Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
HalbaSus
:clapping:
Felicitari !
M-ar bucura ca toti cei care vor sa isi ia SUV-uri si off-roadere in ultimul moment sa se razgandeasca si sa-si ia masini decente...
Nicolae30758
Da ce Halba, SUV-urile nu sunt masini decente?? Argumenteaza si te provoc la un Combat Zone. biggrin.gif Ma simt profund jignit si dezamagit de asertiunea ta partinitoare. blush.gif
G e o r g e
halba, suv urile si offroaderele nu sunt indecente DEPINDE DE locul unde o sa le folosesti !
air_wolf
pe mine ma uimeste cum de s-a ajuns de la niste masini decente la un cotet nemtesc... hmmm... biggrin.gif
eddie
Cred ca aceasta afirmatie,cum ca SUV-urile sunt masini indecente e valabila pentru ce-i ce nu-si pot permite si ei una ! Fiecare isi ia ce masina vrea,cat il tine buzunarul...
Problema este alta,sunt anumiti oameni care isi ascund neajunsurile si frustrarile intr-o masina dupa care se intoarce capul.
Cunosc 2 persoane ,patroni de firma,care nu stiu sa vorbeasca corect,fac dezacorduri gramaticale inadmisibile,dar si-au luat SUV-uri sa fie mai interesanti...altfel nu dai 2 bani pe ei,cred ca daca si-au luat masini scumpe o sa mai le creasca si lor valoarea ! :puke:
air_wolf
da Eddie, asta e o categorie pe care nici off-roaderii n-o suporta. unii nu ne permitem si o a doua masina, asa ca sintem nevoiti sa mergem cu animalul pe strada. mai vezi masini indoite, vai de mama lor in aparenta dar care fac cit 2-3 audi-uri doar din punti, blocante, modificari.
una e sa dau 40.000 pe un SUV nou ca sa arat ce poate muskiu' si alta e sa bagi 40.000 intr-o masina veche de vreo 20 de ani ca sa poti sa te dai.
ca idee, doar gumele costa peste 1000EUR, un blocant vreo 1000 si el si sint 3, o punte decenta vreo 1500 si sint doua, un supercharger vreo 3000... si tot asa. bullbarul noi incercam sa-l eliminam sau sa-l facem cit mai practic, altii arunca 1000E pe el...
eu nu le consider indecente. doar prost intelese. si asta datorita BMW, Audi, Porsche - care n-au inteles ce e aia un off-roader dar au speculat o nisa: off-roaad-erul de oras - SUV. masinile alea nu sint nici sport, nici utile. la fel si moda crossover - vreau sa vad si eu audi sau alfa sau volvo pe aici, pe unde intra amaraciunea aia de papuc.
HalbaSus
QUOTE(G e o r g e)
halba, suv urile si offroaderele nu sunt indecente DEPINDE DE locul unde o sa le folosesti !


Off-roaderele nu sunt idecente cat timp sunt folosite in off-road... Dar deobicei persoanele care isi iau asemenea masini nu merg cu ele la off-road decat poate de 2-3 ori pe an, in rest habitatul lor este orasul.

Si acum sa analizam cateva mituri despre off-roadere si SUV-uri.

1. "De cateva ori pe an merg la munte, imi trebuie SUV"
- In majoritatea statiunilor montane mai populare poti ajunge si cu FWD sau chiar RWD. Iar daca de revelion FWD-urile cu gume de vara vor bloca drumul degeaba ai tu landcruiser ca tot nu vei ajunge mai repede.
- Diferenta dintre un Avensis (sa zicem) si un Land Cruiser e de vre-o 10.000 euro CIP, bani de care poti sa-ti faci vre-o 5 concedii la munte, la mare... etc.
- Daca ai bani de 2 masini, una pentru concedii, si aceea sa fie land cruiserul (sau tribeca, sau q7, sau touareg, sau ml sau land rover sau ce vreti voi) e OK, dar sa ai O SINGURA MASINA, si aceea sa fie un SUV/off-roader, masina cu care vei merge 80-90% din timp in oras... scuzati-ma dar eu cred ca e o tampenie.

2. "In oras sunt gropi si iti trebuie neaparat SUV sa treci peste ele"
- Adica dupa ce ai dat 30-60 mii euro pe o masina o sa treci ca tancul prin toate gropile si craterele cu care ne blagosloveste primaria ? I don't think so... in plus eu nu am avut niciodata masina cu garda la sol mai mare de 14 cm... si nu am avut probleme cu garda la sol... iar daca veniti in Oradea veti vedea ca drumurile de aici sunt absolut infernale.

3. "SUV-urile iti ofera siguranta"
- Da si nu... in caz ca faci accident cu o alta masina masina mai grea "castga". DAR:
- sunt mai instabile, chiar daca au progresat enorm in ultima perioada tot nu au centrul de greutate la fel de jos ca un sedan sau hatch, iar cele care se descurca chiar bine la capitolul asta au compensat inaltimea cu niste suspensii tari de iti rup coloana.
- franele sunt mai sensibile, DA, deobicei SUV-urile au montate frane gigantice care probabil ar putea opri si un camion, dar dupa un traseu montan virajat cu multe franari (franari care vor fi necesare pentru ca SUV-urile nu au fost facute sa ia curbe in viteza) franele se vor supraincalzi mult mai repede decat la un hatch/sedan.

Avantajele SUV-urilor ar fi:
- Spatiu interior mare (dar nu cu mult mai mare decat un sedan echivalent)
- Siguranta pasiva (in cazul impactului cu o masina mai usoara) - aspect care e oarecum compensat de siguranta activa mai mare a sedanurilor/hatchurilor.
- Capacitati off-road (de multe ori limitate) - daca nu stai in varful muntilor, nu le folosesti decat foarte rar.

In schimb, SUV-urile au dezavantaje din plin:
- Sunt mai scumpe (mult mai scumpe)
- Sunt mai lente (mult mai lente)
- Sunt mai instabile
- Sunt mai mari
- Consuma mai mult (mult mai mult)
- Senzatia la volan e de "trucker", de cate ori conduc ML-ul lui maica-mea am senzatia ca stau la volanul unui TIR, imi mai trebuie un maieu alb, un tatuaj pe brat si deja ma gandesc ca "e altfel cand basculanta e a ta"... hatch-urile si sedanurile sunt mult mai fun to drive.
- In oras au gratia unui elefant intr-un magazin de portelan, ocupa mai mult spatiu de parcare, sunt mai greu de parcat (majoritatea).

