Help - Search - Members - Calendar
Full Version: producatorii auto...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
Iulian HondaFan
iata clasamentul mondial al vanzarilor auto pe producatori mondiali in 2003 ( in mil de bucati):

1) GM 8,758 ( include Hummer -desi nu are control asupra producatorului are drepturi exclusive de distributie si vanzare a marcii-, Opel/Vauxhall, Saab, GM Daewoo, Holden- marca australiana)

2)Toyota 6,784
(include Daihatsu si Hino- marci asiatice si Scion -marca americana)

3)Ford 6,542
( nu include Mazda unde Ford are cota dominanta dar nu majoritara)
(include Volvo cars, Jaguar, Aston Martin, Land Rover)

4) VAG 5,015 ( include in afara marcilor europene populare si Bentley, Bugatti si Lamborghini)

5) DCX 4,356 (Mercedes-Benz, Smart, Chrysler group, si marcile de camioane Freightliner, Setra, Sterling, Western Star, TBB - este producatorul mondial nr.1 de camioane)

6) PSA 3,286 (=Peugeot si Citroen)

7) Hyundai 3,046 ( include Kia)

8) Nissan 2,968, nu are subsidiari

9) Honda 2,910, nu are subsidiari

10) Renault Group 2,388
(dar daca il consideram impreuna cu Nissan unde este actionar majoritar ar fi nr 4 mondial)
(camioanele Renault sunt insa in posesia Volvo Truck Co. care au ramas o companie independenta si au si posesia celebrei marci de camioane Mack aici in USA)

11)FIAT 1,99 ( include Ferrari, Maseratti si Iveco)

12)Suzuki 1,825 ( include marca asiatica Maruti)

13)Mitsubishi 1,354

14) BMW 1,104 ( include Mini si Rolls Royce)

15) Mazda 1,068

16) First Automotive Works-FAW 0,861
( producator chinez care este si principalul partener al VAG in China, VAG este producatorul nr. 1 pe piata chineza)

17) Shanghai Automotive 0,848

18) AutoVaz 0,710

19) Fuji Heavy Industries( producatorul marcii Subaru) 0,544

20) Isuzu Motors 0,510
Doru25169
Se pare ca Renault tinteste sus de tot in acest top. Si am 2 motive:
- in primul rand prin pachetul majoritar de la Nissan
- prin achizitionarea Dacia. Dadeau sefii Renault niste cifre de vanzari pentru intruchiparile proiectului X90 de te dadeau pe spate.
Tinand cont ca vreau sa fac un upgrade de Dacie la scurt timp dupa aparitie, nu pot sa zic decat: Hai Renault! :cheers:

PS: Nu stiam ca Nissan are vanzari atat de mari. Banuiesc ca o mare parte sunt in SUA. As fi curios sa vad un clasament al vanzarilor de automobile in state, chiar o detaliere pe modele. Un link imi e deajuns, engleza ma ajuta la nevoie.
Iulian HondaFan
eu am luat datele de pe autonews.com unde insa pt. acces ai nevoie de permis platit e 10$ pe saptamana, eu iau din cand in cand unul si imi mai scot date... cum puteti ghici imi plac statisticile. datele le am pe fisiere adobe care sunt f. mari si nu le pot trimite de pe hotmail unde am cont.

un link pt. top 10 vanzari pe modele aici:

http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/...28/article.html

clasamentul pe 2003 in USA pe marci (mii buc) la turisme:

1) Toyota 858

2) Chevrolet 799,5 ( principala marca a GM)

3) Ford 792

4) Honda 706,5

5) Nissan 419,5

6) Pontiac 409,5 ( asa-numitul BMW al GM-ului, dar cred ca ... ar vrea ei)

7) Hyundai 299

8) Dodge 298,5 ( marca populara a Chrysler group)

9) VW 281,5

10) Chrysler 266

11) Buick 259,5 ( marca de near luxury a GM)

12) BMW 200

13) Saturn 189,5 ( alta marca GM pe care o promoveaza ca "european style" si "german engineering", echivalentul Opel cumva, dar ca de obicei... a lot of BS from GM)

14) Subaru 187

15) Mercedes 186,5


Cum se vede producatorii americani sunt in minoritate pe acest segment si nu cred ca au capacitatea tehnologica sa ii mai disloce pe japonezi de pe pozitiile pe care acestia le ocupa, ba chiar se pare ca japonezii si coreenii isi vor intari pozitiile.
Iulian HondaFan
clasamentul la vanzari pe 2003 in USA la camionete si SUV-uri mari bazate pe camionete. din 2002 americanii cumpara anual mai multe masini bazate pe camionete decat turisme ( cifrele to in mii de buc):

1) Ford 2094

2)Chevrolet 1843

3) Dodge 924,5

4) Toyota 737,5

5) GMC 563,5 ( marca traditionala de camionete a GM)

6) Honda 472,5

7)Jeep 440,5 ( parte a Chrysler group)

8) Nissan 256,5

9) Chrysler 198

10) Lexus 133

dupa cum se vede americanii domina copios dar japonezii s-au infiltrat deja si in acest segment.
Iulian HondaFan
clasamentul total pe marci USA 2003 (mii buc):

1) Ford 2886,5

2) Chevrolet 2642,5

3) Toyota 1595,5

4) Dodge 1223

5) Honda 1179

6) Nissan 675,5

7) GMC 563,5

8) Pontiac 475,5

9) Chrysler 463,5

10) Jeep 440,5

11) Hyundai 400

12) Buick 337

13) VW 302,5

14)Saturn 271

15)Lexus 260

16)Mazda 259,5

17)Mitsubishi 257

18)BMW 241

19)Kia 237,5

20)Mercedes 218,5

21) Cadillac 216
Iulian HondaFan
si ca sa avei o idee de diferentele intre ceea ce cumpara americanii si ceea ce cumpara europenii iata top 20 pe modele intre USA si UE side by side:

BEST SOLD NAMEPLATES IN 2003
USA EUROPE
1. Ford F-Series 821,865 1. Volkswagen Golf 494,832

2. Chevrolet Silverado 684,302 2. Peugeot 206 491,687

3. Dodge Ram 449,371 3. Renault Clio 461,369

4. Toyota Camry 413,296 4. Peugeot 307 440,421

5. Honda Accord 397,750 5. Ford Focus 440,383

6. Ford Taurus 300,496 6. Opel/Vauxhall Corsa 366,535

7. Honda Civic 299,672 7. Fiat Punto 361,856

8. Ford Explorer 268,644 8. Renault Megane 354,814

9. Chevrolet Impala 267,882 9. Opel/Vauxhall Astra 350,015

10. Chevrolet Trail Blazer 261,337 10. Volkswagen Polo 344,169

11. Toyota Corolla 257,696 11. BMW 3 series 320,029

12. Chevrolet Cavalier 256,550 12. Ford Fiesta 310,774

13. Dodge Caravan 233,394 13. Citroen C3 290,666

14. Ford Focus 229,353 14. Audi A4/S4 260,931

15. Ford Ranger 209,117 15. Volkswagen Passat 259,362

16. Jeep Grand Cherokee 207,479 16. Renault Scenic 250,317

17. Nissan Altima 201,240 17. Opel/Vauxhall Zafira 224,728

18. Chevrolet Tahoe 199,065 18. Mercedes C class 220,168

19. GMC Sierra 196,689 19. Ford Mondeo 199,370

20. Ford Expedition 181,547 20. Citroen Xsara Picasso 198,099


de remarcat ca USA cu o populatie ( 293 mil) mult mai mai mica decat EU (380 mil)are o piata auto mai mare cu peste 1.5milioane de buc... 16.675.704buc vs 14.917.912 buc. in 2003.

datele sunt inainte de noua extindere dar nu cred ca ar arata mai favorabil EU nici dupa aceasta extindere... apropos, dupa extindere UE are o populatie de 453mil... cred ca piata rezultata este cea mai mare din lume ca putere de cumparare, sau doar putin sub zona NAFTA: USA, Canada & Mexic, care pana in prezent era cea mai mare. dar China e intr-o crestere economica accelerata si in urmatorii 20 de ani se prevede ca va deveni cea mai mare putere economica a lumii.

e clar ca america este o tara super-energofaga... nu e de mirare de ce majoritatea americanilor au sprijinit razboiul din Irak...

sunt doar 2 perechi in care modelul american din lista de mai sus este mai mic sau mai economicos decat cel european corespunzator!!! dar in multe cazuri diferentele de gabarit se apropie sau depasesc dublul!!!
Doru25169
Multumesc Marius! Apreciez promptitudinea ta!

