Help - Search - Members - Calendar
Full Version: noutati AUDI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Audi
Pages: 1, 2, 3, 4
Iulian HondaFan
fapt este ca daimler benz a fost o firma independenta inca din 1886 or so. Audi au fost preluati de VW in 1970-1980 si desi parte din proiectele lor au fost continuate iar unele din tehnologiile audi preluate si pe modele VW a existat o integrare cu firma mama cu care se au in comun platforme, motoare, transmisii, suspensii si R&D. desigur Audi are avantajele marcii premium a grupului, fiind de regula prima care introduce tehnologiile noi in cadrul grupului.

munca silnica a fost folosita si de BMW, Messerschmidt si Opel. Hitler a nationalizat ilegal Opel ( deposedand proprietarul legal GM). DaimlerBenz si Opel au fost principalele firme care au contribuit la efortul de razboi al Germaniei naziste fiind singurele care produceau si echipament greu.

VW era inca prea mic atunci si nu avea decat uzina din Wolfsburg care facea Beetle si varianta sa militara Kubelwagen. din cate stiu VW nu a folosit munca fortata in uzina sa in timpl celui de-al doilea razboi mondial.
HalbaSus
Numele "Audi" a fost adoptat mai tarziu de Horch, (in germana horch inseamna a auzi, el a schimbat numele companiei din numele sau Horch in echivalentul latin "Audi").

Audi a existat inainte de Auto Union, dupa razboi Auto Union a fost reinfiintat au produs cateva modele sub numele Audi si DKW apoi au fost preluati de Daimler Benz si ulterior de VW.

Exista o continuitate clara... marca nu a "murit" de tot niciodata cum a facut bugatti...
Iulian HondaFan
QUOTE(Iulian HondaFan)
VW era inca prea mic atunci si nu avea decat uzina din Wolfsburg care facea Beetle si varianta sa militara Kubelwagen. din cate stiu VW nu a folosit munca fortata in uzina sa in timpl celui de-al doilea razboi mondial.


retrag. si uzina din Wolfsburg a folosit "slave labor" in timpul WW2. blink.gif blush.gif .

sa le fie rusine!
Iulian HondaFan
QUOTE
1899: Engineer August Horch founds A. Horch & Cie. at age 32 in Koln. Horch presents his first car two years later.

1909: Horch falls out with his board and starts another car company. Banned from using his own name again, he chooses Audi, the Latin translation for the word that means "horch" in German

1932: The four Saxon motor-vehicle brands -- Audi, DKW, Horch, and Wanderer -- merge, forming Auto Union AG, based in Chemnitz

1934: Auto Union's reputation soared on a successful racing car designed by Ferdinand Porsche. A 16-cylinder engine was installed behind the driver, boosting the vehicle's aerodynamics

1945: The Soviet military dismantles and expropriates Auto Union's plants in Saxony as war reparations. si au inceput sa faca Moskvich. biggrin.gif

1949: Horch and his partners set up a new car company, Auto Union GmbH in Ingolstadt

1964: VW takes over Auto Union GmbH. The Audi brand is reintroduced a year later

1972: The Audi 80 becomes a smash hit, selling over a million cars within six years

1980: Audi Quattro, a sports coupe, becomes the first high-performance vehicle with four-wheel drive

1986-87: Audi is slammed in the U.S. by customer charges that unintended acceleration caused accidents

1988: The new premium Audi V8 (250 hp) throws down a gauntlet to Mercedes and BMW

1994: The launch of the first Audi A8 with an all-aluminium body, a first for a passenger car

2002: Walter de Silva recruited to Audi as chief designer from Italy's Alfa Romeo
Dan65436
siglele
Senator
Cred ca am fost gresit inteles si discutia risca sa devina "off topic".
Nu am contestat nici un moment progresul urias facut de Audi in ultimii ani si nici succesul de care se bucura marca in acest moment.
De asemenea nu contest originea acestei marci in Auto Union , ceea ce incercam sa spun e ca nu se poate pune semnul egal intre ele oricat de mult ar vrea diverse persoane.

Din cunostintele mele prima masina postbelica purtand marca Audi a aparut la sfarsitul anilor '60 sub bagheta VW.Dupa razboi noua firma Auto Union Gmbh din Ingolstadt a produs doar marcile DKW si Auto Union.


@Iulian
Informatia legata de Moskwitch nu e chiar exacta , e vorba in acest caz de Adam Opel AG. Liniile de asamblare ale Opel-ului Kadett K38 au fost luate captura de razboi si de pe acestea iesea dupa cativa ani primul Moskwitch , modelul 400. Liniile de asamblare capturate de la Auto Union nu au mai ajuns sa fie folosite drunk.gif , insa ceea ce e mai grav e ca odata cu acestea au fost transferate in URSS si cateva masini de Grand Prix care au fost mai apoi expuse in diferite orase din uniune sub titulatura "Culmi ale tehnologiei avansate" fara a se face referiri la provenienta.


@Valentin50014
Tonul tau ma face sa cred ca ai epuizat argumentele...sau poate gresesc.
Legat de referirea mea la "Herrenvolk" incearca sa citesti topicul de la un cap la altul si vei intelege.
Iulian HondaFan
Senator, aia cu Moskvich-ul a fost o gluma. stiam de radacinile in Kadett ale marcii rusesti, dar nu stiam ca au preluat si liniile de montaj ci doar "au copiat" modelul...
AZAZEL
QUOTE(Valentin50014)
QUOTE(Senator)
si daca tot s-a vorbit de "Herrenvolk" trebuie spus ca Adolf Hitler a finantat toata ascensiunea sportiva a firmei in anii '30. In urma acestui ajutor substantial Auto union a putut lupta de la egal la egal cu "sagetile argintii" produse de Daimler-Benz.

"Herrenvolk" putin eronat. blush.gif

Cat despre ajutorul primit de la Hitler... habar n-am de asa ceva. Totusi, cred ca te referi la razboi, in timpul caruia cateva zeci de mii de prizonieri au fost obligati sa munceasca in fabricile Mercedes


daca este sa consideram canalul tv DISCOVERY o sursa creibila de informatii, va anunt ca nu aveti nici unul dreptate. IN documentar se luau interviuri si descendentilor celor implicatii in istoria audi si mercedes, unuii oameni avand aproximativ 90 de ani.

POTRIVIT DISCOVERY bentley a dominat industria auto atat pe plan sportiv cat si pe planul autoturismelor de lux pana pe la 1930. pana ina 1925 nimeni si nimic nu conta pe piata de profil decat bentley. atunci a aparut mercedes, mai timid, si , ulterior aproape de 1930 a inceput sa ii bata pe cei de la bentley in cursele auto cat si in productia de autoturisme de lux. o masina de lux pe vremea aia costa intre 1000 si 2000 de lire sterline, care potrivit discovery era echivalentul catorva case.
potrivit DSCOVERY pana in 1930 i s-a cerut ajutorul lui HITLER PT CA MASINILE GERMANE SA SE POATE IMPUNE IN fata lui bentley.

hitler a promis ca daca va ajunge la putere o va face.

in momentul in care hytler a ajuns la putere si-a respectat promisiunea si a dat 450.000 marci germane PRODUCATORILOR AUTO UNION SI MERCEDES.

deci, valentin, auto union a fost ajutata de hitler financiar
SENATOR sa stii ca de banii lui hitler a beneficiat din plin si mercedes. banii nu au fost dati pt ca auto union sa se lupte cu mercedes ci au fost dati celor 2 companii pt a nu avea rival in lume.

deci mercedes= ajutor financiar de la hytler. nu doar auto union.


in urma acestui ajutor MERCEDES si AUTO UNION au dominat curesele auto mult timp.
Senator
Nu ma informez de pe Discovery , nici o grija .

Am citit mult legat de acest subiect si cunosc diferitele abordari ale problemei.
Nu am spus ca Daimler-Benz nu a primit ajutor de la Hitler , ceea ce voiam sa subliniez era sustinerea de care a beneficiat ulterior Auto Union. Acesta nu a fost usor obtinuta datorita faptului ca Hitler avea o idee fixa in ceea ce priveste suprematia in cursele auto:Mercedes trebuie sa fie numarul 1. Au existat mai multe runde de discutii cu dictatorul care se pare ca avea cunostinte destul de solide de tehnica auto si un rol important in cadrul acestora l-a avut creatorul masinilor de curse Auto Union , un anume Dr. Ing. Ferdinand Porsche (fanii Porsche ar putea avea si ei ceva pretentii aici :naughty: ). Hitler a fost in cele din urma impresionat de avangardismul ideilor lui Porsche si de ambitiile Auto Union si a decis sa ii sustina . Bineinteles ca nu dorea ca Auto Union sa umbreasca stralucirea favoritului numarul 1 Mercedes , insa dorea ca masinile germane sa umileasca tot ceea ce exista la acea vreme in cursele auto.