Nu zic ca nu exista persoane care au nevoie de SUV-uri... exista cazuri cand SUV-ul e cea mai buna solutie, dar situatiile respective sunt foarte rare. In majoritatea cazurilor cei care isi iau asemenea monstri si le iau pentru imagine, pentru senzatia de "trucker" (probabil cand erau mici si-au dorit sa fie soferi de camion), pentru a-si demonstra masculinitatea, etc.
air_wolf
pai de asta se si faceau pe platforma de truck, cu sasiu, ca sa poata fi inaltate, modificate si adaptate. dar cum ne lasam foarte usor pacaliti ca exista SUV, multi iau teapa.
iar daca iesi cum iesim noi, la 2-3 saptamini o iesire de 1-2 zile, atunci ai motiv sa-ti iei asa ceva. eu daca as putea schimba fiatul pe un suzuki vitara sau samurai, si miine l-as da!!!!!
HalbaSus
air_wolf: tu esti impatimit de off-road, e altceva... oricum nu cred ca te-ar atrage un X3 sau un Q7...

Inainte cand nu existau SUV-uri doar off-roadere, totul era OK, erau mai ieftine (pentru ca nimeni nu se astepta sa aiba piele, navigatie, clima cu 4 zone, scaune incalzite and so on), stiau sa mearga in off-road... iar cei care aveau neaparata nevoie si le luau, iar cei care vroiau o masina de oras isi luau sedan-uri sau hatch-uri.
air_wolf
asa e. si au ramas putine care sa fie off-roadere adevarate. cred ca in 5 ani nu vor mai exista decit manufacturi mici care sa faca masini cu punti rigide.
in schimb astea noi sint bune la rally-raid biggrin.gif
Mihai63349
@air_wolf.
Ai scris mai sus despre moda cross-over.
Dupa mine e bine c-au aparut. Pentru 10% off-road, nu mai trebuie sa cumperi ditamai animalul. Iei un cross-over, te descurci la pescuit, te descurci si pe santiere (cazul meu), in schimb beneficiezi de 95% din avantajele unei berline. Si mai poti sa asculti si altceva decat manele, fara sa fie toti contrariati. blush.gif
f1anatic
Perfect de acord cu George.
QUOTE(George)
halba, suv urile si offroaderele nu sunt indecente DEPINDE DE locul unde o sa le folosesti !


Unui taran - pardon paysan - adica cowboy care are nevoie de o masina sa tracteze remorca cu cai de la ferma si/sau capitele cu fin si/sau echipament fermier dar si o masina cu care sa se duca cu toata familia si cei 2 ciini la oras sau in vacanta...un SUV nu numai ca este necesar: ESTE SINGURA MASINA ce ii poate satisface nevoile.

De asemeni, pentru oraseanul fin cu bani la saltea care are barca si waterscooter si se duce la plaja cu ele si le tracteaza dupa el...sau pleaca in vacanta cu toata familia si scooterele si 4 biciclete si o gramada de bagaje...SUV-ul este singura masina potrivita.

Toata lumea care se respecta are aici barca. Si nu vorbesc de ceva cu visle sau pe care o umfli la pompa. Barca, cu pinze sau cu motor, de 5-10 m lungime, multi au speed boats. Multi merg la pescuit, altii o folosesc pt. agrement si o zi pe mare. Chicago este un oras la mare, Lake Michigan fiind mai mare ca Marea Neagra...si nu intimplator poti naviga la ocean daca vrei. Sa te vad eu tragind barcazul dupa tine cu Subaru sau BMW sau mai stiu eu ce. Din nou, SUV este singura masina potrivita.

Pentru cel care merge la munte la schi, pentru vinatorul care merge pe coclauri, pentru familia numeroasa...SUV-urile sint mai mult moft, dar si o necesuitate temporara. De multe ori un minivan, awd sau FWD este arhisuficient. Insa sint categorii de oameni, si nu sint de loc putini, ai caror "life style" necesita un SUV. Bineinteles ca a merge cu SUV-ul la munca in down town sau...ca vinzator la Walmart este acelasi lucru de prost gust si excess de zel si are toate implicatiile de la traffic la poluare si consum de benzina, accidente etc. Dar de la asta pina la a generaliza ca SUV-ul nu este masina decenta...nu e decit o dovada in plus ca berea prea multa incepe sa isi faca efectul incepind la cap si terminind la ficat.
HalbaSus
crossover e un termen vag... adica are perceptii diferite... Iulian zicea la un moment dat ca in US cam toate SUV-urile europene (Touareg, ML, X5, d-astea) sunt considerate crossovere.

Eu as imparti "animalele" pe mai multe categorii:
1 (cele mai nasoale): American Trucks (pe care eu as pune taxe vamale de 400% :evil: ): H2, Escalade, Navigator, Expedition, Dodge Ram, etc... ca norocu' din astea nu sunt multe... dar cand mai intalnesc pe o strada "medievala" din orasul nostru cu cate un animal din asta imi vine sa-l iau la pumni.

2. (tot foarte nasoale): Off-roadere mari: Nissan patrol, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Patrol, Ssang Yong/Daewoo Musso, Hyundai Terracan, etc...

3. (la fel de nasoale): SUV-uri mari: Q7, X5, ML, Touareg, XC90, Tribeca, Santa Fe, etc.

4. (ceva mai umane): SUV-uri mici (numite si SAV-uri): X3, Toyota RAV4, Tucson, CR-V, forester, outlander, etc...

5. (aproape decente): cross-overurile: audi allroad, subaru outback, volvo xc70...
guerilla
QUOTE(HalbaSus)
2. (tot foarte nasoale): .....Toyota Land Cruiser....


urat domnu urat... :nope:
nu ma asteptam de la domnia voastra la asa ceva.
esti la a doua greseala (prima e cea cu intalnirea). oare ce pedeapsa se cuvine pentru a treia? :scratchchin:
o lada de bere o fi de ajuns? beer.gif
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
1 (cele mai nasoale): American Trucks (pe care eu as pune taxe vamale de 400% :evil: ): H2, Escalade, Navigator, Expedition, Dodge Ram, etc... ca norocu' din astea nu sunt multe... dar cand mai intalnesc pe o strada "medievala" din orasul nostru cu cate un animal din asta imi vine sa-l iau la pumni.


