Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, Unde / Feed-back / Costuri |
This topic is about Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, the author, cristian-onofrei, wrote about: QUOTE (V_I_C_T_O_R Jan 27 2009, 1042 PM) Beeeyyy, am lipsit 2 zile si imi trebe cateva ore numa sa citesc post-urile din ultimele 2 zile. /tongue.gif" ... To read more just scroll down
Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii, Unde / Feed-back / Costuri |
Jan 1 2011, 07:11 PM
Post
#1121
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 15-November 10 From: Iasi Member No.: 130.108 |
Beeeyyy, am lipsit 2 zile si imi trebe cateva ore numa sa citesc post-urile din ultimele 2 zile. Ok, sa trecem la lucruri serioase. Luni eram dator cu experianta primei revizii de 5000 km. Fratilor, daca aveti vreo problema sau tre sa faceti reviziile la Tm ati pus-o. Inca service-ul "oficial" care este unde e si showroom-ul inca nu e gata, asa ca tre sa mergi la un service partener si autorizat Subaru, din cate mi-au zis. Service-ul asta, cum sa va spun eu.....este un fel de maghernita comunista, cu aparatura sigur inainte de 1990, murdar, vechi, mecanici pe care-i doare'n paishpe, stiti voi ce vreau sa zic. Taho imi arata 4380 km si in aceeasi zi trebuia sa fiu la Viena. Am avut excelenta idee sa spun ca am uitat portmoneu cu banii acasa si voi reveni a doua zi pt revizie, neavand cu ce plati. Asa ca m-am suit in masina si directia Viena. Am mers la primu service care l-am gasit pe GPS si m-am programat pe a 2-a zi la 11. In 45 min masina a fost gata, si vrea sa spun ca acolo se face revizi frate. De la preziunea in roti pana la faptul ca mi-a luat cu seringa, lichid de racire pentru ceva analiza care a facut-o cu un aparat electronic. Singurul lucru care nu prea mi-a placut a fost ca mi-au pus ulei Agip, au spus ca asta e uleiul care il pun in toate masinile si ca e foarte ok, sa stau linistit. Am platit 189 euro fix. Concluzia este ca la Tm nu mai merg deloc, fie revizie, fie alta problema, si va sfatuiesc si pe voi la fel. Directia Szeged sau Bekescsaba. P.S.: Celor care nu au facut inca schimbul de ulei la revizia de 5000, le spun sa se pregateasca pt o schimbare... . Salut, Cat ar fi costat acea revizie in Romania? (asta in ideea unei comparatii cu pretul de la noi). Ai mai mers la ei si cu alte ocazii? Fedd back? Zi-mi te rog cum iau legatura cu ei si cum ajung acolo. Poate sa-mi dea cineva mai multe informatii despre service-urile Subaru din Austria (in special Viena): Nume, adresa, mail, telefon si feedback vis-a-vis de preturi, calitatea serviciilor..... Plec la sfarsitul lunii Ianuarie in zona si ma gandesc sa-mi fac revizia de 105.000 km la Forester acolo. Tinand cont de complexitatea reviziei (scimbarea distributiei) m-as simti mai linistit daca as face-o acolo. Multumesc mult! |
|
|
Jan 1 2011, 07:29 PM
Post
#1122
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Intra la www.subaru.at si la subaru partner wien gasesti mai multe service-uri. Alege unu care iti convine ca locatie dupa adresa si suna si fa programare. Poti intreba si pretul ca il vor spune cu aproximatie. Vorbesc in general toti engleza daca nu esti vorbitor de germana cumva.
|
|
|
Jan 5 2011, 11:00 AM
Post
#1123
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Sincer nu stiu pe unde sa scriu, dar sper sa fie ok aici.
