Help - Search - Members - Calendar
Full Version: expolatare dura forester 2.0x
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Pages: 1, 2, 3, 4
Ciprian86626
ma bate gandul sa ma inscriu la un forester 2.0x. am citit toate topicurile relevante de pe aici si de pe alte forumuri si mi-am raspuns la mai multe intrebari. totusi daca din experienta personala sau a prietenilor etc. m-ar mai putea ajuta cineva cu urmatoarele informatii i-as fi foarte recunoscator.

1. cum se comporta la o exploatare fara menajamente, constanta in timp?

ca sa va faceti o idee despre ce inteleg eu prin "fara menajamente": cu masina actuala - una de clasa mica - am facut 120.000 km in doi ani si jumatate (in conditiile in care in ultimul an jumate am avut si o alta masina cu care am mers in we), in regim "sportiv" on si of road, adica pe autostrada nu scade sub 5500 de turatii, drumurile forestiere pe care am bagat-o i-au determinat aparitia in 4WD magazin, am batut toata europa si nu numai in concedii cu lada de bagaje pe acoperis etc.

sigur ca si foresterul va rezista, problema e cu ce costuri, mai ales ca revizia e la 10.000 si nu la 15.000 iar ora de manopera aproape dubla ca in prezent. pica ceva la ea in mod special care sa implice niste costuri pe care sa le putem numi foarte probabile pe langa aceste revizii?

2. sunt probleme cu gasirea anvelopelor de iarna (pt jentile din aliaj din standard) sau in general cu gasirea anvelopelor?

3. tinichigeria cum este la servisul autorizat (ala care o fi, va rog nu mai reluati disputa radacini vs. smt :wave: ) ma refer mai ales la cazurile in care e necesara inlocuirea pieselor. din nou, exemplu: la masina actuala am schimbat 4 parbrize, 3 faruri, 2 aripi fata, un stop si de patru ori a fost necesar sa mi se indrepte capota portbagajului si de 2 ori aripa spate.

4. cum se comporta pe viraje in coborare. ma refer atat la stabilitate cat si la frane dat fiind ca pe spate are tamburi

mii de multuimiri
Ciprian86626
asadar, sa ma orientez catre altceva.... :wave:
G e o r g e
salut ,
de abia acum am vazut topicul .

incerc sa-ti raspund :

1. depinde daca ai grija cum o exploatezi . daca faci raliu cu ea offroad CLAR nici o masina nu va rezista STOCK . daca o exploatezi atat onroad cat si offroad dar o exploatezi normal , ce daca mergi cu 5500 rpm ? ? ? are limitarea la 6000 , so ... hit the gas

2. nici o problema , nu e nimic foarte special la ele .

3. depinde . pentru forester au piese, daca nu au o piesa dureaza cca 10 zile pana o aduc.

4. se comporta foarte bine , DAR nu uita ca ai si frana de motor la dispozitie .
recomand sa pui niste placute mai mai , le schimbi mai repede , costa mai putin (265ron vs 800ron) dar franeaza mai bine .
Ciprian86626
merci mult.

partea a doua de la pct. 1 (aia cu 5500 rpm) imi place foarte mult cum suna :help: si treaba cu placutele este foarte utila (2 milioane nu le simti)

asa mai avea niste intrebari, dar nu mai fac un alt topic

5. cum e motorul de 2,5 fata de cel de 2 dpdv al fiabilitatii, daca se paote evalua (tot din experientele anterioare: am avut acelasi tip de masina cu doua tipuri de motorizari: 8V si 16V. La primul i-am ars garnitura de chiulasa pe la 100.000 km plus alte probleme pe parcurs, iar asta cu 16 V are 150.000 km si nu da semne de oboseala). E cert ca motoarele de turatie chiar rezista mai bine la turatie chiar daca la o explatare linistita poate ca primul ar fi rezistat mai mult. bine, si 2.0 tot 16V este...

6. care e consumul celor 2 variante, din practica desigur. (sau cel putin pentru una din ele, pe care o cunoasteti)

pun atatea intrebari ca eu chiar vreau sa imi iau forester, dar m-am cam saturat cati bani am bagat in masini pana acum vreau sa fac alegerea cea mai potrivita

thks inca o data
G e o r g e
5. motorul 2.5 TURBO de la subaru a primit premiul motorul anului !
amandoua sunt fiabile , DAR!!! motoarele turbo trebuie menajate pana isi ating temperatura optima de lucru , si apoi trebuie avut grija sa se raceasca turbina cand le opresti .

orice subaru va rezista cu stoicism si te va sluji cu incredere DACA ai grija de el . il exploatezi corespunzator, faci reviziile la timp , bagi benzina buna samd

forester 2.0X are reductor pe cand forester 2.5XT nu are . DAR ARE putere cu nemiluita .

