masina zgariata cu cheia. pls help |
This topic is about masina zgariata cu cheia. pls help, the author, florinm2all, wrote about: Dupa ce am cautat destul de mult pe forum si nu am gasit m-am gandit sa deschid acest topic si sa va cer ajutorul. Pe scurt problema: am gasit pe masi ... To read more just scroll down
masina zgariata cu cheia. pls help |
Jun 12 2006, 09:54 AM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 2-March 06 From: Cluj Napoca (Cluj) Member No.: 69.722 |
Va multumesc frumos PS Imi cer scuze daca nu am postat exact unde trebuie sau mai sunt topicuri asemanatoare, dar nu le-am gasit. -------------------- VW PASSAT 1,9 TDI 130CP
DACIA 1,4 60CP |
|
|
Jun 12 2006, 10:48 AM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 156 Joined: 30-January 05 From: Bucuresti Member No.: 39.509 |
Acolo unde zgarietura este mai fina poti incerca cu PREVENT, o solutie de polishat ieftina si care a dat rezultate la mine. Mi-am gasit si eu masina de nenumarate ori zgariata, ba cu crengi, ba cu cheia etc. Acolo unde zgarietura e adanca nu ai ce face. Decat sa revopsesti toata masina, mai bine cauti o firma care-ti poate produce o cantitate mica de vopsea pe baza unei mostre din actuala vopsea de pe masina si corectezi singur zgarietura mai adanca. Acolo unde e dus numai lacul poti incerca ce ti-am scris mai sus sau o alta substanta de prin benzinarii sau complexe comerciale.
-------------------- Opel Corsa 1.3 CDTI
|
|
|
Jun 12 2006, 06:00 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 321 Joined: 7-December 05 From: Bucuresti Member No.: 62.942 |
vopseaua se face computerizat in orice cantitati utilizand codul de pe stalpul usii dreapta. am cautat si eu si in bucuresti am auzit ca ar fi ceva pe la gorjului. daca gasesc revin cu amanunte. nu o sa iasa perfect, dar cu putin polish dupa cred ca ar fi un compromis multumitor.
-------------------- supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw, |
|
|
Jun 12 2006, 06:02 PM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 2-March 06 From: Cluj Napoca (Cluj) Member No.: 69.722 |
QUOTE(cioaba) vopseaua se face computerizat in orice cantitati utilizand codul de pe stalpul usii dreapta. am cautat si eu si in bucuresti am auzit ca ar fi ceva pe la gorjului. daca gasesc revin cu amanunte. nu o sa iasa perfect, dar cu putin polish dupa cred ca ar fi un compromis multumitor.
cioaba mersi de sfat dar eu sunt in cluj... asa ca... -------------------- VW PASSAT 1,9 TDI 130CP
DACIA 1,4 60CP |
|
|
Jun 13 2006, 04:01 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 321 Joined: 7-December 05 From: Bucuresti Member No.: 62.942 |
:wave: -------------------- supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw, |
|
|
Jun 15 2006, 08:35 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
QUOTE(cioaba) vopseaua se face computerizat in orice cantitati utilizand codul de pe stalpul usii dreapta. am cautat si eu si in bucuresti am auzit ca ar fi ceva pe la gorjului. daca gasesc revin cu amanunte. nu o sa iasa perfect, dar cu putin polish dupa cred ca ar fi un compromis multumitor.
Ideea este ca exista locuri unde se poate face nuanta existenta la momentul respectiv pe masina. Chiar daca dai cu vopseaua originala, se vor vedea diferente intrucat se degradeaza in timp. -------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Guest_adrian_cch_* |
Oct 21 2008, 06:19 PM
Post
#7
|
Guests |
am si eu o problema...un pusti teribilist mi-a scris pe masina clasicul "spala-ma"...dar saracul copil nu a stiu ca daca face asta cand masina e prafuita se va zgaria vopseaua...asa ca m-am ales cu o "fina" zgarietura pe capota...si nu stiu ce sa fac sa o indeprtez..trebuie sa precizez ca partea cu "du masina la vopsit" nu merge la mn...de abia am vopsit-o (tot la capota ma refer) si am cheltuit cva...sper sa aiba careva vreo solutzie...multzumesc.
|
|
|
Oct 21 2008, 10:46 PM
Post
#8
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Un polish va elimina zgarieturile fine, pt ca acestea nu au afectat decat lacul vopselei.
