IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

producatorii auto...

This topic is about producatorii auto..., the author, Iulian HondaFan, wrote about: In 2004 Hyundai a vandut 2 283 298 vehicule cu 16% mai mult decat in anul precedent. Venitul net 20,8 miliarde$. 1,732,867 din acestea au fost vandute ... To read more just scroll down

10 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> producatorii auto...
Iulian HondaFan
post Mar 6 2005, 12:23 AM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



In 2004 Hyundai a vandut 2 283 298 vehicule cu 16% mai mult decat in anul precedent. Venitul net 20,8 miliarde$. 1,732,867 din acestea au fost vandute in afara Coreei (+29.6% fata de 2003). Uzinele grupului sunt in principal in Coreea de Sud, dar grupul are acum operatiuni de productie in Turcia, Egipt, India, China, Indonezia, Malaiezia care au scos 448 184 vehicule anul trecut.

Compania a inceput productia de autovehicule in 1968 ( dupa inceperea activitatii la Dacia!!!) prin productia modelului Cortina facut sub licenta Ford ( care a furnizat initial inclusiv liniile de montaj si echipamentele industriale necesare) are acum 5000 de dealershipuri in 193 de tari. In 1996 produsese deja 10 milioane de autovehicule.

Compania angajeaza 50 000 de persoane.

Cele mai populare modele Hyundai in 2004 au fost:

1) Getz ( numit Click pe piata asiatica) 197 198 buc, produs in Coreea, India, Taiwan.
2) Santa Fe 193 393 buc ( produs exclusiv in Coreea)
3) Elantra/Avante 182 500 buc ( Coreea, India, Taiwan, Malaiezia)
4) Accent/Verna 146 870 ( Coreea, Turcia, Egipt, Malaiezia, Indonezia)
5) Sonata 124 056 buc ( Coreea, India, Malaiezia)

subsidiarul Kia angajeaza 30000 persoane si a produs 1,1 milioane vehicule anul trecut. din cele 831000 de vehicule vandute in afara Coreei 180 000 au fost vandute in Europa. compania a totalizat vanzari de 12 miliarde $.

Kia este cel mai vechi producator de vehicule din Coreea. Compania a fost fondata in 1944 ( tara se afla inca sub ocupatie japoneza). In 1946 au inceput sa produca biciclete. In 1960 au produs prima motocicleta, iar anul urmator prima motofurgoneta cu 3 roti. In 1973 au produs primul motor din Coreea. Anul urmator au inceput productia modelului Brisa, primul vehicul de conceptie coreeana. In 1979 au inceput sa produca sub licenta Peugeot 604 si Fiat 132 pt. piata locala si asiatica, apoi in 1986 sub licenta Ford modelul Pride ( Ford Festiva). In 1993 au vandut primul vehicul in Europa o Kia Sephia. In 1998 au fost preluati de Hyundai. In 2002 au trecut de limita de 10 milioane de vehicule produse.


daca ne uitam la ce au fost si unde au ajuns acesti coreeni si ne aducem aminte ca Romania facea avioane inca inainte de al doilea razboi mondial dar in 2000 inca producea Dacia 1300... wallbash.gif .. si Multumim din inima Partidului! :puke:


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 6 2005, 10:46 AM
Post #42


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Lasa, nu te oftica asa.... se putea si mai rau smile.gif Anglia a facut parte integranta din istoria auto si a aviatiei si acum sunt out of space si cu una si cu alta... in afara de cateva sute de masini de gen Aston Martin care au si alea motoare cumparate mai fac ceva de capul lor? Rolls Royce a supravietuit datorita turbinelor, iar acum sunt preluati... ce te mai miri ca dacia sunt in aceeasi situatie?
Vorba lui Vasile, vine invazia galbena si ne calmeaza pe toti biggrin.gif Producatorii europeni ramasi fie fac aliante cu ei, fie vor fi probabil inghititi cu fulgi cu tot.
Adevarul e ca o si merita, sunt lenesi, fac greve, masini de o calitate indoielnica si scumpe....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Mar 6 2005, 11:58 AM
Post #43


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Rolls Royce se situeaza printre primii producatori din lume la motoare pentru avioane.......
Atat Boeing cat si Airbus au multe modele echipate cu motoare RR......


