IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

expolatare dura forester 2.0x

This topic is about expolatare dura forester 2.0x, the author, Ciprian86626, wrote about: QUOTE(Ioan103584) Am facut un test drive cu un 2.0. Geez, man /sad.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":(" border="0" alt="sad.gif" /> Acum inte ... To read more just scroll down

8 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> expolatare dura forester 2.0x
Ciprian86626
post Aug 13 2007, 03:07 PM
Post #81


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



QUOTE(Ioan103584)
Am facut un test drive cu un 2.0. Geez, man sad.gif
Acum inteleg de unde consumul. Dezvolti o tendinta naturala sa ti motorul peste 3-4000 in speranta ca o sa avansezi intr-u citva. Problema as zice ca e cuplul mic. In fine, greu de recomandat 2.0 in fata 2.5 turbo (parerea mea, evident)

Poate o fi f cool pe coclauri din cauza reductorului...


pai eu la asta ma refeream cand spuneam ca la xt e mai mic consumul. 3000 e inca insuficient, eu schimb pe la 4000. cuplul e intr-adevar ft. mic.
reductorul nu e mare branza, cu el cuplat pleaca asa cum cred eu ca ar trebui sa plece de pe loc in mod normal.

si mai e o problema cu cuplul: nu exista deloc sub 3000. eu inca nu am reusit sa ii dau de cap la plecarile de pe loc (dupa aproapre 40.000 km): orice as face are o intarziere (un fel de lag fara turbo) pana se pune in miscare. dupa aia (adica dupa 3000 de ture) isi da drumul si simti corect cei 9.7 dar intarzierea aia de o secunda iti distruge nervii (mai ales in bucuresti unde trebuie sa te bagi din scurt mai mereu). pe de alta parte, daca o tin turata si eliberez ambreiajul dau cu capul in volan. :bash: la propriu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 13 2007, 03:22 PM
Post #82


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



la plecari fara a forta masina si la mine se simte un mic lag, desi motorul ia in ture , pana atinge vreo 1800 rpm e lesinat ... dupa aia pleaca biggrin.gif

problema vine de la AWD.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 15 2007, 09:40 AM
Post #83


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



Pentru un start in tromba trebuie sa eliberati ambreiajul cind motorul e turat la minim 4000 ture. Altfel apare hic-ul ala de rahat.

Cuplul e intr-adevar mic. Prea mic pentru un AWD. De-aia se si vind AWD-urile diesel fiindca creaza senzatia de putere. E doar o senzatie, binenteles, pentru ca fara cp care sa sustina cuplul forta lui dispare intr-o secunda.

Forester 2.0 mi se pare categoric o masina pentru familisti care au scapat de ambitii in viata de sofer. Cruising linistit cu familia si la un moment dat, cind soseaua e libera pe contrasens, incepe lunga istorie a depasirii unui TIR. O saptamina mai tirziu povestea depasirii se termina cu bine smile.gif

Pacat insa ca bea benzina cu galeata fara vre-un motiv clar. De fapt asta ma si irita. N-am nimic impotriva masinilor fara snaga in ele (de fapt am, normal ca am) daca au calitati care compenseaza lipsa performantelor dinamice. Cum ar fi pretul si consumul mic si confortul, polivalenta si designul si dotarile standard generoase. Dar e greu de trecut cu vederea setea insatiabila a 2.0-ului pentru performante dinamice atit de... retinute.


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Aug 15 2007, 09:57 AM
Post #84


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



uite ca la asta cu 4000 nu m-am gandit. credeam ca daca la 3000 pici in nas, la mai mult e mai rau. o sa incerc cu prima ocazie. biggrin.gif

in ceea e priveste performantele nu e chiar asa de rau pe cat pare daca te iei dupa acceleratiile de pe loc (desigur nu se compara cu un XT). am scos totusi un 1:30" bucuresti constanta (cu autostrada pana la drajna) si 4:40" bucuresti cluj (cu oprire pentu realimentare, pentru ca, ati ghicit, nu ajunge cu un plin pana la cluj). si chiar 1:40" brasov bucuresti pe noul cod rutier biggrin.gif

problema e ca face mai putin decat spun cifrele (si ma refer aici la putere; chiar si intr-un test din quatroruote spuneau la fel) si decat ma asteptam eu sa faca
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 15 2007, 10:14 AM
Post #85


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



Precum ziceai intr-un post, si clio-ul pe care l-ai avut era capabil de viteze mari. Indraznesc sa spun ca un Hyundai Accent merge destul de repede daca ai f mult timp sa-l accelerezi. De preferinta intr-o vale lungaaaaa...

