Help - Search - Members - Calendar
Full Version: noutati AUDI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Audi
Pages: 1, 2, 3, 4
Valentin50014
Mojito, se pare ca nu prea ai inteles ceea ce am spus. Nu vreau sa mai repet, este adevarat ca am scris foarte mult...

Referindu-ma strict la acea perioada:
1. Mercedes
2. Auto Union
.....
10 la mare distanta: ceilalti

Desi d.p.d.v. sportiv Auto Union a reusit sa domine cursele in anii premergatori razboiului, per ansamblu Mercedes a fost peste.
D.p.d.v. al luxului:
Horch era no. 1 detasat. Peste 50% din vanzari erau de la Auto Union (adica Horch).
Audi de atunci nu a fost o marca premium sau luxury, ci avea doar imaginea sportiva a grupului (cea ieftina era legata de DKW).

Clasamentul de mai sus se referea la cursele auto dar este acelasi si din punct de vedere al vanzarilor, per total.

Te rog sa-ti justifici afirmatia ca BMW era pe locul 2. De fapt chiar era... la motociclete. Pe 1 era Auto Union (cu DKW)

Imaginea pe care o ai tu de3spre ofiterii germani s-ar putea sa fie eronata. Istoria ne spune ca nu prea preferau masinile BMW.

Ce nu intelegeti voi este ca Horch nu a continuat cu Audi dupa razboi ci cu Auto Union. VW a luat decizia de a schimba numele in Audi, oarecum nedreptatind celelelate marci, cum spunea mai inainte Senator.
Deci
Audi AG is Auto Union postbelic is Auto Union interbelic
Audi AG is not Audi ante/interbelic (nu intru totul ci numai 25%)

Pasiunea mea peste Audi sa stii ca nu are nici o legatura cu ceea ce scriu aici si nu ma va opri sa spun adevarul. Recunosc, daca as vorbi despre Subaru as fi mai subiectiv (marca saraca n-are nici o vina, fanii ei ma provoaca :harhar: - chiar ma intreb pe unde sunt)

Intotdeauna am fost fan BMW, ultimii 10 ani insa m-au facut sa prefer Audi. Iar de Mercedes nici nu vreau sa vorbesc, intreaba orice copil ce parere are despre ei...

Sunt de acord ca astazi Audi este pe locul 3 in ceea ce priveste imaginea marcii (traditia), dar in acele timpuri altfel statea treaba...

Astept in continuare o justificare a celor spuse de tine cu privire la dinamismul extraordinar al masinilor BMW din acele vremuri, cat si o situatie a vanzarilor din aceeasi perioada.
Sunt curios care este mai fan decat celalalt? blush.gif
Mojito
Hi,Hi, Hi biggrin.gif eram sigur de aceste reactii.
Nu ma supar.Nu am de ce.Nu detin actiuni sau pachete la nici unele din firmele discutate.

Imi exprimam doar o parere despre un tip de perceptie.
Al meu.
Cu referire la cum vizualizez eu in peisajul auto al acelor ani marcile discutate. Nu am trait acei ani, Bunicul nu mi-a povestit , sunt si eu manipulat de film, carti, fotografii, si tot ceea ce trimite la istorie.

Am subliniat .Imagine.

Daca Audi era un nume mare in "les anne folies" si eu nu-l percep asa imi cer scuze.

Si la fel si astazi.
Iarta-mi te rog ignoranta dar nu pot inca sa pun pe acelasi loc pe podium Mercedes E classe cu A6. Nu am date sa-mi sutin alegerea doar propria mea perceptie. Mercedes Benz si BMW sunt peste Audi.
Repet nu sunt un impatimit al nici uneia.
Dar poate imi procur una dintre cele trei marci si atunci ma voi transforma si voi deveni fiara cu cei care vor ataca imaginea marcii masinii mele premium biggrin.gif

Salutari si numai bine :wave:
Valentin50014
QUOTE(Mojito)
Hi,Hi, Hi biggrin.gif eram sigur de aceste reactii.
Nu inteleg care este problema cu "reactia". Ai fi preferat o reactie de genul "habar n-ai, Audi A6 este peste ca asa simt eu"?

