Jante si Cauciucuri Vara/Iarna - Subaru |
This topic is about Jante si Cauciucuri Vara/Iarna - Subaru, the author, JohnSA, wrote about: QUOTE (Zetics Apr 3 2010, 0913 PM) Valeu, dar ce presiuni vehiculati voi p-aici /blink.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":blink:" border="0" a ... To read more just scroll down
Jante si Cauciucuri Vara/Iarna - Subaru |
Apr 3 2010, 09:31 PM
Post
#341
|
|
pilot Group: Membri Posts: 256 Joined: 20-November 08 From: Bucuresti Member No.: 118.585 |
Valeu, dar ce presiuni vehiculati voi p-aici! La mine scrie pe masina 2.0 iar eu am bagat 2.1 si mi se pare cam rigida si-asa! Pai depinde si de producatorul de anvelope , nu numai de ce scire pe masina : http://www.vredestein.com/Onlineadvies_Adv...sionID=63213313 -------------------- Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport ---------------------------------------------------------------------------- Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti : "Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile." |
|
|
Apr 3 2010, 09:53 PM
Post
#342
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-March 09 From: Bucharest Member No.: 119.469 |
Am observat cel mai bine cum sta treaba cu azotul la euroring anul trecut. - azot - presiune constanta - aer - de la 2,5 la 3,5 bari ... colegul Diesel poate sa confirme Cam asta cred ca se intampla si cand faci un drum mai lung, eventual cu serpentine. Era doar un exemplude la masina lui Diesel. -------------------- Legy 2.0D MY09
|
|
|
Apr 3 2010, 10:45 PM
Post
#343
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Corect este sa utilizati presiunea indicata pe stalpul sau in cartea masinii functie de diverse conditii. Atentie, un cauciuc supraumflat duce la economie de carburant dar masina s-ar putea sa zboare de pe asfalt din cauza aderentei scazute. Asa ca nu va mai jucati cu asta. Presiunea se verifica tot timpul "la rece".
|
|
|
Apr 3 2010, 10:54 PM
Post
#344
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
http://www.bridgestone.com.au/tyres/passen...e/pressure.aspx http://www.michelin.co.uk/michelinuk/en/ca...0319171409.html |
|
|
Apr 4 2010, 09:00 AM
Post
#345
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-March 09 From: Bucharest Member No.: 119.469 |
Pe usa masinii imi zice sa umflu rotile la 2,3 fata si 2,2 spatele respectiv 2,6 pe toate colturile cand e incarcata - presiunile indicate fiind pentru bridgestone-urile cu care a venit masina. Mai sus ziceam ca le tin la 2,4 pe toate, umflate cu azot. Asta inseamna ca in orice conditii, la rece, la cald - dupa cateva sute de km mersi pe autostrada etc. presiunea e constanta. Mai mult de atat, am avut surpriza sa constat ca si la 3 luni dupa ce-am facut presiunea era fix aceeasi. Exemplul dat era despre cum se comporta o masina la circuit - si implicit la un drum lung - cu rotile umflate cu aer => creste foarte mult presiunea la cald. -------------------- Legy 2.0D MY09
|
|
|
Apr 4 2010, 09:40 AM
Post
#346
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Manometrul meu nu se scaleaza decat pana la 3.0 ...acum ca ma gandesc mai bine se cam lovise acul de limita. Oricum m-am speriat bine
MGabi, ca tot vorbim de roti, s-a asfaltat intrarea in Constanta iti poate confirma Raducu -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Apr 4 2010, 05:41 PM
Post
#347
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Corect este sa utilizati presiunea indicata pe stalpul sau in cartea masinii functie de diverse conditii. Sunt valorile care trebuiesc respectate in functie de incarcatura masinii. Am fotografiat eticheta cu presiuni de pe stalpul masinii mele OBK 2.5i. 20100404.jpg ( 206.85K ) Number of downloads: 6 P.S. nu comparati presiunile anvelopelor 215/60/R16 de pe OBK sau Forester cu 215/45/R17 de pe Legacy. -------------------- |
|
|
Apr 5 2010, 08:43 AM
Post
#348
|
|
pilot Group: Membri Posts: 256 Joined: 20-November 08 From: Bucuresti Member No.: 118.585 |
Corect este sa utilizati presiunea indicata pe stalpul sau in cartea masinii functie de diverse conditii. Sunt valorile care trebuiesc respectate in functie de incarcatura masinii. Am fotografiat eticheta cu presiuni de pe stalpul masinii mele OBK 2.5i. Nu este valabil daca modifici dimensiunile anvelopei sau tipul de anvelopa ( vezi XL-ul de la Vredestein dar nu numai ). Cand am schimbat cauciucurile si au umflat baietii la 2.1 au spus initial ca am pana, adica de abia s-a ridicat janta de pe anvelopa. Alte anvelope au si 1.2 atm ca presiune normala. E cazul unui X5 care are cu totul alte presiuni inscrise pe stalp/capac de rezervor. dacat valoarea de 1.2 . Ca regula generala, dupa 20 min de mers continuu presiunea trebuie sa creasca cu fix 4 PSI (pe aer) fata de presiunea luata "la rece". Daca diferenta e mai mica , atunci e prea putin umflat, daca e mai mare , e prea umflat. Si , binenteles, trebuie ceva teste de stabilitate daca va aruncati cu capul inainte si modificati tipul / dimensiunea sau producatorul anvelopei in schimbul celor livrate stoc. -------------------- Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport ---------------------------------------------------------------------------- Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti : "Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile." |
