IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

BMW vs. Mercedes vs. Audi

This topic is about BMW vs. Mercedes vs. Audi, the author, ozz86651, wrote about: QUOTE Cand nu poti decat sa o pui pe D si sa accelerezi e f simplu sa invarti rotile in gol. Si apropo de asta, am vazut automate cind lasai acelerati ... To read more just scroll down

19 Pages V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW vs. Mercedes vs. Audi
ozz86651
post Dec 21 2009, 08:55 PM
Post #301


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
Cand nu poti decat sa o pui pe "D" si sa accelerezi e f simplu sa invarti rotile in gol.


Si apropo de asta, am vazut automate cind lasai aceleratia libera (in locul de parcare) rotile continuau sa se invirta (pe loc) de le turatia de ralanti. Deci imopsibil de modulat ceva, aderenta era rupta de la pozitia 0 a acceleratiei. Evident nua veau nici cauciucuri de iarna ci niste all season mai chele, dar cu aceeasi masina pe manula nu ai fi avut probleme sa iesi de acolo.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Dec 21 2009, 09:16 PM
Post #302


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (ozz86651 @ Dec 21 2009, 04:50 PM) *
...
Cu alte cuvinte masinile ieftine se comporta mai bine pe zapapa decit cele scumpe si puternice.


nu are nimic de a face pretul cu masina. treaba cu puterea da, sta in picioare si este discutabila in functie de tractiune. pedala de acceleratie corelata cu RPM-ul joaca un rol important aici. Ca exemplu, unele dintre cele mai bune masini de iarna sunt si Porsche si 335Xi...


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 21 2009, 09:33 PM
Post #303


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai de asta am intrebat, la automate n-ai ce modula din ambreiaj... ai ca sa zic asa o optiune in minus. Daca vrei sa fii brutal cum zice halba poti sa o faci si cu o manuala si cu o automata, iar daca vrei sa fii delicat cu cuplul la roti poti sa te joci cu ambreiajul sau sa pleci cu a doua trebuie musai manuala. Oricum, automate pe zapada/polei nu am incercat, deocamdata doar speculez....
Brutalizatu' cu acceleratia la blana ajuta pe zapada si cu niste pneuri cat de cat ok, insa pe polei sau strat subtire de zapada si gheata dedesubt n-are nici un efect. E solutia pe care o incearca in nestire consatenii mei care vad f rar zapada iar rezultatele sunt dezastruoase.

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 21 2009, 09:37 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 21 2009, 11:50 PM
Post #304


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
nu are nimic de a face pretul cu masina. treaba cu puterea da, sta in picioare si este discutabila in functie de tractiune. pedala de acceleratie corelata cu RPM-ul joaca un rol important aici. Ca exemplu, unele dintre cele mai bune masini de iarna sunt si Porsche si 335Xi...


Eu cred ca are pentru masina scumpa insemna:
1. putere/cuplu mare. Asta e dificil indiferent de RWD/FWD - evident la AWD problema e cea mai mica. Ma refer la soferi normali, pentru un pilot cuplul mai mare nu strica atita vreme cit el il poate modula. dar pentru mine cuplul mare pe zapada/gheata e o pacoste, daca nu e awd. Sisteme de genul traction control mai mult impiedica decit ajuta, tebuie dezactivate.
2. roti/cauciucuri mai late. Asta e dezastru iarna. De altfel pe masinile de raliu iarna sint caucicuri foarte inguste, de o schioapa. Cu 335xi sau Porche o sa ai probleme majore cu rotile stock.
3. Probleme o lanturile. Cauciucurile cu talon jos, gentile scumpe de aliaj nu accepta lanturi sau daca te incapatinezi le strici. In plus, se desprinde/rupe latul, iti ciobeste bunatate de vopsea de pe aripa, te doare inima smile.gif.

Evident problemele se pot remedia daca masina scumpa e AWD, si schimbi rotile si cauciucurile cu totul cu unele speciale de iarna, si in cazul asta o sa ai o masina foarte buna de iarna. Dar asta e ca la hoteluri: cu cit dai mai multi bani, cu atit trebuie sa dai mai multi bani smile.gif. De asta a nastere la uimiri ca cea din postul de mai sus in care se considera ca un BMW care a costat mult trebuie sa mearga by default si iarna foarte bine. Cam ca la hotelurile de 4 stele unde trebuie sa platesti pentru servicii care-s incluse in hotelurile cu 2 stele.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 22 2009, 11:17 AM
Post #305


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(AZAZEL @ Nov 13 2009, 08:48 PM) *
intamplator in acest weekend conduc un mercedes A klasse.

ce pot sa spun despre acesta masina? e penala.

