QUOTE(G e o r g e)
halba, suv urile si offroaderele nu sunt indecente DEPINDE DE locul unde o sa le folosesti !
Off-roaderele nu sunt idecente cat timp sunt folosite in off-road... Dar deobicei persoanele care isi iau asemenea masini nu merg cu ele la off-road decat poate de 2-3 ori pe an, in rest habitatul lor este orasul.
Si acum sa analizam cateva mituri despre off-roadere si SUV-uri.
1. "De cateva ori pe an merg la munte, imi trebuie SUV"
- In majoritatea statiunilor montane mai populare poti ajunge si cu FWD sau chiar RWD. Iar daca de revelion FWD-urile cu gume de vara vor bloca drumul degeaba ai tu landcruiser ca tot nu vei ajunge mai repede.
- Diferenta dintre un Avensis (sa zicem) si un Land Cruiser e de vre-o 10.000 euro CIP, bani de care poti sa-ti faci vre-o 5 concedii la munte, la mare... etc.
- Daca ai bani de 2 masini, una pentru concedii, si aceea sa fie land cruiserul (sau tribeca, sau q7, sau touareg, sau ml sau land rover sau ce vreti voi) e OK, dar sa ai O SINGURA MASINA, si aceea sa fie un SUV/off-roader, masina cu care vei merge 80-90% din timp in oras... scuzati-ma dar eu cred ca e o tampenie.
2. "In oras sunt gropi si iti trebuie neaparat SUV sa treci peste ele"
- Adica dupa ce ai dat 30-60 mii euro pe o masina o sa treci ca tancul prin toate gropile si craterele cu care ne blagosloveste primaria ? I don't think so... in plus eu nu am avut niciodata masina cu garda la sol mai mare de 14 cm... si nu am avut probleme cu garda la sol... iar daca veniti in Oradea veti vedea ca drumurile de aici sunt absolut infernale.
3. "SUV-urile iti ofera siguranta"
- Da si nu... in caz ca faci accident cu o alta masina masina mai grea "castga". DAR:
- sunt mai instabile, chiar daca au progresat enorm in ultima perioada tot nu au centrul de greutate la fel de jos ca un sedan sau hatch, iar cele care se descurca chiar bine la capitolul asta au compensat inaltimea cu niste suspensii tari de iti rup coloana.
- franele sunt mai sensibile, DA, deobicei SUV-urile au montate frane gigantice care probabil ar putea opri si un camion, dar dupa un traseu montan virajat cu multe franari (franari care vor fi necesare pentru ca SUV-urile nu au fost facute sa ia curbe in viteza) franele se vor supraincalzi mult mai repede decat la un hatch/sedan.
Avantajele SUV-urilor ar fi:
- Spatiu interior mare (dar nu cu mult mai mare decat un sedan echivalent)
- Siguranta pasiva (in cazul impactului cu o masina mai usoara) - aspect care e oarecum compensat de siguranta activa mai mare a sedanurilor/hatchurilor.
- Capacitati off-road (de multe ori limitate) - daca nu stai in varful muntilor, nu le folosesti decat foarte rar.
In schimb, SUV-urile au dezavantaje din plin:
- Sunt mai scumpe (mult mai scumpe)
- Sunt mai lente (mult mai lente)
- Sunt mai instabile
- Sunt mai mari
- Consuma mai mult (mult mai mult)
- Senzatia la volan e de "trucker", de cate ori conduc ML-ul lui maica-mea am senzatia ca stau la volanul unui TIR, imi mai trebuie un maieu alb, un tatuaj pe brat si deja ma gandesc ca "e altfel cand basculanta e a ta"... hatch-urile si sedanurile sunt mult mai fun to drive.
- In oras au gratia unui elefant intr-un magazin de portelan, ocupa mai mult spatiu de parcare, sunt mai greu de parcat (majoritatea).
Nu zic ca nu exista persoane care au nevoie de SUV-uri... exista cazuri cand SUV-ul e cea mai buna solutie, dar situatiile respective sunt foarte rare. In majoritatea cazurilor cei care isi iau asemenea monstri si le iau pentru imagine, pentru senzatia de "trucker" (probabil cand erau mici si-au dorit sa fie soferi de camion), pentru a-si demonstra masculinitatea, etc.