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 22 2008, 10:42 AM
Post
#9
|
|
Shape-shifting Master of Darkness Group: Membri Posts: 1.210 Joined: 23-September 05 From: Chisinau. Bd. Chisinau. Member No.: 56.543 |
Si a mea a patit acelasi lucru. Un om de bine mi-a tras cu cheia pe portiera spate stanga o dunga de vreo 30 de cm, la o zi dupa ce o spalasem, probabil ca i-a placut foarte tare cum luceste negrul magic . Se vede alb, am fost unde-mi spal masina si mi-a spus ca nu are ce sa-i faca. Nu as vrea s-o vopsesc, m-ar interesa ceva care sa acopere cumva zgarietura. A, si-i doresc celui care mi-a facut bucuria si familiei lui multa sanatate si numai bine.
-------------------- OTS 1.8T
Me gusta la gasolina! |
|
|
Oct 22 2008, 11:24 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Daca se vede alb, inseamna ca a trecut de lac si ti-a luat vopseaua. Nici mama polish-ului nu poate sa faca nimic in cazul asta.
Poti incerca cu un set de vopsea corectoare de la dealer sa maschezi zgarietura. -------------------- |
|
|
Oct 22 2008, 02:59 PM
Post
#11
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Am primit un mesaj cerindu-mi ajutorul sau sfaturile despre cum am rezolvat eu problema aceasta.
http://www.masini.ro/forum/content-page/17...40/#entry284313 Problema este ca eu am dus-o la mecanicul meu (cind zic mecanic zic de fapt un atelier auto care are vreo 10 angajati, merg la ei de mai bine de 10 ani) si au 2 componente: tinichigerie si camera curata de vopsire ...si 4 lifturi pt. masini. Da, e adevarat am stat linga masina cind mi-au facut-o dar nu cred ca sint in masura sa explic ce au facut. Pe invoice nu scrie decit "Wet Sand buff and glazed the rear left quarter panel" lucru pe care il pot traduce si eu usor: - Au spalat zona -Au facut testul cu unghia, sa vezi cit se prinde la unghie (indica cit de adinca este) daca se prinde atunci e prea adinca - Au folosit un "smirghel" foarte fin, si ud si au netezit aria - Au folosit o mizga galbena 3M care nu parea tocmai "smooth" la atins, dar nici aspra...si au dat cu o scula d-asta electrica rotativa ca nu stiu cum sa o traduc in romaneste - asta e cu "BUFF" - Au folosit o alta mizga 3M tot galbena si au luat-o la intins cu mina (cu o cirpa moale) " GLAZE" - asta i-a dat luciul. As putea sa ma interesez exact ce mizga s-a folosit, nu e o problema...dar care dintre voi ar vrea sa o faca acasa ? Eu nu aveam nici materialele si nici expertiza...ideea sa dai cu smirghelul pe masina o inteleg...dar parca e mai bine sa il las pe unul care se pricepe :-) Daca va pot fi de ajutor, sa imi spuneti. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Oct 23 2008, 03:34 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Eu mi-am facut personal la masinile mele si am trecut prin toate stadiile posibile.
