IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii

This topic is about Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, the author, Mircea104901, wrote about: QUOTE (bogcot76 Nov 24 2010, 1231 PM) Mircea, poate ma insel, dar nu erai tu ala care bagai 300v in motor? /smile.gif" style="vertical-align:middle" e ... To read more just scroll down

58 Pages V  « < 53 54 55 56 57 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, Unde / Feed-back / Costuri
Mircea104901
post Nov 24 2010, 06:48 PM
Post #1081


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (bogcot76 @ Nov 24 2010, 12:31 PM) *
Mircea, poate ma insel, dar nu erai tu ala care bagai 300v in motor?

smile.gif
ba da. Si se vede pentru ca motorul nu are semne de uzura pe camasi (cel putin nu vizibile, poate masurat cu micrometrul). Deci nu e nevoie de segmentare. In ritmul asta, probabil 300.000km ar trebui atinsi fara probleme (tinand cont ca nu voi mai abuza de ea, asta e sigur. Poate doar pe serpentine biggrin.gif ).

Legat de putere/rpm, de ex, in a 4-a prinde viteza mai mare decat in a 5-a, adica trece de 200. Si, daca e rampa un pic mai mare si in a 4-a o urca cu maxim 140km/h sa zicem, cu a 3-a o urca cu ~160km/h (spre 7500rpm) whistling.gif

Din cum arata, doar supapele nu inchid cum trebuie (sunt arse). Probabil, cauza e:
a) reglaj defectuos al instalatiei gpl (am programat deja o vizita pentru verificare parametri) sau
cool.gif calitatea indoielnica a carburantilor (mai mult a gpl-ului).
Maine voi afla mai multe legat de supape (vor ajunge chiulasele la atelierul de rectificare si vor fi desfacute).

Cu ocazia asta am verificat si ambreiajul, care nu are probleme.

Pista - stii ceva mai multe legat de ameste bogat/sarac al gpl-ului si efectele lui? Mersi!

This post has been edited by Mircea104901: Nov 24 2010, 06:51 PM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlademir
post Nov 24 2010, 07:52 PM
Post #1082


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



Iar mitul ramane in picioare (intre noi fie vorba, Doamne fereste sa te plangi altui sofer ca ai probleme cu japoneza ta dupa ce le-ai scos la toti pe nas despre raport calitate - pret, "e toyota, nu se strica" s.a.m.d.)
Ai avut noroc ca nu a fost ceva mai grav. Dar, inteleg eu bine?, problemele nu au fost cauzate de mersul sportiv?!


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Nov 24 2010, 09:44 PM
Post #1083


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Mda, tipic romaneste. Adica, domne, ma intelegi, dieselul la subaru e blasfemie mah, huoooo, las ca-mi pun eu gpl-eu pe benzinar. Si ce pana mea, ii dau si in goarna pana il ia draq pe la 7-8 ture, si ii pun si ulei de curse care se duce draq dupa cateva mii de km (si care poate beli si supapele ca doar tu ai spus ca nu inchid cum trebuie, deci e logic, dar ma rog sa zicem ca in cazu' de fata nu se pune - am si eu o obsesie) si pe urma imi pica motoru sub 100 mii km. Ce masina de kkt...... Si eu care speram sa tina vreun juma de milion de km, ca doar e Subaru. Oare pe un X6 M daca se pune GPL tine?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Nov 24 2010, 10:23 PM
Post #1084


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Mircea,
amestecul prea sarac arde la temperaturi mai inalte, motorul si componentele lui sunt mai solicitate. GPL-ul arde la temperaturi mai inalte decat benzina. Combinat cu 7000-7500rpm pe autostrada destul de multi km si in rampa e posibil ca a fost prea mult pentru supape. sad.gif
Am intrebat de amestec prea sarac fiindca consumul de GPL e apropiat intre motoarele noastre dar pe benzina la tine consumul era mai ridicat. Tu probabil ai pastrat stilul, ritmul de mers(presupunere) in schimb eu de cand am GPL sunt mai putin atent la consum dar rar solicit la maxim motorul timp indelungat.

L.E. cele de mai sus sunt numai ipoteze, trebuiesc verificate.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaduGC
post Nov 24 2010, 10:33 PM
Post #1085


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 4-November 09
From: Oradea
Member No.: 121.821



Si ce are uleiul cu supapele in sarcina maxima?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Nov 25 2010, 12:26 AM
Post #1086


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



QUOTE (RaduGC @ Nov 24 2010, 10:33 PM) *
Si ce are uleiul cu supapele in sarcina maxima?


