cumparat Audi A4 2004 Tdi 1.9 100CP 68mii km - 15500euro, AAA Auto - cash, stare f. buna, fiind prima mea masina, si in loc sa fiu fericit ca o am, acum am mai multe griji de purtat. Trebuie sa fac drumurile de nesfarsit (CF, RAR, Udistre), iar parcari nu se gasesc deloc in Bucuresti, sau nu am atata experienta cat sa prind un loc.

Carnetul il am din Februarie si sunt incepator in domeniul auto; doar la cursurile scolii de soferi am mai condus pana acum.

Prima problema a fost cu ambreiajul, pe care il mai scapam din cand in cand, mai ales in panta; trebuia sa ma obisnuiesc mai mult cu el. Am rezolvat prin pozitionarea corecta a scaunului.
A doua problema care este inca prezenta, este cu schimbatorul, cand incetinesc uit ca este in a 2-a, si la repornire, bam se opreste ca si cum ar fi lovit o piatra, dar cred ca cu timpul scap si de aceasta problema - trebuie doar sa misc mai mult bratul drept smile.gif

Totusi azi mi sa intamplat ceva la care nu ma asteptam.
Am pornit de pe loc din acelasi pozitie ca si ieri, treapta 1, am inceput o rotire 180 stanga, si fara sa pricep ce sa intamplat, sa oprit cu acelasi "bam" si debia apucasem sa dau drumu la ambreiaj.
Inainte sa se opreasca am simtit ca masina sa lasat putin in fata dupa care a revenit la loc, cred ca de la o foarte mica denivelare intre pamant si sosea.
Sa fi afectat aceasta pornirea?
Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet?
Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc?
Nu mi sa intamplat pe Logan la scoala de soferi, si nimeni nu mi-a spus, dar as vrea sa stiu de ce trebuie sa repornesc cu totul masina atunci cand se opreste de la acest "bam"? Este cumva un safety feature la Audi?

Acum incep sa inteleg ce inseamna pietrisul si praful pentru o masina. Amandoua afecteaza destul de mult masina. Apar mici zgarieturi, mai ales in fata si jurul rotilor. Praful se depune peste tot.
Cum rezolvati cu zgarieturile? Am auzit ca exista "pasta corectoare" pentru zgarieturi? De unde iau, de care, si cum se potriveste cu culoarea?
Cand si de cate ori trebuie sa spal masina?

Cu parcarile, am impresia ca o sa merg in cerc o infinitate pana vad pe cineva care pleaca. Sau de asemenea cand vad un loc liber am impresia ca nu pot opri acolo: fie e un semn de interzicere, fie este un garaj, fie e parcare cu plata etc.

De asemenea tot acum inteleg si ce inseamna acele mici plati care se aduna una cate una si te afecteaza la buzunar si te intrebi de ce ai nevoie de ele (schimbari ulei, filtre - ieri am pus 5W-40, huse, parfumuri, perii pentru praf etc). Dar urmeaza din cate am fost anuntat si plati majore (alarma - nu am, distributie - curele, filtre de aer, transmisie etc).

Multumesc pentru feedback,

'Marian'
G e o r g e
QUOTE
Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet?

1. tu nu stii inca sa conduci . mai ia niste ore la scoala de soferi !
QUOTE
Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc?

2. masina asta te ajuta , dar DIZAL pentru incepator ? neah ...
QUOTE
De asemenea tot acum inteleg si ce inseamna acele mici plati care se aduna una cate una si te afecteaza la buzunar si te intrebi de ce ai nevoie de ele (schimbari ulei, filtre - ieri am pus 5W-40, huse, parfumuri, perii pentru praf etc). Dar urmeaza din cate am fost anuntat si plati majore (alarma - nu am, distributie - curele, filtre de aer, transmisie etc).

3. de masina se ocupa un service specializat . punct .
4. micile zgarieturi de pe spoiler nu ai ce sa le faci . da , exista creioane cu vopsea crectoare , si le gasesti in carrefour spre ex, doar ca nu sunt cine stie ce solutie minune .