QUOTE(Mojito)
Nu ma supar.
pentru ce sa te superi? Esti mai suparacios din fire? blink.gif

QUOTE(Mojito)
Daca Audi era un nume mare in "les anne folies" si eu nu-l percep asa imi cer scuze.
Vezi ca te uiti in alta parte. Audi se numea atunci Auto Union. Daca nici acest nume nu iti spune nimic inseamna ca problema este de la "perceptia" ta

E Classe vs A6 nu are nici o legatura cu discutia de aici. Daca esti curios de preferintele mele: eu prefer A6.

P.S. interventia ta nu are nici o legatura cu discutiile noastre din ultimul timp. De cateva pagini incoace este vorba de traditia lasata mostenire de vechea Auto Union si nu de topuri ale perceptiei sau preferintelor ofiterilor germani...
Mojito
Cedez.
M-ai convins.
AUDI ESTE .... AUDI.
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
Pai uite ca au renascut-o. Nimeni nu i-a dat in judecata pana acum si nimeni nu considera acest lucru ilegal, cu exceptia ta.
Oare marca a fost "renascuta" de catre portarul fostei companii sau chiar de cei care inca mai aveau compania in proprietate?
Rusii pur si simplu au urcat fabricile in tren, cu tot ceea ce aveau in acel moment. Dupa cativa ani au dizolvat-o de tot. Tu consideri redeschiderea firmei ca fiind ilegala? :newblush:

Compania nu a fost vanduta, nu a dat faliment si nu putea fi considerata plata pentru daune de razboi.
In momentul "redislocarii" blush.gif Auto Union era nr. 2 in Germania si nr. 5 in lume, deci falimentul este exclus.
Nici macar statul german nu avea dreptul s-o dizolve
In oricare din cazurile astea redeschiderea firmei putea fi considerata ilegala (cel putin moral). Oamenii ai au redeschis compania intr-o tara libera cu ce au mai avut prin buzunare, este normal sa se gaseasca intr-o situatie dificila. Iar comparatia cu Honda este inutila, oricat de fan esti al acestei marci.

Honda mergea la lucru pe bicileta in vremurile alea.. :bash:


eu nu am spus ca e legal sau ilegal nimic. referirea la legalitatea a fost facuta de tine vis-a-vis de faptul ca rusii, care erau posesorii de fapt, (dreptul il lasam in pace ca nu se aplica la acea perioada) au dizolvat compania. grupul de fosti manageri si cine o mai fi fost de la Ingolstadt au reinfiintat aceeasi firma. legal sau nu ce au reinfiintat era o replica palida a ceea ce fusesera ( toarta Germania era in aceeasi situatie) dar comparativ DaimlerBenz, Opel si BMW au ramas in mare cu majoritatea activelor Auto Union nu a ramas decat cu numele. Auto Union era o firma orfan.

si ramanand la faptic pana in 1965 Auto Union a trait din motociclete si masini de teapa Wartburgului. nu ai adus nici un exemplu de altfel de masina, de orice alt fel de tehnologie sau macar de vreun concept produs de AutoUnion in acea perioada. In fapt din vechiul Auto Union ceea ce a supravietuit a fost DKW-ul si rasnitele lor. si o traditie pe care unii dintre cei implicati in firma renascuta o purtau in amintire si in masinile construite interbelic in Saxonia.

primul Audi postbelic a aparut in 1965 cu motor Mercedes. iar rasnitele DKW-ului au fost date in acelasi an la casat ( ca nu le cumpara nimeni) si uzina din Ingolstadt a trecut la productia de Beetle.

concluzie: Audi intre 1939 si 1965 a fost inexistent. a fost cel mult un vis frumos al celor implicati pana la 1939.

dupa 1965 Audi este divizia de lux a VW si cele 2 sunt intricate mult prea mult ca sa mai aiba vreun rost de a face teorie.

iata linkul despre Tatra V570 despre care se afirma ca a fost sursa de inspiratie a lui Ferdinand Porsche.

http://www.ukcar.co.uk/history/Tatra/

tot acolo mentiunea ca primul motor boxer in 4 cilindri racit cu aer a fost facut in 1921 de cehul de la Tatra Hans Lewinka.

alte linkuri pe google cu search term Tatra V570.
HalbaSus
QUOTE
si ramanand la faptic pana in 1965 Auto Union a trait din motociclete si masini de teapa Wartburgului. nu ai adus nici un exemplu de altfel de masina, de orice alt fel de tehnologie sau macar de vreun concept produs de AutoUnion in acea perioada. In fapt din vechiul Auto Union ceea ce a supravietuit a fost DKW-ul si rasnitele lor. si o traditie pe care unii dintre cei implicati in firma renascuta o purtau in amintire si in masinile construite interbelic in Saxonia.