Problema nu cred ca e pe autostrada, unde mergi lansat, cit pe DN-uri cu o banda pe sens si trafic intens. Acolo doare lipsa cuplului. Mai doare rau si cind nu esti singur in masina. Si cine alege un Forester il alege de obicei pentru ca are la bord pasageri si bagaje.

Cind am facut test drive-ul cu 2.0 (cutie manuala) eram trei in masina: eu, prietenul care vrea si el un Forester dupa ce l-a condus pe al meu si insotitorul de la dealer.
In conditiile astea, depasirile de TIR-uri in treapta a treia durau exact la fel de mult ca statul la coada la Circa Financiara la ora prinzului. Faptul ca motorul era in 5000 de ture nu parea sa aiba vre-un impact asupra acceleratiei.
Imediat dupa asta am repetat testul cu un XT - acelasi drum, acelasi echipaj. Ei bine, diferenta e totusi uriasa. Acolo unde 2.0 se incorda din toti rarunchii ca sa avanseze, XT-ul zbura de-a dreptul.

Asa ca prietenul care-si dorea un 2.0 cu cutie automata s-a hotarit pentru un XT cu cutie manuala. Si afirma inainte de test ce pentru el puterea nu conteaza. biggrin.gif


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Aug 15 2007, 10:45 AM
Post #86


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



2.0 cu cutie automata.... biggrin.gif

eu nu vorbeam de xt, ca nu incape comparatie, vorbeam de o masina cu motor de 2l. nu e chiar asa de rau fata de o asemena masina, dar e mai rau decat asteptam de la 158 cp si Subaru

ai dreptate cu drumurile cu o banda mai ales daca sunt virajate: de ex intre predeal si brasov m-a prins politia cu un passat in 8 km (evident nu stiam ca ma urmaresc si megeam la maxim. daca aveam XT acum eram la stiri biggrin.gif )

dar nici pe autostrada nu e mare branza: peste 180 incepe sa se chinuie serios si esti la mana vantului. mi-amintesc ca odata pe la inceput am plecat de la revizie direct la un drum lung si masina nu trece de 5000 de ture intr-a 5-a orice as fi facut (parca vreo 170 are la turatia asta). am sunat inapoi la service crezand ca e vreo chestie care trebuie sa isi dea drumul dupa rezivizie. aveam sa aflu mai tarziu ca nu era dacat din cauza vantului din fata
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Aug 15 2007, 11:03 AM
Post #87


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



a, si uitasem: ziceai ca erati trei in masina. nici goala nu e mai breaza (ce povesteam eu mai sus se refera la masina+sofer).

de fapt chiar vroiam sa spun ca in sarcina nu sunt diferente notabile la acceleratii fata de gol. ceea ce ma face sa cred la cunostintele mele empirice ca si cutia e foarte vinovata in sensul ca nu expoateaza motorul cum trebuie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 15 2007, 11:38 AM
Post #88


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



sau 2.0x nu poate sa dea mai mult smile.gif

totusi nu-i masina de acceleratii . 2,.5XT este !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colonelu'
post Aug 15 2007, 06:42 PM
Post #89


specialist
******

Group: Membri
Posts: 630
Joined: 11-December 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 19.067



Cam ce consumuri inregistreaza in realitate 2.5XT? Ma intereseaza mai mult in oras si pe autostrada la viteza maxima, dar orice raspuns e binevenit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 16 2007, 10:31 AM
Post #90


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



Pai vezi ca a tot scris lumea de consumuri la xt. Al meu n-a luat niciodata mai mult de 15% in oras, consumul mixt fiind undeva la 11%.

