intrare in eu.si cu masinile ce o sa se intample? |
This topic is about intrare in eu.si cu masinile ce o sa se intample?, the author, HalbaSus, wrote about: QUOTE Art. 2142 - Taxele speciale pentru autoturisme se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania. Oh yeah... I SOOOO WANNA SEE THAT... UE o s ... To read more just scroll down
intrare in eu.si cu masinile ce o sa se intample? |
Jun 1 2006, 03:41 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Art. 2142 - Taxele speciale pentru autoturisme se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania.
Oh yeah... I SOOOO WANNA SEE THAT... UE o sa ne manance cu fulgi cu tot. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 6 2006, 07:05 PM
Post
#22
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 14-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.444 |
sunt curios in aceasta privinta asta se pare ca a fost un reportaj la tv pe tema asta din pacate eu nu l-am vazut .daca puteti da ceva info privind modul de taxare va rog sa postati informatiile pe acest topic .
va multumesc |
|
|
Jun 7 2006, 08:47 AM
Post
#23
|
|
Boier Group: Membri Posts: 580 Joined: 12-January 06 From: Buc Member No.: 65.131 |
un inceput aici
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5602...Hash=04f2fd194f -------------------- Astra Caravan 1.8i 16v
|
|
|
Jun 7 2006, 10:23 AM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Later edit Piua 20, am priceput. Mi se par umflate... si ma distreaza chestia ca asta e metodologia europeana. Ca sa fac o comparatie, eu la Ibiza euro 1 am platit 160€ inmatricularea, in Franta, adica mai putin de 10% dintr-un salariu mediu NET francez. In romania as avea de platit 987€. Cu alte cuvinte, in mintea guvernului romanii castiga in medie 10.000€ pe luna NET. Iar eu am plecat ca boul sa culeg capsuni cand uite ce bine se traieste acasa Astia ori sunt aerieni complet, ori isi bat joc pe fata de oameni. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 7 2006, 01:19 PM
Post
#25
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 7 2006, 01:23 PM
Post
#26
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
pai sunt unora carora le convine taxa asta tinand cont ca poate ii tenteaza un hibrid. asa nu mai conteaza ca are motor de 3 litri, tot zero euro plateste.
Later edit: am unit cele doua subiecte si le-am mutat la financiar unde le e locul -------------------- |
|
|
Jun 18 2006, 10:30 PM
Post
#27
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Salutare :wave:
Vin și eu cu o întrebare, la care vă rog să răspundeți: Dacă acum, la o mașină cu Euro 3, se plătește, în țară, aprox. 1.500 Euro valoare vamă + costurile cu RAR+acte+etc., după intrarea în UE, pe lângă costurile cu RAR+acte+etc., cam cât se va mai plăti? Sau, concret, când este mai rentabil să-ți aduci o mașină, acum, sau la anul (și la mulți ani ). Mulțam anticipat. :wave: |
|
|
Jun 19 2006, 07:35 AM
Post
#28
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 187 Joined: 12-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.459 |
Pai nu prea e corect,eu mi-am adus un Vectra 2.2 dti si am platit aproape 3000 Euro accize, tva, etc... Parerea mea este ca taxele vor scadea usor pentru cei cu Euro 3/4,diferenta va fi completata la "Bugetul de Stat" de ceilalti fara catalizatoare !.Oricum eu deja mi-am cumparat o masina fara catalizator din Germania si astept momentul Ianuarie 2007 sa o aduc!!
Da!,mi-am facut si calculul cat am sa dau la "Bugetu' saracu'", pentru euro 1,cazul meu, vreo 3000 Euro :minigun: ,dar sunt pregatit!!! . -------------------- Mercedes E 220 CDI
|
|
|
Jun 21 2006, 11:55 AM
Post
#29
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
QUOTE(sorin37756) Accize nu vor mai fi.
dai te rog o sursa a informatiei? |
|
|
Jun 21 2006, 12:26 PM
Post
#30
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
asadar, nu ne putem astepta la o scadere a preturilor SH aduse din germania: TVA si accize raman, iar alte taxe, pentru masinile produse in UE, nu exista.
ma intreb daca va ramane in vigoare valorea de catalog, la care se calculeaza accizele si tva. |
|
|
Jun 21 2006, 12:33 PM
Post
#31
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
mai curand ne putem astepta la o crestere a preturilor SH aduse din Germania, din cauza taxei ecologice, right?
|
|
|
Jun 21 2006, 04:44 PM
Post
#32
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
intr-adevar, in proiectul de cod fiscal au fost scoase accizele pentru autoturisme, fiind inlocuite cu taxele speciale ("ecologice")
|
|
|
Jun 21 2006, 04:48 PM
Post
#33
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
rectific, in proiectul de cod fiscal pentru 2007 sunt scoase accizele pentru autoturisme, fiind inlocuite cu taxa speciala ("ecologica").