|
|
Apr 5 2010, 08:13 PM
Post
#349
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
JohnSA,
pe eticheta sunt dimensiunile si presiunile recomandate de producator. E foarte clar ca daca modifici dimensiunile anvelopei si tipul de anvelopa trebuie sa modifici si valoarea presiunii. Valabil de la biciclete in sus. Tu ai ales 225/45/17 XL in loc de 215/55/R17 si e un lucru normal sa ai nevoie de presiune mai mare. In locul tau eu alegeam 225/55/17 unde ai anvelope pe placul tau. Problema cu gropile autohtone se reduce semnificativ. P.S. mai am pe masina anvelopele Nokian WR 215/55/17 XL cu protectie de janta. Dupa al treilea sezon folosite la presiunea "de pe stalp" uzura lor este aproape perfect uniforma. Fara presiune mai mare. -------------------- |
|
|
Apr 6 2010, 07:02 AM
Post
#350
|
|
pilot Group: Membri Posts: 256 Joined: 20-November 08 From: Bucuresti Member No.: 118.585 |
Tu ai ales 225/45/17 XL in loc de 215/55/R17 si e un lucru normal sa ai nevoie de presiune mai mare. In locul tau eu alegeam 225/55/17 unde ai anvelope pe placul tau. Problema cu gropile autohtone se reduce semnificativ. ehehee, pai visam si eu /55 dar nu era pe dimensiunile produse la Quatrac 3. O sa incerc si niste Continentale sa vad o varianta all-season mai silentioase si utilizabile vara. -------------------- Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport ---------------------------------------------------------------------------- Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti : "Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile." |
|
|
Apr 6 2010, 08:48 AM
Post
#351
|
|
sofer Group: Membri Posts: 79 Joined: 3-February 09 Member No.: 119.172 |
voua nu vi se pare ca talonul de 45 sau chiar 55 este prea mic pentru drumurile noastre cu gropi sau pt drumuri de tara-piatra, pamant? Pana la urma nu sunt masini de circuit unde sa conteze atat de mult stabilitatea si sa nu simti hartoapele mioritice. As vrea si o parere din partea unui posesor de forester care si-a incaltat masina cu asemenea talon la gume
-------------------- forester 09 XS
seat cordoba 07 |
|
|
Apr 6 2010, 10:10 AM
Post
#352
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Conteaza si din cat vine acel 45/55! Dat fiind faptul ca talonul reprezinta procentul din latimea anvelopei, normal ca un 225/45 nu este de fapt mai rau decat un 185/55!
Eu la Foresterul vechi am 215/60R16 si n-as vrea mai jos de atat pentru drumuri neasfaltate! Acum, cei cu OBK pot spune cum e, ca stiu ca au aceleasi dimensiuni exterioare dar pe 17, deci talon mai mic. -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Apr 6 2010, 07:01 PM
Post
#353
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Eu am la OBK ambele dimesiuni. G900 cu 215/55R17 si cele de iarna 215/60R16. Pentru soselele din Romania prefer la orice ora si la orice masina, janta mai mica.
Cat despre masinile sport si rotile lor minunate, sunt foarte stabile si suitable pentru Romania. Zilele trecute am vazut pe drumul national Buc-Buftea-Ploiesti o fericita pereche cu Porsche decapotabil. Faceau slalom printre gropi. Eu doar ma bucuram ca eram cu Landcruiseru' Referitor la exemplul lui Zetics nu sunt de acord. 185/65 va fi mult mai elastic (confortabil pe soselele patriei) decat 225/45 chiar daca din lateral se "vede" la fel de mult cauciuc. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Apr 6 2010, 07:10 PM
Post
#354
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Conteaza si din cat vine acel 45/55! Dat fiind faptul ca talonul reprezinta procentul din latimea anvelopei, normal ca un 225/45 nu este de fapt mai rau decat un 185/55! Eu la Foresterul vechi am 215/60R16 si n-as vrea mai jos de atat pentru drumuri neasfaltate! Acum, cei cu OBK pot spune cum e, ca stiu ca au aceleasi dimensiuni exterioare dar pe 17, deci talon mai mic. E chiar 215/55/17. Deci si "mai bine" Apropos, eu nu am crezut ca o roata de OBK (janta aliaj + cauciuc) recte roata de rezerva poate fi atat de grea !!!. A trebuit sa o scot ieri din portbagaj sa curat ceva ce se varsase pe acolo si dupa ce am desurubat blocajul ala de pe centru am vrut sa o ridic cu 3 degete si am crezut ca s-a lipit de podea - nu am cantarit-o dar cred ca bate pe la 20 chile This post has been edited by bogcot76: Apr 6 2010, 07:11 PM |
|
|
Apr 15 2010, 09:06 PM
Post
#355
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eram dator cu pozele anvelopelor Uniroyal.