Pe autostrada depinde cit de tare mergi. Daca mergi cit poate masina, adica pe la 230 km/h o sa consume mult (15-17%). Daca mergi mai civilizat o sa scada mult.

N-am mers pina acum pe autostrada cu xt-ul dar estimez ca daca mergi pina in 150 la ora (unii fac asta) o sa ai un consum absolut decent.

Sincer, nu cred ca xt e o masina cu care sa mergi foarte repede. E prea inalta si prea moale in suspensii si asta inseamna instabilitate si lipsa controlului la viteze f mari.

XT-ul e o masina de reprize dupa capul meu. Si de comfort, binenteles. Comfortul e binevenit oricind iar reprizele sunt ca sa depasesti f repede orice ruleaza in fata ta cu viteze pina in 150 km/h. Si abilitatea asta de a depasi repede se incadreaza tot la comfort dupa mintea mea.


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 16 2007, 10:47 AM
Post #91


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



QUOTE(Ciprian86626)
eu nu vorbeam de xt, ca nu incape comparatie, vorbeam de o masina cu motor de 2l. nu e chiar asa de rau fata de o asemena masina, dar e mai rau decat asteptam de la 158 cp si Subaru

dar nici pe autostrada nu e mare branza: peste 180 incepe sa se chinuie serios si esti la mana vantului. mi-amintesc ca odata pe la inceput am plecat de la revizie direct la un drum lung si masina nu trece de 5000 de ture intr-a 5-a orice as fi facut (parca vreo 170 are la turatia asta). am sunat inapoi la service crezand ca e vreo chestie care trebuie sa isi dea drumul dupa rezivizie. aveam sa aflu mai tarziu ca nu era dacat din cauza vantului din fata


Nu cred ca e vre-o problema a motorului sau a masinii in general. Ideea e ca la caii pe care-i are si la cuplul ala o masina cu tractiune AWD de 1400+kg e plantata! Masina e pur si simplu prea grea pentru cuplul de care dispune iar caii sint prea putini ca sa dezvolti viteze mai mari de atit. In transmisie se pierde aprox 25% din putere. Cuplul in schimb nu se pierde dar nici nu prea ai avea ce sa pierzi.

Din cite citesc in post-urile tale obisnuiesti sa mergi foarte repede. Mai exact cit de repede poate masina. 170 km/h e f mult pentru o masina inalta. 200 la ora e ridicol de repede pentru aceeasi masina. Am inteles de asemenea ca mai ai o masina apta tot-teren. Si acum vine intrebarea:

De ce ti-ai mai luat un Forester aspirat? blush.gif


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 16 2007, 10:58 AM
Post #92


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



QUOTE(Ciprian86626)
a, si uitasem: ziceai ca erati trei in masina. nici goala nu e mai breaza (ce povesteam eu mai sus se refera la masina+sofer).

de fapt chiar vroiam sa spun ca in sarcina nu sunt diferente notabile la acceleratii fata de gol. ceea ce ma face sa cred la cunostintele mele empirice ca si cutia e foarte vinovata in sensul ca nu expoateaza motorul cum trebuie.


Asta n-are cum sa fie adevarat. Eu simteam la clio rs si cind aveam rezervorul plin sau gol. Cind mai aveam pe cineva in masina mi se parea ca abea ma misc.

E valabil si pentru xt. Ieri eram trei in scooby si ma enervam ca masina nu 'trage'. La un moment dat unul din pasageri mi-a zis ca simte ca i s-a dus singele in picioare si ca e ametit. Celalalt era alb la fata si avea mina inclestata pe minerul de deasupra usii din dreapta. Amindoi foarte tacuti...
Nu pot sa zic ca nu avansam dar mi se parea ca abea abea ne urneam. Pasagerii erau de alta parere...

Am fost plimbat cu un WRX modificat (300 cp; 400 NM la 2500 ture) Mi se parea fantastic de puternica masina, avea niste reprize incredibile. Colegul imi zicea ca poate sa ma plimb singur un pic ca asa nu-mi dau seama ca sintem 2 in masina si se simte tare...