Ce D-zeu omule...de 2 ani jumate ma chinui sa iti explic ca berea nu-i ca apa si halba nu-i ca sticla si pe noi ne doar fix in pix daca masinile americane nu incap pe strazile medievale €uropene. Noi vi le vindem sau nu ne opunem daca vreti sa le cumparati...dar cind va aud "bitching" ca nu incap pe strazile voastre inguste si intortocheate - mai ales pe tine de la care am pretentii - sincer imi vine sa iti vars toata berea si sa te pun sa sugi apa cu sare pina ruginesti.

Masinile americane au fost facute pentru strazi americane. Daca voi sau oricine altcineva in lumea cu strazi inguste (in general €uropa, Asia) - pentru ca asta este lumea veche - va cumparati asa ceva...este absolut problema VOASTRA si nu reflecta decit problemele VOASTRE de mentalitate si personalitate. Nu dati vina pe noi.

Hummerul H1 incape foarte bine pe orice straduta de access (alley) din Chicago. Poate nu suficient ca sa mearga cu 170 kph dar suficient de lata ca sa nu se simta claustrofob si sa mai mearga si pietoni pe linga.
Mihai63349
Asa-i, dar sunt problemele NOASTRE cu cei care cumpara masinile VOASTRE!
HalbaSus
f1anatic, eu sunt perfect de acord cu tine, si pana la urma america ar trebui sa fie recunoscatoare acestor truck-uri pentru ca fara ele industria auto americana ar fi existat doar in cartile de istorie. Problema mea e cu OMUL EUROPEAN... care traieste pe strazile si stradutele "care este" la noi si totusi isi cumpara ditamai truck-ul american...

Truck-urile americane sa fie sanatoase si sa traiasca si sa se inmulteasca pe campiile din detroit, off-roaderele sa stea acolo unde le sta bine... in off-road, si toata lumea va fi fericita. Eu nu dau vina nici pe producatorii americani nici pe producatorii de off-roadere.

Problema mea e cu vre-o 70% din propietarii acestor masini (ma refer la proprietarii europeni). Oameni care se duc o data pe luna (maxim) la munte (dar in locuri unde ajungi si cu SLK-ul) dar odata intorsi de acolo aglomereaza suplimentar traficul care si asa e destul de greoi din orasele noastre cu strazi inguste (chiar azi cand ies de la birou - probabil au complotat impotriva mea posesorii de SUV-uri - gasesc parcata langa masina mea un Land Cruiser... d-ala mare cu 7 locuri, masina de familist biggrin.gif... problema era ca eu nu mai aveam absolut nicio vizibilitate in spate )
:bash: Pai nu mai bine isi lua de banii aia un Avensis si un suzuki jimny ?

@f1anatic: stop being so freakin defensive... am inteles ca in america multe lucruri sunt diferite, am inteles ca voi purtati slipuri doar cand mergeti la inot, si ca aveti strazi pe care incap hummere si ca masinile costa mai putin... nu trebuie sa o repeti de fiecare data biggrin.gif

@guerilla: sper ca ai inteles ca nu am nimic cu landcruiserul... cat timp e pe hartoape... problema mea e cu land cruiseru' negru metalizat care n-a vazut noroi nici macar cat audi-ul meu.
guerilla
domnu, deci eu nu stiu unde ar trebui sa-si parcheze omu LC-ul, Pathfinderu, Wrangleru sau ce dihanie mai are de o foloseste la offroad. sa o tina la poalele muntelui si pana acolo sa se duca cu coupeu sau cum? daca omu deabia venise de pe coclauri si a parcat fix in curu masinii tale, care e problema domle? biggrin.gif are si el o masina de familist si nu poate de rau tau sa se etaleze cu ea.

acum serios, daca ne dau astia amenzi ca parcam pe strada, este vina noastra ca parcam pe strada sau vina guv/primarie ca nu faci parcari si strazi mai late? asa si tu, daca mie imi place sa-mi cumpar camion si sa merg la piata cu el (apropo, am un vecin care are un cap de tir ca masina personala si o parcheaza in fata blocului) care e problema ?!? laugh.gif
HalbaSus
Eu stiu oameni cu land cruiser si pathfinder care merg cu ele de acasa pana la birou si inapoi, apoi cateva drumuri la mall, o plimbare scurta prin oras... si din nou acasa... ocazional mai merg in strainatate sau la mare, sau la brasov, sinaia, etc... noroi vad mai putin decat vad eu (din pacate ai mei stau pe o strada neasfaltata, unde uneori chiar ai nevoie de SUV, dar pana acum am reusit tot timpul sa ajung la ei... ce-i drept la craciunul trecut mi-au trebuit lanturi biggrin.gif). Nu ii pot uri cu adevarat pentru ca apreciez ca e o pedeapsa suficient de mare pentru ei faptul ca au dat bani multi pe o masina lenta, instabila si care consuma mult. tongue.gif

P.S: Si cu wranglerul chiar nu am nimic.... desigur e aproape la fel de stabil pe viraje ca un matiz dar macar e mic, e simpatic, are atitudine, are capacitati off-road foarte bune... nu mi-as lua asa ceva, dar pentru cei care vor sa mearga in off-road mi se pare o solutie ideala.