Primele 2 sunt cu anvelopele proaspat montate pe Outback. Celelalte 2 poze sunt cu aceleasi anvelope montate pe Toyota Yaris dar cu 20000 km mai batrane.
Attached File(s)
12042010064.jpg ( 780.56K )
Number of downloads: 7
12042010065.jpg ( 990.16K ) Number of downloads: 9 13042010067.jpg ( 832.05K ) Number of downloads: 8 13042010068.jpg ( 906.19K ) Number of downloads: 7 -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Apr 20 2010, 08:06 PM
Post
#356
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
Sa nu mai aud pe nimeni ca zice ca Geolander-ul G900 - gumele stock de pe subaru sunt "naspa"...
Domnilor,saptamana trecuta ,rulam pe A2 cu 200km/h si la un moment dat,am auzit un zgomot....venea din spate...reduc putin,ce-o fi...2-3 secunde dupa care am auzit cum batea cauciucul.PANA!!Am mers de la 140-160km/h la 0 km/h pe "naspa" si de pa la 120 pe janta.Asta e.Mirosea a guma ca naiba!Am schimbat roata si-am plecat mai departe.Mers regulamentar Am intors la Drajna.S-a amanat drumul.ok.hai inapoi.Ajuns la Constanta,vulcanizare.Ma asteptam sa fie praf.Au scos oamenii guma de pe janta.La interior,intact.Baga aer.2 cuie aveam si au iesit 2 x snururi.Presiune.Guma intacta!Nici macar o galma mica.Nimic!!! Sunt cu adevarat socat!Gumele astea chiar sunt ca lumea! -------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Apr 20 2010, 08:28 PM
Post
#357
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Pai nu-i vorba neaparat de anduranta. Ca si eu sunt destul de multumit de ale mele la 30000 km - nu au nici pe dracu. Insa problema cu ele e ca nu sunt nici cal nici magar din punct de vedere al aderentei. Adica iarna te duci sanie cu ele pe mazga si intra ABS-ul de-ti da gaura in creier si vara in curbe uneori am senzatia ca rup putin aderenta. Adica tot cauciucuri dedicate vara iarna sunt clar mai bune.
|
|
|
Apr 20 2010, 08:49 PM
Post
#358
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Din ce am vazut pana acum la altii si la mine par OK aceste G900. Daca pierzi putin aderenta vara este un lucru pozitiv:
- intelegi si mai bine ca iarna nu-i ca vara si trebuie altele (other tyres cum s-ar spune) - te antrenezi, poate la iarna prinzi o zapada proaspata si drum liber cu serpentine bakero eu nu cred ca de la cele doua cuie ai ramas fara presiune complet la 120 km/h. Hai sa zicem ca pneul e proiectat pentru armata japoneza dar pe janta ar fi ramas niste urme. Parerea mea. Mai curand esti tu baiat finut si ai simtit din volan scaderea de presiune, iar cand te-ai oprit mai era ceva aer acolo. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Apr 21 2010, 09:41 AM
Post
#359
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
ASta e si problema mea: aderenta! Iau vara niste curbe de zici ca ce grande pilot sunt, cu scart la greu. M-am gandit ca o fi poate si din geometrie, insa in cazul asta dupa vreo 25.000km zic eu ca s-ar vedea o uzura inegala. De asemenea cu gumele de iarna n-am reusit aceleasi performante. E adevarat ca nici n-am prea incercat, din motive evidente. In plus, gumele de iarna sunt si cu talon mai mare, le am pe 15 inch.
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Apr 21 2010, 01:04 PM
Post
#360
|
|
pilot Group: Membri Posts: 256 Joined: 20-November 08 From: Bucuresti Member No.: 118.585 |
Am 4 G900 de vanzare. Rulate vreo 800 km si pastrate la birou la intuneric. Doritorilor recompense.
This post has been edited by JohnSA: Apr 21 2010, 01:04 PM -------------------- Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport ---------------------------------------------------------------------------- Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti : "Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile." |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 02:42 PM |