@Iulian
Am simtit cumva ironia insa m-am gandit ca e util pentru altii sa vin cu acele precizari. biggrin.gif
Au fost demontate 3 linii de fabricatie de la Russelsheim insa doar una a putut fi reasamblata in URSS , se pare ca pe de o parte unele subansamble au disparut pe drum si pe de alta rusii au distrus multe elemente la demontare.
Moskwitch 400 e aproape identic cu Opel Kadett K38 , difera doar unele dotari sau ornamente pe care sovieticii le-au considerat inutile.
Iulian HondaFan
treaba a la russe! biggrin.gif biggrin.gif interesant ca liniile din russelheim erau de drept proprietatea americanilor de la GM. biggrin.gif
AZAZEL
daca nici asta nu e masina premium!!!!

sa vad cand vor face bmw mercedes, sau oricine din statele unite, marea britanie, coreea de sud sau japonia asa ceva.

sincer: exista ceva peste aceasta masina. asta in cazul in care are cineva informtii detaliate despre Q7.
G e o r g e
pai sa vedem :

infinity FX , QX
Lexus RX, GX, LX

astea japoneze smile.gif


iar FX ul asta din poza cam seamana cu Q ul de la tine din poza smile.gif
AZAZEL
la faruri intr-adevar semana.

mi-e greu sa cred ca la specificatii tehnice modelele respective de la infinity sau lexus sunt peste Q7. preturile sigur sunt mai accesibile.

oricum nu sunt foarte infoemat despre ce aduc nou, sau peste concurenta, cei de la audi cu aceasta masina. insa sunt sigur ca aceasta masina va deveni o bamba in vanzari si ii va lasa cu gura cascata pe concurenti
G e o r g e
lucian FX este aparut de ceva vreme smile.gif poti spune ca audi s-a inspirat de aici nu se supara prea multa lume biggrin.gif

specificatii ? pai zi-le tu pe cele de la Q si le zic eu pe cele de la FX .

alta masina care imi place smile.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(maryuskkk)
daca nici asta nu e masina premium!!!!

sa vad cand vor face bmw mercedes, sau oricine din statele unite, marea britanie, coreea de sud sau japonia asa ceva.

sincer: exista ceva peste aceasta masina. asta in cazul in care are cineva informtii detaliate despre Q7.


exista deja fratiorii lui Q7: VW Touareg si Porsche Cayenne cu care Q7 imparte platforma si motorizarile blush.gif . probabil Q7 va fi pozitionat intre ei dar cred ca deja e aglomeratie mare si vanzarile nu vor fi spectaculoase.

cel putin in USA atat Cayenne cat si Touareg sunt in scadere de aprox. 20-30% fiecare.

Topul american in segment este:

Lexus RX330 -108.800 buc. (disponibil si in varianta hibrid )
Acura MDX - 60.000 buc.
BMW X5 - 37600 buc.
Volvo XC90
Mercedes M klasse -35000buc.
Infiniti FX - 26800
Cadillac SRX - 23000
Land Rover LR3 - 19300
VW Touareg - 18000
Porsche Cayenne - 13800

( o groaza de X-uri biggrin.gif biggrin.gif )
Valentin50014
QUOTE(maryuskkk)
QUOTE(Valentin50014)

QUOTE(Senator)
si daca tot s-a vorbit de "Herrenvolk" trebuie spus ca Adolf Hitler a finantat toata ascensiunea sportiva a firmei in anii '30. In urma acestui ajutor substantial Auto union a putut lupta de la egal la egal cu "sagetile argintii" produse de Daimler-Benz.

"Herrenvolk" putin eronat. blush.gif

Cat despre ajutorul primit de la Hitler... habar n-am de asa ceva. Totusi, cred ca te referi la razboi, in timpul caruia cateva zeci de mii de prizonieri au fost obligati sa munceasca in fabricile Mercedes


daca este sa consideram canalul tv DISCOVERY o sursa creibila de informatii, va anunt ca nu aveti nici unul dreptate. IN documentar se luau interviuri si descendentilor celor implicatii in istoria audi si mercedes, unuii oameni avand aproximativ 90 de ani.
Nu prea inteleg la ce te referi cand spui ca nu am dreptate. Am spus ca nu am cunostiinta de asta ceva, nu ca n-ar fi posibil. Insa, de o mult mai mare notorietate este munca silnica de la fabricilie Mercedes, unde se spune ca lucrau mai bine de 30.000 de prizonieri. Oricum, acum nu mai are nici o importanta cine laucra la Mercedes si de ce...

QUOTE(maryuskkk)
POTRIVIT DISCOVERY bentley a dominat industria auto atat pe plan sportiv cat si pe planul autoturismelor de lux pana pe la 1930. pana ina 1925 nimeni si nimic nu conta pe piata de profil decat bentley. atunci a aparut mercedes, mai timid, si , ulterior aproape de 1930 a inceput sa ii bata pe cei de la bentley in cursele auto cat si in productia de autoturisme de lux. o masina de lux pe vremea aia costa intre 1000 si 2000 de lire sterline, care potrivit discovery era echivalentul catorva case.
Aici nu mai sunt de acord cu tine decat partial. Intr-adevar, in ceea ce priveste luxul Bentley era in top, in ceea ce priveste cursele... au fost altii mai buni. In acei ani, Bentley s-a impus in Le Mans, de fapt nici nu stiu ce concurenti au avut acolo. Stiu sigur ca germanii preferau Alpii Austrieci pentru genul asta de curse.

La Grand Prix, in prima parte a anilor '20 cei care au dominat au fost rancezii, in special Bugatti (ma rog, eu nu prea-i consider francezi)
Dupa care au inceput sa se impuna Alfa si Maserati. Nemtii au castigat si ei cateva curse cu "lacrima" - Tropfenwagen.
Dupa care au urmat Mercedes si Auto Union pana la razboi. (In prima parte Mercedes, dupa care Auto Union s-a impus in anii premergatori razboiului).

Recordurile de viteza stabilite de masinile germane din acei ani au putut fi doborate abia in anii '80, de Renault (in F1)

O intamplare interesanta din acele timpuri: in timpul unei curse din Germania la care era spectator si Hitler si la care toata lumea se astepta sa castige ori Mercedes ori Auto Union, a castigat... un foarte talentat pilot italian: Nuvolari pe o Alfa Romeo mult mai slaba decat concurentele germane. Hitler a fost atat de dezamagit incat a refuzat sa dea mana cu castigatorul iar organizatorii au fost atat de surprinsi de castigator incat nici macar nu au avut imnul Italiei sa-l cante. In onoarea celui numit de Porsche ca cel mai mare pilot al tuturor timpurilor Nuvolari, Audi a lansat de curand un concept: Audi Nuvolari Quattro (2003)


Despre ajutorul primit de la Hitler, am gasit si eu ceva informatii.
QUOTE
In the 1930s, however, nationalism entered a new phase when the Nazis encouraged Mercedes and Auto Union to further the glory of the Reich. (The government did provide some money to the two manufacturers, but the extent of the aid into their hands was exaggerated in the media; government subsidies amounted to only about 10% of the costs of running the two racing teams.)

Deci se poate sa fie si o exagerare din partea presei...
Valentin50014
QUOTE(Senator)
AUTO UNION nu e acelasi lucru cu Audi , iar Audi interbelic nu prea are nici o legatura cu Audi de astazi.De asemenea BMW e o firma mai veche decat Auto Union insa nu participa le cursele de Grand Prix si daca tot s-a vorbit de "Herrenvolk" trebuie spus ca Adolf Hitler a finantat toata ascensiunea sportiva a firmei in anii '30. In urma acestui ajutor substantial Auto union a putut lupta de la egal la egal cu "sagetile argintii" produse de Daimler-Benz.
Pana la urma am ajuns la concluzia ca Hitler nu a sponsorizat Auto Union pentru a se lupta de la egal la egal cu Mercedez, ci pentru a-si vedea visele nationaliste indeplinite. Se pare ca si ajutorul acordat nu a fost atat de substantial precum pretinzi. De asemenea, daca arunci o priovire pe istoria celor 4 marci din cadrul Auto Union vei vedea ca ca Audi nu a fost nici pe departe cea mai slaba dintre ele, cum spuneai mai inainte. La final ajungem la concluzia ca stamosul de drepta al Audi de astazi este Auto Union, avand in vedere ca si alte companii au avut o istorie oarecum asemanatoare. (de exemplu Mercedes s-a fosmat din fuziunea a doua companii Benz & Cie + Daimler Motoren Gesellschaft).
Potrivit rationametului tau, Mercedes a aparut in 1924, nu-i asa?
Si ce importanta are ca Daimler-Benz sau Auto Union au ales sa promoveze imaginea marcii DKW in dauna marcii Audi? Erai mai multumit daca pastrau toate cele 4 denumiri?
In plus, la cumparare VW a schimbat denumirea marcii in Audi NSU Auto-Union AG, pentru mai bine de 20 ani, ulterior ramanand numai Audi AG.
Iulian HondaFan
QUOTE
Insa, de o mult mai mare notorietate este munca silnica de la fabricilie Mercedes, unde se spune ca lucrau mai bine de 30.000 de prizonieri. Oricum, acum nu mai are nici o importanta cine laucra la Mercedes si de ce...


