Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viitorul sigurantei rutiere!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
HalbaSus
Pt reducerea accidentelor ar trebui in primul rand mult mai multe autostrazi, drumurile cu 2 benzi parca sunt facute pt accidente... o depasire mai periculoasa (pe care te simti nevoit sa o faci ca deja stai de 20 de minute in spatele unui camion care scoate tone de fum) si gata ai facut accidentul... cred ca numarul mare de accidente de la noi se datoreaza in principal faptului ca nu avem autostrazi. Eu cred ca am putea reduce ca macar 30% numarula accidentelor grave daca am avea o retea ca lumea de autostrazi (si cat mai putine drumuri nationale/europene)

Limitarea vitezei in oras nu ar rezolva mare lucru... procentual foarte putine accidente mortale se intampla in oras. Eventual s-ar putea reduce numarul tamponarilor. Deobicei chiar si cei care incalca viteza regulamentara merg cu 80-90 maxim (nu prea poti mai mult de cele mai multe ori)... ori la viteza asta nu esti intr-un pericol foarte mare. Chiar daca nu mai poti evita multe tamponari tot nu esti intr-un pericol foarte mare (desigur daca esti pe motocicleta si ai 120 lucrurile se schimba, dar vorbim acum de masini).
T u d o r
Halba, nu cred ca se pune problema daca esti un pericol pentru tine, mergand cu 90 la ora in oras, ci in primul rand cat de periculos esti pentru ceilalti. De la 90 km/h la 0, o masina moderna franeaza in 30 si ceva de metri. Ori, daca un pieton, fie el si imprudent, iti sare in fata masinii la 25 m, ce faci? Il omori sau te urci cu masina peste altii, pe contrasens? Accidentele in oras au ca si cauza principala neatentia pietonilor, dar de ce sa agravam si noi, soferii lucrurile? Din combinarea neatentiei lor cu viteza excesiva, ar iesi un carnagiu, cred eu.
Uite, eu nu depasesc 60 km/h (dupa indicatgia vitezometrului) in oras. Nu am gasit motivul pana acum pentru a depasi aceasta viteza. Si nu sunt un "molau", doar ca nu ma simt bine alergand pietonii pe treceri... biggrin.gif

In rest, opinia cu autostrazile o impartasesc intru totul. Eu am pana la mare 400 si ceva de km, pe care, tinand cont de volumul traficului si de numarul indecent de radare la vanat de pe traseu, ii parcurg in 6 1/2 - 7 ore. Daca se pun si radare de-alea fixe cu camera pe traseu, cred ca voi face 9 ore... :puke: In aceste conditii, cum as putea sa fiu atent la trafic, dupa 7-8 ore de mers in coloana cu combine, carute, "jmecheri" si alte categorii de atelaje pe care le poti intalni pe drumurile publice? Nici nu vreau sa ma gandesc ce timp scoti tu de la Oradea pana la mare...
Este scandalos intr-o tara din Europa anului 2006 sa fie asa.
HalbaSus
Da, pietonii sunt in pericol daca tu mergi cu 90 (sa nu intelegi ca eu cu atat circul in oras, poate mi-as dori dar nu am unde... cel mai mare radar in oras l-am luat pentru 70 km/h) dar cred ca procentual numarul mortilor e mai mare in randul celor care fac accidente in afara orasului decat numarul pietonilor loviti de masini. De aceea am zis ca pt scaderea numarului de accidente ar trebui in primul rand sa se elimine drumurile astea cu 2 benzi care provoaca oboseala, exasperare, nebunie temporara, si alte ingrediente perfecte pt un accident mortal.

Sincer nu am mers niciodata de la oradea la mare fara nici o escala (deobicei ne oprim ori o noapte la brasov ori de cele mai multe ori la bucuresti (sotia e din bucuresti)). Am prieteni care merg fara oprire dar ei pornesc noaptea... altfel nu au nici o sansa.
T u d o r
Pai si eu tot noaptea plec, de regula pe la 3. Cu pee-stop si alte asemenea, pe la 10 - 10 jumate sunt la hotel. Dar este deranjant, acest drum se poate face in 4 ore, mergand pe autostrada, unde mai pui ca nivelul de stres si oboseala sunt mult mai mici pe unitatea de timp.
In fine, nu putem decat sa asteptam si sa speram ca va fi mai bine, cel putin pentru tine, cu autostrada aia faimoasa cu Bechtel. biggrin.gif
Alex-F1
blink.gif Halbaman, nu pot sa cred ca un cunoscator intr-ale masinilor ca tine spune asa ceva.... :bash: ...ai avut tu vreun accident la 80-90 km/h in oras de sustii asa o tampenie? Io nu cred ca tu si/sau ceilalti ocupanti ai masinii care a facut un accident cu asa o viteza mai plecati nevatamati de la fata locului...tu crezi asta? Daca ai avea tu asa un accident (Doamne fereste), ti-ai da seama c-ai spus o prostie mai mare ca tine! :ban: Am vazut in oras masini rasturnate cu rotile-n sus in accidente cu viteze de 40-50 km/h....indoite pe dupa stalpi....aruncate in alte masini in mers....cu salvare...tot tacamul....si tu zici ca la 80-90 km/h "nu esti intr-un pericol foarte mare".... blush.gif ....te crezi nemuritor sau intr-o masina de F1 sau ce? Cred ca esti unul din acei multi care {inca} nu-si dau seama cat de firav e firul vietii....dar nu-ti doresc sa experimentezi asta vreodata....si daca ai auzit povesti de alea cum ca unul sau altul a scapat fara nici o zgarietura din accidente la xxx km/h....pe aia cineva acolo sus sigur ii iubeste mai mult ca pe altii....dar poate a doua oara nu vor mai fi la fel de norocosi....
Tu ce zici, daca la o intersectie vine unu care forteaza semaforul cu 80-90 si te ia din plin, cum e pt. tine asta? Nu e periculos, nu? Cum sa fie? Doar tu ai tanc Audi si te doare la parizer, bagi a-ntaia si pleci mai departe, nu? biggrin.gif Hai ca mi-a placut de tine acuma....auzi dom'le la el....accidente la 80-90 in oras si nu esti in pericol f. mare...hmmm...ce bine-ar fi sa fie asa....sau.... bicycle.gif Vorbeamos.... :wave:
booneK9
Fara sa fiu asa de vehement ca Alex-F1, il sustin in opinii.
La un accident unde viteza e de 90 la ora se nasc urmatoarele solutii, in functie de tipul masinilor implicate si unghiurile de impact.
- te zdruncina strasnic si pupi airbaguri
- dai cu tartacuta in bord, volan, parbriz ... ce mai tine omu' prin masina.
- te faci terci cu tot cu bolid.
Iar daca impactul "beneficiaza" de conditii "speciale" e loc de mult mai rau. Spre exemplu 90+50 la impact frontal...
Asta neluand in considerare copaci, stalpi, pasaje, piloni de pod.
Si nu vreau sa ma gandesc la pietoni, biciclisti sau motociclisti.
90 la ora in oras e mult.

Daca am avea infrastructura ... altfel am discuta.

Si inca ceva.
Am ramas siderat cand am vazut statisticile pentru week-end.
Cele mai multe evenimente, numar record de persoane decedate...
James Kilowatt
Cred ca ati interpretat gresit mesajul lui Halba smile.gif
Ideea nu este ca scapi dintr-un accident la 90km/h. Indiferent de numarul de stele NCAP, la un impact frontal la 90km/h ai mari sanse ca stelele ncap sa se transforme in stele cazatoare ca-n Miorita.
"A nu fi in pericol" inseamna a evita accidentul, nu a scapa consecintelor, si cred ca la asta s-a referit Halba: La 80-90km/h (in anumite conditii) ai sanse sa reusesti sa eviti un accident sau sa-i diminuezi foarte mult efectele. Chiar si in localitate, pe un drum drept, cu sensuri separate, fara trotuare si/sau masini parcate pe lateral de exemplu poti fi in siguranta cu 90km/h. Pe niste stradute fara vizibilitate poti fi in pericol sau poti pune in pericol pe altii si la 60km/h. Tocmai in a face diferenta intre viteza sigura cea nesigura functie de conditii consta experienta.