Sunt total coplesit de numarul de masini mari comercializate in state. Nu ma asteptam.
Am mers o singura data cu Ford F-150 al unui prieten din Braila. Masina e Forta Bruta, iar consumul (benzina) imens. Am apreciat spatiul interior, dar nu o vad nici acum ca masina de oras. Dar scopul era nobil: masina era adusa in Ro pentru a merge prin Insula Mare a Brailei, care e un imens teren agricol. Mai mult, pritenul meu avea sarcina ca folosind F-150 si ATV-ul din remorca sa faca cercetari in teren si harta terenului.

Cu 419500 unitati in 2003 Nissan nu pare a avea America drept principala piata de desfacere. Asta reprezinta cam 10,5% din vanzarile totale (termin ASE-ul si cred ca de aia sunt pasionat si de astfel de topuri si procentaje). Cineva din state zicea pe undeva pe forum ca nu se da in vant dupa camionete, dar ar tine un timp un H2 doar pentru a-l speria pe vecinu.

Cred ca in Europa isi spune cuvantul si sistemul de strazi gandit pentru muuult mai putine masini. De aceea o masina micuta poate fi mult mai practica (ieri am auzit-o pe maicamea ca daca tot mi-a lasat mie dacia isi ia Matiz, desi nu prea cred pentru ca ii place sa se dea cu ML de la servici). Si pe aici camionetele nu prea impresioneaza, cel putin nu atat de mult.

Pentru fisierele mai mari iti dau cu cea mai mare placere contul meu de pe spymac.com, unde am 1Giga spatiu si cred ca se poate trimite aproape orice cu el. Asta, bineinteles, daca ai timp.
Iulian HondaFan
initial am facut o greseala de stenografie: productia mondiala a Nissan este 2,968 mil, in USA vand per total 675000, deci piata USA e aproape 23% din afacerea firmei. vanzarile europene sunt vreo 400000 ( un alt 13.5 % din totalul firmei). grosul este probabil in Asia, stiu ca masinile Nissan sunt populare si in orientul mijlociu, africa si america de sud desi acestea nu sunt piete f. mari, dar se aduna.

Honda este marca ne-americana cu cel mai mare procentaj al vanzarilor in USA: din 2.9 mil buc vandute mondial aproape 1.2 mil sunt vandute aici ceea ce reprezinta 41% din totalul firmei si 7.2% din piata US ( dpdv al profitului Honda culege mai mult de 50% aici in state). in europa au o prezenta f. limitata ( 235000buc, aprox 1.5% din piata europeana si 8% din totalul pt. firma) dar cred ca se vor extinde. zic asta pt. ca gama lor de produse este apropiata de gusturile europene si f. competitiva la raport pret-valoare. Honda are o penetratre relativa si mai buna in Canada de aproape 10% din piata ( Canada are si ea raportat la nr. de locuitori o piata f. activa aprox 1.5 mil pe an, populatia fiind de 32 mil).

I kind of went a little bit overboard with these statistics...
Iulian HondaFan
Iata o compilatie a vanzarilor in USA pe producatori in USA in primele 8 luni ale 2004 in comparatie cu perioada similara din 2003, procentajul din coada reprezinta diferenta fata de anul trecut:

1)General Motors****3,129,900 vs 3,188,072 –1.8%

In ciuda programului agresiv de reduceri de preturi de 2 pana la 6000$ pe masina si/sau dobanda 0% la majoritatea modelelor sale ( pacat ca nu se face si in Ro chestia asta de catre cineva :!: ), GM o ia la vale, si cred ca asta e numai inceputul...abia de curand stabilor de la GM le-a trecut prin cap ca facand asemenea reduceri desi ii ajuta pe termen scurt duce la deprecierea masinilor tuturor proprietarilor de masini GM si in final lumea va evita marcile sale tocmai din acest motiv.
de prin 1920 GM este cel mai mare producator auto din lume.

2)Ford Motor Co.*** 2,241,525 vs. 2,355,342 –4.8%,

continua caderea desi ceva mai incet, toata lumea asteapta noile oferte din clasa turismelor. faptul ca s-au bazat numai pe SUV si pick-up trucks i-a adus in situatia asta. daca o dau in bara si in urmatorul an s-ar putea sa se duca de rapa de tot :wave: . ramane totusi al 3-lea producator mondial, dar renault -nissan ii sufla deja in ceafa, iar toyota tocmai ce i-au depasit. Ford si ei folosesc reduceri considerabile ca sa-si resusciteze vanzarile desi se vede ca au cam ajuns la fundul sacului.

3)DaimlerChrysler**1,643,757 vs. 1,616,316 1.7%
in sfarsit se pare ca Dieter Zetsche a reusit sa puna divizia Chrysler pe picioare, dar nu inainte ca Toyota sa devina al treilea producator pe piata americana in luna August. Chrysler are oferte noi in clasa turismelor. Chrysler 300 si Dodge Magnum s-au adaugat anul acesta lui Chrysler Pacifica. Aceste 3 sunt cele mai tari modele americane la ora asta. mamutul Dodge Ram :banghead: ramane insa modelul cel mai vandut al firmei aici, desi vanzarile s-au mai molesit.

4)Toyota‡ 1,385,236 vs. 1,273,254 8.8%
imperturbabila si implacabila ca un alergator de maraton in primii 10km Toyota a pus cap compas pe GM si pana la sfarsitul deceniului cred ca o sa-i surclaseze la nivel mondial smile.gif . Camry ramane inima succesului american al firmei, si, cu derivatele, cel mai mare succes al unei platforme auto intr-o piata unde au plecat de la zero cu 30 de ani in urma.

5)Honda† 942,521 vs. 944,719 –0.2%
ceva nu mai merge asa cum ar fi trebuit la Honda, anul trecut si anul acesta vanzarile s-au plafonat :scratch: . Civicul desi ramane cel mai bun in clasa calitativ si ca vanzari, nu a fost ceea ce s-a sperat. poate ca Focus sa fi fost motivul. si ar fi fost si mai rau daca Focusul ar fi fost produs de, sa zicem, Toyota si nu de Ford care stie sa screw-up o masina f. buna producand-o cu picioarele. Accord desi excelent nu a fost in stare sa ia coroana de lauri lui Camry. Oddysey si-a intalnit nasul in noua Toyota Sienna... iata ca si cu o gama de produse ireprosabila succesul este greu de atins.