Germania postbelica era o ruinata din toate punctele de vedere... si producerea a orce altceva in afara de rasnite ar fi fost faliment curat, iar auto union nu prea isi putea permite asa ceva. Cea mai de succes masina a acelor vremuri a fost beetle-ul care desi este o evolutie din punct de vedere tehnic... practic tot o rasnita este...

Iata ce facea BMW-ul in acea perioada:
BMW Isetta (1955-1962)


Engine size 247cc / 297cc
Cylinders 1
Power 9kW (12hp) / 10kW (13hp)
Max speed 80km/h
Fuel usage 5.5L / 100km
Weight 360kg
Overall production 161360 units


BMW 600 (1957-1959)

Cylinders 2
Max power 19.5 HP
Wheelbase 170 cm
Length/Width/Height, cm 290/140/137.5
Turning circle 8 m
Weight 515kg
Top speed 62 mph
0-60 mph 58s
Production 34318 units
Base price (for 1958) $1.487,-

Singura firma care si-a pastrat cat de cat standardele a fost Mercedesul care a continuat cu modele de lux:
1957 Mercedes 300 SL Roadster:

Motor 6 in linie normal aspirat: 2996 cc - 215 bhp
Valentin50014
Dumnezeule, Halba. N-am vazut in viata mea asa ceva :shock: :shock: :shock: :shock: Mai e si roz... :x
E cea mai urata... chestie pe care am vazut-o in viata mea.
Sterge repede pana nu vede f1anatic.
Decat asa ceva mai bine o Mobra...
James Kilowatt
Eu am vazut-o pe viu... E in muzeul automobilului la Torino. Mi s-a parut chiar cool biggrin.gif ORicum, originala
G e o r g e
astea aveau motoare sau era ca in the flitstones ? biggrin.gif
Valentin50014
O fi cool dar tot urata e.
Parca rosul asta o mai prinde... biggrin.gif

Pai aveau un cilindru... ca la pompele alea vechi de bicicleta. Il comprimai in mana, il montai pe masina si te ducea cativa metri :puke: blush.gif
Mojito
Mai multe aici:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/history.html#326
James Kilowatt
Are motorul in spate, si doar 3 roti.... Au scapat de bagat diferential smile.gif Imi pare rau ca nu m*am putut apropia mai tare, sunt convins ca transmisia e cu lant smile.gif BMW au ce au cu tractiunea spate biggrin.gif
Mai erau si alte minuni ale industriei auto germane ...
HalbaSus
chiar asa v-a speriat isetta ?
Hai sa va dau un motiv sa fiti speriati:
Vine politiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:
G e o r g e
asa si ? blink.gif o fac la curbe laugh.gif
HalbaSus
adevarul e ca pana si pietonii mai rapizi puteau scapa de urmarirea unui bmw-ului din imagine, totusi sa nu uitam ca e o masina cu tractiune spate si motorul amplasat central (de parca ar fi contat biggrin.gif)... si pt acele vremuri, aceste masini erau ideale... beetle-ul a fost cea mai reusita din aceasta serie, dar in afara de mercedes toti producatorii au avut tentative de rasnite... iar rasnita celor de la DKW era chiar decenta.
Iulian HondaFan
in 1950 BMW facea 501 care avea un motor de 6 cilindri in linie de 2.0l, in 1954 se lansa 502 cu un V8 de 2.6l, etc... in nici un caz wartburg. biggrin.gif


se pare ca BMW au fost "banned" de americani 3 ani pentru ca au facut motoare de avioane in timpul razboiului. si uzina din Munich a fost demontata in 1947 si utilajele trimise in 17 tari diferite... ca sa supravietuiasca BMW vandut licente pentru modelele sale interbelice catre firme britanice. in 1948 pedeapsa a fost ridicata si in 1949 au scos prima motocicleta postbelica...

QUOTE
Nu cumva vrei sa-i dai mai multe sanse traditiei Hondei? Apropo, Honda are doar vreo 20 de ani inaintea Daciei. Glumesc desigur...