6. consum REAL in conditii de drum normale , bucuresti si afara .
in primul rand conteaza FOARTE mult stilul de condus . foresterul 2.0Xeste o masina linistita onroad , are un demaraj ok dar nu dus spre sportivitatea pura pe care o arata foresterul XT . acesta din urma are un demaraj la fel de mic ca un WRX , un 6.0 pana la suta spune multe pe strada .

am zis aceste cuvinte de inceput ca sa stii pe unde stai . cu un 6.0 la demaraj , PUTINE masini iti fac fata oriunde .

aceastea fiind zise :
forester 2.5XT :
oras mers la consum : undeva la 13%
oras mers normal , undeva la 15% .
oras mers grabit , undeva la 18%
oras mers sportiv , undeva la 20-25%

afara: la 90-100 la ora: nu stiu blush.gif
afara : 140-160 : in jur de 8-9%
peste: depinde pana la 20%

forester 2.0X :
iei cifrele de mai sus si scazi cam 10-20%
Ciprian86626
in general consumuri (cele minime) mai mici decat ma asteptam

dar asta: "afara : 140-160 : in jur de 8-9% " mi se pare incredibil (desi daca stai sa te gandesti e 2,5 l, probabil ca turatia e scazuta la viteza aia). e mai putin decat la masina mea.

din ce imi zici, cred ca se exclude din start varianta turbo. nu ma vad pe mine stand nici un minut in masina dupa ce am ajuns ca sa se raceasca turbina. in plus acum stau fix la 1 (un) km de birou deci cu temperatura optima iar e mai greu. in vreun an-doi o sa ma mut poate dar e suficient cred ca sa stric turbina pana atunci.

tot chestia aia cu 6.0 ma atragea si pe mine :1:
G e o r g e
cam alea sunt consumurile .

am un 2.5XT in familie iar eu conduc un legacy 2.5 aspirat .

am scos cel mai mult 13.4% afara , dar am si facut 2 ore de la ct la buc biggrin.gif

LE: inca o data , daca ai grija de masina nu o sa ai probleme .

exploatare dura, dar cu cap. daca vei face raliu cu ea offroad nu va rezista foarte mult .

dar , ii place in ture, nu are nimic de comentat , sta foarte bine pe viraje , desi mai indicat ar fi o impreza .

ce offroad ai in minte ?
Ciprian86626
nu o iau pentru off road pt ca mai am o suzuki vitara care imi satiface necesitatile de off road actuale. biggrin.gif

vreau o masina cu care sa merg pe zapada mai linistit decat in prezent sau cu care sa pot scurtcircuita niste blocaje in trafic de ex. (de multe ori poti trece de ele peste o bordura sau printr-un sant) dar care in acelasi timp sa aiba si stabilitate comparabila cu a unei limuzine. sigur, o sa vada si niste drumuri forestiere.

la banii mei, asta e foresterul. bine ca imi si place, ma simt bine in ea. trapa aia dubla si usile fara rame mi-au placut la nebunie
G e o r g e
atunci clar foresterul wink.gif

2 lucruri trebuie sa mai iei in calcul .

1. la primul schimb de ulei+filtru(vreo 350 ron ) la 1600 sau 2000 km , sa schimbi si placutele de frana .
2. niste anvelope adecvate vara/iarna , geolandurile cu care vine sunt allweather si cam lasa de dorit atat vara cat si iara :-/
Ciprian86626
aha! merci
Ciprian86626
uitasem: din pura curiozitate, de ce e bine sa schimbi si placutele?
G e o r g e
placutele din fata .

placutele originale sunt ecologice si franeaza mai prost ca unele neecologice .
Ciprian86626
in cele din urma l-am luat.

din pacate, dupa primii 2.000 km nu sunt pra incantat de el.

sigur, e placut la interior cu trapa aia si cu geamurile fara rame, e confortabil (exceptie facand trecerile peste denivelari mici cand te cam zdruncina) si silentios. imi place si pozitia de condus. probabil ca si iarna o sa se comporte bine pe zapada. cei de la dealer au incercat sa ma convinga si de performatnele lui in off road dar in mod cert avem viziuni diferite despre ceea ce inseamna off road smile.gif.

in schimb, e penalizat acolo unde ma doare cel mai tare, la performantele dinamice. si problema e ca nu il compar cand spun asta cu XT, ci cu fostul meu clio symbol 1,4 16V din 2002 (model 2001 ala care semana cu un gandac). cu ala mergeam mai repede.

sigur, foresterul are niste reprize mai bune. in schimb franele sunt absolut de 2 lei (extrem de elastica pedala, poate se rezolva cu noile placute neecologice. desi nu stiu cat de ecologice sunt astea ca jentile sunt negre deja) iar farurile bat prea aproape ceea ce in opinia mea penalizeaza performanta. peste 160 km la ora urca mult mai greu. cu clio mers 210 asta atinge decamdata doar 200. si la stabilitate pe curbe, in coborare cel putin, mi se pare mai slab.

ce sa mai zic ca intre sebes si sibiu (pante+curbe) m-a intrecut unul cu o Toyota Yaris ce nu parea a fi o versiune sportiva) si eu ii dadeam talpa.

credeam ca la subaru toate masinile au caracter sportiv (prin raportare la clio cel putin) dar asta a mea face exceptie.

sa nu imi spuneti ca trebuia sa imi iau XT ca eu nu vroiam XT, ci doar o evolutie fata de clio.

pentru amatori, gasiti clio 1.4 16V cu 152.000 km la 4.700 EUR smile.gif)
G e o r g e
domnu , sa fie ceva inteles , clio ala are demaraj in jur de 11sec si vit max in jur de 185-190 km/h .

forester 2.0 x are :
9.7 sec cu 189 km/h .

deci , forester este mai rapid in reprize dar au cam aceasi viteza de top . la clio stiu ca eroare vitezometrului e mare , la subaru eroarea vitezometrului e destul de mica , asta am verificat-o si cu clio si cu subaru.

da, subaru se vrea marca sportiva, dar pe anumite modele , pe restul se vrea marca fiabila cu traditie in AWD si motoare boxer .