QUOTE
Cu parcarile, am impresia ca o sa merg in cerc o infinitate pana vad pe cineva care pleaca. Sau de asemenea cand vad un loc liber am impresia ca nu pot opri acolo: fie e un semn de interzicere, fie este un garaj, fie e parcare cu plata

5.parcarile cu plata sunt prietenele tale smile.gif trust me
HalbaSus
Sustin ce a spus George, mai trebuie sa inveti sa conduci, dar asta se va rezolva cu timpul speram. Relativ la A4:
- Ambreajul e mai sus decat la alte masini, probabil de asta a durat ceva pana te-ai obisnuit.
- Teoretic se poate porni masina si fara sa apesi acceleratia dar iti trebuie finete de chirurg... in plus este inutil si nu face bine masinii. Cand pornesti odata cu lasatul ambreajului apesi usor pe acceleratie, asta nu inseamna ca turezi mult masina inainte de a lasa ambreajul... cele 2 manevre (lasatul ambreajului si apasatul acceleratiei trebuie sa fie sincronizate... dar... nu te-au invatat asta la scoala de soferi ? blink.gif )

QUOTE
Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc?


Nu. Procedura (vara/iarna) la A4 e urmatorea: Pui contactul, astepti sa iti apara OK pe ecran (sau sa se stinga beculetele, depinde de model) pornesti motorul si poti sa pleci, nu trebuie sa "incalzesti" motorul nici vara si nici iarna... dar asta scrie si in cartea masinii. Inainte sa opresti e bine sa nu tii masina foarte turata. Asta inseamna ca atunci cand te apropii de locul de parcare tii masina sub 3000 rpm... in rest nu trebuie sa lasi motorul pornit dupa ce ai oprit sau alte prostii din astea.

Cateva sfaturi:
- Nu tine masina subturata (sub 1500 rpm)
- Nu apasa brusc pedala de acceleratia sub 2000 rpm
- Drive carefully !

P.S: Cu service-ul e simplu, cand iti apare mesajul "Service!" pe bord (sau la fiecare 10.000 de km) te duci frumos la reprezentanta sau macar la un service autorizat si fac aia tot ce trebuie. Vezi ca ai si carte service si acolo ar trebui sa scrie ce operatiuni trebuie facute la ce numar de km.
MarkM
QUOTE(G e o r g e)
QUOTE
Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet?

1. tu nu stii inca sa conduci . mai ia niste ore la scoala de soferi !


Cred ca nu m-am exprimat cum trebuie.
Cum a spus HalbaSus poate ca intradevar nu sincronizez in toate situatiile cum trebuie acceleratia si ambreiajul (apas sau las prea mult una din ele). Imi trebuie practice aici. Dar am procedat normal cu amandoua pana acum in mai multe situatii.

Multumesc pentru sfaturile de pana acum, mai astept.

BTW: Masina este de culoare Albastru Inchis, geamuri electrice fata, oglinzi electrice, scaune incalzite, inchidere centralizata, jante aliaj.

'Marian'
G e o r g e
plecarea de pe loc se face asa :

se apasa pedala de acceleratie si se mentine apasata pe la 1500 rpm , se da usor drumul la pedala de ambreiaj . pedalele nu se bruscheaza !
MarkM
Azi, mi sa intamplat din nou, tot o denivelare, dar na mai facut acel "bum" :angel:
Pur si simplu sa oprit incet.
Oricum, am mai invatat ceva.

Cred din nou ca nu am folosit acceleratia cum trebuie, si am lasam sa merga pe ambreiaj.
Este si din cauza ca ma uit mai mult in fata sau oglinzi, si putin imi dau ochii si la bord sa vad daca sunt de ajuns rpm. Dar cred ca o sa invat si asta.