In primul rand trebuie sa facem o mica descriere a vopselelor: In general vopselele sunt metalizate si nemetalizate. Cele metalizate sunt cele mai indicate. Au in componenta lor particule fine de metal sau alte elemente obtinute din diverse surse (de ex. praf obtinut din macinarea unor scoici de mare). Avand in compozitia lor diverse particule, dau culorii un aspect foarte placut cu reflexii diverse (cameleon, perla, etc.), se decoloreaza foarte greu (contin mult mai putina vopsea si reflecta soarele), nu se matuiesc la fel de repede ca cele nemetalizate, nu devin fade, revopsirea unei anumite parti a automobilului nu implica diferente daca sunt respectate cu strictete codul de culoare, sensul de vopsire si nuanta lacului folosit. In alte cuvinte reteta producatorului. Nu cred ca exista oras resedinta de judet (macar) in care sa nu existe un dealer de vopsele auto capabil sa reproduca reteta respectiva. Codurile de culoare se gasesc fie pe eticheta masinii aplicata pe stalpul de la sofer fie este pansonata undeva sub capota pe aripile interioare, etc. Vopsirea metalizata se executa prin aplicarea a doua straturi de vopsea ai alte doua de lac deasupra. Vopselele nemetalizate sunt realizate ca o pasta omogena (lacul si vopseaua sunt amestecate), nu contin alte elemente si se decoloreaza in timp, se matuiesc foarte repede iar revopsirea unei anumite parti a masinii nu este niciodata o reusita. Aici este important cat de veche este masina. Vopsirea nemetalizata se executa prin aplicarea a numai doua straturi de vopsea si lac. Asta la modul grosso modo. Exista si alte procedee dar sunt mai scumpe si in general nu sunt realizate de fabricantii de serie mare. Prin urmare avem diferite situatii: Zgarieturi normale, fine, generate de timp sau praful si nisipul purtat de vant se elimina prin asa numitul procedeu de intretinere si se realizeaza cu un polish neabraziv denumit polish de lustru. Se poate face si cu mana daca ai vointa. Zgarieturi mai mari, cercuri de zgarieturi, evidente din orice unghi, sunt in general zgarieturi generate de buretii cu care unii spala masinile – (asta pentru ca nu schimba apa des, nu clatesc buretii sau spala masina de jos in sus carand nisipul de la baza pe toata caroseria). Este indicat un polish abraziv si apoi cel de luciu si finisare. Deja este nevoie de o masina de polisat. Zgarieturi mai adanci sunt doar la nivelul lacului dar nu ies cu procedeele anterioare si care evidentiaza vadit “santuri” atunci cand dai cu unghia de exemplu. Se foloseste smirghel special de apa de granulatie 2800/3000/4000. Se folosesc gradual in functie de stadiul zgarieturilor. Simrgheluirea necesita in permanenta apa. Daca ai vopsea pe smirghel inseamna ca ai trecut de lac si ai ajuns la vopsea. Deci daca nu ai experienta si nu pricepi apeleaza la un specialist. Smirghelul se foloseste numai cu apa insa trebuie sa retineti ca de fiecare data luati din stratul de lac existent. Asta pentru ca la vopselele metalizate lacul este dat dupa vopsire. La cele nemetalizate luati un strat din totul (vopsea si lac) pentru ca in acest caz vopseaua si lacul constituie un produs omogen si sunt aplicate impreuna (exemplu: alb, negru, galben, rosu -ma refer la cele nemetalizate). Daca "santurile" lasate in lac nu se duc si nu poti trai cu ele singura solutie este smirgheluirea totala (a portierei, aripii, capotei) si relacuirea completa. Si aici trebuie tehnica pentru ca cel care o face trebuie sa recunoasca nuanta lacului. Daca smirghelul folosit de cel care ti-a pregatit suprafata a fost prea mare si nu a folsit ulterior pentru finisaj altele cat mai fine (3000/4000) atunci se vor vedea santurile produse de acesta indifferent daca lacul este dat deasupra. In general se observa pe la masinile din targ “care nu au fost lovite domle!”