Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, Unde / Feed-back / Costuri |
This topic is about Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, the author, Mircea104901, wrote about: QUOTE (bogcot76 Nov 24 2010, 1231 PM) Mircea, poate ma insel, dar nu erai tu ala care bagai 300v in motor? /smile.gif" style="vertical-align:middle" e ... To read more just scroll down
Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, Unde / Feed-back / Costuri |
Nov 24 2010, 06:48 PM
Post
#1081
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Mircea, poate ma insel, dar nu erai tu ala care bagai 300v in motor? ba da. Si se vede pentru ca motorul nu are semne de uzura pe camasi (cel putin nu vizibile, poate masurat cu micrometrul). Deci nu e nevoie de segmentare. In ritmul asta, probabil 300.000km ar trebui atinsi fara probleme (tinand cont ca nu voi mai abuza de ea, asta e sigur. Poate doar pe serpentine ). Legat de putere/rpm, de ex, in a 4-a prinde viteza mai mare decat in a 5-a, adica trece de 200. Si, daca e rampa un pic mai mare si in a 4-a o urca cu maxim 140km/h sa zicem, cu a 3-a o urca cu ~160km/h (spre 7500rpm) Din cum arata, doar supapele nu inchid cum trebuie (sunt arse). Probabil, cauza e: a) reglaj defectuos al instalatiei gpl (am programat deja o vizita pentru verificare parametri) sau calitatea indoielnica a carburantilor (mai mult a gpl-ului). Maine voi afla mai multe legat de supape (vor ajunge chiulasele la atelierul de rectificare si vor fi desfacute). Cu ocazia asta am verificat si ambreiajul, care nu are probleme. Pista - stii ceva mai multe legat de ameste bogat/sarac al gpl-ului si efectele lui? Mersi! This post has been edited by Mircea104901: Nov 24 2010, 06:51 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 24 2010, 07:52 PM
Post
#1082
|
|
pilot Group: Membri Posts: 338 Joined: 5-October 07 From: Suceava/Bucuresti Member No.: 114.935 |
Iar mitul ramane in picioare (intre noi fie vorba, Doamne fereste sa te plangi altui sofer ca ai probleme cu japoneza ta dupa ce le-ai scos la toti pe nas despre raport calitate - pret, "e toyota, nu se strica" s.a.m.d.)
Ai avut noroc ca nu a fost ceva mai grav. Dar, inteleg eu bine?, problemele nu au fost cauzate de mersul sportiv?! -------------------- Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6 |
|
|
Nov 24 2010, 09:44 PM
Post
#1083
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Mda, tipic romaneste. Adica, domne, ma intelegi, dieselul la subaru e blasfemie mah, huoooo, las ca-mi pun eu gpl-eu pe benzinar. Si ce pana mea, ii dau si in goarna pana il ia draq pe la 7-8 ture, si ii pun si ulei de curse care se duce draq dupa cateva mii de km (si care poate beli si supapele ca doar tu ai spus ca nu inchid cum trebuie, deci e logic, dar ma rog sa zicem ca in cazu' de fata nu se pune - am si eu o obsesie) si pe urma imi pica motoru sub 100 mii km. Ce masina de kkt...... Si eu care speram sa tina vreun juma de milion de km, ca doar e Subaru. Oare pe un X6 M daca se pune GPL tine?