In ceea ce priveste discutia cu infrastructura, eu imi mentin opinia. E doar o scuza ieftina. Da, datorita infrastructurii proaste faci 400km in 8 ore, sau schimbi amortizoarele mai des, insa accidentele sunt (aproape) exclusiv din vina soferilor si nu a infrastructurii si nici a masinilor. Parerea mea. Nu infrastructura te obliga sa mergi prea repede, obosit sau neatent pe un drum prost. Inconstientul de Halba prefera sa faca un drum lung in doua zile in deplina siguranta in loc sa mearga obosit si sa dea vina pe infrastructura in caz de accident.

Prefer sa-i zic de rude si de perversiuni lu' Iliescu si lu' Basescu pentru ca am platit o noapte in plus la hotel, decat ca am facut praf masina si am ajuns intr-un scaun cu rotine (psss... bai, cu rotile)... aha... cu rotile biggrin.gif E vina lor in ambele cazuri, insa alegerea intre cele doua imi apartine mie si nimanui altcuiva.
Baby Blues
Sunt de acord cu MR28673. Vina in exclusivitate apartine omului. Daca omu' are ochi si vede ca drumu' ii prost micsoreaza viteza. daca omu' vede ca-s biciclisti pe strada merge mai atent sau cu viteza legala. Exemplele pot continua. Asta nu inseamna ca ai nostri conducatori nu sunt vinovati ca in tara asta drumurile is mai proaste ca acum 16 ani. Dar asta-i alta discutie si nu vreau sa reiau un subiect pe care l-am mai tratat si despre care am mai scris, respectiv legatura intre efect si cauza.
HalbaSus
Alex-f1... defapt chiar am avut un accident pe la 80-90 la ora blush.gif si nu a fost foarte placut, dar altceva vroiam sa zic.

Foarte putine sunt cazurile cand impactul se intampla la aceasi viteza cu care te deplasezi, sa nu apuci sa franezi deloc. Spre exemplu politia zice ca trebuie sa mergi cu 50 km/h in oras... pai cu 50 km/h daca lovesti un pieton ala e clar "road pizza", care e rostul acestei viteze ? Rolul acestei viteze e sa apuci sa franezi inainte sa lovesti pietonul. Acum la 90 la ora probabil ca nu mai poti evita pietonul deci e clar ca nu e recomandabil sa circuli cu asemenea viteze in oras.
DAR... la 90 la ora poti evita sau diminua consecintele majoritatii accidentelor din oras. Chiar daca faci o tamponare, tu in cativa metri (spatiu in care in mod normal daca aveai viteza legala ai fi putut opri) reusesti sa franezi pana pe la 20-30 km/h iar un impact la aceasta viteza nu e chiar periculos. Eu am fost lovit din spate la aproximativ 40-50 km/h la ora si nu a fost chiar dezastruos, desigur s-a lasat cu niste fiare deformate, radiator spart (pt ala care m-a lovit) si 4 ore de asteptat dupa proces verbal, dar asta e deja alta poveste.

Nu sustin ca ar trebui sa mergem cu 90 km/h in oras, dar din moment ce majoritatea accidentelor mortale se intampla pe drumuri judetente/europene/nationale cu 2 benzi (o banda pe sens), chiar daca am elimina total accidentele mortale din orase, tot nu am reusi sa reducem mortalitatea din accidente nici macar cu 50%... ori pt reducerea mortalitatii de pe drumurile cu 2 benzi exista o singura solutie cu adevarat eficienta: eliminarea lor si inlocuirea lor cu autostrazi (sau drumuri cu mai multe benzi).
T u d o r
Halba, cu ce viteza se deplaseaza o masina prin localitate? Asta cand nu e radar? :angel:
Nu cumva cu 80-90? Si atunci nu asta sa fie cauza accidentelor mortale? Ca sunt 2 sau 10 benzi..asta e o alta poveste. Nu pot sa justific faptul ca merg cu 90 in localitate cu asta. Parerea mea este ca in oras, in conditiile de franare de la 90 la 0 km/h, si in conditiile in care in oras sunt aglomerati mult mai multi pietoni decat pe un drum national sau european, raspunsul este destul de clar. Plus ca si traficul este mult mai dens.
Sustin ca pentru a evita un eveniment neplacut trebuie sa respectam regulile de viteza. Argumentul tau cu franarea si viteza relativa de impact in momentul accidentului este corect. In realitate fiecare apuca sa dea in frane si sa reduca viteza, dar impactul de la 50 la ora ( 20-30 de fiecare) frontal aduce cumva a test EURONCAP. Ori, ai vazut cum arata masinile alea dupa impact, chiar vrei sa vezi cat e realitate si cat e mit din crash teste? biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE
In realitate fiecare apuca sa dea in frane si sa reduca viteza, dar impactul de la 50 la ora ( 20-30 de fiecare) frontal aduce cumva a test EURONCAP


S-a mai discutat asta in cazul accidentului laura stoica. O ciocnire frontala dintre 2 masini care merg cu 30 la ora echivaleaza cu o ciocnire frontala la 30 la ora dintre o masina si o bariera nedeformabila (ca la euroncap), nicidecum nu echivaleaza cu unul de 60 km/h (doar daca una din masini are masa mult mai mare (spre exemplu o ciocnire intre un camion si o dacie).

Departe de mine de a recomanda sa se mearga cu 90 km/h la ora in oras, ceea ce incercam sa explic e: daca limitam toate masinile la 50 km/h in oras nu rezolvam nici macar jumatate din numarul de accidente mortale, majoritatea acestora se intampla pe drumuri nationale/judetene/europene. Ca sa rezolvam cauzele acestor accidente nu e suficient sa limitam viteza pe aceste tronsoane (foarte multe accidente au loc cand masini (nu neaparat foarte puternice sau rapide) incearca sa depaseasca un camion care merge cu 70 km/h intr-un loc fara vizibiltate). Solutia clara ar fi sa le eliminam (pe autobahn-urile cu viteza nelimitata mor mai putini oameni/km decat pe drumurile noastre limitate la 100 km/h).
Petronela80904
de acord cu tine, adevarul e ca majoritatea accidentelor din oras nu sunt provocate de vitezele excesive (de cele mai multe ori nu prea ai cum sa ajungi la 90 km/ora in oras), cat mai degraba de neatentia soferilor asociata cu starea deplorabila a drumurilor si a traficului de la noi.
cat despre drumurile nationale si judetene, in locul limitarii de viteza as propune interdictie totala pentru carute/animale/biciclisti pe banda, etc.
in conditiile in care multe drumuri au doar doua benzi si alea inguste carutele sunt un adevarat pericol public. si nu cred ca e posibil ca intr-o tara care vrea sa adere la UE sa fie atat de multe mijloace de transport rudimentare, inclusiv in orase.
booneK9
Ok, perfect de acord, nu carute, biciclete sau turme de animale.

Infrastructura: Daca e doar o scuza ieftina, atunci de ce ne mai plangem de ea? De ce mai pompam atatia bani? Nu gasim pe ce altceva sa-i cheltuim? De acord ca omu' e cheia si cauza primordiala in caz de accident, dar nu se poate face abstractie de starea drumurilor. Mai ales cand din gropi se rup capete de bara samd.

