IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning

This topic is about Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning, the author, mani07, wrote about: QUOTE (DORU Aug 4 2009, 1059 PM) Ramane SAFE si garantie pe viata la soft si manopera. Ti-am trimis mesaj privat /thumbsup.gif" style="vertical-align: ... To read more just scroll down

6 Pages V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning
mani07
post Aug 7 2009, 05:07 PM
Post #81


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



QUOTE (DORU @ Aug 4 2009, 10:59 PM) *
Ramane SAFE si garantie pe viata la soft si manopera.

Ti-am trimis mesaj privat ! thumbsup.gif


in anumite conditii de exploatare a motorului ?...sau in orice conditii?..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Aug 10 2009, 08:47 PM
Post #82


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



In conditiile in care exploatarea motorului ramane in limitele bunului-simt, lucru valabil si la un motor cu performante OEM. thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristirenault
post Aug 17 2009, 09:55 AM
Post #83


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 7-August 09
Member No.: 120.628



De ce nu spuneti adevarul ca garantia oferita este ZERO. Sunt tuneri in Germania care preiau garantia de fabrica la motor si transmisie. Asa ca cei care fac chiptuning in Romania ar trebui sa-si asume aceasta responsabilitate daca tot sustin sus si tare ca softul lor e la fel de bun sau acelasi ca al tunerilor din Germania. Cu siguranta orice om ar da un ban in plus (cca 200-400euro) ca sa stie ca are garantie REALA si nu doar vorbe in vant.

@Daniumfcv Motorul 2.0tdi care-l ai tu pe masina e un motor cu probleme ca sa spun asa. Ori te apuci si schimbi la el injectoare, turbo, intercooler si soft, ori lasa-l asa cum e el si nu te mai lua dupa toti "profesorii" in chiptuning pentru si simplul motiv ca unii din cei ce sfatuiesc aici au un interes comercial major, deci sunt subiectivi.

Problema cu chiptuningul e simpla. Atata timp cat clientul nu deschide bine ochii la elementele secundare si e orbit de teoretica crestere de putere, e nasol. Daca tot sustin unii pseudo-tuneri ca chiptuningul e ok, de ce nu ofera garantie reala? Doar ganditi si judecati si nu va mai lasati orbiti de "avantajele" care vi le ofera chiptuningul ca in caz ca va pica ceva la masina asa-zisul tuner se intoarce cu spatele la voi zicandu-va ca nu e de la soft... nici nu aveti cum sa dovediti macar ca ar fi... iar ei profita de treaba asta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mani07
post Aug 17 2009, 01:54 PM
Post #84


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



cam are dreptate..ce inseamna exploatare in limitele bunului simt?..hai sa fim seriosi...multi invata meserie pe masinile si banii clientilor..ca faci asta trebuie sa ai ceva experienta in spate lucrand in domeniu de mic copil ca sa zic asa si undeva unde ai fost pregatit si scolit ptr asa ceva..eu ,cred ca pur si simplu trebuie ca cineva aviizat sa iti dea o diploma ptr a face asta..pe bune bineinteles..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Aug 17 2009, 07:12 PM
Post #85


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (mani07 @ Aug 17 2009, 01:54 PM) *
ce inseamna exploatare in limitele bunului simt?..hai sa fim seriosi...multi invata meserie pe masinile si banii clientilor.....cred ca pur si simplu trebuie ca cineva aviizat sa iti dea o diploma ptr a face asta..pe bune bineinteles..


Dimsport Romania are personal certificat pt operatia de resoftare. In plus, garantia la soft si manopera este pe viata.
La motor nu se poate oferi garantie pe viata pt ca nu se poate sti daca proprietarul respecta conditiile impuse de producator pt intretinerea ca la carte a masinii.
Este o discutie sterila atat timp cat nu toti cei care conduc masina inteleg ca A INTRETINE este mai bine decat A REPARA. thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristirenault
post Aug 17 2009, 11:28 PM
Post #86


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 7-August 09
Member No.: 120.628



QUOTE (DORU @ Aug 17 2009, 07:12 PM) *
Dimsport Romania are personal certificat pt operatia de resoftare. In plus, garantia la soft si manopera este pe viata.
La motor nu se poate oferi garantie pe viata pt ca nu se poate sti daca proprietarul respecta conditiile impuse de producator pt intretinerea ca la carte a masinii.
Este o discutie sterila atat timp cat nu toti cei care conduc masina inteleg ca A INTRETINE este mai bine decat A REPARA. thumbsup.gif

Si tunerii germani au certificare dar ofera garantie, GARANTIE reala.
Vin cu o simpla si banala intrebare, mai ales pentru specialisti din astia certificati. Daca e o problema de soft sau de manopera, datorata bunei realizari a operatiunii de remapare, chiptuning si cum vreti sa-i mai spuneti, ce se intampla cu motorul. Aud? Domnu DORU, in spate acolo, se aude? Motorul face poc si pleci cu el in batista si tunerul, specialistul adica, certificat... de cine... e certificat nu se spune dar e certificat... ce ma amuza asta cu certificarea, parca e certificare anti-incompetenta... Asa, si dupa ce softul sau manopera au facut BAU la motorul tau si el a facut poc, turbina si alte alea... care e garantia? Aaaa, repara omul motorul si dupa aia in mod gratuit si de pomana ii pune din nou specialistu' softu' minune. Patetic.
Faci un lucru in mod profi, certificat asa cum se striga sus si tare? Iti asumi ceea ce ai facut si nu vii cu goange cum ca proprietarul e ciumpalac si nu respecta intretinerea masinii.
La modul cel mai serios. Inca nu am intalnit pe nimeni care sa-si bata joc de masina, fie ca are, fie ca nu are chiptuning si toata lumea face reviziile si intretinerea utilajului ca la carte, fie ca o face la reprezentanta, fie ca o face la un garaj multimarca.

Deci lasa-ne cu goange din astea cu discutii sterile si hai sa discutam ca oamenii maturi si sa lasam definitiile de genul "A INTRETINE este mai bine decat A REPARA". Raspunde clar, simplu si la subiect. Oferi garantie? Nu oferi. Deci zi omului clar ca isi asuma intreaga responsabilitate a rezultatelor obtinute din competenta ta certificata si ca daca pica ceva el suporta consecintele in mod integral iar voi nu raspundeti decat pentru soft... ma pufneste rasul nu alta.

