Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jante si Cauciucuri Vara/Iarna - Subaru
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
hdi
Putem continua aici discutiile despre anvelope vara/iarna.
V_I_C_T_O_R
Pentru vara eu recomand tuturor foarte calduros Bridgestone Potenza 050 (nu stiu daca fac marimea asta) sau Pirelli P7. Ambele din proprie experienta. Bridgestone-urile cred ca au fost cele mai bune cauciucuri pe care le-am avut vreodata. Michelin mi se par mult prea scumpe. Japoneze sau cele care acum vad ca sunt la moda - Nokian - nu am avut deci nu pot sa-mi dau cu parerea
hdi
QUOTE (Valentin35722 @ Jan 23 2009, 07:28 PM) *
QUOTE (hdi @ Jan 23 2009, 01:18 PM) *
QUOTE (Valentin35722 @ Jan 23 2009, 06:24 PM) *
Am reusit sa o fac sa fuga doar cu frana de mana (nu e bine, sa nu faceti ca mine).
F2.5XT MY06 4 EAT - cu VDC si ESP - fuge singura ... mad.gif wallbash.gif


Sigur te-ai straduit suficient??? rolleyes.gif Si mie imi fuge spatele pe zapada la OBD dar numai daca vreau.
Si anvelopele sunt importante. Erau comparabile?
Interesant! Da-ne mai multe detalii.


M-am straduit, dar nu fugea. Gume Michelin Pilot Alpin la primele 2 si Vredestein Wintrac Xtreme.



http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/m...lpin/index.html
http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/v...reme/index.html

Se pare ca Michelin sta mai bine pe zapada (1.6 pt Michelin Pilot Alpin vs 1.9 pt Vredestein Wintrac Xtreme). Nu stiu daca e un motiv suficient dar zic si eu...
Nokianele mele au tot 1.6 si aluneca dar numai daca ma fortez...( http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/n...r_g2/index.html )
V_I_C_T_O_R
Cand le-am cumparat am avut de ales intre pilot alpin si wintrack. Am ales wintrack pentru ca pe acelasi site am gasit 3 pareri ale unora care au postat review-urile cum ca sunt de rahat ca si comportament pe sosea umeda. Pe zapada intradevar numai laude dar m-a speriat chestia cu soseaua umeda - si nu a fost doar unul singur care a scris. Oricum nu are cum sa fie diferenta in asa hal - parerea mea!
Marius30562
Pentru iarna, am incaltat-o cu Dunlop WinterSport 3D.

Pentru vara, sunt cele originale care nu au nici macar 50 km.
Adica Yokohama.

Chiar asa, multi spuneti ca Yokohamele-s varza.
Chiar asa sa fie ?
M-ar cam mira faptul ca Subaru sa-si bata joc de propriile masini facand economie tocmai la anvelope.
Adica, are sens sa arunc cauciucuri noi si sa-mi iau altele ?
Valentin35722
Pai nu numai la cauciucuri... Vezi plasticul ieftin de pe MY09 fata de celelalte. Am fost dezamagit de noul model.
Valentin35722
Am folosit pana acum:
iarna
Michelin Pilot Alpine - foarte bune
Vredestein Wintrac Xtreme - sub MPA - cauciucul mai "tare" decat la MPA
Nokian WR (modelul vechi, din 2004, nu cel actual WR G2) - slabe rau, ca cele de vara

vara - Michelin Pilot Exalto - OK
pista
Deci nu sunt singurul nemultumit cu WR (fara G2) iarna. In schimb pe sosea umeda, uscata pare mai bun inclusiv la temperaturi mai ridicate, decat G900.
hdi
QUOTE (pista @ Jan 24 2009, 03:01 PM) *
Deci nu sunt singurul nemultumit cu WR (fara G2) iarna. In schimb pe sosea umeda, uscata pare mai bun inclusiv la temperaturi mai ridicate, decat G900.


O fi de la fulgul de nea... thumbsup.gif Se numeste Severe Service Emblem (clasificare pt Canada)
Pare-se ca Nokian WR sunt anveope allseason (nu de iarna) sau si mai precis "all wheather plus"
Sunt solutia Nokian pentru cei ce nu vor sa investeasca in 2 seturi de anvelope ci doar in unul singur. Adica poti merge si vara cu ele, ceea ce inseamna ca au o compozitie destul de dura mai ales ca Nokian zice ca poti merge cu ele 80000km!!! Deci nu poti avea prea mari pretentii iarna. Rezultatul este cel pe care l-ati observat si voi.
Si ca sa nu fie nevoie sa ma credeti pe cuvant: http://www.canadiandriver.com/articles/hl/nokian.htm

Nokian WR G2 sunt generatia urmatoare a lui WR (teoretic mai bune; la ce????)