Viteza: e destul de greu de tras o linie. De ce 50 si nu 60? De ce 80 si nu 90? De ce aceeasi regula si pentru un tanar cu vedere de vultur ca si pentru un batran care nu mai vede bine si nici reflexe foarte rapide? (nu vreau sa ofensez varsta a treia). Pentru ca, pana una-alta, asta e solutia care functioneaza. Sa ne amintim de regulile de acum cativa anisori cand Volga, Pobeda si Warsava aveau "rezervat" alt regim de circulatie?

Hai sa ne inchipuim pentru o secunda ce-ar fi daca n-ar fi limita de viteza. O jungla desavarsita.
Parerea mea e ca trebuie bagati bani multi in infrastructura, iar principalul obiectiv e separarea sensurilor (fie si cu prostii de-alea de plastic ca pe dn1). Si putin respect. Nu putine sunt accidentele provocate de porniri necivilizate. Pe de alta parte, ce folos ca doar constientizam unde sunt problemele? Suntem "campioni" la numar de evenimente si pierderi (umane si materiale)
eddie
De-abia a fost reasfalta Sos.Petricani(pentru cine nu stie de ea,este cea care leaga Doamna Ghica cu Pipera,via Mobexpert).
Nici nu a au fost marcate benzile de circulatie,un fapt destul de rau,vazand ca multi soferi nu sunt capabili sa-si tina banda de mers si intra pe contrasrens in viraje
Dar,nici nu s-a tasat bine asfaltul ca politia si-a instalat a doua zi cu 2 masini cu radare in dreptul pepinierei Pipera si s-au pus pe treaba asistati de puradeii din zona !
HalbaSus
Asa am luat si eu amenda ultima data (pe care am contestat-o btw biggrin.gif) ca abia imi schimbasem masina si dupa multe drumuri vad in final in fata mea asfalt proaspat, drept, bun, tot tacamul... nu mai vazusem asfalt de 2 zile asa ca normal ca am piscat-o un pic... si uite asa am ajuns cu 70 la ora pe monitoru' domnului agent care statea la pescuit pe singura portiune cu asfalt calumea din oras :bash:

Chiar azi auzeam la radio ca o sa fie radare non-stop pe drumurile care duc la litoral, plus camerele de pe DN1, DN2, autostrada soarelui si unde mai au baietii chef sa puna big brother... ce rezolva asa ? banii ar trebui sa mearga in construirea de autostrazi (sincer ma doare undeva daca le face bechtel sau altcineva, atat timp cat se fac) alte tari din zona (ungaria, croatia, etc...) au reusit sa puna in mult mai putin timp mult mai multe autostrazi, si sincer nu cred ca croatia dispune de fonduri nelimitate pt construirea acestora... o autostrada reduce accidentele cu un procent mult mai mare decat toate aparatele lor radar, dar vorba lui mircea badea: traim in romania si asta ne ocupa tot timpul sad.gif

Partea proasta ca eu chiar vreau sa merg la mare anul asta (desi toti prietenii imi spun ca sunt idiot, pt ca in bulgaria, turcia, grecia pot obtine servicii mai bune la preturi mai mici) dar eu cumva sunt dependent de litoralul nostru si de berea ursus (si mai zic unii ca nu sunt patriot biggrin.gif)... dar sa ma duc cu trenul nu pot (ma termina psihic un drum cu trenul), cu masina iar e greu (pe langa drumurile care nu sunt tocmai brici mai am de luptat si cu sute de radare) ... cu avionul e prea scump (plus ca nu exista zbor direct oradea-constanta)... cu alte cuvinte guvernul vrea sa-mi strice vacanta sad.gif
Alex-F1
Bun...am priceput treaba: siguranta rutiera o vom imparti in 2 mari categorii: in orase si in afara oraselor, ok?! Deci, faza de care ziceam io cu limitarea la 50 km/h e valabila DOAR pt. oras! Pt. extraurban io inca nu am venit cu idei, dar au venit altii si inca asteptam idei noi...io ma refeream doar la oras, fiind un sofer care 95% conduce in oras...un fel de city-boy biggrin.gif In aproape 100.000 km de condus (asta doar cu masinile personale, fara sa socotesc km parcursi in timpul uceniciei cu Dacia lu tata), io n-am avut absolut nici un incident in oras (si nici afara), dar in schimb am si eu ochi si vad cun se circula in jurul meu... :evil: Desi multi spun ca si in Timisoara se circula destul de haotic, io unu nu-s deloc stresat la volan....conduc atent, relaxat, detasat, prudent si gata...no problem at all! arigato.gif De aia zic ca limitarea la 50 in oras pe mine nu m-ar dreranja absolut cu nimic...oare de ce? Dar in schimb pe multi cred ca i-ar scoate din minti...oare de ce? Stiu ca momentan e de neimaginat asa o chestie, dar va veni vremea cand nu va fi alta solutie, veti vedea...sau mai bine zis veti auzi....si bineinteles ca primii care vor incerca s-o implementeze vor fi tot americanii sau japonezii....apoi pana va ajunge treaba si in biata Romanie, vor mai trece inca niste ani buni....
Chiar daca cu limitarea la 50 in oras nu s-ar rezolva nici 50% din accidente, tot ar fi de ajuns si un 25-30%, este? Io zic ca numarul accidentelor si implicit al pagubelor (omenesti si materiale) ar scadea spectaculos daca nici o masina n-ar putea sa mearga mai repede de 50 km/h in oras, este? Si daca tehnica asta in continua dezvoltare ar face si franele ceva mai bune ca in prezent, io zic ca in afara de tamponari usoare n-am mai avea alte incidente in orase....ma rog, acuma exceptii vor fi tot timpul...ca daca intra 2 masini in intersectie cu 50 km/h si se lovesc tot cu 50 km/h (ceea ce e cam absurd, ca doar fiecare mai franeaza cat apuca), asta e alta poveste....
Halba, du-te linistit cu masina la mare si nu te gandi dinainte la fel si fel de probleme....nu gandi negativ, nu fi pesimist....esti in vacanta, vara, soare, pleci la mare....trebuie sa pleci senin, bucuros....drumul nu trebuie sa-ti afecteze starea de spirit....dar stiu ca multi sunt stresati de drum....io nu sunt asa....io plec si gata...drumul e drum, il fac oricum ar fi, ajung la destinatie si totul e ok.... Si io am fost la mare...Timisoara - Litoral in 12 ore...lejer...fara stres, nici n-am simtit drumul pana acolo....ma rog, aici depinde mult si de felul omului.... Io zic sa nu-ti mai faci atatea griji....just do it, ce draq....doar esti sofer de sofer biggrin.gif Cat despre radare...stai linistit, ca n-o sa te prinda nici unul....aranjez io asta pt. tine... beer.gif Hai, vacanta placuta! band.gif beer.gif beer.gif band.gif Vorbeamos....
HalbaSus
Merci de urari dar din pacate vacanta e mai departe sad.gif in general nu sunt pesimist dar m-au apucat toti dracii cand am auzit ce face guvernul pt protectia noastra (problema protectiei mediului stim deja ca au rezolvat-o prin taxele speciale de inmatriculare, acum siguranta e rezolvata prin radare, ma intreb daca esti bolnav cu ce rezolva problema... cu mitraliera ? biggrin.gif)
T u d o r
Toata stima pentru postul lui Alex F1, that's the spirit, man... arigato.gif
Petronela80904
cred ca, spre deosebire de drumurile din afara orasului, majoritatea accidentelor din oras au cauze subiective care tin de oboseala, neatentie, graba, stresul incepatorului, etc. alex a subliniat foarte bine doua aspecte: daca se conduce relaxat si prudent atunci totul e in regula. am vazut multi soferi atat de stresati la volan ca aproape il smulgeau de pe bord.
drum bun spre mare Halba! din cate stiu vremea e grozava.
James Kilowatt
Eu revin la ce ma doare... la factorul uman biggrin.gif


QUOTE(booneK9)
Infrastructura: Daca e doar o scuza ieftina, atunci de ce ne mai plangem de ea? De ce mai pompam atatia bani? Nu gasim pe ce altceva sa-i cheltuim? De acord ca omu' e cheia si cauza primordiala in caz de accident, dar nu se poate face abstractie de starea drumurilor. Mai ales cand din gropi se rup capete de bara samd.