are importanta, pt. ca a fost un abuz si o bataie de joc organizata meticulos. si chiar daca numai 100 de oameni au fost chinuiti e rusinos. daca ne gandim ca VW avea atunci doar o uzina si ca au apelat si ei la sclavi ii pune in aceeasi oala cu Mercedes. si ca sa fie lucrul clar, muncitorii fortati ( adusi de regula din tarile occidentale ocupate pt. ca evreii si slavii erau in general tinuti in lagarele de exterminare) nu erau repartizati de Himmler sau de Speer. Nu, erau ceruti de sefii Mercedes, Opel, VW... blush.gif blush.gif blush.gif
Iulian HondaFan
QUOTE
Recordurile de viteza stabilite de masinile germane din acei ani au putut fi doborate abia in anii '80, de Renault (in F1)


hai sa nu exageram! biggrin.gif biggrin.gif

sa nu uitam ca F1 insa avut limita maxima la cilindree de 1.5l la inceputul anilor '60 ( masinile de F1 aveau V12 cu cilindree de 1500cc blink.gif blink.gif ), actuala limita de 3l fiind impusa de FIA abia in 1966.

masinile germane din perioada interbelica aveau cilindree mult mai generoase (4-5l) si erau si turbo. turbo nu a fost acceptat in F1 decat in anii '80 moment in care au depasit imediat performantele Mercedes si Auto Union din perioada interbelica ( asta si cu cilindreea maxima redusa la 1.5l).

odata atinsi si depasiti cei 1000CP din numai 1.5l s-au introdus restricii mai intai la dimensiunile rezervorului de carburant + interzicerea realimentarii in timpul cursei (1984) iar in 1987 s-a limitat si presiunea maxima a turbinelor la 4bari. Eficienta si motoare cu putere litrica mare fara sau cu putin turbo? Cine sunt sefii? da, biggrin.gif ati ghicit: HONDA biggrin.gif din 1986 pana in 1991 Honda a dominat categoric cu motoarele sale F1. biggrin.gif Ayrton Senna, Alain Prost si Nelson Piquet au castigat titluri in acei ani conducand masini cu motoare Honda! In 1988 titlul a fost disputat de cei 2 piloti ai McLaren-Honda Senna si Prost care au ocupat primele 2 pozitii castigand impreuna 15 din 16 curse... beer.gif

in 1989 F1 a renuntat definitiv la motoarele turbo dar si cilindreea a fost crescuta la 3.5l. in 1992 Williams Renault au intrerupt sirul de victorii McLaren-Honda dar nu prin motoare ci prin introducerea suspensiei active si a transmisiei cu dublu-ambreiaj.

asadar puterea mai mica la masinile de F1 din perioada respectiva nu era datorata lipsei de inventivitate tehnica ale participantilor ci regulilor stabilite de FIA. :wave:

QUOTE
On 30 January 1933 Adolf Hitler was appointed the new Chancellor, and the Führer ohne Führerschein (an untranslatable pun meaning "Leader without a driver's license") was a Friend of the Automobile. This meant that the wahre Grösse Deutschlands ("true greatness of Germany") should also be propagated across the world through its successes on the race track. This was best done by means of the supercharged Mercedes-Benz fanfare, which was promised huge subsidies by Hitler. However, Porsche along with Hans Stuck, whom he knew well and had already been chosen as his driver, was able to put a visit to Hitler to good use - in the presence of von Oertzen he persuaded the Chancellor to split his funds in two. This must have led to some assiduous activity in Zschopau (where the Auto Union headquarters resided at the time) and Zwickau, as suddenly race car construction became a serious matter.


subventiile se pare ca au reprezentat aproape de 20% din costurile echipei Auto Union.

http://8w.forix.com/au31-35.html
HalbaSus
QUOTE
sincer: exista ceva peste aceasta masina. asta in cazul in care are cineva informtii detaliate despre Q7.


Q7 e o masina interesanta, nu pot spune ca e ceva peste sau sub aceasta masina... E un SUV cu 7 locuri, deci nu concureaza in mod direct cu X5, FX, ML, Touareg, etc... Singurii concurenti directi sunt Volvo XC90, Range Rover (desi ala parca are doar 6 locuri) si cam atat... (mai exista Land Cruiser si Patrol cu 7 locuri dar nu sunt in pozitii de concurenta totusi).

Am vazut Q7-le expus la siab si mi s-a parut... HUGE... ceea ce nu e tocmai bine pt ca probabil orice speranta sa se comporte ca o masina pare pierduta. La touareg stiu ca a fost destul de criticata suspensia reglabila, sa speram ca la q7 ea va fi mai buna. Oricum, Q7 e o masina pt o familie mare si bogata. Stiu ca imediat dupa lansare in Romania erau deja 50 de comenzi ferme desi pretul inca era doar aproximat... Deci se pare ca sunt cateva familii bogate si pe plaiurile noastre. Nu cred ca va avea un succes impresionant pt ca daca nu ai minim 3 copii e mai intelept sa iti iei un SUV cu 5 locuri (un X5, un cayene sau un ML) iar cei care au nevoie asa mare de spatiu se pot orienta spre alternative mai ieftine (Volvo XC90 sau MPV-uri).

Sunt curios daca Q7-le va putea penetra cu succes piata americana... dupa dimensiunile exterioare pare gandit pt state (am o brosura despre q7 in care toate pozele sunt facute in L.A.)...

Principala problema de imagine a Q7-lui este ca pare o masina de familie, in timp ce range rover-ul sport pus de george spre exemplu, sau un X5, sau un H2 par genul de masini pe care le-ai luat ca sa mergi prin jungla amazoniana, sa te lupti cu bastinasii si sa rapui leii cu mainile goale... macho stuff... in timp ce daca ai un Q7 pari mai degraba pregatit sa iti duci copii la scoala.

P.S: Daca as avea o familie mare si ar trebui sa ii duc la scoala... si as avea banii necesari... as lua un A8 si pe ala micu l-as baga in portbagaj daca nu incape in cele 5 locuri biggrin.gif
AZAZEL
QUOTE(Valentin50014)
QUOTE(maryuskkk)
POTRIVIT DISCOVERY bentley a dominat industria auto atat pe plan sportiv cat si pe planul autoturismelor de lux pana pe la 1930. pana ina 1925 nimeni si nimic nu conta pe piata de profil decat bentley. atunci a aparut mercedes, mai timid, si , ulterior aproape de 1930 a inceput sa ii bata pe cei de la bentley in cursele auto cat si in productia de autoturisme de lux. o masina de lux pe vremea aia costa intre 1000 si 2000 de lire sterline, care potrivit discovery era echivalentul catorva case.

Aici nu mai sunt de acord cu tine decat partial. Intr-adevar, in ceea ce priveste luxul Bentley era in top, in ceea ce priveste cursele... au fost altii mai buni. In acei ani, Bentley s-a impus in Le Mans, de fapt nici nu stiu ce concurenti au avut acolo. Stiu sigur ca germanii preferau Alpii Austrieci pentru genul asta de curse.

.


ce-i drept cei de pe DISCOVERY faceau referire in special la cursele de la le mans, UNDE CEI DE la Bentley aproape ca nu aveau rival. inperioada aceea particia si bugatii si alfa dar cu mai putin succes insa.

oricum asa cum ai afirmat tu , Nuvolari a devenit pilot Auto UNion, si , intre 1940 si 1950, pilotul impreuna cu echipa, au fost legende ale curselor auto. Aproape nimeni nu putea sa ii depaseasca. Oricum aproape toti pilotii : de formula 1(campionat care devnine oficial in 1950) Ascari, Farina, Stirlinf moss il aveau ca idol pe Nuvolari, care cu un deceniu in urma era imbatabil
Iulian HondaFan
QUOTE(HalbaSus)
Q7 e o masina interesanta, nu pot spune ca e ceva peste sau sub aceasta masina... E un SUV cu 7 locuri, deci nu concureaza in mod direct cu X5, FX, ML, Touareg, etc... Singurii concurenti directi sunt Volvo XC90, Range Rover (desi ala parca are doar 6 locuri) si cam atat... (mai exista Land Cruiser si Patrol cu 7 locuri dar nu sunt in pozitii de concurenta totusi).

Am vazut Q7-le expus la siab si mi s-a parut... HUGE... ceea ce nu e tocmai bine pt ca probabil orice speranta sa se comporte ca o masina pare pierduta. La touareg stiu ca a fost destul de criticata suspensia reglabila, sa speram ca la q7 ea va fi mai buna. Oricum, Q7 e o masina pt o familie mare si bogata. Stiu ca imediat dupa lansare in Romania erau deja 50 de comenzi ferme desi pretul inca era doar aproximat... Deci se pare ca sunt cateva familii bogate si pe plaiurile noastre. Nu cred ca va avea un succes impresionant pt ca daca nu ai minim 3 copii e mai intelept sa iti iei un SUV cu 5 locuri (un X5, un cayene sau un ML) iar cei care au nevoie asa mare de spatiu se pot orienta spre alternative mai ieftine (Volvo XC90 sau MPV-uri).