6)Nissan††† 646,396 vs. 526,023 22.9%
Nissan sub bagheta magica al acestui Carlos Ghosn continua sa uluiasca pe toata lumea cu aceste rate de crestere astronomica. desi multe din produsele sale sunt sub cele ale Honda, faptul ca au o gama mai larga inclusiv SUV offroad si pick-up truck ii ajuta, mai ales pe aceasta piata. dupa ce Honda i-a depasit in anii 90, Nissan a revenit anul trecut pe locul 2 in topul producatorilor japonezi. Ghosn va prelua din ianuarie conducerea executiva si a Renault :bounce: . sa vedem unde va ajunge acest libanez nascut in Brazilia, educat la Paris si care a condus operatiunile Michelin in Brazilia si USA inainte de a veni la Renault. pt. cine nu stie, in 1999 cand Ghosn a luat fraiele la Nissan compania avea 22 miliarde de dolari datorii si era dupa 10 ani de mers din rau in mai rau printre cele mai bolnave companii din Japonia. acum este compania auto cu cea mai mare margine de profit din lume :!: , alaturi de BMW :!: , si cu cresterea cea mai galopanta.

7)Hyundai Group†† 464,319 vs. 444,993 4.3%
isi continua cresterea atat in vanzari cat si in calitatea produselor. nu e Toyota sau Honda, dar sunt acolo unde acestia erau acum 20 de ani. au patruns peste tot in lume, sunt printre cele mai accesibile marci si au produse cu multa valoare pt. pret.

8)VAG‡‡227,081 vs. 261,625 –13.2%,
VW plateste pretul tratarii acestei piete ca o piata secundara :evil: . nici un produs nou anul acesta,dupa ce anul trecut au introdus numai Phaeton (care este mai scump decat un MB S classe si nu vad ca a convins pe mult lume sa plateasca pret de MB pe un VW) si Touareg (care se vinde binisor dar e un produs premium). VW este totusi o masina populara prin definitie, aceasta mutare up-market cred ca a fost un pic exagerata si se pare ca e o idee proasta si in Europa. Audi nu are aici succesul din Europa pt. ca oferta este mult mai variata in segmentul de lux.

9)BMW* 192,569 vs. 185,447 3.8%
isi continua cresterea inceata dar sigura, mai ales in detrimentul lui MB care a pierdut mult aici din lustrul pe care il avea odata.

10)Mazda 185,239 vs. 174,278 6.3%
o duce in sfarsit mai bine dupa 3-4 ani mai prosti, dar masinile ei sunt mai mult pe gustul Europei, unde dealtfel sunt si mult mai de succes. in aceste zile negre pt. Ford, iata ca au la indemana in propria ograda o reteta de succes.

11)Mitsubishi 123,715 vs. 189,118 –34.6%
Mitsubishi e in prabusire peste tot: Japonia, America si Europa :help: . DaimlerChrysler i-au lasat cu fundul in balta, familia de firme Mitsubishi se face ca nu vede si au si ei problemele lor intr-o economie japoneza care isi revine f. timid din recesiune.

12)Subaru 121,888 vs. 130,227 –6.4%
deocamdata schimbarea de generatie a legacy/outback nu a prins dar cred ca pana la sfarsitul anului se va vedea.

13)Suzuki 52,287 vs. 41,658 25.5%
desi ramane un pitic pe piata, suzuki inregistreaza o crestere spectaculoasa gratie lui unchiu' general motors care i-a dat cadou din cuferele decedatului Daewoo: nubira 2 ( Suzuki Forenza) si urmasul lui Leganza ( Verona)

14)Porsche 20,977 vs. 18,038 16.3%

15)Isuzu 19,651 vs. 21,704 –9.5%


Other (estimate) 1,463 vs. 1,731 1.6%

TOTAL 11,398,524 vs. 11,372,545 0.2%

Numbers in this table are calculated by Automotive News based on actual monthly sales reported by the manufacturers and may differ from numbers reported elsewhere.
Source: Automotive News Data Center
Note: Other includes estimates for Ferrari, Lamborghini and Lotus
*Includes Mini and Rolls-Royce
**Includes Mercedes-Benz
***Includes Aston Martin, Jaguar, Land Rover and Volvo
****Includes Saab
†Includes Honda Division and Acura
††Includes Hyundai and Kia
†††Includes Nissan Division and Infiniti
‡Includes Toyota Division and Lexus
‡‡Includes VW, Audi and Bentley
Iulian HondaFan
iata cateva trenduri pe piata auto americana:

1999 firmele americane detineau 68.5% din piata auto, acum detin 59.1%. :pale:

din cele 9.4 procente pierdute Ford a pierdut cel mai mult :cry: 5.3 ( ceea ce inseamna o scadere de peste 20% feliei sale din piata!!!). Chrysler a pierdut 2.6% iar GM 1.5% din tortul cel mare.

Ca sa faca lucrurile si mai dureroase pentru Ford se pare ca anul acesta Chevrolet va deveni din nou cea mai populara marca in USA ( Ford le-au luat titlul in 1986 si l-au detinut fara intrerupere de atunci incoace).

In ceea ce priveste piata turismelor cei 3 mari din Detroit detineau in 1999 55% din piata USA, acum au picat la 44%.

din nefericire :cussing: desi ritmul de crestere a vanzarilor de pick-up truck si SUV s-a diminuat, numai 46% din masinile vandute in USA anul acesta au fost turisme fata de 1999 cand 51.5 % din piata revenea turismelor.

Japonezii au castigat 7% din piata :cheers: , coreenii 1.7%( dar si-au dublat ponderea pe piata din 1999 incoace) iar europenii au luat si ei 0.7% :roll: .

tortul este de 17 000 000 buc pe an...

GM continua sa detina 28% din piata ( in anii '50 GM avea 60% din piata!!!), urmat de Ford cu 18.5%.

marcile straine sub controlul celor 3 si Mercedes sunt considerate ca marci ale tarilor de origine in aceasta statistica.
Iulian HondaFan
iata modelele cu cel mai mare succes anul acesta pe piata americana ( succesul fiind masurat ca raport intre vanzarile de anul cesta fata de cele de anul trecut):

Winners

Toyota Sienna 87.6
Chrysler 300 70.9
Hyundai Sonata 31.3
Chevy Malibu 26.6
Dodge Durango 21.5
Pontiac Grand Prix 18.7

Losers

Ford Ranger –25.2
Ford Taurus –17.2
Chevrolet Cavalier –15.8
Toyota Corolla –13.1
Ford Expedition –12.6
Ford Mustang –11.6
Nicolae30758
Marius, totusi de unde crezi ca vine succesul nissan. este fantastic ce a facut tipul acela acolo. o gramada de executivi americani super scoliti nu reusesc sa faca la GM ce a facut libanezo-braziliano-francezul respectiv. eu cred ca este vorba de viziune si leadership, lucruri pe care nici o scoala de business din lume nu te poate invata. asta se numeste spirit antreprenorial si il ai ori nu. cale de mijloc nu prea exista.
madalina
In literatura de specialitate exista managerul-artist(creaza) si managerul tehnocrat(aplica). Fiecare cu avantajele si dezavantajele lui.
M i h a i
si despre managerul artizan (profesionist) nu ne spui nimic? laugh.gif
Iulian HondaFan
Ghosn este deja un personaj mitologic si clar un tip cu o putere de munca extraordinara ( lucreaza 14-16 ore pe zi si isi forrteaza si colaboratorii in acelasi regim de lucru si realmente a controlat personal cele mai mici detalii ale Nissan) si cu un stil direct care a zguduit si schimbat din temelii o companie rigida si foarte tipicara care era Nissan.

