SUV-urile... masini indecente ? |
This topic is about SUV-urile... masini indecente ?, the author, iHondafan, wrote about: QUOTE (mircanu Sep 16 2013, 0243 PM) Tu vezi lucrurile foarte tehnic. Le vezi corect, insa limitat. In realitate, dieselul fost facut cool de VAG care ... To read more just scroll down
SUV-urile... masini indecente ? |
Sep 19 2013, 09:26 PM
Post
#1861
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
Tu vezi lucrurile foarte tehnic. Le vezi corect, insa limitat. In realitate, dieselul fost facut cool de VAG care prin TDI a creat un subbrand. TDI e un brand in sine. " I rosu, D rosu, toate rosii, putere mare". Si cei care habar nu au de motoare au invatat asta. Poate nu au avut produsul cel mai bun, insa a fost un produs nou pe care l-au pus f bine in valoare. O combinatie de ingrediente, mentionate in postul de mai sus. Multi mai putini stiu de CDI sau HDI, insa toate lumea stie de TDI. E meritul VAG careva stiut sa speculeze si sa-si vanda produsul bine. cre' ca e corect sa zici ca TDI a introdus ideea de diesel in estul europei... VAG a luat avant ceva mai tarziu pe piata auto parte si din cauza succesului fenomenal al Beetle-ului. s-au diversificat mai tarziu de la el decat francezii, italienii si britanicii. -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Sep 19 2013, 10:46 PM
Post
#1862
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
cu Concorde-ul din cate stiu problemele nu au fost de tehnologie ci de pret... oricum ai da-o in regim supersonic un avion consuma mult mai mult carburant. si e mai scump de facut decat unul sub-sonic. Concorde-ul nu a fost sabotat atat de mult politic cat economic. un bilet NY-Londra/Paris (care au fost rutele cele mai zburate de Concorde) erau de 2500-3000$... cand unul la subsonic era 5-600$. il foloseau mai mult finantistii si actorii... dar calatoria cu Concorde-ul nu era un bun de larg consum. pentru zborurile interne in USA nu prea ai nevoie de supersonic. un zbor Seattle-Miami il scoti in 5 ore de zbor efectiv ( mai dureaza 1-1.5 ore imbarcarea, decolarea, aterizarea si debarcarea). Poate ceva de genul Anchorage - San Juan in Puerto Rico sa faca sens cu supersonic. si desigur ar face sens zborurile trans-pacifice sau trans-atlantice...
This post has been edited by iHondafan: Sep 19 2013, 10:47 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Sep 19 2013, 11:24 PM
Post
#1863
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Mircanu
Stai ca vorbim iar separat. Lasa deoparte partea de actionare a suprafetelor de control, ca la aia sunt de acord cu tine. Instabilitate inseamna ca atunci cand apare o perturbatie, ea are tendinta de a se amplifica, nu de a disparea de la sine chiar si in conditii normale. N-are nicio legatura cu pierderea portantei la unghiuri ridicate de atac si/sau viteze prea mici (habar n-am cum se zice la stall in romaneste, in franceza e "decrochage") sau cu oscilatiile induse de pilot. Un avion instabil pe bune nu poate fi pilotat direct de un om indiferent de cate servomecanisme are la dispozitie. Ca sa il poti pilota ai nevoie de a face un numar enorm de corectii tot timpul. In cazul unui B2 de exemplu - care e instabil la pitch - (din nou resimt limitele limbii romane, sunt o groaza de termeni care nu stiu cum se traduc), omul trage de maneta si spune unui calculator "vreau 5 grade de pitch". iar calculatorul face in continuu corectiile necesare pentru a le realiza. Nu e vorba un autopilot simplu care mentine niste parametri dand niste comenzi servomecanismelor in locul omului, ci pe langa inputul uman face si masuratori si corectii cu o frecventa dincolo de posibilitatile unui pilot uman. La un avion instabil gen B2 