Help - Search - Members - Calendar
Full Version: intrare in eu.si cu masinile ce o sa se intample?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Pages: 1, 2
ADI55381
Stiu ca pana nu apar niste legi clare in sensul asta putem doar sa dam cu presupusul dar e bine si asa pt ca as vrea sa-mi fac o idee- daca va fi mai usor sau nu din pct. de ved. al formalitatilor. Ma refer strict la achizitii din autohous-uri si la masini cu o norma de poluare decenta(EU3 sau EU4).Vom mai fi obligati sa platim TVA-ul nemtesc si sa asteptam sa-l recuperam ulterior ?Ce accize vor cadea si ce taxe noi vor veni ?concret cum credeti (repet- ipotetic vorbind) ca va decurge toata afacerea odata ajunsi in Germania ? multumesc anticipat!
HalbaSus
Probabil ca imediat dupa aderare va ramane (timp de 1-3 ani) acelasi sistem, platesti/recuperezi TVA-ul din germania si platesti TVA-ul romanesc la intrarea in tara... Dar sistemul asta nu e o practica comunitara e un "beneficiu" acordat tarilor nou aderate pt a se obisnui cu sistemul european. In viitor nu se va recupera TVA-ul din germania si nu se va plati TVA la intrarea in tara.

Alte taxe la vama nu vor aparea... pt ca ele sunt interzise expres de tratatul comunitatilor europene... s-ar putea ca cele existente sa fie mentinute o vreme dar vor trebui sa dispara in curand.

Accizele vor ramane, pt ca ele se aplica atat produselor importate cat si produselor indigene.
radu66490
am un punto care valoreaza acum sa zicem 6000 euro
anul viitor pot sa iau un punto din germania la fel ca al meu cu 4000
oare ce o sa trebuiasca sa platim la o masina adusa din germania la inmatricularea in romania?pt ca tva nu(e platit in eu)accize?
o sa scada asa drastic preturile la masini sh????
poate cineva sa faca o previziune?
HalbaSus
Da, previziunea e ca nu se va putea face o discriminare intre masinile din interior si masinile din afara. Nu pot pune taxe/accize pe importul masinilor din afara, pot pune taxe pe masinile cu norme de poluare sub euro3/4, dar aceste taxe se vor aplica si pt masinile aflate deja in romania.

Eu am doua ipoteze:
1. se vor pune taxe infernale pe orice nu e macar euro 3, caz in care toti posesorii de dacii vor fi nenorociti, acestia fiind majoritari se vor rascula si vor incendia palatul victoria biggrin.gif bicycle.gif
2. se vor pune oaresce taxe pe masinile mai vechi dar ele tot vor deveni dintr-o data mult mai ieftine (mai ales cele sub euro 3 care pana acum nici macar nu erau accesibile).
radu66490
suna corect ce spui tu
deja taxa de drum e diferentiata pe gradul de poluare
si in special pe non euro......o sa te rupa
dar.....
in germania nu cred ca e o diferenta majora intre euro1 sau euro4,ca taxe vorbind,si apoi o sa facem parte din marea familie europeana,nu prea putem sa sarim calul
HalbaSus
faptul ca faci parte din marea familie europeana te obliga doar la faptul ca nu poti pune taxe mici pt o dacie nova si taxe mari pt un golf 2... dar nimeni nu te opreste sa pui taxe pe "tot ce misca" indiferent de unde e...

Italia a fost sanctionata pt ca a dat o lege prin care interzicea importul autobuzelor mai vechi de 8 ani, fara sa fie oprita insa interzise autobuzele mai vechi de 8 ani autohtone. Daca italia ar fi interzis pur si simplu toate autobuzele mai vechi de 8 ani (indiferent de provenienta) masura ar fi fost legala.