eu ti-am spus de la inceput cum sta treaba si ca daca vrei masina sportiva sa te uiti la 2.5 XT . dar acolo e si un alt consum .

apropo , cum de ai atins tu 200km/h in conditiile in care in primii 2000 km ( pana la primul schimb de ulei ) NU AVEAI VOIE sa treci de 4000 rpm ? blink.gif

vezi ca diferentele la yaris intre T-Sport (1.5 105cp ) si versiunile normale este foarte mica : jantele (nu ai cum sa le observi desingul in mers) , grila fata are un TSport scris pe ea mic de tot si cam atat ...
Ciprian86626
4000? biggrin.gif mie mi-au zis de la dealer ca trebuie doar sa variez turatia si ca nu exista limita superioara de turatie. asa ca am variat-o intre 160-190 km la ora pe bucuresti pitesti biggrin.gif iar povestea cu yaris se intampla tot pe la 180 la ora biggrin.gif

cat despre eroare, nu stiu ce ca zic ca eu am niste radare cu 177 si 154 la ora cu clio si nu era prea mare diferenta biggrin.gif

nu vroiam masina sportiva (ca nici clio 1,4 16 v nu e sportiva), vroiam doar o evolutie. o masina care sa fie mai confortabila la drum lung (aici e indeplinita conditia fiind mai silentioasa) si mai dinamica (aici nu e - in plus fata de cele spuse adaug si schimbatorul de viteze care are curse prea lungi). nu fac liniute ci pur si simplu merg destul de mult (astia 2000 km i-am facut de sambata pana joi) si vreau sa merg la fel de repede ca pana acum si mai in liniste. o sa compar timpii.

poate isi mai da drumul dupa rodaj si poate ma mai obisnuiesc cu ea.
Ciprian86626
acum am observat: primul schimb de ulei la 2000 km? mie mi s-a spus sa ma prezint la 5000
Cristi61091
La 5000 km este prima vizita la service. Scrie foarte clar in carnetul de service si garantie. (daca ai cumparat masina prin reteaua SMT)

Referitor la valentele OFF Road masina are performante mai mult decat bune (garda la sol 205 mm vs sa zicem un off-roader construit cu caroserie pe sasiu si cu performante indubitabile in teren accidentat adica Toyota Land Cruiser 120, care are garda la sol de 230 mm).

Si inca un lucru foarte important orice masina cu tractiune 4X4 functioneaza 4X4 atata vreme cat motorul transmite sarcina la roti, altfel ramai la mana amortizoarelor si a arcurilor ca tinuta de drum.
Ciprian86626
am vrut sa fac un alt topic dar situatia se potriveste foarte bine cu titlul astuia: in trei saptamani am doua buseli chiar daca nici una din vina mea. La ce service sa ma duc? Auzeam in alt topic pe cineva care statea cu masina de 45 de zile la radacini. In smt as avea incredere ca trebuie sa aiba scule ca lumea daca sunt noi si retea de piese (chiar daca nu stiau amanunte gen ca oglinda e in culoarea caroseriei). Dar, ocupati cu majorarile de pret nu au mai avut timp sa incheie contracte de decontare cu soc de asigurari si nu am chef sa platesc o usa si o oglinda din banii mei si sa alerg dupa aia de sarbatori pe la allianz sa ii iau inapoi.

a fost cineva la un service "generalist"?

thx
Ciprian86626
toate subarurile sunt, deci, intregi biggrin.gif asta e foarte bine.

am facut eu un studiu de piata in Bucuresti pe segmentul tinichigerie subaru (varianta cu CASCO si piese de inlocuit, ca doar pentru vopsit si indreptat sau cu plata din buzunar se poate merge bineinteles oriunde). lucrurile stau in felul urmator:

1. SMT nu au tinichigerie si nici contracte de decontare directa cu societatile de asigurari (cu niciuna!). Au piesele sau le aduc in 2 sapt. si te trimit la un service cu care lucreaza ei, dar care habar nu au cum se numeste sau ce telefon are (primesti doar indicatii de genul pe o straduta in Pipera, langa biserica lui Becali; nu ca ar fi greu de identificat dar e aiurea pentru ditamai dealerul). Aici oameni sunt amabili si am inteles ca lucreaza bine (desi cu mari intarzieri), dar intampini urmatoarea problema: nu pot sa ia pesele de la SMT pt ca depasesc limita de pret impusa de asigurator. Asa ca variantele sunt fie sa platesti tu piesele si le aduci in portbagaj, urmand sa iti iei banii de la asigurator (dar nu de asta platesc 1300 euro casco pe an), fie sa te intelegi cu SMT sa faca un deviz separat pentru piese care sa fie aprobat de asigurator urmand ca numia dupa aia sa iti dea piesele si sa le duci la sevice. Va imaginati ce hartogarie si pierdere de timp.

2. Asa ca m-am dus la RADACINI. Aici lucrurile au fost mult mai simple: bulevardul Marasesti este pur si simplu desfundat. La coltul strazii de asteapta paznicul de la service care te indruma cu incredere pe trotuar. Dupa ce am asteptat vreo 10 min sa iasa masinile din sens opus, care venau de la service, marsarier si la revedere. Nu e vina lor, dar persepctiva de a repeta chestia asta de inca doua sau trei ori nu ma incanta.

Asa ca am deschis comanda la.... MITSUBISHI. biggrin.gif O sa revin cu amanunte. Ei sunt din grupul Tiriac si poate Allianz o sa fie mai tolerant.