QUOTE
(apropo, am un vecin care are un cap de tir ca masina personala si o parcheaza in fata blocului) care e problema ?!? laugh

LOOOL tare faza... pai nu stiu care e problema... daca pe tine nu te deranjeaza... nici pe mine, ca doar nu suntem vecini smile.gif
air_wolf
QUOTE(HalbaSus)
P.S: Si cu wranglerul chiar nu am nimic.... desigur e aproape la fel de stabil pe viraje ca un matiz dar macar e mic, e simpatic, are atitudine, are capacitati off-road foarte bune... nu mi-as lua asa ceva, dar pentru cei care vor sa mearga in off-road mi se pare o solutie ideala.


hehe smile.gif wranglerul e mult mai stabil pe viraje decit crede multa lume. sa vezi pe serpentine opel astra cum se tirie si cum merge wranglerul smile.gif e drept, am depasit vreo 10-12 din astia, care cum au dat de drum drept s-au simtit viteji si ne-au depasit.
@guerilla: stai in drumul taberei? smile.gif
guerilla
nu, stau in pantelimon (ce urat suna laugh.gif )
marius68582
QUOTE(f1anatic)
pe noi ne doar fix in pix daca masinile americane nu incap pe strazile medievale €uropene. Noi vi le vindem sau nu ne opunem daca vreti sa le cumparati......este absolut problema VOASTRA si nu reflecta decit problemele VOASTRE de mentalitate si personalitate.


He he he..ai uitat sa spui ca "voi" sunteti cea mai tare si a dracu' natie de pe pamant,sau ca toate lucrurile produse de "voi" sunt perfectinunea de pe lumea asta.Gyeah! biggrin.gif
James Kilowatt
Eu sunt de acord cu Halba smile.gif
Nu-mi spuneti ca aia cu neoane dedesubt si spinnere sunt impatimiti ai offroadului si ca spinnerele folosesc la sporirea aderentei.
Sau ca aia cu niste woofere enorme in portbagaj au familie numeroasa si scot cainii la aer cu ele biggrin.gif
air_wolf
QUOTE(MR28673)
Eu sunt de acord cu Halba smile.gif
Nu-mi spuneti ca aia cu neoane dedesubt si spinnere sunt impatimiti ai offroadului si ca spinnerele folosesc la sporirea aderentei.


he he... spinnerele te pot scoate din noroi... dar doar daca ramii blocat complet. ii dai gaz, ele se rotesc si astfel se creeaza curenti de aer calr care ridica masina. conditia este sa-i dai foc inainte... biggrin.gif
ozz86651
Off roadul in sine e indecent, da vad ca nimeni nu spune asta. Masinile sint pentru strada, nu au ce cauata in natura sa o distruga. A, la ferma pe cimp, da, da nu cred ca-s multi cu ferme. De altfel off roadul (nu cel utilitar, ci ca distractie) nu prea mai exista ca atare in europa si in curind (incepind cu aderarea) o sa dispara incet incet si in Ro. Sau o sa se dea lumea in terenuri seciale, deci nu mai e off road in adevaratul sens al cuvintului (ramine numai partea tehnica, nu si de "explorare").
guerilla
eu stiu o multime de off roaderi care protejeaza natura si care au dat de multe ori o mana de ajutor atunci cand a fost nevoie (inundatii, inzapeziri, sate izolate). blush.gif
da, exista o poluare, dar sint sigur ca in urma lor ramane cu MUUUULT mai curat decat in urma pantofarilor :bash: :bash: :bash:
air_wolf
in plus fata de ceea ce a zis guerilla: au fost redate circulatiei drumuri forestiere blocate de copacii cazuti de-a curmezisul, au fost intarite maluri si trecatori luate de ape astfel incit sa mai poata trece si altii pe acolo. facem mult mai putin rau naturii si altor oameni decit cei care ies la picnic pe valea prahovei sau la branesti, fac super mizerie, dar au masini "decente".
cine are un SUV si vrea sa se convinga de toate astea, poave veni weekendul urmator in cheile risnoavei. nu abandonam pe nimeni in urma.
ozz86651
Eu n-am zis ca-s mai rai sau mai buni ca altii... ca pe principiul asta nu mai bagi pe nimeni la inchisoare, totdeauna exista o crima mai mare.
Air_wolf, prima ta fraza sintetizeaza perfect ce am spus. Drumurile forestiere nu sint dschise circulatiei publice si ar fi infinit mai bine ca ele sa fie complet inchise exact ca sa nu mai poata trece si altii pe acolo (ma refer la cele din zone de munte).
Daca luam de exemplu Bucegiul, e o timpenie majora ca ai voie sa urci cu masina la babele (de vreo citeva saptamini nu mai e voie din fericire)... la urma urmei un amator de extrem poate ajunge si pina la Omul. Daca luam fagarasul, transfagarasanul a distrus o bucata de munte superb si eu l-as demola miine. Transfagarasanul nu are treaba cu off roadul, vreau numai sa explic ca circulatia distruge natura si farmecul. Prin Paring trece transalpina care numai frumos n-arata pe muntele ala. Iar off road pe pajiste alpina cum am vazut de atitea ori e crima... plantele alea cresc foarte greu acolo, in alte tari n-ai voie nici sa pui piciorul sau cortu pe ele dar noi ne batem joc cu cauciucuri MT.

PS: special am despartit off roadul utilitar de urcat pe munti pentru distractie.
guerilla
tu ce spui acolo suna foarte poetic numai ca in realitate nu e asa nici afara.
sunt cateva zone protejate pentru ca sint nu's ce buruieni ocrotite sau fosile.
drumul forestier e drum forestier si sunt sate intregi care sunt legate doar prin acest "drum". sa-l inchizi circulatiei publice nu e o solutie. cum nici nu e o solutie ca nu mai da voie la masini sa urce pana la nu's ce cabana.
solutia e in EDUCARE!!!!. ca tzaranu vine si cu telecabina sau cu cracii din dotare. si lasa mormane de peturi si de plastic.
la fel se intampla si cu delta. mari smecheri cu "viteziste" care arunca din mers petul sau oameni loco care pun mizeria in punga (ca nu e frumos sa o arunce) dar abandoneaza pungile pe mal. ete a draqu diferenta.
din punctul meu de vedere ar trebui dimpotriva intai educata populatia si apoi alte masuri din astea sfortate din putul gandirii.
ca si cu tampenia aia ca nu am voie sa merg pe munte decat pe traseu marcat. ete a naibii ca si-a tras parlamentaru hotar de vanatoare si nu tre sa-l mai deranjez eu. duceti-va la munte cand se deschide sezonu la vanat si vedeti atunci daca am sau nu dreptate
:bash:

lasa omu sa mearga pe unde vrea, dar baga-i o amenda de sa-i stea in gat daca arunca/distruge/pleaca neechipat.