Sunt curios daca Q7-le va putea penetra cu succes piata americana... dupa dimensiunile exterioare pare gandit pt state (am o brosura despre q7 in care toate pozele sunt facute in L.A.)...

Principala problema de imagine a Q7-lui este ca pare o masina de familie, in timp ce range rover-ul sport pus de george spre exemplu, sau un X5, sau un H2 par genul de masini pe care le-ai luat ca sa mergi prin jungla amazoniana, sa te lupti cu bastinasii si sa rapui leii cu mainile goale... macho stuff... in timp ce daca ai un Q7 pari mai degraba pregatit sa iti duci copii la scoala.

P.S: Daca as avea o familie mare si ar trebui sa ii duc la scoala... si as avea banii necesari... as lua un A8 si pe ala micu l-as baga in portbagaj daca nu incape in cele 5 locuri biggrin.gif


locurile suplimentare nu mi se par un avantaj major pentru segmentul asta. un minivan este mai util pentru ca accesul este mai usor. chiar si aici unde masinile mari sunt mai populare in acest segment conteaza mai mult rafinamentul decat spatiul.

despre cele 50 de familii, hmm, ce sa zic... daca au matusi emigrate din Tbilisi care lasa mosteniri de 1milion $... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE
locurile suplimentare nu mi se par un avantaj major pentru segmentul asta. un minivan este mai util pentru ca accesul este mai usor. chiar si aici unde masinile mari sunt mai populare in acest segment conteaza mai mult rafinamentul decat spatiul.


Da, minivanurile si MPV-urile sunt mai utile si mai economice, dar daca ai minivan toata lumea va sti ca ai familie, ai copii, nu ai suficienti bani sa-ti permiti un SUV, cariera ta e pe rapa, si esti evident sub papuc, pt ca daca tu ai fi "cocosul" in familie atunci nevasta ta ar duce copii la scoala (cu minivanul/MPV-ul) si tu ai umbla intr-o masina decenta... your street reputation is wasted ! biggrin.gif

Cu un Range Rover sau un Q7 poti "masca" aceasta realitate trista sub aparenta unui "macho man" aventurier caruia ii plac masinile mari. Iar cele 7 locuri nu mai inseamna ca ai mai mult de 3 copii ci ca ai multi prieteni cu care mergi la munte sa bei bere...
beer.gif
Iulian HondaFan
minivanurile astea "american size" au usa din spate mai mare si intotdeauna culisabila. deschiderea este mai mare pentru locurile din spate, exista un spatiu mare intre locul din spate si cel din fata prin care poti urca usor si apoi intre locurile din randul 2 exista un spatiu prin care poti merge la cele 3 locuri din randul 3. toate SUV-urile cu 7-8 locuri au in randul 2 o bancheta rabatabila prin care se ajunge la randul 3 care intotdeauna are 2-3 locuri mai mici care sunt comfortabile doar pentru copii sau persoane maruntele.

iata configuratia scaunelor la Chrysler Town&Country:
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
hai sa nu exageram! biggrin.gif biggrin.gif

sa nu uitam ca F1 insa avut limita maxima la cilindree de 1.5l la inceputul anilor '60 ( masinile de F1 aveau V12 cu cilindree de 1500cc blink.gif blink.gif ), actuala limita de 3l fiind impusa de FIA abia in 1966.
Hai mai Iulian ca-mi insulti inteligenta... :doh:
Ar fi de-a dreptul pueril sa cred ca numai cei de la Auto Union si Mercedes au cunoscut secretu' vreme de 70 de ani si cei de la Renault (& Co) l-au aflat abia in '80. Evident ca normele FIA s-au opus unei astfel de performante si nu tehnologia. Eu voiam sa spun doar ceea ce am spus, nu citi printre randuri, viteza acelor masini a fost depasita doar in '80 (cred ca si in anii '70 cu Porsche 917). :harhar:

QUOTE(Iulian HondaFan)
are importanta, pt. ca a fost un abuz si o bataie de joc organizata meticulos. si chiar daca numai 100 de oameni au fost chinuiti e rusinos. daca ne gandim ca VW avea atunci doar o uzina si ca au apelat si ei la sclavi ii pune in aceeasi oala cu Mercedes. si ca sa fie lucrul clar, muncitorii fortati ( adusi de regula din tarile occidentale ocupate pt. ca evreii si slavii erau in general tinuti in lagarele de exterminare) nu erau repartizati de Himmler sau de Speer. Nu, erau ceruti de sefii Mercedes, Opel, VW... blush.gif blush.gif blush.gif
Eu nu as fi atat de sigur de asta si nu cred ca ar trebui judecati de noi. Daca ar fi fost ceva de reprosat sigur li s-a reprosat pana acum. Sunt destule cazuri in care munca silnica din acea perioada a salvat vieti omenesti: vezi "Lista lui Schindler"
Iulian HondaFan
stiu ca tu stii mai bine biggrin.gif biggrin.gif chestia e ca enuntul tau era incomplet si lasa sa se creada ca pana in 1980 nimeni nu a mai putut face asemenea masini. dealtfel nu m-am uitat la muscle cars americane care probabil ca in aceeasi perioada ajunsesera la performante similare.

de aceea am vrut sa precizez care erau regulile dupa care F1 a functionat atunci. blush.gif

se poate ca sa fi fost ceva evrei cu pregatire tehnica care sa fi scapat lucrand pentru industria auto germana, dar, cum am spus, majoritatea muncitorilor fortati erau francezi, olandezi, danezi, norvegieni pe care nemtii nu ii considerau "Untermenschen" . slavii si evreiii erau la Auschwitz s.a. locuri unde aveau un "regim preferential". :evil:

oricum am lua-o acesta este un episod rusinos in istoria natiunii germane pe care in majoritate nemtii nu il contesta.
HalbaSus
QUOTE
minivanurile astea "american size" au usa din spate mai mare si intotdeauna culisabila. deschiderea este mai mare pentru locurile din spate, exista un spatiu mare intre locul din spate si cel din fata prin care poti urca usor si apoi intre locurile din randul 2 exista un spatiu prin care poti merge la cele 3 locuri din randul 3. toate SUV-urile cu 7-8 locuri au in randul 2 o bancheta rabatabila prin care se ajunge la randul 3 care intotdeauna are 2-3 locuri mai mici care sunt comfortabile doar pentru copii sau persoane maruntele.


Nu am contestat ca minivanurile nu sunt mai bune la transportat multi oameni... pana la urma sunt "people carier" si asta si trebuie sa faca... problema e ca in asa ceva ai imagine de "familist care si-a indeplinit sarcina procreerii si care nu face nimic interesant in viata"... nu tocmai imaginea pe care ti-o doresti... chiar daca asta e realitatea...
Senator
QUOTE(Valentin50014)
Pana la urma am ajuns la concluzia ca Hitler nu a sponsorizat Auto Union pentru a se lupta de la egal la egal cu Mercedez, ci pentru a-si vedea visele nationaliste indeplinite. Se pare ca si ajutorul acordat nu a fost atat de substantial precum pretinzi. De asemenea, daca arunci o priovire pe istoria celor 4 marci din cadrul Auto Union vei vedea ca ca Audi nu a fost nici pe departe cea mai slaba dintre ele, cum spuneai mai inainte. La final ajungem la concluzia ca stamosul de drepta al Audi de astazi este Auto Union, avand in vedere ca si alte companii au avut o istorie oarecum asemanatoare. (de exemplu Mercedes s-a fosmat din fuziunea a doua companii Benz & Cie + Daimler Motoren Gesellschaft).
Potrivit rationametului tau, Mercedes a aparut in 1924, nu-i asa?
Si ce importanta are ca Daimler-Benz sau Auto Union au ales sa promoveze imaginea marcii DKW in dauna marcii Audi? Erai mai multumit daca pastrau toate cele 4 denumiri?
In plus, la cumparare VW a schimbat denumirea marcii in Audi NSU Auto-Union AG, pentru mai bine de 20 ani, ulterior ramanand numai Audi AG.

Concluzia la care ai ajuns e buna , e exact ceea ce spuneam mai sus.Atat Hitler cat si Auto Union si-au atins scopurile in urma acestei miscari. Ajutorul de care a beneficiat firma a fost hotarator , fara acesta Ferdinand Porsche si-ar fi luat mapa cu proiectul si si-ar fi incercat norocul la oricare alt producator.
Studiaza statistica vanzarilor si vei vedea ca Audi nu statea prea bine la acest capitol in cadrul uniunii .
Marca Mercedes a aparut in jur de 1902 primul model fiind Mercedes Simplex , o creatie a lui Wilhelm Maybach . Cred ca tu te referi la fuziunea dintre Daimler si Benz in 1926 care nu are legatura cu marca.
VW a preluat Auto Union GmbH de la Daimler-Benz in 1964 iar pe NSU Motorenwerke AG in 1969 si abia atunci a luat nastere firma Audi NSU Auto Union AG la care faci referire.
Concluzia e ca Audi e Audi si nu Auto Union.