M-am gandit sa povestesc aventurile astea ca poate mai sunt si altii ca mine pentru care 30.000 de euro nu e asa putin si se asteapta sa nu mai aiba probleme de genul asta daca fac o astfel de investitie. Sa nu mai pierdeti 5 ore cat am pierdut eu.

De altfel, am sa va tin la curent si cu evolutia ulterioara a masinii daca nu o sa ma plictisesc. biggrin.gif

Spre exemplu, o alta chestiune ar fi anvelopele de iarna: nu e imposibil sa le gasesti, dar nici floare la ureche (unele marci nu fac dimensiunea asta) oferta ar fi nokian (mai scumpe la SMT, mergeti direct la marso), good year (cred ca cea mai buna oferta dar nu am gasit UG 7), pirelli, dunlop, michelin.

Apropo de anvelope: cred ca e bine sa le schimbati pe alea de serie all season. Cu astea de iarna sta mult mai bine masina pe sosea (e adevarat cele de iarna sunt mai aderente in general).

Daca totusi cineva e multumit de ele si vrea sa le schimbe le gaseste la mine aproape noi biggrin.gif biggrin.gif (3.775 km) ca eu la primavara imi iau altele.

In rest, masina pare foarte de incredere. Ma enerveaza in continuare cuplul scazut, cursele lungi ale schimbatorului si franele slabe. E o adevarata aventura sa "te bagi" cu ea pt ca nu zvacneste deloc.

In schimb, astazi cand ma duceam la servisul din Pipera recomandat de SMT (nu stiam ca sunt asemenea cozi) am incalecat santul lateral si m-am dus asa kilometri intregi. am scutit cateva zeci de minute. Asta e unul dintre motivele pentru care am luat forester si m-a bucurat.

Dar am si eu o intrebare: martorul din bord de la airbag mi se stinge mult mai tarziu. Asa e la toate? La servis mi-ai zis ca e normal (dar fara verificarea calculatorului) insa parca atunci cand am luat-o se stingea imediat.
mi62649
QUOTE(Ciprian86626)
Apropo de anvelope: cred ca e bine sa le schimbati pe alea de serie all season. Cu astea de iarna sta mult mai bine masina pe sosea (e adevarat cele de iarna sunt mai aderente in general).
Confirm. Mi-am incaltat Foresterul cu Vredestein Wintrac Xtreme si mi-a disparut scartaitul ala enervant atunci cand intram prea tare in curbe. Cum inca n-a venit zapada, n-am apucat sa le testez "pe timp de iarna", dar pare ca se comporta mai bine ca Yokohamele originale.
G e o r g e
anvelope pentru forester gasesti vredestein smile.gif vezi la apco ca's importatori directi.
si eu sunt de parere ca anvelopele originale trebuie schimbate cat mai curand .

nu radacini e de vina pentru dezastrul de la intrarea in service , ci primaria bucurestiului .

despre indicatorul din bord pentru air bag e normal sa se stinga la cateva secunde dupa ce a pornit motorul mai ales DACA nu astepti sa se stinga toate indicatoarele din bord cand pui contactul wink.gif asa e indicat sa faci nu sa-i dai cheie direct .
Daniel91650
Din cate-mi aduc aminte din lectura manualului...pe care l-am parcurs acum vreo 3 ani :-) scrie chiar acolo ca acel martor se stinge mai tarziu.
Daniel91650
Damn it!
Sorry, n-am observat ca raspunsese George deja...nici nu ma mira :-)
Dar sa stii, George, ca desi procedez exact cum ai spus tu, martorul de airbag tot are un delay fata de celelalte.
Bogdan67993
Pai ti-a zis ca e normal. Si eu, la toate masinile pe care le-am condus, am observat ca indicatorul respectiv se stinge mai tirziu, pentru ca checking-ul dureaza mai mult.
Ciprian86626
Merci de raspunsuri, nu am mai intrat demult pe forum si nu am mai avut ocazia sa le vad. E adevarat ca nu am avut timp sa citesc cartea tehnica.

Intre timp am fost si la revizia de 5000 km. Cei de la SMT au fost foarte de treaba: imi calculasem gresit pasii si daca ma programau mai tarziu depaseam cu peste 1000 km, asa ca m-au chemat chiar in ziua in care am sunat pentru programare. Schimbat ulei+revizie 480 RON. In plus am mai comandat 2 capacele de la lampa stop de pe hayon care disparusera la transport :angel: Intrebare: stie cineva ce ulei e cel camuflat sub marca subaru? Exista alternative mai bune?

Parca m-am mai obisnuit cu masina, dar parca tot ar mai avea nevoie de putin cuplu si putina putere in plus asa ca ma gandesc tot mai serios la un tuning si intreb din nou: a mai facut cineva asa ceva (repet nu vreau un salt spectaculos). Nu am reusit sa imi bat recordul de 4 ore 20 min Bucuresti-Cluj stabilit cu Clio anul trecut (am facut vreo 4,35) dar si conditiile sunt acum altele (lucrari pe autostrada, trafic mult mai mare, plus mai multe opriri si ceata dupa Sibiu).

Consumul este de 10 la suta cu nevasta si 13,5 fara, indiferent oras/afara. Pe autostrada la 200 la ora cred ca ia vreo 17. Mi se pare OK.

Piesele pt tinichigerie (usa si oglinda) nu au sosit nici acum (comandate la Augsburg).