Asta ca sa vedeti si voi cum cei certificati, care nu au studii de specialitate si nu au desfacut un motor in viata lor, ajung sa faca chiptuning pe masina voastra si sa va predea lectii de tuning ei habar neavand ce-i aia un piston, o axa cu came cu profil modificat, un volant usurat, o galerie lustruita si lista poate continua. Asta e tuning de motor si nu sa vina nea certificatu' si sa modifice niste valori si sa forteze lucrurile si astfel sa obtina precum magicianul din joben cresteri de putere de 20-30 %.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mani07
post Aug 18 2009, 03:52 PM
Post #87


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



QUOTE (DORU @ Aug 17 2009, 08:12 PM) *
QUOTE (mani07 @ Aug 17 2009, 01:54 PM) *
ce inseamna exploatare in limitele bunului simt?..hai sa fim seriosi...multi invata meserie pe masinile si banii clientilor.....cred ca pur si simplu trebuie ca cineva aviizat sa iti dea o diploma ptr a face asta..pe bune bineinteles..


Dimsport Romania are personal certificat pt operatia de resoftare. In plus, garantia la soft si manopera este pe viata.
La motor nu se poate oferi garantie pe viata pt ca nu se poate sti daca proprietarul respecta conditiile impuse de producator pt intretinerea ca la carte a masinii.
Este o discutie sterila atat timp cat nu toti cei care conduc masina inteleg ca A INTRETINE este mai bine decat A REPARA. thumbsup.gif


foarte multi au dip[lome de doctori si poate nu sunt ...bineinteles ca toti au certificate si mape de documente si atestate..nu cred ca este o discutie 'sterila' atata timp cat s-au intamplat si se intampla nenorociri pe banii nostri...omul vine sa-si faca tuning ...asa vrea el..plateste cat i se cere..ba uneori mi mult sub diferite pretexte...dupa 1000 km ii bubuie motorul ,pur si simplu...am vazut cu ochii mei..se duce inapoi si intreaba si i se spune..aaa,dar nu poate fi de la noi..sau ca in alt caz i se spune...vai,dar se intampla frecvent ,e normal sa fie asa...si el sta si casca ochii si incepe sa fluiere a paguba..de ce nu i spune de la inceput:uite iti fac ce vrei dar se poate intampla asta,asta etc...sau pur si simplu nu iti fac ca ma depaseste...nu cred ca toti cheltuie banii pe masini si investesc in ele ca dupa ceva timp sa nu mai aiba cu ce merge...nu toti sunt asa de fraieri pe cat se crede..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristirenault
post Aug 18 2009, 06:30 PM
Post #88


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 7-August 09
Member No.: 120.628



QUOTE (mani07 @ Aug 18 2009, 03:52 PM) *
...nu toti sunt asa de fraieri pe cat se crede..

Nu toti dar sunt destui si de astia profita de-alde nenea autorizatu', certificatu'.
Apoi, sunt o seama de oameni care sunt inselati de aparente si de situatii specifice.

Pe mine nu ma deranjeaza ca se face chiptuning, ma deranjeaza ca unii dintre cei care fac chiptuning sunt sarlatani si inseala si pacalesc oamenii de buna credinta prin neinformarea lor corecta si totala. Omul trebuie sa aleaga in cunostinta de cauza si nu sa aleaga asa cum ii zice nea certificatu'.

Ca sa limpezesc lucrurile.
In Germania si alte tari se face chiptuning. E mai scump cu 50-100% decat la noi dar se ofera garantie. Garantia oferita de producatorul masinii respective pentru motor, transmisie si alte subansamble asupra carora are impact chiptuningul este preluata de firma de tuning.
O sa povestesc putin ce inseamna chiptuning la ei si ce inseamna la noi.

La ei chiptuningul chiar se face in mod profi, sunt ingineri cu ani grei de experienta in motoare in spate. Softul respectiv este unul reactiv si nu unul pasiv care doar modifica niste parametri la turbina si injectoare. Reactiv in sensul ca tine cont de toti senzorii masinii si in caz ca exista valori problematice in functionarea motorului in mod automat ajusteaza valorile in functie de situatia asta chiar si cu pierdere de performanta pe moment dar cu protejarea componentelor mecanice ale motorului. Softul pasiv de la noi nu face decat sa modifice valorile din turbo si Dumnezeu cu mila. In caz ca pica ceva... gasesc alde certificatii sa vina si sa iti fluture tot felul de motive si variante pe sub nas.

Am incercat sa folosesc cuvinte simple sa inteleaga toata lumea, inclusiv certificatu' mare specialist in tuning.

In concluzie. Daca tot sunt asa de buni astia de la noi (unii, ca sunt si reprezentanti seriosi) si sustin ca ceea ce fac ei e profi si chiar stiu ce fac ca vorba aia sunt certificati de catre firme de renume sa ofere o garantie reala a muncii lor. Din pacate, repet, se ascund in spatele faptului ca o diagnosticare realista nu prae are cine sa faca si daca s-a rupt turbina, s-a rupt din cauza ca e ea proasta si nu ca softul a spus acelei turbine sa faca ceva care depaseste limitele ei fizico-constructive.

In Romania. Tuning slab pe bani putini. Vrei tuning adevarat se poate si in Ro dar costa la fel ca in Germania.
Tocmai pentru ca tuningul adevarat nu e o chestie foarte simpla o sa vedeti ca majoritatea tunerilor adevarati din Germania fac tuning doar la un numar restrans de marci tocmai pentru ca lucrurile nu sunt asa de simple cum crede toata lumea... vine piscotu cu laptopu, trimite un e-mail cu softul tau la piscotul superios, ala i-l trimite inapoi, ti l-a bagat pe masina si aia e... si dupa aia te miri ca face poc turbina si se imprastie prin tot motorul...

Deci nu zice nimeni sa nu faci chiptuning dar ai grija unde faci. Cam asta ar fi treaba.

P.S. am lamurit in alta parte ca nu vand nimic si nu am niciun interes comercial biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 18 2009, 08:26 PM
Post #89


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Cristi,

Eu nu am cunostiinte de tuning. Nici nu stiu ce este aia. Am citit insa postul tau si sint curios insa ce parametri ai turbinei pot fi modificati prin resoftare si cum poate duce resoftarea unei turbine la ruperea ei si la depasirea limitelor lor ?

Eu iti inteleg ideea, dar as dori sa o explici putin mai politicos, fara cuvinte asa de plastice si fara sa acuzi direct pe nimeni, mai ales in conditiile cind NU ai cumparat nici un produs/serviciu de la ei.

