IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Forester 2007 - date tehnice

This topic is about Forester 2007 - date tehnice, the author, Mircea104901, wrote about: Ba da, are. Dar asa cum am scris, masina era incarcata si panta foarte accentuata. Si nu am insistat. Am lasat-o un pic in jos, si dup-aia am accelera ... To read more just scroll down

10 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Forester 2007 - date tehnice
Mircea104901
post Aug 7 2007, 05:35 PM
Post #61


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Ba da, are. Dar asa cum am scris, masina era incarcata si panta foarte accentuata. Si nu am insistat. Am lasat-o un pic in jos, si dup-aia am accelerat si am trecut fara probleme.
O sa ma duc sa incerc din nou, si o sa testez si smecheria care se face la Hummer cand ramai suspendat: calci si frana si acceleratia in acelasi timp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 7 2007, 10:28 PM
Post #62


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



Cred ca smecheria de care zici se cheama cheama kick-start. Ti masina in loc din frina, lasi ambreiajul si accelerezi pina cind simti ca transmisia si motorul sint cuplate. Dupa care accelerezi.

Acelasi lucru se face si cind retrogradezi ca sa eviti momentul in care frina de motor iti balanseaza greutatea in fata schimbind in rau stabilitatea masinii. E un truc pa cre-l folosesc toti pilotii de curse... Uite un link mai jos (in engleza dar poate intereseaza pe cineva).

http://www.torquecars.com/articles/heel-toe-gearchange.php


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 8 2007, 09:51 AM
Post #63


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Nope. E vorba de cum lucreaza diferentialele. In momentul in care franezi roata care se invarte in gol, aceeasi forta care franeaza roata e transferata de lsd catre roata care are tractiune (in mod normal ar trebui sa transfere chiar mai mult cuplu pe roata care are tractiune - aceeasi chestie ca si cu frana de mana - daca o tragi nu are efect, pentru ca lsd-ul sesizeaza pierderea tractiunii pe fata si transfera si mai mult cuplu pe puntea spate care e franata si se risca distrugerea transmisiei). Simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 9 2007, 06:02 PM
Post #64


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Ca tot a venit vorba de articole:
http://www.topgear.com/content/features/st...ries/01/19.html
un pic cam bine pentru Forester, nu? biggrin.gif
si mai departe, in primii 10 e si Legacy.
Go on Subaru!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 9 2007, 09:28 PM
Post #65


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



E foarte bine. Si eu l-as vota tot asa. In afara de performanta unde are 5 stele la mine...


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 23 2007, 06:19 PM
Post #66


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Ce stiti despre Dura Lube atat varianta pentru motor, cat si cea pentru transmisie? A folosit cineva la Forester? Merita?
Ca ma cam bate gandul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 24 2007, 07:52 AM
Post #67


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



uita-l !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert101524
post Aug 24 2007, 12:17 PM
Post #68


sofer
***

Group: Membri
Posts: 64
Joined: 12-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 101.517



Eu am folosit prin 1996 Duralube la o Dacie care avea vre-o 50kkm si pot sa spun ca e "facatoare de minuni"
Totusi nu am curajul sa o recomand pentru un motor modern, sau poate cine stie ...
Nu cred ca ar putea dauna motorului o incercare - cu conditia ca motorul sa nu fie nou - makar 30kkm


--------------------
Parereamea
________________________________
Subaru Outback 3.0R 5AT 245cp
Skoda Octavia I Combi 4x4 1.8T 210cp
Urasc benzina! Am sa o consum toata!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrrian112676
post Aug 25 2007, 10:09 PM
Post #69


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 24-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.669



Salut,

intentionez sa-mi achizitionez un Forester 2.0. Am testat-o la dealer SMT de 2 ori. Jos palaria pentru dealer. Acumam un Avensis 1.8 si daca fac o comparatie de spatiu interior si ergonomie, Avensisul castiga cu multe puncte. Dar imi place motorul Subaru, faptul ca este o masina mai inalta si poti urca niste borduri in orasul Bucuresti sau te poti baga in niste sleauri de zapada sa parchezi iarna (daca vom mai vedea vreodata zapada in Bucuresti blush.gif ).
Astazi am testat-o mai mult in oras. Nu va suparati pe mine posesori de Forester, dar mi s-a parut o cutie pe roti, foarte zgomotoasa total neadaptata drumului de oras. O sa-mi spuneti ca e un off road 4x4 si nu e de oras si sa caut altceva. Am testat si Legacy, e mica in interior si garda la sol prea mica pentru orasul asta, in rest e super.