Soichiro Honda a inceput de la atelierul de biciclete a tatalui sau si cand a murit compania sa era cel mai mare producator de motoare si motociclete din lume iar masinile de F1 cu motoare facute de ei erau campioane de 5 ani consecutivi pe circuitele F1 ( a murit chiar in 1991). putini au realizat atat de multe intr-o viata...

prima masina Honda a aparut in 1963: Honda S500 cu un motor in 4 cilindri de 531cc si 44CP, dar a fost un produs de serie mica. insa imediat in 1964 Honda debuteaza in F1 pe Nurburing terminand pe locul 9 blush.gif biggrin.gif oameni hotarati si lipsiti de complexe. biggrin.gif in 1965 au castigat prima lor cursa de F1. pentru cineva care abia facusera prima masina cu 2 ani in urma e mai mult decat remarcabil!!!

prima masina de serie nu a aparut la Honda pana in 1972 blush.gif cand a debutat Civic. Dacia era deja batrana la ora aia blink.gif ... dar unii cresc intr-un an cati altii in 10 biggrin.gif
Senator
QUOTE(HalbaSus)
Singura firma care si-a pastrat cat de cat standardele a fost Mercedesul care a continuat cu modele de lux:
1957 Mercedes 300 SL Roadster:
Motor 6 in linie normal aspirat: 2996 cc - 215 bhp

Nu e chiar asa , exista modele BMW care te contrazic :
BMW 507 din 1955 , masina care reprezenta un etalon la acea vreme.Elvis Presley, Ursula Andress ,Alain Delon sau Rainer de Monaco sunt doar cateva celebritati care au detinut o astfel de masina.


si mai sunt limuzinele amintite mai sus 501 , 502 si coupe-ul 503 echipate cu motoare cu 6 cilindri in linie si V8.

Isetta nu era o constructie BMW a fost fabricat in licenta cumparata de la firma italiana ISO.Dupa incetarea productiei licenta a fost vanduta mai departe aparand in alte tari sub diverse nume:Velam in Franta , Romi Isetta in Brazilia si din 1957 in Marea Britanie produsa de "Isetta of Great Britain, Ltd". Ca vanzari a fost un hit , fiind astfel o "gura de aer" pentru un BMW AG care avea probleme financiare.Ceea ce e interesant e faptul ca Daimler Benz a avut posibilitatea de a cumpara BMW in acea perioada insa in mod ciudat nu au fost interesati de oferta , probabil nu au intuit ca astfel si-ar fi lichidat cel mai mare concurent din anii care au urmat.

QUOTE(Valentin50014)
D.p.d.v. al luxului: Horch era no. 1 detasat


Ma intreb pe unde era Maybach la vremea aceea...


QUOTE(Valentin50014)
Intrebarea mea este: daca Auto Union postbelic este considerata alta marca decat Auto Union interbelic, de ce Daimler si VW au platit bani grei pentru un nume si o traditie aproape inexistenta? De ce istoria Audi de azi incepe cu Horch, atat pe siturile oficiale cat si pe cele neutre?

Pentru ca baietii nu au inca o confirmare oficiala a faptului ca se intentioneaza relansarea marcii Horch , desi treaba asta e tot mai des vehiculata de "insideri".

QUOTE(Iulian HondaFan)
tot f. interesant vis-a vis de relatia NSU - VAG

se pare ca celebrul Beetle s-a bazat pe un design anterior proiectat tot de Ferdinand Porsche pentru NSU. La randul lui Porsche a adoptat unele elemente tehnice dezvoltate pe un model cehesc Tatra V570. Inginerii cehi ai Tatra sunt primii care in 1921 au realizat un motor boxer cu 4 cilindri cu racire cu aer.

Mai mult decat atat , interiorul , rotile si alte elemente sunt copiate dupa un alt model interbelic : Opel Olympia din 1935 . Aceste lucruri le-am constatat personal in cursul restaurarii acestui model.

QUOTE(maryuskkk)
in perioada interbelica bmw era funingenea de la tevile celorlalti de esapament.

Documenteaza-te inainte sa faci astfel de afirmatii.
Iulian HondaFan
oricum pentru mine conteaza mai putin istoria... multe marci si producatori au decedat in ultimii 100 de ani...

VAG este un producator remarcabil care au inceput de la 1 uzina si 1 model si (cu toate problemele lor financiare recente) au ajuns sa fie cel mai mare producator european desi sunt printre cei mai tineri.