Cit despre preluarea garantiei la anumite componente mi se pare o chestie improbabila. Un tuning shop iti poate garanta ca "turbina nu se rupe" folosind cuvintele tale; dar de ce ti-ar garanta ei si ambreiajul (spre exemplu) care a fost conceput sa fie folosit pt o anumita putere, iar acum e nevoit sa reziste la putere + 20% obtinuta prin tuning ? Daca tuning shop-ul iti schimba si ambreiajul; atunci inteleg sa iti ofere garantie la tot trenul de rulare. Dar cred ca apreciezi oarecum gresit garantia oferita de firmele straine: o resoftare nu poate fi garantata decit pt buna functionare a motorului; nu a intregului grup propulsor.

In ceea ce priveste tuning-ul reactiv de care vorbesti, nu este posibil decit daca ECU il permite; daca are un LIMP MODE (care anuleaza - dupa cum precizezi - performantele si pune masina intr-un fel de SAFE MODE ca Windows). Dar asta este o functiune a ECU nu a tuning-ului in sine. Daca ECU nu permite acest tip de functionare, te asigur ca nu poate fi implementat decit daca cumperi un ECU aftermarket care trebuie adaptat si configurat pt masina respectiva. Si asta presupune nu foar un cost cu 50-100% mai mare ci 300-500% mai mare.

Si bineinteles ramine aspectul celalalt, mentionat in paragraful # 3. Tuning cu garantie nu inseamna doar resoftare ci o gramada de alte componente :-) incepind cu resoftare; evacuare; ambreiaj; cutie de viteza etc si terminind cu cea mai banala bucsa de cauciuc care absoarbe vibratiile motorului.

Urari de bine.

f1anatic





QUOTE (cristirenault @ Aug 18 2009, 11:30 AM) *
QUOTE (mani07 @ Aug 18 2009, 03:52 PM) *
...nu toti sunt asa de fraieri pe cat se crede..

Nu toti dar sunt destui si de astia profita de-alde nenea autorizatu', certificatu'.
Apoi, sunt o seama de oameni care sunt inselati de aparente si de situatii specifice.

Pe mine nu ma deranjeaza ca se face chiptuning, ma deranjeaza ca unii dintre cei care fac chiptuning sunt sarlatani si inseala si pacalesc oamenii de buna credinta prin neinformarea lor corecta si totala. Omul trebuie sa aleaga in cunostinta de cauza si nu sa aleaga asa cum ii zice nea certificatu'.

Ca sa limpezesc lucrurile.
In Germania si alte tari se face chiptuning. E mai scump cu 50-100% decat la noi dar se ofera garantie. Garantia oferita de producatorul masinii respective pentru motor, transmisie si alte subansamble asupra carora are impact chiptuningul este preluata de firma de tuning.
O sa povestesc putin ce inseamna chiptuning la ei si ce inseamna la noi.

La ei chiptuningul chiar se face in mod profi, sunt ingineri cu ani grei de experienta in motoare in spate. Softul respectiv este unul reactiv si nu unul pasiv care doar modifica niste parametri la turbina si injectoare. Reactiv in sensul ca tine cont de toti senzorii masinii si in caz ca exista valori problematice in functionarea motorului in mod automat ajusteaza valorile in functie de situatia asta chiar si cu pierdere de performanta pe moment dar cu protejarea componentelor mecanice ale motorului. Softul pasiv de la noi nu face decat sa modifice valorile din turbo si Dumnezeu cu mila. In caz ca pica ceva... gasesc alde certificatii sa vina si sa iti fluture tot felul de motive si variante pe sub nas.

Am incercat sa folosesc cuvinte simple sa inteleaga toata lumea, inclusiv certificatu' mare specialist in tuning.

In concluzie. Daca tot sunt asa de buni astia de la noi (unii, ca sunt si reprezentanti seriosi) si sustin ca ceea ce fac ei e profi si chiar stiu ce fac ca vorba aia sunt certificati de catre firme de renume sa ofere o garantie reala a muncii lor. Din pacate, repet, se ascund in spatele faptului ca o diagnosticare realista nu prae are cine sa faca si daca s-a rupt turbina, s-a rupt din cauza ca e ea proasta si nu ca softul a spus acelei turbine sa faca ceva care depaseste limitele ei fizico-constructive.

In Romania. Tuning slab pe bani putini. Vrei tuning adevarat se poate si in Ro dar costa la fel ca in Germania.
Tocmai pentru ca tuningul adevarat nu e o chestie foarte simpla o sa vedeti ca majoritatea tunerilor adevarati din Germania fac tuning doar la un numar restrans de marci tocmai pentru ca lucrurile nu sunt asa de simple cum crede toata lumea... vine piscotu cu laptopu, trimite un e-mail cu softul tau la piscotul superios, ala i-l trimite inapoi, ti l-a bagat pe masina si aia e... si dupa aia te miri ca face poc turbina si se imprastie prin tot motorul...

Deci nu zice nimeni sa nu faci chiptuning dar ai grija unde faci. Cam asta ar fi treaba.

P.S. am lamurit in alta parte ca nu vand nimic si nu am niciun interes comercial biggrin.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Aug 18 2009, 10:41 PM
Post #90


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (mani07 @ Aug 18 2009, 04:52 PM) *
foarte multi au diplome de doctori si poate nu sunt ...bineinteles ca toti au certificate si mape de documente si atestate..nu cred ca este o discutie 'sterila' atata timp cat s-au intamplat si se intampla nenorociri pe banii nostri...omul vine sa-si faca tuning ...asa vrea el..plateste cat i se cere..ba uneori mi mult sub diferite pretexte...dupa 1000 km ii bubuie motorul ,pur si simplu...am vazut cu ochii mei..se duce inapoi si intreaba si i se spune..aaa,dar nu poate fi de la noi..sau ca in alt caz i se spune...vai,dar se intampla frecvent ,e normal sa fie asa...si el sta si casca ochii si incepe sa fluiere a paguba..de ce nu i spune de la inceput:uite iti fac ce vrei dar se poate intampla asta,asta etc...sau pur si simplu nu iti fac ca ma depaseste...nu cred ca toti cheltuie banii pe masini si investesc in ele ca dupa ceva timp sa nu mai aiba cu ce merge...nu toti sunt asa de fraieri pe cat se crede..