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 6 2005, 01:57 PM
Post #44


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai asta am spus si eu. Turbinele i-a tinut in viata, nu masinile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 6 2005, 02:25 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



..si Aston Martin e preluat de Ford ca si Jaguar, Land Rover. Iar Rolls Royce e la BMW, dar nu stiu daca e vorba numai de divizia auto ( au facut 15 masini sau mai multe in 2004? biggrin.gif )...

cat priveste aviatia englezii sunt cuplati cu francezii in Airbus si mai fac si ceva avioane proprii...

chestia cu coreenii este ca in 1945 erau mai saraci si rupti in fund decat noi, au avut si un razboi civil care a ras binisor si ce mai era cat de cat, iar in 50 de ani sunt printre primele 30 de tari ale lumiii ca nivel de dezvoltare si au cateva concerne care realmente sunt de top mondial Hyundai, Samsung, LG... singura consolare a noastra este ca aia din nord o duc rau de tot, asa ca pe ansamblu sunt pe la nivelul nostru blush.gif ...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Han.solo
post Mar 6 2005, 03:01 PM
Post #46


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 219
Joined: 5-February 05
Member No.: 39.882



Pai da, bine ai spus ca ne comparam cu cei din nord. Comunism la ei, comunism la noi.
Iar despre invazia galbena, lasa sa vina ca poate se mai trezesc din amorteala si ceilalti producatori. Cei mai de cacao sunt cei trei magnifici (GM, Ford si DCX); in general in SUA o mare corporatie este similara unei intreprinderi de stat de la noi (in primul rand productia pe stoc, lipsa flexibilitatii, management lenes si lipsit de o viziune reala, lipsa de respect fata de clienti si fata de proprii angajati, etc). Se stie ca un muncitor la Toyota sau Honda este mai bine motivat atat financiar cat si emotional sa faca lucru de calitate si sa semnaleze problemele.
Probabil si la coreeni e la fel, altfel nu vad cum Hyunday a ajuns atat de sus. Mai sunt si exceptii insa (Daewoo).


--------------------
Toyota Corolla 1.4D4D sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 6 2005, 03:02 PM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



PSA=Peugeot -Citroen au vandut anul trecut 3 375 300 masini o idee mai mult decat in 2003 ( 3,286 mil.). veniturile au fost de 56,8miliarde de Euro, (75 miliarde $) cu un profit net de 1,35 miliarde de Euro (1,8miliarde $).

Se pare ca Grupul Hyundai i-a depasit deci si pe PSA cu putintel ( vanzari totale de 3,383 milioane de vehicule). Cifra totala a veniturilor lor este mai mica 32,8 miliarde $ ( multe masini vandute de ei probabil sunt mai ieftine si PSA s-ar putea sa vanda si mai multe componente) dar profitul net al operatiunilor coreenilor este mai mare... marginea de profit a grupului Hyundai a fost de 6,6% in vreme ce francezii au scos numai 2,8%...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 6 2005, 05:36 PM
Post #48


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(george39889)
Cei mai de cacao sunt cei trei magnifici (GM, Ford si DCX); in general in SUA o mare corporatie este similara unei intreprinderi de stat de la noi (in primul rand productia pe stoc, lipsa flexibilitatii, management lenes si lipsit de o viziune reala, lipsa de respect fata de clienti si fata de proprii angajati, etc)...


perfect adevarat cu atitudinea si atmosfera generala a marilor corporatii americane. eu am ramas stupefiat cand am vazut ce poame sunt si ce chiul masiv se trage de angajatii Chrysler si Delco-Delphi de aici...

totusi Chrysler a avut un an 2004 bunicel, chiar mai bun decat firma sa patron Daimler care-si cam pierde aura de producator de super-masini...

