IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Forester 2007 - date tehnice

This topic is about Forester 2007 - date tehnice, the author, Sil104818, wrote about: Din experienta mea: -prima revizie/inspectie la 5000km -si la mine scartaie rotile... se zice ca de la cauciucuri -franele sunt ok, masina are tendint ... To read more just scroll down

10 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Forester 2007 - date tehnice
Sil104818
post Aug 28 2007, 09:55 AM
Post #81


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 26-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.811



Din experienta mea:
-prima revizie/inspectie la 5000km
-si la mine scartaie rotile... se zice ca de la cauciucuri
-franele sunt ok, masina are tendinta de a se da in bot cand franezi brusc la viteza, dar isi face treaba
-in primii 5000 eu am avut 14l/100, acum ma invart la o medie de 10-11%, consum la rezervor plin cu 50%oras-50%afara. Consuma si in functie de cat de grea ti-e talpa. Poti incerca sa pui benzina de 100 dupa rodaj, ajuta la consum dar costa in plus, ca bani esti tot acolo dar parca trage mai bine
-cred ca e un mit cu turatia in rodaj, masina merge pana la 7000rpm, acum eu zic sa nu depasesti 5-6000, dar sa mergi sub 4000 cred ca fortezi masina, ideea e sa variezi turatia. Si tot aici zic ca 1000km de rodaj fin ajung la masina, oricum ea se rodeaza abia dupa 10k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 28 2007, 10:16 AM
Post #82


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



mit nemit e pe banii tai smile.gif

la mine a durat 1600 km, ca asa era in carte, pana in 4000rpm si variat turatia .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 28 2007, 01:14 PM
Post #83


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



La XT suportii de pahare (2) sunt langa frana de mana, spre deosebire de 2.0X unde nu este loc decat de unul singur din cauza reductorului. Asa au mai pus unul retractabil in bord langa sistemul audio. Asta e diferenta la interior.
Cat despre bricheta, inseamna ca ai pachetul non-smoker. Din ce am vazut e cam loterie cu brichetele. Eu am smoker si am bricheta in fata, dar in usile din spate nu am scrumiere. Odd blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Aug 28 2007, 06:13 PM
Post #84


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



QUOTE(Mircea104901)
La XT suportii de pahare (2) sunt langa frana de mana, spre deosebire de 2.0X unde nu este loc decat de unul singur din cauza reductorului. Asa au mai pus unul retractabil in bord langa sistemul audio. Asta e diferenta la interior.
Cat despre bricheta, inseamna ca ai pachetul non-smoker. Din ce am vazut e cam loterie cu brichetele. Eu am smoker si am bricheta in fata, dar in usile din spate nu am scrumiere. Odd blink.gif

Mersi de raspuns.
M-ai lamurit care este treaba cu suportul de pahare din consola. Cred ca am confundat eu ceea ce vazusem si respectivul era pe X nu pe XT. O sa mai verific.
Despre bricheta - in ocul ei era doar un capac 'blind'. Deasemenea 'scrumiera' este de fapt o bucata de plastic in forma de scrumiera. Cred ca intr-adevar am pachetul non-smoker - nu ca m-ar fi intrebat cineva la achizitia masinii - in plus cred ca nu se pomeneste nimic de asta in lista de dotari. O sa incerc sa ma lamuresc cu dealerul.
Am mai fost deranjat de treaba cu covorasele - setul costa la ei in jur de 100 EUR, puteau sa il livreze gratuit sau macar sa-mi spuna...Chestie de marketing...la fel ca si site-ul SMT - are inca oferta cu GPS-ul, expirata demult.
Poate cineva sa-mi spuna daca la revizia de 1600 Km se regleaza pedala ambreiaj si verifica functia de Hill Holder asa cum scrie in manualul de intretinere? Sau este o simpla inspectie vizuala si nimic mai mult?!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 4 2007, 06:26 PM
Post #85


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Cred ca am gasit una din explicatiile pt care tremura la relanti motoarele Subaru:
motoarele boxer Subaru sunt concepute sa functioneze in regimuri de turatii mari unde problema racirii este destul de serioasa, si a fost tratata ca atare de inginerii japonezi. Nu ati observat ca daca lasati masina la relanti, chiar si pe calduri mari (care au fost), termocupla porneste foarte rar si sta putin pornita? Deci schimburile de caldura sunt foarte eficiente, si astea se fac nu numai prin "... montarea unui radiator cat mai mare...".
Nu am desfacut motorul(nu am avut de ce) si nici nu am vazut vreo bujie, dar cred ca Subaru foloseste asa zisele "bujii reci", care se folosesc la masinile de competitii.
Exista doua tipuri de bujii: calde si reci. Nu mai traduc, citez direct:
"Hot Plug
A "hot plug" has a long insulator nose which exposes more surface area to the combustion gases. This keeps the plug temperature higher overall which is ideal for stop-start city driving conditions.

