Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viitorul sigurantei rutiere!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
Andrey75353
Eu cred ca ar trebui introdus pe toate masinile senzori ...astfel incat aceshtia sa detecteze toate obstacolele si sa reduca din timp viteza daca se vrea disparitia accidentelor.(deja la S class
au aparut asemenea senzori de evitare)
Cand zic obstacole, asta inseamna totul ...tot ce poate iesi in cale(inclusiv oameni) astfel ar disparea aceste accidente care au loc in ziua de azi....ce e drept ca dak se defecteaza..pericol maxim.

Eu unul sper sa ramana la fel deoarece daca s-ar aplica astfel de reglementari si limitari de viteza..eu cred ca odata cu acestea va disparea PASIUNEA PENTRU AUTOMOBIL ..va disparea placerea de a conduce.....si-asha a cam disparut cand ai o cutie de viteze automata...(de parka as fi handicapat sa nu pot sa le schimb manual) dar ...na ...lenea asta....
Asadar va propun sa conduceti in continuare cu maxima prudenta si placere totodata!!!
CIAO!! :wave:
Radu69537
eu am alte idei. parerea mea ca ar trebui lucrat atat la infrastructura cat si la oameni. Astfel, daca prinzi pe unul care e incepator ca a depasit limita de viteza ar trebui sa i se ia permisul si sa fie obligat sa faca din nou scoala si sa dea din nou pt permis, deoarece incepatorii nu au experienta, nu cunosc masina, nu stiu sa se adapteze la anumite conditii de drum, nu stiu cum sa reactioneze in anumite situatii etc. iar toate astea combinate cu viteza excesiva pot fi fatale. Apoi: domnule politist care stai in intersectie sau mai stiu eu ce faci, cand il vezi pe unu ca a trecut pe rosu sau a trecut desi i-ai facut semn sa stea, sau a intors aiurea, sau a facut stanga pe unde nu trebuie, sau a luat-o pe contrasens, sau depaseste pe unde nu are voie, ia-i permisul pentru 3 luni si arde-i o amneda usturatoare, nu-l mai lasa in plata domnului, ca poate data viitoare nu mai face. Legat de pietoni: cand traverseaza pe unde-i taie capul swau pe rosu si de cele mai multe ori fara sa se asigure in prealabil, de ce nu sunt amendati cu cateva milioane (sa el simta ca doar pt soferi asa e, sau ar trebui sa fie). Cand il vezi pe unu ca nu stie cum se acorda prioritate in giratoriu (si din astia sunt o gramada) ia pune-l mataluta sa faca din nou scoala de soferi ca e clar ca are nevoie. De asemenea, parerea mea e ca examenul de permis ar trebui dat periodic, sa zicem la fiecare 5 ani, pentru ca e clar ca unii soferi habar nu au de reguli de circulatie. Inca un lucru: ar trebui luate ceva masuri care sa-i convinga pe soferi sa nu se mai urce la volan in stare de ebrietate sau morti de oboseala. De asemenea, in bucuresti a devenit un obicei ca oamenii sa schimbe banda de mers sau chiar directia fara sa semnalizeze inainte. de ce domnule? va este chiar atat de greu sa dati de o maneta pentru care nu e nevoie nici macar sa luati mana de pe volan?! Daca nu te asiguri macar da semnal ca poate e atent ala de langa tine daca tu nu esti si vede ce vrei sa faci si incearca el pe cat posibil sa te evite daca tu nu esti in stare...
James Kilowatt
Eu n-as da prea multe puteri si raspunderi unei politii care inca mai are in componenta militieni wink.gif Poate in Japonia s-ar putea aplica.

Cu discriminarile intre soferi, nu sunt de acord. DAca omul are carnet, inseamna ca e capabil sa conduca. Daca nu e capabil, atunci nu ar trebui sa aiba carnet.

Ar fi foarte simplu si usor e aplicat sa se stabileasca limite de viteza in concordanta cu particularitatile drumului. Pe unele portiuni poti goni fara pb cu 150km/h si in altele poti fi in pericol cu 60. Si poate ar trebui aplicata politica italienilor, care pun radar acolo unde viteza e intr-adevar periculoasa, si nu unde se poate alerga fara pb, ca sa se faca norma la amenzi.
Radu69537
nu e deloc discriminare. in ceea ce proveste "daca omul are permis inseamna ca poate sa conduca", asta nu e chiar asa si se poate vedea in fiecare zi. Chiar azi am patit intr-un giratoriu, eu care intram in giratoriu aveam verde iar o blonda cu un audi care era in giratoriu si avea un ditamai CEDEAZA TRECEREA nici macar nu s-a sinchisit sa se asigure, nu mai zic de acordarea prioritatii, ca tot ea sa comenteze si sa bombane cand am claxonat-o. Acum tu crezi ca blonda aia nu avea permis sau vrei sa-mi zici ca poate sa conduca in siguranta? Si asta e numai unul din muuuuuuulteleeeee exemple pe care ti le-as putea da.
Ca sa nu mai vorbin de cei care au permis de numai 2 saptamani si gonesc cu 180km/h. Pai tie ti se pare ca aia sunt niste oameni constienti capabili sa conduca cu viteza aia? Eu personal nu am nimic impotriva vitezei, ba chiar ma consider vitezoman, dar cat am fost incepator, pana am facut si eu vreo 10.000 de km nu am depasit 100 km/h nici macar o data si nu mergeam ca taranul pe banda doi cu lamaia in geam cum fac altii. Tie nu ti se pare normal ca acestor pusti (nu ca eu nu as fi tanar) care gonesc ca nebunii si care habar nu au ce sa faca intr-o situatie de pericol, care habar nu au in ce distanta franeaza masina, cum se comporta pe anumite suprafete etc. sa li se ridice permisul si sa fie obligati din noiu sa faca scoala de soferi? Eu sunt de parere ca asa ar trebui, deoarece este clar ca nu au invatat nimic despre siguranta la volan si reprezinta un pericol atat pentru ei cat si pentru ceilalti participanti la trafic.
Inca o problema pe care am uitat sa o mentionez cred ca sunt parcarile insuficiente, ca sa nu zic absente. Astfel, toata lumea parcheaza pe unde apuca, ocupan o banda sau chiar 2 din carosabil, crean aglomeratie si blocaje, de unde rezulta accidente usoare.
James Kilowatt
Eu am depasit 120km/h chiar in ziua in care am luat carnetul smile.gif Si n-am patit nimic. Insa cu alta ocazie, am lovit o bordura si am strambat un brat de suspensie din cauza unui caine desi mergeam mai mult decat regulamentar. A fost pura lipsa de experienta, si nu incalcarea vreunei reguli sau a vreunei limite de viteza...

Sunt de acord ca unele pedepse ar putea fi mai dure, insa functie de circumstante, si nu de "vinovat". In unele situatii poti fi in siguranta la 180km/h iar in altele esti un idiot si daca mergi cu 70.