Deci or vor taxa toate masinile, ori nu vor taxa nimic.
Cristi2
totusi, in germania e o diferenta destul de mare intre euro 1 si euro 4, la fel ca si intre diesel si benzina in ceea ce priveste impozitele...
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeug...8Deutschland%29

de ex : 2 benzinare, una euro 1 si alta euro 4, prima plateste 15.3 euro pe fiecare 100 cm3, iar a doua 6.75 pe 100.
la 1600 cm3 avem o diferenta de 136 euro.
remarcam faptul ca impozitul ajunge in cazul unei beninare euro 1 de 1600 cm3 la 245 euro, adica spre 9 milioane.

iar un diesel de 1900 cm3, chiar si euro 4, 'costa' aproape 300 euro pe an, deci peste 10 milioane. mai avem pana acolo.
Valentin40278
Mai oameni buni.... in marea "familie europeana" nu o sa intram prea curind.... pt ca nu prea avem nici o legatura.. cu ei.... noi nu suntem pregatiti din nici un punct de vedere.. oricit de disperati ar fi..europenii sa ne bage odata in UE (pt a profita de noi) ..... noi NU SUNTM nici pe departe la standardele UE... in "ritmul actual de dezvoltare" al romaniei.. ne mai trebuie minim 10-15ani.....

Avem 2 optiuni:

1. Ii executam pe toti din toate partidele p[olitice si alegem altii, care nu au avut nici o legatura.. cu politica pina in prezent si incepem sa adoptam legi si sa le APLICAM , pt a umbla si la capitolul MENTALITATE si sa incepem sa lucram si la infrastructura.

2. Ne multumim - nepasatori si delasatori , ca pina acum.. cu talkshow-uri tv si scandaluri intre vip-uri... tara merge... inapoi... iar ei isi vad mai departe de "treburile lor"....

Legile noastre nu sunt impartiale.... sunt legiferate pe avantaje de grup...
celebra rovigneta.. nu reflecta diferentiere pt euro 3 sau euro4... si oricum daca in ungaria sau austria , platesti acea vigneta.. o platesti pt a merge pe o autostada, in adevaratul sens al cuvintului.. nu ca la noi.. oricum daca nu vrei sa platesti acea vigneta care este special conceputa ca taxa pt autostrada, poti merge linistit pe drumurile lor nationale.. gratuit. (pe cind la noi.....)
Tot la impartialitate...... vin cu ceva haios.. nu importam decit masini cu euro 3.. smile.gif) incercati sa aduceti un Renault de afara, fara euro 3.. (nu il veti putea inscrie in "nepoluata romanie".. pt nu e la standard) insa aceeasi masina... o poti cumpara de la dealerul renault din romania fara nici o problema !!!
Cam asta e Romania... din pacate...
Insa.. ne meritam pe deplin soarta!
James Kilowatt
@Valentin
Ca sa-i ajungem cica din urma pe cei din europa de vest va dura aprox 30 ani... nu 15 wink.gif Asa previzioneaza economistii lor. Insa chiar si asa, se pare ca asta e foarte putin, ei se asteptau la mai rau! Ei au crestere medie de 2%, noi de 5%.

@Cristi
Poti traduce partile esentiale? Tabelul l-am inteles si noi... insa, caror masini se aplica? Aflate deja in circulatie, sau la prima inmatriculare in DE sau in UE?
Oricum, taxele pe diesel par criminale.

In Franta si Belgia nu exista diferente de taxare intre non-euro si euro 5. Exista niste grupe de taxare in care sunt incluse fiecare masina cand e lansat modelul, si care nu se mai modifica. In Fr cea mai putin taxata masina e citroen 2CV smile.gif In aceeasi grupa e si clio 3 Euro4 si Renault 5 non-euro.
Si e si normal, nu poti schimba taxele din an in an.
Cristi2
poi, se aplica masinilor aflate in circulatie. dupa cate stiu eu, nu se percep taxe suplimentare la prima inmatriculare. daca trece de TUV, totul e ok.
o samai sap, dar banuiesc ca in cativa ani pe aici o sa ajungem si noi.
James Kilowatt
Ar fi unicat... ar fi singura tara care au taxe functie de grupele de poluare.
Cristi2
eu nu inteleg care ar fi ratiunea pentru un producator de a accede intr-o clasa superioara de poluare, daca nu din prisma impozitelor/taxelor diferentiate.
toata lumea stie faptul ca pentru ca o masina sa fie cat mai putin poluanta, se pierd caluti din putere, fie prin soft, fier prin recirculari, fie prin catalizator etc. in plus, solutiile alese pot sa incarce pretul final al autoturismului.
daca nu ar exista diferentiere intre euro 1 si euro 4, dpdv al impozitelor, nu s-ar mia chinui nimeni sa produca masini nepoluante.
James Kilowatt
PAi e mult mai simplu de atat. De la 1 Ianuarie 2005 toate noile modele trebuie sa fie Euro 4, si de la 1 ian 2006 toate masinile aflate la prima inmatriculare, asa ca nici nu se pune problema pentru vre-un constructor sa mai faca euro 3 sau euro 2.
Insa grupa de taxare se stabileste la lansarea modelului (si atunci depinde de cat e de ecologica), dar nu se schimba in fiecare an pentru fiecare model dupa cum ii tuna guvernului. Trebuie oricum sa respecte euro-ul momentului, si in plus conteaza cantitatea efectiva de co2 emisa, capacitatea cilindrica, puterea, cate materiale reciclabile foloseste, etc. Dar, repet, odata stabilita grupa fiscala a unui model, ramane in grupa aia pana cand ajunge la reciclare.
Cristi2
asta e destul de clar. dar nu insemna ca in cazul masinilor deja fabricate nu se vor plati impozite mai mari daca sint mai poluante.
James Kilowatt
Cam asa ceva. Cel putin asa e in cea mai mare parte a Europei.
DORU
Noutati din ZIUA de astazi:

http://www.ziua.ro/display.php?id=200105&data=2006-05-23
James Kilowatt
Acelasi lucru se dezbate si aici
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=8429&start=40
Ar trebui reunite cele doua topicuri
sorin37756
QUOTE(radu66490)
am un punto care valoreaza acum sa zicem 6000 euro
anul viitor pot sa iau un punto din germania la fel ca al meu cu 4000
oare ce o sa trebuiasca sa platim la o masina adusa din germania la inmatricularea in romania?pt ca tva nu(e platit in eu)accize?
o sa scada asa drastic preturile la masini sh????
poate cineva sa faca o previziune?


Accize nu vor mai fi.
Pntru Punto tau de 4000 de euro, este posibil sa platesti inca un Punto la fiecare 3-4 ani, sub forma de biruri pe proprietate auto, numite asigurari, carte verde, manopera service, amenzi.
Toti var ciuguli si vor avea bucurii in legatura cu faptul ca tu esti proprietar de Punto.
Faptul ca va valora 4000 sau 2000 nu va mai avea asa mare importanta, va fi oricum obiectul bucuriei generale a Lorzilor.
DORU
QUOTE(MR28673)
Ar trebui reunite cele doua topicuri


George, Madalina, luati pozitie ! biggrin.gif
DORU
Noutati oficiale:

http://www.mfinante.ro/proiect_lege_cod_fiscal1.htm

Iata link-ul de unde puteti descarca anexa cu modul de calcul al taxelor pt autovehiculele importate dupa 1 ian 2007:

http://www.megaupload.com/?d=7AAMDGJH
HalbaSus
QUOTE
Art. 2142 - Taxele speciale pentru autoturisme se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania.


Oh yeah... I SOOOO WANNA SEE THAT... UE o sa ne manance cu fulgi cu tot.
daniel40451
sunt curios in aceasta privinta asta se pare ca a fost un reportaj la tv pe tema asta din pacate eu nu l-am vazut .daca puteti da ceva info privind modul de taxare va rog sa postati informatiile pe acest topic .
va multumesc
booneK9
un inceput aici
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5602...Hash=04f2fd194f
James Kilowatt
Eu nu prea am priceput. Ce-i cu al doilea tabel, cel cu reducerile functie de varsta?

Later edit
Piua 20, am priceput. Mi se par umflate... si ma distreaza chestia ca asta e metodologia europeana.

Ca sa fac o comparatie, eu la Ibiza euro 1 am platit 160€ inmatricularea, in Franta, adica mai putin de 10% dintr-un salariu mediu NET francez. In romania as avea de platit 987€. Cu alte cuvinte, in mintea guvernului romanii castiga in medie 10.000€ pe luna NET. Iar eu am plecat ca boul sa culeg capsuni cand uite ce bine se traieste acasa biggrin.gif
Astia ori sunt aerieni complet, ori isi bat joc pe fata de oameni.
DORU
Minunata functie de cautare te-ar fi adus aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=9853
guerilla
pai sunt unora carora le convine taxa asta tinand cont ca poate ii tenteaza un hibrid. asa nu mai conteaza ca are motor de 3 litri, tot zero euro plateste.