|
|
|
Nov 24 2010, 10:23 PM
Post
#1084
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
amestecul prea sarac arde la temperaturi mai inalte, motorul si componentele lui sunt mai solicitate. GPL-ul arde la temperaturi mai inalte decat benzina. Combinat cu 7000-7500rpm pe autostrada destul de multi km si in rampa e posibil ca a fost prea mult pentru supape. Am intrebat de amestec prea sarac fiindca consumul de GPL e apropiat intre motoarele noastre dar pe benzina la tine consumul era mai ridicat. Tu probabil ai pastrat stilul, ritmul de mers(presupunere) in schimb eu de cand am GPL sunt mai putin atent la consum dar rar solicit la maxim motorul timp indelungat. L.E. cele de mai sus sunt numai ipoteze, trebuiesc verificate. -------------------- |
|
|
Nov 24 2010, 10:33 PM
Post
#1085
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 4-November 09 From: Oradea Member No.: 121.821 |
|
|
|
Nov 25 2010, 12:26 AM
Post
#1086
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Si ce are uleiul cu supapele in sarcina maxima? Uleiul are cu valvele si cu tot ce tine de ele (ca doar nu sunt niste simpli bambilici pusi peste cilindrii) tot timpul, nu numai in sarcina maxima. Iar una din cauzele de neinchidere este tocmai uleiul de proasta calitate. Uleiul nu unge numai cilindrii. Si in general segmentii si camasile nu se duc primele. Si turbina are treaba cu uleiul, la cele cu suflanta...... etc etc etc Imi pare rau ca am fost cam acid si imi cer scuze, insa o masina e fiabila daca e exploatata ca la carte, in rest...... |
|
|
Nov 25 2010, 11:07 AM
Post
#1087
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Mda, tipic romaneste. Adica, domne, ma intelegi, dieselul la subaru e blasfemie mah, huoooo, las ca-mi pun eu gpl-eu pe benzinar. Si ce pana mea, ii dau si in goarna pana il ia draq pe la 7-8 ture, si ii pun si ulei de curse care se duce draq dupa cateva mii de km (si care poate beli si supapele ca doar tu ai spus ca nu inchid cum trebuie, deci e logic, dar ma rog sa zicem ca in cazu' de fata nu se pune - am si eu o obsesie) si pe urma imi pica motoru sub 100 mii km. Ce masina de kkt...... Si eu care speram sa tina vreun juma de milion de km, ca doar e Subaru. Oare pe un X6 M daca se pune GPL tine? N-ai nimerit-o. Despre ulei, aveau 300V Power 5W40 - adica "Profile:Performance" (si nu 300 V Power Racing 5W30 care e pentru curse , am mai spus asta o data si tot mi-ai pus in carca faptul ca am bagat ulei de curse), si ulei "de masline". Tu de care ai fi bagat?? Daca te uitai mai atent pe posturi, nu am zis "ce masina de kkt", am spus ca-mi scade increderea in fiabilitate. La momentul respectiv nu stiam ce are, decat ca nu am compresie pe un cilindru, si mi s-a recomandat segmentare, pt ca la 150000 motoarele astea incep sa consume ulei. Nu stiu cum te-ai fi simtit tu dupa o astfel de zi. De multe ori se intampla ca un defect mic (nu conteza cauza) sa-ti faca zile fripte si masina sa se comporte nasol. Pana te lamuresti din ce cauza si o inlaturi, ai impresia ca sunt mult mai multe cauze si ca masina e "distrusa". Sper sa nu fii intr-o astfel de situatie niciodata. Si apropos de diesel: cand am luat masina, nu aparuse boxer-dieselul. Si am vrut benzina pentru ca-mi place mai mult. GPL-ul l-am pus ulterior dupa ce s-au schimbat datele problemei si am inceput sa merg mai mult decat dublu fata de cat preconizasem cand am luat masina. Cat despre ulei si supape... Eu n-am vazut fum in spatele masinii, deci uleiul nu ajunge acolo unde s-au ars supapele. Daca ar fi asa, ar fi grav, adica semeringurile supapelor ar fi belite, si ar manca minim 1l ulei la 1000km. Locul unde culca supapele NU este lubrifiat de ulei! Rolul semeringurilor este tocmai acela de a impiedica acest lucru (uleiul sa ajunga in galeriile de admisie/evacuare respectiv). This post has been edited by Mircea104901: Nov 25 2010, 11:11 AM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 25 2010, 12:13 PM
Post
#1088
|
|
pilot Group: Membri Posts: 338 Joined: 5-October 07 From: Suceava/Bucuresti Member No.: 114.935 |
Cine a zis ca dieselul la Subaru e blasfemie? Cã mor cu el de gât.
-------------------- Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6 |
|
|
Nov 25 2010, 12:17 PM
Post
#1089
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Nu e blasfemie, e doar "acru"!
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Nov 25 2010, 08:47 PM
Post
#1090
|
|
sofer Group: Membri Posts: 63 Joined: 25-April 09 From: Craiova Member No.: 119.831 |
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate? This post has been edited by sorintudosie: Nov 25 2010, 08:48 PM |
|
|
Nov 25 2010, 09:15 PM
Post
#1091
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Ce are uleiul Motul 300V 5W30?