Anvelope de iarna i-am pus Good Year UGW3. Nu mai stiu de ce nu am mai ajuns la Apco, probabil cedasem psihic.
G e o r g e
motul ar fi uleiul subaru . acum ce or baga cei de la SMT nu stiu sa-ti spun .

la mine , motor de 2.5 , prima revizie a fost 350 ron . vezi la urmatoarea .

ma bucur ca-ti place , consumul este unul decent , depinde cat de tare tragi de ea .

cand pui si tu niste poze cu ea pe forum ?
Ciprian86626
decamdata nu am decat pozele de la CASCO, de la dosarele de dauna biggrin.gif biggrin.gif
G e o r g e
pai fa si tu niste poze artistice biggrin.gif
Ciprian86626
sa continuam povestea biggrin.gif

am asteptat eu ce am asteptat sa imi vina piesele de la Augsburg, dar pana la urma am cedat psihic (din cauza celor trei amanari, a lipsei unui termen precis de livrare a apropierii vacantei - cred ca am fost destul de tolerant sa astept vreo 3 sapt in conditiile in care piesele se aflau in magazia SMT in tot timpul asta). Asa ca le-am luat de la SMT. Cu toate ca aveam acceptul asiguratorului pe pret nu a fost nici un chip sa le iau pe datorie, si am scos bani din buzunar, urmand sa mi-i recuperez de la CASCO. Cam nasol pentru 2007, un dealer cam poet care pare ca traieste de pe urma exclusivismului marcii si nu se preocupa de chestii marunte cum ar fi contracte de decontare cu soc de asigurari.

La service au fost din nou foarte de treaba. Mi-au montat oglinda pe loc (eu venisem doar sa o ridic). In plus, semn ca nu e pentru cine se pregateste, ci pentru cune se nimereste la o verificare a unui zgomot nou pe care le-am cerut eu sa o faca pentru ca tot ma aflam acolo (tot fara programare) au decis sa imi inlocuiasca pompa de servodirectie in garantie.

Cred ca e o lovitura destul de grea pentru proverbiala fiabilitate a foresterului sa iti pice pompa asta la 9000 km! stiam eu ce vorbesc cand am pus titlul topicului biggrin.gif
Costica101668
de curiozitate: ai idee cat ar fi costat pompa asta?

Dar de pretul oglinzii ce ne poti spune?
Costica101668
mai am si eu cateva nedumeriri in ceea ce priveste fiabilitatea lui Forester:

Prima era oarecum retorica, respectiv de ce toate masinile pe care le gaseam la vanzare pe mobile.de, cu toate ca aveau in jur de 3-5 ani vechime se invarteau pe la 40-60.000 km. Adica, chiar e ceva care le tine in garaj? :evil:

I-am prins pe unii de la Cobra Security si i-am luat la intrebari in ceea ce priveste masina (avea in jur de 100.000 km):

- sare singura din marsarier (cica au 5 bucati in dotare, si toate fac treaba asta) blink.gif

- pe la 70.000 km s-au dus amortizoarele pe spate: inlocuire=26 milioane/bucata blink.gif

- parbrizul (nu am de gand sa o tin fara casco) - peste 25 de milioane.

Simt ca tre sa mai reflectez inainte sa fac pasul.

Asa ma gandeam si la un Saab 93, dar are un prieten si numai sigla de pe capota, ce i se fura sistematic pentru motive pe care nu le pot pricepe, costa 5 mil!
Merci, dar ma las pagubas!
Ciprian86626
vroaim mai de mult sa fac un update la cele spuse anterior si nu aveam timp ca e de scris, dar acum daca tot ai pus intrebarile astea e musai sa ma apuc de treaba ca mie unul de ex nu imi place cand intreb ceva pe forum si nu mi se rasapunde

am sa iti raspund punctual la intrebari, dar citeste si in continuare celelalte topicuri sper ca vei gasi alte informatii utile
- nu stiu cat a costat pompa (ce pot sa spun e ca a venit dupa 2 (doua) luni si ceva), dar o sa intreb la urmatoarea vizita la service care sper sa fie cat mai curand (vezi mai jos de ce biggrin.gif )
- oglinda - integral, cu semnalizator reglaj si incalzire electrice, inclusiv motaj - a costat 1.371 RON. Mi se pare foarte putin. Am mai schimbat un deflector de aer care se afla sub bara fata in dreptul rotii si a fost vreo 30-40 RON in conditiile in care daca imi amintesc eu bine aparatorile de noroi de la clio erau vreo 2 mil acum cativa ani. Am sa intreb cat sunt si amortizoarele ca m-ai facut curios. Poate le-au luat de la Radacini unde am inteles ca u piese pe stoc si e de asteptat sa te taxeze daca la SMT astepti doua luni.
Nu mi se pare ca e foarte grav daca le schimbi la 70.000 mai ales in Bucuresti si mai ales ca sunt firma de paza
- cu marsarierul nu am patit, dar am sa incerc cu proxima ocazie sa il fortez poate ca in conditiile astea sare. Mi se pare insa ca maneta e imprecisa cam la toate treptele.
Mie mi se intampla altceva cu marsarieriul: in mod frecvent nu intra in aceasta treapta, iar reactia pe care o am de fiecare data e sa ma bufneasca rasul ca ma inchipui cu arat din exterior in ditamai gipul (asa e foresterul catalogat de publicul larg) negru blocat in mijlocul intersectiei sau parcarii cu coada de masini asteptand sa ma misc de pe loc. Nu mi s-a mai intamplat asa de la Dacia alor mei fabricatie 1980. Adica Oltcitul, prima mea masina, schimba super bine. biggrin.gif
Ciprian86626
am sa mai revin cu impresii noi pentru ca unele dintre cele expuse mai inainte, cele mai multe negative, ar mai trebui nuantate odata cu trecerea kilometrilor si nu e normal sa ramana asa.