Ce a facut in esenta nu e senzational: a scuturat reteaua de furnizori de subansamble a companiei si a obtinut preturi mai bune pentru cumparaturile firmei, a inchis si concediat pe ici pe colo unde se statea mai pe degeaba si a supravegheat cu atentie creearea unei noi linii de produse care s-a dovedit extrem de bine primita in Asia si USA. cred ca in Europa Renault le-a pus in vedere sa nu ii faca competitie puternica, asa ca performantele pe piata europeana sunt slabe si nu a avut loc o schimbare de gama de produse de amploarea celei de aici.

Ghosn este un personaj extrem de celebru iar in Japonia e realmente adulat.

de la anul va prelua si conducerea Renault si probabil ca va duce la o integrare si mai mare a celor 2 companii, vom mai auzi de el in curand...
Iulian HondaFan
FIAT continua sa fie in corzi desi anul acesta a fost un pic mai bun decat cel precedent, desi compania inca produce cu cel mai mare succes... pierderi.

MILAN (Reuters) -- Fiat is considering all options for its struggling car-making business including the "real live possibility" of exercising a 'put' option to sell Fiat Auto to General Motors, its CEO was quoted as saying on Friday.
Iulian HondaFan
TOYOTA IN EUROPA 2004

Toyota sold a record 715,438* units in the period from January to September 2004, an increase of 11% over the first nine months of 2003. Toyota also enjoyed record unit sales for the month of September, with 86,774 units sold - an increase of 4% over the same month last year. September sales gave Toyota a 5.2% market share** in Europe, up from 5.1% in September 2003. Toyota’s share for the first nine months reached 5.1%, up from 4.8 % last year. On the manufacturing side, in the first nine months, Toyota produced 426,327 cars (+30%), 366,912 engines (+18%) and 142,294 transmissions (+65%) at its plants in the U.K., France, Turkey and Poland.
"Our nine-month sales results - supported by our increased European production capacity - give us every reason to feel confident we will attain our European 2004 sales target of over 900,000 vehicles, " said Dr. Takis Athanasopoulos, Executive Vice-President of Toyota Motor Europe (TME). "This means we expect to enjoy our eighth consecutive year of record sales in Europe, bringing us a step closer to our 2010 challenge of 1.2 million units in annual sales in Europe," Dr. Athanasopoulos added.

Total sales of the Toyota Yaris rose 7% to 180,088 units in the January-September period, compared to the same period the previous year. Corolla sales rose 3% to 143,125 units, while the Avensis was very successful with sales of 116,815 units (+39%). Nine-month sales of the Corolla Verso climbed 24% to 44,744 units, while RAV4 and Land Cruiser sales rose 7% to 86,982 units and 31,461 units respectively. Sales of the Toyota Prius hybrid climbed a spectacular 1,236% to 5,838 units. Lexus sales for the first nine-months increased strongly to 19,634 units (+19%), compared to the same period last year.

For the first nine months, the U.K. was Toyota’s largest national market in Europe, with 114,352 units sold (+6%), followed by Italy (100,185 units; +1%), Germany (92,668 units; +15%) and France (59,831 units; +11%). Toyota sales in Spain, the fifth biggest Toyota market in Europe, grew by an impressive 32% to 42,097 units. Meanwhile, Russia enjoyed the most spectacular growth (+91%), selling 31,761 units.

* Toyota’s European sales figures include all passenger and commercial vehicles in all 25 EU Member states and: Monaco, Andorra, Faro Islands, Greenland, Bulgaria, Romania, Macedonia, Albania, Switzerland, Liechtenstein, Norway, Russian Federation, Belarus, Iceland, Gibraltar, NATO UK, Portugal Exports, Croatia, Serbia & Montenegro, Bosnia & Herzegovina, NATO Germany, Kazakhstan, Azerbaijan, Uzbekistan, Ukraine, Tajikistan, Turkmenistan, Georgia.

** Market share figures include all passenger and commercial vehicles in 16 Western European countries, Poland, Hungary and the Czech Republic.
Iulian HondaFan
BMW in USA 2004

Reuters / January 04, 2005

FRANKFURT -- Riding the biggest product offensive in its history, BMW AG generated record U.S. vehicle sales in 2004 :cheers: and capped it off with an 18 percent surge in December, it said Tuesday.

That brought unit sales for the BMW and Mini brands to a record 296,111 vehicles in 2004, up 7 percent. Turnover of BMW brand models rose 8 percent to 260,079 vehicles, while sales of the Mini brand inched up by 22 cars to 36,032.

BMW's SUVs powered the sales growth last year, up 72 percent to 69,829 units, while BMW car sales dipped 5 percent to 190,250. :cry:

TOTUSI, numai in dec 2004 Ford a vandut 294.270 vehicule :scratch:
Iulian HondaFan
CELE MAI POPULARE MASINI IN USA in 2004 ( in mii buc vandute)

1) Ford F series 939,5 :evil:

2) Chevrolet Silverado 681 :evil:

3) Toyota Camry 427 :cheers:

4) Dodge Ram 426

5) Honda Accord 387 :cheers:

6) Ford Explorer 339

7) Honda Civic :cheers: 309

8) Chevrolet Impala 290

9) Chevrolet Trail Blazer 283.5

10) Ford Taurus 248

11) Dodge Caravan 242

12) Toyota Corolla 238

13) Nissan Altima 236

14) GMC Sierra ( geamanul lui Silverado) 214

15) Ford Focus 208
Iulian HondaFan
Reuters / January 10, 2005

DETROIT -- Toyota Motor Corp., the world's second-largest automaker, on Monday said it boosted sales in Europe by more than 10 percent in 2004 to a record 915,966 Toyota and Lexus vehicles and forecast another bumper year in 2005.

It marked the eighth consecutive year of record sales for the Japanese group in Europe and gave it some 5 percent of Europe's fiercely competitive market, which Toyota estimated to have grown by 2 percentage points last year.

Toyota delivered 24,913 premium Lexus cars -- a rise of 15 percent -- and 891,053 Toyota-brand vehicles in 2004.

"For 2005, Toyota has set the target of selling 980,000 Toyota and Lexus vehicles in Europe," the maker of the Prius hybrid and Land Cruiser off-roader said in a statement at the North American International Auto Show.

Britain was Toyota's biggest European market with 138,097 units sold, followed by Italy, Germany, France and Spain.

Se estimeaza ca in 2005 Toyota va depasi Fiat iar in 2006 Citroen in clasamentul marcilor celor mai populare in Europa.
Iulian HondaFan
QUOTE(Marius-Iulian)
MILAN (Reuters) -- Fiat is considering all options for its struggling car-making business including the "real live possibility" of exercising a 'put' option to sell Fiat Auto to General Motors, its CEO was quoted as saying on Friday.


se pare ca acum au loc tratative la sange intre FIAT si GM prin care grupul FIAT vrea sa forteze GM sa indeplineasca o clauza contractuala mai veche ( atunci cand GM si FIAT s-au aliat si GM a achizitionat 10% din actiunile FIAT) prin care grupul FIAT sa cedeze GM proprietatea asupra FIAT auto. GM nu vrea sub nici o forma si este dispus sa plateasca o suma considerabila ca sa scape de obligatiile asumate anterior.