Puncte forte la Forester: motor, dar nu pentru oras, are niste reprize foarte bune, dar repet nu in oras; garda la sol mare, trapa, foarte stabila, fiabiulitate nu ma pot pronunta. Se zice ca e fiabila dar dupa cate am citit pe forum, m-am speriat.
Puncte slabe: frane de cacao in comparatie cu avensisul meu, spatiul interior modest, bord din secolul trecut, zgomotoasa si la viteza mica si la viteza mare.

Astept parerile voastre. Mai am in vedere un Avensis 2.0 si un Accord 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DIO
post Aug 26 2007, 02:25 AM
Post #70


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 102.916



Daca te simti bine in Avensis sau Accord nu vad de ce ai alege Forester.
Sunt categorii diferite. Forester nu este nici off-road-er nici masina de oras. Este masina in care nu iti pasa daca s-a terminat asfaltul si din care nu cobori daca sta inclinata la 40 grd. Este o masina careia nu ii pasa de starea drumurilor si cu care intri fara grija pe (aproape) orice drum forestier. Aceeasi masina zboara cu 200km/h pe autostrazi si este lipita de asfaltul serpentinelor fara sa pierzi controlul directiei chiar daca ai vazut prea tarziu indicatorul de curba periculoasa. Este o masina all-road. Nu este nici luxoasa, nici fitzoasa. Este acel prieten modest dar devotat.
Iti inteleg aceasta prima reactie pt. ca si pe mine m-au incercat regrete uneori, dar dupa ce o conduci mai mult descoperi adevaratele calitati ale unui Subaru - devine parte din tine. Numai daca asta este clasa pe care o cauti. Accord-ul este si ea o masina excelenta! Mie mi-a placut foarte mult si Civic-ul Sedan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrrian112676
post Aug 26 2007, 12:40 PM
Post #71


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 24-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.669



Mi-am dorit un Subaru de multa vreme, de pe vremea cand in Romania intorceai capul dupa un Subaru fiind ca nu stiai ce este aia.

Deasemena mi l-am dorit pentru 3 lucruri: siguranta (este o masina mai inalta si asta iti da un confort), fiabilitate (nu stiu daca e cazul) si un motor sprinten care sa-ti permita multe chiar daca este doar 2.0. Asta are cu prisosinta. Vroiam sa-mi confirmati cei care aveti Forester daca senzatia pe care am avut-o in oras de masina greoaie, rigida, o aveti si voi sau trebuie doar sa te inveti cu masina. Este o masina cu care nu poti merge cu 40-50-60 km la ora in oras, ci mult mai mult, dar din pacate in Bucuresti nu ai cum.

Deasemenea ma interesaza care este reactia pasagerilor din spate legata de confort, mi s-a parut ca bancheta este f rigida si dreapta.

Accord este o optiune interesanta, masina este chiar OK, din pacate nesimtirea dealerilor ma fac sa ezit. In schimb jos palaria pentru dealerul Subaru, SMT.


--------------------
Legacy 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DIO
post Aug 26 2007, 01:24 PM
Post #72


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 102.916



Greoaie nu mi se pare absolut deloc. Cu viteza legala conduci pana la urma orice masina, chiar daca la inceput ti se pare mai dificil.
Am stat si in scaune mai confortabile decat ale Forester-ului, dar reactia celor din spate a fost o mare surpriza pt. mine: inca din drive-test mi-au spus ca e foarte confortabila blink.gif Mi-am explicat mai tarziu de ce: suspensia excelenta - Forester-ul nu iti arunca pasagerii dintr-o parte in alta la fiece curba sau denivelare din asfalt. Cel mai bine ar fi sa iei cu tine in drive-test pe cineva apropiat sau sa mergi chiar tu pe bancheta din spate.
SMT sunt foarte amabili, dar nu uita ca traim in Romania. Spre exemplu, accesorii care pe alte meleaguri costa 57$, la SMT costa 800 RON.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 26 2007, 02:15 PM
Post #73


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



fara nici o suparare si nici o jignire pentru posesorii de avensis , dar mie imi da senzatia de barca . e foarte comoda , e o masina de cruise. toate subaru au suspensia mai dura . iar mie mi-ar place chiar mai dura uneori .

poti merge linistit cu 40 sau 50 in oras , nu tine de masina tine de SOFER ! cine e sofer cu adevarat va merge cu cat trebuie unde trebuie .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 26 2007, 06:11 PM
Post #74