Intradevar trebuie sa schimb in alta treapta cand este peste 2000rpm, dar acum am o intrebare, cand incetinesc la o curba, la cati rpm sa revin in a 2-a? Pentru ca am observat o oarecare instabilitate cand schimb in anumite rpm. Cat de mult conteaza?

Multzam,
'Marian'
eddie
Invata sa schimbi vitezele si dupa aia,cand vei simti cum trage masina si cam pe unde se afla cuplul maxim,vei schimba exact in viteza cu care trebuie luata o curba,adica numai cu a II -a sau a III-a... biggrin.gif
HalbaSus
MarkM, nu stiu de ce dar am eu impresia ca tu o subturezi... altfel nu vad de ce ar muri masina. Citeste topicul asta:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=7035

E cu sfaturi pt soferi incepatori, e destul de lung dar pe parcursul lui se explica anumite lucruri importante.
MarkM
Am citit tot postul, am mai invatat cate ceva.

O sa imi aduc aminte pe traseu si o sa incerc sa o tin mai mult peste 1500rpm.

Multzam,
'Marian'
CatalinKRK
Nu am citit foarte atent dar daca am inteles bine e normal ca daca e un damb (sau bordura) cand pleci de pe loc trebuie accelerata mai mult ca sa-l treaca pentru ca ii trebuie mai multa putere sa urce roata peste el. Repet asta daca problema este intradevar asa cum am inteles-o eu.
HalbaSus
Da catalin, si eu cred ca despre asta era vorba... la pornirile din rampa, sau atunci cand urci o bordura, un damb ceva trebuie sa o accelerezi putin mai tare.
Watcher
MarkM: daca e atat de greu sa arunci ochii la turometru (hmmmm) incearca sa inveti zgomotul motorului pentru turatia respectiva smile.gif
vlad48656
Ba baiatule, tu te confrunti cu 2 probleme aici:
1. nu stii deloc sa conduci, masina o tii subturata sigur!!!
sau
2. Daca ai cumparat-o de la AAA auto... e clar... e varza masina. aia sunt tepari maxim acolo, iar daca masina mai avea si carte de service de Franta... e chiar praf, iar km nu ai cum sa-i verifici ptr Franta, trust me! Doar ptr celelalte tari din comunitatea europeana merge verificarea km in baza de date de service!
Oricum, spor la invatat sa conduci pana iti dai tu seama daca e praf sau nu masina...
MarkM
Salut,

Vineri si azi nu am avut probleme cu ambreiajul - transmisia.
Bag mai multa acceleratie la denivelari

Simt ca masina merge mai bine cu cat invat cand sa schimb la RPM :wave:
Incerc sa ma obisnuiesc si cu "zgomotul motorului pentru turatia respectiva"

Masina este in stare buna cum am scris, nu am avut alte probleme cu ea. In interior (mecanica, instalatie electrica, motor etc), cat si in exterior este totul OK.

'Marian'
MotorHead
Marian, e normal, asa e la inceput pana te obisnuiesti cu masina. Nimeni nu a iesit prea invatat din scoala de soferi.

Eu zic ca nu-i mare bai daca pornesti doar din ambreiaj, mai ales daca nu iesi direct in trafic sa incurci circulatia cu mersul incet.
MarkM
Salut,

Saptamana asta am rulat smooth. No problemo la ambreiaj sau transmisie.
Am avut 2 scapari pe toata saptamana (uitat pe a 3-a la iesirea din curba), dar in rest am pornit si mers cum trebuie.
Ce inseamna mers incet? Pentru ca eu rulez cu 50km/h mai tot timpul, bineinteles ca ii numesc infractorii pe cei care ma depasesc la acesta viteza pe "drum normal" :bandit: biggrin.gif

Mie teama putin de distantele intre masini, mai ales in spate. Azi de exemplu din cauza a doua masini, una care nu a pornit cum trebuie si nici nu era pozitionata bine pe banda, si o camioneta care in acel moment sa bagat in fata mea din partea stanga cu viteaza a trebuit sa puna frana brusca. Din instinct am actionat la fel frana, iar cel care era in spatele meu l-am vazut in oglinda ca era f. aproape de mine, dar a actionat si el la timp ca nu am auzit nici un buf :angel:

'Marian'
Watcher
QUOTE(MarkM)
Ce inseamna mers incet? Pentru ca eu rulez cu 50km/h mai tot timpul, bineinteles ca ii numesc infractorii pe cei care ma depasesc la acesta viteza pe "drum normal"

E o poanta care zice ca pe sosea intalnesti doua tipuri de soferi:
-mosmonditii aia pe care trebuie sa ii depasesti si
-[i]nebunii[/i[ aia care te depasesc ei pe tine
smile.gif

La faza cu franele bruste e un lucru laudabil ca ai instinctul sa te uiti in oglinda din spate cand franezi, mare treaba :help: cu spatiul in jurul ei pur si simplu te obisnuiesti cu timpul. Exerseaza si tu cand faci parcari ca sa vezi exact ce se vede in oglinda si prin luneta cand mai ai X cm fata de masina din spate ca sa poti aprecia si in mers la fel...
Andrei Suzuki
QUOTE(HalbaSus)
Nu apasa brusc pedala de acceleratia sub 2000 rpm


De ce?

QUOTE(G e o r g e)
[2. masina asta te ajuta , dar DIZAL pentru incepator ? neah ...


Ce are daca un incepator merge pe diesel?
Watcher
Raspunsurile la ambele intrebari sunt legate de turbinele de turbodiesel: ii face foarte rau turbinei sa o calci de la turatie mica, ceea ce este EXACT ce esti tentat sa faci cand ai cuplul mare de la turatii mici (de la Diesel). Plus ca adesea incepatorii sunt tentati sa nu tureze motorul sau sa schimbe repede treptele de viteza. Din aceste puncte de vedere motoarele diesel sunt mai sensibile decat cele pe benzina si trebuie sa fii mai atent cu ele.
Cred ca la asta s-au referit George si Halba cu comentariile citate smile.gif
MarkM
Re,

Ce surprize ofera condusul asta. Azi cand m-am intors eram putin nervos si tulburat, parca ma grabeam. Si exact asa am condus. Apasam mai mult pe accelaratie si abia imi vedeam de drum - porneam rapid, ma uitam repede sa se puna verde si sa treaca masinile celelalte. E bine ca accelera rapid Audi-ul ca altfel. :1:
Cand esti afectat exact asa conduci, daia atentie foarte mare.

'Marian'
G e o r g e
exact ce a spus watcher .

un incepator este tentat cand pleaca de pe loc sa faca asa : I-a se misca masian un pic si repede a II-a .
MarkM
Re,
A trecut 1 luna si pot sa spun ca aproape am terminat cu drumurile - mai am unul sigur :clapping:
Am inceput sa am o grija foarte, foarte mare. Mie frica sa nu imi zgarii sau mai ales sa lovesc Audi-ul. Daca era oricare alta masina puteam sa spun ca risc, dar cu asta, numai cu ochii pe ea sunt.
Parchez la 1 metru distanta de bordura, mai ales cu spatele, pentru ca e dificil sa vezi. Merg incet cand am impresia ca sunt inghesuit de celelalte masini.

Aveti acelasi griji? Ati scapati de ele?

Am mai facut vreo 1-2 gresheli de scapat ambreiaj in locuri nepotrivite :wave:. Am inceput sa calculez si consumul, ca nu prea ma pricep la asta, dar este in parametri normali (7L/100km). Conduc numai in oras (Bucuresti).
Dar in rest incep sa ma integrez in trafic si fortez foarte multe situati necunoscute ca sa nu am probleme in viitor.
Mi-am dat seama ca a pune frana este destul de diferit de fiecare data. Chiar daca incetinesc din timp, de doua ori am apasat f. tare frana sa opresc de tot.
Am vazut ca pe liniile de tramvai se scapa putin controlul (miscare stanga-dreapta) si se simte efectul de alunecare.
Doru25245
Apropos, care sunt turatia optima la care poti sa treci in treapta superioara de viteza sau care este cea la care poti sa o menti intr-o anumita treapta , la acest tip de masina A4 1.9 tdi , 131 cp ?
Doru25245
Nu "sunt" care "este" . Mea culpa.
Lucian72846
QUOTE(MarkM)
Azi, mi sa intamplat din nou, tot o denivelare, dar na mai facut acel "bum" :angel:
Pur si simplu sa oprit incet.
Oricum, am mai invatat ceva.