Deci FIAT vrea sa se vanda strainilor dar GM nu sunt de acord ca italienii sa-si vanda tara... deci GM miroase o paguba mare daca se procopseste cu FIAT...
Laurentiu_007
Incredibil!
Nu ma asteptam ca Hyunai sa aiba un asemenea succes in SUA.bravo lor smile.gif din nou ma surprinde, intr-un mod neplacut de aceasta data,Mercedes;ma asteptam sa vanda mult mai mult peste ocean.

Concluzia mea este ca americanii... nu prea mai sunt americani.
Nicolae30758
intr-adevar hyundai urca puternic. cred ca nu numai ca vanzari dar si ca fiabilitate. am condus un hyundai xg 30 timp de 3 ani si po sa spun ca am fost foarte multumit. consumul cam mare, dar avand in vedere ca era masina de companie...
Iulian HondaFan
revin cu topul marcilor celor mai populare in USA ( mii buc.) in 2004:

1) Ford 2766,5 ( in scadere 4,2% pe ansamblul anului, dar dupa un decembrie f. bun se mentine in frunte)

2) Chevrolet 2747,5 ( + 4% pe ansamblul anului)

3) Toyota 1673 ( +5% pe ansamblul anului)

4) Honda 1195,5 ( +1,5% :cheers: )

5) Dodge 1190 ( -3%, a pierdut pozitia a 3-a)

6) Nissan 855 ( +26% :shock: )

7) Chrysler 588 ( +27% :shock: eforturile de resuscitare ale lui Dieter Zetsche au dat rezultate noile modle Chrysler 300 si Pacifica folosind multe componente comune cu Mercedes fiind f. populare)

8) GMC 582 ( marca numai de camionete si SUV-uri, +3%)

9) Pontiac 474 (-0,3%)

10) Jeep 427 (-3%)

11) :shock: Hyundai 418,5 ( +4.5%)

12) Buick 309,5 ( -8%)

13) Lexus 288 ( +11%, cea mai populara marca de lux)

14) Kia 270 ( +13.7%)

15) Mazda 264 ( +2%)

16) BMW 260 (+ 8%, cea mai populara marca europeana in America :cheers: )

17) VW :cry: (-15,4%)

18) Cadillac 234 (+8,4%)

19) Mercedes 221 (+1,3%)

.. si restul lume...
G e o r g e
nu ma atac pentru ca subaru este si asa o marca exclusivista
Iulian HondaFan
asta nu s-a dorit ca o ofensa pt. Subaru, dar pe lista urmau numai marci cu volum mic si am considerat e cazul sa ma opresc... acolo.

Subaru (poz. 24 pe lista) a fost in 2004 in USA in crestere minima 0.3% ( introducerea noilor Legacy/Outback s-a facut in a doua jumatate a anului) si a vandut 187.400 masini ( 89.500 Legacy/Outback-uri, 58.500 Forestere, 32.200 Impreze si 7300 Baje, Baja fiind varianta double-cab pick-up truck a Outback-ului.
G e o r g e
glumeam si eu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
zefir34016
QUOTE(Marius-Iulian)
revin cu topul marcilor celor mai populare in USA ( mii buc.) in 2004:
[...]
3) Toyota 1673 ( +5% pe ansamblul anului)
[...]
.. si restul lume...

Toyota rulz! :cheers: Go TOY!
Iulian HondaFan
De la masini.ro citire:

"Productia globala a Toyota s-a majorat cu 10,6 la suta in anul 2004, ajungand la valoarea record de 6,723 milioane de vehicule, din care aproape jumatate au fost produse in afara granitelor. In Statele Unite ale Americii, cea mai mare piata de desfacere pentru compania nipona, vanzarile au crescut cu 10,4 procente pana la 2,06 milioane.

Nissan Motor Co., a doua companie auto nipona, a declarat o majorare de opt procente a productiei de vehicole pana la 3,194 milioane unitati in anul 2004. Productia din afara granitelor Japoniei s-a ridicat la cifra record pentru Nissan de 1,775 milioane, cu 18,1 procente mai ridicata decat in anul precedent. Cifra ridicata a vanzarilor Almera si Murano SUV au ajutat la atingerea unor vanzari record in SUA pentru Nissan de 985.989 vehicule, cu 24,1 procente mai mult decat anul 2003. Cifra vanzarilor in Japonia s-a redus cu 4,9 procente in anul 2004 comparativ cu 2003, iar cele din Europa au crescut de asemenea.

La Honda Motor Co., a treia companie producatoare de autovehicule din Japonia, productia globala s-a majorat cu 8,7 la suta in anul 2004, ajungand la valoarea record de 3,181 milioane de vehicule. Atat intern cat si extern, productia a crescut, in cazul Honda.

Mazda Motor Corp., a treia companie ca marime detinuta de Ford Motor Co. din SUA a declarat ca productia din afara Japoniei a crescut cu 31 de procente, ajungand la 315.691 vehicule in timp ce in Japonia, vanzarile s-au majorat cu 2,2 la suta, ajungand la 818.730 vehicule.

Mitsubishi Motors Corp. este in restructurare iar productia sa globala a scazut in anul 2004 cu 10,8 procente."


cu privire la Nissan de precizat ca Almera nu exista pe piata USA, dar Altima ( care este cumva echivalentul Primerei) s-a vandut un pic mai bine.

oricum marcile japoneze au avut, cu exceptia Mitsubishi care este in degringolada, un 2004 f. bun.
Iulian HondaFan
de la The Economist citire:

http://www.economist.com/business/displays...tory_id=3599000

...Toyota is worth more than the American Big Three put together, and more than the combination of its successful Japanese rivals, Nissan and Honda. Last year Nissan may have outperformed Toyota in terms of operating margin, but over the long haul it has been the provincial powerhouse from Aichi prefecture near Nagoya that has consistently shown the way.

First, of course, it taught the modern car industry how to make cars properly. Few had heard of the Toyota Production System (TPS) until three academics in the car industry study programme run by Massachusetts Institute of Technology (MIT) wrote a book in 1991 called “The Machine that Changed the World”. It described the principles and practices behind the “just-in-time” manufacturing system developed at Toyota by Taiichi Ohno. He in turn had drawn inspiration from W. Edwards Deming, an influential statistician and quality-control expert who had played a big part in developing the rapid-manufacturing processes used by America during the second world war.

At the core of TPS is elimination of waste and absolute concentration on consistent high quality by a process of continuous improvement (kaizen). The catchy just-in-time aspect of bringing parts together just as they are needed on the line is only the clearest manifestation of the relentless drive to eliminate muda (waste) from the manufacturing process. The world's motor industry, and many other branches of manufacturing, rushed to embrace and adopt the principles of TPS.

In the process American and European cars went from being unreliable, with irritating breakdowns, leaks and bits dropping off in the 1970s, to the sturdy, reliable models consumers take for granted today. In real terms car prices may only have edged down over the past two decades compared with the drastic reductions seen in personal computers and all consumer-electronics goods. But the quality, content and economy of today's cars is incomparable with what was on offer 30 years ago. The main credit goes to the Japanese, led by Toyota. High petrol prices drove American consumers to buy economical Japanese imports; high quality kept them coming back. Europeans, too, were quick to see the attraction of cars that seldom broke down, unlike the native varieties. When trade barriers were erected, the Japanese built their plants inside them. Toyota may have been slower than Honda or Nissan to expand abroad, but its manufacturing method gave it an advantage once it did so.

So Toyota's success starts with its brilliant production engineering, which puts quality control in the hands of the line workers who have the power to stop the line or summon help the moment something goes wrong. Walk into a Toyota factory in Japan or America, Derby in Britain or Valenciennes in France and you will see the same visual displays telling you everything that is going on. ...