Este usor sa emiti pareri fara sa fii impartial. Cel mai simplu ar fi sa citesti cam asa - 1 an - despre acest fenomen, despre pareri, review-uri, probleme ale celor care au facut resoftare sau chiptuning si abia apoi sa tragi linie si sa dai un verdict. In fond, vei gasi atat pacaliti cat si fericiti si toti sunt posesori de motoare tunate. Conteaza si unde, as adauga eu. Dar...consider ca ar trebui sa parcurgi mai multe etape inainte de a veni cu unele idei preconcepute... FRAIER este clientul care merge cu ochii inchisi fara sa verifice singur ceea ce citeste, aude sau i se spune. Ai putea sa nu fii unul asadar, alegerea iti apartine.

Un client de tuning NU TREBUIE CONVINS, el trebuie SA FIE CONVINS el singur cand apeleaza la o firma in domeniu. thumbsup.gif

This post has been edited by DORU: Aug 18 2009, 10:42 PM


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristirenault
post Aug 18 2009, 11:01 PM
Post #91


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 7-August 09
Member No.: 120.628



UPS, intre timp a mai postat unul.

@f1anatic.
Resoftarea turbinei e impropriu zis tongue.gif Modificand (electronic) parametrii se creste presiunea in turbo astfel fortand mai mult turbina.

Mai toti tunerii seriosi preiau garantia de fabrica si se poate opta si pentru prelungirea ei.
Ambreiajul se poate uza. Cred ca e subansamblul cel mai putin expus defectarii in cazul unui chiptuning. A, ca se uzeaza prematur garniturile de frictiune asta e altceva dar asta e uzura, e consumabil si nu defect. In rest cred ca se poate descurca foarte bine cam orice ambreiaj in cazul unei cresteri de putere a motorului de 10-20%. BTW, o sa intalnesti mai multe masini pe piata care limiteaza turatia, implicit puterea la plecarea de pe loc a masinii. Tocmai ca masura de protectie.

Majoritatea flotelor de afara au chiptuning la masini. Unele in sensul performantei, altele mai ales in sensul economiei. Si da, ofera garantie ca acolo nu se poate fara si aia cu siguranta sunt in totala legalitate.


Nu ma pricep nici eu la chiptuning dar pot sa comentez aspectul comercial si modalitatea de lucru si abordarea din Romania. Nu imi plac Gigeii care isi fac reclama pe forumuri si zic ca vin in ziua de in orasul cutare si fac tuning si diagnosticari la trotuar. Excludem faptul ca lucrez la o reprezentanta auto tot nu sunt de acord cu operatiuni la masina facute la bordura. Daca e vorba de inlocuit un bec e una dar sa te apuci sa desfaci masina omului in strada... imi aduce aminte de tineretile mele cand eram in brate cu motorul prin parcare biggrin.gif
In fine, fiecare alege ce-i mai bun pentru el dar recomand oricand cu caldura un tuner serios cu background si cu un sediu si atelier corespunzator decat vanzatorii ambulanti.

P.S. nu inteleg unde e impolitetea si pe cine acuz. Apoi, daca nu am cumparat produs de tuning de la xyz-tuning asta nu-mi da dreptul sa vorbesc despre fenomenul asta? Dupa cum se vede nu dau nume tocmai sa nu pic in ceea ce ziceai.

PPS da, tunerii care merg in maxim ce se poate de la un motor folosesc ecu propriu.

This post has been edited by cristirenault: Aug 18 2009, 11:03 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristirenault
post Aug 18 2009, 11:06 PM
Post #92


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 7-August 09
Member No.: 120.628



QUOTE (DORU @ Aug 18 2009, 10:41 PM) *
Un client de tuning NU TREBUIE CONVINS, el trebuie SA FIE CONVINS el singur cand apeleaza la o firma in domeniu. thumbsup.gif

Tare asta teehee.gif

Un client isi doreste mai multa putere. Vine la tine dintr-un motiv sau altul sau mai bine nu ninja.gif Il lamurestrii, ii explici despre ce e vorba, care sunt avantajele, care sunt dezavantajele si efectul pe termen lung si apoi clientul alege.

Aia cu convingerile e il alta parte. In politica, religie, orientare sexuala... etc.

Daca apar posturi consecutive rog un moderator sa le uneasca. Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 19 2009, 03:19 AM
Post #93


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Cristi, deci cumva lucrezi la reprezentanta Renault ? E bine sa ne facem relatii.

Te asigur cu maxima seriozitate ca totul depinde de strategia de control a presiunii folosita de fiecare masina. Un turbo tipic, de la o anumita firma favorita unora si al carei nume se gaseste si la semnatura mea, foloseste 2 sisteme in paralel: unul mecanic, si unul electronic. Acest lucru face ca tuningul sa fie atit dificil cit si sigur. Din pacate nu toate firmele ofera acest dublu sistem.

O turbina, care este invirtita de gazele de esapament, va furniza 2 cai pentru ca aceste gaze de esapament sa scape. Una din cai este prin turbina, cealalata este un "orificiu" secundar numit in engleza "wastegate" prin care aceste gaze de esapament scapa, incetinind turbina - si deci reducind presiunea. Cea mai simpla metoda de control a presiunii este un arc: arcul de la acest wastegate (cale secundara de eliberare a gazelor. Cu cit este mai tare arcul, cu atit presiunea este mai mare in turbo si deci implicit in motor dar la un moment dat acest wastegate se deschide, incetinind turatia turbinei. Ideal insa vrei sa controlezi presiunea in functie de o gramada de parametri, inclusiv pozitia pedalei de acceleratie, temperatura aerului, viteza, treapta de viteza, turatie, etc. La aceste motoare turbo performante, un solenoid este pozitionat astfel incit sa se interpuna intre turbina si wastegate (controlata de arc). Un ECU destept controleaza astfel presiunea care ajunge la wastegate (care este controlul mecanic) prin controlul acestui solenoid (o supapa foarte avansata). Cind solenoidul este inchis, tot aerul comprimat ajunge la supapa mecanica (wastegate) care se va deschide cind presiunea exercitata invinge rezistenta opusa de arc. Pt a genera presiuni si mai mari decit cele "mecanic" posibile, ECU va controla acest solenoid. Inca un element in plus este o alta supapa (de fapt un critical flow orifice - sau pe numele ei "restrictor pill") care controleaza cit aer ajunge de fapt la solenoid. Este precis construita si limiteaza cit aer lasa mai departe, indiferent de volumul de aer care ajunge la ea.