acum masina are 5 luni si 25.000 km. intr-adevar nu imi explic ce fac cei de pe mobile.de cu ele dar probabil de aia subaru iese pe locul 1 la ADAC, ca nu prea se circula cu ele. De altfel am mai spus-o ca design si performante foresterul asta mic e o masina destul de batraneasca si cred ca asa si sunt cumparatorii pe la ei, de asta nu prea le circula.

in astia 25.000 km am mers pe toate categoriile de drumuri si in toate conditiile asa mi-am format o imagine mai completa. nervii pe care i-am avut la inceput s-au mai estompat si am ajuns la concluzia ca la banii dati nu puteam sa obtin ceva care sa ma fi multumit mai mult in materie de SUV (sa il incadram totusi aici)

- la asta a contribuit in primul rand trenul de rulare. e prea moale dupa cum spuneam dar dupa niste situatii "mai" limita iti dai sema ca daca treci de prima impresie de moliciune si peste teama ca "acum scapa" la cat o vezi ca se apleaca, masina te tine pana la urma. acum hobby-ul meu e sa iau viraje la 90 de grade de la o viteza cat mai mare posibila. la prima serpentina pe zapada masina m-a cam luat insa nitel prin surprindere: s-a comportat subvirator, exact cum scrie si la revista, si cand am redresat a fugit spatele.
e si mai bine dupa ce mi-am pus avelope de vara (Bridgestone Turanza RE300 parca). Astea sunt mult peste cele de iarna care imi amintesc ca erau mult mai bune decat iocohamele de serie. daca totusi va plac cele de serie sau nu aveti nevoie de mai mult, le gasiti la mine la un pret bun cu 3.750 km vechime. :spam1:

scaunele au insa o sustinere laterata destul de redusa, mai ales cele cu piele, incat in curbele largi trebuie sa te tii serios de volan.

masina e insa foarte confortabila si pe drumurile noastre judetene denivelate pastreaza foarte bine contactul cu drumul la viteze mari (am mers si cu 180 intre A2 si Slobozia daca stiti cum arata drumul ala)

- apropo de viteza, indicatorul are erori mari, pe care le-am verificat cu GPS. Incepand cu 120 la ora se ajunge la erori de 10 km si diferentele ajung pana 15-17. Am mers odata cu aproape 220 (probabil ca batea vantul din spate) si GPS-ul indica 202. Prima data am crezut ca e de vina aparatul, dar l-am verificat cu altul si cu radarul de pe kiseleff si masina are problemele

- ramanand la viteza nu stiu daca ati incercat, dar viteza maxima e atinsa in treapta a patra. asa ajungi intotdeauna la 210 pe ceas, pe cand in a cincea nu atingi decat rareori 200. din punctul asta de vedere cutia de viteze mi se pare cam moale.
Chiar vroiam sa intreb ca am vazut in ultimle reclame ca viteza maxima e data ca fiind 197 in loc de 189 ca la mine. sa fie ceva nou la modelul 2007

- franele sunt prea moi asa cum ziceam de la inceput, iar feelingul e prin urmare de 2 lei, dar trebuie sa recunosc ca pana in prezent nu m-au pus in situatii dificile

- un element mai putin placut de care mi-am dat seama pe parcurs e directia prea moale si cu o demultiplicare mare. pe serpentine tragi de volan de parca scoti apa din fantana cu scripetele

- iar la final un lucru care intereseaza pe multa lume, consumul. i l-am facut pe o perioada mai mare de timp si spatiu asa ca zic eu ca e cat se poate de elocvent, iar valorile sunt urmatoarele
- oras: 15-17
- autostrada: 15-16
- afara 11,5 - 13
bineinteles ca astea sunt facute in regim mai sportiv ca altfel nu pot sa merg. odata insa am facut un efort si am mers cu maxim 120 la ora pe un drum drept si liber, inclusiv A2, si am scos 9,5. cred ca asta e minimul posibil pentru un mers normal
Ciprian86626
si in final ultima patanie: cand a picat pompa de servo eram primul caruia i se intampla. acum am mai stabilit un record, :1: sunt primul caruia i-a crapat toba (sau catalizatorul nu stiu exact, e sub motor). a crapat in sensul cel mai comun al termenului, adica a aparut o crapatura in ea (nu e inca o sectiune, da pana aduc inlocuitorul, cine stie...). toba a murit de moarte buna in sensul ca nu am lovit-o (partea cu pricina se afla intr-o camasa de tabla peste care vine scutul care nu au nicio zgarietura iar crapatura e pe verticala, nu pe orizontala cum ar fi trebuit sa fie de la lovitura). de altfel, mi-o inlocuiesc in garantie (cei de la SMT au fiost iarasi foarte prompti cu constatarea, m-am dus direct fara programare)

o sa spun si eu o vorba auzita de la altii: daca a picat inseama ca nu trebuia sa fie acolo. si asa si este, pentru ca masina merge mult mai bine acum, are mai mult cuplu si consuma mai putin. de ex nu puteam sa urc rampa din parcarea subterana cu a doua fara sa imi iau avant iar acum pot sa schimb si pe rampa intr-a doua. iar consumul la ultimul drum lung a fost de 10,5 in loc de minim 11,5 ca pana acum. daca nu ar face ca un harley si nu ar umple habitaclul de gaze nici nu as mai schimba-o

asa ca daca avaria asta ar fi trebuit sa ma enerveze la culme, pe mine m-a facut sa imi placa mai mult de masina: inseamna ca are potential biggrin.gif
CPI
Hehehe!!!

