Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viitorul sigurantei rutiere!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
RUE
in EAU masina inchiriata avea o alerta de acest gen la peste 120 km/h.
am mers 150 km cu ea aproape tot timpul bipaind.
Alex-F1
QUOTE(mihai83654)
indiferent de dorinta noastra a soferilor va fi aplicata candva


CORECT!!!! arigato.gif Parerea soferilor din lumea larga nici nu ar trebui sa conteze....studiile de specialitate efectuate de cei care se ocupa de siguranta rutiera vor fi suficiente pt. a se incepe acest anevoios proces de incetinire a vitezelor de deplasare a masinilor si de temperare a soferilor! Va dati seama ce ar iesi daca ar veni aia sa-l intrebe pe unul ca Halba de exemplu: "doriti acel limitator de viteza la 50 km/h in oras si/sau acel beep crescendo pt. avertizare la depasirea unei limite de viteza?" biggrin.gif Cred ca la ora actuala peste 85% dintre soferi ar raspunde un NU raspicat... :argue: :angel: Dar, in ritmul in care merg treburile, io cred ca in viitorul apropiat va trebui facut ceva....ganditi-va numai la cum si cat s-a schimbat traficul rutier in lume in ultimii 50-60 de ani....ei, daca si ritmul urmatorilor 50-60 de ani va fi acelasi.....nu va fi a buna....atunci (sau chiar mai devreme) va fi momentul cand ceva va trebui facut, daca vrem sa mai existe siguranta, ordine si civilizatie rutiera....parerea mea.... arigato.gif
booneK9
QUOTE(Alex-F1)
...ganditi-va numai la cum si cat s-a schimbat traficul rutier in lume in ultimii 50-60 de ani....ei, daca si ritmul urmatorilor 50-60 de ani va fi acelasi.....nu va fi a buna...

Cand eram pitic aveam curaj sa merg cu bicicleta oriunde. Si nu era neaparat vorba de inconstienta. Azi nu mai am curaj sa merg cu bicicleta decat la munte, la padure sau alte asemenea locuri. Motocicleta idem.
Siguranta devine din ce in ce mai mult doar o idee, tine din ce in ce mai mult de hazard... auch.
guerilla
in austria se discuta introducerea limitei maxime de viteza pe autostrada la 160km/h. how about that?!?! blush.gif
James Kilowatt
N-ar fi rau, acum e 120 smile.gif Poate ii imita si belgienii, care au tot 120....
Sper sa ii lase comunistii aia verzi de la UE smile.gif
guerilla
eu as alege alt sistem:
- banda 3 - viteza minima obligatorie 120km/h - maximul care o fi ala
- banda 2 - viteza minima 90km/h
- banda 1 - doamne ajuta laugh.gif
Alex-F1
Foarte bine...ar merge chiar si 150 biggrin.gif Dar toata treaba asta ar trebui corelata si cu masinile, cu puterile lor etc....momentan se fac masini cu sute de cai, toata lumea vrea masini cat mai puternice, ca sa faca cu ele ce? Sa mearga mai repede, evident, sa accelereze mai rapid etc... Pai cu asa puteri, normal ca e un chin sa mergi "la pas"....asa cum si pt. o masina de F1 de exemplu e un nonsens sa mearga cu 80 km/h, nu? Deci, una peste alta, io as zice ca in viitorul nu foarte indepartat de care vorbeam, nici puterile masinilor nu vor mai avea cifre asa ridicate....masinile vor fi mai mici (se va termina si cu matahalele de 5m lungime la indemana oricui), mai usoare, deci maxim 100 CP ar fi suficient.....poate se vor ordona preturile (printre altele) si dupa puterea masinii, in asa fel incat majoritatea isi va putea permite puteri intre 40-70 de cai, iar doar cei cu posibilitati mai mari isi vor putea permite ceva pe la 100 de cai....pe cand in zilele de azi....sa nu mai vorbim, ca stim cu totii cum sta treaba....orice tinerel care se vede cu permisul luat (mai mult sau mai putin cinstit) vrea o masina de cel putin 100 de cai, nu? Chiar si asta ar putea fi un criteriu in vitor: in primii ani dupa obtinerea permisului de conducere, sa ai dreptul de a conduce doar o masina cu puterea minima de pe piata (sa zicem 40 CP biggrin.gif ), iar apoi incet, incet dupa 3, 4, 5 sau 6 ani (in functie si de cati km face omu pe an) sa poata ajunge la dreptul de a conduce si masini cu puteri mai mari....sau chiar aceeasi masina, dar cu puterea crescuta (prin cateva click-uri de mouse), legal, oficial, la dealer/reprezentanta... :angel: Eh...vise...deocamdata....let the dreams come true.... :brave:
Nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa mi-o iau de la fratele meu f1anatic, cand o sa citeasca treaba asta cu reducerea puterilor biggrin.gif ....ca el avea la un moment dat motto-ul acela cu: "some peolpe are looking for the meaning of life, I'm just looking for more horsepower" bicycle.gif :angel: Vorbeamos.... keep posting....
James Kilowatt
ce spui tu se intampla aici deja cu motocicletele. In primul an indiferent ce motor ai, trebuie sa fie limitat electronic la 40CP parca. Abia dupa aceea ai voie sa-l "eliberezi".
Parerea mea ca nu rezolva mare lucru din problema, in cazul masinilor... mergi un an cu doar 40CP, si dupa un an ai tot atata experienta si indemanare in a struni 100CP ca in ziua in care ai obtinut permisul. E adevarat ca te descurci mai usor cu traficul, insa prima oara cand ii dai 180 la ora tot incepator esti. Mai bine ar fi sa fie treptat... primele 6 luni 40CP, urmatoarele 6 70cp, si abia dupa "no limit".