Unii spun despre WR G2 ca sunt de iarna ( http://www.euroshina.info/en/tyres/Nokian/Wr-g2)
Aceeasi sursa si pt. WR: http://www.euroshina.info/en/tyres/Nokian/Wr

dar creatorii lor le clasifica ca fiind all season:
http://www.nokiantires.com/tyre?id=11899&a...e=Nokian%20WRG2
http://www.nokiantires.com/tyre?id=11884&a...ame=Nokian%20WR

Uite aici un site al unei autoritati canadiene care da anvelopele de iarna ale fiecarui brand membru:
http://www.rubberassociation.ca/wintertire...ml#winterTire15

Daca descopeream site-ul acum o luna nu mai luam Nokian ci ramaneam pe Dunlop Wintersport care sunt in lista.
Cine nu si-a cumparat inca sa caste ochii!!! woot.gif
hdi
Avand in vedere interesul trezit de anuntul de vanzare ale G900-lor, va rog sa va spuneti parerile referitor la cele mai potrivite anvelope de vara pt. OBD (215/55/R17).
Eu merg destul de repede si destul de putin pe coclauri. Deci sa fie optimizate pt. asfalt, sa fie bune si pe uscat si pe apa, sa fie stabile in viraje (profil ranforsat sau nu...) si sa tina vreo 40000km.
Aaaa si sa nu coste juma' de masina.
Sa vedem cine castiga
pista
Te felicit pentru clarificari thumbsup.gif . Acum am confirmarea la cele banuite.
Asa se intampla cand ne informam din urma si ne bazam pe comerciantii de cauciucuri.

Nu suna foarte bine: 2 seturi de cauciucuri gen "toate anotimpurile" verymad.gif .
Singurul fapt care ne poate consola, este ca WR / WR G2 sunt din Finlanda. Iernile noastre nu sunt ca cele din Finlanda, iar in ultimul timp ai impresia ca nu mai este iarna ca pe vremuri. Zapada putina, vreme mai calda, etc. In concluzie poate sa fie chiar mai potrivite unde nu este zapada permanenta. In plus sunt durabile si destul de silentioase.

La G900 nu am gasit inca o explicatie satisfacatoare. Daca mergi mai mult pe drum nemodernizat (ca in cazul meu) e relativ acceptabil. In schimb pe asfalt la viteze mai ridicate, in curbe, la franare sunt slabe.
Cine iese mai rar de pe asfalt, merita sa le schimbe.

V_I_C_T_O_R
Sa va spun sincer la G900 ma bazez efectiv pe ce ziceti voi, pt ca din propria experienta le-am perceput ca niste cauciucuri chiar ok. Exemplu concret, la drumul spre Arad, cand ma intorceam cu masina proaspat luata din Buc, pe Valea Muresului am intrat intr-o curba cu o viteza mult mai mare decat era normal. Mi-am dat seama pe la jumatea curbei cand deja cu viteza excesiva, am vazut ca unghiul virajului scade mai mult pe ultima portiune. M-am speriat putin dar am strans din dinti si am tras mai tare din volan. Rezultatul a fost unul suprinzator, masina si-a urmat cursul normal fara nici cea mai mica senzatie de nesiguranta, fara scartaituri sau derapaje. Temperatura era in jur de 14 grade.

Ceea ce m-a speriat au fost parerile voastre care in unanimitateau catalogat aceste cauciucuri ca fiind foarte proaste si nesigure.
bogdaro
O sa radeti dar eu am un set de Fulda Kristall Montero 2 ramase de la fosta masina pentru care am luat niste jante de tabla si masina se comporta excelent. Nu stiu daca a intrat ABS-ul de 2 ori pana acum.
pista
CITAT(V_I_C_T_O_R @ Jan 25 2009, 04:32 PM) *
Ceea ce m-a speriat au fost parerile voastre care in unanimitateau catalogat aceste cauciucuri ca fiind foarte proaste si nesigure.