Deci, orice 10 kile in plus se simt iar o masina plina este incomparabil mai lenta decit o masina goala. Daca o sa observi turometrul o sa vezi cit de greu creste turatia cind masina e incarcata...


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Aug 16 2007, 05:44 PM
Post #93


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



pai mi-am luat forester aspirat pentru ca nu mi-am luat XT (daca aveau 2.5 aspirat probabil ca l-as fi luat pe ala). de ce nu mi-am luat XT? am zis mai sus: bani in plus (cel putin la ce aveau pe stoc atunci), look si, cel mai important, frane sub motor (mi-e cam frica, cam acelasi motive pentru care nu imi iau motocicleta, as merge numai cu 300 la ora)

o sa merg cand ma timp la SMT de la Policolor sa fac un test pe autostrada cu XT

dar asta doar asa ca sa vad si eu ursul ca nu il mai schimb acum, cel putin pentru tambalau, taxe si cele doua seturi noi de anvelope pe care l-em luat instant pentru 2.0 (poate imi iau dieselul - daca va fi antidiesel, ca sa spun asa - ca s-o potrivi anvelopele biggrin.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 16 2007, 06:17 PM
Post #94


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



M-am mai gindit. Chestia cu frinele ca argument nu tine pentru ca frinele pe care le ai pe 2.0 sint la fel de slabe. Si oricum bagi cu 200. Deci nu e valabil.

Chestia cu look-ul iar nu tine, stim amindoi. Ramine problema de bani care sigur ca e reala si cea de noroc ca n-ai gasit pe stoc ceva mai interesant. Este?


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Aug 16 2007, 07:54 PM
Post #95


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



ma bag si eu in discutia voastra blush.gif
cel mai bun compromis mi se pare 2.5-ul aspirat pe care il aduc cei de la radacini. mie mi-a placut masina pt ca nu e atat de lenta ca 2.0, scapi si de gurile rele care carcotesc ca ai tamburi pe spate, dar nici nu e racheta ca xt-ul.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Aug 16 2007, 10:55 PM
Post #96


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



QUOTE(guerilla)
...ai tamburi pe spate...


tamburi pe spate unde? la aspirat, nu? ca xt-ul are discuri.

@Ciprian86626

la xt, cu noile jenti pe 17' cred ca se poate face upgrade la frane brembo.


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Aug 17 2007, 07:57 AM
Post #97


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(Valentin35722)
QUOTE(guerilla)
...ai tamburi pe spate...


tamburi pe spate unde? la aspirat, nu? ca xt-ul are discuri.


ma refeream la 2.0 aspirat vs 2.5 aspirat. primu are tamburi, al doilea discuri.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Aug 17 2007, 10:11 AM
Post #98


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



ca sa raspund si la chestia cu mersul la gol/in sarcina

nu am zis ca merge la fel de bine in sarcina ca la gol, ci ca merge la fel de prost la gol ca in sarcina. e o mare diferenta biggrin.gif

sigur ca sunt diferente, dar nu atat de notabile ca in alte cazuri pentru ca aceeasi senzatie de inotat in puf o ai si la gol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ioan103584
post Aug 17 2007, 01:36 PM
Post #99


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 117
Joined: 10-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.577



QUOTE(guerilla)
ma bag si eu in discutia voastra blush.gif
cel mai bun compromis mi se pare 2.5-ul aspirat pe care il aduc cei de la radacini. mie mi-a placut masina pt ca nu e atat de lenta ca 2.0, scapi si de gurile rele care carcotesc ca ai tamburi pe spate, dar nici nu e racheta ca xt-ul.


Ce caracteristici are motorul de 2.5 aspirat? Nici nu stiam ca se echipeaza si pe Forester...


--------------------
Forester 2007 2.5 XT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 17 2007, 01:42 PM
Post #100


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



e ala de pe legacy ul meu

2.5 i

Numar cilindri 4 cilindri, 16 V
Tip motor boxer, 16V
Capacitate cil., l/cm3 2 457
Putere max., kw (CP)/rpm 121(165)/5.600
Cuplu maxim, Nm/rpm 226(23,0)/4.400


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 9th May 2024 - 02:31 AM