Super tare postul tau. Imi place cum iti descrii masina, obiectiv si cu simtul umorului. :wave:
adi50470
nu crezi ca vrei cam prea mult de la o masina care nu are valente sportive ...tot ce povestesti tu acolo legat de directie nu stiu cum , frane moi samd ... cred ca ar trebui sa le cauti la alta masina , din alta categorie si cu siguranta la altzi bani .... este doar un SUV mic , poate ca ar fii bine sa povestesti si cum mergi cu masina , modul de exploatare ... este un fier care daca vrei sa-l rupi pina la urma iti iese ... cam asta reiese din comentariul tau ...
scuze ptr tonul mesajului dar ce spui tu nu este concludent ptr un subaru forester ...
Ciprian86626
pentru CPI: merci frumos, cred ca devine un fel de "blog auto" desi eu sper sa nu mai am ce scrie pe viitor

pentru ADI 5.....: ai dreptate de principiu in ceea ce spui, dar nu mi se aplica. dupa cum am scris si eu la inceputul postului in aprecierile pe care le-am facut cu privire la foresterul asta nu m-am raportat la o masina sport - nu aveam pretentii sa fie asa ceva - ci la masina mea anterioara - care nu era o masina sport, ci un clio symbol 1.4 16v din 2002.

iti poti inchipui cum merg cu ea, cel putin dupa vitezele amintite si dupa consum. nu pot sa spun mai multe pentru ca sunt inca in garantie :angel:

problema foresterului este insa ca eu am mers cu toate masinile in acelasi stil, de cand ma stiu, iar la el am inregistrat o involutie, dupa cum se observa din urmatoarea istorie
- la olticit mi-au sarit bujiile din chiloasa
- pe nova am lasat-o cu planetarele jucand in cutie (maxim 60 la ora puteai sa ii dai ca sa nu treci pe banda cealalta)
- clio symbol 1.4 8V - garnitura de chiluoasa distrusa. cand o porneai erai inconjurat total de un fum alb. dar la suspensii nu schimbasem nimic in 100.000 km si ar trebui un topic nou doar asa povestesc pe ce munti am fost cu ea
- clio symbol 1.4 16V - pe asta am dat-o doar cu baia de ulei crapata si sudata cu 700.000 lei, dar nu mai era din vina ei, ci din neatentia mea. ma limitez sa spun ca am ajuns cu ea pana in Sahara.
- subaru forester (care costa cat toate cele de mai sus la un loc) - in 25.000 km pompa de servo inlocuita si toba sparta de capul ei

va las pe voi sa trageti concluziile.

nu mai bag in discutie si cealalta masina, suzuki vitara din '97, pe care o folosesc in trasee off road ce par mult peste puterile ei, ca atunci situatia devine chiar rusinoasa

din punctul meu de vedere, o masina tare e una care face mai mult decat lasa impresia ca ar putea face
Costica101668
QUOTE(Ciprian86626)
- subaru forester (care costa cat toate cele de mai sus la un loc) - in 25.000 km pompa de servo inlocuita si toba sparta de capul ei

va las pe voi sa trageti concluziile.


din asta eu trag concluzia ca masina e buna, mai ales fiind modul tau de exploatare!

Intre timp am condus si eu un exemplar. Nu imi place deloc cutia de viteze! La Supernova era mult mai precisa. e posibil ca din cauza asta sa o fi omorat cei de la firma de paza - mai precis din a VI-a sa fi tras mai spre marsarier decat spre a IV, evident, cu forta care ii caracterizeaza!


Apropos de neintratul in marsarier, am condus o MAzda 3, nu 20.000 km la bord, in garantie, si mai facea din astea. Asta e!


Multumesc mult de interventie!
Ciprian86626
cu placere.

asta am zis si eu, ca pana la urma trebuie sa accept ca e totusi un SUV deci un compromis. iar in conditiile astea, cred ca e cea mai buna oferta de pe piata. repet: daca as fi in situatia sa imi iau altceva la aceasi bani nu cred ca as avea ce alege. dar neaparat sa va luati cu trapa!

in privinta problemelor tehnice aparute in primii 25.000 km s-ar putea ca unii sa nu fie insa de acord cu tine. personal, cum am mai spus-o, nu ma deranjeaza ca sa strica cate ceva mai ales la cum merg cu ea. dimpotriva, mi se pare ca masina "lucreaza", are viata. da' vreau sa ii descoper toate slabiciunile in garantie biggrin.gif
Mihai63349
Da-le mail la astia de la Subaru sa nu se mai duca pe muntele Fuji sa testeze viitoarea generatie de Forester; sa ti-o dea tie sa faci cateva drumuri pana la Slobozia. La bani sigur v-ati intelege ... biggrin.gif
Ciprian86626
fara misto, ma gandeam sa le dau mail sa le spun ce mi-ar mai placea mie in plus la masina asta (cam cate 5-10% din fiecare, motor, suspensii etc) ca sa le aiba in vedere la urmatoarea generatie biggrin.gif pentru ca ma gandesc de pe acum sa ma bag la ea... mai ales daca i-ar face si un design gen tribeca, desi nu cred