Later edit: am unit cele doua subiecte si le-am mutat la financiar unde le e locul
Mariustom
Salutare :wave:
Vin și eu cu o întrebare, la care vă rog să răspundeți:
Dacă acum, la o mașină cu Euro 3, se plătește, în țară, aprox. 1.500 Euro valoare vamă + costurile cu RAR+acte+etc., după intrarea în UE, pe lângă costurile cu RAR+acte+etc., cam cât se va mai plăti?
Sau, concret, când este mai rentabil să-ți aduci o mașină, acum, sau la anul (și la mulți ani biggrin.gif ).
Mulțam anticipat. :wave:
Emanoel-Adrian
Pai nu prea e corect,eu mi-am adus un Vectra 2.2 dti si am platit aproape 3000 Euro accize, tva, etc... Parerea mea este ca taxele vor scadea usor pentru cei cu Euro 3/4,diferenta va fi completata la "Bugetul de Stat" de ceilalti fara catalizatoare !.Oricum eu deja mi-am cumparat o masina fara catalizator din Germania si astept momentul Ianuarie 2007 sa o aduc!! biggrin.gif
Da!,mi-am facut si calculul cat am sa dau la "Bugetu' saracu'", pentru euro 1,cazul meu, vreo 3000 Euro :minigun: ,dar sunt pregatit!!! beer.gif .
baba79864
QUOTE(sorin37756)
Accize nu vor mai fi.


dai te rog o sursa a informatiei?
baba79864
asadar, nu ne putem astepta la o scadere a preturilor SH aduse din germania: TVA si accize raman, iar alte taxe, pentru masinile produse in UE, nu exista.

ma intreb daca va ramane in vigoare valorea de catalog, la care se calculeaza accizele si tva.
baba79864
mai curand ne putem astepta la o crestere a preturilor SH aduse din Germania, din cauza taxei ecologice, right?
baba79864
intr-adevar, in proiectul de cod fiscal au fost scoase accizele pentru autoturisme, fiind inlocuite cu taxele speciale ("ecologice")
baba79864
rectific, in proiectul de cod fiscal pentru 2007 sunt scoase accizele pentru autoturisme, fiind inlocuite cu taxa speciala ("ecologica").

am facut un calcul: incepan din 2007, pentru un diesel 1.9 din 2004, scapam de accize (aprox. 570 euro, cu tot cu tva-ul platit la ea), dar platim taxa speciala de aprox. 1300 euro - deci, platim in plus fata de mom. actual aprox. 730 euro
HalbaSus
Eu nu stiu cum ai calculat tu dar mie nu imi da asa... Mie imi da in felul urmator:

Pana in 2007 o masina 1.9 TDI de 2 ani va avea urmatoarele taxe:

Valoare de catalog: 8162
Valoare vamuita: 8162
Taxe vamale (0%): 0
Comision vamal (0%): 0
Accize: (4.5%): 367
TVA (19%): 1620
Total: 1987

Dupa 2007 va costa 1250 euro pt taxa aia ecologica... deci va fi per total mai ieftin cu 737 de euro... acum aici nu am calculat faptul ca pana in 2007 iti poti recupera TVA-ul din germania (asta daca cumperi de la un handler) deci per total iesi mai ieftin conform sistemului actual... pt ca dupa 2007 nu vei mai putea recupera TVA-ul din germania.

