Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester 2007 - date tehnice
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Pages: 1, 2, 3, 4
Mircea104901
In curand voi fi posesorul unui Forester 2.0 MT 2007. Din cate am inteles, softul a fost rescris. Stie cineva noile specificatii?
Am cautat si nu am gasit nici informatii detaliate despre sistemul de tractiune Symmetrical AWD de pe Forester. M-ar interesa daca stie cineva exact ce fel de diferentiale are, cat variaza cuplul fata-spate, stanga-dreapta fata si stanga-dreapta spate. In afara de 50-50 fata spate si transfer catre puntea care nu derapeaza, nu am gasit nimic.
Din test drive-ul la care am fost in Cluj, am ramas masca de-a dreptul pe unde se poate catara. Recomand un test drive oricui nu ma crede.
Valentin35722
Dupa cate stiu eu, manuala are 50/50 si variatii mici in functie de pierderea tractiunii unei roti/punti.
Automata pleaca cu 50/50 (sau 60/40) dupa care variaza spre 90/10 iar raspunsul la pierderea tractiunii e mai lent. De aia AT are VDC iar MT nu, pentru ca nu are nevoie biggrin.gif
G e o r g e
cine ti-a vandut masina de nu a stiut ce vinde ? laugh.gif ia intreaba-i cat platesc pentru niste trainiguri laugh.gif

cate lucruri bine de stiut :
AWD este sistemul motor + cutie de viteze amplasat in mod simetric .

forester vine cu diferentiale LSD pe spate si central . fata am impresia ca e deschis .

mai multe detalii despre AWD aici :
http://www.subaru-global.com/awd_history.html
Mircea104901
Mersi pt raspunsuri, dar vroiam ceva mai detaliat. Adica pana la cat se transfera cuplul? Cu cite roti suspendate masina ramane imobilizata?
Nu de alta, dar e bine de stiut biggrin.gif
O sa va tin la curent cu informatii obiective dpdv al soferului, tinuta de drum on si off-road, costuri intretinere, consum etc.[/img]
G e o r g e
eu stiu ca pana la 100% .

LSD are central si spate , fata are deshis . asta inseaman ca daca ramai cu o roata pe fata cu tractiune si restul fara ramai acolo biggrin.gif

daca ramai cu o roata pe spate cu tractiune si restul fara , iesi .
Ioan103584
A venit!! De fapt a venit de vre-o saptamina da' am fost prea ocupat cu condusu' ca sa mai si scriu...

Forester 2.5 Turbo, cutie manuala, fara navigatie - in rest are tot ce-i trebuie.

Astea-s pozele pe care le-am facut in prima zi - mi s-a parut normal sa-l fotografiez in padure...

Prima data sa vad daca pot sa bag o poza.
Ioan103584
Este!

Mai incerc sa uploadez inca citeva.
Ioan103584
inca una
Ioan103584
Masina e senzationala - e mai bine decit credeam pina acum. Am facut ceva peste 600 km deja (ma grabesc sa scap de primii 1000 de km sa pot sa-i dau peste 5000 de ture) si nici ca as putea fi mai multumit.

Evident, sint si chestii perfectibile:

1. Cauciucurile sint un compromis pentru toate felurile de teren asa ca nu sint prea grozave.
2. Frinele ar putea prinde mai tare dar aici sint influentat de frinele de pe clio sport pe care l-am condus 2 ani de zile si care frina foarte prompt dar era si mult mai usor si gindit pentru altceva.

Mai scriu cit de curind sa va mai povestesc ce si cum...
G e o r g e
franele trebuie calite, cateva la blana de la 100km/h , apoi o sa vezi cum franeaza .


gumele : schimba-le ! daca mergi atat onroad cat si offroad sunt ok , daca mergi mai mult onroad, ia ceva mai dedicat.
Ioan103584
Aha, mersi de informatia cu formatarea frinelor. Inteleg ca oricum in timp devin mai bune. In prima zi m-am speriat de cit de ineficiente erau insa acum deja sunt mai bune.

Cit despre gume - nu prea am de ce sa ma pling fiindca oricum sta excelent in viraje. Atita doar ca scirtiie in draci cind fortezi.

Inca una, daca iei virajul tare masina tinde sa subvireze dar daca accelerezi, intra un supravirare. Misto e ca poti controla supravirarea prin contrabracare pastrind masina in derapaj dar totodata in curba. Presupun ca LSD-ul creaza comportamentul asta si-mi place de mor. M-am hotarit, totusi, sa nu exagerez cu drifturile ca sa menajez cauciucurile. Macar de m-ar tine cumintenia...