In plus, ai lasa un incepator cu o masina de 1.2t si limitare la 40CP pe autostrada? ar fi un pericol public..... O motocicleta limitata atinge oricum usor viteza traficului, insa o masina nu cred....
Alex-F1
Pai nu am zis si ca masinile vor fi mai usoare? Deci, care 1.2 t? 7-8 sute de kile ar fi ok zic io... Si care 180 la ora? Gata....salutare....limitare electronica la maxim 140 sau 150....that's it....si asta la masinile cu cea mai mare putere....iar pe cum puterea este mai mica si limitarea vitezei maxime ar trebui sa fie mai jos....undeva pe la 90-100 km/h pt. puterea cea mai mica (40 CP).... biggrin.gif Unii ar zice ca asta mai mult ar incurca traficul, dar io nu cred asta....io cred ca s-ar circula bine, frumos, in pace si prietenie (unde am mai auzit cuvintele astea? biggrin.gif ), dar pt. asta este nevoie bineinteles si de intelegere + civilizatie din partea soferilor, fiindca la urma urmei tot omu e la comenzi, deci...it's still human drive....ca pana la computer drive mai avem....s-ar putea sa nu apuce omenirea chestia asta, ca dau astia cu bomba inainte si se termina totul.... :bash: ...ce prostii vorbesc si io acuma.....Doamne fereste... :pray:
James Kilowatt
Deocamdata tendintele cu greutatea sunt invers... ceea ce spui tu e cam idealizat. Masinile sunt din ce in ce mai grele. Golful 2 e mai usor deca Polo actual.
Pana si un clio sau c3 are peste o tona. Deh, marketingul.. pardon, NCAP oblige... smile.gif

Daca vrei sa radicalizam putin chestia cu economia, ecologia etc atunci terminam cu masinile de tot. Transportul in comun e mult mai eficient si mai verde chiar si decat niste masini de 700kg si 40CP. Insa trebuie sa recunoastem ca nu vrem asta, desi solutia evidenta e la indemana.

Deja e mai rentabil... Un drum cu avionul sau trenul de mare viteza dureaza mai putin si e mai ieftin decat unul cu masina.
Bruxelles-Paris sunt 310km si dureaza 1h25 minute cu trenul, iar daca esti prevazator cumperi biletul cu 10E. Cu banii astia nu platesti nici macar autostrada si parcarea in Franta ca sa mergi cu masina, si dureaza mai mult decat dublu ca timp.
booneK9
Si totusi nevoia de viteza e mare. De la copii mai mult sau mai putin constienti gata de-o tura dupa disco, pana la transport de marfuri. Limitarea vitezei ar duce, spre exemplu la penurie de marfuri si/sau la pret crescut...
Greutatea vehiculelor si eficienta crescuta a motoarelor vor veni si ele cand tehnologiile vor fi putin mai ieftine si cand petrolul va deveni cu mult mai scump.
Pe de alta parte, cu o imaginatie nu foarte bogata ne putem inchipui ceva transport pe scara larga pe culoare aeriene. (sa vedeti ce avionas imi trag...) si din nou aceleasi probleme: "ce vrei, bai, nu-ti mai ajunge cerul?"
Probabil cea mai desteapta chestie pe care o putem face deocamdata e investitia in infrastructuri si mai ales in mijloace de semnalizare (i.e. devierea traficului pentru ocolirea ambuteiajelor, zonelor cu accident, prostii de-astea)...
James Kilowatt
Pentru orase mai exista o solutie, insa cu bataie pe termen lung. Si anume, un plan urbanistic care sa diminueze distantele parcurse.
Ideea este sa se creeze zone in care sa si lucrezi, sa si locuiesti, sa te duci si la agatat in acelasi cartier. Pe vremea cand lucratul inseamna o fabrica poluanta nu se punea problema, insa cum acum in orase activitatea economica pricipala sunt serviciile a devenit fezabil. DAca e in acelasi cartier si un biroul, si locuinta si un magazin nu mai ai nevoie sa te duci dimineata 30km la serviciu, si apoi seara 30km pana la cora sau la metro asa cum se intampla acum.
HalbaSus
In oradea daca faci 30 de km inseamna ca ai facut turul orasului si te-ai mai plimbat un pic pe langa... distantele sunt scurte... ca deh... orasul e mic. Dar tot e aglomeratie... e un oras cu structuri medievale si pe de o parte ar fi imoral sa darami centrul istoric al orasului si sa schimbi stradutele cu sens unic sau in cel mai bun caz dublu sens (dar daca mai parcheaza niste masini atunci devin de latimea unei strazi cu sens unic) si sa construiesti bulevarde cu 4-6 benzi (ideea asta a avut-o ceausescu de altfel)... pe de alta parte mori incet in aglomeratie fiindca e o singura banda, un singur sens... si un ambuteiaj mai mic se poate provoca si cu o bicicleta.
James Kilowatt
Pe vremea cand le-a gandit Ceausescu, nu puteai pune fabrica in zona rezidentiala unde locuia muncitorul. Insa in secolul nostru poti pune acolo o cladire cu birouri si un mic supermarket.
Eu pana la Cora fac 30km dus-intors. blush.gif
In orasele mari, deja in partile istorice circulatia masinilor e interzisa....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.