Vitezele mari atinse de masinile de curse din perioada interbelica erau posibile doar pe circuite cu lungime foarte mare asa cum astazi nu mai sunt in uz (de exemplu Nurburgring Nordschleife avea 22,81 km)

@Iulian
Motoarele de 1,5 din era turbo erau nu erau V12 ci V6.
Motoarele masinilor de curse din perioada interbelica nu erau turbocharged ci supercharged beneficiind de compresoare mecanice Roots. Acestea nu puteau fi folosite pe durata intregii curse ci doar pentru perioade scurte de pana la 1 minut.
Uzinele Adam Opel AG au fost retrocedate catre GM abia la 1 noiembrie 1948 acesta fiind motivul pentru care rusii si-au putut face de cap.
Iulian HondaFan
motoarele V12 de 1.5l la care faceam referire sunt cele din anii '60 cand turbo nu era introdus inca in F1.

intrebarea mea cu Opel e cum au ajuns rusii la Russelheim pt. ca orasul a fost in zona de ocupatie americana (Russelheim e situat la SV de Frankfurt) ? de asemenea unii afirma ca planurile pentru Kadett au fost date rusilor imediat dupa pactul Ribentropp-Molotov:

QUOTE
As a result of the Molotov-von Ribentropp Pact transfers of technology had taken place to support their Soviet "friends" in different areas. Soviet engineers toured German aircraft factories and brought back complete cannons as samples. The OPEL Kadett was given to the Soviets just prior to the war, however it only commenced series production towards the end of the war as the Moskvitch 400


http://www.ural.com.au/history.html

si

QUOTE
Before the Second World War the Moscow Factory for Small Displacement Automobiles (MZMA) made unofficial clones of the 1930 Ford AA and the 1938 Opel Kadett but, when the Red Army arrived in Frankfurt in 1945, they discovered that Opel's Russelheim works were relatively undamaged - with the complete tooling for the pre-war K38 Series Kadett still in situ. All of the Opel tooling was shipped back and, by the following year the Moskvich (son of Moscow) works had launched the 400, which bore a very strong resemblance to a 1938 Opel Kadett. The 400 proved to be the mainstay of medium-sized USSR transport for 18 years, gaining a new duotone body-shell in 1956.


http://motoring.independent.co.uk/features/article318537.ece
Valentin50014
QUOTE(Senator)
Concluzia la care ai ajuns e buna , e exact ceea ce spuneam mai sus.Atat Hitler cat si Auto Union si-au atins scopurile in urma acestei miscari. Ajutorul de care a beneficiat firma a fost hotarator , fara acesta Ferdinand Porsche si-ar fi luat mapa cu proiectul si si-ar fi incercat norocul la oricare alt producator.
Ajutorul de care vorbesti s-a indreptat catre "divizia" sport a noii marci nu catre cea comerciala.
Pana sa ajunga la Hitler, Porsche batuse deja palma cu noul CEO al Auto Union, baronul Klaus von Oertzen, in plus planurile noii masini de curse erau deja realizate inca de pe vremea cand isi infiintase propria companie: Hochleistungs Motor GmbH, asa ca decizia lui Hitler nu putea sa schimbe mare lucru. In plus, Porsche mai colaborase cu Wanderer de cateva ori, cu mult inainte de venirea la putere a lui Hitler...

De asemenea, pana la ajutorul primit de la Hitler, DKW era lider in Germania in ceea ce priveste masinile din clasa mica si lider mondial in ceea ce priveste motocicletele. Masina in caza s-a numit DKW Front si a fost construita in fabricile Audi de catre inginerii Audi.
De asemenea, ajutorul s-a limitat la doar 10-20% din costuri, cu alte cuvinte 80-90% din cheltuieli erau acoperite din fondurile proprii.

QUOTE(Senator)
Studiaza statistica vanzarilor si vei vedea ca Audi nu statea prea bine la acest capitol in cadrul uniunii.
Acesta mi se pare un mod foarte simplist de judeca succesul unei marci.
Compara numarul Golf-uri vandute cu numarul de A8-uri, probabil rationamentul tau te va duce la concluzia ca Golful este peste A8.

Audi reprezenta imaginea sportiva a noii marci aparute (Auto Union). Masinile Audi au fost acelea care au adus cateva inovatii mondiale, printre care pozitia cunoscuta pana in ziua de azi a volanului sau a schimbatorului de viteze, primii care au montat un filtru de aer. A fost printre primii care au folosit un sistem de franare hidraulic pe toate rotile etc.

Horch reprezenta clasa luxury, ajungand s-o domine categoric, peste 50% din piata fiind acaparata de ei.

DKW erau preocupati mai mult de motociclete, unde erau lideri, devenind ulterior lideri si la clasa mica (tocmai acesta este motivul pentru care au inghitit celelalte marci, pentru a se impune si in automobilism)

Wanderer erau renumiti in special prin mooarele pe care le construiau (chiar si Audi folosea cateva din ele)

QUOTE(Senator)
Concluzia e ca Audi e Audi si nu Auto Union.

Scuza-ma, dar cred ca esti singura persoana care impartaseste aceasta opinie, cel putin de care am auzit eu.
Intre 1964 si 1966 ce companie a cumparat VW: Audi sau Auto Union? Nu cumva se numea Auto Union GmbH?
Este adevarat ca vechea companie Auto Union a fost radiata de rusi in 1948, avand ghinionul sa aiba toate fabricile pe teritoriul fostei RDG, dar o alta companie a fost infiintata in 1949 pe teritoriul fostei RFG, companie care a mostenit toata traditia fostei companii (chiar si numele a fost mostenit)

QUOTE
A new company bearing the name Auto Union GmbH came into being on September 3, 1949 in Ingolstadt, to uphold the automotive tradition of the four rings. It is this company that is the actual precursor of the present-day AUDI AG. From its base in West Germany, its purpose was now to maintain the tradition that the former Auto Union AG had established in Saxony


Ulterior, dupa fuziunea cu NSU Motorenwerke AG, i-au schimbat numele in Audi NSU Auto Union AG.
QUOTE
On January 1, 1985 Audi NSU Auto Union AG was renamed simply AUDI AG

Puteau s-o denumeasca si "elefantul zburator", asta nu ar fi schimbat nimic, tot ar fi mostenit traditia Auto Union.

Daca VW ar fi cumparat numai marca Audi atunci ai fi avut dreptate, nu ar fi fost acelasi lucru, dar Audi de astazi reprezinta 100% din Auto Union, avand diferit de acestia doar numele...

Iti recomand istoria oficiala a Audi:
http://www.seriouswheels.com/art-four-rings-1.htm
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
masinile germane din perioada interbelica aveau cilindree mult mai generoase (4-5l) si erau si turbo.
Recordul lui Auto Union din acele vremuri era atins de Auto Union Type C cu 520 CP. Intr-adevar, avea o cilindree mare (6000 cm3) in plus era si supraalimentat.
Dara daca in 2006 Subaru construieste niste motoare excelente de 2,5 l turbo care ajung la 300 CP, de ce n-am considera motoarele construite de Auto Union ca fiind adevarate minuni ale acelor vremuri.

Auto Union Type D avea un motor de 3.000 cm3 si dezvolta o putere de 420 CP, iar turatia maxima era 10.000 rot/min. Asta acum 70 de ani.
Senator
QUOTE(Valentin50014)
Compara numarul Golf-uri vandute cu numarul de A8-uri, probabil rationamentul tau te va duce la concluzia ca Golful este peste A8.

ASTA e un mod simplist de a vedea lucrurile.Eu compar VW cu Audi si iti spun ca VW e mai mare.


QUOTE(Valentin50014)
Este adevarat ca vechea companie Auto Union a fost radiata de rusi in 1948, avand ghinionul sa aiba toate fabricile pe teritoriul fostei RDG, dar o alta companie a fost infiintata in 1949 pe teritoriul fostei RFG, companie care a mostenit toata traditia fostei companii (chiar si numele a fost mostenit).

Fara suparare aici povestea are deja iz de Bugatti.
Cunosc varianta oficiala a istoriei Audi si trebuie sa spun ca oamenii incearca sa aduca un "pedigree" cat mai stufos marcii , ar fi si culmea sa faca altfel.Ca sa ai o imagine de ansamblu asupra marcii trebuie sa vezi si alte variante ale istoriei , abia atunci putand sa-ti faci o parere mai aproape de adevar.
Repet nu contest faptul ca Audi este o poveste de succes insa din punct de vedere moral Audi este Audi adica 25% din Auto Union , Audi nu-si poate asuma istoria celorlalte trei marci si nici nu se poate identifica in totalitate cu succesul Auto Union.