QUOTE(Alex-F1)
Chiar daca cu limitarea la 50 in oras nu s-ar rezolva nici 50% din accidente, tot ar fi de ajuns si un 25-30%, este? Io zic ca numarul accidentelor si implicit al pagubelor (omenesti si materiale) ar scadea spectaculos daca nici o masina n-ar putea sa mearga mai repede de 50 km/h in oras, este? Si daca tehnica asta in continua dezvoltare ar face si franele ceva mai bune ca in prezent, io zic ca in afara de tamponari usoare n-am mai avea alte incidente in orase....ma rog, acuma exceptii vor fi tot timpul...


Infrastructura, masini conduse de computer ca in I, Robot si alte proiecte asemanatoare costa si dureaza. Intre timp, oamenii mor. DEGEABA. Educatia si disciplina nu costa nimic si pot teoretic sa scada la ZERO numarul de accidente, nu la un prezumtiv 50%.
Nu putem face abstractie de starea drumurilor in ceea ce priveste confortul, timpii pierduti pe sosea, intretinerea masinii, insa in privinta sigurantei ramane o scuza ieftina a celor care au invatat sa conduca in "need for speed" unde infrastructura e idealizata.

Politia spune ca au facut big brother pe DN1 datorita numarului mare de accidente. Pai, care e problema de infrastructura pe DN1? Problema e ca tembelii se baga in depasiri aiurea si apoi forteaza intrarea, nu starea drumului.

@Halba
Man, ziceai ca esti insurat, chiar ca nu pricep ce naiba mai cauti la mare in Romania biggrin.gif Bere iti spun din proprie experienta ca se gaseste si pe malul mediteranei sau chiar al atlanticului biggrin.gif Insa sunt mai putin coji de banane, pungi din plastic, ciocane de porumb si alte delicatese, e adevarat smile.gif De la Oradea cred ca ajungi la fel de repede in Venetia ca si in Constanta.
HalbaSus
Petronela, Alex-f1... merci de urari dar dupa cum ziceam "mai e mult pana departe"... pana atunci mai am de luat licenta 'n stuff :bash: Oricum in august sper sa fiu la mare beer.gif

Oricum intr-un oras mare aglomerat foarte rar se intampla accidente mortale (daca mergi bara la bara nu prea ai cum sa prinzi viteza)... mult mai multe se intampla in comune care sunt strabatute de drumuri nationale/europene. Din nou cea mai eficienta solutie ar fi schimbarea infrastructurii... o autostrada nu mai trece prin localitati si nu mai trebuie sa ai grija lui badea gheorghe care iese din carciuma si se apuca sa mearga pe 4 carari (toate pe mijlocul drumului).

Prin radare desigur se limiteaza viteza si se poate reduce oarecum viteza din localitati, dar e ca si cum ai lupta impotriva cancerului cu aspirina... am auzit ca ajuta si aia... dar solutia e operatia (care desigur e mult mai costisitoare si complicata)... asta ar trebui sa faca si autoritatile, sa construiasca autostrazi, sa elimine sursa acestor accidente din localitati.
booneK9
Perfect. Incet-incet ajungem la un numitor comun.
Sunt gata sa accept ca putem exista si fara autostrazi si fara asfalt chiar...
De acord ca omu' tine covrigu' si tot el apasa pe pedale.
Rezulta ca el e vinovat.
Nu am sa continui cu cazuri in care chiar soseaua e cauza accidetelor (desi sunt suficiente) pentru ca in final si la urma urmei administratorul drumului e vinovat pentru neintretinerea sectorului respectiv de drum... etc.
Deci MR, corect, omul e principalul daca nu chiar singurul vinovat.
Si daca admitem ca educatia si disciplina sunt cele mai eficiente metode pentru a reduce numarul de accidente si pentru diminuarea efectelor lor, ce e de facut? (nu cred ca putem reduce la zero numarul de accidente) Cum facem sa crestem gradul de civilizatie? O solutie ar fi "prin metode coercitive" -- pe romaneste cu batul. Ca daca omu' nu intelege de cuvant ... asta e.

Si totusi, cand sustin ca cine "greseste" trebuie ars -- nu e bine. Pentru ca asa suntem noi gata oricand sa sesizam scama din ochiul altuia. Dar fereasca sfantu' sa ramanem la aceleasi principii cand chiar noi am gresit.
Mai mult, de ce exista categorii "privilegiate" de participanti la trafic? De ce daca un taximetrist face numai tampenii nu i se ia permisul? Raspunsul "pentru ca i-ai lua painea de la gura" nu tine. Ia sa-l lasi pieton trei luni de zile, sa vezi ce cuminte se face. Pentru ca atunci cand Doamne feri acelasi taximetrist provoaca un accident isi cheama prin statie un batalion de colegi gata-gata sa linseze pe oricine le sta in drum.
Da, recunosc, m-am saturat de soferi care nu semnalizeaza, care trec pe rosu, care depasesc coloana la semafor, care circula cu faruri care te orbesc si tot asa.
Ce e de facut? Sa incepem cu totii sa circulam doar cu faza lunga si sa trecem constant pe rosu? Thanks, but no, thanks...
Si, ca sa nu ma acuze nimeni de fariseism, as fi meritat mai multe amenzi decat am platit.
James Kilowatt
Eu sunt gata sa admit ca este vinovata soseaua de un accident, atunci cand toti sau macar jumatate + 1 din soferii care trec pe acolo fac accident. Dar daca majoritatea reuseste sa evite accidentul atunci nu voi putea fi convins nicicum ca pentru ceilalti era inevitabil.

In ceea ce priveste educatia si ghioaga, asa a fost peste tot la inceput. Intai a fost frica, apoi a aparut obisnuinta sau in unele cazuri chiar intelegerea. Unii au aplicat metoda asta acum cateva zeci de ani si acum sunt dati de exemple de civilizatie, altii o aplica chiar acum (Franta de exemplu) si desi infrastructura e aceeasi numarul de accidente scade.

Problema cu acceptarea pedepselor vine exact de la ce ai spus tot tu. De ce eu sa accept resemnat ca am gresit mergand cu 15km/h peste limita, cand un smecher merge cu 50 peste limita si nu pateste nimic? In plus, organul trebuie sa dea dovada de o anumita flexibilitate si intelepciune daca vrea sa fie privit ca cineva preocupat de siguranta si nu de indeplinit planul de amenzi. Amenda trebuie sa o iau atunci cand fac o prostie reala, si nu atunci cand sunt prins de un militian care sta la panda.