Honda nu exista in lumea auto decat de 40 de ani si sunt printre cei mai dinamice, profitabile si avansate tehnologic companii.

Audi este ce este acum datorita VW si nu datorita traditiei ori tehnologiei mostenite de la Auto Union.
cosmin45741
bateti campii cu bmw-ul :bash: ..
in 1951:
BMW 501: "A spacious sedan to match the highest expectations, the curvy, full-bodied design of the BMW 501 earns it the nickname of "Baroque angel". With the Eisenach plant now under Soviet control, it is also the first BMW automobile to be built completely in Munich. From 1954 onwards, it is joined by the 502, which possesses the world's first V8 light-alloy engine. "
BMW 507: the dream roadster.
"Designed in less than a year by Albrecht Goertz, the BMW 507 is a very exclusive sports car: only a total of 252 are built. Most of the work is carried out by hand, customised to meet each buyer's wishes. Its timeless good looks, with a sleek silhouette, supple curves and expansive bonnet, guarantee that it remains the embodiment of the dream car to this day. "

Iar in legatura cu Isetta:
"The "Economic Miracle" and the BMW Isetta.
Critics love BMW's V8 sedans and sports cars; it is the BMW Isetta that won the hearts of the public. Just 2.29 m long, the company obtains the licence to build the motocoupé from ISO in Italy. Powered by a 12 or 13 hp BMW motorcycle engine, over 160,000 people buy an Isetta in the Fifties, making it the best-selling BMW of the decade and a symbol for the boom years after the war. "

In legatura cu cursele:
"A sporting legend: the BMW 328.
The BMW 328 celebrates its premiere with unique style: at the Nürburgring, Ernst Henne wins gold in the fastest standard-production 2-litre sports car. Winning over 120 other races between 1936 and 1940, only 464 vehicles are ever built. To this day, the supple aesthetics of the 328 continue to appeal to motorsports fans all the world over. "

Stiu ca sunt offtopic, dar trebuia sa fac niste precizari pt. cei care iau BMW in ras...
BMW 501:
HalbaSus
nu intentionam sa "fac de ras" bmw-ul... e una din marcile mele preferate, si consider ca cel mai bun sedan mediu din lume este seria 3... really... chiar e peste A4... motivul fiind ca tractiunea standard e spate, pe cand la a4 e fata...
Dar revenind la topic: ceea ce vroiam sa spun e ca bmw a facut vanzari masive care au tinut compania pe picioare cu isseta si alte rasnite... acestea erau modelele cerute de piata acelor ani... nu supercarurile... este motivul pt care si vw, si audi, si bmw, si fiat si toata lumea in general facea masini mici, cu motoare penibile, care puteau fi cumparate de catre populatia saracita dupa razboi...
Iulian HondaFan
anyhow acum Audi are ca "flagship" A8 W12 cu 450hp... cu asta si-au spalat toate rasnitele din anii '50.... biggrin.gif

si sa nu uitam de Lamborghini cu V12-le de 580CP si de Bugatti Veyron cu cei 1001CP...
G a B o S
Io zik k nu ne putem gandi la segmentul premium fara sa aruncam un oki si in gradina lui audi. nu as vedea de ce nu am putea compara a4 cu seria 3 sau cu c klass sau a6 cu seria 5 sau e klass si etc. , atata timp cat restu lumii o face. Un singur lucru nu m ar face sa aleg acel q7 sau ce era in pozele de la inceput : PRETUL. Cand ne gandim ca la bani mult mai putini se poate lua un hummer un escalade , un cherokee sau chiar land cruiseru, masini care kiar reprezinta spiritul off road nu cred ca modelele de teren ale marilor producatori germani mai pot fi o alternativa.

Salonul de la Detroit a inceput. Acolo se vede cu adevarat ce valoare are fiecare producator.