DCX a vandut 4,7 milioane vehicule in 2008 in crestere cu 8% fata de anul precedent. Veniturile totale au fost de 189 miliarde$ (142 miliarde Euro) iar profitul net de aprox. 3,32miliarde$ (2,5 miliarde Euro) -N.B. cifrele anuntate de DCX sunt diferite de cele publicate anterior de The Economist unde DCX figura cu un profit de numai 800mil $. grupul a facut investitii masive de 8,5 miliarde $.

DCX angajeaza 385 de mii de persoane ( din care 183000 in Germania si 98000 in USA).

Grupul Mercedes a vandut aprox. 1,23 mil. masini ( o crestere de vreo 9000 buc fata de anul precedent). marca Mercedes a fost in scadere cu 2% fata de 2003 dar Smart a crescut cu 22% gratie introducerii modelului Forfour.

grupul Chrysler a vandut 2,8 mil vehicule ( 2,2 mil numai in USA) in crestere cu 5% fata de anul precedent si a redevenit profitabil dupa ani de pierderi masive care au exasperat Stuttgartul. Noile Chrysler 300/Dodge Magnum, noua versiune a SUV-ului Dodge Durango, noul Jeep Grand Cherokee precum si hibridul monovolum-SUV Chrysler Pacifica sunt modele de mare succes in America. Primele 3 si camioneta Dodge Ram au ca optiune motorul care a innebunit America: 5,7l V8 Hemi de 340CP si care se vinde ca painea calda in ciuda preturilor in crestere ale benzinei :angel: .

DCX este si cel mai mare producator mondial de camioane si masini comerciale si anul trecut a fost f. profitabil pe aceasta piata. Divizia de vehicule grele a DCX a vandut 712200 buc cu 42% mai multe decat in anul precedent. DCX a preluat si divizia de vehicule comerciale a Mitsubishi (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Company, MFTBC) cu tot cu datoriiile acesteia de 800 milioane $, desi Mitsubishi au platit cateva sute de milioane de $ daune catre DCX pentru matrapazlacurile facute de unii din managerii Mitsu.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 7 2005, 04:09 AM
Post #49


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Iata si VAG 2004:

vanzari 5.079.000 buc. ( +1,3% fata de 2003) si venituri 88,9 miliarde Euro (118 mld $) in crestere 4,9%.

profitul net a fost de numai 716 mil Euro, in scadere 28% fata de anul precedent.

nu prea stralucit. In USA firma a avut un an si mai mizerabil cu o scadere a vanzarilor de aproape 30% in special datorita gamei invechite, a esecului Phaetonului precum si unui entuziasm moderat al americanilor fata de Touareg...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 6 2005, 04:32 AM
Post #50


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



topul producatorilor in UE 2004 dupa vanzari:

1) VAG 2624mii buc/ +1,6%

2) PSA 2036mii/-3,3%

3) Ford 1584/+4%

4) Renault 1489/ -1,1%

5) GM (fara Daewoo) 1393,5/ +0,6%

6) Fiat Auto Group 1055/ 0 (se pare ca sfarsitul de an a fost mai bun pt. Fiat)

7) DCX 922/ -1%

8) Toyota 725,5/ +7%

9) BMW group 703/+12,2%

10) Nissan 366/-8,2%

restul lume... dar de remarcat cresterile spectaculoase ale: Kia 44,4%, Hyundai +22%, Mazda+19%, Honda +13%...

pe ansamblu piata europeana a fost in crestere cu 1,8% deci orice crestere sub acest nivel e defapt pierdere de cota de piata.

vanzari totale pe tarile UE in 2004: 14,775 milioane ( de notat ca nu se includ si noile tari aderate in care s-au vandut aprox. 550mii de masini, dar ele vor fi incluse incepand cu 2005).