Cold Plug
A "cold plug" has a shorter insulator nose, which minimizes the amount of surface area exposed to the combustion gases. Cold plugs are typically used in racing conditions because of its ability to transfer heat out of the cylinder chamber quickly. Most turbo, supercharged and nitrous oxide applications use this type of plug because of the tremendous heat they generate. A colder plug can also minimize the risk of pre-ignition and detonation, however if the plug is too cold there is risk of fouling during extended periods of idling and low-speed operation.
The lower the number, the hotter the plug; the higher the number, the colder the spark plug. "

Oricum la revizia cand mi se vor schimba bujiile, o sa iau una sa o analizez.
Attached File(s)
Attached File  231875.jpg ( 9.39K ) Number of downloads: 1
 


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Sep 4 2007, 06:39 PM
Post #86


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



M-ati innebunit. Nu mai pricep nimic!
Alaturi, in topicul cu OBK-ul de 3.0 ltr, a inceput printre altele o discutie despre tipul de benzina folosita.
As vrea sa stiu ce tip de benzina TREBUIE folosita intr-un Forester 2.5 Turbo, MY07 - am bagat pana acum in general OMV de 95 sau EFIX 95 de la Rompetrol?! Trebuie neaparat de 98 sau este recomandabil? Daca este recomandabil pentru ce? Functioneaza motorul mai bine, se simte economie in combustibil?
Este OK sa merg in continuare cu 95 sau TREBUIE 98?
Multumesc anticipat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 4 2007, 06:50 PM
Post #87


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Asa cum am scris in topicul acela:

Conform definitiei, pe scurt si pe intelesul tuturor, cifra octanica este capacitatea benzinei de a rezista la predetonatii (adica sa se aprinda inainte de scanteia data de bujie -in timpul compresiei amestecului de aer-benzina- ceea ce poate duce la avarieri grave). Deci o benzina cu cifra octanica mare nu va strica niciodata intr-un motor setat sa functioneze cu benzina cu cifra octanica mai mica. Invers, da. Deci ATENTIE la Subaru cu motoare turbo: sunt setate pe 98 RON. Nu bagati benzina de 95.
Datorita rezistentei marite la predetonatii, la turatii mari si f. mari (peste 6000 rpm) unde si temperaturile realizate datorita compresiei mult mai bruste sunt mai mari, benzinele cu CO mare (peste 98) se aprind tot la scanteie (riscul de predetonatii, asa zisele knock-uri si ping-uri, este mult redus, spre zero). De-aia la motoarele care functioneaza la turatii mari se folosesc combustibili cu CO mare (peste 100: alcool, metanol, combinatii).

Motoarele au senzori de detonatie (knock sensor) dar daca acestea survin in momente care ies din plaja in care procesorul are alocate datele de corectie, computerul masinii nu va reusi sa le corecteze. Implicit motorul va da rateuri si nu va functiona la parametrii stabiliti.

Deci, recomandat: benzina de 98, pt ca 2,5XT este setat pe 98RON(asa scrie in manual si pe site-ul oficial Subaru).
Daca mergi linistit si nu o tii in turatii mari blink.gif (nu crede nimeni asa ceva. XT sa nu fie turat biggrin.gif ) poti baga si 95, dar nu forta masina, ca nu o sa poata da tot ce stie.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Sep 4 2007, 06:58 PM
Post #88


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



QUOTE(Mircea104901)
Asa cum am scris in topicul acela:

Conform definitiei, pe scurt si pe intelesul tuturor, cifra octanica este capacitatea benzinei de a rezista la predetonatii (adica sa se aprinda inainte de scanteia data de bujie -in timpul compresiei amestecului de aer-benzina- ceea ce poate duce la avarieri grave). Deci o benzina cu cifra octanica mare nu va strica niciodata intr-un motor setat sa functioneze cu benzina cu cifra octanica mai mica. Invers, da. Deci ATENTIE la Subaru cu motoare turbo: sunt setate pe 98 RON. Nu bagati benzina de 95.
Datorita rezistentei marite la predetonatii, la turatii mari si f. mari (peste 6000 rpm) unde si temperaturile realizate datorita compresiei mult mai bruste sunt mai mari, benzinele cu CO mare (peste 98) se aprind tot la scanteie (riscul de predetonatii, asa zisele knock-uri si ping-uri, este mult redus, spre zero). De-aia la motoarele care functioneaza la turatii mari se folosesc combustibili cu CO mare (peste 100: alcool, metanol, combinatii).

Motoarele au senzori de detonatie (knock sensor) dar daca acestea survin in momente care ies din plaja in care procesorul are alocate datele de corectie, computerul masinii nu va reusi sa le corecteze. Implicit motorul va da rateuri si nu va functiona la parametrii stabiliti.