calculatorul dintre pilot si suprafetele de control nu poate fi deconectat. Avioanele comerciale sunt stabile pentru ca asta e o cerita pentru omologare. De la asta a plecat discutia, obligatia asta a eliminat posibilitatea unui avion comercial de tip flying wing si limiteaza eficienta la care s-ar putea ajunge. Avioanele militare sunt instabile (sau mai putin stabile), pentru ca asta le face sa fie mai manevrabile si pe langa asta manevrabilitatea se poate obtine cu suprafete de control mai reduse (-> castig in drag sau chiar in greutate daca si servomecanismele sunt mai mici). Insa cele instabile nu pot fi pilotate direct de un pilot uman fara ajutorul unui calculator, in cazul astora calculatorul nu e doar un moft ca sa ii faca viata mai usoara ci pur si simplu fara el nu poate sa il controleze. E ca si cum ti-as cere tie cand conduci masina sa comanzi manual deschiderea injectoarelor cu 1 buton pus pe volan si ti-as pune "cand vrei sa deschizi injectorul apesi butonul, cand vrei sa il inchizi ii dai drumul". ECU-ul din masina ta nu e doar un moft care sa faca condusul mai usor, ci fara el n-ar mai merge jucarica oricat ai fi tu de bun ca sofer. PS Am citit intr-un articol ca astea instabile din constructie si pilotate de calculator se cheama "stabile artificial". Din cate stiu eu, asta nu e permis pentru avioanele comerciale asa ca pana nu se schimba regulile, vom ramane la avioane cu aripi, coada chestii din astea Si un mic articolas care rezuma evolutia avioanelor, inclusiv pe cea mai putin vizibila din ultimii ani http://adg.stanford.edu/aa241/intro/futureac.html @Iulian Multe idei au fost inventate, apoi uitate si reinventate. Si injectia directa la benzinoase se incadreaza aici, a aparut pe un mercedes prin '60, pe urma a fost uitata, apoi a reaparut prin '90 pe Mitsu, din nou a fost uitata si a reaparut dupa vreo 15 ani.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 20 2013, 02:43 AM
Post
#1864
|
|
specialist Group: Membri Posts: 785 Joined: 24-September 11 From: Macondo Member No.: 135.609 |
Pai tu la avioane precum B2 te referi??!! Si la alte avioane militare?? Habar nu am de asa ceva si nici nu e relevant. Noi nu mergem cu alea, eu ma refeream la cele comerciale, Boeing si Airbus...... -------------------- festina lente.....
|
|
|
Sep 20 2013, 03:29 AM
Post
#1865
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
QUOTE mai mult Japonia a scazut emisiile auto de CO2 mentinand parcul auto pe benzina ( in principal prin cresterea preponderentei masinilor mici si in secundar prin hibridizare - la ei segmentul masinilor cu cilindree sub 1l e unul dintre cele mai mari). Sa bagi masini mititele de 600cmc e nepractic in america, pai unde intra grasanul de 200 de kile si cu ce isi mai cara el puscociul? |
|
|
Sep 20 2013, 04:36 AM
Post
#1866
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
alta ca Japonia are aproape 130 mil de locuitori intr-o suprafata 3/4 cat a Californiei... nu stiu cat de practic e sa faci un drum de 2000mile intr-o masinutza d-aia. ca sa te fatzai prin Manhattan cu ea ar fi OK, hai mai mergi si la mall in NJ dar mai departe...
This post has been edited by iHondafan: Sep 20 2013, 04:39 AM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Sep 20 2013, 06:58 AM
Post
#1867
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
Asta cu drumurile de 2000 e goanga. E un mit ca americanii conduc fantastic de mult (probabil conduc cel mai mult din lume, dar asta nu insemna mare lucru). Eu sint de 13 ani in america si pot sa numar pe deshte de cite ori am trecut de 1000 de mile cu masina intr-o zi. Si am calatorit mult mai mult decit media americanilor si conduc mult mai mult decit media.