Am vazut ca un unele zone au inceput sa puna si in Romania damburi care sa incetineasca soferii mai idioti. Chiar daca sunt exagerat de abrupte, cred ca e o idee buna sa fie puse de exemplu in zona scolilor.
Skywalker
Cum vad eu siguranta rutiera sau cel putin viitorul ei:
A: in orase
1. strazi perfect semnalizate, iluminate, plane fara fropi, fara treceri de pietoni facute asa aiurea iar strada sa fie delimitata clar de trotuar/pista bibiclisti cu, hai sa-i zic, "gard"
2. semafoare interconectate pentru unda verde permanenta la o vit constanta de 50 kmh
3. toate trecerile de pietoni facute pe deasupra sau dedesuptul partii carosabile iar acolo unde nu se poate construi asa ceva va ramane cea clasica
4. amezi enorm de mari pentru infractiunile din codul rutier unde cea mai mica sa fie de 100 ron. Aici unele infractiuni trebuiesc scoase din cod sau revizuite conform legislatiei europene
5. parcari amenajate, pot fi si cu plata
6. sensuri unice doar acolo unde isi au rostul adica nu se mai poate lati soseaua

B. in afara localitatiilor
1. constructia de autostrazi de minim 2 benzi + banda de ajutor
2. toate drumurile comunale, judetene si nationale reconstruite (anumite portiuni), regandite curbele (cat mai putine sau deloc) si diferentele de nivel
3. latirea soselei la minim 9m pentru DJ; DN
4. toate DN-urile sa evite toate localitatiile in afara de orase unde se va folosi centura (ex pt jud Timis de DN pe ruta TM - Becicherecul Mic - Biled - Sandra - Lovrin - Sannicolau Mare - Cenad - Ungaria, ei la aceasta ruta doar DJ sa faca legatura intre DN si localitate asa cum au nemtii)
5. DJ-urile sa faca legature intre sate si comune acolo unde nu prezinta interes pentru construirea unui DN
6. indicatoare rutiere
7. eliminarea atelajelor trase de animale de pe DN-uri, pe DJ vor putea cilcula doar daca pe nici o parte a DJ nu exista drum de pamant pt. utilaje agricole
8. taierea vegetatiei de pe marginea DN si DJ si astuparea canalelor (ATTN: domnii de la Min. Transporturi, soselele nu se semnalizeaza cu copaci pe margine, se folosesc indicatoare rutiere chiar si iarna cand este zapada mare)

Ei si dupa toate astea se va putea circula mai bine in RO si cu viteza mai mare biggrin.gif iar cine greseste sa plateasca pana n-o mai putea
Radu69537
si eu sunt de acord cu obstacolele puse in zonele aglomerate si in specail in apropierea scolilor, dar nu porcariile alea de damburi de beton in care iti lasi tobele daca ai o masina ma joasa, ci bumi de cauciuc reflectorizanti (ca sa le evzi si noaptea si sa nu intri cu viteza in ele). Am vazut asa ceva in ploiesti la o trecere de pietoni si nu reprezinta un pericol nici pentru masini, oricat de joase ar fi si ii si obliga pe soferi sa incetineasca. Sunt de acord ca sun zone in care poti sa mergi si cu 180km/h in perfecta siguranta, dar ia sa ne gandim la un sofer incepator care merge cu viteza asta si ii iese ceva in cale. chiar credeti ca stie cum sa reactioneze sau cum s-ar comporta masina la o franare brusca si ce trebuie sa faca si ce nu? eu nu prea cred...
legat de calitatea drumurilor in bucuresti: sa vedeti ce am patit ieri: treceam cu masina prin pasajul ala de sub victoriei (nu stiu cum se numeste) si aveam si ceva viteza 70-80km/h (ca toata lumea de altfel) iar in fata aveam un taximetrist care la un moment dat a facut o manvra foarte ciudata, un fel de sicana foarte brusca. ce credeti ca se intamplase? era un canal fara capac. am avut marele noroc ca l-am luat printre roti si nu am nimerit cu o roata, ca in momentul in care l-am vazut nu cred ca mai aveam timp sa fac vreo manevra, mai ales ca in dreapta mea mai era o masina. Domnule, este imposibil asa ceva, nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca nimeream in el. Exista vreo autoritate unde se pot reclama astfel de lucruri? Eventual una care sa fie competenta si sa ia masuri imediate; sa nu mai vorbim de semafoarele de pietoni de la lujerului care au stat mai bine de 1 luna cu becurile de verde arse. chiar sa nu fi observat nimeni asta?! Mie unu' mi se pare strigator la cer...
boty
Dupa parerea mea pt o siguranta rutiera sporita sunt necesare cateva hai sa le zicem modificarii:
1. Aspecte ce sunt legate de sofer : ( a nu se citi posesor de carnet ca nu e acelasi lucru)
a) In primul rand toti soferii ( conducatorii auto) ar trebui sa mearga responsabi ,adica ,am vazut pe toate postarile ca problema principala este starea drumurilor foarte proasta s.am.d. dar noi ca soferii constientii de ceea ce facem nu putem sa mergem mai incet si in mai mare siguranta, sa adaptam viteza la conditiile de drum (stiu ca e fraza spusa des de garcea si care ne lasa rece dar e plina de adevar). Daca am merge pe un autoband am putea sa avem si 180 km/h in conditii de siguranta dar pe A1 nu poti merge sigur nici cu 130 km/h legali asa ca mi-se pare normal sa mergem mai incet pt siguranta noastra si a celorlalti.

cool.gif Alta problema este bautura la volan : efectele ei asupra perceptiei de "Zimbru " pe care o are asupra noastra a tuturor cat si reflexele care tind de la foarte intarziate la a fi lipsa. Daca se urca cineva beat la volan atunci doar norocul chior il poate ajuta sa ajunga acasa intreg si fara probleme.

c) Trebuie mentionata aici si starea masinii care e foarte importanta . Daca am o dacie fara stergatoare si incaltata cu "slik-uri" si plec pe ploaie
la drum lung n-ar trebui sa ma mire cand intr-o curba observ cum pierd controlul masinii si ajung in sant sau chiar mai grav in alta masina care probabil mergea regulamentar.

d) Regulile de circulatie nu se incadreaza la capitolul "regulile sunt facute sa fie incalcate" asa ca ar trebui sa le respectam. Daca la regulament scrie ca e interzisa depasirea in curba nu scie asa pt ca a visat urat cu o noapte inainte un gabor care a scris legile ci pt ca in curba nu ai vizibilitate si nu e sigur sa depasesti.

2. Aspecte care sunt legate de autoritatii ( lu' peste):

a)Niste drumuri practicabile , bine semnalizate , fara cratere si guri de canal coborate sau ridicate cu 10 cm sau chiar lipsa , ar trebui sa se ingrijeasca sa aiba si acest viitor stat mermbru al U.E. ca doar de aia platim impozite.

b)Politia romana:
i) in primul rand sa vegheze la siguranta traficului rutier si cand trebuie sa amendeze sau sa salte carnetu sa faca asta nu ca stai ca e ruda cu nu stiu ce colonel si ca ....... nu nene ai gresit ai platit fara discutii si telefoane si pile ( ca doar traim in eterna si fascinanta romanie).
ii) second m-am saturat sa vad pe sosele posesorii de carnete de 150 Euro. Gaboru ala nu isi da seama ca e complice la ucidere din culpa cand da carnetu pe spaga ce naiba, astia ar trebui inchisi in puscarie si sa se arunce cheia .

