O sa repet partial ce am mai zis si la consum.
Am SX4 1.5 GLX Rosu (toata lumea are gri metal azi si mie chiar imi place rosu) si l-am cumparat de nou acum 7 luni cu 3km la bord.
Acum n-am decat vreo 3800 km la bord.
Consumul masinii cand am cumparat-o a fost horific! 13.5 litri/100km iarna in oras. Trecand de primul impact, masina era totusi nou nouta, am strans din dinti si am continuat sa conduc
.
Consumul a inceput sa scada destul de repede si pe la 1000 km scazuse undeva la 7.8 litri/100km traseu mixt (40% oras, 60% afara - dar afara acum este ca in oras cand este ceva mai liber).
Acum la 3500 km consumul este la 7.2 litri/100km traseu mixt 40%oras, 60% afara.
Am facut si experimentul cu resetat-ul contorului in momentul deplasarii cu viteza constanta (daca pornesti de pe loc, vei fi inselat de consumul suplimentar dat de demarare) si rezultatul a fost un 6.2 litri care a crescut dupa vreo 15 minute la 6.5 litri (mai avem si dealuri) unde a stat constant pana in momentul in care am oprit.
Am folosit o singura data benzina OMV100 si n-am simtit nimic deosebit (cu exceptia gaurii in portofel) si de atunci iau numai benzina OMV95 (cea mai ieftina).
Masina este oarecum OK si sunt multumit de ea.
- Maniabilitate foarte buna;
- garda la sol mare si care te ajuta foarte mult pe drumurile ultramoderne ale Romaniei (dar am reusit sa gasesc si gropi in asfalt care depasesc garda SX4-ului, Timisoara - Lipova). Nu uita ca pt drumurile noastre jentile de aliaj sunt un dezavantaj. Otelul este OTEL si nu are concurenta!
- usoare accente sportive pana pe la viteza de 120km/ora (pe urma este ceva mai lenta), dar am mers si cu 145 la ora si a fost OK (oricum nu prea ai unde intre Timisoara si Arad);
- bordul are o iluminare OK si nu te oboseste la drum intins;
- este spartana in interior. Sunt inginer auto si pe mine chiar ma plictisesc gadget-urile din masini Am reusit sa ma plictisesc si chiar sa ma enervez intr-un BMW seria 7 (toate sunt customizate si nu exista model standard) din cauza tuturor prostiilor de zeci de butoane. Automobilul trebuie sa fie un mijloc eficient si comod de a te deplasa in siguranta din punctul A in punctul B;
- vizibilitate superba cu exceptia stalpilor A dar care din fericire se compenseaza cu vizibilitate marita prin geamurile laterale. As zice ca vizibilitatea este superioara unui VW Golf sau Renault Megane.
- Nu este chiar atat de zgomotoasa pe cat se spune. Este OK chiar si la viteze de 145km/h!
- scaune net superioare ca si ergonomie comparativ cu cele de la Renault Megane! Nu am fost obosit de loc dupa un drum de 4 ore. Va anunt cand fac un drum mai lung. Au si o parte proasta: din cauza formei care se apropie de cea a scaunelor sport, nu prea respira spatele si dupa un drum ceva mai lung te dai jos transpirat pe spate. Am pus bile. Nu am stiut ce altceva as putea sa pun. Aveti alte idei?
- nu s-a plans nimeni de confortul de pe scaunele din spate. De fapt au fost surprinsi placut de spatiu.
- ador vizibilitatea data de oglinzile laterale. Sunt ditamai monitoarele!