Uleiul are cu valvele si cu tot ce tine de ele (ca doar nu sunt niste simpli bambilici pusi peste cilindrii) tot timpul, nu numai in sarcina maxima. Iar una din cauzele de neinchidere este tocmai uleiul de proasta calitate. Uleiul nu unge numai cilindrii. Si in general segmentii si camasile nu se duc primele. Si turbina are treaba cu uleiul, la cele cu suflanta...... etc etc etc Imi pare rau ca am fost cam acid si imi cer scuze, insa o masina e fiabila daca e exploatata ca la carte, in rest......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Nov 25 2010, 11:07 AM
Post #1087


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (bogcot76 @ Nov 24 2010, 04:44 PM) *
Mda, tipic romaneste. Adica, domne, ma intelegi, dieselul la subaru e blasfemie mah, huoooo, las ca-mi pun eu gpl-eu pe benzinar. Si ce pana mea, ii dau si in goarna pana il ia draq pe la 7-8 ture, si ii pun si ulei de curse care se duce draq dupa cateva mii de km (si care poate beli si supapele ca doar tu ai spus ca nu inchid cum trebuie, deci e logic, dar ma rog sa zicem ca in cazu' de fata nu se pune - am si eu o obsesie) si pe urma imi pica motoru sub 100 mii km. Ce masina de kkt...... Si eu care speram sa tina vreun juma de milion de km, ca doar e Subaru. Oare pe un X6 M daca se pune GPL tine?

N-ai nimerit-o.
Despre ulei, aveau 300V Power 5W40 - adica "Profile:Performance" (si nu 300 V Power Racing 5W30 care e pentru curse , am mai spus asta o data si tot mi-ai pus in carca faptul ca am bagat ulei de curse), si ulei "de masline". Tu de care ai fi bagat??
Daca te uitai mai atent pe posturi, nu am zis "ce masina de kkt", am spus ca-mi scade increderea in fiabilitate. La momentul respectiv nu stiam ce are, decat ca nu am compresie pe un cilindru, si mi s-a recomandat segmentare, pt ca la 150000 motoarele astea incep sa consume ulei. Nu stiu cum te-ai fi simtit tu dupa o astfel de zi.
De multe ori se intampla ca un defect mic (nu conteza cauza) sa-ti faca zile fripte si masina sa se comporte nasol. Pana te lamuresti din ce cauza si o inlaturi, ai impresia ca sunt mult mai multe cauze si ca masina e "distrusa". Sper sa nu fii intr-o astfel de situatie niciodata.
Si apropos de diesel: cand am luat masina, nu aparuse boxer-dieselul. Si am vrut benzina pentru ca-mi place mai mult. GPL-ul l-am pus ulterior dupa ce s-au schimbat datele problemei si am inceput sa merg mai mult decat dublu fata de cat preconizasem cand am luat masina.

Cat despre ulei si supape... Eu n-am vazut fum in spatele masinii, deci uleiul nu ajunge acolo unde s-au ars supapele. Daca ar fi asa, ar fi grav, adica semeringurile supapelor ar fi belite, si ar manca minim 1l ulei la 1000km. Locul unde culca supapele NU este lubrifiat de ulei! Rolul semeringurilor este tocmai acela de a impiedica acest lucru (uleiul sa ajunga in galeriile de admisie/evacuare respectiv).
thumbsup.gif

This post has been edited by Mircea104901: Nov 25 2010, 11:11 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlademir
post Nov 25 2010, 12:13 PM
Post #1088


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



Cine a zis ca dieselul la Subaru e blasfemie? Cã mor cu el de gât. biggrin.gif


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Nov 25 2010, 12:17 PM
Post #1089


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Nu e blasfemie, e doar "acru"! teehee.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorintudosie
post Nov 25 2010, 08:47 PM
Post #1090


sofer
***

Group: Membri
Posts: 63
Joined: 25-April 09
From: Craiova
Member No.: 119.831



Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

This post has been edited by sorintudosie: Nov 25 2010, 08:48 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Nov 25 2010, 09:15 PM
Post #1091


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



Ce are uleiul Motul 300V 5W30?
Doar ce am pus si eu in masina, si, recunosc, merg destul de sportiv cu ea. O sa am probleme? confused.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Nov 25 2010, 10:50 PM
Post #1092


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(sorintudosie @ Nov 25 2010, 07:47 PM) *
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

Aici gasesti ce si cat recomanda Motul:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708

L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor wink.gif


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Nov 26 2010, 11:22 AM
Post #1093


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Mda, m-am mai documentat si Pista se pare ca are dreptate. Coroborat cu ce spun si cei de prin service-uri (masinile care vin cu instalatii GPL din fabrica nu au probleme cu supapele, fata de instalatiile montate ulterior) se pare ca, cauza este reglajul amestecului, care ar trebui sa fie bogat, tocmai pentru a preveni astfel de fenomene:

"Lean mixtures produce hotter combustion gases than a stoichiometric mixture, so much so that pistons can melt as a result. Rich mixtures produces cooler combustion gases than a stoichiometric mixture, primarily due to the excessive amount of carbon which oxidises to form carbon monoxide, rather than carbon dioxide.The chemical reaction oxidizing carbon to form carbon monoxide releases significantly less heat than the similar reaction to form carbon dioxide.(Carbon monoxide retains significant potential chemical energy. It is itself a fuel whereas carbon dioxide is not.) Lean mixtures, when consumed in an internal combustion engine, produce less power than the stoichiometric mixture. Similarly, rich mixtures return poorer fuel efficiency than the stoichiometric mixture. (The mixture for the best fuel efficiency is slightly different from the stoichiometric mixture.)
A stoichiometric mixture unfortunately burns very hot and can damage engine components if the engine is placed under high load at this fuel air mixture. Due to the high temperatures at this mixture, detonation of the fuel air mix shortly after maximum cylinder pressure is possible under high load (referred to as knocking or pinging). Detonation can cause serious engine damage as the uncontrolled burning of the fuel air mix can create very high pressures in the cylinder. As a consequence stoichiometric mixtures are only used under light load conditions. For acceleration and high load conditions, a richer mixture (lower air-fuel ratio) is used to produce cooler combustion products and thereby prevent detonation and overheating of the cylinder head.
"


Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. whistling.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Nov 26 2010, 11:59 AM
Post #1094


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (Mircea104901 @ Nov 26 2010, 11:22 AM) *
Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. whistling.gif

Teoretic vorbind, ar trebui sa-i dai in judecata. Practic insa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorintudosie
post Nov 26 2010, 01:33 PM
Post #1095


sofer
***

Group: Membri
Posts: 63
Joined: 25-April 09
From: Craiova
Member No.: 119.831



QUOTE (pista @ Nov 25 2010, 10:50 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 07:47 PM) *
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

Aici gasesti ce si cat recomanda Motul:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708

L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor wink.gif


Uleiul din cutia de viteze este comun pentru diferentialul Central si diferentialul Fata ?

Am vorbit cu cei de la Motul-Romania si mi-au recomandat un ulei nou special creat pentru diferentiale LSD : Gear 300 LS 75W90 GL-5 120 Ron/l





This post has been edited by sorintudosie: Nov 26 2010, 01:38 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorintudosie
post Nov 26 2010, 03:08 PM
Post #1096


sofer
***

Group: Membri
Posts: 63
Joined: 25-April 09
From: Craiova
Member No.: 119.831



QUOTE (sorintudosie @ Nov 26 2010, 01:33 PM) *
QUOTE (pista @ Nov 25 2010, 10:50 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 07:47 PM) *
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

Aici gasesti ce si cat recomanda Motul:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708

L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor wink.gif


Uleiul din cutia de viteze este comun pentru diferentialul Central si diferentialul Fata ?

Am vorbit cu cei de la Motul-Romania si mi-au recomandat un ulei nou special creat pentru diferentiale LSD : Gear 300 LS 75W90 GL-5 120 Ron/l


Am gasit si o Fisa Tehnica pentru uleiul Gear 300 LS 75W90

Vreau sa cumpar 6l si sa pun si in cutia de viteze.





Attached File(s)
Attached File  Gear_300_LS_75W90_TDS__GB_.pdf ( 20.76K ) Number of downloads: 4
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Nov 26 2010, 03:26 PM
Post #1097


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Nu mai tin minte indicativii la ulei, dar stiu ca uleiul de la diferentialul LSD spate e mai gros decat cel din cutie, Oricum e alt tip. Nu stiu daca e recomandat sa bagi ulei asa de vascos in cutie.
La reprezentanta de care au recomandat?


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorintudosie
post Nov 26 2010, 05:26 PM
Post #1098


sofer
***

Group: Membri
Posts: 63
Joined: 25-April 09
From: Craiova
Member No.: 119.831



QUOTE (Mircea104901 @ Nov 26 2010, 03:26 PM) *
Nu mai tin minte indicativii la ulei, dar stiu ca uleiul de la diferentialul LSD spate e mai gros decat cel din cutie, Oricum e alt tip. Nu stiu daca e recomandat sa bagi ulei asa de vascos in cutie.
La reprezentanta de care au recomandat?




In manual se Recomanda: API Classification GL-5 si SAE viscosity 75W90 pentru Cutia de viteze.

Diferentialul fata si Diferentilul central se ung tot cu uleiul din Cutia de viteze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Nov 26 2010, 05:33 PM
Post #1099


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



La mine, la revizia de 60.000 au introdus atat in cutie cat si in diferentialul spate ulei Mobil 1 SHC 75W90.

De aici deducem faptul ca indicativul pt. uleiul de transmisie este 75W90

PS: La mine uleiul din cutie era curat si de o frumoasa culoare aurie in schimb cel din diferentialul spate era negru si jegos ...


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Nov 26 2010, 06:39 PM
Post #1100


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 09:47 PM) *
......
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

- masina ta NU are LSD pe spate
- cutie GEAR 300 75W-90 sau MOTYLGEAR 75W-90
- diferential spate MOTYLGEAR 75W-90
Asta daca vrei Motul


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Pages V  « < 53 54 55 56 57 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 01:24 AM