PS : Bmw nu mai e Bmw atata timp cat designul este realizat de americani. (Plus ca designul noilor serii bmw nu mi se pare asa de inovator. Este kiar o economie de material tinand cont ca e doar tabla dreapta fara o forma pe usa sau altceva. Pure USA smile.gif)) ).
Iulian HondaFan
pay comparatiile sunt facute ( la motorizari 250-310CP): BMW 330 > Lexus IS350 > Infiniti G35=Acura TL > A4 3.2FSI quattro blush.gif > C350 > Cadillac CTS (V6 de 3.6l 255CP ) > Legacy GT 2.5T > Volvo S60 2.5T > Saab 9-3 Aero 2.8T

la variantele de top ( peste 310CP) RS4 > Cadillac CTS-V (V8-ul de 6.0l 400CP de pe Corvette blink.gif ) > S4 (340CP) = M3 (333CP) = C55 AMG > Volvo S60R > Chrysler 300 SRT8 ( 425CP blink.gif 6.1l Hemi V8 the most muscle you can get on any sedan blush.gif )

pentru cine e interesat de cele 2 super-sedane americane:

http://www.motortrend.com/roadtests/sedan/...rio/index7.html

P.S. motorizarile sub 200CP nu fac dreptate acestor masini... if you don't have the money to get there buy a Civic/Golf/Astra/Megane and save the money to get one of these!!! biggrin.gif blush.gif biggrin.gif

Don't buy A4 TDI's or BMW 320d :bash: ... it's a waste of money... :angel:

parerea mea. biggrin.gif
Impulse
QUOTE(io56836)
.......

PS : Bmw nu mai e Bmw atata timp cat designul este realizat de americani. (Plus ca designul noilor serii bmw nu mi se pare asa de inovator. Este kiar o economie de material tinand cont ca e doar tabla dreapta fara o forma pe usa sau altceva. Pure USA smile.gif)) ).


Foarte interesanta declaratie. blink.gif
Daca ar fi sa luam lucrurile din aceasta prisma poate ne-am da seama foarte usor ca nici AUDi nu este masina germana atata timp designul este realizat de un brazilian fost designer Fiat... Deci... pure Brasil, nu? blush.gif
Ce nu inteleg eu totusi este unde este economia de material daca tabla este dreapta. Ma poate lamuri careva? BTW: unde este dreapta ca eu nu reusesc sa imi dau seama? blink.gif
Val35101
As vreau sa imi spun si eu parerea.
Designul de la Audi este net superior fatza de cel de la BMW.
Interiroul Audi este mult peste cel de la BMW (fara a lua in calcul seria 7)
Si nu e numai o chestie de gust, pur si simplu se vede.
Ca fiabilitate BMW este peste Audi si peste Mercedes.
La desgn Mercedesul e facut cu gust este peste BMW dar cu Audi este discutabil difera in functie de modele.
Impulse
Parerea ta... :angel:
Ramane totusi o chestie de gust.
Nu stiu ce anume se vede. Asa vrei tu sa vezi. Eu vad altfel.
Eu consider interiorul de BMW NET superior celorlalte si strans legat de spiritul masinii: sportiv dar si elegant si unic in acelasi timp.
James Kilowatt
Depinde de serie. 118 sau 320 au interioare chiar foarte banale. Oricum, mult sub pretentiile pe care le-ai avea avand in vedere pretul.
G e o r g e
120i are un interior chiar anost sad.gif iar la bani ... ouch.
Impulse
BMW nu face totul egal si nu sunt exacte dimensiunile de pe partea stanga cu cele de pe partea dreapta, adica in oglinda, decat acolo unde este necesar.
BMW stie sa foloseasca geometria variabila intr-un mod extrem de fericit si placut, totul fiind asezat intr-un mod armonios si foarte echilibrat fara sa iti irite simtul vizual ci din contra. Iar asta este unic iar mie imi place la nebunie pentru ca nu este banal. Inclusiv seria 1.
G e o r g e
vezi ca esti pe topic de audi smile.gif

PS nu doar bmw face interioare asimetrice wink.gif
HalbaSus
Problema la seria1 e ca in timp ce la serie3,5,6,7 e cel mult controversat si interioarele acestor masini sunt spartane dar bine proiectate... la serie 1 e pur si simplu banal... si poate nu e banal in comparatie cu o corolla... dar uite ce concurenta are:

BMW serie 1 cu pachet M (sa nu fiu acuzat ca bag ceva entry level):


Audi A3 Sportsback:


Alfa 147:


BMW pur si simplu nu s-a straduit suficient cand a facut serie 1...
James Kilowatt
Alfa nu se pune, are volanul in partea gresita biggrin.gif