Nu sunt foarte proaste, dar nici bune.
In conditii de mers normal sunt acceptabile. Aici te ajuta mult si AWD. As fi curios cum s-ar comporta pe un 2WD.
Este interesant ca si pe un alt forum Subaru am citit critici legate de G900. Mai ales de posesorii Forester 2.5XT.
hdi
QUOTE (pista @ Jan 25 2009, 06:49 PM) *
Nu sunt foarte proaste, dar nici bune.
In conditii de mers normal sunt acceptabile. Aici te ajuta mult si AWD. As fi curios cum s-ar comporta pe un 2WD.
Este interesant ca si pe un alt forum Subaru am citit critici legate de G900. Mai ales de posesorii Forester 2.5XT.


Eu am vorbit din burta ca n-am mers cu ele decat 80km (asa am zis insa distanta Baneasa-Ploiesti este doar de 40km...+10km in oras) Tot drumul in linie dreapta.
Exista in schimb cel putin un motiv ca sa nu le vreau la vara:
-profilul care este depaaaaarte de a fi unul sport si care este clar ca e facut pt soft off-road, macadam, drumuri forestiere etc (judecand dupa aspect); eu vara merg mai "vioi" si sunt perfect constient de adevarul spuselor marelui filozof antic Pirelli: "The power is nothing without control"
In al 2-lea rand ma enerveaza ca sunt OE. Sunt un liberal convins (ca mentalitate dar neinregimentat politic!) si cred ca singurul mecanism sanatos din economie este competitia. Si apoi, nici macar nu le gasesc pe site-ul Yokohama.
hdi
Si mai e ceva: ma enerveaza all-seasonurile despre care producatorii spun ca sunt si-si dar despre care eu spun ca sunt nici-nici; si in maretia principiilor si priceperii mele, tocmai m-am intepat cu 4 bucati Nokian WR G2 despre care am crezut ca sunt de iarna dar care sunt niste all-season. Am mers cu ele pe zapada si nu am fost nemultumit dar eu vroiam de iarna pt. ca aveam deja 4 G900 all-season...
JohnSA
Problema se pune nu cand mergi usor sau prin oras pe uscat, etc. , ci in momentele in care cam ai nevoie de toate calitatile unei anvelope. Acolo te lasa Yokohamele astea.
Pe platforma aia unde-mi incerc eu masinile , cea de test (cu Pirelli parca) s-a comportat impecabil , cu niste reveniri previzibile si complet controlabile pe trasa chiar si dupa bucle triple de evitare de obstacole. Cu Yokohamele m-am speriat si alta nu de ce traiectorie pe diagonala a luat masina la prima incercare.
Sunt bune doar ca sa va antrenati in camp deschis la redresarea masinii din diferite pozitii si traiectorii, asa , de fun si sa stiti cum reactioneaza in caz de pierdere a controlului.
In rest, daca doriti sa le pastrati, luati bine aminte la sfatul acela repetat in manualul de utilizare : nu fiti imprudenti si nu riscati bazandu-va pe tehnologia cu care e dotata masina.
subidriver
Confirm slaba calitate a Geolander-elor. Am 2 ani cu ele si pe serpentinele de la Tusnad Bai scartie in draci (iar eu nu prea sunt vitezoman), iar cand am prins si asfalt umed (afara cam 2 grade) pe aceleasi serpentine mi-a fugit spatele ca la drifturi, dar s-a redresat.
Pt iarna am Nokian WR, dar nu stiam ca sunt all-seazon. Vanzatorul a spus ca sunt 100% de iarna. Ce-i drept, nu am avut probleme cu ele pana acuma.
Pe ele scrie M&S, au un fulg desenat intr-un triunghi si mai scrie si All Weather Plus.
Deci as putea sa le folosesc si la vara, ca sa nu mai pun Yokohamele.
M A R I A N
http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/index.html

Si astia spun ca WR G2 sunt de iarna.
HDI, nu-ti face probleme, ti-ai ales niste anvelope foarte bune. thumbsup.gif
Ciprian86626
am dat yokohamele jos dupa 3000 de km. am pus de iarna good year ultra grip gw3 foarte bune, sunt pe forester pentru al treilea sezon.

vara am avut bridgestone er300. purtate 2 sezoane, foarte bune in toate conditiile.