In urmatoarea perioada o sa ma duc sa ma uit la cateva forester 2.0X 2006-2008. Ma uit in principiu pentru un prieten care e interesat de o masina versatila, dar candva a fost si pe lista de inlocuitori ai uneia din masinile din semnatura(clio), asa ca nu se stie cum o iau eu in locul lui. Deci, intrebarea vine: unde sa ma uit si la ce sa ma astept de la o masina cu 80-90k km? Care sunt partile slabe? Ce potentiale costuri ar putea aparea imediat dupa achizitie? Multumesc -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Jan 5 2011, 12:33 PM
Post
#1124
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
1. Probabil ca in scurt timp (nu mai stiu exact cat) va trebui sa schimbi distributia 2. Din cate am inteles, se cam duc amortizoarele de pe spate, alea smechere cu auto-leveling. Sunt scumpe cu draci, dar bineinteles se pot pune si normale. Am inteles ca astea s-ar vedea cand masina e goala si totusi e lasata putin pe spate. In rest, nu-mi vine in minte altceva. Intereseaza-te cum e cu ambreiajul - in functie de stilul de condus si indemanare se poate sa-l fi schimbat deja. -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Jan 5 2011, 12:58 PM
Post
#1125
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 15-November 10 From: Iasi Member No.: 130.108 |
Sincer nu stiu pe unde sa scriu, dar sper sa fie ok aici. In urmatoarea perioada o sa ma duc sa ma uit la cateva forester 2.0X 2006-2008. Ma uit in principiu pentru un prieten care e interesat de o masina versatila, dar candva a fost si pe lista de inlocuitori ai uneia din masinile din semnatura(clio), asa ca nu se stie cum o iau eu in locul lui. Deci, intrebarea vine: unde sa ma uit si la ce sa ma astept de la o masina cu 80-90k km? Care sunt partile slabe? Ce potentiale costuri ar putea aparea imediat dupa achizitie? Multumesc Salut, Singura mare diferenta e ca la 105.000 km trebuie sa-i schimbi distributia. Asta trebuie sa fac si eu acum. Teoretic e scumpa operatiunea, la dealer-ul din Iasi ar costa cam 5.000 RON fara manopera, dar cred ca pana la urma o sa rezolv mai ieftin 2.000, dar nu promit. Va tin la curent. Am luat masina la 82.000 km, majoritatea facuti in Romania si inca n-am schimbat nimic la ea. De amortizoare mi-e frica si mie. Nu in sensul ca ar fi scumpe. Tin prea mult la masina ca sa nu-i pun noi si la fel cand or ceda, dar am auzit (tind sa cred ca e gresit - chiar vreau sa ma contrazica cineva) ca sunt persoane care si-au comandat noi si originale dar masina tot lasata de spate statea !?!?!? Zi buna! |
|
|
Jan 5 2011, 03:47 PM
Post
#1126
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
. Asta trebuie sa fac si eu acum. Teoretic e scumpa operatiunea, la dealer-ul din Iasi ar costa cam 5.000 RON fara manopera, Da un tel la dealerul din Cluj sa afli cat te-ar costa o distributie la ei (din cate stiu eu, pretul e mult mai mic). Eu zic ca o sa merite efortul de a face un drum pentru schimbat distributia. This post has been edited by Mircea104901: Jan 5 2011, 03:47 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 5 2011, 04:21 PM
Post
#1127
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 15-November 10 From: Iasi Member No.: 130.108 |
. Asta trebuie sa fac si eu acum. Teoretic e scumpa operatiunea, la dealer-ul din Iasi ar costa cam 5.000 RON fara manopera, Da un tel la dealerul din Cluj sa afli cat te-ar costa o distributie la ei (din cate stiu eu, pretul e mult mai mic). Eu zic ca o sa merite efortul de a face un drum pentru schimbat distributia. Multumesc pentru sfat. E o idee buna. Tot trebuie sa trec pe-acolo in drum spre Austria. |
|
|
Jan 5 2011, 07:29 PM
Post
#1128
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 5-October 07 From: Suceava Member No.: 114.947 |
Si eu am aproape 90.000 si ma gandeam la distributie, dar cred ca se poate amana pana la 105.000. Ar fi interesant daca ar afla cineva pretul la Tubman la Cluj, de la Iasi stiu si eu ca e cam scump.