"Premiatii" anului 2004: BMW, Toyota si Hyundai-Kia


...si piata europeana in 2005( primele 2 luni):

1) VAG 408k buc. vandute/-2,5% fata de primele 2 luni din anul precedent

2) PSA 347,5/-2,6%

3) Ford 259/-6,7%

4) Renault 239/+0,6%

5) GM ( incluzand Daewoo/Chevrolet) 226,5/ +3,4%

6) Fiat Auto Group 211k/ -17,8%

7) Toyota 136/ -4,8%

8) DCX 134,5/ -5,1%

9) BMW group ( BMW+Mini)93/ +11,8%

10) Nissan 58/-17,4%

restul lume...

de notat cresteri mari la Kia (+63%), Honda (+9,5%) si Mitsubishi (+8%)..

pe ansamblu piata europeana este in descrestere de aprox 3%... asta in conditiile in care sunt incluse si cele 12 nou aderate...

f. slab inceput, economia europeana se pare ca e inca in suferinta...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 6 2005, 08:23 AM
Post #51


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E al treilea an consecutiv de economie in regres....
Franta are cel mai ridicat somaj din ultimii nu stiu cati anii, si e in continuare in crestere. Benzina se scumpeste, motorina la fel, e normal ca piata auto sufera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 7 2005, 05:15 AM
Post #52


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



in sfarsit am gasit clasamentul ( dupa Autonews Europe) celor mai bine vandute modele din UE in 2004:

1) VW Golf 550mii buc ( in crestere de la 495mii in 2004)

2) Peugeot 206 cu 502,5mii buc ( 491,5mii in 2004)

3) Peugeot 307 450mii in crestere usoara

4) Renault Megane 407

5) Ford Focus 402 in scadere, sa vedem prestantantele noului Focus2

6) Renault Clio 377,5 ( in scadere mare de la 461,5 mii buc in 2004)

7) Opel/Vauxhall Astra 361 ( crestere neconvigatoare de numai 11000 buc. desi noua Astra e in vanzare de la inceputul lui 2004)

8) Opel/Vauxhall Corsa 329,5

9) Ford Fiesta 311

10) Renault Scenic 307,5

"proiectul Megane" este cel mai bine vandut cuplu de modele ( include Megane si Scenic)..

vanzarile lui 206CC ( coupe cabriolet) nu sunt incluse cu celelalte 206... in 2004 cele 2 adunate depaseau Golf.

nu stiu daca in cifrele date pentru Golf e inclusa si Bora.

Fiat Punto care anul trecut ocupa pozitia 7 a disparut de pe lista si odata cu el si numele Fiat din acest top...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Han.solo
post Apr 10 2005, 04:53 PM
Post #53


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 219
Joined: 5-February 05
Member No.: 39.882



Forbes a facut un clasament cu cele mai bune sedan-uri din 2005.
Sursa: http://www.msnbc.msn.com/id/7407441/
"Best 2005 sedans
Car Price range Base price
• Toyota Prius $20,000 - $25,000 $21,415
• Acura TSX (tie) $25,000 - $30,000 $27,760
• Toyota Avalon(tie) $25,000 - $30,000 $26,350
• Lexus ES 330 $30,000 - $35,000 $32,175
• Volvo S80 $35,000 - $40,000 $37,060
• Lexus GS $40,000 - $45,000 $42,900
• Acura RL $45,000 - $50,000 $49,670
• Lexus LS 430 $50,000 - $60,000 $56,226
• Audi A8 $60,000 - $70,000 $67,310
• Volkswagen Phaeton $60,000 - $70,000 $67,565
• BMW 7 Series $70,000 - $80,000 $70,595
• Bentley Arnage (tie) $80,000 and above $215,000
• Maybach 62 (tie) $80,000 and above $377,750
• Rolls-Royce Phantom (tie) $80,000 and above $320,000"


--------------------
Toyota Corolla 1.4D4D sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 11 2005, 12:10 AM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



sa facem precizarea ca Acura TSX este cvasi-identica cu Honda Accord europeana cu motorul de 2,4l iVTEC... ( motorul e setat la 200CP pt. America si la 190CP pt. Europa).


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Han.solo
post Apr 11 2005, 07:12 AM
Post #55


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 219
Joined: 5-February 05
Member No.: 39.882



Un lucru care le-a scapat celor care au facut topul este ca Prius-ul este hatchback, nu sedan!