Cumva este masina de firma condusa de mai multi soferi?
CITAT(James Kilowatt @ Dec 21 2009, 09:33 PM) *
Brutalizatu' cu acceleratia la blana ajuta pe zapada si cu niste pneuri cat de cat ok, insa pe polei sau strat subtire de zapada si gheata dedesubt n-are nici un efect. E solutia pe care o incearca in nestire consatenii mei care vad f rar zapada iar rezultatele sunt dezastruoase.

Si cum, in cele mai multe cazuri, iarna avem parte de polei => rezultate dezastruoase.
CITAT(ozz86651 @ Dec 21 2009, 11:50 PM) *
2. roti/cauciucuri mai late. Asta e dezastru iarna.

Am auzit, vad pus in practica respect acest lucru insa nu inteleg de ce.
Roti late = aderenta mai mare; cu cat e mai mare suprafata de contact cu atat cresc sansele ca macar o parte dintr-o roata sa prinda o portiune unde sa aiba aderenta corespunzatoare. Deci de ce roti inguste?


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Dec 22 2009, 11:44 AM
Post #306


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



QUOTE (ozz86651 @ Dec 21 2009, 10:50 PM) *
De asta a nastere la uimiri ca cea din postul de mai sus in care se considera ca un BMW care a costat mult trebuie sa mearga by default si iarna foarte bine. Cam ca la hotelurile de 4 stele unde trebuie sa platesti pentru servicii care-s incluse in hotelurile cu 2 stele.


Pai ce sa zic, eu consider ca o masina care costa around 30k euro noua (vb de clasele mici de la BMW) ar trebui sa fie capabile de anumite depalsari obisnuite in timpul iernii. Aici nu includ xdrive pt ca sunt sigur ca sistemul ala nu ar avea niciun stres pe zapada

QUOTE (klm @ Dec 22 2009, 10:17 AM) *
Roti late = aderenta mai mare; cu cat e mai mare suprafata de contact cu atat cresc sansele ca macar o parte dintr-o roata sa prinda o portiune unde sa aiba aderenta corespunzatoare. Deci de ce roti inguste?


Suprafata lata a cauciucurilor = rezistenta mai mare la inaintare. De asta toate masinile de WRC au cauciucuri de bicicleta iarna pe zapada smile.gif
In situatiile de every day iarna inclin sa cred ca sunt bune si cele "mai late". Desi poate sa depinda f mult de starea carosabilului.


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 22 2009, 11:49 AM
Post #307


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



E logic ce spui insa iarna pe zapada/polei nu intereseaza mai mult aderenta?


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Dec 22 2009, 12:01 PM
Post #308


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



Rotile inguste sunt bune pe strat subtire. Taie zapada si ajung mai usor la suprafata aderenta.

Pe zapada mare sunt bune rotile cat mai late.

Mie mi s-a parut mult mai usor de mers cu honda (225/45/R17 - vredestein wintrac extreme) decat cu clio (185/60/R15 - dunlop wintersport 3d), in perioada asta. Fiind zapada mare clio ajungea foarte usor "pe burta", desi are garda la sol considerabil mai mare decat civicu.

This post has been edited by DRAGOS: Dec 22 2009, 12:02 PM


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 22 2009, 01:04 PM
Post #309


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Klm
Si eu am mers cu un A-Classe din 2006 si e penala la toate capitolele, inclusiv confort si insonorizare. Sunt de acord cu Azazel. La insonorizare si greieri eu am masina mai premium decat aia. Nu era de firma si nu era f rulata (era masina "ei"). Asta ca sa fim ontopic smile.gif

B-classe au niste amici, si e ceva mai rasarita, insa de ex la Lancia Delta (care e mai ieftina, costa cat un golf) se simte mai tare pretentia de premium.


Cred ca discutia cu mersul pe zapada merita un topic aparte, ca e sezonu'. smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 22 2009, 01:05 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Dec 22 2009, 01:17 PM
Post #310


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
Fiind zapada mare clio ajungea foarte usor "pe burta", desi are garda la sol considerabil mai mare decat civicu.