Dupa parerea mea taxa asta ecologica nu va rezista mult timp... in uniune astfel de taxe nu sunt permise intre statele membre, poate ne dau o perioada da gratie in care sa putem folosi asemenea taxe (tarile noi pot "beneficia" de asemenea derogari) dar in rest ele sunt interzise expres in uniune.
baba79864
Halba, accizele sunt un pic mai mari, acum este de 5,5% pentru masina in discutie. dar nesemnificativ...
din ce am inteles eu, se vor scoate accizele si introduce taxa speciala, treaba cu tva ramanand neschimbata - adica, fie recuperare la iesirea din germania si plata in RO, ca acum, fie plata numai in germania (caci nu cred ca se va plati TVA si in Germ, si in RO), dupa 2007.
in concluzie, in masura in care taxa speciala e mai mare decat accizele, masinile SH se vor scumpi. de altfel, asta-i si obiectivul declarat al autoritatilor, sa ridice bariere indirecte (fiscale), mai mari decat in prezent, la importul de masini SH.
baba79864
intr-adevar, de principiu nu pot fi discriminate produsele provenite din alte state UE fata de produsele autohtone, prin ridicarea de bariere fiscale. cu toate astea, exista niste articole in Tratat CE care permite unui stat membru sa incalce acest principiu, pe considerente de sanatate publica etc. or, asa cum e motivata, ca o taxa "ecologica", respectiva taxa ar putea intra in exceptia mentionata...
dar om vedea...
HalbaSus
Din cate tin minte (din pacate nu am cartile de drept comunitar la mine) acele exceptii se refera la interzicerea importurilor atunci cand ele ar putea afecta sanatatea publica, ordinea publica, moralitatea, etc... spre exemplu tarile UE pot interzice importurile de carne de pui daca intr-o tara se descopera gripa aviara (am dat un exemplu la moda)... dar NU pot taxa produsele de import... deci nu pot pune taxe pe carnea de pui importanta pe motiv ca ar putea contine gripa aviara... s-ar putea ca romania sa beneficieze de anumite derogari la inceput, dar pe termen lung nu va putea fi mentinuta ineptia asta de lege.

Am mai amintit odata (as vrea sa dau date mai exacte dar dupa cum spuneam nu am cartile la mine) de un caz in care italia a interzis importul de autobuze mai vechi de 8 ani. UE a decis ca masura nu e legala deoarece in italia se puteau vinde autobuze mai vechi de 8 ani, masura referindu-se exclusiv la importuri. Daca vor taxa ecologica nimeni nu ii opreste sa puna o asemenea taxa pe toate masinile aflate in circulatie, dar nu pot pune o taxa doar pe masinile din import. Iar motivarea este penibila... Daca masinile euro 1, 2 polueaza si trebuiesc taxate, atunci masinile euro 1,2 aflate deja in romania sunt mai ecologice ? blink.gif
baba79864
masura poate sa nu fie discriminatorie in sine, in masura in care taxa este aplicata pt toate masinile, noi sau vechi, din productia autohtona sau din import, la prima inmatriculare in RO - evident, taxele aplicate masinilor noi, cu euro 4 etc, vor fi insignifiante, pe cand taxele aplicate SH vor putea fi considerabile.
deci, masina e taxata la prima inmatriculare - nu poate fi vorba, asadar, de taxarea masinilor deja inmatriculate, caci s-ar aplica retroactiv.
in cazul amintit de tine, cu autobuzele, acolo era o masura discriminatorie, deoarece era clar indreptata impotriva importurilor de autobuze vechi.
pe de alta parte, si taxa speciala, kiar daca nu aceasta e motivatia oficiala, vizeaza tot impiedicarea importurilor de masini vechi, dar indirect...
trebuie sa ma mai gandesc... smile.gif
Geroge73919
Prin proiectul privind modificarea Codului fiscal, procentul platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat, va fi eliminat.

In schimb, se aplica o taxa speciala pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, atit din provenienta autohtona, cit si din import, si este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme.

In capitolul al treilea al proiectului, articolul 214, se precizeaza ca intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autoturismul si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului .

Taxa pe Logan, cit la Mercedes

De exemplu, pina in prezent, pentru un Logan de 1,5 litri dCi, cu motor diesel de 65 de cai-putere, se aplica pentru masina noua o acciza de 1% din pretul initial. Pretul de pornire pentru varianta diesel Logan este de 7.390 de euro, iar nivelul accizei ajunge la 73,9 euro. In cazul taxei speciale, situatia se schimba dramatic, valoarea taxei speciale atingind 230 de euro. Acest nivel de taxare se va mentine si pentru modelul din import Renault Clio, care beneficiaza de exact acelasi motor care indeplineste normele Euro 3. Clio a fost cel mai bine vindut model din import in 2005 in Romania.