Ziceam ca de-abea astept sa sar de primii 1000 km ca sa pot sa turez mai mult motorul dar adevarul e ca are reprize fulminante si daca schimbi viteza la 4000 de ture.

Sunetul motorului e delicios si trece de la total silentios la relanti la un thrummmm excelent cind sari de 3000 de ture. Colosal...

Cel mai tare pina acum am mers cu 160 la ora si m-am bucurat sa observ ca pot in continuare sa ascult muzica la un volum mic si sa am o conversatie pe un ton normal. Zgomotul de rulaj e aproape inexistent in habitaclu iar zgomotul de vint absolut discret. Si mai discret e totusi motorul care nu se aude de sub zgomotul de vint. Excelent!

Uploadez si poza cu bordul fotografiat stind in picioare prin trapa deschisa.
G e o r g e
franele erau noi cand ai luat masina , nu tineau mai deloc, fa ce ti-am spus wink.gif o sa fi uimit .

ai grija la prima revizie ce ulei pun aia de la SMT , o sa vrea sa-ti puna un ulei grecesc no name la un pret aberant !!! pune motul ! este uleiul recomandat de producator !

gume noi ! wink.gif sau toceste-le pe astea si pune unele noi biggrin.gif

da , LSD ul da comportamentul asta , uber cool
Mircea104901
Ioan103584 sa o stapanesti sanatos si fara incidente ! smile.gif
Ioan103584
QUOTE(Mircea104901)
Ioan103584 sa o stapanesti sanatos si fara incidente ! smile.gif


Mersi! Inteleg ca in curind vine si a ta asa ca s-o stapinesti sanatos si tu si sa ne zici cum iti place.
Ciprian86626
QUOTE(Mircea104901)
Mersi pt raspunsuri, dar vroiam ceva mai detaliat. Adica pana la cat se transfera cuplul? Cu cite roti suspendate masina ramane imobilizata?
Nu de alta, dar e bine de stiut biggrin.gif
O sa va tin la curent cu informatii obiective dpdv al soferului, tinuta de drum on si off-road, costuri intretinere, consum etc.[/img]


o sa te plictisesti! biggrin.gif biggrin.gif asta am facut eu in topicul deschis de mine si mai scriu doar cateodata, ca nu prea mai ma trage ata. as mai avea de exemplu de bagat o groaza de date despre consum cu cauciucuri de vara/iarna cu/fara suport de schiuri, despre sistemul improvizat mp3...

cat despre variatia cuplului, mi-amintesc de un articol in ams cu mai multe 4X4 pe zapada, acolo scria
Mircea104901
Pai de ce nu scrii? Ar fi interesant de stiut smile.gif
Din pacate nu am nr din ams in care era testat Forester. Daca ai vreun link ... smile.gif
Ioan103584
Eu as fi interesat de cum ai rezolvat cu player-ul MP3. Din cite stiu eu exista niste emitatoare pe FM pe raza ultra scurta dar am inteles ca sint bruiate la greu si caliatatea redarii sufera mult. Tu cum ai rezolvat problema?

Ca veveni vorba - consum mixt pe primii 650 km - 12%. Nu-i asa rau pentru un 2.5 turbo...
G e o r g e
am eu asa ceva , ti-l dau sa testezi daca vrei smile.gif

consumul e excelent , al tau vlad zicea ca ai 15-16 mers la drum lung .

vezi sa nu mergi constant in primii 1600km
Ioan103584
Vlad n-a inteles probabil - am zis 15 in oras in primii 200 km...

La drum lung a luat pina in 10 dar a fost ca dracu de aglomerat pe Valea Prahovei cu blocaje pe la Predeal, Azuga s.a.m.d. Ma astept sa creasca consumul pe masura ce incep sa merg mai sus in ture.

Cind ne intilnim adu si dracovenia aia cu mp3 - sint foarte curios cum merge...
V l a d
iata ca desi nu am mai scris demult pe forum o sa raspund acum. Din pacate franele la forester sunt rubish oricate pedale bruste ar primi. Intotdeauna am sustinut asta si tu george stii mai bine despre ce vorbesc si ca am dreptate. Fara upgrade nu sunt eficiente, punct.
Eu nu cred asta cu consumul in oras nici sa ma tai. Forester 2.5 turbo ia in oras minim 16 in conditiile actuale de trafic, dar ioan nu merge in super ambuteiaje ci are ceva aproape de drum lung ca traseu.
So in oras in continuare sustin ca ia minim 16. e imposibil sa ia 12 in oras, imposibil. megane-ul meu ia 10 in zilele bune. sooo... neaaahhh... 12 la drum lung poate.
G e o r g e
dracovenia o am in masina tot timpul , iar vlad are o problema cu franele si cu consumul ...

vlad, franele trebuie rodate , asta 1 .apoi la subaru pedala e mai lunga , este asa pentru a putea doza mai bine forta de franare in curbe .

accepti pentru asta un link cu comentariul unui tip ce merge la curse cu un legacy ?
Ioan103584
Ce-i drept, am 3 semafoare in 6.5 km pe drumul zilnic.