Deci, recomandat: benzina de 98, pt ca 2,5XT este setat pe 98RON(asa scrie in manual si pe site-ul oficial Subaru).
Daca mergi linistit si nu o tii in turatii mari blink.gif (nu crede nimeni asa ceva. XT sa nu fie turat biggrin.gif ) poti baga si 95, dar nu forta masina, ca nu o sa poata da tot ce stie.

Looks OK. Multumesc.
Trec pe 98 de la urmatorul plin. Macar dorm linistit ca nu am stricat eu ceva in motor (desi am incredere in motoarele Subaru)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Sep 4 2007, 07:02 PM
Post #89


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



Inca o intrebare pentru cei mai vechi in domeniul Forester.
Am observat ca indicatorul de viteza imi arata cu 11-12 km/h mai mult decat GPS-ul (chestie clara, verificata pe CRUISE, la 150, 160 si 170).
Imi pare ca totusi diferenta este destul de mare (desi la viteze mici, 70-80 diferenta este sensibil mai mica, de 7-8 km/h).
Chiar asa departe de adevar este indicatorul de viteza de pe Forester?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colonelu'
post Sep 4 2007, 07:49 PM
Post #90


specialist
******

Group: Membri
Posts: 630
Joined: 11-December 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 19.067



In urma cu cca 1 luna, am vazut pe Discovery, la emisiunea "Fifth Gear", un test al benzinei. Pentru ca testul sa fie relevant, au luat masini de diverse categorii, printre care si un Subaru Impreza, Golf IV si parca Ford Fiesta, cat si benzine de la 3 mari producatori/statii PECO, atat de CO95, cat si CO98. Masinile au fost puse pe un stand dinamometric, astfel incat sa evidentieze daca exista cresteri ale puterii motoarelor.

Rezultatul final a fost urmatorul:
Pentru masinile obisnuite (a se citi turatii normale biggrin.gif ), de genul Golf & Co, nu s-au sesizat diferente la motor la folosirea diverselor tipuri de benzine, atat ca si marci, cat si ca cifre octanice. Deci motorul le papa la fel si nu simte diferenta.
In momentul in care au facut testul la Subaru cu benzina de 98, s-a vazut imediat diferenta de crestere a puterii fata de cea de 95.

Concluzia finala:
Pentru motoarele obisnuite nu conteaza nici marca si nici cifra octanica (atat timp cat este minim 95).
La motoarele de turatie mare, asa cum a fost cel de Impreza, diferenta a fost de departe in favoarea benzinei de 98 fata de cea de 95, iarasi necontand producatorul.

O mica subliniere - testul a fost facut in Anglia si acolo poate nu conteaza producatorul, pe cand la noi stim bine ca exista diferente si intre diversele statii ale aceluiasi producator, in functie de cat de mult "boteaza" benzina :bandit: .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cris62653
post Sep 4 2007, 08:56 PM
Post #91


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 3-December 05
From: iasi, ciuc
Member No.: 62.646



QUOTE(Alin112811)
Am observat ca indicatorul de viteza imi arata cu 11-12 km/h mai mult decat GPS-ul (chestie clara, verificata pe CRUISE, la 150, 160 si 170).

Chestia asta am observat-o si eu la Forester, dar cred ca e valabila si pe alte masini. Un tovaras cu motocicleta mi-a descris acelasi fenomen, deci cred ca e mai mult o chestie inginereasca menita sa ne determine la un condus preventiv.


--------------------
Forester 2.0X
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DIO
post Sep 5 2007, 07:41 PM
Post #92


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 102.916



QUOTE(Alin112811)
Chiar asa departe de adevar este indicatorul de viteza de pe Forester?

Confirm si eu aceeasi diferenta - regula valabila pentru orice masina. Necesara atat pentru prevenirea accidentelor, dar si din ratiuni juridice.
La Forester diferenta este de 10% fata de realitate. La alte masini am observat 7-8%. Nesemnificativ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu67277
post Sep 5 2007, 08:20 PM
Post #93