oricum sper ca poza cu toba mea sparta sa ajunga unde trebuie
G e o r g e
si ca o concluzie asa ... iti place sau nu ?
Mihai63349
Pai ... se pare ca-i place, daca vrea sa se bage si la modelul urmator. Nu stiu cat ii place masinii de el... Dac-ar avea glas ... biggrin.gif
Mikidutzaa
Si eu am probleme cu bagatul in marsarier, mai ales cand e cutia rece. Merge usor daca faci dubla debraiere - stil autobuz biggrin.gif (adica apesi putin acceleratia fara sa apesi pe ambreiaj dupa care imediat apesi ambreiajul si bagi in viteza).
Ciprian86626
suntem ca prigoana cu bahmuteanca :minigun: :flower: :bandit: :inlove:

da ma fortezi sa dau o concluzie-concluzie adica in doua cuvinte biggrin.gif , imi place

nu imi plac multe lucruri la ea, am tot zis, dar nu mi-as mai lua altceva decat SUV, iar in materie de SUV nu vad altceva mai bun (vorbim aici de sosea)

sper ca generatia viitoare sa fie cu 5% mai buna

pun si poza ca asa mi s-a cerut biggrin.gif

merci pentru sfatul cu autobuzul biggrin.gif
Ciprian86626
nu a vrut si poza
G e o r g e
asta cu 2.0 ... este super bine pentru un mini offroader de doar 158 cp ...
DIO
Ciprian, iti multumesc pentru obiectivitate. Am cautat de mi-au iesit ochii opinii negative si am gasit doar osanale. Chiar daca e Subaru, nu poate fi facut din diamant!
Eu vreau sa fac un al doilea drive-test pt. ca mai am unele mici rezerve, printre care si precizia schimbatorului de viteze.
Cel mai convingator pentru mine a fost faptul ca posesorii de Forester cu care am discutat mi-au dat acelasi raspuns ca si tine la intrebarea "Ce masina ti-ai cumpara azi": "Tot un Forester!"
Adevarul e ca dupa ce conduci un Subaru nu iti mai trebuie altceva. Cat de curand voi adauga si eu la semnatura tot unul negru si tot 2.0.
Tapiteria o ai cumva bej? Sunt curios cum se comporta in timp.
La reductor cat de des ai apelat? Ce impresie ti-a lasat?
Ciprian86626
ba eu cred ca e din dimanat ca altfel nu imi explic de ce dureaza asa mult sa iti aduca o piesa. biggrin.gif astept toba de o luna si nu intrevad o nicio speranta

schimbatorul e impecis si uneori intra cam greu dar pe mine asta nu ma deranjeaza prea tare. e adevarat ca te poate incurca cateodata la depasiri: din cauza lipsei de cuplu la turatii joase trebuie sa retrogradezi si mai pierzi un tempo. dar repet daca ar fi sa vorbim de minusuri as mentiona pe altele inainte.

da tapiteria e bej si din piele (pentru ca am vazut si tapiterie textila bej, desi eu stiam ca e doar gri-negru). se tine bine, are doar unele foarte mici rosaturi unde atinge centura se singuranta spatarul. banuiesc ca depinde si de condormatia fiecaruia si oricum se poate izola intr-un fel (centura are marginile destul de "zimtate"). chiar o sa trebuiasca sa ma gandesc si eu. se curata usor cu solutiile de piele, dar trebuie sa o faci destul de des.

mai multa bataie de cap o sa iti dea mocheta care e bej. si asta se curata usor, exista niste solutii cu spuma controlata. odata la 2 luni eu ii fac un fel de curatenie generala si nu am chef sa dau 3 milioane pe spalat mocheta. plus ca nu o curata nimeni mai bine ca mine. biggrin.gif

problema e ca ai de munca sau de asteptat la spalatorie daca vrei sa o "pastrezi".
DIO
Am repetat drive-test-ul si am dat comanda.
Schimbatorul nu ma deranjeaza. La culoare mi-am schimbat optiunea. Am ales visiniu cu interior negru piele - mai erau cateva masini cu interior bej folosite pe acolo si am renuntat.
Impresionant a fost sa vad in curtea service-ului un Forester cu botul strivit zdravan in urma unui impact frontal cu un picior de pod. Practic o masina cu dauna totala, nu mai aveai ce sa faci cu ea. Surpriza a fost sa vad interiorul intact si toate usile deschizandu-se ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. In afara airbag-urilor deschise si a lunetei inexistente (suportul perdelei din portbagaj zburase prin luneta) daca te-ai fi aflat in masina nu ai fi zis ca a trecut prin vreun accident! Nota 10 pentru habitaclul Subaru!
Nemultumiri am mai adunat: calitatea sunetului, catalizatorul expus loviturilor, zgomotul interior (nu foarte mare, totusi), iar in ceea ce priveste confortul se putea si mai bine.
Una peste alta, punand in balanta atat calitatile cat si lipsurile masinii, nu am de ce sa regret optiunea.

Asteptarea unei piese de schimb ti-o cam asumi cand cumperi o asiatica, dar nu ti-au promis nimic? Sau, ca tot romanul, au promis si-au uitat promisiunea cand ai iesit tu pe usa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.