Pentru Dragos, iti pot spune ca pana acuma nu am schimbat nimic la masina (o am de noua), decat bateria saptamana trecuta ca nu mai vroia sa porneasca de nici o culoare, in rest nimic, nici macar la frane nu am umblat, doar reviziile normale. Acuma totusi se aud niste zgomote cand trec peste denivelari, inteleg ca ar fi ceva bucse probabil, o sa vad la revizie. -------------------- Forester 2.0X 2006
|
|
|
Jan 5 2011, 08:23 PM
Post
#1129
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Ok, suna destul de ok ce spuneti voi aici. Multumesc mult de sfaturi.
La ambreiaj m-am gandit si eu, dar mi se pare normal la km astia. Cu distributia aveam senzatia ca e pe lant, ca la majoritatea japonezelor. Sa inteleg ca ar fi mai bine sa caut o masina cu peste 105.000km, cu distributia schimbata? Amortizoarele spate cu autoleveling cam cat costa la reprezentanta? Nu m-as gandi niciodata sa pun amortizoare normale pe spate, cele cu autolevel mi se par foarte necesare la o masina de genul asta. Sincer ma gandesc ca majoritatea pieselor se pot importa din state, la un pret mai bun, inclusiv kit-ul de distributie. -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Jan 6 2011, 08:43 AM
Post
#1130
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
..... Amortizoarele spate cu autoleveling cam cat costa la reprezentanta? .... Din cate stiu, cca. 1000 -1500 lei/bucata. PS: AM verificat pe Jurnalul de Bord al unui coleg de pe alt forum: amortizoare spate auto-leveling OEM - 1550 lei/bucata. Asta la nivelul anului 2009. Un lucru bun este ca, incepand cu vara lui 2010, cei de la SMT au trecut la sentimente mai bune si au redus semnificativ preturile pieselor si consumabilelor (in medie cu 20-30 %). PPS: Tot colegul respectiv a incercat si la Sachs, dar aveau tipul asta de amortizoare pt. Forester. -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Jan 11 2011, 09:50 AM
Post
#1131
|
|
sofer Group: Membri Posts: 61 Joined: 2-September 09 From: 44,4193N, 26,0417E Member No.: 120.818 |
Seara, pe 30.12., cand am ajuns la Rasinari, dupa ce am parcat masina, am descoperit ca mi-au ramas functionale: kilometrajul (total si partial), acul indicatorului de la rezervorul de benzina si becul ala de la cheia de contact. Nici dupa repetate porniri si opriri de motor nu s-au stins. Dimineata, cand sa plec, la -15 grade, n-a pornit neam. Am incercat cu cabluri, nimic. In timpul asta se mentineau aceleasi semnale din ziua precedenta. Bun, hai sa-mi iau baterie (cam devreme dupa 3 ani de folosire). Da’ ce amperaj, ca pe bateria mea Panasonic nu scria nimic. Singurul indiciu era un cod care incepea cu 55. La Foresterul diesel al prietenului meu, la bateria Panasonic, cam de aceleasi dimensiuni, codul incepea cu 95!!!!. Nu eram convins ca ala era amperajul. Si apoi, doar 55A? La Tico bateria este de 35A si nici nu se compara cilindreea. L-a sunat pe amicul de la service Subaru dar avea telefonul inchis.
Am luat bateria cu mine (ca si cu dimensiunile era o problema) si singurul acumulator cat de cat compatibil, era un Rombat (mi-am amintit reclama aia stupida cu “fii barbat si ia bateria Rombat”) de 65A. De cum am cuplat-o toti martorii luminosi s-au stins si nu a mai fost probleme. Pe de alta parte am ramas surprins cat de atent este facuta masina pe dedesubt. De la revizia din decembrie, am constatat o aparatoare deprinsa partial pe sub masina. Mecanicul a fixat-o asa cum a fixat-o dar, probabil ca, cu un fragment de gheata de pe forestierul din 02 ianuarie, am desprins-o si mai bine. M-am dus la SMT, si am constatat cu surprindere, ca plasticul ala cu apara nimic ci era un deflector, asa cum sunt o gramada pe sub masina. A, uitam! Intaratat de Sorin, am facut si celebrul test cu rotitul rotilor la masina "spanzurata": pe puntea spate am diferential inchis, ceea ce este foarte bine. Parca am mai mult curaj acum. -------------------- Subaru Outback 2007, 2,5i MT, Newport Blue
Suzuki SX4, Cosmo Black, Alcantara Edition Ex - Daewoo Tico SX, 1999, White Casablanca, din care mi-au furat benzina in fata blocului. |
|
|
Feb 1 2011, 07:41 PM
Post
#1132
|
|
pilot Group: Membri Posts: 338 Joined: 5-October 07 From: Suceava/Bucuresti Member No.: 114.935 |
Revizia de 105.000 km. Ultima sper într-un service autorizat de marcã.