Dragos, nu imi iese ceva la calcul. Daca "garda la sol" inseamna spatiul dintre cel mai coborat punct al masinii si sol, atunci cum naiba masina cu mai mult spatiu ramane pe burta in acelasi loc in care una cu mai putin spatiu trece?


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Dec 22 2009, 01:36 PM
Post #311


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



QUOTE (Watcher @ Dec 22 2009, 01:17 PM) *
QUOTE
Fiind zapada mare clio ajungea foarte usor "pe burta", desi are garda la sol considerabil mai mare decat civicu.

Dragos, nu imi iese ceva la calcul. Daca "garda la sol" inseamna spatiul dintre cel mai coborat punct al masinii si sol, atunci cum naiba masina cu mai mult spatiu ramane pe burta in acelasi loc in care una cu mai putin spatiu trece?


Clio avand rotile destul de inguste se afunda mai usor in zapada, si ajunge "pe burta" mai repede. Ma refer la zone unde fagasele nu erau inca formate, cu zapada proaspata (am avut ocazia sa "inaugurez" cateva stradute cu zapda de ~30 cm).


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Dec 22 2009, 03:59 PM
Post #312


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



QUOTE (ozz86651 @ Dec 21 2009, 07:55 PM) *
QUOTE
Cand nu poti decat sa o pui pe "D" si sa accelerezi e f simplu sa invarti rotile in gol.


Si apropo de asta, am vazut automate cind lasai aceleratia libera (in locul de parcare) rotile continuau sa se invirta (pe loc) de le turatia de ralanti. Deci imopsibil de modulat ceva, aderenta era rupta de la pozitia 0 a acceleratiei. Evident nua veau nici cauciucuri de iarna ci niste all season mai chele, dar cu aceeasi masina pe manula nu ai fi avut probleme sa iesi de acolo.


La plecare de pe loc din zapada cutiile automate au un mare avantaj, in momentul in care pui pe D si iei mana de pe frana, fara sa accelerezi sub nici o forma masina incepe sa se deplaseze incet, asta inseamna o plecare foarte lina cu riscuri minime de a rupe aderenta, dupa ce masina se pune in miscare poti accelera incet si sigur fara frica de a patina in gol mai ales daca ai si anvelope de iarna. Nu stium cum este plecarea de pe loc cu cutie manuala pe zapada dar am vazut multi patinand nereusind sa tina masina din ambreaj la plecare.


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Dec 22 2009, 05:52 PM
Post #313


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Depinde si de cauciuc. Daca sunt speciale de iarna pot fi si late; profilul le ajute sa sape in zapada.
Daca ai RWD musai de iarna. Daca ai FWD merg bine all-weather desi ar trebui de iarna; poti merge si cu all-season dar nu e pentru oricine iar cauciucurile trebuie sa nu fie prea consumate.
La AWD merge bine merci si cu all-season daca stii sa tragi de ea.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 22 2009, 10:02 PM
Post #314


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



referitor la discutia "smoothly" vs "poweeeeeeer": eu nu am avut niciodata probleme cu poleiul, e un factor pe care daca il anticipezi poti sa reduci spre zero riscurile, franezi din timp fiind constient ca distanta de franare va fi mai mare, daca vezi un blocaj in fata ta pui din timp avariile ca si berbecul cu gume de vara sa aiba timp sa se opreasca, pornesti usor nu cu pedala la fund, chestii de bun simt. Daca ai cauciucuri adecvate atunci nu vei avea probleme in nici un fel de masina. Singura problema e SA STII CA E POLEI, sau macar sa fii constient de posibilitatea de a exista polei in anumite zone. Majoritatea accidentelor sunt cauzate de faptul ca soferii fie nu au fost constienti de prezenta poleiului, fie au fost luati prin surprindere, fie au fost pur si simplu idioti... iar in aceste cazuri nu mai conteaza nici cauciucul nici tractiunea.

Probleme in schimb pot sa apara cand trebuie sa urci o panta abrupta, intr-o zona in care nu au trecut utilaje de dezapezire. Aici ori ai 4x4 + gume de iarna si atunci te cam doare la basca si urci cum vrei tu, ori ai 4x2 + gume de iarna si urci in stilul "powaaaaaaaaaaaah"... adica te folosesti de inertie pentru a strabate panta inzapezita. Cu ASR (traction control) cuplat nu am reusit sa urc pante inzapezite (ma refer inzapezite cu adevarat, adica zapada de minim 10 cm pe drum) decat in masini care aveau pe langa gume de iarna si tractiune integrala.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 23 2009, 02:35 AM
Post #315


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (Rebel @ Dec 22 2009, 05:52 PM) *
La AWD merge bine merci si cu all-season daca stii sa tragi de ea.