Probabil e timpul sa repet: TURBO ---> presiunea (in general) merge la motor sau pe calea secundara (menita sa controleze/limiteze presiunea in motor) care include un traiect care include in ordine "restrictor pill" , apoi solenoid (controlat electronic) apoi "wastegate" (controlat mecanic printr-un arc).

Sistemul de control al presiunii este facut printr-un tabel: pe orizontala pozitia pedalei de acceleratie, pe verticala turatia. Feicare celula indica o anumita valoare de boost (presiune) dorita care corespunde unei anumite valori ale solenoidului. Un senzor de presiune in galeria de admisie monitorizeaza in permanenta presiunea si ECU compara presiunea dorita (bazata pe turatie si ppozitia pedalei) cu cea reala si ajusteaza corespunzator. La aceste masini presiunea este terminata la primele semne de probleme. Daca presiunea este mai mare decit un max. predeterminat (electronic), ECU va "opri" injectoarele pina se remediaza situatia (boost cut). Si asta este in plus fata de controlul mecanic care ramine in continuare, daca solenoidul se strica. Si nu uita, solenoidul opereaza pe principii "inverse": sta inchis daca nu "apesi" pedala; sta deschis (si lasa aerul sa ajunga la controlul mecanic) cind accelerezi (adica stai cu piciorul pe pedala). Cu alte cuvinte daca se strica si ramine "inchis" fortind tot timpul aerul sa ramina in turbo si indreptat spre motor, ECU nu te va lasa sa accelerezi (mai ales ca aceste masini au si throttle-by-wire adica pozitia pedalei de acceleratie este controlata electronic, fara cablu direct).

Poti strica un motor prin "tuning" ? Sigur. Trebuie un meserias adevarat, cu scoala sau cu o intelegere deplina a metodei de control si cum afecteaza fiecare parametru in parte performanta motorului, nu Gica de la 3 cu laptop cu cu "harti" de pe net ? Desigur si sint perfect de acord cu tine.

Dar totul depinde de masini. Nu este chiar cum crezi tu. Iar de altfel, sint si firme al caror tuning este acceptat de fabrica si garantia de fabrica se aplica in continuare. Daca nu stii cum se obtine puterea si in ce con ditii de siguranta si cum a fost proiectata masina, nu stii pe ce dai banii si ce se poate intimpla. Si dupa cum am spus depinde de la masina la masina. Nu toate se preteaza la tuning asa cum il interpretezi tu. Probabil la toate se poate cistiga un anumit procent de putere in siguranta. Dar la foarte putine insa se poate creste puterea fara a periclita motorul.

Ambreiajul se uzeaza prematur la puteri mari. Nu ma intreba de unde stiu. Am auzit si eu la altii. Este PRIMUL component al transmisiei care se va strica datorita puterii mari. Da este consumabil DAR este si el garantat si conceput pt o anumita putere; nu doar un "stil" de condus. Si vei observa ca mai sint bucsi; tampoanele motorului; transmisiei; placutele de frina; lichidul de racire; furtunasele de cauciuc care se crapa prematur etc etc etc. Un tuning la motor NU poate include garantia la orice. Din pacate aici intervine mentalitatea consumatorului care de multe ori nu asociaza modificarea unor parametri cu schimbarile secundare.

You play, You pay.
Stay Stock, Stay Happy.


QUOTE (cristirenault @ Aug 18 2009, 03:01 PM) *
UPS, intre timp a mai postat unul.

@f1anatic.
Resoftarea turbinei e impropriu zis tongue.gif Modificand (electronic) parametrii se creste presiunea in turbo astfel fortand mai mult turbina.

Mai toti tunerii seriosi preiau garantia de fabrica si se poate opta si pentru prelungirea ei.
Ambreiajul se poate uza. Cred ca e subansamblul cel mai putin expus defectarii in cazul unui chiptuning. A, ca se uzeaza prematur garniturile de frictiune asta e altceva dar asta e uzura, e consumabil si nu defect. In rest cred ca se poate descurca foarte bine cam orice ambreiaj in cazul unei cresteri de putere a motorului de 10-20%. BTW, o sa intalnesti mai multe masini pe piata care limiteaza turatia, implicit puterea la plecarea de pe loc a masinii. Tocmai ca masura de protectie.

Majoritatea flotelor de afara au chiptuning la masini. Unele in sensul performantei, altele mai ales in sensul economiei. Si da, ofera garantie ca acolo nu se poate fara si aia cu siguranta sunt in totala legalitate.


Nu ma pricep nici eu la chiptuning dar pot sa comentez aspectul comercial si modalitatea de lucru si abordarea din Romania. Nu imi plac Gigeii care isi fac reclama pe forumuri si zic ca vin in ziua de in orasul cutare si fac tuning si diagnosticari la trotuar. Excludem faptul ca lucrez la o reprezentanta auto tot nu sunt de acord cu operatiuni la masina facute la bordura. Daca e vorba de inlocuit un bec e una dar sa te apuci sa desfaci masina omului in strada... imi aduce aminte de tineretile mele cand eram in brate cu motorul prin parcare biggrin.gif
In fine, fiecare alege ce-i mai bun pentru el dar recomand oricand cu caldura un tuner serios cu background si cu un sediu si atelier corespunzator decat vanzatorii ambulanti.

P.S. nu inteleg unde e impolitetea si pe cine acuz. Apoi, daca nu am cumparat produs de tuning de la xyz-tuning asta nu-mi da dreptul sa vorbesc despre fenomenul asta? Dupa cum se vede nu dau nume tocmai sa nu pic in ceea ce ziceai.

PPS da, tunerii care merg in maxim ce se poate de la un motor folosesc ecu propriu.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mani07
post Aug 19 2009, 02:29 PM
Post #94


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



QUOTE (DORU @ Aug 18 2009, 11:41 PM) *
QUOTE (mani07 @ Aug 18 2009, 04:52 PM) *
foarte multi au diplome de doctori si poate nu sunt ...bineinteles ca toti au certificate si mape de documente si atestate..nu cred ca este o discutie 'sterila' atata timp cat s-au intamplat si se intampla nenorociri pe banii nostri...omul vine sa-si faca tuning ...asa vrea el..plateste cat i se cere..ba uneori mi mult sub diferite pretexte...dupa 1000 km ii bubuie motorul ,pur si simplu...am vazut cu ochii mei..se duce inapoi si intreaba si i se spune..aaa,dar nu poate fi de la noi..sau ca in alt caz i se spune...vai,dar se intampla frecvent ,e normal sa fie asa...si el sta si casca ochii si incepe sa fluiere a paguba..de ce nu i spune de la inceput:uite iti fac ce vrei dar se poate intampla asta,asta etc...sau pur si simplu nu iti fac ca ma depaseste...nu cred ca toti cheltuie banii pe masini si investesc in ele ca dupa ceva timp sa nu mai aiba cu ce merge...nu toti sunt asa de fraieri pe cat se crede..