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Parerea mea: imi place enorm!
La inceput nu mi-am dat seama de potentialul trenului de rulare, care nu e laudat degeaba. Dupa ce-l ai, o sa-l iubesti. Da, intr-adevar, e un pic rigida, dar nicidecum ca o masina din grupul vw. Dar fara rigiditatea asta nu te poti aventura in afara soselei si nici nu ai stabilitate.
E genul de masina in care daca o ai, te doare-n c_r de starea drumului. Stii ca ajungi oricum la destinatie, si iti dispare orice stres legat de treaba asta. Ca zgomot, mie mi se pare suficient de silentioasa, cu exceptia zgomotului pe criblura al cauciucurilor stock. De-abia astept sa le tocesc sa le schimb. Motorul e chiar silent pana pe la 3500-4000.
Ca si inchegare: acum am 10000 de km din care vreo 2-3000 pe drumuri forestiere praf (si nu am mers cu 5-10km/h). Plasticele si toate cele sunt la locul lor, ca noi, si nu se aude nici un zgomot suspect.
Motorul isi da drumul abia pe la 4-5000 cat de cat. Din ce am auzit, the real one e pe la 25000km.
Tin sa-ti spun ca Foresterul e genul de masina docila si, indiferent de viteza cu care mergi, mergi linistit. Te relaxeaza. Fie ca e 40km/h, fie ca e 140. In oras, daca stii cum sa o iei, e excelenta, cu exceptia treptei 1, care mie mi se pare lunga, si, ca sa plec instant de pe un drum fara prioritate, folosesc reductorul. Cu el zboara instantaneu. Daca vrei demaraje si alte kestii, tine turatiile intre 4500 si 7500 si o sa vezi ce poate un boxer Subaru, si ce inseamana o transmisie cu 3 diferentiale din care 2 lsd-uri, cu toata aerodinamica ei de caramida si garda de offroader. Apropo, am prins ceva drumuri de macadam cum sunt cele de raliuri. E dementiala. Acolo unde 40-50km/h e prea mult pentru alte masini, Foresterul zboara cu peste 90 cu o placere incredibila.
Mie nu-mi pare rau absolut deloc de alegerea facuta. De-abia astept sa vina iarna. Cred ca asta spune totul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 26 2007, 06:21 PM
Post #75


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



A, am uitat. Pasagerii din spate nu s-au plans deloc, ba chiar au spus ca e f. confortabila., si dupa un drum de peste 300 km nu s-au plans de dureri de spate sau altele smile.gif
Outlanderul are bancheta reglabila ca si scaunele din fata, mai putin pe verticala.Cand stai pe loc, e bine. Cand merge se schimba datele, adica daca ai spatarul mai inclinat (cum ti-ar placea), pur si simplu iti fuge fundul in fata si pici de pe ea, si atunci ii indrepti spatarul si ajungi la pozitia din Forester. wink.gif
E o filozofie intreaga ergonomia asta, si nu cred ca cei de la Subaru nu s-au gandit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 26 2007, 06:27 PM
Post #76


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Si mi-a mai placut descrierea unui comentator dupa un test prelungit cu Foresterul: substance over style.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrrian112676
post Aug 26 2007, 10:36 PM
Post #77


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 24-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.669



Multam' de toate. Si intr-adevar avensisul este cam ca o barca si asta imi place, iti da confort.

Cred ca am sa-i mai stresez pe cei de la SMT cu inca un drive test sa ma mai dumiresc odata biggrin.gif


--------------------
Legacy 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 27 2007, 05:31 PM
Post #78


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



Sint si eu de acord cu colegii forumisti - sa ai un forester inseamna sa nu mai ai stresuri cu gropile si bordurile, capace de canal, speed bumps si celelalte 'accidente' din Bucuresti. Asta inseamna comfort si n-ai acces la tipul asta de comfort intr-o berlina din cauza garzii mici si a cursei scurte a amortizoarelor.

La un SUV mai mare probabil ca e si mai mult comfort din punctul asta de vedere dar e cert ca e si mai putin manevrabil in trafic si parcari. Iar forester nu se inclina in curbe nici pe departe cit o face un SUV, insemnind ca poti sa-l conduci ca pe un automobil normal si asta e f mare lucru la o masina cu garda mare.

2.5 xt-ul meu imi da si comfortul depasirilor rapide cind ies din oras. Pentru mine a fost intotdeauna un stres sa stau in spatele unui obstacol abea mobil si sa astept o 'fereastra' ca sa-l pot depasi. 2.5 turbo inseamna sa depasesti la cea mai discreta ocazie si asta e foarte comfortabil. Basca ca mai sint si nesimtiti care considera ca nu ar trebui depasiti de nimeni si atunci accelereaza cind incerci sa treci. La 2.5xt nici n-au timp sa incerce asa ceva.

Cind merg singur imi permit sa ma si joc cu masina - AWD-ul e un sistem ofertant pentru pilotaj iar derapajele sint intotdeauna sub control din cauza diferentialelor.