Cred din nou ca nu am folosit acceleratia cum trebuie, si am lasam sa merga pe ambreiaj.
Este si din cauza ca ma uit mai mult in fata sau oglinzi, si putin imi dau ochii si la bord sa vad daca sunt de ajuns rpm. Dar cred ca o sa invat si asta.

Intradevar trebuie sa schimb in alta treapta cand este peste 2000rpm, dar acum am o intrebare, cand incetinesc la o curba, la cati rpm sa revin in a 2-a? Pentru ca am observat o oarecare instabilitate cand schimb in anumite rpm. Cat de mult conteaza?

Multzam,
'Marian'


In curba la stanga obligatoriu 3000 rpm , iar in curba la dreapta poti sa incerci cu 2500 rpm ............ asta depinde de curba !
Alex86518
bah, deci si io is incepator, si nu fac faze dinastea numa ca am audi a6 tot 1.9 tdi...smile.gif si conduc chiar destul de mult... si mai ceva... esti fata de conduci asa? sau.... ca tot nu imi dau seama.... dai drumu ushor la ambreaj ia incearca sa nu tzii neaparat acceleratzia ca nu e nevoie neaparat... masina ta pleaca si din abreaj... ia incearca...
Lucian55
Plecatul doar din ambreaj este foarte DAUNATOR si nu ii vad sensul.
In partea mecanica se produce cam asa : avand in vedere ca masina este la turatia de relanti motorul nu are destula putere sa deplaseze masina dupa loc decat daca "freci" de mai multe ori ambreajul iar asta inseamna ca discurile freaca unul de altu de mai multe ori decat daca ai pleca cu acceleratia calcata.
Si inca odata va intreb ? Care este rostul ? Numai dati sfaturi aiurea daca nu va pricepeti, mai ales unui incepator care s-ar putea sa o ia de buna.
HalbaSus
Perfect de acord cu Lucian... singurul rost al plecarii "din ambreaj" ar putea fi (nu e obligatoriu) iarna... pe gheata... cand (mai ales la diesel) prin apasarea putin mai ferma a acceleratiei ai putea pune prea mult cuplu pe rotile din fata care ar putea derapa (adica wheelspin - rotile se invart pe loc)... in cazuri de genul acesta se poate incerca plecarea din ambreaj... sau plecarea cu o talpa "sensibila". In rest... chiar daca SE POATE pleca din ambreaj, nu faci decat sa iti distrugi masina. Ca sa nu mai zic de faptul ca e o plecare, lenta, de multe ori pot aparea trepidatii, etc... cu alte cuvinte: NO NO :nope:
Lucian55
Dar pentru plecarea de pe loc iarna se poate folosi viteza a2a, merge intotdeauna si cu rwd si fwd.
Inca odata, plecatul de pe loc fara acceleratie este foarte daunator masinii.
gabi4
la fel de daunator este si plecatul de pe loc cu alta treapta de viteza decat treapta 1. cel putin asha zicea instructurul smile.gif
Lucian55
Si nu tot instructorul zicea ca cu viteza intai se merge primii 3 metri dupa care schimbi a2a ? Cel putin pe vremea mea asa eram sfatuiti. Depinde de la instructor la instructor.
Plecatul dupa loc cu a2a nu pote fi mai daunator decat cu plecatul fara acceleratie. inteleg ca ar fi daunator daca incerci sa pleci cu a5a sau a6a dar a2a este ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.