sofer
***

Group: Membri
Posts: 62
Joined: 4-February 06
From: Bucuresti
Member No.: 67.270



ECU care echipeaza toate masinile Subaru sunt autoadaptive. NU este setat pe 98 sau 95 ci pur si simplu adapteaza setarile motorului la benzina folosita.
Un ECU resetat, incepe cu setari medii adica pentru benzina de calitate medie. In timpul functionarii, calculatorul "incearca" singur sa ridice avansul in pasi foarte mici ( concomitent cu adaptarea combustibilului ) si la intervale de timp presetate. Daca nu simte detonatii va urca pina simte detonatiile si se opreste cind apar. Daca benzina e foarte buna, poate urca cu avansul si restul pina la limita maxima pentru care are harti.
Daca benzina e proasta, in loc sa urce avansul, il va reduce, si va trece pe harti de randament scazut pe care le poate suporta motorul cu acea benzina. Evident ca performanta motorului are de suferit sau de cistigat functie de setarile pe care le face calculatorul functie de benzina folosita.
Ce trebuie retinut de posesorii de Subaru ( sau orice masina cu ECU adaptiv ), este ca ECU trebuie "invatat" cu benzina folosita. Daca s-a folosit benzina cu cifra octanica inferioara, e de preferat sa se resetese calculatorul la trecereaa pe benzina mai buna, si sa se mearga normal - sau in ture fara sarcini la regimuri joase-, pentru a permite si evetual grabi perioada de adaptare la noua benzina.
La motoarele Subaru, -in special la cele turbo- diferentele de putere sunt foarte mari functie de benzina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Sep 6 2007, 08:00 AM
Post #94


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



QUOTE(radu67277)
ECU care echipeaza toate masinile Subaru sunt autoadaptive. NU este setat pe 98 sau 95 ci pur si simplu adapteaza setarile motorului la benzina folosita.
Un ECU resetat, incepe cu setari medii adica pentru benzina de calitate medie. In timpul functionarii, calculatorul "incearca" singur sa ridice avansul in pasi foarte mici ( concomitent cu adaptarea combustibilului ) si la intervale de timp presetate. Daca nu simte detonatii va urca pina simte detonatiile si se opreste cind apar. Daca benzina e foarte buna, poate urca cu avansul si restul pina la limita maxima pentru care are harti.
Daca benzina e proasta, in loc sa urce avansul, il va reduce, si va trece pe harti de randament scazut pe care le poate suporta motorul cu acea benzina. Evident ca performanta motorului are de suferit sau de cistigat functie de setarile pe care le face calculatorul functie de benzina folosita.
Ce trebuie retinut de posesorii de Subaru ( sau orice masina cu ECU adaptiv ), este ca ECU trebuie "invatat" cu benzina folosita. Daca s-a folosit benzina cu cifra octanica inferioara, e de preferat sa se resetese calculatorul la trecereaa pe benzina mai buna, si sa se mearga normal - sau in ture fara sarcini la regimuri joase-, pentru a permite si evetual grabi perioada de adaptare la noua benzina.
La motoarele Subaru, -in special la cele turbo- diferentele de putere sunt foarte mari functie de benzina.

Incep sa pricep care este treaba cu benzina de 95 si de 98-100. La Forester 2007 in cartea masinii (atat turbo cat si non-turbo) benzina recomandata este "benzina cu cifra octanica minim 95 RON sau mai mare". In mod clar benzina de 98/100 ar trebui sa imbunatateasca performantele motorului dupa o perioada de functionare si adaptare a motorului cu noua benzina. Trebuie avut insa grija sa folosesti pe cat posibil acelasi tip de benzina, eventual chiar de la acelasi producator, si sa nu faci azi full cu 95 si urmatorul full sa fie de 98/100 iar apoi sa revii la 95 - Electronica asta din motor o sa "priceapa" ca cineva isi bate joc de motor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 6 2007, 08:36 AM
Post #95


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



si o sa-si ia jucariile si o sa plece.

acum, sincer , cu benzina omv 100 masina merge mult mai bine . despre consum , asta e relativ la talpa care o primeste smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Sep 13 2007, 09:54 AM
Post #96


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



@George
Ai scris mai demult intr-un forum ca la Forester (si probabil la toate Subaru) viteza maxima este limitata electronic (in cazul meu 216 Km/h - Forester 2.5XT MY07)
Poti sa-mi spui care este viteza maxima 'reala' a acestei masini (fara a se umbla la motor, tuning-uri, etc, daor sotand limitarea - apropo' am inteles ca si in acest caz se umbla la calculatorul masinii). Este pura curiozitate, nu ca as avea de gand sa merg cu 220-225 fata de 216 cat scrie in talon.
Multumesc anticipat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 13 2007, 10:10 AM
Post #97


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu cunosc .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 20 2007, 03:40 PM
Post #98


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Stie cineva ceva de cauciucurile BF Goodrich Winter Slalom?


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sil104818
post Sep 22 2007, 10:40 PM
Post #99


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 26-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.811



Poate sunt putin offtopic, dar ma bate si pe mine gandul la anvelope de iarna. Am gasit ceva la oferta si pretul mi se pare ok, daca puteti sa va dati cu parerea "4 anvelope Michelin Pilot Alpin PA2, 215/60 R16 99H EL (Wi), pret 1757.12 RON/set "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Sep 27 2007, 08:09 AM
Post #100


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



Stie cineva care este producatorul si tipul exact al sistemului de navigatie de pe Forester?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 08:34 AM