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alin112811
post Aug 28 2007, 01:29 AM
Post #79


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 27-August 07
From: Constanta
Member No.: 112.804



Buna seara!
Sunt de 6 zile posesorul unui Forester 2.5 XT, 5MT, New Port Blue - dealer SMT. Este masina pe care mi-am dorit-o de ani de zile si pe care abia acum am reusit sa o am (sincer sa fiu cand mi-am zis ca urmatoarea mea masina o sa SUBARU m-am gandit initial la Legacy. In ultimul timp m-am decis la Forester - a crescut si nr. membrilor familiei).
Am citit mult forumurile dedicate SUBARU in general si FORESTER in special si dupa o saptamana de condus (am renuntat la o calatorie in Grecia cu 3/4 din familie pentru placerea de a conduse Forester - noroc cu nevasta-mea ca m-a inteles) am cateva comentarii si in acelasi timp intrebari...sper sa ma ma 'luminati'... (ordinea este absolut aleatoare)
- in carte scrie ca prima revizie este la 5000 km dar prima inspectie la 1600 km - ce se face la aceasta inspectie de 1600? Tot in carte - verificat/regalt cursa pedal ambreiaj si hill holder.
?! Mie ambreiajul mi se pare destul de tare, desi dupa vreo 5-600 k parca si-a mai dat drumul
- rotile scartie destul de (ca sa nu zic foarte) tare la frane mai energice, mai ales inainte de curbe stranse. Este normal? (anvelopele sunt cele originale, YOKOHAMA Geolander)
- franele mi se par destul de 'moi' (comparand cu masinile mult mai mici pe care le-am condus in ultimul timp - VW Golf Variant si Mitsubishi Colt). Din ceea ce vad pe forum franele trebuie si ele 'rodate'. Rog confirmare.
- la 2.5 XT-ul meu nu exista suport pahare langa sistemul audio, in consola fata. L-am vazut insa la 2X si parca l-am vazut si la 2.5 XT-ul de drive test - SMT Constanta. Aeti vreo idee? Nu ca stau in el, chestie de principiu. De mentionat - am luat optiunea WL (conform codificarii SMT), adica fara tapiterie piele, fara navigatie, cu trapa, cu xenoane la faza scurta, cu scaune fata incalzite.
- nu are bricheta, doar locas functional si blind in loc de bricheta - tot asa, de principiu intreb.
- ce anvelope de vara recomandati pentru mers majoritar on-road. Eu am folosit multa vreme Vredestein pe alte maisni si am fot foarte multumit (spre deosebire de Dunlopurile de pe Golf pe care le-am schimbat cu Vredestein). Sunt Vredetsein bune pe Forester 2.5 XT (in general conduc 'speedy', dar corect - cel putin asa zic eu)?
- pe primii 1000 km - 190 km in Constanta, apoi Constanta-Targoviste-Rm.Valcea-Targu Jiu-Hateg-Carasebes-Timisoara - fara a depasi 4000 RPM (in afara de cateva cazuri cand am facut-o din greseala, nefiind obisnuit cu 'zgomotul motorului), mers linistit, in rodaj, am un consum de 12.1 ltr/100 km. Este OK? (astept sa trec de 1,600 km ca sa vad si eu ce poate masina, desi oricum am ramas impresionat de usurinta de a depasi fara efort din partea masinii, chiar fara sa o fortez)
- pe 2.5 XT MT exista sau nu Sistem de Control al Dinamicii (recunosc este unul din punctle in care cartea nu m-a lamurit)
- este suficient rodajul de 1600 km. Pot sa 'fortez' dupa aceasta limita de km sau trebuie sa mai astept? (este destul de frustrant sa ma epaseasca Octavia si Megane pe autostrada. Mi-a ajuns la venit spre vestul tarii, nu vreau sa se mai intample inapoi cand o sa depasesc 1600 km dar daca trebuie pot sa mai astept)
In masura posibilitatilor va rog sa ma lamuriti...
Toata stima...
SUBARUFAN

Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 28 2007, 08:56 AM
Post #80


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



sa le luam pe rand :

- la 1600 e doar o verificare
- anvelopele originale sunt o combinatie offroad - onroad , fara sa straluceasca nicaieri , schimba-le
- asa sunt franele , ti se par moi , franeaza ok , nu prea ai ce sa le faci inafara de niste placute mai bune , mai moi , se va simti diferenta
- nu stiu de suportul acela de pahar nimic
- trebuia sa-ti dea si bricheta !
- vredestein ultrac smile.gif cu incredere
- este ok consumul
- nu exista VDC pe manual doar pe automat
- daca vrei sa fortezi dupa 1600 km , fa-i o revizie , filtru ulei + ulei inainte


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 09:17 PM