Frinele nu sint chiar rubish... Sint frine normale care poate devin mai bune cu niste placute mai moi sau cu un picior mai greu smile.gif Problema e in alta parte, zic eu: in suspensii.

Suspensiile sint cu cursa lunga (abilitati tot teren) si setate mai degraba pe confort. In felul asta la frinare puternica masina frineaza mai ales cu rotile din fata - cele din spate nu calca suficient de apasat din cauza inertiei care balanseaza masina in fata. Totodata motorul este montat in fata puntii fata si oricit ar fi el de usor va deplasa centrul de greutate tot in fata.

Partea buna cu suspensiile astea usurele e confortul la rulare - este excelent (chiar excelent) iar masina nu se inclina in curbe din cauza unui sasiu excelent - ancorarea suspensiilor se face mai sus fata de centrul de greutate al masinii asa ca balansul spre exteriorul curbei nu se intimpla. De fapt se inclina foarte putin (gliseaza mai mult) spre interior...

Deci - eu, fost conducator de masina sportiva, zic ca frinarea ar fi putut fi mai eficienta din proiectare. Sint sigur insa ca se poate inbunatati cum zicea si George. Si in final, cit de tare ai nevoie sa frinezi?...

Cit despre consum - va tin la curent.
G e o r g e
cel mai usor poti schimba placutele de frana cu unele mai moi .

pentru suspensii poti monta niste arcuri mai dure .

depinde ce doresti de la masina , daca nu vei iesi in offroad cu ea , poti pune niste arcuri mai dure si o poti cobora cu 5 cm , asta tot te lasa cu 15cm garda la sol .

ar mai fi ceva : balonul un pic cam mare de la gume , mergi pe unele de 18 cu un balon mai mic, o sa vezi ca e alta masina .
Ioan103584
QUOTE(V l a d)
e imposibil sa ia 12 in oras, imposibil. megane-ul meu ia 10 in zilele bune. sooo... neaaahhh... 12 la drum lung poate.


Am zis consum mixt tongue.gif Adica juma/juma.

Si da, cred ca e imposibil sa ia 12% in oras. Oricum consumul de la Megane-ul tau e enorm. 12% la motor de 1.6 e prea mult. Avensis 1.8i ia 9 - mergind civilizat - si tipul care are Avensis-ul in cauza merge numai in oras.

Oricum, exista trafic is mother f****g trafic. Cre ca Vlad se bate cu ultimul metionat blush.gif
Ioan103584
QUOTE(G e o r g e)
pentru suspensii poti monta niste arcuri mai dure .

depinde ce doresti de la masina , daca nu vei iesi in offroad cu ea , poti pune niste arcuri mai dure si o poti cobora cu 5 cm , asta tot te lasa cu 15cm garda la sol .

ar mai fi ceva : balonul un pic cam mare de la gume , mergi pe unele de 18 cu un balon mai mic, o sa vezi ca e alta masina .


Sigur - se poate. Dar nici nu-mi trece prin cap... De ce mi-as lua Forester daca nu pentru confort si spatiu. Daca voiam masina de curse imi luam STI. Forester imi place f mult asa cum e. Vlad sa-si ia Skoda ca frineaza mai bine biggrin.gif
G e o r g e
.. si consuma motorina biggrin.gif
Ioan103584
si are sunetul ala suav TRRRRRRR...

Traiasca tehnologia TDI de acu dooj de ani!
Ioan103584
Stie cineva cu precizie cite diferentiale si de ce fel are Foresteru 2.5 Turbo?

Din cite stiu eu sint doua LSD (mijloc si spate) si unul deschis in fata dar nu sint sigur ca e chiar asa...