am facut un calcul: incepan din 2007, pentru un diesel 1.9 din 2004, scapam de accize (aprox. 570 euro, cu tot cu tva-ul platit la ea), dar platim taxa speciala de aprox. 1300 euro - deci, platim in plus fata de mom. actual aprox. 730 euro |
|
|
Jun 21 2006, 07:23 PM
Post
#34
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Eu nu stiu cum ai calculat tu dar mie nu imi da asa... Mie imi da in felul urmator:
Pana in 2007 o masina 1.9 TDI de 2 ani va avea urmatoarele taxe: Valoare de catalog: 8162 Valoare vamuita: 8162 Taxe vamale (0%): 0 Comision vamal (0%): 0 Accize: (4.5%): 367 TVA (19%): 1620 Total: 1987 Dupa 2007 va costa 1250 euro pt taxa aia ecologica... deci va fi per total mai ieftin cu 737 de euro... acum aici nu am calculat faptul ca pana in 2007 iti poti recupera TVA-ul din germania (asta daca cumperi de la un handler) deci per total iesi mai ieftin conform sistemului actual... pt ca dupa 2007 nu vei mai putea recupera TVA-ul din germania. Dupa parerea mea taxa asta ecologica nu va rezista mult timp... in uniune astfel de taxe nu sunt permise intre statele membre, poate ne dau o perioada da gratie in care sa putem folosi asemenea taxe (tarile noi pot "beneficia" de asemenea derogari) dar in rest ele sunt interzise expres in uniune. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 22 2006, 07:55 AM
Post
#35
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
Halba, accizele sunt un pic mai mari, acum este de 5,5% pentru masina in discutie. dar nesemnificativ...
din ce am inteles eu, se vor scoate accizele si introduce taxa speciala, treaba cu tva ramanand neschimbata - adica, fie recuperare la iesirea din germania si plata in RO, ca acum, fie plata numai in germania (caci nu cred ca se va plati TVA si in Germ, si in RO), dupa 2007. in concluzie, in masura in care taxa speciala e mai mare decat accizele, masinile SH se vor scumpi. de altfel, asta-i si obiectivul declarat al autoritatilor, sa ridice bariere indirecte (fiscale), mai mari decat in prezent, la importul de masini SH. |
|
|
Jun 22 2006, 07:58 AM
Post
#36
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
intr-adevar, de principiu nu pot fi discriminate produsele provenite din alte state UE fata de produsele autohtone, prin ridicarea de bariere fiscale. cu toate astea, exista niste articole in Tratat CE care permite unui stat membru sa incalce acest principiu, pe considerente de sanatate publica etc. or, asa cum e motivata, ca o taxa "ecologica", respectiva taxa ar putea intra in exceptia mentionata...
dar om vedea... |
|
|
Jun 22 2006, 09:08 AM
Post
#37
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Din cate tin minte (din pacate nu am cartile de drept comunitar la mine) acele exceptii se refera la interzicerea importurilor atunci cand ele ar putea afecta sanatatea publica, ordinea publica, moralitatea, etc... spre exemplu tarile UE pot interzice importurile de carne de pui daca intr-o tara se descopera gripa aviara (am dat un exemplu la moda)... dar NU pot taxa produsele de import... deci nu pot pune taxe pe carnea de pui importanta pe motiv ca ar putea contine gripa aviara... s-ar putea ca romania sa beneficieze de anumite derogari la inceput, dar pe termen lung nu va putea fi mentinuta ineptia asta de lege.
Am mai amintit odata (as vrea sa dau date mai exacte dar dupa cum spuneam nu am cartile la mine) de un caz in care italia a interzis importul de autobuze mai vechi de 8 ani. UE a decis ca masura nu e legala deoarece in italia se puteau vinde autobuze mai vechi de 8 ani, masura referindu-se exclusiv la importuri. Daca vor taxa ecologica nimeni nu ii opreste sa puna o asemenea taxa pe toate masinile aflate in circulatie, dar nu pot pune o taxa doar pe masinile din import. Iar motivarea este penibila... Daca masinile euro 1, 2 polueaza si trebuiesc taxate, atunci masinile euro 1,2 aflate deja in romania sunt mai ecologice ? -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 22 2006, 09:23 AM
Post
#38
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.857 |
masura poate sa nu fie discriminatorie in sine, in masura in care taxa este aplicata pt toate masinile, noi sau vechi, din productia autohtona sau din import, la prima inmatriculare in RO - evident, taxele aplicate masinilor noi, cu euro 4 etc, vor fi insignifiante, pe cand taxele aplicate SH vor putea fi considerabile.
deci, masina e taxata la prima inmatriculare - nu poate fi vorba, asadar, de taxarea masinilor deja inmatriculate, caci s-ar aplica retroactiv. in cazul amintit de tine, cu autobuzele, acolo era o masura discriminatorie, deoarece era clar indreptata impotriva importurilor de autobuze vechi. pe de alta parte, si taxa speciala, kiar daca nu aceasta e motivatia oficiala, vizeaza tot impiedicarea importurilor de masini vechi, dar indirect... trebuie sa ma mai gandesc... |
|
|
Jun 27 2006, 02:03 PM
Post
#39
|
|
pilot Group: Membri Posts: 264 Joined: 17-April 06 From: Bucuresti Member No.: 73.912 |
Prin proiectul privind modificarea Codului fiscal, procentul platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat, va fi eliminat.