@Iulian
Cu toate ca am citit mult legat de Adam Opel AG (si nu de pe net) nu am cunostinta de transferul de tehnologie post Ribentropp-Molotov , s-ar putea sa fie doar "literatura".
In legatura cu prezenta rusilor la Russelsheim aici gasesti cateva explicatii :
QUOTE
Cars as well as truck production lines were lost by Opel. As reparations for war destruction, under plans of the Allied Forces, the Soviet Union asked the Allied Military Government for the tools, jigs, dies, fixtures, and drawings for the Kadett. This, they said, they would use to begin auto production at an Opel subsidiary in Russian-occupied Leipzig. The equipment was duly delivered to the Soviets in June 1946, and that was the last Opel was to see of it -- but not of the Kadett.

Just a year later a new Soviet car, the Moskvitch 400, rolled off a Moscow assembly line. It was the Opel Kadett in every detail; only the name was changed. By late 1950 the Russians were exporting these Kremlin Kadetts to Belgium, stressing in their promotion that spare parts could easily be obtained from Germany! Not until 1959 was a Moskovitch model introduced that bore no trace of Opel engineering. And by that time Opel was just about ready to introduce a new Kadett of its own!

Only the strong resistance of the American government within whose zone of occupation Russelheim was located, prevented the total dismantling of the entire Opel plant as reparations in Russia. GM had no say in these discussions and in fact wasn't sure just what posture to take toward its sometime subsidiary.
Valentin50014
Ok, mi se pare ca discutia tinde sa devina o polemica fara sfarsit.
Am o ultima intrebare vis-a-vis de acest subiect:
Daca VW ar fi pastrat acelasi nume, adica Auto Union, ar fi mostenit traditia vechii marci?
Iulian HondaFan
motoarele erau f. bune pt. epoca. poate cele mai bune. obiectia mea se referea la faptul ca enuntul tau lasa sa se inteleaga ca nimeni nu a mai putut face ceva similar pana in anii '80. ceea ce e fals. in F1 nu s-au atins puterile respective pana atunci din cauza limitelor voit impuse pentru a stimula performanta.

cat priveste dilema Auto Union - Audi cred ca amandoi aveti dreptate. rusii au distrus vechiul Auto Union. a existat un hiatus mare. compania formata in Ingolstadt a luat-o de la zero initial cu piese de schimb pentru masinile AU inca aflate in circulatie la a cea data si abia in anii '50 cu motociclete si mini-vehicule. putea f. bine sa se cheme Ingolstadt Auto... au preluat numele de Auto Union pentru a beneficia de "brand recognition" dar desigur ca erau si multi fosti angajati ai Auto Union. formal Auto Union a fost dizolvata de sovietici si rasa din registrul comertului.

deci amandoi aveti dreptate. biggrin.gif

si nici nu au apucat sa se dezmeticeasca si in 1957 au fost vanduti de actionarii lor principali catre Daimler-Benz. Cumva umilitor pentru AU care rivalizasera Mercedes cu 20 de ani in urma...

Daimler Benz au vandut apoi Auto Union catre VW in 1964 pentru ca erau o piatra de moara in conditiile in care cererea de motociclete si masini in 2 cilindri scazuse dramatic. se mentioneaza ca Auto Union a dat in 1964 30000 de masini DKW la casat si din 1965 pana in 1968 Auto Union a produs in principal Beetle. primul Audi postbelic a aparut in 1965 si care a fost un alt esec comercial. blush.gif
Valentin50014
Daca citesti linkul postat ai sa gasesti raspunsul. E drept, e cam mult de citit. Noua firma nu a mostenit doar numele, ar fi trebuit sa fie tampiti cei de la VW sau Daimler, ci toate patentele care vin odata cu acest nume. Masinile ulterioare ale lui VW s-au bazat pe aceste patente (de ex: au folosit motoarele). Auto Union si-a schimbat doar locatia, in prima faza. Dupa care VW a vrut sa-i dea o fata noua, legata de noua locatie (Ingolstadt), si a schimbat denumire intregului "grup" cumparat in denumirea uneia dintre marci.
Daca ar fi sa fim corecti, Audi AG actual este diferit de Audi infiintat de Horch, dar este cam acelasi lucru cu Auto Union... cel putin asta a cumparat VW. blush.gif
Iulian HondaFan
care motoare, care patente? alea in 2 cilindri? biggrin.gif biggrin.gif chiar asta citesc de pe link-ul tau...

se pare ca la nivelul 1965 (cand Honda au intrat pe piata auto) Auto Union era doar un nume.
HalbaSus
Daca acceptam ca Audi AG a preluat traditia intregului Auto Union atunci si aceste masini postbelice apartin tot de istoria audi:
1953 DKW Meisterklasse:


1953 DKW Luxus Coupé:


Auto Union 1000 S Coupé:




E drept ca cele mai raspandite modele Auto Union au fost DKW F89 si F91 (furgoneta si microbosul)
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
care motoare, care patente? alea in 2 cilindri? biggrin.gif biggrin.gif chiar asta citesc de pe link-ul tau...
Vrei sa spui in 2 timpi nu doi cilindri (ma rog, au avut o gramada de astfel de motoare, dar nu de aste e vorba). Daca este asa, ai dreptate blush.gif
Asta nu mai e oficiala...

http://en.wikipedia.org/wiki/DKW
http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union#Au...er_World_War_II
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi

Stii ce ma distreaza: fraierii aia de la Daimler-Benz si de la VW nu s-au prins nici dupa 50 de ani ca au dat o gramada de bani pe nimic. Doar Auto Union postbelic nu este acelasi cu cel interbelic. drunk.gif

Cat despre radierea marcii de catre Glorioasa Armata Rosie :death: ... de cat timp esti plecat de aici? Se pare ca ai inceput sa uiti "cadrul legal" pe baza caruia actionau... Nu de alta, dar oricand pot aduce cateva sute de milioane de martori care se se jure ca noi le-am daruit tezaurul. :romania:
Hai sa traiti!!!
Iulian HondaFan
nu e chiar asa. cateodata marca in sine conteaza cel mai mult. uita-te la Bentley si Rolls Royce. tehnologic nu mai ofereau mare lucru totusi VW si BMW au dat bani frumosi doar pe nume.

Pentru Daimler-Benz si VW Auto Union a oferit marca si uzina respectiva.

din moment ce in 1965 uzina de la Ingolstadt a trecut la producerea de Beetle pentru a supravietui asta spune multe despre potentialul fenomenal al Auto Union la acea vreme. biggrin.gif

motoarele erau de 2cilindri ( nu spune in cati timpi dar daca erau in 2 timpi e o alta dovada de tehnologie avansata biggrin.gif biggrin.gif ).

QUOTE
Vrei sa spui in 2 timpi nu doi cilindri (ma rog, au avut o gramada de astfel de motoare, dar nu de aste e vorba). Daca este asa, ai dreptate
Asta nu mai e oficiala...


pai spune-mi care sunt motoarele alea fenomenale... iata ce zice linkul din wikipedia:

QUOTE
In 1958, Daimler-Benz company acquired 88 per cent of Auto Union and the next year became its sole owner. Daimler-Benz developed a 72 hp (54 kW) four-door sedan, with a modern four stroke engine driving the front wheels. This model appeared in September 1965, "relaunching" the Audi brand. Daimler-Benz sold the company to Volkswagen in 1964.


deci revenirea postbelica a Audi s-a facut cu tehnologie Daimler-Benz. si chiar si acel model se pare ca a fost lipsit de succes.

Intrebarea este care sunt masinile/tehnologiile avansate ale Auto Union intre 1945 si 1965?

alt citat:

QUOTE
DKW cars were made from 1928 until 1966. They always used two-stroke cycle engines and from 1931 the company was a pioneer in front-wheel drive. Most cars made before World War II had two cylinders but a 1939 prototype got the first three-cylinder engine. This prototype was produced after the war both as an IFA (later the Wartburg) in Zschopau, East Germany, and in DKW-form in Düsseldorf, later in Ingolstadt as the 3=6.


deci DKW postbelice erau surori bune cu Wartburg-urile... comparativ cu astea in 1950 Buick facea adevarate nave spatiale cu motoare V6-V8 supercharged cu peste 300CP...
Iulian HondaFan
QUOTE(HalbaSus)
Daca acceptam ca Audi AG a preluat traditia intregului Auto Union atunci si aceste masini postbelice apartin tot de istoria audi:
1953 DKW Meisterklasse:
1953 DKW Luxus Coupé:
Auto Union 1000 S Coupé:
E drept ca cele mai raspandite modele Auto Union au fost DKW F89 si F91 (furgoneta si microbosul)


DKW 3=6/auto Union 1000 era sora Wartburgului: motor de 3cilindri in 2 timpi de 0.9l cu 34CP. era o masina modesta si pentru acea perioada si o reincarnare a unei masini conceputa la sfarsitul anilor '30.

http://www.audi.com/audi/com/en1/company/h..._successes.html

asta nu e model de top nici pentru epoca. BMW, Mercedes, Jaguar, Opel, Alfa Romeo ar fi sters pe jos cu masina asta... chiar era o rasnitza. blush.gif

QUOTE
The Mercedes 300 SL, which went into production in 1954 was a dream car from the moment it came onto the market. Its 215 hp 3-liter 6-cylinder engine gave the 300 SL a top speed of 250 km/h.


mai exista altceva? pana in prezent mie mi se pare ca Auto Union a fost sever afectata de pierderea bazei sale din Saxonia cazuta sub ocupatie sovietica. e admirabil insa ca numai cu ceva planuri si cateva truse de scule au putut sa o ia de la capat. insa erau serios handicapati fata de concurenta... si nu erau de lux sau de performanta decat prin memoria anilor '30...
Iulian HondaFan
am gasit si primul motor serios dezvoltat de Auto Unionul postbelic:

QUOTE
A 1000cc 2-stroke V-6 engine was developed for additional
power in 1960 by combining two 3-cylinder engines.
The
capacity was gradually increased to 1300cc and the last V-6
engines were built in 1966.