--------------------
Toyota Corolla 1.4D4D sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 12 2005, 01:16 AM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



mda, Prius e practic un lift-back dar pe mai toate clasificarile locale e mentionata la sedane...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 1 2005, 07:00 PM
Post #57


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Honda 2004:

vanzari masini 3,242mil. buc, motociclete 10,2 milioane ( in Asia a vandut 8mil. de motociclete!!!)

valoare vanzari 80,5 mld$

profit net 4,5 mld. $

53% din vanzarile firmei ca valoare si 60% din profituri se intampla in America de Nord.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 4 2005, 05:55 PM
Post #58


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si nr. 1 mondial: GM 2004

vanzari: 8,24mil buc:

5,46mil in America de Nord din care 3,2mil camionete si SUV-uri;
1,71mil.in Europa;
0,77mil in America de Sud Africa si Asia de Sud si Vest;
0,29 in Asia-Pacific.

ca valoare vanzarile auto ale GM in 2004 au fost de 193mld. $.

profit: 2,82mld $ dar afacerile auto au avut per total pierderi de 89mil.$. din fericire GMAC compania financiara si de asigurari a GM a scos un profit de 2,91mld $.


pe regiuni in America de Nord GM auto a scos 1,58mld $ profit, GM Asia Pacific a scos de asemnea profit 0,73mld$ in timp ce grosul pierderilor au venit de la GM Europe -0,97mld. $ si din contributiile GM in alte companii auto care au inregistrat pierderi de1,5mld $ ( gaura cea mai mare au fost cei 2,2 mld$ dati pe divortul de FIAT).

cote de piata:

America de Nord 27%,

Europa 9,5% ( 14% in UK si 10,5% in Germania),

pe pietele combinate ale Americii de Sud si Centrale (tot ce la sud de Mexic), Africii si Asiei de Sud si Vest cota a fost 17% iar in Brazilia chiar de 23% depasind pe Fiat.

Asia-Pacific 5,2% cu aproape 20% in Australia si 10% in China.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 4 2005, 06:19 PM
Post #59


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



who cares...

dar daca tot m-am documentat...

piata auto braziliana in 2004: 1,483 mil. vehicule (+10%)

principalele marci si cota lor de piata:

1) GM 24% (in crestere cu 9,4%)

2) FIAT 23,4 (+2,3%)

3) VAG 22,4 (+14%)

4) Ford 11,6 ( +13%)

5) PSA 4,3% (+13%)

japonezii se pare ca nu sunt interesati de loc... ca si Renault.

modelele cele mai vandute:

1) VW Gol 13,5% ( un fel de Polo sumar)

2) FIAT Palio 11,7% ( Albea locala)

3) Chevrolet Celta 11,1%( care e inspirat de Suzuki Swift, GM l-a facut si in USA pana acum vreo cativa ani)

4) Chevrolet Corsa 7,8%

5) Fiat Uno 7,1%...

interesant ca exemplu de piata auto intr-o tara in curs de dezvoltare si care , pe hartie, sta mai bine decat Romania ca PIB/cap de locuitor...

de asemenea Brazilia interzice dieselele pe masini personale evita sa ridice aceste restrictii deoarece colecteaza taxe mari pe benzina in timp ce motorina este taxata minim pt. a incuraja transporturile comerciale... de aceea alternativa economica locala este alcoolul care e f. ieftin acolo.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 4 2005, 06:40 PM
Post #60


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



pe primul trimestru din 2005 fiat e in top in brazilia, cu 24.6% din piata. E urmat de vw si chevrolet.
Palio e si in europa de vest, desi nu foarte popular... albea e doar in europa de est din cate stiu

in brazilia vw produce si un soi de polo care se cheama fox si pe care se spune ca vor sa-l aduca si in europa ca sa concureze cu logan si alte modele ieftine. Il vor tine in mod intentionat submotorizat ca sa nu concureze polo.

Renault se pare ca are si el planuri sa se bage pe piata braziliana, cu Loganul. Vor sa-l produca local, si va avea alta denumire comerciala. Se pare ca Logan va deveni cel mai vandul model renault.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 07:27 PM