Oricum multi inchiriaza pentru calatorii asa lungi, e mai ieftin decit cu masina proprie. Asa ca pina la urma totul se reduce la gabarit. Realitatea e ca majoritatea americanilor s-ar descurca foarte onorabil ciu un mini sau un fiat 500 sau un nisaan leaf (daca intra in ele ) sau macar un golf/civic, si multi chiar realizeaza asta. Doar ca nu exista mari avantaje, chichinetele astea sint scumpe si nici nu consuma chiar asa de miraculos de putin. @JK B2 cred ca e bunicul lor, astea noi nu mai e stabil nici unul nici la rusi nici la americani. Si inca nu s-a ajuns la extreme ca avioanele alea "sageata inversa". Oricum chiar daca raminem in domeniul avioanelor stabile tot sint variatii de la forma asta de avion care poate au avantaje... de exemplu cind eram mic laudau niste avioane cu aripa delta, inca o aripioara in ata si motor in spate... avionul exista ca avion usor, dar chiar daca ar avea avantaje cred ca ar fi imposibil sa-l omologheze. Zburatoarea aia oblica din articolul tau e foarte tare. Avioane cu ground efect mari au facut rusii, vezi asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Lun_class_ekranoplan si http://en.wikipedia.org/wiki/File:A-90_Orlyonok_1.JPG E foarte interesant cum se recicleaza ideile astea. |
|
|
Sep 20 2013, 09:25 AM
Post
#1868
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Mircanu
Unii (gen boeing) spun ca daca vrei sa faci un avion pentru 1000 persoane, e mai eficient sa il faci de tip B2. Atata doar ca nu te lasa FAA. Tocmai in asta consta argumentatia mea - siguranta e mai presus si de performanta, si de eficienta, samd, iar cand asta e transpusa intr-un set de reguli rigide nu te lasa sa faci prea multe revolutii si cumva asta scuza evolutia asimptotica a eficientei din ultimii ani. In domeniul militar treaba e mai relaxata si acolo vezi mai multe exotisme. Si de cand cu dronele siguranta devine si mai putin importanta, asa ca nu e exclus ca domeniul asta sa evolueze mult mai repede decat cel al avioanelor cu pilot. @Ozz Rusii au construit 4 bucati de SU47, cu aripa sageata inversata si aripioare canard (mustatile alea mici in fata). Pe urma au abandonat proiectul, probabil s-a furat bugetul, sau s-or fi gandit sa investeasca in drone si ei. Lor le-au placut dintotdeauna mustatile, si Koncordski-ul lor (TU144 ala care s-a rupt in doua la Paris) avea. In domeniul militar un alt factor de plafonare e costul. Sefu' de la Lockheed spunea ca la fiecare 10 ani preturile tehnicii militare se mareste de 4 ori. Tot el spunea ca in ritmul asta, in 2050 US Army o sa isi permita sa cumpere un singur avion Probabil ca sunt mai multi care s-au prins de asta si cauta alte alternative. Si francezii si-au dat probabil seama de chestia asta, dupa experienta cu Rafale, pe care una nu au reusit inca sa-l vanda nicaieri, si a doua nici macar ei nu sunt capabili sa il opereze singuri de-adevaratelea. In Mali au avut suport logistic american serios, altfel n-aveau buget pentru operatiunile alea. Probabil vremurile de glorie tehnologica de pe timpul razboiului rece s-au dus, atunci se cauta superioritatea tehnologica cu orice pret, acum $€ sunt ai naibii de importanti. This post has been edited by James Kilowatt: Sep 20 2013, 09:28 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 20 2013, 01:09 PM
Post
#1869
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
Asta cu drumurile de 2000 e goanga. E un mit ca americanii conduc fantastic de mult (probabil conduc cel mai mult din lume, dar asta nu insemna mare lucru). Eu sint de 13 ani in america si pot sa numar pe deshte de cite ori am trecut de 1000 de mile cu masina intr-o zi. Si am calatorit mult mai mult decit media americanilor si conduc mult mai mult decit media. Oricum multi inchiriaza pentru calatorii asa lungi, e mai ieftin decit cu masina proprie. Asa ca pina la urma totul se reduce la gabarit. Realitatea e ca majoritatea americanilor s-ar descurca foarte onorabil ciu un mini sau un fiat 500 sau un nisaan leaf (daca intra in ele ) sau macar un golf/civic, si multi chiar realizeaza asta. Doar ca nu exista mari avantaje, chichinetele astea sint scumpe si nici nu consuma chiar asa de miraculos de putin. yeah, I know you're special and way above the rest... daca te-am urma intocmai lumea ar fi un loc mult mai bun. This post has been edited by iHondafan: Sep 20 2013, 01:11 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Sep 20 2013, 01:19 PM
Post
#1870
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Chichinetele astea mici ar putea consuma foarte putin, insa cu conditia sa nu le ceri ce nu stiu sa faca (de exemplu cruising la viteze decente pe autostrada, gen 140km/h). LA voi din cate stiu limitele se invart pe la 115km/h, iar panaramele astea la asemenea viteze sau sub pot fi foarte economice.