While the standard configuration was with two carburettors which
produced 83 HP, a four carburettor version was also built and
tested which produced 100 HP and a six carburettor version
produced 130 HP with the 1300cc capacity
. However, most
of the engines were fitted with two carburettors

Approximately 100 V-6 engines were built for testing in DKW
cars. 13 DKW F-102 were fitted with the V-6 engine in the
sixties. At least one F-102 with the V-6 engine and two Auto
Union 1000SP's which belonged to Mr Muller have survived to
this day. A number of Munga's were also fitted with the V-6
engine at the factory in Ingoldstadt, as the German army
expressed a keen interest in the more powerful engine.

However, with the premature death of Muller and the take-over
of Auto Union by Volkswagen, the project was abandoned in
favour of a new four stroke engine which had been developed
by Mercedes.


fideli motoarelor in 2 timpi pana la capat. biggrin.gif

QUOTE
After the war, the East German Trabant continued to use the pre-
war two cylinder version of the DKW engine, largely unchanged
up to the early 1990's, when the German unification brought
production to a halt.


asadar, Auto Union era pana in 1965 sora vest-europeana a Trabantului si Wartburgului. biggrin.gif biggrin.gif
biggrin.gif biggrin.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
Cat despre radierea marcii de catre Glorioasa Armata Rosie :death: ... de cat timp esti plecat de aici? Se pare ca ai inceput sa uiti "cadrul legal" pe baza caruia actionau... Nu de alta, dar oricand pot aduce cateva sute de milioane de martori care se se jure ca noi le-am daruit tezaurul. :romania:
Hai sa traiti!!!


eu am spus ca sovieticii au dizolvat firma fiind cei care au ocupat zona unde se afla sediul si cele mai multe din uzinele firmei. nu am zis ca a fost bine. pur si simplu cei care au renascut firma nu cred ca au avut un drept legal pentru ca nu aveau la cine face apel. deci au pornit de la zero, cu ceva planuri si mai ales cu ceva oameni.

citind tot ce am putut googlai eu trag concluzia ca traditia a fost retezata la momentul 1939 de conversia pentru productie de razboi si in 1945 cand, consecinta fireasca a celor declansate in 1939, s-a ales praful... departe de a fi filorus, dar dupa dezastrul facut de nemti la rusi, rusii aveau ceva motive sa le-o traga blush.gif . ca le-au si tras-o in mod barbar asta nu le mai face cinste... oricum asta ar trebui sa-i faca pe nemti sa ii aprecieze si mai mult pe americani care nu numai ca nu le-au demontat uzinile dar le-au mai dat si credite si ferit de rusi.

Operatiunea Barbarosa ce "cadru legal" a respectat? biggrin.gif poate ca Stalin ar fi atacat el, dar Hitler a facut-o primul. asa ca nemtii nu aveau ce "cadru legal" sa ceara respectat. ei au pus gazul pe foc. deci nu prea au baze morale sa se planga ca ulterior s-au ars.
Valentin50014
Draga Iulian, concluzia ta m-a lasat fara glas... blush.gif Pana la interventia lui Senator banuiesc ca erai de aceeasi parere cu Halba (si mai apoi cu a mea) dupa care ai considerat ca atat eu cat si Senator avem dreptate (nu prea vad cum, doar aveam pareri diametral opuse) iar acum consideri ca amandoi gresim. :bash: Cred ca iti este clar ca Senator are cu totul alta parere de ceea ce ai scris tu mai sus blush.gif
Inainte de a-ti da linkurile, fii sigur ca le-am citit. Spune-mi exact ce te-a facut sa-ti schimbi parerea atat de radical...

Nu cumva vrei sa-i dai mai multe sanse traditiei Hondei? Apropo, Honda are doar vreo 20 de ani inaintea Daciei. biggrin.gif Glumesc desigur...

Ok, sa revenim...

Deci pana la urma ai observat cuvintele tu stroche (pe aici: 2 timpi), de aasemenea, sper ca ai gasit si motorul interbelic pe care l-au folosit postbelic in scopul de a mai prinde o gura de oxigen. blush.gif

Parerea ta despre DKW este oarecum aceeasi cu a mea. Am spus cu destul timp in urma ce fel de pocnitori scoteau cei de la DKW. Insa stateau cel mai bine d.p.d.v. financiar, iar motivul pentru care i-au inghitit pe ceilalti a fost tocmai pentru a se impune in industria auto. Audi era departe de a sta cel mai prost...

Wartburg, Trabant, Barbarosa, market-Garden, Holocaustul etc... zau ca nu au avut nici o legatura cu ceea ce discutam noi.
Am amintit de "cadrul legal" numai pentru a sugera abuzul pe care l-au facut rusii, nu din dorinta de a porni o polemica despre justificarea morala a lor.

De asemenea, hai sa nu facem o varza din acest topic. Putem discuta si de rezultatele din cursele postbelice, dar hai totusi sa le luam pe rand.

QUOTE(Iulian HondaFan)
eu am spus ca sovieticii au dizolvat firma fiind cei care au ocupat zona unde se afla sediul si cele mai multe din uzinele firmei. nu am zis ca a fost bine. pur si simplu cei care au renascut firma nu cred ca au avut un drept legal pentru ca nu aveau la cine face apel. deci au pornit de la zero, cu ceva planuri si mai ales cu ceva oameni.
Pai uite ca au renascut-o. Nimeni nu i-a dat in judecata pana acum si nimeni nu considera acest lucru ilegal, cu exceptia ta.
Oare marca a fost "renascuta" de catre portarul fostei companii sau chiar de cei care inca mai aveau compania in proprietate?
Rusii pur si simplu au urcat fabricile in tren, cu tot ceea ce aveau in acel moment. Dupa cativa ani au dizolvat-o de tot. Tu consideri redeschiderea firmei ca fiind ilegala? :newblush:

Compania nu a fost vanduta, nu a dat faliment si nu putea fi considerata plata pentru daune de razboi.
In momentul "redislocarii" blush.gif Auto Union era nr. 2 in Germania si nr. 5 in lume, deci falimentul este exclus.
Nici macar statul german nu avea dreptul s-o dizolve
In oricare din cazurile astea redeschiderea firmei putea fi considerata ilegala (cel putin moral). Oamenii ai au redeschis compania intr-o tara libera cu ce au mai avut prin buzunare, este normal sa se gaseasca intr-o situatie dificila. Iar comparatia cu Honda este inutila, oricat de fan esti al acestei marci.

Honda mergea la lucru pe bicileta in vremurile alea.. :bash:
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
nu e chiar asa. cateodata marca in sine conteaza cel mai mult. uita-te la Bentley si Rolls Royce. tehnologic nu mai ofereau mare lucru totusi VW si BMW au dat bani frumosi doar pe nume.Pentru Daimler-Benz si VW Auto Union a oferit marca si uzina respectiva.
Zau ca eu nu mai inteleg ceea ce sustii, mai Iulian. Care marca, care nume? Numele unei companii infiintate de cativa ani?

Intrebarea mea este: daca Auto Union postbelic este considerata alta marca decat Auto Union interbelic, de ce Daimler si VW au platit bani grei pentru un nume si o traditie aproape inexistenta? De ce istoria Audi de azi incepe cu Horch, atat pe siturile oficiale cat si pe cele neutre?

De ce nimeni nu-mi da vreun ban daca imi deschid si eu un service cu numele "Ia Auto Union neamule!!!"?