so, off road poate insemna si ceva bun. nu numai rau. dar vad ca romanu mai bine renunta si la ceva bun, doar pentru ca e destul de cretin incat sa nu stie cum sa separe raul de bine si sa pedepseasca raul.
in curand le vom spune copiilor "hikingul era un sport care implica efort, nu e cazul acum puisor, cand avem telecabina, telegondola, tele_draci_lati care te duc la orice cabana de pe munte"


ps. sint nervos. rog ingnorati.
Baby Blues
Stati voi linistiti ca nu se distruge muntele cu pantofii sau cu cauciucurile. Muntele se distruge prin defrisari s.a.m.d. Tot respectul pt off roaderi. Asta-i pasiune!!!!!!!. Mai ales ca nu-i vede nimeni biggrin.gif biggrin.gif . poate numai o filmare ar fi martora la ceea ce fac ei. Oricum soselele asfaltate in munte fac rau. Si mai e o prostie : sa mergi cu masina la Babele ! Prin clasa a XII am mers din Busteni -Babele( pe Jepii Mici)-Padina -Bolboci- si dupa aia pana in Sinaia. Pe vremea aia nu prea se punea problema SUV-urilor. Placerea mersului pe jos parea mai comuna. Acum doar indragostitii de munte mai merg pe jos pe trasee relativ usoare.
air_wolf
si noi mergem pe jos... mai ales cind impingem cite 2 tone de metal ramase in noroi biggrin.gif
da, sint de acord cu multe din cele spuse mai sus. abia acum citiva ani s-au ingradit babele, prin efortul unui prieten. si sa ne aducem aminte citi dintre noi avem poze catarati acolo si citi tarani si-au lasat numele pe acel monument natural.
cu masina la babele o sa ajungem, macar pentru aprovizionare. e inuman sa cari navetele de la telecabina la cabana (intimplator stiu).
exista si filme si multe poze biggrin.gif
transalpina este superba, iar exista poze de acolo. au fost vreo 30 de masini. biggrin.gif
la omul e prea simplu... poate pe moldoveanu beer.gif
am mai vorbit de ceea ce intentionam sa facem si de ceea ce exista pe munti. si daca cineva ne-ar da vopsea de calitate am putea sa refacem si anumite marcaje.
iar despre deterioararea pajistilor pot sa va va spun ca este extrem de riscant sa mergi pe iarba, mai ales cind nu ai copaci in care sa te opresti si ai vreo 300 de metri pina jos. se merge DOAR pe drum!!! nu vrea nimeni sa se sinucida. ozz, nu-ti inchipui ca off-roadul real e cel din filme. e complet diferit si cine se joaca cu muntele o mierleste scurt. e ca la mersul pe jos doar ca trebuie sa tii cont de mult mai multe reguli si ai sansa sa vezi mult mai multe intr-un timp mult mai scurt. wink.gif

cind o sa apara asfaltul pe unde ajungem noi, atunci vom pune capat si naturii si acestui mod de recreere.

later edit: MT-urile produc cele mai putine damage-uri pentru pasune. uita-te pe unde trece un MT si pe unde trece un AT. profilul MT-ului este adinc si rar (uneori mai este si ca la tractor), astfel ca suprafata distrusa dupa trecere este de 4-5 ori mai mica decit dupa trecerea unui AT. asta poti vedea clar linga riuri pe valea prehovei.
marius60959
cred ca discutia "a alunecat" cam mult.
vrei si ai masina de off-road atunci o folosesti ptr asa ceva si nu te condamna nimeni daca o faci civilizat si fara sa lasi urme adanci.

topicul avea ceva impotriva celor ce folosesc asemenea masini ptr mersul urban. nu o data am vazut "jeep-uri" parcate aiurea, blocand circulatia sau "jeep-uri" conduse de cate o blonda careia abia ii vezi capul si care mai vorbeste si la telefon in mijlocul intersectiei.

nu mai zic de cei ce merg pe banda 2 cu 30km/h sau invers, adevarati bolizi (Porsche, Tuareg) care te arunca de pe banda, chiar daca mergi decent (adica nu f incet)

acum vreun an am vazut un reportaj la teveu, in Londra un mars de protest impotriva folosirii "jeep-urilor" in oras.
argumente multe - consum mare, ocupa mult spatiu pe strada si in parcare, nesigure ptr ceilalti participanti in trafic...etc

la noi insa, dupa cum bine s-a mai spus aici...unii se simt mai puternici/importanti daca au o masina "mare"
air_wolf
in oras o folosesti doar daca e singura masina. oricum cele preparate cit de cit nu merg cu 100 in oras.
pe banda doi sint mai multe berline cu 30 decit 4x4. mai multe berline te scot de pe banda decit 4x4. de ce te dai din calea unuia cu 4x4? din instinct. e mai mare si produce pagube mai mari.
eu nu cred ca 4x4 in oras sint o problema, ci masinile in general, in mina unor inconstienti.
marius60959
air_wolf te inteleg si nu am nimic cu cei ce au acest hobby, din contra, ce ai zis despre asta mi se pare f adevarat.

problema e cu cei ce nu folosesc masina niciodata ptr asa ceva.
poate nici asta nu ar fi o mare problema daca ar conduce-o decent si respectandu-i pe ceilalti.

uite un alt exemplu. sa ai in spate o "berlina" noaptea in oras cu faza mica si proiectoare aprinse e f deranjant. insa un "jeep" noaptea in oras cu faza mica si proiectoare aprinse este aproape criminal.
air_wolf
ooo... da... sint o gramada de aspecte negative.
oricum eu nu ii inteleg pe cei care aprind proiectoarele in oras, unde e lumina.

asa cum nu inteleg nici de ce prefera oamenii SUV-urile in loc de off-roadere adevarate... blink.gif
marius60959
un landrover, wrangler, landcruiser, patrol, nu cele cu piele, insertii de lemn, si alte minuni ale tehnicii moderne smile.gif) nu cred ca am vazut in orase in postura descrisa inainte.