. Zgarieturi adanci (vopseaua este afectata dar nu s-a ajuns la tabla) atunci ai nevoie de o smirgheluire integrala a lacului existent pe portiera sau aripa respectiva, vopsirea si relacuirea completa. Asta daca vrei sa fie profesional; se poate aplica si vopsea local si polisa dar trebuie sa fii constient ca acolo nu mai exista lac peste vopsea iar lucru e de mantuiala. Zgarieturi pana la tabla facute de un "amic" cu cheia atunci ai nevoie de o operatie mai delicata care implica si chituirea apoi/sau aplicarea unui fuller –dupa caz-, smirgheluirea si pregatirea suprafetei, vopsirea si lacuirea intregii suprafete. Exista si polishuri la culoarea vopselei care se lauda ca ar umple suprafata zgariata insa nu s-au dovedit a fi adevarate. O polisare de intretinere a unei masini ingrijite se poate face si cu mana. O polisare profesionala insa presupune masina de polisat care are un disc de pasla sau cel mai bine blana de oaie pentru ca cele profesionale asa ceva folosesc. Masinile de polishat au viteza mare deci evitati sa atingeti marginile de plastic, farurile sau stopurile pentru ca polish-ul si viteza pot deveni din prieteni dusmani. Nu uitati ca masina de polisat trebuie miscata IN PERMANENTA! Nu sta niciodata pe loc cu discul in viteza. Se cere precautie mare la oglinzi si spoilere. Sunt multi care si-au ars farurile si stopurile cu masina de polisat. Farurile si stopurile -mai ales in ziua de astazi cand marea majoritate sunt din plastic- se poliseaza cu mana. Veti avea surpriza sa constatati ca farul care era odata chior si fad are acum stralucire si nu mai are zgarieturi; desigur trebuie sa fie curat si inauntru. Polish-ul nu afecteaza culoarea ci reduce zgarieturile sau le elimina (in functie de adancimea lor) si da lustru suprafetei de protectie, respectiv vopselei (nemetalizata) sau lacului (metalizata). Avantajul metalizatei este ca datorita procedeului (vopsea si dupa aceea lac) culoarea poate fi pastrata pentru totdeauna la nuanta. Doar smirgheluirea intregii caroserii si apoi relacuirea ei o va aduce in stare aproape noua. Desigur si la revopsire tot metalizata are avantaj insa asta am explicat in alt topic. De retinut ar fi totusi faptul ca la fiecare polisare cu pasta abraziva reduceti din grosimea lacului prezent pe caroserie. Daca masina este cu zgarieturi mici obisnuite si vreti sa o polisati o puteti face doar cu polish normal de lustruire nu cu cel abraziv de ajustare a suprafetelor. Iar acest lucru se poate face si cu mana insa este foarte obositor, dar daca vrei poti. Polisarea pentru luciu nu dauneaza si nu subtiaza stratul de lac. Desigur ca lustrul presupune o oarecare reducere a stratului de lac dar aceasta este total neglijabila. Indicat este la intrarea in iarna si la iesirea din iarna. Nu se poliseaza masina cand caroseria este calda sau sub soarele fierbinte. Spalati masina inainte de polisare iar daca aveti pete de bitum pe caroserie indepartati-le cu o carpa inmuiata in motorina sau WD40. Spalati apoi caroseria cu un sampon auto si polisati dupa dorinta. Polisati imediat dupa spalare (praful se depune) si nu polisati autoturismul intr-o zona foarte circulata in care praful efectiv pluteste in aer. Fabricanti renumiti de vopsele pe care ii recomand: Standox, PPG, Glasurit, MIPA, Sikkens. -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Oct 23 2008, 09:31 AM
Post
#13
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Rebel.....foarte util si complet ghidul tau de mai sus!!! Indiferent daca l-ai scris cu manuta ta sau e copy-paste din alta parte, RESPECT pt. ca l-ai postat aici!!! Ca tot ai amintit si de faruri, sa stii ca si plasticul farurilor mele incepe sa se matuiasca si nu stiu cu ce sa-l fac din nou lucios.....cu smirghel f. fin + apa si apoi Xerapol n-a mers.... Poate stii alte solutii!!!