Tot la francezi se face un experiment: pe autostrada esti fotografiat de radar, si apoi la prima bariera "peage" ti se arata poza si primesti avertisment. Se pare ca are un efect de sensibilizare mult mai puternic decat o amenda. Politaii nu trebuie doar sa aplice orbeste regulamentul, ci sa dea avertismente sau amenzi cu adevarat proportionale cu pericolul pe care il provoci. De exemplu, mie mi se pare o idiotenie sa iau amenda ca am mers cu 140 pe o autostrada goala limitata la 120 si sa fiu lasat in pace daca merg cu 120 la 2m in spatele altei masini.
Insa sa ceri atatea de la politai e de-a dreptul utopic... insa odata cu educatia noastra, n-ar fi rau sa fie educati si ei.
HalbaSus
MR, nu e chiar asa cu drumurile. Daca pe un anumit tip de drum (drum european cu 2 benzi) constati ca in medie au loc 10 accidente pe luna si pe alt tip de drum (autostrada sau drum cu 4 benzi) au loc 2 accidente pe luna... tu ca autoritate publica preocupata de siguranta cetatenilor nu ar trebui sa incerci macar sa faci cat mai multe autostrazi si cat mai putine drumuri cu 2 benzi ?
Desigur, soferul e devina pt accident, poate era cascat, era obosit sau pur si simplu inconstient, dar asta nu inseamna ca trebuie sa lucram doar la educarea si civilizarea lui pt ca e un obiectiv utopic... nu o sa avem niciodata 100% soferi corecti si prudenti, e mult mai usor sa faci un drum pe care sansele accidentelor sa fie mai mici.

Chestia cu "n-avem bani" nu o cred nici picurat cu ceara. Cum alte tari din zona au si noi nu avem ? Cum e posibil ca in 16 ani sa construim 100 de km de autostrada ? Asta vine 6.25 km de autostrada pe an... :bash:

Prima data sa faca autostrazi, chestie care ar reduce drastic numarul accidentelor si dupa aceea sa puna radare unde vor ei... ca sa reduca si mai mult numarul accidentelor. Guvernantii ar trebui sa trateze siguranta publica la fel ca si sanatatea proprie, spre exemplu basescu putea scapa de hernie si fara operatie, trebuia sa doarma pe scandura sa ia nu stiu ce medicamente si in cativa ani isi revenea... poate. Deci si el avea in fata doua variante: una simpla, ieftina dar nu foarte eficienta si una complicata, mai scumpa dar eficienta. Eu zic ca ar trebui sa se puna si in cazul nostru mana pe bisturiu (sau mai precis pe lopeti) si sa se treaca la constructia de autostrazi (dar noi o frecam melodios pt ca nu stim exact la cine trebuie sa mearga spaga)... Sincer pe mine nu ma intereseaza cine si cat ia spaga, pe mine ma intereseaza sa se faca cat mai multi km de autostrada cat mai repede.

Stiu ca sunt obsedat de ideea constructiei autostrazii, cu toate ca nici macar nu imi place foarte mult sa merg pe autostrada, dar daca ma uit la un drum oradea-bucuresti spre exemplu (care e un drum destul de bun in comparatie cu altele)... nu trebuie sa fii un idiot inconstient care merge cu 200 km/h ca sa faci un accident... ajunge sa te intalnesti cu doua tiruri care fac liniute, sau cate o dubitza mai vitezomana care nu poate lua curba, sau o caruta nesemnalizata, sau un biciclist beat, sau un papuc lansat fara frane si cu soferu' beat, sau alte bucurii ale plaiurilor mioritice. Daca se va face autostrada Brasov-Bors atunci acest drum va putea fi parcurs mult mai repede, mai usor, fara prea mult stres si in mult mai mare siguranta (ca daca o sa vad si pe autostrada carute si biciclisti promit ca ma opresc si ii bat cu levierul din dotare :bash: biggrin.gif)... Dar termenul de executie pt aceasta autostrada era 2012... acum 3 ani... de atunci s-au tot negociat si renegociat contractele cu bechtel si nu s-a pus un metru de asfalt...
Petronela80904
nu cred ca e cineva pe forum care sa te contrazica in privinta autostrazilor. daca iesi cu masina spre vest si apoi te intorci acasa trebuie sa ai nervi tari ca sa ajungi cu bine si cu masina intreaga (mai ales in cazul meu, care trebuie sa strabat distanta oradea- iasi via reghin....). dar la ritmul in care lucreaza astia, vorba lui stefan: autostrazile vor fi ale urmasilor urmasilor nostri... sad.gif
adevarul ca probabilitatea cea mai mare de accident e prin satele noastre interminabile situate pe drumurile nationale. daca e sa fac un top al mijloacelor de deplasare pe care le urasc din inima pe drumurile publice asta ar fi:
- animalele (am avut norocul sa intalnesc cirezi intregi manate frumos pe drum european...)
- carutele nesemnalizate (desi nici alea semnalizate nu-s mai bune)
- tractoarele care ocupa toata banda si merg cu 5 km/h
- daciile din 1970 in panta
- camioanele super-incarcate care scot un fum de abia mai vezi strada
etc, etc
cred ca as mai avea de pomenit da' ati inteles ideea. adevarul e ca o autostrada ar elimina toate problemele de mai sus si, pe langa usurarea traficului, ar reduce considerabil sai riscul de accidente.
booneK9
Hai sa facem altfel. De ce sa ne agitam pe tema "care e principalul motiv de accident"? Pana la urma se pare ca suntem de acord (mai mult sau mai putin) ca sunt lucruri de facut ca sa beneficiem de siguranta. La urma urmei, asta e tema. Nu are neaparat rost sa prioritizam, pentru ca inevitabil vom ajunge sa batem apa in piua...
Deci: modernizat drumuri, educatie, verificari tehnice.
Mai e ceva?
Sa incercam sa punem in fiecare categorie cateva idei principale?
Cine stie? Poate chiar ne vin idei bne...
HalbaSus
Propuneri (in oras):
- Eliminarea totala (daca e posibil) a trecerilor de pietoni nesemaforizate. Exista o specie de pieton care trece strada numai si numai cand o masina se afla la mai putin de 3 m de trecere. Daca ar fi semaforizate lucrurile ar fi mai clare. Cand e rosu stai, cand e verde mergi...

- Construirea de pasaje subterane pt pietoni.

- Delimitarea carosabilului de trotuar (printr-un gard viu... cu multi spini... si un pic de sarma ghimpata... electrificata biggrin.gif) pt a descuraja traversarile nepermise.

In afara orasului:
- Eliminarea totala a pomilor si stalpilor de pe marginea drumului (multi mor fiindca ies in decor si se opresc intr-un copac secular care le curma viata... daca ar iesi pe aratura nu ar pati nimic... chiar si un sant nu foarte inalt e mai bun.
- Interzicerea (si controlul strict) al carutelor care circula pe drumurile europene.
- Construirea de drumuri pt biciclisti (delimitate printr-un sant de sosea) am vazut in alte tari o gramada de astfel de poteci.
guerilla
QUOTE(booneK9)
Cine stie? Poate chiar ne vin idei bne...


pacat ca nu e nici un dep sau vreun sen pe aici, ca ar pune de un proiect de lege cu ce propun unii stimabili colegi. si nici n-ar trebui sa munceasca (cred ca ne-am gasi cativa sa facem munca pro-bono si sa scriem la proiectul ala ca sa fluidizam traficul).
dar e mai bine daca stau la un spritz de vara :bash:
HalbaSus
Mi se pare ca un deputat sau senator de la PRM a avut o propunere legislativa despre "plantarea copacilor pe carosabil" biggrin.gif ma rog, proiectul cred ca se referea la plantarea pomilor pe marginea acestuia dar ca norocul nu a fost aprobat. De altfel cred ca ar fi inutila initiativa unui deputat sau senator, initiativele individuale rar sunt votate, ele vin deobicei de la guvern sau uneori din partea partidelor politice (desigur ca proiectul e prezentat de un membru al partidului, dar are suportul intregului partid... care trebuie sa fie bineinteles la putere).