Sigur mai sunt si alte chestii dar astea ma ardeau pe suflet si trebuia sa le spun.
cc77052
eu am venit mai nou pe forum. am gasit din intamplare mesajul tau, cautand un topic pentru soferi incepatori. eu zic asa: ce spui tu nu ar fi imposibil. chiar si eu ma gandeam la asa ceva. vezi limitele de viteza, cunosti sanctiunile, dar tot le depasesti. eu ma gadeam asa: sa ai un computer care sa controleze electronic limitatorul, si sa fie la randul sau ghidat de un panou la intrarea pe o portiune de drum, care sa ii dicteze limita de viteza, exceptie facand anumite autovehicule(salvarea, pompierii). ce spui? nu stiu cum suna, dar e o idee. ar veni ca si un radar , dar mai eficient.oricum ar complica mult alte aspecte de circulatie. mai degraba un vehicul zburator, care cu siguranta va avea asa ceva. pana atunci eu ma gadesc ce masina sa imi iau, ca si incepator. bicycle.gif am in jur de 8 000 euro pentru asa ceva. deci, o masina fara probleme, putin rulata cu spatiu interior...stie cineva ceva atractiv?
HalbaSus
cc77052: pentru informatii referitoare la alegerea unei masini cauta pe sectiunea versus, sunt multe masini care se incadreaza in suma mentionata de tine, succes si bine ai venit pe forum. :wave:
cioaba
QUOTE(MR28673)
Eu n-as da prea multe puteri si raspunderi unei politii care inca mai are in componenta militieni wink.gif Poate in Japonia s-ar putea aplica.
Ar fi foarte simplu si usor e aplicat sa se stabileasca limite de viteza in concordanta cu particularitatile drumului. Pe unele portiuni poti goni fara pb cu 150km/h si in altele poti fi in pericol cu 60. Si poate ar trebui aplicata politica italienilor, care pun radar acolo unde viteza e intr-adevar periculoasa, si nu unde se poate alerga fara pb, ca sa se faca norma la amenzi.


in sfarsit ceva de bun simt si aplicabil la noi!! :clapping:
parerea mea este ca siguranta inseamna in primul rand cunostinte, aptitudine (=testare periodica, acordarea permisului doar atunci cand omul e apt din toate punctele de vedere). am tot spus-o, marile probleme le cauzeaza cei care si-au luat permisul de la librarie si cei care nu mai sunt in stare de batranete sau de boala. apoi sanctiuni drastice pt chestii grave cum ar fi conducerea fara permis, baut sau drogat etc. si cand zic asta ma gandesc ca asti ar trebui beliti de vii. apoi cei care provoaca accidente prin nerespectarea regulilor elementare cum ar fi prioritatea ar trebui pusi pe tusa o perioada foarte lunga de timp (nu 3 luni ca acum). dar pt astea ar trebui sa functioneze justitia, ceea ce nu e cazul la noi.
trebuie sa spun ca nu sunt fan al sistemelor electronice de care vorbiti din mai multe motive:
- iti taie pofta de condus si mai bine iei trenul ca nu mai e nici o diferenta
- sunt vulnerabile(la stimuli electromagnetici, la soft, umezeala etc)
- sunt facute de maina omului si tot asa se pot desface, asa ca taranul de rand va merge in coloana, iar smecherul cum vrea, pe unde vrea.
simplu=eficient. un control pe satelit cum propuneti nu e valabil nici la avioane care sunt sensibil mai putine. sa te sui cu masina pe o sosea rulanta sau mai stiu eu ce alta forma de automatizare nu e o solutie pt siguranta, pt ca vor aparea alte puncte vulnerabile. calculatorul poate lua decizii in timp real, dar nu are instinct de conservare si nici capacitatea de a anticipa. daca se va ajunge la asa ceva sper sa fiu suficinet de batran ca sa nu mai am nevoie de plimbari down.gif
HalbaSus
QUOTE
apoi sanctiuni drastice pt chestii grave cum ar fi conducerea fara permis, baut sau drogat etc. si cand zic asta ma gandesc ca asti ar trebui beliti de vii. apoi cei care provoaca accidente prin nerespectarea regulilor elementare cum ar fi prioritatea ar trebui pusi pe tusa o perioada foarte lunga de timp (nu 3 luni ca acum). dar pt astea ar trebui sa functioneze justitia, ceea ce nu e cazul la noi.


Nu prea sunt de acord cu "pedepsele draconice", mai ales pt greseli "firesti" ca sa zic asa... eu cred ca pt unele tamponari usoare datorate neacordarii de prioritate nu ar trebui sa se ia permisul... gandeste-te la urmatoarea situatie care se poate intampla oricui (i s-a intamplat unei cunostinte acum vre-o 2 ani), ai parcat perpendicular (defapt oblic) pe strada, dai cu spatele ca sa iesi dar langa tine se afla o duba care iti acopera orice vizibiltate, tocmai cand ai scos coltul masinii trece o alta masina pe care o atingi... e neacordare de prioritate... permisul suspendat... dar gravitatea faptei nu e chiar asa mare. Desigur daca te bagi ca berbecul si treci pe rosu sunt de acord sa ti se ia permisul... dar ar trebui analizat de la caz la caz... ce-i drept nu stiu daca politistul roman e apt sa analizeze ceva... dar poate ca s-ar putea crea niste norme prin care sa se reglementeze mai bine aceste situatii. Oricine poate gresi, si daca il tii pe tusa 3/6/12 luni nu cred ca il vei face un sofer mai bun, din contra.
RUE
cc: o masina aproape noua, putin rulata (exceptand pe cele manarite de samsari) nu e genul de masina adusa din germania.

poti gasi putin rulate , dar in romania: skoda, opel, ford sau chiar din cele asiatice.
asta pt 8000

totusi devalorizarea masinilor cumparate noi aici se vede mai greu ca afara. nu stiu de ce.
cioaba
[quote="HalbaSus
Nu prea sunt de acord cu "pedepsele draconice", mai ales pt greseli "firesti" ca sa zic asa... eu cred ca pt unele tamponari usoare datorate neacordarii de prioritate nu ar trebui sa se ia permisul... gandeste-te la urmatoarea situatie care se poate intampla oricui (i s-a intamplat unei cunostinte acum vre-o 2 ani), ai parcat perpendicular (defapt oblic) pe strada, dai cu spatele ca sa iesi dar langa tine se afla o duba care iti acopera orice vizibiltate, tocmai cand ai scos coltul masinii trece o alta masina pe care o atingi... e neacordare de prioritate... permisul suspendat... dar gravitatea faptei nu e chiar asa mare. Desigur daca te bagi ca berbecul si treci pe rosu sunt de acord sa ti se ia permisul... dar ar trebui analizat de la caz la caz... ce-i drept nu stiu daca politistul roman e apt sa analizeze ceva... dar poate ca s-ar putea crea niste norme prin care sa se reglementeze mai bine aceste situatii. Oricine poate gresi, si daca il tii pe tusa 3/6/12 luni nu cred ca il vei face un sofer mai bun, din contra.[/quote]