Doar ce am pus si eu in masina, si, recunosc, merg destul de sportiv cu ea. O sa am probleme? -------------------- |
|
|
Nov 25 2010, 10:50 PM
Post
#1092
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze. Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate? Aici gasesti ce si cat recomanda Motul: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708 L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor -------------------- |
|
|
Nov 26 2010, 11:22 AM
Post
#1093
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Mda, m-am mai documentat si Pista se pare ca are dreptate. Coroborat cu ce spun si cei de prin service-uri (masinile care vin cu instalatii GPL din fabrica nu au probleme cu supapele, fata de instalatiile montate ulterior) se pare ca, cauza este reglajul amestecului, care ar trebui sa fie bogat, tocmai pentru a preveni astfel de fenomene:
"Lean mixtures produce hotter combustion gases than a stoichiometric mixture, so much so that pistons can melt as a result. Rich mixtures produces cooler combustion gases than a stoichiometric mixture, primarily due to the excessive amount of carbon which oxidises to form carbon monoxide, rather than carbon dioxide.The chemical reaction oxidizing carbon to form carbon monoxide releases significantly less heat than the similar reaction to form carbon dioxide.(Carbon monoxide retains significant potential chemical energy. It is itself a fuel whereas carbon dioxide is not.) Lean mixtures, when consumed in an internal combustion engine, produce less power than the stoichiometric mixture. Similarly, rich mixtures return poorer fuel efficiency than the stoichiometric mixture. (The mixture for the best fuel efficiency is slightly different from the stoichiometric mixture.) A stoichiometric mixture unfortunately burns very hot and can damage engine components if the engine is placed under high load at this fuel air mixture. Due to the high temperatures at this mixture, detonation of the fuel air mix shortly after maximum cylinder pressure is possible under high load (referred to as knocking or pinging). Detonation can cause serious engine damage as the uncontrolled burning of the fuel air mix can create very high pressures in the cylinder. As a consequence stoichiometric mixtures are only used under light load conditions. For acceleration and high load conditions, a richer mixture (lower air-fuel ratio) is used to produce cooler combustion products and thereby prevent detonation and overheating of the cylinder head. " Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 26 2010, 11:59 AM
Post
#1094
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
|
|
|
Nov 26 2010, 01:33 PM
Post
#1095
|
|
sofer Group: Membri Posts: 63 Joined: 25-April 09 From: Craiova Member No.: 119.831 |
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze. Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate? Aici gasesti ce si cat recomanda Motul: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708 L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor Uleiul din cutia de viteze este comun pentru diferentialul Central si diferentialul Fata ? Am vorbit cu cei de la Motul-Romania si mi-au recomandat un ulei nou special creat pentru diferentiale LSD : Gear 300 LS 75W90 GL-5 120 Ron/l This post has been edited by sorintudosie: Nov 26 2010, 01:38 PM |
|
|
Nov 26 2010, 03:08 PM
Post
#1096
|
|
sofer Group: Membri Posts: 63 Joined: 25-April 09 From: Craiova Member No.: 119.831 |
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze. Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate? Aici gasesti ce si cat recomanda Motul: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708 L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor Uleiul din cutia de viteze este comun pentru diferentialul Central si diferentialul Fata ? Am vorbit cu cei de la Motul-Romania si mi-au recomandat un ulei nou special creat pentru diferentiale LSD : Gear 300 LS 75W90 GL-5 120 Ron/l Am gasit si o Fisa Tehnica pentru uleiul Gear 300 LS 75W90 Vreau sa cumpar 6l si sa pun si in cutia de viteze.
Attached File(s)
|
|
|
Nov 26 2010, 03:26 PM
Post
#1097
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Nu mai tin minte indicativii la ulei, dar stiu ca uleiul de la diferentialul LSD spate e mai gros decat cel din cutie, Oricum e alt tip. Nu stiu daca e recomandat sa bagi ulei asa de vascos in cutie.
La reprezentanta de care au recomandat? -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 26 2010, 05:26 PM
Post
#1098
|
|
sofer Group: Membri Posts: 63 Joined: 25-April 09 From: Craiova Member No.: 119.831 |
Nu mai tin minte indicativii la ulei, dar stiu ca uleiul de la diferentialul LSD spate e mai gros decat cel din cutie, Oricum e alt tip. Nu stiu daca e recomandat sa bagi ulei asa de vascos in cutie. La reprezentanta de care au recomandat? In manual se Recomanda: API Classification GL-5 si SAE viscosity 75W90 pentru Cutia de viteze. Diferentialul fata si Diferentilul central se ung tot cu uleiul din Cutia de viteze? |
|
|
Nov 26 2010, 05:33 PM
Post
#1099
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
La mine, la revizia de 60.000 au introdus atat in cutie cat si in diferentialul spate ulei Mobil 1 SHC 75W90.
De aici deducem faptul ca indicativul pt. uleiul de transmisie este 75W90 PS: La mine uleiul din cutie era curat si de o frumoasa culoare aurie in schimb cel din diferentialul spate era negru si jegos ... -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Nov 26 2010, 06:39 PM
Post
#1100
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
...... Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate? - masina ta NU are LSD pe spate - cutie GEAR 300 75W-90 sau MOTYLGEAR 75W-90 - diferential spate MOTYLGEAR 75W-90 Asta daca vrei Motul -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 01:24 AM |