Ah... si daca strangem 100.000 de semnaturi putem sa facem si noi o initiativa legislativa. It's really no big deal biggrin.gif.
James Kilowatt
In orasele si mai ales in satucele vestice se pun in mijlocul drumului spatii verzi, care creeaza niste adevarate sicane. Sunt ale naibii de eficiente in a reduce viteza in localitati.

Eu sunt de acord ca autostrazile reduc numarul de accidente, insa pana se vor construi la noi, accidente se vor produce DEGEABA, cum spuneam mai devreme. Pana atunci, nu putem trece peste factorul uman. Iar pe tronsonul ala unde spunea Halba ca se produc de doua ori mai multe accidente decat normal, pun radar + camera video pe care le si semnalizez dinainte, scopul fiind sa conving bizonii sa incetineasca, si nu sa dau amenzi. Insa mai dureaza pana prinde si militia spilul la filozofia asta. Nu ma refer doar la militia romaneasca, mai sunt si unele occidentale cu aceeasi filozofie.

dar daca ma uit la un drum oradea-bucuresti spre exemplu (care e un drum destul de bun in comparatie cu altele)... nu trebuie sa fii un idiot inconstient care merge cu 200 km/h ca sa faci un accident... ajunge sa te intalnesti cu doua tiruri care fac liniute, sau cate o dubitza mai vitezomana care nu poate lua curba, sau o caruta nesemnalizata, sau un biciclist beat, sau un papuc lansat fara frane si cu soferu' beat, sau alte bucurii ale plaiurilor mioritice

E mult mai usor, mai ieftin si mai sigur sa elimini de pe drum asemenea specimene, si se poate aplica in seara asta, in timp ce autostrada vine abia in 2012. Cele doua metode trebuie sa se completeze, nu sa se elimine reciproc.
guerilla
100.000... ori 2 lei berea.... nici nu e mult smile.gif care are 200.000 RON de donat? Cred ca asa castigam si alegerile laugh.gif laugh.gif

acum serios, are vreunu habar cum se scrie un proiect de lege? ca am putea face o chestie :angel:
HalbaSus
Pt o lada de bere iti fac un proiect de lege beton (cu expunere de motive si tot ce trebuie... ). Exista o lege destul de simpla care reglementeaza tehnica legislativa... it's really no big deal. Problema e ce faci cu el ? Il poti da unui deputat/senator ahtiat dupa atentie mediatica care sigur il va prezenta in parlament unde va fi respins inca din comisii.
Il poti trimite guvernului care probabil il va arunca la cosul de gunoi.
Il poti mediatiza pt a obtine semnaturi... dar dupa cum ziceai tu berea costa mult biggrin.gif.
Il poti trimite ACR-ului care e destul de activ in domeniu asta dar din pacate nici ei nu sunt foarte eficienti.
booneK9
Nu stiu daca a aparut lege despre lobby, dar o solutie foarte eficienta ar fi sa convingi un membru al parlamentului. Cred ca e mai usor decat un membru al guvernului.
Catch-ul e ca acea persoana tre' sa fie convinsa. Si daca e un proiect inchegat are sanse reale sa treaca (desigur, cu oarece amendamente, ca nimeni nu-i perfect). Iar daca alesul mai este si dintre cei influenti, sansele cresc exponential.
Ce vis frumos...
Guerilla, Halba, ia mai ziceti de berea aia.
guerilla
mai halba, eu dau berea, dar tu iti misti audi-ul pana in bucuresti, ca dhl-ul refuza sa transporte lichide din astea biggrin.gif
il luam si pe boonek, chemam si vreo doi senatori si poate mere de o lege mai de doamne-ajuta.
HalbaSus
De acord... eu redactez proiectul... tu dai berea... dar ce sa contina ? Ca majoritatea ideilor vehiculate pe acest topic nu o sa treaca niciodata de parlament.
guerilla
QUOTE(HalbaSus)
De acord... eu redactez proiectul... tu dai berea... dar ce sa contina ?


cu apa, malt si hamei e buna? beer.gif
special pentru tine nu o filtrez
booneK9
La asa invitatie pe parola ca ma combin.
Daca avem rechizite* rezolvam afacerea in doua zile.


*rechizite:= computer cu program legislativ sau net + 2,3 lazi de br rc.
Alex-F1
QUOTE(HalbaSus)
Pt o lada de bere iti fac un proiect de lege beton (cu expunere de motive si tot ce trebuie...


Man, da' ce ieftin esti...!!! blink.gif Mai ziceam pt. o lada CU bere, dar pt. o lada DE bere....hmmm...ma dezamagesti.... biggrin.gif No, daca pt. o lada DE bere faci un proiect beton, io dau de la mine 100 de lazi (sa traiasca nashu la multi ani biggrin.gif ) ca sa faci un proiect care sa ne scape de accidente pt. totdeauna!!! arigato.gif
Acuma pe bune, io-s de acord cu "factorul uman" al lui MR....asa e...capu face, capu trage, dar...dar....cum omul io cred ca va fi tot mai greu de facut sa constientizeze chestiunea asta a sigurantei rutiere (sa nu mai vorbim de roman), altundeva va trebui umblat....adica omul va trebui obligat....ca sa n-aiba de ales, nu? Pai nu vedeti ca cu (ignorati cacofonia :bash: ) vorba nu merge, cu legi + semne de circulatie nu merge....atunci omu va trebui obligat, daca nu pricepe de vorba buna....ca si copiii neascultatori.... :bash: MR zicea ca "educatia si disciplina nu costa nimic si pot teoretic sa scada la ZERO numarul de accidente"....de acord, dar intrebarea e: ai cu cine? Ai pe cine sa educi si sa disciplinezi? Mai ales in Romania? Vreau sa vad si io ziua aia....dar tare mi-e ca n-o voi apuca... :evil: Halba zicea de "autoritate publica preocupata de siguranta cetatenilor".... biggrin.gif ....ma faci sa rad man....asta e teoretic, dar in realitate pe ei ii doare la parizer de cetateni...din pacate....asa stau treburile la noi....de aia treburile merg cum merg la noi....stiti vorba aia "ce poti face azi, nu lasa pe maine, ci lasa pe poimaine, ca poate ori se rezolva de la sine, ori nu mai trebuie facut" :bash:
Halba, chiar asa, vorba lui MR....ai tu o obsesie cu litoralul romanesc? Io am prieteni, cunostinte care de cativa ani nici nu vor sa mai auda de Marea Neagra (inclusiv io)....timisorenii iubitori de mare si/sau munte merg la Adriatica, in Muntenegru sau Croatia.....nu se compara cu litoralul romanesc, chiar si la preturi....noi am fost prima oara in 2002 in voiajul de nunta....si nu pot sa-ti spun ce frumos a fost....munte & mare la un loc....ce vrei mai mult?....sa te plimbi cu masina pe serpentine la peste 1000m altitudine si jos sa vezi marea.... :notworthy: ....la conditia noastra de romani simpli, e tot ce ne-am putea dori in materie de concediu....plus ca distanta Timisoara - Marea Adriatica e cu ~ 200 km mai scurta ca Timisoara - Marea Neagra....deci...pa pa litoral romanesc cu "coji de banane, pungi din plastic, ciocane de porumb si alte delicatese"....bine spus MR....as mai adauga io apa mizerabila cu "diverse chestii" care se lipesc pe tine, aia cu seminte & stuff care trec printre paturi pe plaja si-ti arunca cu slapul o kila de nisip in gura (io odata la unu de asta i-am imprasitat semintele pe jos pt. chestia asta :boxing: ), preturi de-a dreptul nesimtite....etc, etc... Deci, si din Oradea la Adriatica cred ca e mai putin ca pana la Marea Neagra....in august 2 prieteni pleaca in Muntenegru si Croatia....drumul e brici....toate ingredientele pt. un endless summer feeling adevarat.... deci...poate pt. la anu te mai gandesti....asteptam impresiile tale de pe litoral anul asta.... (scuze de off topic offtopic.gif ) Vorbeamos....
HalbaSus
Alex-F1 pai toti imi zic ca sunt idiot ca vreau sa merg la marea neagra... sunt constient ca nu sunt tocmai normal blush.gif .
Croatia are litoralul stancos, right ? eu vreau nisip (cu tot riscul ca o sa-mi bage vanzatorii de semninte nisip in gura) in plus niste prieteni imi ziceau de niste scoruri de bere infernale (trebuie specificat ca eu la mare beau in medie +10 beri/zi... deci conteaza diferenta... in plus nu stiu cum sunt berile croate).
Ma tenteaza in schimb turcia (efesul e OK), grecia (din cate stiu au fabrici de amstel si heineken) si chiar bulgaria (am auzit ca mai nou ar avea conditii super si preturi mici)...