pe xt am acum unele de iarna, cele cu design giugiaro cred ca vredestein. asa am luat masina. foarte slabe pe umed, nu le recomand. iarna, iarna, dar la noi cat mergi pe zapada?
GLC120
QUOTE (hdi @ Jan 25 2009, 10:30 PM) *
Si mai e ceva: ma enerveaza all-seasonurile despre care producatorii spun ca sunt si-si dar despre care eu spun ca sunt nici-nici; si in maretia principiilor si priceperii mele, tocmai m-am intepat cu 4 bucati Nokian WR G2 despre care am crezut ca sunt de iarna dar care sunt niste all-season. Am mers cu ele pe zapada si nu am fost nemultumit dar eu vroiam de iarna pt. ca aveam deja 4 G900 all-season...


Hdi, cred ca nu sunt motive sa fii suparat. G900 sunt pe site-ul Yokohama dar nu scrie nicaieri ca ar fi All-Season. Sunt de vara si sunt acceptabile daca nu exagerezi. Nokian-urile sunt All-Season dar si aici sunt nuante. Astea sunt OK iarna, vara in schimb cam la limita. Nu cred ca are rost sa iei altele nici sa dai G900-le invatatoarei... rolleyes.gif

Eu am luat pneuri de iarna specializate intotdeauna, dar nu am ezitat sa iau unele low cost, cat timp era o firma cunoscuta. Nu am avut experiente proaste pana acum. Diferenta intre vara si iarna este enorma, intre diferitele pneuri de iarna nu e foarte mare. Pentru OBK iau pneuri de iarna cu jante pe 16". Iarna sau off-road = cea mai mica janta permisa de masina.


pista
CITAT(GLC120 @ Jan 26 2009, 07:01 AM) *
Hdi, cred ca nu sunt motive sa fii suparat. G900 sunt pe site-ul Yokohama dar nu scrie nicaieri ca ar fi All-Season. Sunt de vara si sunt acceptabile daca nu exagerezi. Nokian-urile sunt All-Season dar si aici sunt nuante. Astea sunt OK iarna, vara in schimb cam la limita. Nu cred ca are rost sa iei altele nici sa dai G900-le invatatoarei... rolleyes.gif


Observatii foarte corecte.
Doar o mica completare: WR e un cauciuc foarte echilibrat, cu bune prestatii pe timp de iarna, comparabil cu multe cauciucuri specializate de iarna. Concluzie: cel mai bun allseason pe timp de iarna si chiar foarte bun iarna cand nu e zapada.

La 120d m-am documentat mai bine si am ales Goodyear Ultragrip 7+ pe dimensiunea 195/55/R16 runflat. Comparat cu WR sunt superioare pe suprafete alunecoase, inclusiv zapada si gheata, dar aparent inferioare pe asfalt. Probabil datorita RWD, a puterii superioare si sigur compozitiei mai moale a cauciucului. Consider chiar mai bun decat Dunlop WinterSport M3, care e un cauciuc de iarna foarte bun.(am avut pe 2 masini)
Le recomand in atentia voastra, din propria experienta ! (si pe site-urile specializate e in top)
JohnSA
Foloseste careva pe OBK anvelope de 16 ? Aantaje / dezavantaje / aspect ceva de comentat ?
Nu de alta, dar am pe stoc anvelopele de iarna de la Astra care sunt 205/55/r16 si poate ma razgandesc cu vanzarea lor.
pista
CITAT(JohnSA @ Jan 26 2009, 11:28 AM) *
Foloseste careva pe OBK anvelope de 16 ? Aantaje / dezavantaje / aspect ceva de comentat ?
Nu de alta, dar am pe stoc anvelopele de iarna de la Astra care sunt 205/55/r16 si poate ma razgandesc cu vanzarea lor.


La OBK pe janta de tabla 16" ai nevoie de anvelope 205/60/R16 !
bogdaro
Pentru Legacy am intrebat eu la Subaru Germania (ca la noi nu au stiut sa-mi zica biggrin.gif) si pentru cauciucuri 205/55/R16 trebuie jante cu dimensiunile 6,5JJx16 offset +55mm. Mi-am gasit cu greu jante de tabla dar sunt ok si masina s-a imprietenit foarte bine cu ele.