This post has been edited by Alex-F1: Oct 23 2008, 09:32 AM -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 23 2008, 09:46 AM
Post
#14
|
|
Shape-shifting Master of Darkness Group: Membri Posts: 1.210 Joined: 23-September 05 From: Chisinau. Bd. Chisinau. Member No.: 56.543 |
Multumesc, f1anatic, asta inseamna ca o sa ma duc cu ea la un service specializat. O sa fac o intrebare la dealerul Brady de la care am luat masina, sa vedem ce zic. Ideea e ca aproape in fiecare zi descopar noi semne pe masina. In conditiile astea, cred ca o sa astept sa-mi zgarie cretinii toata masina si apoi o s-o vopsesc pe toata.
Multumesc, Rebel, foarte buna prezentarea. Eu ma incadrez la "zgarieturi mai adanci". -------------------- OTS 1.8T
Me gusta la gasolina! |
|
|
Oct 23 2008, 09:58 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Pai cu ce cureti plasticul farurilor ? Sunt niste solutii speciale de revigorare, ce am vazut ca dau rezultate bune, insa nu stiu daca se gasesc pe la noi -> http://www.autopia-carcare.com/bgi-20214.html Cred ca smirghelul mai rau va face in cazul tau.
This post has been edited by OvidiuH: Oct 23 2008, 09:59 AM -------------------- |
|
|
Oct 23 2008, 11:07 AM
Post
#16
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Da, la fel ca acel Plexus e si Xerapolul....aceeasi treaba cica face....am cautat, am gasit, am cumparat (scumpisor - 41 ron un tub cat jumatate dintr-un tub de pasta de dinti), am dat si......mumu.....pe moment a fost mai bine parca, dar in cateva zile s-a matuit la loc!!! E o problema mai mult estetica, caci lumina puternica a xenonului oricum nu e obturata decat intr-o masura infim de mica, cu siguranta insesizabila cu ochiul liber.....si pacat ca nu se mai poate inlocui doar plasticul farului, ca la modelele ceva mai vechi.....aici se schimba farul cu totul.....
-------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 23 2008, 12:20 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Oricum, nu mai da cu smirghel. Mai mult rau faci.
-------------------- |
|
|
Oct 23 2008, 01:29 PM
Post
#18
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
oricum nu e obturata decat intr-o masura infim de mica http://www.masini.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=286172 -------------------- |
|
|
Oct 23 2008, 03:41 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Textul este al meu. L-a scris Impulse cu ceva timp in urma dar l-am mai cizelat nitel ca era incomplet.
Nu folositi smirghel pe faruri! Si daca ati folosit (ce te-as mai bate )rectificatile cu cel mai granulat smirghel de apa posibil. Minim 4000. Apoi cu un polish si cu manuta le puteti aduce inapoi in stare foarte buna. Eu personal mi-am pus folie 3M si pe farurile masinii. Voi pune niste poze cand am timp. Avantajul foliei este ca poate fi si polisata. Nu mai zic cum arata farul cand dai folia jos. Pentru polisarea de mana puteti folosi un polish care atunci cand il incercati pe degete trebuie sa simti granulatia din el dar trebuie sa fie fina. Aici in comert se gaseste ceva ce se numeste Turtle Wax si vine in niste cutii verzi cu capace galbene. Iarasi, o sa pun poze cand am ceva timp. Cred ca trebuie sa deschid un topic cu un ghid complet despre masina. Daca aveti alte intrebari va raspund cu toata placerea. -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Guest_Guest_Alex-F1_*_* |
Oct 23 2008, 05:41 PM
Post
#20
|
Guests |
Nu folositi smirghel pe faruri! Si daca ati folosit (ce te-as mai bate )rectificatile cu cel mai granulat smirghel de apa posibil. Minim 4000 Stai shefu, nu ma bate, ca si io am folosit smirghel de 6000 cu apa, deci f. f. fin.....nu-s nici io chiar batut in cap acuma!!! Cu Xerapol n-a mers....o sa mai caut si alte solutii si-o sa mai incerc...... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 20th May 2024 - 01:22 PM |