si nici nu le vezi prea des in orase. ies din discutie aceste cazuri.
HalbaSus
Imagineaza-ti ca maine toti cei care au masini si le schimba cu SUV-uri mari (sincer nu am treaba cu cei care isi iau un RAV4, un Wrangler sau un Pajero pinin) pe mine ma deranjeaza doar SUV-urile mari si foarte mari. Iti spun eu ca ar fi un colaps total al circulatiei...
Cat timp erau doar aparitii rare nu aveam chiar nimic cu ele, dar cand vad ritmul de inmultire incep sa ma enervez. Initial ma enervau mai mult la modul "de ce e unii prosti si da bani multi pe o masina mai lenta, mai instabila si care consuma mai mult" dar de curand au inceput sa ma enerveze fiindca nu mai gasesc locuri de parcare din cauza lor (un H2 chiar parcat corect ocupa mai mult loc, iar cu putin efort poate ocupa chiar 3), fiindca daca am un SUV in spate nu vad in oglinda iar daca am unul in fata nu o mai vad nimic de el, fiindca daca ma intalnesc cu unul venind din sens opus pe o strada mai ingusta (sau una normala cu masini parcate pe margine) trebuie sa fac o trecere "milimetrica", fiindca daca parcheaza unul langa mine nu mai vad nimic de el si iesirea din parcare o fac practic mai mult la bulan si la mila publicului, and so on... De "dat" de pe banda nu ma dau si chiar daca deobicei sunt un tip extrem de politicos la volan si las mai pe toata lumea sa iasa din parcare sau din strazi laterale pe SUV-ivistii urbani NU... tongue.gif

Apoi mai e o problema de mentalitate cu multi soferi de SUV, care de cele mai multe ori nu se pricep la masini ca doar d'aia si-au luat matahala pe post de masina de oras. Ei cred ca daca au luat o masina cu motor de 3 litri si vre-o 200 de cai acolo atunci masina lor trebuie sa fie obligatoriu un fel de racheta pe roti. Drept urmare intra in depasiri pe care de multe ori nu le pot termina, iar cand nu pot depasi demarand din spatele tau (si de cele mai multe ori nu pot) atunci isi iau elan si te depasesc indiferent daca au sau nu vizibilitate, pentru ca stiu ca daca vor frana le vor mai trebui alte 2 minute ca sa ajunga la aceasi viteza (tehnica intalnita de altfel si la dube, camionete, etc). Cea mai placuta intamplare care implica politia (defapt singura) e cu un ML, care tot incerca sa ma depaseasca (nu atat pe mine cat camionul care mergea cu vre-o 60 la ora in fata mea) dar fiind pe valea oltului imi era greu si mie si lui... lui ii era si mai greu ca la reprize statea mult mai prost decat mine, la un moment dat isi ia elan, intra in depasire (pe linie dreapta)... il las sa mearga, nu ma mai bag desi eu puteam sa-l depasesc mai repede, se termina linia dreapta (depasirea nu) el intra voiniceste in curba (pe contrasens) iar dupa curba... surpriza... un politist care ii tragea pe dreapta (pe el si pe soferul camionului, probabil ca martor)... mai ca nu-mi venea sa ma opresc si eu sa rad de SUVar devil.gif

QUOTE
eu nu cred ca 4x4 in oras sint o problema, ci masinile in general, in mina unor inconstienti.

Pai daca ti-ai luat Q7 sau Grand Cherokee pentru oras deja esti inconstient.
laur6
suv-urile strica muntele? nu!!! pe munte vezi mai multe matizuri decat hurdubai. suv-urile strica rau de tot orasele: nu ati citit in ziare de handicapatul care a blocat tramvaiele pe ambele sensuri si implicit toata circulatia in oras pt ca avea treaba la un ghiseu de circa financiara?!? a parcat in mijlocul strazii cu buna stiinta idiotul. 10 soferi si doi vatmani daca se aduna nu-l muta pe trotuar, ca e prea greu. ce poti sa faci? sa-i dai foc? asta ar merita, dar de ce sa platesti pt un jeg care oricum nu pateste mai nimic?
virtualm67947
Toate motivele contra suv-urilor sunt perfect valabile si pt celelalte masini.
Am vazut o dacie parcata perpendicular fatza de celelalte masini ocupand 3 locuri, distrusi genetic lasand masina in mijlocul strazii cu avariile puse si ei stateau langa masina vb la telefon, tzarani aruncand pe geam sticle si gunoaie, scuipand si cu muzica la maxim. Soferi inconstienti care se aruncau in depasiri fara a avea nici macar o rezerva de putere in motor.
Circari numai cu pozitiile albastre sau verzi aprinse noaptea, sau numai cu proiectoarele.
Totul tzine de educatia omului de la volan.
Oamenii sunt indecenti nu masinile.


VM

P.S. Mi-am comandat LC120 biggrin.gif
air_wolf
da, despre oameni ar trebui vorbit.
si despre dube ar trebui vorbit sau daciile papuc carosate. de ele se vede ceva din parcare? soferii de marfa sint mai agresivi ca suv-istii. eu zic sa interzica intii masinile de marfa sau sa puna limita de virsta pe ele, mimin 5 ani de condus fara incidente.
asta seara venea pe basarabia unu cu xenoane de peste 9000K si cu proiectoarele (faza scurta). mi-a parut rau ca nu eram cu LC-ul, sa-i fi aprins vreo 6 proiectoare sa vada cum e sa ai ziua in masina.
laur, omul ala a avut OO. si eu imi doresc de mult sa fac asta dar n-am avut OO sa-mi las masina acolo.
HalbaSus
QUOTE
P.S. Mi-am comandat LC120 biggrin

Care o sa fie mai lent, mai instabil si o sa consume mai mult decat actuala ta masina tongue.gif sorry, nu m-am putut abtine smile.gif

Desigur, daca vrei cu tot dinadinsul poti ocupa 3 locuri si cu un matiz (ii demontezi o usa si o trantesti peste locul de parcare biggrin.gif) dar in unele situatii soferii SUV-urilor nu au nici o vina in afara de cea de a avea SUV. Ce vina au ei ca masina lor e lunga si inalta si singurul loc de parcare legal era langa mine, si imi luau vizibilitatea... e vina soferului ? No way. Faptul ca eu vin din sens opus si trebuie sa trec la milimetru de ei e vina lor ? No way, defapt de cele mai multe ori masina lor e mai scumpa decat a mea deci cred ca ei se tem mai mult. Faptul ca farurile lor sunt situate mai sus si bat exact in oglinda mea retrovizoare e vina lor ? Nope... Ca atunci cand parcheaza, oricat de bine ar face-o lasa mai putin loc decat un alt sofer care parcheaza corect e vina lor ? Nope...