on-topic: desigur era vorba de o lada plina cu sticle pline de bere (si toate reci tongue.gif)... si era vorba de REDACTAREA proiectului, despre continut nu am nici cea mai mica idee... adica idei am dar sunt utopice/nerealizabile/scumpe/etc... voi veniti cu ideile bune, eu le redactez sub forma unei legi, guerilla vine cu berea... si cu totii suntem fericiti, right ? biggrin.gif
guerilla
tu dupa ce bei o lada cu bere sigur vei fi fericit beer.gif
booneK9
Despre gramatica: corect! Achiesez la punctul de vedere al lui Alex si, dupa ce-mi recunosc greseala, daca-mi permite, am sa incerc sa trantesc o exprimare si mai clara. Asadar, "consider oportuna prezenta la fata locului a aproximativ 7 litri pe cap de cetatean implicat pe zi (in orice forma de ambalare), cu conditia ca aceasta sa fie refrigerata pana la temperatura optima comunicata de producator si/sau, in functie de gusturile fiecaruia..." (daca nu tine atat nu e o problema ... prea putina sa nu fie)

E bine Halba?
Dar pana sa ne intindem la afacerea asta, bafta maxima la licenta.
Si stii ce? Cu ocazia asta, o lada de bere e in sarcina ta.

On topic: Marea problema nu e "calitatea" legii, ci modul de aplicare. Zero contraventii nu va vedea nimeni, niciodata. Asa ca, Halba, bagam la greu "enforcement".
Fundamental, romanul nu e diferit de alti europeni, chiar daca asa pare. Spilul e ca ceilalti stiu ca daca au calcat pe bec platesc. La noi sunt foarte multe sanse ca vinovatul sa nu plateasca si de-aia vezi atatea pe sosele...
Exemplu francez de rezolvare a problemei la link
Nu stiu daca functioneaza 100%, dar la ei se circula mai fain decat la noi...
HalbaSus
Mhm... eu nu am reusit sa scap de nici o amenda in romania (desi la inceput am mai incercat sa sensibilizez organul... dar nu a mers) asa ca nu pot sa spun ca problema spagii este una atat de grava la noi... sincer am rezolvat mai usor in ungaria unde am scapat de o amenda pt ca nu am avut becurile pornite (desigur cu echivalentul in bani a cateva beri date politistului) iar o cunostinta a scapat de o amenda serioasa pt viteza de 185 km/h pe autostrada. Am vorbit cu persoane din politie (personal civil) si imi ziceau ca spaga chiar nu mai e la moda... riscul e destul de mare si politia e plina de "turnatori" care abia asteapta sa-si reclame colegul sau chiar superiorul... in plus pt anumite contraventii (care nu implica suspendarea carnetului) nu e rentabil sa dai/primesti spaga. O amenda pt viteza de 70 km/h este 300 de mii daca o platesti in 48 de ore... ori pt o suma mai mica decat aceasta valoare majoritatea cetatenilor nu se vor complica sa dea spaga iar politistii nu isi vor asuma riscul suspendarii. La contraventii/infractiuni mai serioase (alcool, viteza peste 50 km/h, etc) tentatia spagii e mai mare pt ambele persoane dar pt politist cresc mult si riscurile, poate ca un sef de post care sta singur in masina lui dotata cu radar va accepta usor niste atentii mai consistente, dar cum majoritatea echipajelor sunt formate din 2-3 politisti (si e ca in bancul ala: "1 roman = 1 hot, 2 romani = 2 hoti, 3 romani = 2 hoti si un turnator").

Am auzit foarte multe povestiri despre cum a scapat unul sau altul de diferite sanctiuni cu o spaga sau o sticla de vin, dar punctul comun al acestor povestiri e ca actiunea se desfasura inainte de 2000, eventual inainte de 89.

Nu spun ca politia romana e "100% spaga free", asa ceva nu exista, dar nu cred ca stam mai prost decat alte tari la capitolul asta.
Alex-F1
QUOTE(HalbaSus)
Croatia are litoralul stancos, right ? eu vreau nisip (cu tot riscul ca o sa-mi bage vanzatorii de semninte nisip in gura) in plus niste prieteni imi ziceau de niste scoruri de bere infernale (trebuie specificat ca eu la mare beau in medie +10 beri/zi)


offtopic.gif Moaaaama Halbaman.... blink.gif ....da' tu esti tare man....+ 10 beri/zi.... :ohmy: Si cu "eliminarea" cum te descurci? Din juma in juma de ora sau cum? biggrin.gif Era o gluma despre cei care beau multa bere: ca dupe ce-o "elimina", o pot pune la rece si apoi o pot servi din nou!! laugh.gif Sper ca nu ti-am dat idei.... whistling.gif
Dar cine ti-a zis ca nisip nu este la ei? E si stancos, normal, dar sunt si plaje cu nemiluita....numa io am vazut o gramada....n-ai idee ce fain se vede de sus de pe munte....plaja din Sutomore (unde am fost noi) are 1,3 km lungime....nu-ti ajunge? E drept ca aia e una dintre cele mai lungi, dar oricum este si nisip acolo cat cuprinde, iti spun io!!! Da si tu cu Google sa vezi niste poze de vis....sau vrei sa-ti trimit io? De scoruri la bere n-am nici o idee, dar pot sa ma interesez la niste prieteni care au fost anul trecut....si sigur au consumat la greu acel lichid... beer.gif Vorbeamos! offtopic.gif
Baby Blues
cam are dreptate HalbaSus. Cine mai da spaga ca sa nu ia 300 mii amenda?
Pt permis e altceva. Problema e urmatoare . In orasele mici e mai greu. In orease mari gen -Timisoara, Craiova si nu mai zic Bucuresti , e mult mai usor. Dar va spun ca multi politisti au fost dati afara pt asa ceva. Si nu prea mai merge. V-am spus poate in orasele mari.
Cand e vorba de alcool eu va garantez ca f.putini se baga si oricum de dosar nu se mai ocupa cei de la circulatie ci structura de cercetari penale. Smecheriile se fac la spital, cand vine raspunsul de la examenul toxicologic. Dar si aici e riscant deoarece se mai iau contraprobe care raman la politist care le poate trimite oricand la alt spital din oricare alt judet fara sa ceara lamuriri. Asa ca grija mare cand vreti sa aranjati ceva. Si vedeti ca mai sunt politisti care de abia asteapta sa va dea la procuror pt dare de mita, ca sa creasca in fata sefilor.
booneK9
Nu ma gandeam la spaga, ci la alte metode de sensibilizare a politistului.
In ceea ce ma priveste, cand stiam ca am calcat legea am tacut din gura si am platit frumos amenda. Nici macar nu mi-a trecut prin gand sa dau spaga. Sunt genul de om care nu dau spaga nici picat cu ceara. (Odata, insa, am regretat ca nu am dat spaga la medic, dar asta e alta poveste.)