Si inca o nelamurire: LSD-urile sint cu viscocuplaj sau de alt fel. Stiu ca STI are un TORSEN pe fata dar nu sint sigur nici de asta blush.gif
G e o r g e
are LSD pe mijloc si spate si deschis pe fata . de ce fel sunt nu sunt sigur blush.gif
griffonu
In afara de diferentialul central, care e normal sa fie LSD, ca doar de-aia ii spune AWD:

WRX, Forester 2.5XT
LSD pe spate, cu vasco-cuplaj

WRX STI
LSD fata si spate
Torsen incepand cu modelul 2007 (eu stiam ca cel putin modelul 2006 avea si el tot Torsen, dar aparent e valabil doar pentru 2007)

Mii de detalii, despre modelele din US (care se aplica in proportie de 95% si pentru EU) intr-un format nu foarte prietenos, aici:
http://www.car101.com/

-NewtonMetru
Ioan103584
Multumesc de link Grifonule, f multa informatie acolo.

Browse-ind pe acolo iar m-am enervat sa vad cite dotari in plus au modelele US fata de cele Europene si costa si mai putin :minigun:

Mie mi-au dat CD player cu magazie de 6 CD-uri dar FARA mp3 reader iar in state ai mufa pentru iPOD :bash:

Basca keyless entry si mai erau si altele...
Mircea104901
Intr-un final a venit. Masina e super, cu exceptia mersului "nerotund" la relanti si a impreciziei schimbatorului - nu intra "ca unsa" in viteze, mai ales marsarier. De apreciat ergonomia comenzilor. Tinuta de drum inca nu o stiu, totusi e in rodaj biggrin.gif
Nu prea imi place sonorizarea. Ma gandesc la un update cu subwoofer.

Stie cineva preturile la: 1. protectie diferential
2. oglinda electrocrom cu busola
Nu de alta, dar mie mi-au facut o oferta, si le-au facturat cu alt pret, bineinteles, mult mai mare, fapt pt care SMT primeste o mare bila neagra de la mine!
Ioan103584
S-o stapinesti sanatos!

Ce zici tu de mersul nerotund (in speta mici oscilatii la relanti cind stationezi) cred ca e o caracteristica a motoarelor boxer. Si pe mine m-a enervat dar mi-a trecut intre timp.

Si la mine e la fel cu schimbatorul - nu intra ca uns in viteza dar n-am gasit nimic special apropos de marsarier...

Habar n-am de preturile de care esti interesat. Pe dealer l-ai intrebat ce s-a intimplat de s-a schimbat pretul?
DIO
@Mircea104901: Protectia pt. diferential a costat 675 RON + TVA saptamana trecuta.
Covorasele pt. interior au intrat in discount? Inclusiv cel pt. portbagaj?
Mircea104901
Yup, pentru protectia diferential spate am platit 937,12 ron + TVA la care s-a aplicat un discount de 30% - asta fiind oferta dealerului Cluj, adica 655,98+TVA.
Presuri nu mi s-au oferit nici interior, nici portbagaj.
Pe cel din portbagaj mi l-au oferit la 337,00 ron+TVA. Kinda expensive!!
G e o r g e
eu pe un set de covorase interior din mocheta am platit in jur de 350 ron + TVA asta in oct - nov 2005 !

asa ca nu mi se par mari scorurile scrise mai sus
Mircea104901
Pretul de mai sus era doar pentru presul din portbagaj, protectia cu margini mici; pentru covorasele din interior nici nu am mai intrebat, pt ca initial mi-au zis ca mi le ofera ei, apoi s-au sucit. O sa-mi iau din alta parte la sfert de pret. Si btw, nu vreau din carpa pt ca-s oribile la umezeala. Combinatia textil + cauciuc e cea mai buna dupa parerea mea.
Sil104818
Preturile din romania la accesorii mi se par incredibile, hotie la drumul mare. Protectia ptr diferential cu adaos si tva costa in germania 178euro, adica 600RON cu tva inclus fata de 780RON cu o reducere de 30%. Pe scurt, in romania pretul de lista e dublu.
Mi-am propus sa-mi iau de acolo ce am nevoie, astept un drum in germania, eventual poate sa ne facem o filiera smile.gif

De aici puteti lua lista de accesorii si preturile lor, sa faceti comparatii.
http://www.subaru.de/showroom/forester/forester-zubeh-2.htm
Si aici au promotiile
http://www.subaru.de/showroom/forester-new...tail.htm?id=348

I love romania
Ioan103584
Problema e ca de obicei in lipsa de competitie pe piata. Prea putine optiuni (2 dealeri) genereaza preturile astea de rahat.