Deci oricat de corect si civilizat ar fi soferul de SUV, tot e o neplacere pentru noi restul... ceea ce ar fi perfect acceptabil daca toate aceste neplaceri ar fi compensate de o placere egoista a posesorului. Dar nu vad placerea in a merge incet ca un camion intr-o masina inalta ca un camion, care consuma cat un camion si are o stabilitate de camion... care de multe ori costa cat un camion... Eu cred ca fie e vorba de un vis neimplinit (dorea sa se faca sofer de TIR) fie e vorba de S&M...
air_wolf
Halba, e vina lui ca drumurile sint inguste? e vina lui ca parcarile sint gindite pentru matizuri? e vina lor ca nu folosesti oglinda de noapte la retrovizorea de plafon?
astea se intimpla si la cei cu masini mai mici: A6-A8, S-uri, bmw 7. si atunci e mai bina sa fii in SUV si sa vezi peste ei biggrin.gif
virtualm67947
QUOTE
Care o sa fie mai lent, mai instabil si o sa consume mai mult decat actuala ta masina sorry, nu m-am putut abtine


:wave: Masina mea actuala consuma 15% in oras daca e liber si nu sunt SUV-uri biggrin.gif
LC-ul are 13% in oras in cel mai crancen trafic. Am aflat din forum.

Masina mea actuala prinde suta in 12.3 sec in carte, dar baba cum e, abia se taraie, LC-ul in 11.3 la A/T.

La partea cu stabilitatea, mi-a trecut vremea cand mergeam cu peste 200 la ora (copil atomic, distrus). Acum daca depasesc 140 (in afara).

Masina mea actuala este mai lunga decat LC-ul.

La partea cu farurile..., asta e..., sa stii ca m-au injurat multi din cauza xenoanelor.

EDIT: oricum nu asta urmaresc la un SUV.

VM
HalbaSus
Daca parcheaza un S, A8 sau septar langa mine pot sa ies fara probleme (vad deasupra portbagajului sau prin geamurile din fata (cele spate probabil sunt fumurii)) pe cand daca am un land cruiser parcat langa mine nu vad decat tabla de pe usa... Un S/7/A8 nu ma orbeste cu luminile (nu consider ca e obligatoriu sa ai oglinda interioara antiorbire)... Dar nu asta e cel mai important.

Sa zicem ca ai un veci mai petrecaret, care uneori chefuieste pana la ora 2, timp in care in apartamentul lui intra si ies tipe de 20 de ani cu imbracaminte sumara si un alt vecin care e nebun cu acte in regula si in fiecare seara incepe sa urle ca din gura de sarpe (de nebun ce e biggrin.gif). Amandoi te deranjeaza si nu te lasa sa dormi... dar totusi parca l-ai prefera pe ala care chefuieste, deranjul tau e compensat oarecum de faptul ca el se distreaza, dar pe nebunul care nici nu se distreaza si ma si deranjeaza eu l-as trimite la azil.

Daca as putea sa inteleg macar partial placerea de a merge cu SUV-ul prin oras, as deveni mai tolerant... Dar pana acum singurele raspunsuri pertinente tineau de "senzatia ca esti deasupra"... ori pentru chestia asta eu nu sunt dispus sa cedez nici macar un milimetru in plus din locurile de parcare. tongue.gif
ozz86651
QUOTE
Toate motivele contra suv-urilor sunt perfect valabile si pt celelalte masini.


Serios? nu ma intereseaza cit consumi, e da ma rup noxele tale. Nu ma deranjeaza ca vrei sa conduci noaptea da farurile tale sint exact la nivelul retrovizoarei mele. Nu ma deranjeaza ca vrei siguranta, da ma calca pe nervi ca o vrei in detrimentul MEU. Adica in loc sa mergem amindoi 2 saptamini la spital si dupa aia acasa la copii nostri, eu o sa fiu in sicriu si tu o sa fii numai zgiriat.
Nu-mi spune ca tu conduci cu grija si nu faci accidente. Statistic vorbind, proprietarii de suv au tot atita inclinatie spre accidente ca si proprietarii de masini normale. Adica tot 50% sanse e sa faci accidentul din vina ta si 50 din vina mea.
PS: bineinteles ca aia cu siguranta e tzeapa: suvurile sint extraordinar de nesigure in fapt, cu citeva exceptii care se comporta bine (X5 de exemplu, crossovere, cele mici, etc).
air_wolf
ozz, asta e ca si cu vulpea cu strugurii... biggrin.gif camioanele si daciile papuc si van-urile polueaza mult mai mult decit un suv. dar nu aud pe nimeni sa se plinga de ele, desi poti sa mori la semafor daca ai insuficienta respiratorie si ai pe unul din asta in fata. sau cind esti cu copilul in masina. eu i-am tras-o unuia rau de tot, ca eram cu fi-mea in masina si nu mai putea mititica sa respire si era blocaj pe centura ploiestiului si ala nu vroia sa opreasca motorul. si :bash: :boxing: :bash: de era sa-l :stretcher: si au sarit si aia din spatele meu si asa a oprit motorul.
la toyota mea carburatorul se regleaza in functie de noxe (nu exista alta metoda) si crede-ma ca tin foarte mult sa fie reglat perfect, ca altfel sare consumul.
faptul ca suv-ul consuma mult e imbucurator pentru voi, noi platim de 2-3 ori mai mult pentru drumuri.
@halba: cele mai orbitoare masini sint cele din clasa lux: S, 7 si A8. si cum merg si prin afara noaptea, e cel mai naspa sa te vezi cu unul din asta. daciile care au farurile peste limita nu le mai pun. sau xenoanele artizanale, instalate cu picioarele si nereglate in veci.
eu pina acum n-am intilnit masina fara retovizoare interioara cu 2 pozitii. daca imi spui ca asta e optionala la masinile noi, pot sa-ti spun ca acele masini sint de cacao si n-as cumpara asa ceva in veci!
da, si eu sint impotriva X5, tribeca, porsche si altele care sint inutile atit in teren cit si pe sosea. dar n-am nimic cu nissan, toyota, landurile sau suzuki.
Watcher
Air_Wolf sunt tare curios: ce parere ai de H1 si H2?