Este usor sa emiti pareri fara sa fii impartial. Cel mai simplu ar fi sa citesti cam asa - 1 an - despre acest fenomen, despre pareri, review-uri, probleme ale celor care au facut resoftare sau chiptuning si abia apoi sa tragi linie si sa dai un verdict. In fond, vei gasi atat pacaliti cat si fericiti si toti sunt posesori de motoare tunate. Conteaza si unde, as adauga eu. Dar...consider ca ar trebui sa parcurgi mai multe etape inainte de a veni cu unele idei preconcepute... FRAIER este clientul care merge cu ochii inchisi fara sa verifice singur ceea ce citeste, aude sau i se spune. Ai putea sa nu fii unul asadar, alegerea iti apartine.

Un client de tuning NU TREBUIE CONVINS, el trebuie SA FIE CONVINS el singur cand apeleaza la o firma in domeniu. thumbsup.gif

pai,tocmai despre asta este vorba...cand te doare undeva si te duci la doctor trebuie sa ai incredere in ceea ce iti spune...da, este foarte usor sa -ti dai cu presupusul..dar eu vorbeam de cu totul altceva...nu am fost cu masina la nici un tuner dar asta nu inseamna ca trebuie sa o fac si dupa aceea sa am dreptul sa -mi dau cu parerea..poti invata si din greselile altora...si vorbesc de oameni care se pricep la asta..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mani07
post Aug 19 2009, 02:52 PM
Post #95


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



ma bag si eu in seama...wastegate este pur si simplu un by-pass al turbinei...este ca o masura de siguranta ptr a proteja turbina in cazul unor eventuale cresteri bruste de presiune care ar putea duce la avarierea palelor,rotorului ,lagarelor etc..ca este actionata mecanic (cu arc_) sau electric(cu solenoid) habar nu am cum este mai bine ..cert este ca daca clapeta se murdareste nu mai inchide bine te trezesti ca nu iti mai trage motorul si te intrebi de ce.. cu alte cuvinte cu cat este mai complicat motorul cu atat ai bataie de cap mai mare..cu exploatare si maintenance..si cred ca cel mai bine ai cumparat o masina las-o asa cum este..vrei altceva o vinzi si iti cumperi alta de la producator asa cum o vrei...daca te apuci sa modifici te costa mai mult decat face,dar cine stie cati bhp ai sub capota,poate ca asta ar putea fi partea care te incanta sa tunezi masina...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 19 2009, 05:20 PM
Post #96


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Mani07,

Si asta este cu un fel de dus si intors. Depinde, din nou, de masina/constructor.

Turbinele SINT concepute exact pt cresteri bruste ale presiunii si se invit la turatii foarte ridicate 100-200,000 poate si mai mult. Toate turbo au lagare de ulei (unele se auto-ung, cu volum fix) altele au linii de ulei racordate la circulatia uleiului prin motor ceea ce confera imediat avantaje: 1) uleiul unge turbo prin presiune (pompa de ulei) 2) volum mai mare de ulei 3) temperatura mai scazuta de operare 4) acel ulei se schimba o data cu schimbarea uleiului la motor. Modele de masini turbo si mai avansate, au turbo care in afara de alimentare cu ulei, si racite si cu lichid de racire de la motor. Poate ai auzit de faptul ca e bine sa lasi sa se raceasca "turbo" dupa ce l-ai chinuit pe autostrada; de fapt anumite masini turbo de prin anii 1990 au fost modificate de entuziasti sa contina un "turbo timer" - un timer la motor care tine motorul pornit inca 1 minute etc dupa ce ai scos cheia din contact (si ai oprit motorul). Ideea era ca sa mai circule ulei - acum mai rece - prin turbo si sa il raceasca. Da, caldura este ticaloasa. Acum, cu aceste modele de turbine mai noi, nu mai este nevoie de acest lucru, insa old-timers (ca mine) inca facem acest lucru. Iar designul la modelele Subaru 2002-2009 (dar nu si la 2010 Legacy) includea un traiect special la priza de aer de pe capota care sa "zvirle" aer si peste turbo. Si apoi depinde de rulmentii care sustin axul palelor. Sint diferite modele.

Calea secundara - air by-pass sau mai corect wastegate - nu se va murdari prin resoftare :-). Iar elegant este sa ai atit control electric (ceeqa ce usureaza cresterile de putere prin resoftare) cit si siguranta manuala. Majoritatea turbinelor moderne de pe masinile japoneze si germane, inclusiv o gama larga de piese aftermarket, au ambele; dar din nou, depinde de la an la an si de la model la model.

Realistic, turbina nu se strica prin tuning ci prin defectiunele la "ungere" si "racire" sau daca ceva intra printre palele turbine, prin partea "calda" sau prin partea "rece". In general acest lucru se inimtpla prin partea "rece", care este racordata la aerul de afara ulterior impinsa in motor. Partea "calda" reprezinta palele (pe acelasi ax, dar complet separate) invirtite de gazele de esapament.




Uite aici se poate vedea clar solenoidul, tubul cu "restrictor pill" si portiunea de la wastegate respectiv liniile de ulei si lichid de racire.


QUOTE (mani07 @ Aug 19 2009, 07:52 AM) *
ma bag si eu in seama...wastegate este pur si simplu un by-pass al turbinei...este ca o masura de siguranta ptr a proteja turbina in cazul unor eventuale cresteri bruste de presiune care ar putea duce la avarierea palelor,rotorului ,lagarelor etc..ca este actionata mecanic (cu arc_) sau electric(cu solenoid) habar nu am cum este mai bine ..cert este ca daca clapeta se murdareste nu mai inchide bine te trezesti ca nu iti mai trage motorul si te intrebi de ce.. cu alte cuvinte cu cat este mai complicat motorul cu atat ai bataie de cap mai mare..cu exploatare si maintenance..si cred ca cel mai bine ai cumparat o masina las-o asa cum este..vrei altceva o vinzi si iti cumperi alta de la producator asa cum o vrei...daca te apuci sa modifici te costa mai mult decat face,dar cine stie cati bhp ai sub capota,poate ca asta ar putea fi partea care te incanta sa tunezi masina...