Repet, Senator nu a sustinut ceea ce sustii tu (cel putin asta am inteles eu), tu vii cu ideea ca nici Audi ante/interebelic nu are legatura cu Audi AG. Ei bine nu prea cred asta (de fapt nu cred nici una din opiniile voastre) blush.gif

Daca VW si Daimler au platit inseamna ca ei considerau ca noua Auto Union are in spate traditia vechii marci. Noua Auto Union a fost redenumita in Audi AG, de aici traditia s-a transmis la Audi AG.
Iulian HondaFan
parerea mea e bazata pe linkurile date de tine si pe ce am mai gasit singur.

o marca este o promisiune, este o imagine. de aceea numim copiatorul xerox si frigiderul frigider ( exista firma Frigidaire), etc... brand recognition & trust este un element f. important in marketing.

explicatia vine simplu cred. in vremurile f. grele ale primilor ani postbelici cei care s-au implicat in afacerea de la Ingolstadt au recurs la numele si ceva din planurile/tehnologia anteriaore ale Auto Union. Nu exista nici o baza legala, nu cred ca a existat vreo intalnire a actionarilor, nici nu cred ca au avut arhiva ( probabil rusii au pus mana pe o mare parte din documente cand au preluat sediile din Saxonia).

era cel mai simplu si cel mai eficient mod de a porni o afacere. primul lucru pe care l-au organizat a fost acel depozit atelier care producea si distribuia piese de schimb pentru masinile existente din perioada de dinainte de razboi. de fapt si est-germanii au pornit ceva similar si au inceput sa faca Wartburg si Trabant bazat pe aceeasi tehnologie.

iar ceea ce au pornit a fost mai mult DKW care facea motociclete si masini ieftine pentru care exista cerere. Audi nu avea nici o sansa pentru ca ar fi fost f. greu sa fi gasit cumparatori la modelele lor de lux interbelice. din cate am putut citi nu reiese ca ar fi existat vreo masina Audi noua intre 1939 si 1965.

deci e clar ca a exista o fractura in istorie si traditia firmei, ca raboiul i-a dat inapoi 15-20 de ani dar prin oameni si traditia la care ei s-au referit a existat si o continuitate.

BMW si Mercedes au fost mult mai favorizati la acel moment. de fapt se pare ca imediat dupa razboi cel mai bine au dus-o Ford si Opel care au beneficiat de sprijinul companiilor mama prospere din America. Opel chiar a scos niste modele remarcabile in anii '50.

si tot din cele de ieri reiese ca NSU a adus multe catre Auto Union ei realizand un model revolutionar in anii '60 acel Ro 80 lansat in 1967 care avea motor rotativ Wankel si transmisie cu dublu ambreiaj, frane pe disc, suspensie independenta pe 4 roti si unul dintre primele vehicule cu coeficient de aerodinamicitate sub 0.4 ( Ro80 avea 0.355)...
Iulian HondaFan
tot f. interesant vis-a vis de relatia NSU - VAG

se pare ca celebrul Beetle s-a bazat pe un design anterior proiectat tot de Ferdinand Porsche pentru NSU. La randul lui Porsche a adoptat unele elemente tehnice dezvoltate pe un model cehesc Tatra V570. Inginerii cehi ai Tatra sunt primii care in 1921 au realizat un motor boxer cu 4 cilindri cu racire cu aer.

QUOTE
The 1933 V570 prototype was used by Tatra engineers as a study model for a new direction in automobile construction and styling. They aimed at keeping up a level with the contemporary progress in the fields of new technology, architecture and the visual arts. The new car should be established on a rear-engined air-cooled layout with an aerodynamically efficient body. These ideas were based on the studies and scientific papers of Dr Paul Jaray who designed and tested streamlined automobiles in the wind-tunnel of the German Zeppelin works.


QUOTE
The Type 32 prototype NSU of 1934 was an air-cooled rear engined four cylinder horizontally opposed powered car that used torsion bar suspension and featured beetle-like styling. ...

Impressed by Porsche's design capabilities, Hitler delivered him the design brief of a car that could carry two adults and three children at a speed of 60mph with at least 33 mpg. The price was to be 1000 Reichmarks, not much more than a motorcycle at the time. Ferdinand Porsche was not convinced that a car could be made so cheaply, but considered the project a challenge, and took it on. The project car was named the Type 60, and due to time constraints Porsche based many components on the earlier NSU. The engine was an air-cooled flat-four also based on the NSU design.


dealtfel dupa WW2 VW a platit compensatii catre Tatra pentru folosirea designului lor in crearea Beetle-ului.

QUOTE
In 1931, a German motorcycle company, Zündapp, asked Porsche if he could design a suitable car for them. Porsche came up with a streamlined 2 door sedan, which had lines similar to the Beetle. It was designated the Type 12. Zündapp wanted to put in a 1.2 liter radial engine from one of their motorcycles...this was the end of the line for this design, as it didn't make it any further.

Porsche then designed a car for NSU in 1933 that was known as the Type 32. This car looked even more similar to the upcoming KdF Wagen than the Type 12 did. This car looked similar to the Tatra V570, and shared many mechanical similarities. After World War II, the Volkswagen company paid Tatra for compensation, since Tatra believed its technology and design was pirated in development of the KdF Wagen. Eventaully, NSU dropped the Type 32 project.


iar anii de glorie a Auto Union dupa 1933 sunt legati tot de activitatea lui Porsche care a fost principalul lor proiectant.

primul Porsche a avut aceleasi radacini in Beetle folosind aceeasi structura de baza si o varianta a aceluiasi motor boxer de 4 cilindri racit cu aer inaugurat pe VW Beetle.

ironia face ca in prezent Porsche sa fie principalul actionar al VAG iar ferdinand Piech ( nepotul lui Porsche) sa fie liderul cel mai influent al afacerii Porsche -VAG.
Valentin50014
.... si cel mai de seama inginer din istoria VAG (ma refer aici la nepot care, cred eu, si-a depasit unchiul - o parere strict personala)

QUOTE(Iulian HondaFan)
explicatia vine simplu cred. in vremurile f. grele ale primilor ani postbelici cei care s-au implicat in afacerea de la Ingolstadt au recurs la numele si ceva din planurile/tehnologia anteriaore ale Auto Union. Nu exista nici o baza legala, nu cred ca a existat vreo intalnire a actionarilor, nici nu cred ca au avut arhiva ( probabil rusii au pus mana pe o mare parte din documente cand au preluat sediile din Saxonia).

Am ales numai partea care are legatura cu discutia noastra, pentru ca am luat-o destul de in serios... blush.gif

De unde ai tras tu concluzia ca cei de la Inglostadt nu sunt aceeasi cu cei din Saxonia? Am inteles ca este o opinie personala, dar avand in vedere ca traditia lui Audi nu prea este contestata, nu ar fi fost mai corect sa consideri ca marca a ramas pe mana acelorasi oameni, pana la proba contrarie?

Iata ce stiu eu:
QUOTE
1945: The Soviet military dismantles and expropriates Auto Union's plants in Saxony as war reparations

1949: Horch and his partners set up a new car company, Auto Union GmbH in Ingolstadt


Pai cum sa fie ilegala noua companie daca era tot a lor?


Vis-a-vis de beetle. Sunt zvonuri ca acest design nu are nimic comun cu Porsche. Cica un inginer evreu ar fi la originea acestui model. Cica ar fi fost arestat si trimis in lagar. SS i-a confiscat planurile dupa care i-au propus lui Porsche sa continue dezvoltarea lor. Nu stiu daca este sau nu adevarat, cert este ca acele planuri existau si varianta evreului este destul de apropiata de broasca lui Porsche
florin55503
culmea desi Porsche a proiectat beetl;e-ului acesta avea o fata total neprietnoasa si hidoasa si Hitler a fost cel care i-a dat fata pe care o stim cu toti
Mojito
Premium = Luxury ?

Valentin 50014 eu vazind semnatura ta pot sa-ti inteleg motorul interior care te face sa aperi cu atata patima si ardoare istoria Audi.Dar viata este nedreapta si Senator are dreptate Audi nu este Auto Union.
Dupa, repet, parerea mea Audi nu se poate ridica la rangul imaginii pe care o are avea Mercedes. Horch da.Chiar tu ai spus-o.

Daca e asa intomesc propriul meu top al prezentei intebelice a masinilor germane
Premium -Luxury Car
1 Mercedes Benz
2.BMW

Sub Premium -SubLuxury Cars
1.Audi

Am imaginea ofiterilor superiori si ai industriasilor nemti interbelici coborind din Merceds Benz si nu din Audi.
Poate din Horch dar este deja e altceva.

Cum prezentul este ancorat in trecut oricit de impatimit fan ai fi Audi sau VW sau Lexus sau Acura sau Volvo trebuie sa recunosti ca nimic nu se compara ( la trecut) cu trecerea majestuoasa a unui Mercedes Benz classe sau dinamica unui BMW.
Sunt convins ca-mi voi atrage critici acerbe dar pentru mine Audi se vrea ceva din amindoua dar din pacate nici una pe de-antregul.
Vorbesc doar de imagine si nu de calitati care sunt de multe ori peste cele doua.
AZAZEL
Valentin: las-o balta, ca in general nu ai cu cine discuta!!! nu vreua sa supar pe nimeni, dar va incapatanati sa nu acceptati o realitate.

Auzi top la Mojito in perioada interbelica : Premium:
mercedes
bmw

sub premium:
audi

apropo mojito: in perioada interbelica bmw era funingenea de la tevile celorlalti de esapament.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.