Reusesti chiar si cu anvelope de vara daca stratul de zapada nu e mai mare de 5 cm, mie mi s-a intamplat in noiembrie pe serpentine in munti si nu-mi doream asta, dar am trecut elegant de toti cei intepenitii de acolo si cu toata emotia, am iesit cu bine.
Important este sa alegi o treapta de viteza superioara cu 1 fata de cea normala pe care ai folosi-o in conditi ideale...asa cuplul este mai mic si roata nu mai patineaza, ci se invarte si avansezi.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 23 2009, 04:49 AM
Post #316


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Ehehe, cite subaruri si alte awduri am vazut eu blocate in parcare... cauciucul e MULT mai important decit unde se pune puterea. Un FWD cu cacuciucuri mai bune bate la fund un AWD cu cauciuri numai putin mai proaste. Toata diferenta FWD/AWD se poate recupera lejer cu o investitie in cauciucuri.

QUOTE
Roti late = aderenta mai mare; cu cat e mai mare suprafata de contact cu atat cresc sansele ca macar o parte dintr-o roata sa prinda o portiune unde sa aiba aderenta corespunzatoare. Deci de ce roti inguste?


Aderenta nu e asa legata de latime nici macar pe asfalt, rotile late aduc un avatantaj dar pina la un punct, aduc insa si dezavantaje de inertie. Pe zapada insa, genul de oras sau de sosea, 10cm, cum a zis si Dragos cauciucul ingust se afunda mai tare si ajunge la straturi ma aderente, in plus faptul ca e afundat putin face masina mai directionala (ca si cum ar fi pe sine). Atit la ploaie cit si a zapada nu vrei sa "plutetsti" pe stratul ala de deasupra care aluneca prin "forfecare" pe straturile de dedesupt. Pina la urma si cauciucurile de iarna au santuri late si multe si in felul asta descresc suprafata de contact cu zapada si tot o sa se afunde mai mult.

QUOTE
La plecare de pe loc din zapada cutiile automate au un mare avantaj, in momentul in care pui pe D si iei mana de pe frana, fara sa accelerezi sub nici o forma masina incepe sa se deplaseze incet,



Depinde, in situatia in care esti blocat in locul de parcare, ai un dimb in spate si unul in fata si evident n-ai loc sa-ti faci avint sau ai rotile ingropate, masina nedeszapazita, totdeauna vei avea mai mare succes cu manuala. In alte situatii insa automata se descurca poate mai bine.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 23 2009, 09:59 AM
Post #317


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(getodac @ Dec 22 2009, 03:59 PM) *
Nu stium cum este plecarea de pe loc cu cutie manuala pe zapada dar am vazut multi patinand nereusind sa tina masina din ambreaj la plecare.

Asta nu e din vina cauciucurilor ci din a cea a soferilor: "bah, e iarna, ia sa bag piciorul in acceleratie." si dupa vreo 2-3 secunde la 3-4k rpm te trezesti ca ai transformat toata zapada de sub roti in gheata...


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Feb 18 2010, 10:10 PM
Post #318


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Razboiul a reinceput. smile.gif



--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Feb 19 2010, 05:09 AM
Post #319


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Reclama nu este doar nesimtita dar si lipsita de imaginatie...

Ma asteptam la mai mult din partea Audi.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 19 2010, 09:58 AM
Post #320


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Nu mi se pare nesimtita, e chiar "friendly"...

Dar daca tot ati redeschis subiectul, am avut o revelatie zilele trecute... revelatia m-a fulgerat intr-o dimineata in momentul in care citeam presa auto (in locul unde lumea citeste presa auto... dimineata). Eh, si vad poza cu BMW seria 5 GT si vad si numele designerului: Adrian Van Hooydonk.

Ehhh... in caz ca nu v-ati prins dupa nume, acest Adrian este OLANDEZ. Tara in care drogurile usoare sunt LEGALE.

Acum imi veti spune: "hai bah du-te de aici, de unde stii tu ca ala a fumat iarba si a mancat ciuperci in timp ce desena spatele de la seria 5 GT... poate asa i-a placut lui, ca gusturile nu se discuta".

Ok, posibil sa fie asa... dar uitati-va la o fotografie oficiala cu el:



--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Pages V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th May 2024 - 07:53 PM