Attached File(s)
Attached File  6653491.jpg ( 103.09K ) Number of downloads: 4
Attached File  2459894.jpg ( 40.2K ) Number of downloads: 1
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 19 2009, 05:43 PM
Post #97


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Cotinuii cu un mic addendum. Cind colegul DORU a zis ca omul care vrea tuning trebuie sa inteleaga personal fenomenul vreun an inainte de a fi convins ca apelind la firma XYZ face treaba buna, a avut dreptate. Sa exemplific cu un caz real.





In prima diagrama vezi cum functioneaza un turbo. Ia gazele de esapament care invirt niste pale...care se afla pe acelasi ax cu alte pale care trag aer rece prin filtrul de aer si il forteaza in motor. Bun. Tu daca te duci si faci tuning, prin resoftare, sint destul de convins, din auzite, ca turbo tau va fi ok. Problema intervine cind constructorul - in dorinta de a se conforma normelor de poluare - introduce convertoare catalitice pe traiectul evacuarii. Uneori exista asemenea convertoare catalitice chiar si pe traiectul numit UP-PIPE (care preia gaze de esapament de la motor si cu ele invirte partea calda a turbinei). Acestea in general ajuta cu emisiile cind motorul este rece. Aceste convertoare catalitice au un material reactiv etc etc care e conceput sa opereze la o anumita temperatura maxima. Dupa ce tu incepi sa faci tuning la masina, cresti presiunea, ...creste temperatura...si materialul incepe sa se desintegreze, va fi inghitit de turbo, care crapa, si apoi de motor...care crapa. Si apoi te intrebi de ce ! Tu ai vrut resoftare. Ai venit la mine si mi-ai cerut resoftare. Da, eu iti pot face resoftare. Daca sint cinstit, te avertizez ca trebuie inlocuit si acel traiect. Da, se poate face resoftare si in anumite limite, ca sa nu iti nenoroceasca motorul...dar Luci de la 8 cu aceeasi masina are 29 de cai putere in plus...si tu stii ca el a venit si a resoftat motorul la aceeasi firma ca si tine. Probabil Luci a citit, a mai scos 500 de euro si nu numai ca are putere in plus, dar motorul lui NU va bubui.
Ideea este asta: poti face un tuning modest, resoftare si sint convins ca daca este facut profesionist, nimic rau nu se va intimpla.

Partea nasoala este ca, consumatorul nu se informeaza din timp si nu stie pe ce da banii si nu se informeaza asupra problemei. Educarea consumatorului este la fel de importanta ca si actul de tuning in sine. Iar educatia consumatorului nu se face cu 10 min inainte de resoftare ci ar trebui sa inceapa acasa, pe PC cu luni de zile inainte. Si nu, nu lucrez pt nici un tuning shop; nu am nimic de vindut si nu am nici un monstru mecanic tunat pentru ultimul cal putere.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mani07
post Aug 19 2009, 06:55 PM
Post #98


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



tuningul se aplica asupra motorului si nu turbinei...cand puterea motorului este marita probabil asa cum s-a mai spus trebuuie schimbate mai multe ...din nou depinde cum vrei sa o faci...dar cand schimbi parametrii ,s-ar putea ca injectoarele de exp sa nu tina iar unul dintre ele sa inceapa sa "pise"...si uite asa incepe treaba...galeria de evacuare isi schimba culoarea(adica se "inroseste) datorita excesului de combustibil si proastei pulverizari in cilindru...uneori turbina mai tuseste ..de ce?..tocmai din cauzele anterioare (aici intervine wastegate)...si cu timpul daca nu crapa galeria ,nu se blocheaza vreo supapa,asta insemnand ruperea ei de catre piston dupa blocare,ca sa nu mai zic ca frfagmente din ea o pot lua pe galeria de evacuare producand ruperea palelor deci distrugerea lor,da un tuning prost facut poate avaria turbina....la motoarele mai vechi ungerea lagarelor si a rulmentilor se facea prin barbotare ,adica turbina avea propriul ei carter ca sa zic asa...tocmai de aceea uleiul era de tip diferit decat al motorului...dar in ultimul timp datoritta imbunatatirii calitatii si a tehnologiei s-a trecut la ungere sub presiune cu acelasi tip de ulei ..iar rulmenttii au fost inlocuiti cu lagare si cuzineti..sunt total de acord ca dupa fo;osirea masinii sa se stea inca un minut ptr racirea prin ungere a mecanismelor mobile ale turbine..daca racirea se face brusc atunci metalul se deformeaza ducand la blocarea cuzinetilor pe ax..deci clientul trebuie probabil sa faca cursuri de mecanica ca sa fie informat de vreo 2 ani de zile dupa care sa-si i-a inima in dinti si cu lectiile facute se duce la tuner...dar stiti care este partea proasta?... cu lectia invatata incepe sa-i bata la cap cu intrebarile si probabil cei de acolo incep sa-si piarda rabdare ,uneori crezandu-l nebun sau atotstiutor il invita si alta data ca nu e timp,cu gandul ,ia uite ce client dificil....deci,parerea mea clientul trebuie informat de absolut tot ptr ca el plateste...
ps..partea calda-partea de aer (numita si compresorul turbinei), partea rece -partea de gaze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 19 2009, 07:50 PM
Post #99


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Poate nu am fost suficient de clar mai sus: ce am explicat este un tuning electric (prin modificarea parametrilor de functionare ai solenoidului) aplicat turbinei. Categoric ca daca modifici presiunea generata in turbina, trebuie sa modifici alti parametri, la injectoare, controlul de inchidere-deschidere al supapelor etc.

In general te asigur ca nu este nevoie sa schimbi injectoarele si pompa de benzina decit cind treci la un turbo mai mare decit cel de fabrica - care va sa zica, daca faci tuning la configuratia de fabrica (chiar daca generezi presiune mai mare) nu este nevoie de alte injectoare/pompa benzina.

Iar daca un injector face probleme, as da in primul rind vina pe benzina (proasta, murdara), filtrul de benzina (infundat) , apoi injector (defect), nu pe tuning care l-a programat sa stea 0.25 secunde in plus deschis 45% (in loc de 35%) la 3000 rpm.