Potrivit expertului in taxe al firmei de avocatura Salans, Gabriel Biris, in noile conditii se va plati mai mult pentru un Logan decit pentru un Golf. „Pentru Dacia Logan taxa speciala este mult mai mare decit acciza practicata pina acum. Prin comparatie, pentru un Golf de aceeasi cilindree se va plati 108 euro, doar pentru ca acesta are standard Euro 4. E mai bine chiar decit cu acciza actuala, care valoreaza 150 de euro, pentru acelasi Golf“, ne-a spus Biris.

Avantajul luxului

Reprezentantul Salans a adaugat ca noua formula de taxare avantajeaza, paradoxal, masinile mai scumpe. „Aceasta taxa inlocuieste practic acciza. Ea era procent din pretul masinii. Acum taxa se calculeaza in functie de cilindree si de gradul de poluare. Aceasta formula avantajeaza masinile care polueaza foarte putin si pe cele cu optiuni fata de cele cu dotari standard“, a explicat Biris. Practic, se ajunge in situatia in care taxa speciala aplicata pentru achizitionarea celui mai mic motor de la Mercedes C-Klasse, de 18 litri, care indeplineste standardele Euro 4, sa ajunga la 282,9 euro, in conditiile in care pretul CIP al acestui autoturism incepe de la un minimum de 25.615 euro.

Protectionism fata de rablele din import

„Este o masura de protectionism pentru ca s-a fluturat mult prea mult ideea ca o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va fi posibil sa importi orice autoturism. Cred insa ca gusturile cumparatorului roman s-au mai cizelat in cei 16 ani si lumea incepe sa cheltuiasca banii pe lucruri serioase si nu asa cum s-au speriat toti pe masini de 200-300 de euro“, spune Edwin Keletin, redactor-sef al revistei „ProMotor“.

Taxa speciala ar putea ajunge la 2.750 de euro pentru un autoturism de 1,8 litri, non-Euro, fabricat in 1995.

Calculul taxei speciale
Fiecare centimetru cub (A) se inmulteste cu valoarea exprimata in euro sau eurocenti (cool.gif din coloana a treia a primului tabel. Aceasta valoare se inmulteste la rindul ei cu coeficientul de corelare © al taxei prevazut in a doua coloana din al doilea tabel. Coeficientul de reducere (D) a taxei in functie de virsta autovehiculului se regaseste in a doua coloana din tabelul al doilea. Dupa scaderea a 100 de unitati din valoarea coeficientului de reducere si impartirea la 100, inmultiti acest rezultat cu primii trei factori
Geroge73919
Baieti nu va mai cramponati degeaba ca scot accize sau nu, ce e sigur nu se va mai recupera TVA-ul din Germania iar in nici un caz nu vor lasa piata sh fara bariere protectioniste (asta e sigur) iar in cazul celalalt in care va fi mai rentabil sa aduci o masina dupa decat acum cel mai simplu se vor scumpi masinile de la Autohaus din Germania in momentul in care vor afla nemtii ca aici se plateset mai putin pt aceiasi masina vanduta inainte de 2007 deci oricum ar fi de 2 lucruri nu scapam: Moartea si impozitele
baba79864
George, vrei sa spui ca se va plati de 2 ori TVA, in Germania si in Ro?
Geroge73919
QUOTE(baba79864)
George, vrei sa spui ca se va plati de 2 ori TVA, in Germania si in Ro?


Ce vreau sa spun e faza ca nemtii iti dau TVA'u inapoi daca le prezinti faprul ca masina a iesit din UE (adica ii trimiti inapoi declaratia vamala de export stampilata la unguri ), deci daca in 2007 noi vom fi si noi UE atunci inseamna ca o masina adusa din Germania nu mai inseamna export pt nemtii ca masina tot in UE va fi folosita. deci nu se va mai putea cumpara o masina din Germania cu MSWT . Legat de taxele din Ro se prevede taxa "Speciala " in functie de norma de poluare care va fi in realitate exact ce platim noi in vama in RO acum (TVA si accize ) dar sub alta forma
CatalinKRK
Mai exista o speranta UE:

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction...;guiLanguage=en


Gunter Verheugen (parca asa se scrie) a fost cel care se pare vrea sa puna bete in roate investitiilor Renault si bunastarii APIA...deocamdata statele vizate pot sa aduca argumente inainte de a se lua o decizie (Romania nu e vizata ca nu e in UE, dar in statele mentionate mi se pare o floare la ureche cerintele fata de taxele care vor sa le bage astia in Romania :bandit: ) dar speranta e...poate in viitorul apropiat aduc vesti si mai bune :brave:
HalbaSus
Dupa cum ziceam UE nu priveste cu ochi buni piedicile puse liberei circulatii a marfurilor. Eu sper ca aceasta masura sa fie eliminata inainte de a intra in vigoare wink.gif
James Kilowatt
Din ciclul "in Romania se poate, romanul tace si inghite"

Gandul, 6 iulie

Cei care aleg să achiziționeze un automobil mai vechi de 6 ani vor trebui să plătească o taxă de înmatriculare substanțial crescută, care devine din ce în ce mai usturătoare la buzunar pe măsură ce mașina este mai poluantă. Măsura este cuprinsă în Codul Fiscal și a fost aprobată ieri de deputați, urmând a intra în vigoare de la 1 ianuarie 2007. Cele mai mari taxe vor fi plătite de persoanele care aleg să cumpere o mașină noneuro mai veche de 6 ani, care vor plăti 7.500 euro pentru cele cu o capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc și 4.000 euro pentru cele de până în 1.600 cmc. În cazul automobilelor euro 1 mai vechi de 6 ani, taxa de înmatriculare va fi de 7.020 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc și de 3.744 pentru cele sub 1.600 cmc. Și cumpărătorii de mașini euro 2 cu peste 6 ani vechime vor scoate mai mulți bani din buzunar – 2.704 euro pentru cele sub 1.600 cmc și 6.240 euro pentru cele de peste 3.000 cmc. În cazul în care automobilul este euro 3, taxa de înmatriculare urcă la 612 euro pentru autoturismele sub 1.600 cmc cu o vechime mai mică de 6 luni și la 4.436 euro pentru cele peste 3.000 cmc mai vechi de 6 ani. Ministrul Finanțelor Publice, Sebastian Vlădescu, s-a pronunțat în favoarea menținerii taxelor pentru înmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar dacă, recent, Comisia Europeană a criticat statele cu astfel de proceduri. “Aveam două opțiuni: să lăsăm piața complet deschisă și să se întâmple ca în Polonia, să pierdem un vector de dezvoltare extrem de important, pe care-l reprezintă industria de automobile, sau să asigurăm o coerență a politicilor astfel ca numărul autovehiculelor poluante și periculoase pentru circulație să fie redus”, a adăugat ministrul Finanțelor.


Halba, nu mai pui de un proiect de lege? Ceva de genul "cine zice, ala sa plateasca?" biggrin.gif Sunt convins ca se aduca repede cele 100.000 semnaturi.
HalbaSus
MR, nu cred ca e nevoie de un proiect de lege, eu zic ca o sesizare la UE, eventual o notificare la guvern, cateva scrisori catre ziare/televiziuni/etc sa atraga atentia asupra neconcordantei cu legislatia europeana si sa vedeti cum o sa o dea inapoi baietii. De altfel legislatia UE are aplicabilitate directa in toate statele membre, deci teoretic daca vrei sa aduci o masina si cand vrei sa o inmatriculezi iti cer taxa poti sa ii dai in judecata facand trimitere la TCE care are forta juridica superioara legislatiei interne.
Skywalker
Sper sa nu se intample acest lucru in Romania, chiar asa de bogati ne crede m****u asta de Tariceanu?? Da ce toti avem salarii peste 1500 ron ca sa ne putem permite un credit auto sau un leasing care oricum tot la trompete de 5500 - 8000 euro cip suntem condamnati. Eu nu vreau masina noua de @7500 euro, eu vreau masina SH de @6000 - 7000 euro e mult mai buna si confortabila, ex: Logan vs Opel Astra H; Hyundai Elantra (asta-i mai spumpa) vs Opel Vectra B sau Audi A4 sau Passat B5.
P.S.
1 - exemplele astea mi-au venit in minte nu a fost ceva premeditat!
2 - eu vreau Opel Vectra B sedan incepand cu 1999
James Kilowatt
@Halba
Go for it smile.gif Tu fa notificarea, eu ma duc si o pun in cutia postala de la UE biggrin.gif

PS
Poezia aia cu grupurile de interese a lu' Base parca nu e asa absurda cum suna. Din pacate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.