corect, trebuie analizat. la fel de corect, nu are cine. toti am mai balbait-o pe stradute, unii s-au mai atins usor, dar nu despre astia era vorba, ci de berbecii intra cat pot de tare, fara sa se asigure, fara sa se uite la semafor si te baga in spital. astia sunt periculosi si trebuie pusi pe tusa o perioada lunga. daca nu le vine mintea la cap nici asa, opriti definitiv. sunt total de acord ca ar trebui s-o lase mai moale cu planul de amenzi si sa se concentreze pe prevenire si o selectie mult mai atenta. sanctiunile "draconice' le propun pt. cei dovediti periculosi, pt. ca sunt convins ca o parte din cei potentiali isi revin.
Alex-F1
Am mai spus-o pe alt topic si o repet: cel care are intentia de a face o magarie (ca majoritatea incalca legile constient), se gandeste intr-o fractiune de secunda ca sansa ca chiar el sa fie vazut in acel moment de catre politie comitand ilegalitatea este infima, tinde spre zero...si are dreptate....cred ca fiecare din noi cand mai face stanga peste o linie continua se gandeste fulgerator: "lasa bah, ca doar n-o fi chiar ACUM si AICI un militian sa ma vada chiar pe mine din miile de masini aflate in trafic in tot orasul", este? Si asa este....la ora actuala, cu sistemul actual de supraveghere (daca putem s-o numim asa) a traficului rutier, sansa ca un "infractor" sa fie surprins in flagrant tinde spre zero....niciodata nu vor putea fi depistati TOTI raufacatorii, dar totusi la noi sunt inca depistati dupa noroc, asa la plezneala....care e prins e un mare ghinionist! Un sistem de supraveghere cu camere video bine pus la punct io zic ca ar mai face putina curatenie printre smecheri, dar nici asta nu ar fi suficient (mai ales la noi)! Pai in vest aia sunt si civilizati la volan (comparativ cu noi) si au si camere cu duiumul....pe cand la noi....pe langa ca civilizatia la volan practic e inexistenta, nu avem nici o supraveghere adevarata a traficului.....vorba aia "unii cu mapa, altii cu sapa"....asta e.... :bash: Mai vorbim...
adi.mitrea
Te intrebai, Alex F1, in pagina 2 a topicului "unde ne grabim asa?" Cand petreci 20% sau mai mult dintr-o zi pe drum intre punctele A-B-C-D-A-C in care vrei sa ajungi, iti vei dori sa mergi mai repede. :bash:

Viata nu consta numai in graba... eu daca sunt nervos sau incarcat dupa o zi grea ard masina in treapta a doua pana la 90 km/h in oras pe o portiune de maxim 300 de metri si m-am descarcat... mult mai eficient decat un antinevralgic si poate costa la fel. blush.gif

Viteza nu ucide intotdeauna, e vorba de adaptarea ei la conditiile de mers, asa cum spuneau unii colegi pe aici.

Poate ca sistemele de limitare vor fi acceptate si chiar platite in plus peste 50-100 de ani. Cine se gandea ca vom plati 1.000 euro la o masina, ca o porcarie electronica sa ne infraneze o roata, doua roti sau sa o invarta mai tare pe alta? Da, e vorba de ESP. Navigatia intra si ea tot pe acolo si asa mai departe. Cand in creierul nostru se va forma o fobie de viteza, atunci vom accepta si masurile extreme gen limitare.

Ce fac eu? Locuiesc in Rahova, pana in centru sunt cam 4 km. Vin cu masina pana la Pta Unirii si apoi iau metroul pana in Pipera. La intoarecere execut manevra inversa! Rezultat: timpul si costurile de deplasare scad considerabil iar confortul este maxim. Eu merg in masina, spre casa cu racorica si altii se inghesuie in tramvai. Raman la parerea ca strazile laturalnice trebuie reparate si ca oamenii ar trebui sa se gandesca mai bine la traseele pe care le fac in ziua respectiva.

Transportul in comun este o alta solutie, taxarea excesiva a celor care merg cu masina, NU. Nu face bine psihicului uman ca plateste taxe peste taxe. Ar putea avea insa alternativa unui mijloc de transport in comun cu aer conditionat, cu mai multe locuri pe scaune si cu ambianta intretinuta de muzica. Dupa cum am mai spus prefer metroul pentru deplasarile mai lungi de la un capat la celalalt al orasului.
Alex-F1
O intrebare care pana la urma tine tot de siguranta rutiera: ce-i de facut cu trecerile de pietoni la care lipseste indicatorul aferent si la care marcajul e sters in proportie de 80-90%? Mi-a povestit un prieten o faza in care o pereche a coborat brusc de pe trotuar, fara sa se asigure macar si a trecut nestingherita strada, iar tipu venea lansat cu 50-60 km/h si a trebuit sa bage o frana beton, ca sa nu-i "faca" pe cei doi....nimic indicator cu "trecere de pietoni", marcajul (sau mai bine zis ce-a mai ramas din el) l-a vazut abia cand a ajuns langa el....deci cei 2 erau pe trecerea de pietoni.... blink.gif ....acuma io stau si ma intreb....oricaruia dintre noi i se poate intampla asa o faza si....Doamne fereste....daca lovim un pieton intr-o situatie de genul asta, cine e vinovatul? Tot soferul, bineinteles, nu? Cei care trebuiau sa aiba grija ca indicatorul sa fie acolo si marcajul sa fie vizibil parca vad ca nu ar pati in final nimic... :evil: :minigun: .......cica in preajma trecerilor de pietoni trebuie redusa viteza....bun....da' de unde sa stii ca acolo e o trecere de pietoni, daca nu ai nici indicator si nici marcaj? Daca pietonul da cotlu'....ai pus-o...cu tot cu lipsa indicatorului si marcajului, or sa zica ca nu cei de la administratia drumurilor l-au omorat, ci tu, deci platesti.... blink.gif :boxing:
Eduard RO
Si eu am patit asta de cateva ori: sa nu observ ca e trecere de pietoni din cauza ca nu era marcata si vopseaua luata.Insa gandeste-te ca tu conduci un monstru de o tona si care merge cu nu stiu cati km/h pe cand pietonii sunt pe jos asa ca eu zic ca trebuie sa ai grija si de ei (chiar daca unii nu merita whistling.gif ).
James Kilowatt
Nu-i chiar atat de simplu. Pietonii in teorie pot fi beti, sau handicapati, spre deosebire de soferi care trebuie sa aiba un minim de aptitudini fizice si psihice ca sa conduca.
booneK9
Din toate cele de mai sus lipseste un element esential.
Atitudinea. Da, imi amintesc ca pentru obtinerea permisului am trecut un test psihologic, si la fel de bine imi amintesc ca tot test psihologic numeste lumea chestia aia la recrutare.

Din nefericire, insa, nu ne aflam in prezenta unei testari psihologice. Or, aceasta e cea care scoate la lumina pe teribilistul predispus sa "o arda" cu 180 a doua zi dupa ce si-a luat permis, sau care tine mortis sa-ti arate cum face masina daca tragi frana de mana la Fantana Miorita, pe piatra cubia, pe ploaie.