....Another triumph is the slick product-development process that can roll out new models in barely two years. As rival Carlos Ghosn, chief executive of Nissan, notes in his book “Shift” (about how he turned around the weakest of Japan's big three), as soon as Toyota bosses spot a gap in the market or a smart new product from a rival, they swiftly move in with their own version. The result is a bewildering array of over 60 models in Japan and loads of different versions in big overseas markets such as Europe and America. Of course, under the skin, these share many common parts. Toyota has long been the champion of putting old wine in new bottles: over two-thirds of a new vehicle will contain the unseen parts of a previous model....

...This globalisation process has transformed the size and shape of Toyota. In 1980 Toyota had 11 factories in nine countries; in 1990 it had 20 in 14 countries; today it has 46 plants in 26 countries. In addition, it has design centres in California and in France and engineering centres in the Detroit area, in Belgium and Thailand...

As GM's bonds sink towards junk status, and as Japanese carmakers steadily overhaul America's Big Three, it must be a chilling thought that Detroit's nemesis is working on ways to improve its performance. No wonder one GM planner mused privately that the only way to stop Toyota would be the business equivalent of germ warfare, finding a “poison pill” or “social virus” that could be infiltrated into the company to destroy its culture.

What else could stop Toyota? Soon it will have the scale to outgun GM. A technological revolution will not threaten it, since Toyota is leading the way with hybrid electrics en route to full-scale fuel-cell electric cars. Consumer preference for exciting designs? Toyota has shown that it can play that game: there is a stylish edginess in recent models such as the Prius, Yaris, the new Avensis and even its venerable LandCruiser SUV. At least the man from GM put his finger on the key to Toyota's success. Provided its culture can be sustained as it goes from being an international Japanese company to a global one, then Toyota's future seems secure.

cele mai profitabile companii auto in 2004 ( dupa The Economist):
Iulian HondaFan
Alianta Renault-Nissan este un alt castigator al anului 2004, atingand vanzari de 5.682.642 vehicule si 9,36% din piata mondiala, apropiindu-se de numarul 3 mondial Ford...

Dupa Reuters:
France's second biggest automaker said it made an operating profit of 2.418 billion euros ($3.11 billion) in 2004, up 72.5 percent on 2003, giving it an operating margin of 5.9 percent. But it forecast a profit margin in 2005 "higher than 4 percent of revenues" under IFRS accounting rules, which on that basis would compare with about 5.1 percent in 2004.

In 2004 vanzarile grupului Renault au crescut cu 4,2% atingand nivelul record de 2.488.523 vehicule ( aici sunt incluse si Dacia si Samsung). cota mondiala: 4.1%.

Nissan ramane insa elementul cel mai dinamic al aliantei cu o crestere globala de 8% pana la 3.194.119 vehicule. vanzarile in Japonia ale Nissan au scazut cu 4.9% pana la aprox. 743 000, dar grupul a crescut spectaculos cu aprox. 20% in America de Nord pana la 1,29 milioane ( 986 mii in USA +24%, dar o crestere de aproape 10% a avut loc si in Mexic pana la 235 mii, unde si Renault e prezent dar mult mai discret). In Europa Nissan a ramas constant la 544 000 buc...

Pentru al saptelea an consecutiv, marca Renault este numarul 1 in Europa Occidentala cu o cota de 10,8 %. Renault isi mentine primul loc la vanzari in Franta, Spania, Portugalia, Belgia, si se afla in primele trei in Austria, Olanda si Marea Britanie.

Proiectul Mégane ( Megane si Scenic) in 2004 a cunoscut o crestere de 18%, depasind duetul Golf-Touran al VAG... Peugeot 206 ( incluzand varianta sa decapotabila), ramane insa modelul cel mai popular in Europa, urmat de Golf...

Scenic II e leader in segmentul monovolumelor compacte, cu o cota de 23,1%, iar Espace e primul loc in segmentul monovolumelor mari, cu o cota de 20,4%.

Renault este leader si la autoutilitare cu o cota de piata de aproximativ 15% (290 087 vehicule vandute). Kangoo Express ramane furgoneta cea mai vanduta in Europa.

si de anul acesta Carlos Ghosn trece la carma Aliantei... Bill Ford va avea un nou cosmar dupa cel numit Toyota... Iar Rick Wagoner ( presedintele GM) pare deja resemnat in fata provocarii Toyota...

pana la urma Dacia nu a nimerit intr-o companie proasta...
Iulian HondaFan
Ford a vandut 6.798.000 vehicule in 2004 cu aproape 1% mai mult decat in 2003, oprind o serie neagra de 4 ani de scaderi continue... vanzarile globale pe 2004 sunt insa inferioare celor din 2002... cifrele includ si Mercury, Lincoln si marcile europene Volvo, Jaguar, Aston Martin unde Ford este actionar majoritar.

In calitatea sa de actionar principal la Mazda, Ford a incasat 118 milioane $ ca dividende... Performantele Mazda nu sunt incluse in cifrele Ford, pt. ca Ford nu detine decat 33% din actiuni.
Iulian HondaFan
QUOTE(Marius-Iulian)
De la masini.ro citire:

[i]"Productia globala a Toyota s-a majorat cu 10,6 la suta in anul 2004, ajungand la valoarea record de 6,723 milioane de vehicule....


inca o precizare: vanzarile grupului Toyota ( incluzand si marcile Daihatsu si Hino aflate in posesia Toyota) s-au ridicat la 7.547.177 vehicule... cifra de mai sus reprezinta doar vanzarile Toyota-Lexus...
Iulian HondaFan
Si piata europeana incepe sa dezvolte un apetit (nesanatos) pentru SUV-uri.

In consecinta Nissan va produce un SUV Renault care va fi lansat probabil catre sfarsitul anului in Europa. Nissan sta f. bine la acest capitol pe plan mondial.

PSA a incheiat de asemenea un contract cu Mitsubishi prin care japonezii vor proiecta si produce un SUV care va fi vandut sub marca Peugeot.

Saab va primi de la GM un SUV modelat pe baza Chevrolet Trail-Blazer/GMC Envoy si produs in USA. Asta spre usurarea Subaru, care a fost initial in carti pentru aceasta. In felul acesta Subaru Tribeca nu va avea nici un geaman Saab.
malin34426
Daca te gandesti la siguranta pasagerilor, este totusi sanatos.
Iulian HondaFan
dupa cum am adus chestia in discutie pe topicul SUV vs. monovolum, de fapt SUV-urile nu sunt mai sigure decat turismele, cel putin bazat pe datele din USA de la sfarsitul anilor 90:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=21718#21718
Iulian HondaFan
Topul marcilor in UK 2004 (mii buc/cota din piata):

1) Ford 367 / 14,3%

2) Vauxhall ( =Opel) 325 / 12,7%

3) Renault 189,5 / 7,4%

4) VW 182 / 7,1%

5) Peugeot 168 / 6,5%

6) Toyota 121 / 4,7%

7) Citroen 105,5 / 4,1%

8) BMW 102 / 4%

9) Honda 91 / 3,5%

10) Nissan 90 / 3,5%

...restul lume.

total piata 2.567.269buc
Iulian HondaFan
Topul modelelor in Germania 2004 si schimbarea in procente fata de 2003:

1)VW Golf+Bora, 226.515/ 3,8

2)Opel Astra 110.218/ 23,1

3)BMW 3er 109.367/ -19,2

4)Mercedes C-Klasse 104.028/ -0,8

5)Audi A4 97.287/ -11,0

6)VW Touran 95.408/ 84,8

7)VW Passat 88.451/ -19,1

8)Mercedes E-Klasse 86.299/ -17,6

9)VW Polo 81.887/ -27,5

10)Ford Focus 78.306/ 1,1

11)Mercedes A-Klasse 74.779/ 7,3

12)BMW 5er 71.217/ 33,2

13)Audi A3 60.891/ 10,0

14)Peugeot 206 57.882/ -8,7

15)Opel Corsa 57.804/ -19,9

16)Opel Meriva 55.288/ 55,5

17)Audi A6 54.305/ 21,1

18)Skoda Fabia 49.378/ 7,0

19)Ford Fiesta 49.282/ 6,7

20)Peugeot 307 45.062/ 11,0

21)Skoda Octavia 42.535/ 17,2

22)Toyota Corolla 41.848/ 19,4

23)Renault Megane 40.228/ 1,4

24)Opel Vectra 36.572/

25)Opel Zafira 36.563/ -29,3

26)VW Transporter 35.172/ 11,6

27)Ford Mondeo 34.134/ -24,3

28)Renault Scenic 31.854/ -12,2

29)Ford Focus C-Max 28.874/ 358,0

30)Toyota Avensis 27.133/ 38,0
Iulian HondaFan
IMPRESII:

1) in top 10 sunt numai masini nemtesti sau asamblate in Germania ( Ford Focus se asambleaza in principal la Saarlouis si secundar la Valencia si Sankt Petersburg)... e clar ca nemtii cred in Deutschland, Deutschland, uber alles...

2) Astra, desi a avut succes inca nu a ajuns nici la jumatate din vanzarile Golf/Bora in timp ce Golful cu putine incentive se mentine in frunte... Nu cred ca rezultatele pe ansamblul Europei sa fie mult diferite...

3) surprinzator dupa masinile nemtesti sau Skoda ( pe care cu greu o putem considera "straina" pt. nemti) sunt apreciate Peugeot, Ford, Renault si Toyota...
Iulian HondaFan
Grupul FIAT a terminat 2004 cu 22 milioane de euro ( 29mil $) profit, in contextul in care FIAT auto a produs pierderi de aprox. 1,1 miliarde de dolari (840 milioane euro) dar celelalte divizii au avut profituri ( in special din vanzarea de tractoare si robotica industriala) care au compensat pierderile din sectorul auto si dus la micul profit.

productia de turisme a fost 1,77milioane in usoara crestere fata de 2003 mai ales datorita cresterii cu aprox 13% a vanzarilor pe piata braziliana, dar continua sa fie in scadere pe piata sa principala, cea europeana. chiar si vanzarile Fiat in Italia au scazut in 2004 fata de anul precedent.

Afara de cei 2 miliarde de $ primiti de la GM, FIAT a recurs si la vanzarea
cotei sale de 24,6% din actiunile holdingului Italenergia in valoare de 0,6 miliarde de euro. sa speram ca aceasta gura de oxigen le va permite italienilor sa revina pe linia de plutire.

Sergio Marchionne, presedintele grupului FIAT, a anuntat ca obiectivul diviziei auto este sa termine anul 2005 cu pierderi de numai 307 milioane de euro.
Iulian HondaFan
In 2004 Hyundai a vandut 2 283 298 vehicule cu 16% mai mult decat in anul precedent. Venitul net 20,8 miliarde$. 1,732,867 din acestea au fost vandute in afara Coreei (+29.6% fata de 2003). Uzinele grupului sunt in principal in Coreea de Sud, dar grupul are acum operatiuni de productie in Turcia, Egipt, India, China, Indonezia, Malaiezia care au scos 448 184 vehicule anul trecut.

Compania a inceput productia de autovehicule in 1968 ( dupa inceperea activitatii la Dacia!!!) prin productia modelului Cortina facut sub licenta Ford ( care a furnizat initial inclusiv liniile de montaj si echipamentele industriale necesare) are acum 5000 de dealershipuri in 193 de tari. In 1996 produsese deja 10 milioane de autovehicule.

Compania angajeaza 50 000 de persoane.

Cele mai populare modele Hyundai in 2004 au fost:

1) Getz ( numit Click pe piata asiatica) 197 198 buc, produs in Coreea, India, Taiwan.
2) Santa Fe 193 393 buc ( produs exclusiv in Coreea)
3) Elantra/Avante 182 500 buc ( Coreea, India, Taiwan, Malaiezia)
4) Accent/Verna 146 870 ( Coreea, Turcia, Egipt, Malaiezia, Indonezia)
5) Sonata 124 056 buc ( Coreea, India, Malaiezia)

subsidiarul Kia angajeaza 30000 persoane si a produs 1,1 milioane vehicule anul trecut. din cele 831000 de vehicule vandute in afara Coreei 180 000 au fost vandute in Europa. compania a totalizat vanzari de 12 miliarde $.

Kia este cel mai vechi producator de vehicule din Coreea. Compania a fost fondata in 1944 ( tara se afla inca sub ocupatie japoneza). In 1946 au inceput sa produca biciclete. In 1960 au produs prima motocicleta, iar anul urmator prima motofurgoneta cu 3 roti. In 1973 au produs primul motor din Coreea. Anul urmator au inceput productia modelului Brisa, primul vehicul de conceptie coreeana. In 1979 au inceput sa produca sub licenta Peugeot 604 si Fiat 132 pt. piata locala si asiatica, apoi in 1986 sub licenta Ford modelul Pride ( Ford Festiva). In 1993 au vandut primul vehicul in Europa o Kia Sephia. In 1998 au fost preluati de Hyundai. In 2002 au trecut de limita de 10 milioane de vehicule produse.


daca ne uitam la ce au fost si unde au ajuns acesti coreeni si ne aducem aminte ca Romania facea avioane inca inainte de al doilea razboi mondial dar in 2000 inca producea Dacia 1300... wallbash.gif .. si Multumim din inima Partidului! :puke:
James Kilowatt
Lasa, nu te oftica asa.... se putea si mai rau smile.gif Anglia a facut parte integranta din istoria auto si a aviatiei si acum sunt out of space si cu una si cu alta... in afara de cateva sute de masini de gen Aston Martin care au si alea motoare cumparate mai fac ceva de capul lor? Rolls Royce a supravietuit datorita turbinelor, iar acum sunt preluati... ce te mai miri ca dacia sunt in aceeasi situatie?
Vorba lui Vasile, vine invazia galbena si ne calmeaza pe toti biggrin.gif Producatorii europeni ramasi fie fac aliante cu ei, fie vor fi probabil inghititi cu fulgi cu tot.
Adevarul e ca o si merita, sunt lenesi, fac greve, masini de o calitate indoielnica si scumpe....
Nazareno Gabrielli
Rolls Royce se situeaza printre primii producatori din lume la motoare pentru avioane.......
Atat Boeing cat si Airbus au multe modele echipate cu motoare RR......
James Kilowatt
Pai asta am spus si eu. Turbinele i-a tinut in viata, nu masinile.
Iulian HondaFan
..si Aston Martin e preluat de Ford ca si Jaguar, Land Rover. Iar Rolls Royce e la BMW, dar nu stiu daca e vorba numai de divizia auto ( au facut 15 masini sau mai multe in 2004? biggrin.gif )...

cat priveste aviatia englezii sunt cuplati cu francezii in Airbus si mai fac si ceva avioane proprii...