Nu stiu insa daca se potrivesc pe Outback.
GLC120
John nu le poti folosi. La noul OBK dimeniunea pe 16" e trecuta in carte/talon: 215/60 R16

Ia in considerare sa iei jante pe 16" si vezi daca mai merita anul asta, uita-te la termometru....
pista
La acelasi tip de anvelope fata de 215/55/R17 ai un grip mai bun pe zapada, in schimb datorita taliei mai mari induce o instabilitate laterala mai mare. Poate fi mai avantajos si cand circuli foarte mult pe drum nemodernizat.
GLC120
E corect. Pentru Romania, cand am de ales optez pentru ceva garda la sol (OBK prin comparatie cu Peugeot 407) si pentru jante mici cu pneuri mari. Mai mult confort si risc redus de a distruge pneul/janta. Si pretul e un avantaj. Asa cum spui compromisul este stabilitatea la viteze mari.
hdi
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2009, 02:27 PM) *
E corect. Pentru Romania, cand am de ales optez pentru ceva garda la sol (OBK prin comparatie cu Peugeot 407) si pentru jante mici cu pneuri mari. Mai mult confort si risc redus de a distruge pneul/janta. Si pretul e un avantaj. Asa cum spui compromisul este stabilitatea la viteze mari.



Trebuie sa recunoastem ca drumurile din Romania (sau cel putin in Regat..) nu mai sunt asa de proaste. Daca ma gandesc cum erau prin anii '90 ar trebui sa fiu chiar fericit.
Fiecare are propriile sale criterii. Eu de exemplu merg predominant pe sosea si cu viteza si probabil foarte rar voi iesi la plimbare in afara ei. Asa ca imi trebuie niste incaltari care sa transmita in mod eficient catre sol intentiile exceptionalei Subaru. Altminteri....
Deci, ce sa-i iau de vara?
pista
G900 nici macar aparatoare de janta nu are, sa nu mai vorbim de ranforsare. Si sunt pe jante de aliaj usor.
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Jan 26 2009, 10:02 AM) *
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2009, 02:27 PM) *
E corect. Pentru Romania, cand am de ales optez pentru ceva garda la sol (OBK prin comparatie cu Peugeot 407) si pentru jante mici cu pneuri mari. Mai mult confort si risc redus de a distruge pneul/janta. Si pretul e un avantaj. Asa cum spui compromisul este stabilitatea la viteze mari.



Trebuie sa recunoastem ca drumurile din Romania (sau cel putin in Regat..) nu mai sunt asa de proaste. Daca ma gandesc cum erau prin anii '90 ar trebui sa fiu chiar fericit.
Fiecare are propriile sale criterii. Eu de exemplu merg predominant pe sosea si cu viteza si probabil foarte rar voi iesi la plimbare in afara ei. Asa ca imi trebuie niste incaltari care sa transmita in mod eficient catre sol intentiile exceptionalei Subaru. Altminteri....
Deci, ce sa-i iau de vara?


Eu am luat pentru Yaris Uniroyal Rainsport 2 (Rain tyre), urmand sfaturile unora de pe un site englez. Parerea mea este ca se comporta pe ploaie la fel de bine ca pe uscat.
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Jan 27 2009, 01:35 AM) *
Eu am luat pentru Yaris Uniroyal Rainsport 2 (Rain tyre), urmand sfaturile unora de pe un site englez. Parerea mea este ca se comporta pe ploaie la fel de bine ca pe uscat.


Trebuie sa recunosc ca ai avut tupeu...!
Daca vreau, unde gasesc si eu?
Zetics
Daca vreti cauciucuri de vara care sa se comporte bine pe apa, recomand Goodyear Hydragrip. Acum vreo 3 ani iesisera cel mai bine pe apa intr-un test. Se tocesc foarte greu (am 25.000km cu ele, dar cred ca le pun alaturi de unele noi fara probleme) dar si o idee cam zgomotoase la ce am eu pretentia a fi un cauciuc de vara.
Ma rog, presupun ca ramane valabila vorba, nu se poate si cu slana-n pod si cu sufletu-n rai...
V_I_C_T_O_R
QUOTE (Zetics @ Jan 27 2009, 05:58 PM) *
Daca vreti cauciucuri de vara care sa se comporte bine pe apa, recomand Goodyear Hydragrip. Acum vreo 3 ani iesisera cel mai bine pe apa intr-un test. Se tocesc foarte greu (am 25.000km cu ele, dar cred ca le pun alaturi de unele noi fara probleme) dar si o idee cam zgomotoase la ce am eu pretentia a fi un cauciuc de vara.
Ma rog, presupun ca ramane valabila vorba, nu se poate si cu slana-n pod si cu sufletu-n rai...