Poate n-ar fi rau ca testarea aia sa fie mai serioasa.

Daca un viitor pilot de avion e testat pana-n panzele albe pentru simplul motiv ca jucaria lui face cateva milioane de dolari ... de ce n-am testa aproape la fel un viitor pilot de autoturism? Ca doar viata omului nu are pret.

Stiu, comparatia e putin exagerata, dar o testare psihologica mai serioasa ne-ar scapa de multe belele.
cioaba
corect! treaba ar incepe cu tragerea la rasundere a celui care isi pune stampila. dar la noi toata lumea aproba si semneaza ca primarul, incepand de foarte sus si pana la seful de echipa de la rebu. :bash:
sa speram ca se va modifica ceva sa nu mai lase toti ciudatii pe sosea. (dar ce te faci cand cidatul sau analfabetul cumpara tot lantul de decizie?)
booneK9
Intr-o lume ideala ar plati toti.
1. Medicul care si-a dat ok-ul fara sa vada ca tipul are acromatopsie care nu-i permite sa conduca un vehicul (sau, dupa caz epilepsie, etc.) Exista o lista a afectiunilor susceptibile de a nu permite conducerea unui vehicul.
2. Medicul care nu a comunicat pacientului ca un anume medicament prescris afecteaza abilitatea de a conduce (diminuarea relexelor si alte incapactari temporare)
3. Politistul care si-a dat ok-ul la proba "traseu". Aici e cu dus si-ntors. Politistul s-ar putea sa nu aiba timp sa observe tendintele candidatului.
4. Psihologul care a pus verdictul pe fisa candidatului.
Dar sa revenim cu picioarele pe pamant. In orice caz trebuie demonstrata vinovatia. Iar asta e al naibii de greu (juristii pot sa ne explice cum sta treaba)
Baby Blues
imi place cum pune problema Alex F1 si imi [pare rau sa constat ca e adevarat cea ce a zis Brucan ca ne mai trebuie inca 15+15 ani ca sa evoluam. Ma mir ca cineva care mai e si sofer poate spune ca o fapta e mai putin grava decat alta cand e vorba de greseli inn trafic. Lui Cioaba i se par unele greseli firesti. Daca era el in masina lovita nu cred ca i se mai parea firesc. Dar daca sa zicem ca pasagerul din masina acrosata de cunostinta ta, dadea cu capul in volan si murea? Ti se mai parea fapta grava? Daca crezi ca politistii nu sunt buni sa constate gravitatea faptei afla ca scrie f.clar in Regulamentul de Aplicare a O.U.G 195 pivind circulatia pe drumurile publice, faptele pt care se suspenda permisul. Daca politistul nu ar fi facut acest lucru ar fi incalcat legea. Hai sa nu aruncam cu noroi numai de dragul de a arunca cu noroi. Du-te afara si incalca legea si vezi ce amenzi primesti . Sute de euro nu 350 de mii. Succes!
Radu69537
adrian, din pacate ai numai partial dreptate. poate intr-o zi ma opreste politia si imi ia permisul ca nu am acordat prioritate unui pieton, dar eu de unde era sa stiu ca acolo era trecere daca era noapte, iluminatul public lipsea, indicatorul la fel, iar marcajul abia se vedea ziua? Sau...cat e amenda daca trec cu masina pe rosu? si cat e daca trec ca pieton pe rosu (asta daca imi zice cineva ceva)? Sau...de cate ori nu am vazut la apaca oameni masini venind dinspre timisoara si facand stanga spre lujerului, desi e indicator clar ca nu ai voie si politistul era in intersectie si nu misca un deget...si muuuulte astfel de cazuri, asa ca, desi sunt adeptul unor pedepse mai aprige pentru anumite lucruri, in acelasi timp sunt constient si de faptul ca "militienii" nostri nu sunt potriviti pt asta.
in ceea ce priveste cat sunt amenzile in afara, sa nu uitam ca si salariile sunt altele in afara...
Baby Blues
ti-am spus ca legea este accesibila pentru toti. in primul rand nu-ti ia Politia carnetul daca nu dai prioritate unui pieton iar daca nu stii asta inseamna ca nu ai carnet de sofer sau daca il ai l-ai luat ...... Nu spun mai departe cum . Imi pare sincer rau pt ca sunt putin agresiv dar nu este posibil ca un sofer sa nu stie pt ce i se ia carnetul. Deci daca vrei sa stii legea dai 30.000 lei pe o brosura cu Regulamentul de Aplicare al ordonantei de Urgenta 195, privind circulatia pe drumurile publice. Exact cum spunea un forumist (Tudor) "Daca crezi ca educatia este scumpa asteapta sa vezi cat te va costa ignoranta ta" Tradusa asta inseamna ca daca nu citesti legea vei plati. Imi pare bine ca vad ca cineva (Alex F1) este totusi documentat. Nu Politia se ocupa de indicatoare, dar daca crezi ca legea ar trebui aplicata dupa bunul plac al unuia sau al altuia e pacat ca vrem sa intram in Europa. De asemea vreau sa reamintesc ca modalitatile de aplicare a amenzilor contraventioanle sunt clar descrise in O.U.G 2/2002 si daca vrei poti sa citesti. de asemenea si caile de atac care nu sunt taxate cu taxa de timbru daca nu ma insel. Oricum nu te costa mare lucru sa ataci un proces -verbal la judecatorie.
Parerea mea e ca ar trebui sa incepem sa respectam legea cu cele mai mici articole ale ei. Asta inseamna sa nu mai aruncam mucurile, hartiile etc pe jos si sa terminam cu viteza pe drumurile publice. In Maramures sunt cu 10 mai multi morti proveniti din accidente rutiere decat perioada de referinta a anului trecut .Nu mai spun de vatamari corporale(schilodiri,etc.)Accidentele nu se intampla din cauza unor chestiif.grave in principiu ci din cauza neacordqariulor de prioritate, viteza excesiva(cati nu depasesc viteza si cati fac accident), etc. Si toate astea se intampla din cauza ignorantei, care chiar costa. Mergeti afara si incalcati o regula de circulatie. Mai discutam daca aveti bani luna respectiva. imi cer scuz3 pt ton dar e adevarat ca mai avem de lucrat la multe noi romanii.
T u d o r
Adrian, multumesc pentru ca mi-ai citat motto-ul. beer.gif