Au fost cazuri in care politistul a vrut sa-mi puna in carca ceva ce nu facusem. Spre exemplu, m-a prins vorbind la telefon in trafic. (mi se stricase mufa la hands-free) Am recunoscut frumos. Si politistul vrea sa-mi dea amenda pentru telefon si nepurtarea centurii. Bravo lui. Tocmai mie care nu pornesc motorul pana nu mi-am pus centura... Evident ca am facut galagie.

Sau alt politist a vrut sa-mi dea amenda ca nu as fi acordat prioritate pietonilor pe trecere. Dupa 10 minute de scandal politistul imi zice cu nonsalanta "mda, bine, de fapt eu nu am vazut cum s-a intamplat ca eram ocupat cu soferul pe care-l oprisem inaintea dvs.". Mi-a sarit mustarul. Pentru asta am pierdut vremea... Ca sa vada el daca pic de fraier.

O singura data mi-am incasat-o pe nedrept. Politistul m-a oprit si mi-a zis ca am trecut pe rosu. Fals. Timp de 10 am parlamentat cu el, i-am explicat in fel si chip ca nu are cum sa fie asa, i-am demonstrat ca nu are dreptate. Tipu' nu si nu. Eu trebuia musai sa ajung undeva la ora fixa, asa ca l-am lasat sa scrie ce vrea si am plecat. Ca sa-mi arate ca e baiat finut, mi-a scris o amenda pentru parcare in loc interzis. Dupa ce mi-am terminat treaba m-am intors. Politistul era tot acolo. Acum nu mai aveam constrangeri temporale. Dupa jumatate de ora politistul mi-a recunoscut in fata ca trebuie sa-si faca planul. Evident ca am sarit ca ars si l-am intrebat ce-a avut cu mine. Ca sigur isi face planul de amenzi fara sa se ia de cei corecti... Ma rog, ca sa scurtez povestea, am platit amenda aceea pentru singurul motiv ca nu aveam vreme sa merg la instanta. De atunci au trecut ani multi, dar asa ceva nu se va mai repeta. Nu cu mine.

In alta ordine de idei, cred ca uneori, tinand cont de situatia concreta, un avertisment isi atinge scopul educativ mai bine decat o amenda. Pe de alta parte mi se pare ca unele sanctiuni sunt prea usoare. Ma rog, pana la urma, cum spuneam si anterior, problema mare e la "enforcement". Ce folos ca legea e buna daca nu se aplica in litera si mai ales in spiritul ei...?
Gata ca m-am lungit cam mult.
HalbaSus
Alex-F1... pai nu mi se pare deloc mult +10 beri pe zi la mare... ca ma trezesc pe la 10-11, imi beau cafeaua, mananc ceva si dupa aceea ies pe plaja si iau prima bere... apoi merg in apa inot un pic mai iau o placinta, un snack ceva si mai bag o bere (repet operatiunea asta de cateva ori)... la masa de pranz sigur mai intra trei beri acompaniati de mici, gratare si ce-o mai fi pe-acolo, iar seara ies in oras si acolo merg 4-5 beri lejer. Sincer nu tin minte sa ma fi imbatat la mare tocmai din cauza ca nu concentram berile intr-un interval de timp scurt ci le lungeam toata ziua si le combinam cu o gramada de mancare biggrin.gif beer.gif
Baby Blues
sunt de acord ca orice padure are uscaturi dar daca ma gandesc bine, mai bine te trateaza un politist decat cei de la o primarie, prefectura sau orice alta institutie a statului. Oricum sunt mai politicosi. In alta ordine de idei de cativa ani s-au cam schimbat generatiile. UE nu mai accepta politisti care au lucrat inainte de 89'. Se incearca inlocuirea lor . Problema e ca nu prea are cine sa vina sau cei care vin sa fie testati cum trebuie. Om trai si om vedea. BOOnek astept sa vedem ce facem cu cartea tehnica!. i-am scris si pe mp
Alex-F1
:idea: Revenind la topic, alta idee ar putea fi instalarea unei piuitori in masina, care sa inceapa sa piuie cand se depaseste viteza de 50 km/h (din nou spun, asta e valabil doar IN ORAS) si cu cat viteza este mai mare, cu atat sa faca mai urat, sa devina chiar insuportabila....cu fiecare km/h in plus sa faca si mai tare si mai enervant, in asa fel incat soferul sa fie nevoit sa mai ridice piciorul de pe acceleratie.... biggrin.gif Eh, ce ziceti, nici asta nu va place? :angel: Problema ar fi cand se ruleaza extraurban....piuitul ar trebui sa inceapa la viteza mai mare, dar daca "setarea" acestei alarme se lasa la latitudinea soferului, e clar ca {aproape} toti si-ar seta-o pe extraurban si in oras!!! :bash: Treaba, din nou spun, nu ar trebui sub nici o forma lasata la latitudinea soferului, caci constiinta omului din pacate nu prea mai exista....cel putin la romani.... Ia ziceti, daca s-ar face asa o chestie si setarea ar fi lasata la latitudinea soferului, cati ar fi corecti si si-ar lasa alarma setata pe "urban" in oras, huh? Dintre romani maxim 10%....dintre nemti poate vreo 30%...deci, cum constiinta omului a luat-o de-o vreme razna si nu cred ca va mai reveni la parametrii normali, omul va trebui obligat sa faca ceea ce-ar trebui sa faca de buna voie: sa respecte legile sau mai clar spus sa se respecte pe sine si pe cei din jur! arigato.gif Alarma asta ar trebui sa faca singura trecerea de la starea "urban" la starea "extraurban", dar cum????!!! :scratchchin: Cum stie ea cand se ruleaza in localitate si cand se ruleaza afara? Poate niste senzori la fiecare intrare/iesire din localitate, care sa comunice cu alarma si sa-i spuna "vezi ca acum esti in localitate, activeaza starea "urban"" sau "acum ai iesit din localitate, poti trece pe starea "extraurban""... :coolspeak: Asta n-ar fi chiar asa greu de realizat, nu? Comentarii, pareri? biggrin.gif :wave:

Haha...cred ca pe unii de-a dreptul i-ar innebuni chestia asta si ar incepe sa-si demonteze toata masina ca sa gaseasca nenorocitul ala de difuzor si sa-i taie firele laugh.gif ....dar treaba asta ar avea o rezolvare simpla: no speaker connected, no ignition....muahahahahaa.... laugh.gif
HalbaSus
Ceva asemanator exista pe audi-uri (si poate si pe alte masini) poti sa setezi viteza maxima aplicapila (pe care o setezi dupa bunul plac) si pe bord apare un semn cu "km/h" care te avertizeaza ca a ai depasit acea viteza maxima... atata doar ca audi nu vrea sa-si terorizeze clientela cu bipaitori.. ajunge una pentru centura, daca ar mai pune si pt viteza, si pt depasitul benzii (cum pune citroenul) ar face cu nervii toti posesorii de audi-uri.

In plus imagineaza-ti cum ar fi sa mergi cu 48 km/h si de fiecare data cand te lasi un pic mai tare pe acceleratie (ca sa schimbi banda sau sa prinzi un stop) ai auzi "beeep"... :bash:
mihai83654
Solutia propusa de tine este o idee ce va putea sta la baza traficului in viitor. Cu siguranta ca este buna, si indiferent de dorinta noastra a soferilor va fi aplicata candva. Cred ca traficul va functiona la un moment dat asemenea traficului din filmul I ROBOT.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.