Pe langa bord, la seria 1 nici scaunele n-au nimic in plus fata de cele de la Nubira de exemplu, sunt absolut banale... spre deosebire de Alfa care are niste scaune super-comode si cu sprijin lateral tapan, care amplifica senzatia de sportivitate. Nu stiu la ce s-au gandit baietii de la BMW, insa interiorul da senzatia de ieftin... desi cand vezi pretul iti trece...
Mi se pare pacat sa te chinui sa faci o masina cu motor performant si avansat, bine echilibrata, si sa te impiedici de niste plastice, niste ceasuri si doua scaune....
Impulse
Romanului ii place geometria perfecta. Am ajuns la concluzia asta cred ca de zeci de ori.
Uita-te la consola centrala la Audi. Este so 80' man! In prima imagine totul este perfect geometric.
Nu imi plac gurile de aerisire, nu imi plac micile ceasuri din bord (prea multe) iar daca elimini cele doua mici triunghiulete care "sprijina" consola centrala menite sa "indulceasca" imaginea ai sa gasesti de-a dreptul uratica consola centrala. La BMW-urile E46 bordul se fluidiza usor catre sofer avea inclinatie si era gen cockpit. Plus ca nu avea triunghiuri. Pur si simplu se scurgea catre centru. Uita-te la BMW la imbinarea bordului cu stalpul fata si uita-te la celelalte. In afara modului de imbinare si geometria aleasa studiaza si cat de mare este contrastul culorilor.
La Alfa este ce-a dreptul cioplit la orizontala, simetrie la maximum, daca nu ai o optiune cumparat iti trage un capac fals la culoare ca sa fie simetric. Uite-te la Alfa care nu are cele doua tringhiuri laterale ca ale lui Audi si iata cum arata. Daca mai insist si pe gurile de aerisire care provin din curente diferite ma las pagubas. Sa nu mai vorbesc ca masina este neagra, consola centrala este de aluminiu iar manerele de deschidere a usii sunt nichelate.....
Iulian HondaFan
interiorul actualului BMW3 mi se pare o imbunatatire ( modesta) fata de cel al generatiei precedente. cel al A4 mi se pare un pas inapoi ( cel al generatiei precedente este unul din favoritele mele) si e similar cu cel al BMW... mi se par reci si prea teutonice.

oricum la BMW interiorul nu a fost niciodata punctul forte vis a vis de Audi, Lexus sau Mercedes...

si la A3-ul meu interiorul nu mi se pare cine stie ce, e OK dar tot un pic cam rece iar plasticul asta nou de l-au ales e cam naspa ( acelasi plastic e si pe A4).
Iulian HondaFan
QUOTE(Impulse)
Romanului ii place geometria perfecta. Am ajuns la concluzia asta cred ca de zeci de ori.
Uita-te la consola centrala la Audi. Este so 80' man! In prima imagine totul este perfect geometric.
Nu imi plac gurile de aerisire, nu imi plac micile ceasuri din bord (prea multe) iar daca elimini cele doua mici triunghiulete care "sprijina" consola centrala menite sa "indulceasca" imaginea ai sa gasesti de-a dreptul uratica consola centrala. La BMW-urile E46 bordul se fluidiza usor catre sofer avea inclinatie si era gen cockpit. Plus ca nu avea triunghiuri. Pur si simplu se scurgea catre centru. Uita-te la BMW la imbinarea bordului cu stalpul fata si uita-te la celelalte. In afara modului de imbinare si geometria aleasa studiaza si cat de mare este contrastul culorilor.
La Alfa este ce-a dreptul cioplit la orizontala, simetrie la maximum, daca nu ai o optiune cumparat iti trage un capac fals la culoare ca sa fie simetric. Uite-te la Alfa care nu are cele doua tringhiuri laterale ca ale lui Audi si iata cum arata. Daca mai insist si pe gurile de aerisire care provin din curente diferite ma las pagubas. Sa nu mai vorbesc ca masina este neagra, consola centrala este de aluminiu iar manerele de deschidere a usii sunt nichelate.....


bey, ceasurile sunt super bicycle.gif

consola nu e din aluminiu e din plastic negru. din aluminiu este numai rama din jurul schimbatorului de viteza. manerele sunt la culoarea aluminiului numai ca sunt lucioase in timp ce banda de aluminiu este imprimata cu niste patratele ceea ce o face mai mata... gurile de aerisire sunt "imprumutate" de la TT. nici mie nu imi plac dar nici nu ma deranjeaza...

oricum mie dintre cele 3 imi lace A3 cel mai mult biggrin.gif
sergiutruta
Chiar credeti ca o sa va puteti convinge unii pe altii? Hehe, no way. Halba si Iulian vor sustine Audi, normal, iar Impulse va sustine pana in panzele albe ca BMW e mai sus ca toate. Mie sincer imi plac toate trei interioarele postate de Halba.
Skywalker
Mie imi place mai mult bordul de BMW dup'aia Audi, Alfa e naspa rau...
Impulse
Dr.e..