Partea cu clientul informat si dificil este relativa. Din auzite, tunerii profesionisti sint foarte bucurosi sa aiba de a face cu clientii care cunosc beneficiile dar si riscurile. Cind lumea intelege si se intelege - vorbesc acelasi limbaj tehnic - nu exista dubii. Iar cind tunerul iti spune "Masina trebuie sa reactioneze la fel, zi de zi, de acum si pina in vecii vecilor DACA NU mai schimbi tu si alte componente (lasind la o parte diferentele datorate temperaturii ambiente si ale uzurii normale). Daca mai schimbi ceva (la motor), o aduci inapoi pt tuning. In momentul cind NU mai functioneaza bine, pierzi putere sau e prea puternica, simti ceva in neregula, nu mai apesi pe acceleratie. Te opresti, te uiti, vad ca esti in stare sa diagnostichezi celelalte probleme care pot afecta performanta dar care sint fara consecinte (un furtun de vacuum desprins intre intercooler si blocul motor spre ex.). Daca nu o poti vedea sau repara cu o banda de plastic (zip tie), surubelnita si o cheie franceza, atunci o aduci tractata inapoi la noi in service". Este foarte clar nu ?

Te asigur ca tunerii apreciaza clientii care inteleg masinile suficient de bine incit sa stie cind este vorba de un tuning prost sau de o alta problema mecanica. Si este de preferat ca - virgula - clientii sa isi dea si ei seama cind un tuner incearca sa acopere o problema mecanica prin software tuning: in acceleratie, o ezitare la 2600 rpm poate fi un tuning prost (cind compresorul baga presiune in motor (trecind de la vacuum la boost) dar poate fi si un "boost leak" adica pierdere de presiune datorata unui furtun cu aer presurizat care nu este strins bine si care a alunecat de pe flansa. Te vei simti foarte agravat si mergi inapoi la tuner pt ca ti-a bulit masina. In realitate, trebuie strinsa mai bine sau schimbat modul de prindere (o alta clema); tuning-ul fiind ideal.

Un alt exemplu ar fi urmatorul: ai fost la tuning. Iti merge masina brici. Mergi cu ea peste munti, pe Transfagarasan; TransAlpina etc. Un bolovanel iti loveste scutul de protectie al turbo (al caldurii generate de turbo; "turbo heat shield") si il indoaie. Cum accelerezi la 4000 rpm iti apare un Check Engine Light; motorul trece intr-un mod inert, de functionare minima. Gata, tunerul ala nenorocit ti-a bulit masina. Epuizezi sfintii din calendarul ortodox; treci la cel catolic si apoi iei cartea de telefon de la Vatican la rind. cind colo, Engine Knock Sensor (senzorul de detonatii de la motor) inregistreaza o vibratie anormala la 4000 rpm similara cu detonatia in motor; iti trece motorul in "Safe Mode" si te lasa cu buza umflata, dureri de cap si nervos la culme. Solutia ? Trebuie indoita o tabla. Tuning perfect.

As intelege mai multe daca ai pune si punct, si virgula din cind in cind, si ai incepe o propozitie noua folosind majuscule si/sau despartirea propozitiilor in paragrafe. A-pro-pos: partea calda este partea cu gaze (de esapament); partea rece este partea cu aer tras si bagat in motor; ca sa lamurim clarificarea thumbsup.gif

QUOTE (mani07 @ Aug 19 2009, 10:55 AM) *
tuningul se aplica asupra motorului si nu turbinei...cand puterea motorului este marita probabil asa cum s-a mai spus trebuuie schimbate mai multe ...din nou depinde cum vrei sa o faci...dar cand schimbi parametrii ,s-ar putea ca injectoarele de exp sa nu tina iar unul dintre ele sa inceapa sa "pise"...si uite asa incepe treaba...galeria de evacuare isi schimba culoarea(adica se "inroseste) datorita excesului de combustibil si proastei pulverizari in cilindru...uneori turbina mai tuseste ..de ce?..tocmai din cauzele anterioare (aici intervine wastegate)...si cu timpul daca nu crapa galeria ,nu se blocheaza vreo supapa,asta insemnand ruperea ei de catre piston dupa blocare,ca sa nu mai zic ca frfagmente din ea o pot lua pe galeria de evacuare producand ruperea palelor deci distrugerea lor,da un tuning prost facut poate avaria turbina....la motoarele mai vechi ungerea lagarelor si a rulmentilor se facea prin barbotare ,adica turbina avea propriul ei carter ca sa zic asa...tocmai de aceea uleiul era de tip diferit decat al motorului...dar in ultimul timp datoritta imbunatatirii calitatii si a tehnologiei s-a trecut la ungere sub presiune cu acelasi tip de ulei ..iar rulmenttii au fost inlocuiti cu lagare si cuzineti..sunt total de acord ca dupa fo;osirea masinii sa se stea inca un minut ptr racirea prin ungere a mecanismelor mobile ale turbine..daca racirea se face brusc atunci metalul se deformeaza ducand la blocarea cuzinetilor pe ax..deci clientul trebuie probabil sa faca cursuri de mecanica ca sa fie informat de vreo 2 ani de zile dupa care sa-si i-a inima in dinti si cu lectiile facute se duce la tuner...dar stiti care este partea proasta?... cu lectia invatata incepe sa-i bata la cap cu intrebarile si probabil cei de acolo incep sa-si piarda rabdare ,uneori crezandu-l nebun sau atotstiutor il invita si alta data ca nu e timp,cu gandul ,ia uite ce client dificil....deci,parerea mea clientul trebuie informat de absolut tot ptr ca el plateste...
ps..partea calda-partea de aer (numita si compresorul turbinei), partea rece -partea de gaze



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mani07
post Aug 20 2009, 10:55 AM
Post #100


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 12-June 09
Member No.: 120.193



exemple pot fi multe...raman la aceeiasi parere....daca vrei sa-ti maresti puterea motorului, trebuie facut in limite foarte rezonabile....altfel iti faci de treaba....cea mai buna solutie,este sa iti cumperi o masina pe placul tau de la bun inceput,cand nu mai esti multumit de performante o vinzi si iti cumperi alta conform nevoilor...nu am spus ca tuningul este ca un virus ce strica masinile...doar ca este practicat de cele mai multe ori de catre neprofesionisti....pe meleaguri locale.. thumbsup.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pages V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 2nd May 2024 - 03:47 PM