Ti-o fost rusine sa pui proverbu? asa cum e ea originala? laugh.gif
Zetics
Pai deh... nu putem sa ne "slobozim" tastatura cum vrem p-acilea... turned.gif
V_I_C_T_O_R
Scuze pt "dezacoardele"de mai sus. Eu stie romaneste bine, pe cuvant teehee.gif
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Jan 27 2009, 11:08 AM) *
QUOTE (M A R I A N @ Jan 27 2009, 01:35 AM) *
Eu am luat pentru Yaris Uniroyal Rainsport 2 (Rain tyre), urmand sfaturile unora de pe un site englez. Parerea mea este ca se comporta pe ploaie la fel de bine ca pe uscat.


Trebuie sa recunosc ca ai avut tupeu...!
Daca vreau, unde gasesc si eu?


De pe cauciucuridirect insa vad ca momentan nu au. Eu pe Yaris am tot pe 17 insa 205/45

Uniroyal sunt anvelope foarte apreciate in special in Germania, din pacate necunoscute la noi.

Asta e site-ul englez.

http://www.tyrereviews.co.uk/Grid/
hdi
Azi am testat Nokian WR G2-urile pe apa.
Am mers cu 130km/h pe DN1 in conditiile in care ploua cu galeata. Toti mergeau incet pentru ca era f. multa apa pe sosea. Subby a fost suveran!
Symmetrical AWD+Nokian=rulez.
Am alergat si vreo 2 gipuri: un Tuareg care s-a dat la o parte fara sa insiste prea mult si un CR-V care s-a incapatanat sa-mi stea in fata pe banda 2 si sa accelereze ca doar nu era sa-l depaseasca un break!!!
Nu sunt fan-ul depasirilor prin dreapta asa ca l-am exasperat stand la 15m in spatele lui si zadarnicindu-i toate eforturile disperate de a se indeparta. Cred ca mai avea un pic si se dadea jos ca sa vada daca nu cumva m-am agatat de el... N-a putut el cu gipu' sa scape de un brec ? Si pe ploaie cu galeata? Ce dreacu brec era ala? Sigur era vr'unu cu bemveu tunat de nici nu-l mai cunosteai. Ador taranii ofticosi!
V_I_C_T_O_R
Hehe, o poveste foarte foarte asemanatoare am vrut sa scriu si eu aseara. Si eu sunt foarte multumit de alegerea facuta la capitolul anvelope (Vredestein - Wintrack Xtrem). Dupa faza cu Passatu de pe autostrada, am iesit pe national unde a inceput sa ploua parca si mai tare. Drumu plin de curbe, nemarcat, cu santuri pline de apa....o adevarata placere cu Subby. Am mers 120-130 fara nici un fel de problema sau sentiment de nesiguranta. Interesant este faptul ca nu am simtit deloc nici o balta, ca stiti ca de obicei le mai simti in volan. Incep sa iubesc masina din ce in ce mai mult, desi acomodarea a fost destul de greutza.

Apropos....dupa primu schimb de ulei de la 5000 pregatiti-va, pt ca veti conduce o alta masina. Poate e si autosugestie, dar la 5000 deja merge incomparabil fata de cum mergea cand am luat-o. Stiu, o sa-mi spuneti ca e normal pt o masina in rodaj.
Zetics
Cauciucurile de iarna sunt foarte bune pe apa din start, mai ales daca sunt si unidirectionale. Chiar azi am facut o constatare interesanta: mergeam destul de incet printre blocuri in spatele unui Logan, probabil echipat cu gumele din fabrica. Desi viteza era mica, atunci cand trecea prin balti Loganul improsca foarte multa apa, in timp ce eu cu Foresterul faceam doar valuri prin balta desi mergeam cu aceeasi viteza si am si cauciucuri mai late (185 Loganul, 205 Foresterul). Gume de iarna, Nexen Winguard SUV.
pista
Nokian WR nu s-a facut de rusine nici la Madaras. Un Forester si un OBK era echipat cu ele. La tractiune nu erau diferente mari fata de celelalte cauciucuri, in schimb stabilitatea laterala lasa de dorit. (sau poti considera chiar fun, dar poate deveni periculos)
Alte doua masini aveau Pirelli Sottozero. Dupa cele observate de mine sunt foarte bune pe zapada.
Un alt OBK avea Vredenstein. Pe un Forester nu mai retin exact ce anvelope de iarna erau...dar masina s-a miscat bine.
subidriver
QUOTE (pista @ Feb 1 2009, 08:51 PM) *
Pe un Forester nu mai retin exact ce anvelope de iarna erau...dar masina s-a miscat bine.