Cazuri concrete, cu Punto 1.2 am scos consumuri de ~5.5 mixt, iar cand am facut drivetest cu skoda citigo am scos 4.9 mixt (jumate oras+sosea jumate autostrada). Insa asta nu inseamna ca nu pot consuma si mult, am scos si peste 8 cu punto ala tragand de el pe autostrada. LE E drept, era vorba de masini cu transmisie manuala, probabil conteaza si asta. Si e drept ca sunt motoare care la voi nu exista, probabil nu aveti nimic sub 1.4 insa nu cred ca asta ar duce la inrautatiri dramatice ale consumului. PS2 Pe aici marea economie cu panaramele astea mici vin si de la asigurari. Cand esti incepator asigurarile te rup. Pentru un proaspat posesor de carnet, un C1 de 68CP costa in jur de 900€/an asigurarea minima (RCA), am facut simulare pt consoarta mea care isi va lua in curand carnet (sper eu). La 110CP deja e aproape dublu si deja e greu sa gasesti o oferta (un amarat de Clio 1.6 de exemplu, iar online nu te mai asigura deja nimeni), iar la 150CP pur si simplu nu te asigura nimeni. Printre studenti chestiile astea cu motoare de 1L sunt aur curat, si de multe ori se lasa "mostenire" din generatie in generatie... termina unu' studiile, isi ia job, deja nu mai e incepator asa ca il revinde unui boboc care tocmai isi ia carnet si cauta un cazan din asta cu asigurarea ieftina. Imi imaginez ca si in US sunt tineri la inceput de cariera care nu stau tocmai grozav cu banii, si care poate ar fi interesati de o trotineta din asta daca intr-adevar ar fi mai iefin de "posedat" decat o monstruozitate de truck. Si odata ce te obisnuiesti cu ele, nu ti se mai par asa exotice. This post has been edited by James Kilowatt: Sep 20 2013, 01:39 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 20 2013, 01:56 PM
Post
#1871
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
in Japonia e vorba de masini ( kei cars) sub Punto cu motoare de sub 1l - acum limita maxima la cilindree pentru aceasta clasa de masini ( care are regim fiscal favorizat) e de 660cc.
pe aici pustanii iau de obicei o masina veche - Camry si Accord sunt cele mai comune. fie de la parinti/bunici/unchi/matusi fie de pe piatza second hand care e foarte accesibila. poti gasi ceva decent si inca suficient de fiabil cu 3-4000$. si aici asigurarile cu cei foarte tineri (si aici incep sa conduca multi imediat dupa ce implinesc 16 ani) sunt piperate. This post has been edited by iHondafan: Sep 20 2013, 02:01 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Sep 20 2013, 07:20 PM
Post
#1872
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
QUOTE Cazuri concrete, cu Punto 1.2 am scos consumuri de ~5.5 mixt, iar cand am facut drivetest cu skoda citigo am scos 4.9 mixt (jumate oras+sosea jumate autostrada). Insa asta nu inseamna ca nu pot consuma si mult, am scos si peste 8 cu punto ala tragand de el pe autostrada. Pai da dar un civic scoate 6/7l mixt, conudusa agresiv chiar si are un motor decent (1.8/140CP) si e masina buna la toate. Poti sa pui si un copil, si schiuri etc. Nu trebuuie uitat nici pretul, un smart costa cit un civic, la fel fiat 500 e scump, de mini nu mai zic. Nissan LEaf e peste 20k cu toate proptelele guvernamentale. Tot ce e TDI de la VW e foarte scump, pina recuperezi diferenta de pret iti ies peri albi. Daca vrei consum mici si o masina versatila una din variantele de top ar fi un prius. 5L/100 mixt pentru o masina suficient de mare e foarte remarcabil. QUOTE yeah, I know you're special and way above the rest.. Ca am zis ca conduc mai mult ca media? dar e adevarat, iti arat cu cifre. Sau ca am zis ca-s americanii mari? si asta e adevarat, cum te departezi putin de coaste in interior te sperii. Din experienta mea proprie pot sa-ti spun ca am nevoie de o masina unde intra 2 adulti si un copil (deci si un civic cu 4 usi) cu care sa meraga nevasta-mea la serviciu si inca una cu care sa merg eu, de preferinta cind mai mica. Cam cit un 911 de mica, asa . |
|
|
Oct 29 2013, 05:45 PM
Post
#1873
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Iaca SUV de circuit
-------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Mar 20 2014, 04:37 PM
Post
#1874
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
You can do this:
or... THIS: -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Feb 21 2015, 08:00 PM
Post
#1875
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Iaca si Rolls se apuca de SUV-uri.
Eu zic ca berlinele sunt in pericol -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Feb 21 2015, 11:13 PM
Post
#1876
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Rolls cu asta a început, mașinile lor au traversat desertul si au câștigat războiul arabilor contra turcilor.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 22 2015, 01:39 AM
Post
#1877
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Se pregatesc de-un nou razboi atunci...
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 09:15 AM |