Si ca raspuns la ce spui tu...doar perfect. smile.gif Ai aceleasi idei ca si mine. Fara educatie si bun simt nimic nu se poate face. Si crede-ma ca mai degraba as ierta pe unul care este needucat, decat pe altul care este dar nu are cei 7 ani de acasa. Poate e off-topic ceea ce spun eu acum, dar uitati-va cu totii la un loc de picnic dupa ce pleaca "turistii" acasa. :puke: Este infiorator ce lasa in urma lor! Dar cand revin saptamana urmatoare, infiereaza cu manie proletara "autoritatile" ca nu fac nimic pentru ca ei sa se simta bine.
Acelasi lucru este valabil si in trafic. E plin de "jmecheri", asta a ajuns un sport national. Total lipsiti de eleganta, nervosi, rai, agresivi... Scuzati de iesire, dar tocmai m-am intors de la Bucuresti si inca nu mi s-au estompat amintirile... biggrin.gif
Baby Blues
Si eu m-am intors de curand din Bucuresti si am aceleasi amintiri urate ca si Tudor. Acum e smecherie mare sa depasesti fara sa semnalizezi, sa te bagi in fata unuia la semafor,etc. Daca am fi mai respectuosi fata de ceilalti participanti la trafic, am vedea ca nu s-a r mai intampla tatea accidente. Cine e vinovat ca sunt cozi imense la semafor? Ca doar nu a constrruit politistul din intersectie strrada mica? doar nu e vinovat cel din fata ca nu se misca coloana de masini. Cam asta e. Va spun ca vina pentru asta o purtam toti . Si asta e un sindrom al societatii romanesti care se rasfrange asupra oricarui fapt. Nu vreau sa mai continui, ar vreau sa inchei prin spunand ca noua romanilor ne lipseste respectul Respectul fata de cel de langa noi.
Radu69537
stiu ca nu se MAI ridica permisul pentru neacordare de prioritate pietonilor, dar am exagerat un pic pentru a sublinia ideea, nimic mai mult...se pare ca am fost inteles gresit...
Baby Blues
Am inteles ca era o exagerare dar nu asta e ideea. Ideea este ca la noi mai trebuie marite amenzile si sa stii ca sicer de abea asteprt sa intre in vigoare noua lege din toamna privind circulatia pe drumurile publice. Un vitezoman daca pleaca din Baia Mare pana in Bucuresti si ia vreo trei amenzi la depasire de viteza, are toate sansele ca atunci cand ajunge in Bucuresti sa ajunga doar cu o dovada pe 15 zile. Parerea ma este ca de lege ii este frica numai celui care greseste intentionat, nu celor care mai gresesc din cand in cand.
Sa se aspreasca legea, caci altfel nu ajungem sa scapam de atata smecherie pe strazile noastre.
Radu69537
cu toate ca sunt cam vitezoman din fire sunt de acord cu tine: amenzile ar mai trebui inasprite, chiar si cele de viteza. dar hai sa lasam viteza la o parte, ca nu este singurul factor care sta la baza accidentelor. ce e de facut cu cei care intorc pe linie continua si in curba (am vazut un astfel de accident pe dn1 intr-o curba unde nu era balize din alea de plastic pe axul drumului), sau cu cei care tec pe rosu (cam cate zeci din astia vdm in fiecare zi in buc?), sau cu cei care nu se asigura, sau cu cei care ii injura pe pietoni pe trecere cu toate ca aceia traverseaza regulamentar, su cu cei care parcheaza in asa fel incat sa iti ia toata vizibilitatea cind iesi de pe o straduta sa mai stiu eu in ce situatie (aici ma refer in special la cei cu dube), sau cu cei care nu se asigura ca habar nu au ca atunci cand intra in giratoriu trebuie sa le dea prioritate celor care deja se afla in sensul giratoriu, sau cu cei care iti taie fata cand fac stanga (zilele trecute era sa tamponez o masina de politie in felul asta, care a iesit de pe o straduta, de dupa o duba parcata, si aveam intrea 50 si 60 km/h) si multe astfel de cazuri. eu zic ca de aici ar trebui sa se porneasca; si nu numai cu inasprirea amenzilor, ci cu APLICAREA lor, pt ca, sa fim sinceri, de cate ori nu am vazut soferi care faceau stanga intr-o zona in care nu aveau voie iar politistul era in intersectie si nu zicea nimic...
booneK9
Ei, da, Radu a pus punctul pe j.
Legislatia in sine este ok, in schimb aplicarea ei e ugly rau.
Desigur ca sunt unele fapte mai grave decat altele. Conteaza foarte mult circumstantele. Spre exemplu, aproape ca nu ma supar cand unul schimba banda fara sa semnalizeze si se afla la 100 de metri de cea mai apropiata masina. Dar stiu sigur ca n-o va face nici pe Calea Victoriei. Si ma oftic ingrozitor. Dupa ce au dat carute de bani pe masini cu moft, n-au avut oare bani si pentru optionale precum semnalizatorul?
Aproape ca nu ma supar daca la 3 dimineata trece careva pe rosu in conditiile in care conduce singura masina pe o raza de 1km, dar pentru unii semafoarele exista doar ca sa poti spune pe unde te afli (...si la al treilea semafor faceti dreapta...).
Si din cauza unor (relativ putini) soferi care se cred cu un cap mai inalti ca toti ceilalti avem un trafic ... mirific.
Cheia rezolvarii problemelor din trafic e aplicarea legii, ca doar asta e menirea ei. Dar sa se aplice tuturor, nu doar fraierilor.
Asta ca sa nu ne apucam sa discutam despre civilizatie ... ca e alt topic.
Am zis.
Baby Blues
Radu are dreptate ! Cauzele accidentelor sunt nenumarate. Ele tin de mai multe aspecte care nu sunt comune cu restul tarilor europene. Noi avem o evolutie negativa a acestora si mai ales din cauza cresterii numarului de autovehicule in Romania, a nr soferilor(mai bine sau mai putin bine pregatiti). Toate acestea se raporteaza la o infrastructura invechita care in loc sa fie modernizata se degradeaza. Alti factori determinanti ai accidentelor sunt: proasta educatie a pietonilor, nerespectarea de catre carutasi si biciclisti a regulilor pe drumurile modernizate. Si nu in ultimul rand ci ca o cauza majora este nerespectarea vitezei. Chiuar daca pt noi romanii pare moral sa acceptam fapele de incalcare ale legii pe care le-a expus BONEK,imi rezerv dreptul sa intreb : de ce si de cine esti nevoit sa treci pe ros si cu te ajuta? la 3 dimineata. In alta ordine de idei, reafirm ideea mea de respectare a legii in orice imprejurare. Inchei prin a spune ca noi cei mici trebuie sa fim primii care respectam legeasi dupa aceea sa aratam cu degetul spre altii.
booneK9
Ce spuneam in mesajul precedent era cu accent pe siguranta traficului.
Intotdeauna, indiferent de ora, anotimp, zona sau mai stiu eu ce alte criterii, voi opri la semafor. Si nu sustin ideea ca regulile trebuie respectate doar in anumite conditii. Din contra. Regula e regula tocmai pentru a fi urmata intocmai.
Sunt sigur ca adrian70368 a inteles.
Pentru a atinge standardele acelea mult visate exista o singura solutie. Legea sa se aplice. Intotdeauna. Fara exceptie.
Baby Blues
Adrian 70368 a inteles si cauta sa reafirme ideea de respectare la sange a regulliolr de circulatie sau de orice fel. Inchei prin a intreba pe cei care au fost afara daca au fost claxonati ca nu poarta centura?
Alex-F1
Si totusi....viteza ucide....deci de aceea zic io ca am avea nevoie de acele limitatoare.... Acum jumate de ora am ramas mut sa aflu ca un amic a avut zilele trecute un accident cu motocicleta chiar in Timisoara, iar acum e la spital si medicii sunt rezervati.... sad.gif Avea cam 120 km/h pe o artera principala din oras....ora 4 dimineata....si de pe o straduta laturalnica iese un taximetrist fara sa se asigure, ca si cand era strada lu' ma-sa si motociclistul l-a luat din plin.... :stretcher: Rezultatul (la motociclist, bineinteles): picior rupt in 2 locuri, o mana rupta, ceva la bazin, ceva la coaste + torace, ceva fisura la gat, plus ceva la cap, pe creier...nush ce apa la creier....nu ma pricep....dar e nasol.... :ohmy: Acuma io intreb: daca motocicleta avea limitator la 50-60 km/h??? Nu era mai bine, huh??? :bash: ....'tu-i mama ma-sii de viteza... :bash: :minigun:
Skywalker
Prostia si Domnia aka Teribilism se platesc oriunde in lume cu varf si indesat. Imi pare rau de amicul tau dar dupa cum spui si tu cu limitatorul atunci nu se "prunea"
Pisoiu
Multe accidente se intampla si din cauza lipsei prezentei de spirit si a cunostintelor necesare controlarii unei situatii limita. Oare arata cunoscuta imaginea unei tipe care infige picioru in frana pana la fund, ia mainile de pe volan si incepe sa tipe? De ce la scoala de soferi nu se preda OBLIGATORIU si ce ar trebui sa faci cand masina scapa de sub control. Ce efecte au diversele sisteme gen ESP, ABS, BLABLABLA, la ce sunt bune, ce efecte negative pot avea, etc.
Acuma cu sistemul GPS, il vad foarte laudat, dar treburile nu stau chiar asa. In primul rand, niciodata nu trebuie sa iti lasi viata pe mana tehnologiilor wireless. De ce se mai chinuie producatorii de automobile sa traga atata amar de sarme prin masina aia, cand poate sa puna un emitator pe pedala de frana si niste receptoare langa roti?
Tehnologiile wireless nu sunt sigure, pentru ca pot fi bruiate foarte usor, si asta cu precadere in ziua de azi, cand spectrul electromagnetic e din ce in ce mai incarcat.
Referitor la precizia sistemului, aici sunt cateva probleme. O precizie medie calculata e undeva pe la 10 metri, poate putin sub. Depinde de receptor, momentul din zi, pozitia pe glob, etc. In mod normal pe orbita exista 24 de sateliti GPS activi. Majoritatea receptoarelor GPS au in mod normal posibilitatea sa primeasca semnale de la 12 sateliti simultan, unele pot primi de la maxim 16. Cum spuneam, in functie de momentul din zi si de pozitia de pe pamant, numarul de sateliti care se afla in raza de receptie a receptorului GPS poate varia, deoarece acestia nu au orbite geostationare. Pentru a avea o pozitie GPS valida, musai sa ai semnal de la minim 3 sateliti. Insa receptorul GPS calculeaza un parametru care se numeste DOP (Dillution Of Precision) si care iti arata cam cat de mare e eroarea pozitiei raportate fata de pozitia reala la care te afli. Pozitia se calculeaza cu precizie mai mare daca ai mai multi sateliti in raza de receptie. Insa tot vor exista erori. Un alt aspect important e faptul ca eroarea creste odata cu marirea vitezei, si aici ma refer la eroarea de pozitionare in planele latitudine-longitudine. In ce priveste altitudinea, eroarea este uriasa, poate atinge si cateva zeci de metri.
In ce priveste gradul de siguranta care il ofera sistemul GPS, as zice: intri intr-un tunel, semnalul s-a dus. Te afli in oras, cu cateva cladiri inalte in jurul tau, si intamplator in acel moment satelitii GPS sunt in spatele cladirilor, semnalul s-a dus. Treci pe langa guvernul Romaniei sau langa cine stie ce alt punct de "interes national", semnalul s-a dus. Vine Bush in vizita in Romania, sau se supara pur si simplu pe noi, semnalul GPS s-a dus (s-a intamplat).
Un alt aspect esential al navigatiei sunt hartile. Daca nu ai harti calibrate dupa coordonatele GPS si actualizate (ceea ce e virtual imposibil), nu poti face nimic. Anterior am citit un post in care se spunea cum calculeaza un calculator distanta pana la masina din fata, etc. Dau un exemplu, acel calculator vede ca pe traiectoria mea va aparea o alta masina, de pe un drum perpendicular cu al meu, si care ma va lovi. In consecinta ma pune sa franez, dar poate ca acel drum trece pe pod, pe deasupra mea, numai ca acel calculator nu are hartile actualizate.
Si multe altele....tehnologia GPS nu e pentru asa ceva. Filmuletul ala cu masinile care se plimbau in state frumos unele dupa altele, nu erau ghidate exclusiv prin GPS, fiti convinsi ca pe acolo erau sisteme de detectie ultrasonice a obstacolelor si sisteme clasice de navigatie, inertiale.
Pana la urma, datoria de a reduce efectele negative ale masinilor ne revin tot noua.