Dupã ce împlinesc 3 ani, și expirã garanția, îmi aleg un service prietenos cu prețurile și care mã va lãsa sã mã holbez la tot ce fac. Stilul acvariu e cel care îmi priește la un service. Cum sunt service-urile Toyota. Preț: 825 lei. -------------------- Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6 |
|
|
Feb 22 2011, 05:14 PM
Post
#1133
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Mda, m-am mai documentat si Pista se pare ca are dreptate. Coroborat cu ce spun si cei de prin service-uri (masinile care vin cu instalatii GPL din fabrica nu au probleme cu supapele, fata de instalatiile montate ulterior) se pare ca, cauza este reglajul amestecului, care ar trebui sa fie bogat, tocmai pentru a preveni astfel de fenomene: "Lean mixtures produce hotter combustion gases than a stoichiometric mixture, so much so that pistons can melt as a result. Rich mixtures produces cooler combustion gases than a stoichiometric mixture, primarily due to the excessive amount of carbon which oxidises to form carbon monoxide, rather than carbon dioxide.The chemical reaction oxidizing carbon to form carbon monoxide releases significantly less heat than the similar reaction to form carbon dioxide.(Carbon monoxide retains significant potential chemical energy. It is itself a fuel whereas carbon dioxide is not.) Lean mixtures, when consumed in an internal combustion engine, produce less power than the stoichiometric mixture. Similarly, rich mixtures return poorer fuel efficiency than the stoichiometric mixture. (The mixture for the best fuel efficiency is slightly different from the stoichiometric mixture.) A stoichiometric mixture unfortunately burns very hot and can damage engine components if the engine is placed under high load at this fuel air mixture. Due to the high temperatures at this mixture, detonation of the fuel air mix shortly after maximum cylinder pressure is possible under high load (referred to as knocking or pinging). Detonation can cause serious engine damage as the uncontrolled burning of the fuel air mix can create very high pressures in the cylinder. As a consequence stoichiometric mixtures are only used under light load conditions. For acceleration and high load conditions, a richer mixture (lower air-fuel ratio) is used to produce cooler combustion products and thereby prevent detonation and overheating of the cylinder head. " Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. Mircea, ce s-a mai intamplat cu Paduraru? S-a rezolvat, cat a costat, cum merge acum masina? -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 22 2011, 05:31 PM
Post
#1134
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Salutare. Da, s-a rezolvat. A costat vreo 3500 lei parca. Si am imbogatit ulterior si amestecul pe GPL, si am limitat functionarea pe GPL pana in 5000rpm. Daca e bal, bal sa fie, dar pe benzina. I-au revenit caii sub capota, si cu softul nou, merge altfel acum. O perioada, pana sa reglez GPL-ul, am mers pe benzina, si diferenta e mare fata de inainte. A scazut si consumul. La GPL, dupa schimbarea parametrilor, nu mai trage ca inainte, dar a si scazut consumul simtitor. Mai bine de 10%. Acum , cu un plin de GPL fac 450-500km, inainte, faceam intre 350-400km. Dar am impresia ca mai trebuie un pic tweak-uita, ca merge cam inecata pana in 3000rpm pe GPL. Parametrii se pot schimba cum vrei, curba amestecului se poate regla in mai multe moduri la instalatia mea. Mesterul se pare ca e mai putin priceput. Dar am vorbit cu Pista si mi l-a recomandat pe cel din Brasov, si, cu prima ocazie cand am drum prin zona, o sa merg acolo. Sper sa nu mai am probleme. Acum voi vedea Oricum, povesteam pe-aici ca am tras de masina in panta cu a 3-a, la peste 7000rpm. Pai cu a 4-a sau a 5-a nu vroia sa accelereze, decelera. Am aflat acum si cauza: erau sleiti caii. O parte cred ca si fugisera Acum, aceeasi panta o urc lejer in a 5-a. Pe benzina. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Feb 23 2011, 09:32 AM
Post
#1135
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Sa fie intr-un ceas bun! Pana la urma cred ca e o suma rezonabila cu care ai reusit sa-ti reinvii masina.