BTW: eu sunt de acord cu tot ce ai zis pana acum, am mai spus si in alta parte 'pro sau contra SUVuri' ca pana acum eu am cauzat 1 singur accident (adica din vina mea) si ala a fost la fix 10kmph smile.gif Asa ca nu mi-e frica ca 'omor eu pe cineva' in schimb am fost in mai multe situatii in care am reusit sa ma feresc la timp din calea unui dobitoc. Daca nu as fi reusit sa ma feresc, as fi preferat sa am o masina cat mai MARE si cu cat mai multe Bullbar-uri oversized wink.gif.

Din mai multe puncte de vedere masina ideala pentru mine este un echivalent modern al camioanelor Tatra de la depanari: roti foarte mari: no bordura, groapa, garda la sol si mai mare (tot ce face un 4x4 adevarat), plus nici o frica ca 'ti-o zgarie cineva' wink.gif
virtualm67947
@ozz
Nu stiu exact cat polueaza o masina cu aceeasi capacitate cilindrica, dar fiind masina noua motoarele sunt din ce in ce mai nepoluante. Sa stii ca masinile mici care merg cu 200km/h si comsuma triplu in momentul ala polueaza la fel.
Eu stau in GL si pot sta si cu tzeava de la esapament in gura si tot e mai bine decat sa respir aerul de le combinat.
La partea cu accidentele, cum spui tu numai bicicletele ar trebui sa circule pe strada. Tir-urile, si alte utilitare nu. Imi suna a comunism, toata lumea egala... Cu orice autovehicul e foarte rau sa ai accident.
Iar cu stabilitatea, eu nu-mi iau X5 sau alt dulap sa merg cu 200 km/h.

Nici eu nu sunt de acord sa-ti cumperi o masina de peste 2 tone, cu motor de 5 litri, cu roti de 19" doar sa te plimbi prin oras sau sa faci curse ilegale noaptea si la prima bordura ti-ai rupt roata.

VM
air_wolf
QUOTE(Watcher)
Air_Wolf sunt tare curios: ce parere ai de H1 si H2?

BTW: eu sunt de acord cu tot ce ai zis pana acum, am mai spus si in alta parte 'pro sau contra SUVuri' ca pana acum eu am cauzat 1 singur accident (adica din vina mea) si ala a fost la fix 10kmph smile.gif Asa ca nu mi-e frica ca 'omor eu pe cineva' in schimb am fost in mai multe situatii in care am reusit sa ma feresc la timp din calea unui dobitoc. Daca nu as fi reusit sa ma feresc, as fi preferat sa am o masina cat mai MARE si cu cat mai multe Bullbar-uri oversized wink.gif.

Din mai multe puncte de vedere masina ideala pentru mine este un echivalent modern al camioanelor Tatra de la depanari: roti foarte mari: no bordura, groapa, garda la sol si mai mare (tot ce face un 4x4 adevarat), plus nici o frica ca 'ti-o zgarie cineva' wink.gif


despre H1 si H2 am o parere proasta. nu sint masini pentru off-road asa cum il facem noi, parerea mea. iar de oras sint absurde. da, pentru interventii e ok, intra 5 oameni si echipamentul fara probleme dar totusi...

evident!!! o tatra e beton!!! sau un unimog, ala e beton si in teren! normal ca se opresc toti in roata, daca e de peste 40 biggrin.gif
ozz86651
Ca sa lamurim lucrurile, nu vreau sa atac pe nimeni, e plina lumea de suvuri si nu imi stati exact voi in coasta smile.gif, vorbesc la modul general.
Voi faceti o confuzie majora intre masinile utilitare cu scop comercial (dacia papuc, camion, etc) care nici nu-s asa multe si-s necesare pentru micile afaceri care produc bani si loc de munca si un SUV care il iei din moft. A, aia casa pe deal, ai de carat nu stiu ce in virful muntelui, ok. Dar sa te dai cu el pe sosea (sau off road fara scop precis) nu mi se pare deloc ok. Daca faci o greseala omori imediat un om...btw, suvurile sint mult mai periculoase si pentru pietoni. De siguranta, esti mai sigur intr-o masina la acelasi pret (chiar cu mult mai sigur de cele mai multe ori)... diferenta e ca nu omori pe altii. Ca spatiu, la fel, suv-ul nu-ti ofera spatiu decit pe vericala, adica unde nu ai nevoie de el.
Nu vad unde e comunismul... eu nu vreau sa nu fii tu sigur, dar i-ati frate seria 7, S classe, etc etc e plina lumea de masini sigure. Nu un dulap care se leagana pe suspensii si nu prea poate nici frina sa puna. Eu n-am treaba cu siguranta ta, am treaba cu a MEA. Daca tu dai in mine cu clasa S, sintem ok amindoi, da daca tu dai in mine cu suv-ul, pentru tine e tot aia si eu am murit.
Ala cu tirul n-are de ales, tiruri sint putine si fac bine la economie. Tu cu SUV-ul ai de ales. Nu exista absolut nici un motiv rational sau moral sa-ti iei SUV in afara d ecazul in care munca ta e pe coclauri.
air_wolf: n-are domle strugurele nimic, crede-ma ca e acru de-a dreptul... pot sa ajung la el, aici suvurile sint ieftine... da pentru ce? Am condus si SUV-uri destule, mai de inchiriat, mai ale prietenilor.... in viata mea nu o sa-mi iau o masina atit de nesigura care muta atita aer si metal degeaba, care nu oifera nici o placere a condusului, care e lenta, care arata homo.

PS: numa acu 2 zile era sa ma omoare un idiot cu un Jeep ... daca era cu o corolla il bagam in ma-sa si gata, asa m-am tinut de idiot, l-am clacsonat 5 minute si am mers paralel cu el sa fiu sigur ca vede degetul aratat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.