In schimb, se aplica o taxa speciala pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, atit din provenienta autohtona, cit si din import, si este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme. In capitolul al treilea al proiectului, articolul 214, se precizeaza ca intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autoturismul si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului . Taxa pe Logan, cit la Mercedes De exemplu, pina in prezent, pentru un Logan de 1,5 litri dCi, cu motor diesel de 65 de cai-putere, se aplica pentru masina noua o acciza de 1% din pretul initial. Pretul de pornire pentru varianta diesel Logan este de 7.390 de euro, iar nivelul accizei ajunge la 73,9 euro. In cazul taxei speciale, situatia se schimba dramatic, valoarea taxei speciale atingind 230 de euro. Acest nivel de taxare se va mentine si pentru modelul din import Renault Clio, care beneficiaza de exact acelasi motor care indeplineste normele Euro 3. Clio a fost cel mai bine vindut model din import in 2005 in Romania. Potrivit expertului in taxe al firmei de avocatura Salans, Gabriel Biris, in noile conditii se va plati mai mult pentru un Logan decit pentru un Golf. „Pentru Dacia Logan taxa speciala este mult mai mare decit acciza practicata pina acum. Prin comparatie, pentru un Golf de aceeasi cilindree se va plati 108 euro, doar pentru ca acesta are standard Euro 4. E mai bine chiar decit cu acciza actuala, care valoreaza 150 de euro, pentru acelasi Golf“, ne-a spus Biris. Avantajul luxului Reprezentantul Salans a adaugat ca noua formula de taxare avantajeaza, paradoxal, masinile mai scumpe. „Aceasta taxa inlocuieste practic acciza. Ea era procent din pretul masinii. Acum taxa se calculeaza in functie de cilindree si de gradul de poluare. Aceasta formula avantajeaza masinile care polueaza foarte putin si pe cele cu optiuni fata de cele cu dotari standard“, a explicat Biris. Practic, se ajunge in situatia in care taxa speciala aplicata pentru achizitionarea celui mai mic motor de la Mercedes C-Klasse, de 18 litri, care indeplineste standardele Euro 4, sa ajunga la 282,9 euro, in conditiile in care pretul CIP al acestui autoturism incepe de la un minimum de 25.615 euro. Protectionism fata de rablele din import „Este o masura de protectionism pentru ca s-a fluturat mult prea mult ideea ca o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va fi posibil sa importi orice autoturism. Cred insa ca gusturile cumparatorului roman s-au mai cizelat in cei 16 ani si lumea incepe sa cheltuiasca banii pe lucruri serioase si nu asa cum s-au speriat toti pe masini de 200-300 de euro“, spune Edwin Keletin, redactor-sef al revistei „ProMotor“. Taxa speciala ar putea ajunge la 2.750 de euro pentru un autoturism de 1,8 litri, non-Euro, fabricat in 1995. Calculul taxei speciale Fiecare centimetru cub (A) se inmulteste cu valoarea exprimata in euro sau eurocenti ( din coloana a treia a primului tabel. Aceasta valoare se inmulteste la rindul ei cu coeficientul de corelare © al taxei prevazut in a doua coloana din al doilea tabel. Coeficientul de reducere (D) a taxei in functie de virsta autovehiculului se regaseste in a doua coloana din tabelul al doilea. Dupa scaderea a 100 de unitati din valoarea coeficientului de reducere si impartirea la 100, inmultiti acest rezultat cu primii trei factori |
|
|
Jun 27 2006, 02:12 PM
Post
#40
|
|
pilot Group: Membri Posts: 264 Joined: 17-April 06 From: Bucuresti Member No.: 73.912 |
Baieti nu va mai cramponati degeaba ca scot accize sau nu, ce e sigur nu se va mai recupera TVA-ul din Germania iar in nici un caz nu vor lasa piata sh fara bariere protectioniste (asta e sigur) iar in cazul celalalt in care va fi mai rentabil sa aduci o masina dupa decat acum cel mai simplu se vor scumpi masinile de la Autohaus din Germania in momentul in care vor afla nemtii ca aici se plateset mai putin pt aceiasi masina vanduta inainte de 2007 deci oricum ar fi de 2 lucruri nu scapam: Moartea si impozitele
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 05:16 PM |