Ce e partea cu "noul soft"? E ceva strict legat de GPL sau priveste si partea pe benzina? -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 23 2011, 10:05 AM
Post
#1136
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Sa fie intr-un ceas bun! Pana la urma cred ca e o suma rezonabila cu care ai reusit sa-ti reinvii masina. Ce e partea cu "noul soft"? E ceva strict legat de GPL sau priveste si partea pe benzina? Inainte sa determine cauza pentru care motorul nu satea pe relanti (inainte sa masoare compresia si sa constate ca supapele sunt defecte), mi-au spus ca este un nou soft (original) disponibil pentru motorul de 2l aspirat, asa ca l-au resoftat. Poate ca merge mult mai bine acum din cauza noului soft, sau poate din cauza noilor supape. Nu stiu. Am constatat doar efectul . -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Feb 23 2011, 02:03 PM
Post
#1137
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Aha! Poti sa-mi spui la care reprezentanta ti-au schimbat softul si exact de cand e masina?
Eu am intrebat in Bucuresti si mi-au zis ca n-au nici un update de soft - e adevarat insa ca masina mea e dintre ultimele venite in tara, am luat-o in martie 2008. Thanks! -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Mar 13 2011, 02:42 PM
Post
#1138
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-March 09 From: Bucharest Member No.: 119.469 |
Salut,
Pe undeva pe la sfarsitul lui ianuarie am trecut pe la service pentru ca ma pregateam pentru ITP. Cu ocazia asta am primit si un update de soft. versiunea anterioara: xxx591 - obs: solve egr problem versiunea curenta: xxx592 - obs: solve egr problem si inca ceva legat de driveability / clutch. Din cate am inteles era vorba de ceva modificari in curba de cuplu pentru vitezele inferioare. In rest, ca observatie, se pare ca valul de preturi SMT la piese s-a intins peste tot. Manopera a ramas ok (BV). -------------------- Legy 2.0D MY09
|
|
|
Jun 20 2011, 03:28 PM
Post
#1139
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 4-February 09 Member No.: 119.183 |
si mie mi-a fost updatat softul cand am fost la revizie prin februarie, pe un Legacy Diesel 2008.
Toata discutia asta despre distributie m-a facut sa ma intreb, la Legacy cum este? Eu traiam cu impresia ca este pe lant pana acum... |
|
|
Jun 22 2011, 03:41 PM
Post
#1140
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-March 09 From: Bucharest Member No.: 119.469 |
Salutare,
Am mai facut o tura pe la BV pentru discurile fata. De data asta fiind in graba, m-am dus initial la SMT la Bucuresti. Diferenta de 213 lei la manopera m-a facut totusi s-o iau spre BV. La BV m-a costat 100 lei, trageti voi concluzia cat era la Bucuresti. Vad ca au inceput baietii o campanie serioasa de atras clienti Subaru care nu mai au garantie sau care mai au doar pe hartie. Eu unul astept sa apara oferta de kit de ambreiaj si pentru diesel, deocamdata au niste pachete speciale pentru benzinare pe la 1600-1700 lei cu tot cu manopera (asta asa ca sa ne mai treaca durerile de cap la schimbarea unui ambreiaj) Bagati un ochi pe subarubrasov si vedeti care va incadrati. -------------------- Legy 2.0D MY09
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 06:33 PM |