Semnez pentru o filiera!
Mircea104901
N-ar fi o idee rea smile.gif
Intr-adevar sunt cam la jumatate fata de preturile ofertate la noi.
M-am interesat si o sa fac rost de nr. de tel al unei firme care aduce scuturi motor de tabla pt Forester. Din cate am inteles, le importa din Rusia. Cand o sa-l fac rost, o sa-l postez, in caz ca sunteti interesati. smile.gif
Mircea104901
Primele impresii dupa 1800km in rodaj:
-consumul:9,5 l/100km (bun zic eu) in conditiile mentionate de rodaj - condus pana in 4000rpm, si mers inconstant, frana / frana de motor si din nou acceleratie, inclusiv pe autostrada(f.f. inconfortabil smile.gif, dar daca trebuie...)
- tinuta de drum: surprinzator de buna, grip excelent. Imi inchipui cu niste cauciucuri mai bune(de vara mai ales). Am depasit doar de cateva ori 4000 rpm si feelingul e extraordinar(de pe la 3500 are viata) (uitasem cum e sa depasesti toata coloana o data smile.gif ).
- franele sunt bune, dar tinuta la viteza mare in caz de franare brusca nu e foarte satisfacatoare (franeaza mult mai tare fata si are tendinta de a se inclina excesiv de fata. Daca esti si cu volanul usor virat ... ) EBD-ul ar fi remediat situatia sad.gif
- se conduce foarte usor, raspunde instantaneu la comenzi, directia e in genul masinilor americane(necesita un efort minim din partea soferului). Daca zgomotul la rulare pe criblura ar fi fost mai mic, ar avea confortul unei limuzine. Pe scurt e o masina care nu oboseste pasagerii si mai ales soferul la drum lung.
- sonorizarea putea fi mai buna (un subwoofer mai puternic, sau inca unul, o sa ma ocup de treaba asta smile.gif )
- luminile sunt excelente, chiar daca nu-s HID.
Una peste alta, pe asfalt se comporta excelent, mult mai bine decat m-as fi asteptat. Nu pot sa zic decat ca-mi place. Acum ramane sa o testez in off-road smile.gif
Mircea104901
Cateva poze smile.gif
Mircea104901
Mircea104901
Elena A.
Se incadreaza in peisaj foarte bine. S-o stapanesti sanatos si fara incidente smile.gif
Mircea104901
smile.gif
Multumesc frumos!
Ioan103584
Date noi despre consum acu dupa primii 3000 km:

in oras - nu mai mult de 14% dar, cum ziceam, nu prea merg in traficul ala inuman de Bucuresti. Cred ca as scoate sub 14% daca as merge mai calm dar asta nu se va intimpla asa ca n-o sa stiu niciodata smile.gif

consum extraurban - 10% si, din nou, mers tare unde tare inseamna ca depasesc non stop cu sprinturi puternice (schimb peste 6000 de ture). Nu ca n-as putea depasi si la 4000 dar e prea misto sa duci turbo-ul sus-sus in ture.
De asemenea, in consumul asta intra si serpentinele de la Predeal care au fost extrem de fun de abordat in forta. Cum ziceam, impinsa tare masina are un comportament supravirator si te simti ca intr-o masina sport RWD. Drifting-ul mai are un mare avantaj (pe linga senzatia care ti-o da): toceste repede cauciucurile astea de rahat care vin in echiparea standard asa ca o sa-mi iau niste cauciucuri bune repede si cu inima usoara ca deh, trebuie sa schimbi cauciucurile uzate, nu? smile.gif
Mircea104901
Dupa rodaj, consumul a crescut cam cu 1l/100km biggrin.gif deci media oras / afara, mers normal spre sportiv e de 10-10,5%.
Am observat ca daca bag benzina de 98, consumul se reduce cu aprox. 1l/100km. Ceea ce ma face sa cred afirmatiile din alt topic legate de calitatea benzinei de la noi. Se pare ce cea de 95 nu e de 95.
De asemenea merge bine si cu benzina de 95 impreuna cu aditiv de crestere a cifrei octanice (consumul se reduce de asemenea si parca trage mai bine). Stie cineva daca aceasta solutie(aditivii de crestere cifra octanica) poate dauna motorului pe termen lung?
Ioan103584
Ultimele calcule:

330 km pina la Brasov si inapoi + 130km in oras = 11%

Cool.
Valentin35722
QUOTE(Ioan103584)
Ultimele calcule:

330 km pina la Brasov si inapoi + 130km in oras = 11%

Cool.


Cum reusiti frate... wallbash.gif
Constanta-Tancabesti (si retur), drum facut de 3 ori in 2 luni, consum mediu 14-15 l/100km. Si pe autostrada RAR ajung la 160, de regula merg pana in 140...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.