/pisoiu
Baby Blues
Alex F1, ne pare rau de prietenul tau dar cred cu toata parerea de rau ca taximetristul chiar daca nu s-a asigurat cum trebuie, ar fi putut sa-l vada daca avea 50 de km/h, si de asemnea prietenul tau ar fi evitat sau ar fi franat la 50 km /h( viteza legala in oras) Sau vorba ta daca ar fi avut limitator de viteza.......? Sa speram din tot sufletul ca se face bine!
tommy59961
motociclistii au partea lor de vina.prea merg ca nebunii. daca mergi cu 50km/h si vrei sa schimbi banda, iar un motociclist vine tocmai pea acea banda cu 100 si ceva facand slalom printre masini, cum sa-l vezi...? ii ia o fractiune de secunda sa iasa din spatele unei masini si sa intre DREPT in tine, chai daca in prealabil te-ai asigurat ca nu vine nimeni pe banda aia.
e drept si ca multi ii ignora, dar trebuie ca si ei sa fie mult mai atenti in trafic.

parerea mea
Pisoiu
Am vazut un astfel de incident cu un autoturism si o motocicleta, pe traiectorii perpendiculare, intr-o intersectie, filmat intamplator din autovehicol. Era in plina zi, insa motocicleta avea viteza serioasa, in nici un caz 50. Se vedea clar pe film cum soferul autovehicolului s-a asigurat de 2-3 ori si in dreapta si in stanga, inainte de a intra in intersectie (trebuia sa cedeze trecerea). Nici nu a calcat bine acceleratia, ca poc. Pur si simplu nu l-a vazut in trafic aglomerat, se misca mult prea repede. Ei, cine e de vina in cazul asta?