chestia cu coreenii este ca in 1945 erau mai saraci si rupti in fund decat noi, au avut si un razboi civil care a ras binisor si ce mai era cat de cat, iar in 50 de ani sunt printre primele 30 de tari ale lumiii ca nivel de dezvoltare si au cateva concerne care realmente sunt de top mondial Hyundai, Samsung, LG... singura consolare a noastra este ca aia din nord o duc rau de tot, asa ca pe ansamblu sunt pe la nivelul nostru blush.gif ...
Han.solo
Pai da, bine ai spus ca ne comparam cu cei din nord. Comunism la ei, comunism la noi.
Iar despre invazia galbena, lasa sa vina ca poate se mai trezesc din amorteala si ceilalti producatori. Cei mai de cacao sunt cei trei magnifici (GM, Ford si DCX); in general in SUA o mare corporatie este similara unei intreprinderi de stat de la noi (in primul rand productia pe stoc, lipsa flexibilitatii, management lenes si lipsit de o viziune reala, lipsa de respect fata de clienti si fata de proprii angajati, etc). Se stie ca un muncitor la Toyota sau Honda este mai bine motivat atat financiar cat si emotional sa faca lucru de calitate si sa semnaleze problemele.
Probabil si la coreeni e la fel, altfel nu vad cum Hyunday a ajuns atat de sus. Mai sunt si exceptii insa (Daewoo).
Iulian HondaFan
PSA=Peugeot -Citroen au vandut anul trecut 3 375 300 masini o idee mai mult decat in 2003 ( 3,286 mil.). veniturile au fost de 56,8miliarde de Euro, (75 miliarde $) cu un profit net de 1,35 miliarde de Euro (1,8miliarde $).

Se pare ca Grupul Hyundai i-a depasit deci si pe PSA cu putintel ( vanzari totale de 3,383 milioane de vehicule). Cifra totala a veniturilor lor este mai mica 32,8 miliarde $ ( multe masini vandute de ei probabil sunt mai ieftine si PSA s-ar putea sa vanda si mai multe componente) dar profitul net al operatiunilor coreenilor este mai mare... marginea de profit a grupului Hyundai a fost de 6,6% in vreme ce francezii au scos numai 2,8%...
Iulian HondaFan
QUOTE(george39889)
Cei mai de cacao sunt cei trei magnifici (GM, Ford si DCX); in general in SUA o mare corporatie este similara unei intreprinderi de stat de la noi (in primul rand productia pe stoc, lipsa flexibilitatii, management lenes si lipsit de o viziune reala, lipsa de respect fata de clienti si fata de proprii angajati, etc)...


perfect adevarat cu atitudinea si atmosfera generala a marilor corporatii americane. eu am ramas stupefiat cand am vazut ce poame sunt si ce chiul masiv se trage de angajatii Chrysler si Delco-Delphi de aici...

totusi Chrysler a avut un an 2004 bunicel, chiar mai bun decat firma sa patron Daimler care-si cam pierde aura de producator de super-masini...

DCX a vandut 4,7 milioane vehicule in 2008 in crestere cu 8% fata de anul precedent. Veniturile totale au fost de 189 miliarde$ (142 miliarde Euro) iar profitul net de aprox. 3,32miliarde$ (2,5 miliarde Euro) -N.B. cifrele anuntate de DCX sunt diferite de cele publicate anterior de The Economist unde DCX figura cu un profit de numai 800mil $. grupul a facut investitii masive de 8,5 miliarde $.

DCX angajeaza 385 de mii de persoane ( din care 183000 in Germania si 98000 in USA).

Grupul Mercedes a vandut aprox. 1,23 mil. masini ( o crestere de vreo 9000 buc fata de anul precedent). marca Mercedes a fost in scadere cu 2% fata de 2003 dar Smart a crescut cu 22% gratie introducerii modelului Forfour.

grupul Chrysler a vandut 2,8 mil vehicule ( 2,2 mil numai in USA) in crestere cu 5% fata de anul precedent si a redevenit profitabil dupa ani de pierderi masive care au exasperat Stuttgartul. Noile Chrysler 300/Dodge Magnum, noua versiune a SUV-ului Dodge Durango, noul Jeep Grand Cherokee precum si hibridul monovolum-SUV Chrysler Pacifica sunt modele de mare succes in America. Primele 3 si camioneta Dodge Ram au ca optiune motorul care a innebunit America: 5,7l V8 Hemi de 340CP si care se vinde ca painea calda in ciuda preturilor in crestere ale benzinei :angel: .

DCX este si cel mai mare producator mondial de camioane si masini comerciale si anul trecut a fost f. profitabil pe aceasta piata. Divizia de vehicule grele a DCX a vandut 712200 buc cu 42% mai multe decat in anul precedent. DCX a preluat si divizia de vehicule comerciale a Mitsubishi (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Company, MFTBC) cu tot cu datoriiile acesteia de 800 milioane $, desi Mitsubishi au platit cateva sute de milioane de $ daune catre DCX pentru matrapazlacurile facute de unii din managerii Mitsu.
Iulian HondaFan
Iata si VAG 2004:

vanzari 5.079.000 buc. ( +1,3% fata de 2003) si venituri 88,9 miliarde Euro (118 mld $) in crestere 4,9%.

profitul net a fost de numai 716 mil Euro, in scadere 28% fata de anul precedent.

nu prea stralucit. In USA firma a avut un an si mai mizerabil cu o scadere a vanzarilor de aproape 30% in special datorita gamei invechite, a esecului Phaetonului precum si unui entuziasm moderat al americanilor fata de Touareg...
Iulian HondaFan
topul producatorilor in UE 2004 dupa vanzari:

1) VAG 2624mii buc/ +1,6%

2) PSA 2036mii/-3,3%

3) Ford 1584/+4%

4) Renault 1489/ -1,1%

5) GM (fara Daewoo) 1393,5/ +0,6%

6) Fiat Auto Group 1055/ 0 (se pare ca sfarsitul de an a fost mai bun pt. Fiat)

7) DCX 922/ -1%

8) Toyota 725,5/ +7%

9) BMW group 703/+12,2%

10) Nissan 366/-8,2%

restul lume... dar de remarcat cresterile spectaculoase ale: Kia 44,4%, Hyundai +22%, Mazda+19%, Honda +13%...

pe ansamblu piata europeana a fost in crestere cu 1,8% deci orice crestere sub acest nivel e defapt pierdere de cota de piata.

vanzari totale pe tarile UE in 2004: 14,775 milioane ( de notat ca nu se includ si noile tari aderate in care s-au vandut aprox. 550mii de masini, dar ele vor fi incluse incepand cu 2005).

"Premiatii" anului 2004: BMW, Toyota si Hyundai-Kia


...si piata europeana in 2005( primele 2 luni):

1) VAG 408k buc. vandute/-2,5% fata de primele 2 luni din anul precedent

2) PSA 347,5/-2,6%

3) Ford 259/-6,7%

4) Renault 239/+0,6%

5) GM ( incluzand Daewoo/Chevrolet) 226,5/ +3,4%

6) Fiat Auto Group 211k/ -17,8%

7) Toyota 136/ -4,8%

8) DCX 134,5/ -5,1%

9) BMW group ( BMW+Mini)93/ +11,8%

10) Nissan 58/-17,4%

restul lume...

de notat cresteri mari la Kia (+63%), Honda (+9,5%) si Mitsubishi (+8%)..

pe ansamblu piata europeana este in descrestere de aprox 3%... asta in conditiile in care sunt incluse si cele 12 nou aderate...

f. slab inceput, economia europeana se pare ca e inca in suferinta...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.