Parca BF Goodrich.
Mircea104901
BF Goodrich Winter Slalom.
Dimensiune mai mare 215/65R16. Masina s-a inaltat vizibil ca si garda la sol, desi matematic trebuie sa fie doar 1 cm.
pista
CITAT(Mircea104901 @ Feb 2 2009, 01:28 PM) *
BF Goodrich Winter Slalom.
Dimensiune mai mare 215/65R16. Masina s-a inaltat vizibil ca si garda la sol, desi matematic trebuie sa fie doar 1 cm.


Oara numai asta e explicatia la comportamentul bun al masinii sau si experienta de condus in off-road ?
Mircea104901
QUOTE (pista @ Feb 2 2009, 10:08 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Feb 2 2009, 01:28 PM) *
BF Goodrich Winter Slalom.
Dimensiune mai mare 215/65R16. Masina s-a inaltat vizibil ca si garda la sol, desi matematic trebuie sa fie doar 1 cm.


Oara numai asta e explicatia la comportamentul bun al masinii sau si experienta de condus in off-road ?

smile.gif

Experienta nu am foarte multa smile.gif
Invatam impreuna la intalniri, ca, la cati suntem nu putem ramane impotmoliti.
G e o r g e
avea vreunul sufa la el ?

eu am mers doar pe vredestein si sunt foarte foarte ok gumele .
andrei5130
QUOTE (Mircea104901 @ Feb 2 2009, 02:28 PM) *
BF Goodrich Winter Slalom.
Dimensiune mai mare 215/65R16. Masina s-a inaltat vizibil ca si garda la sol, desi matematic trebuie sa fie doar 1 cm.


Spune-mi si mie te rog de unde ai luat BF GOODRICH, eu cand am fost la reprezentanta in Th Pallady nici nu stiau ca masinile lor de competitie cu asa ceva sunt incaltate ....
Mircea104901
QUOTE (G e o r g e @ Feb 2 2009, 12:49 PM) *
avea vreunul sufa la el ?

eu am mers doar pe vredestein si sunt foarte foarte ok gumele .


smile.gif
tot timpul am sufa la mine smile.gif de obicei noua, pentru ca le rup smile.gif

BF Goodrich ... le-am luat de la un depozit. Cei de acolo (cred ca din Ploiesti) faceau lichidare de stoc. Initial mi-au spus ca au 4 buc. Dupa ce am facut comanda si am platit(am luat si altele nu numai pe astea) mi-au spus ca-s doar 3. Am zis: oi gasi eu inca unul prin Romania.
Ei bine, nu! Si nici in Europa. Asa ca mi-am comandat din Canada. Daca stiam cat o sa ma coste... nu mai comandam si le vindeam. Imi luam alta marca.
Acum ca le am probat spun ca merita.
Un articol relevant: http://www.auto123.com/en/news/car-news/al...=57640&pg=1
M A R I A N
QUOTE (andrei5130 @ Feb 2 2009, 03:57 PM) *


Foarte tari pentru vara dar din pacate se pot aduce doar din State (eu personal nu am vazut in Europa).
Am vrut eu pentru TS dar ma costa ~250 $ numai transportul unei anvelope... confused.gif
Deocamdata, din ce am vazut eu, anvelope ceva mai deosebite si aproape mereu pe stoc au pe site-urile www.cauciucuridirect.ro, www.tireshop.ro si www.webtire.eu
Bineinteles, trebuie cautate si pe site-urile autohtone dar de obicei trebuie sunat si asteptat ca sa aduca pe stoc.
Eu am cautat de m-am cocosat Nokian Hakkapeliita R pentru Outback dar nici macar asa zisul unic importator www.marso.ro nu le aduce...Daca aude cineva ca exista ratacite prin vreun depozit il rog sa ma anunte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.