/pisoiu
booneK9
Acum trei saptamani am vazut rezultatele unui accident pe DN1 la iesirea din Tancabesti, pe sensul spre Ploiesti. Infiorator. Motoristul n-a supravietuit. N-am sa va dau detalii, ca pe mine m-a socat ce am vazut.
Una peste alta, trebuie sa fim atenti cu totii, indiferent de cate roti are vehicolul.
Din pacate la noi e un concurs de imprejurari cu rezultate nu de putine ori fatale.
Multi motociclisti viteji si inconstienti, dar si mai multi soferi care nu sunt obisnuiti cu astfel de prezente pe sosea. Cultura soferului e ca daca se baga fara sa se asigure cel mai rau lucru care se poate intampla e o aripa infundata. Dar motociclistul dezechilibrat e ... kaput. Si daca la imaginea asta mai pui ca unii "centauri" n-au nici un fel de echipament de protectie, ai facut un program de stiri de dat pe post la o anume ora, nu spui care.
Radu69537
acum, ar fi un pic cam aiurea sa iti iei motor si sa mergi cu 50km/h. sincer, si eu imi doresc unul cu care sa-mi fac de cap, dar ma gandesc numai ca atunci cand sunt la volan terbuie sa fiu foaaaarte atent la ei si poate nu imi urmeaza toti soferii exemplul, asa ca mai bine ma lipsesc. parerea mea e ca problema cu motociclistii nu este viteza cu care merg, ci faptul ca sunt imprevizibili, schimba benzile mult prea des si mult prea brusc, asta in cazurile in care merg pe o banda anume. aceste accidente s-ar putea evita prin crearea unor benzi pentru vehiculele pe 2 roti dar sunt constient ca asta nu se va intampla niciodata (era numai o idee)
booneK9
Ieri pe la 18.30 am vazut o faza la care am ramas mut.
Un individ de vreo 60 de ani cu o octavia cu o femeie de aceeasi varsta pe locul din dreapta.
Ei bine, soferul tinea in brate un bebelus de 1 anisor si ceva.
Si parea extrem de dezinvolt. Nici n-am vazut daca avea centura, desi n-ar fi avut nici o relevanta.
Imi venea sa ma dau jos si sa-i explic vreo doua palmi...
Ce au oamenii astia intre urechi? Malai? Tarate?
Exista tari unde asa ceva se pedepseste drastic. Exista cazuri mediatizate...
Pisoiu
Din cate stiu, in Spania, daca pui copilul in masina si nu il legi cu centura, amenda e cam 300 eur. Insa nu asta ar trebui sa te faca sa pui centura la copil, ci grija fata de el. Cati parinti ii vedeti in masina bine legati cu centura, iar copilul se zbenguie linistit in spate? Eu unul vad o gramada in fiecare zi. Remember Lady Di, si o reclama mai recenta la televizor?

/pisoiu
James Kilowatt
O elevetianca a omorat in franta doi politisti pentru ca scria un SMS in timp ce conducea pe autostrada. Un mos de 80 ani a omorat 4 pompieri de la SAMU (un fel de SMURD) de 20 ani, omul mergea cu 150 desi nu vedea probabil la 20m. Eu am vazut cu ochii mei tipi care la 130km/h citeau ziarul sau se uitau la poze insirate pe bancheta din dreapta. Asta mi se pare cu adevarat tampenie, nu faptul ca mergi cu 200 pe autostrada goala.
cioaba
ai zis-o! beer.gif
Baby Blues
Imi place ca destui(cel putin forumistii), constientizeaza pericolul nerespectarii regulilor de circulatie, dar din pacate suntem fruntasi la accidente rutiere in Europa. Pacat! Cu toate acestea zilnic la TV apar mediatizate cazuri.Si ce se intampla? Nimic . Creste nr de accidente.
Nu mi se poate intampla mie ! zice nenea "vitezomanu'". Pacat ca mor si sunt schiloditi atatia oameni pentru inconstienta.
Pisoiu
Nu prea cred eu ca pe "badea Gheorghe" care se imbata, se urca la volan si calca cativa pe trecerea de pietoni o sa il vezi pe forumuri. Inconstienti de genul asta isi merita soarta daca o sfeclesc intr-un accident. Din pacate, de multe ori trag dupa ei oameni nevinovati, si asta e cel mai nasol.

/pisoiu
Alex-F1
Si uite-asa sunt peste 80% sanse ca amicul meu motociclistul sa ramana cu sechele pe viata in urma accidentului....are doar 27 de ani.... sad.gif ....celelalte se vor vindeca pana la urma, dar chestia de la creier cica ii va afecta pt. totdeauna ori partea care comanda locomotia (nu-si va mai putea misca anumite parti ale corpului), ori partea de gandire/memorie (va ramane cam diliu si posibil nici sa nu-si mai aminteasca multe lucruri).... sad.gif ....f. nasol moment.... Taximetristul cica l-a vazut, dar n-a crezut ca are viteza asa mare si a crezut ca are timp sa se bage, dar.... E adevarat ca daca motociclistul avea 50 km/h, taximetristul avea timp suficient sa se bage, dar la 120 km/h....altfel stau lucrurile... Tipu a avut multe "aventuri" cu motociclete...cazaturi nenumarate....alte accidente....spitale....maini & picioare rupte....si uite cum s-a adeverit proverbul nostru cu ulciorul..... Pacat....io cred ca is destul de multi care isi cam forteaza norocul, neconstientizand ca intr-o buna zi s-ar putea termina TOTUL pt. ei (chiar si viata) intr-o secunda....
Deci, in concluzie, daca devine tot mai greu ca omul sa hotarasca singur unde sunt limitele sigurantei personale (si nu numai), atunci ceva trebuie facut....acel om va trebui ajutat....de electronica sa zicem (ca tot e la moda ca electronica sa ajute omul) sa gaseasca si sa respecte aceste limite, nu? Io totusi cred ca in viitorul nu foarte indepartat, in ritmul in care creste aglomeratia urbana si numarul oamenilor/masinilor si in ideea ca omul va constientiza pericolul tot mai putin, solutia va fi fara doar si poate reducerea vitezelor de deplasare a tuturor vehiculelor ce misca in oras! Clar ca nu va fi usor...va fi nevoie de schimbari uriase la nivel mondial, dar va fi musai....ganditi-va numa ce-ar fi daca ABSOLUT TOATE autovehiculele din orasul vostru n-ar putea sa depaseasca 50 km/h in oras??? :angel: ....cate nu s-ar schimba? E drept ca vor fi unii care vor zice "pai in cazul asta mai bine merg pe jos"....f. bine, chiar ar fi indicat, asta ar insemna o reducere a numarului de masini, ceea ce e oricand binevenita! :coolspeak: Poate noi nu vom prinde faza asta, dar copiii sau nepotii nostri au sanse s-o vada si pe asta.... parerea mea.... Io is constient ca, daca acum s-ar face un sondaj de opinie intre toti soferii din lume, cu intrebarea "ati dori/fi de acord ca masina dvs. sa nu poata depasi SUB NICI O FORMA viteza de 50 km/h in oras?", majoritatea ar raspunde "NU, sub nici o forma n-as fi de acord", fara sa se gandeasca prea mult....dar daca s-ar gandi mai bine, cred ca majoritatea acelei majoritati si-ar schimba opinia....sau ar trebui sa si-o schimbe.... Mai vorbim.... :wave:
Baby Blues
Alex - poate ai dreptate , poate nu! Dar vis-a-vis de faptul ca s-ar putea sa revenim la mersul pe jos sau pe bicicletaasta nu ar fi tocmai un lucru rau. Am scapa de poluare care devine o problema tot mai stringenta a omenirii si am mai castiga si ceva tinerete si conditie fizica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.