Daca ar fi sa imbunatatesc ceva ar fi:
- treapta unu de viteza - prea lenesa si trebuie sa apesi ceva mai lung pana schimbi in a 2-a,
- ar trebui a 6-a treapta de viteza! Chiar se simte nevoia si am impresia ca a 5-a nu este overdrive sau raportul este mult mai apropiat de unu;
- vopseaua este cam subtirica si usor de atacat de rahatul de la porumbei (am pete care vireaza rapid catre matuire dupa 5 luni de cacat de porumbel - cred ca ar trebui sa completez formularele la loto in masina
),
- tabla este si ea subtirica. Ca sa protejez tabla si vopseaua de cacatul de porumbel am dat cu ceara
si am vazut cum se curbeaza tabla
. DIn fericire doar se curbeaza si nu se deformeaza permanent. Plus in 7 luni am fost lovit de 5 ori in parcari
(incredibil ce cumplit este sa parchezi in Timisoara),
- Aripile ar putea fi fie mai departate de structura de rezistenta (nervuri) sau nervurile sa fie putin indoite astfel ca aripile sa nu se loveasca in nervuri si sa se deformeze (permanent) cand betivii se sprijina in mod sanantos de masina. Cand zic nervuri, ma refer la structura de rezistenta a caroseriei,
- dezaburirea nu prea merge foarte bine (am o senzatie de deja vu ca la Daciile vechi
) dar am gasit ca solutia de sters LCD (ecranul laptopului) are proprietati masive de antiaburire
, nu stiu de ce dar este fantastica (partea proasta este ca dupa un timp se depune mai usor mizeria),
- aerisirea este cam zgomotoasa! La nivelul 3 deja iti vine sa-l inchizi pentru ca te deranjeaza la auditie dar din fericire poti porni AC si dai debitul cu un nivel mai jos.
- as pune naibii plasele alea laterale in portbagaj pe gratis si din start. Chiar ar fi utile si costa doar un rahat pentru dealer.
- as face aripile din fibra ca si la Renault.
- bordul are un plastic care se zgarie oarecum usor. Nu este un policarbonat de calitate foarte buna deoarece poti sa-ti bagi in el ghearele, scuze, unghiile
. raman urme albicioase in urma zgarierii si trebuie sa ai grija pentru ca este pacat.
- schimbarea vitezelor este in general buna dar uneori se face ptin mai greu decat ar trebui. Nu va imaginati ca este ca si la Dacia 1300. Este doar ceva mai greu uneori.
- servicii Sara Motors - dar asta deja stiti. Totusi au si cateva parti bune: reprezentantul de vanzari este chiar un tip OK caruia ii place ce face, cel mai bun service la reparat tabla si vopseaua din Timisoara (din pacate chiar ai nevoie de ei in ziua de azi si trebuie sa devii prieten cu mecanicii
).
Recomandari:
- daca iesi in natura, poti sa iei si versiunea AWD, dar si versiunea street line face fata cu succes (vedeti voi) la teren oarecum framantat. Nu prea cred ca vei iesi off-road cu masina in Romania. Am mers in Dumbravita pe ploaie si nu sunt drumuri decat de pamant batatorit in zona de vile. Am umplut masina de pamant de sus pana jos (pana pe acoperis) de le-a cazut fata la politisti cand am intrat in oras. Masina arata de parca aveam de gand sa plantez gazon pe ea. M-am simtit ca la raliu (chiar a fost raliu) si masina si-a castigat un respect foarte mare in ochii mei! Maica-mea inca nu si-a revenit. Am vazut Dacii 1300 si Opele Vectra blocate in drumurile alea cand ploua, dar SX4 a facut ca bateria din reclama la Duracell. S-a tot dus cu a 2-a si nu s-a blocat o data.
- Merita sa platesti optionalele de protectie de plastic (laterale, aripi, si spoiler) care vin la GS pentru ca te apara de loviturile usoare din parcare (macar aude mai bine idiotul/idioata care te loveste si poate ai sansa sa se opreasca la timp).
- cred ca merita sa platesti pt MP3 player. Nu prea mai merita sa iei CD audio in masina! Dar poti sa traiesti foarte bine si fara...
In rest totul este OK!
Are careva vreun link pentru tuning la SX4? Chiar vreau sa mai scot cativa CP si Nm pt ca este un motor cu rata de compresie sub 10 (are 9 sau 9,5) si asta inseamna ca se mai poate scoate 5 pana in 10 CP fara sa afectezi fiabilitatea.