Ceasurile alea mici nu imi plac. Like I said, too many... Sunt mai subtile la bavarez. Plus ca bordul este taiat in partea inferioara, nu are forme rotunde in jos ca o aluna iar mie asta imi place ca este deosebit.

Cat despre restul comentariului tau, vezi ca postarea mea era impartita pe categorii de masina respectiv vorbesc intai de Audi si dupa aceea de Alfa. Ce combati tu era vorba despre Alfa nu de Audi.
HalbaSus
deh... gustibus... sau "beauty is in the eye of the beer-holder" beer.gif biggrin.gif
Oricum, se vede ca celelalte companii "mai mici" au acordat mai multa atentie clasei compacte (a3-ul e in 2 variante, si exista de multa vreme, la fel si 147), in timp ce bmw "experimenteaza" teritoriul compactelor.
Impulse
Oricum, Audi are un loc in categoria celor preferate de mine asa ca .... blush.gif dar ... exista BMW :angel:
G e o r g e
QUOTE(Impulse)
Romanului ii place geometria perfecta. Am ajuns la concluzia asta cred ca de zeci de ori.

SERIOS ? de unde ai scos tu asta biggrin.gif

na , alte interioare non bmw asimetrice :

Impulse
Si Legacy are 4 ceasuri dar sunt asezate mai cu cap si le gasesc cool pentru ca sunt integrate unul in altul renuntandu-se la cercul perfect. In schimb nu prea imi plac butoanele gen Xbox de pe consola centrala. Dupa parerea mea parca totusi este un bord simetric.
Cat despre Saab este un bord dragut si elegant dar invechit dintr-un punct de vedere: prea multe butoane. Pe multi ii sperie prea multe butoane. Altii le adora. In fapt, traim in secolul vitezei, oamenii nu prea mai au timp de invartit butonase. In plus iti cam distrag atentia de la condus. S-a dus vremea cand impresionai lumea cu butonase. Acum exista comenzile vocale. Tendinta este ca masina sa se ocupe de totul iar tu doar sa conduci; cine stie pe viitor daca mai si conduci...
G e o r g e
nu e simetric cum se refera impuls . el zice ca e la bmw e asimetric pt ca e orientat catre sofer si la saab si la subaru este aceeasi situatie.
Impulse
Nu ma refeream la asa ceva. (acolo comparam Audi cu fostul E46 care sunt aproape similare desi BMW avea model cockpit). Bord orientat catre sofer au multi desi acum se revine la bordul clasic "in mijloc".
Ma refeream la formele geometrice folosite si imbinarea dintre consola centrala cu restul bordului.
Ma refer la linia de aluminiu (inegala toata) care este pe bord si care intra sub bord deschizand o nisa care nici aia nu este dreapta, la aeratoare, la imbinarea dintre cotiera, IDrive, frana de mana si forma pieselor ce alcatuiesc consola ce gazduieste schimbatorul, CD diferit de DVD, suportul pentru piciorul stang cu laturi total diferite dar facut sa se incastreze acolo, etc. Dar ma refer mai ales ca nu mai exista linii drepte in design, iar aici vorbesc nu doar de ceea ce vezi ca plan ci si din profil; daca te uiti la bord din profil poti vedea 4-5 suprafete diferite. La asta ma refer. La ce mi-ati aratat voi sunt doua planuri: aproape vertical sau ma rog usor inclinat si orizontal. La BMW nici macar consola schimbatorului nu este orizontala daramite perfecta linear si plana.
G e o r g e
QUOTE
La BMW nici macar consola schimbatorului nu este orizontala daramite perfecta linear si plana.


si le-am spus sa nu mai angajeze betivi ... dar cine asculta biggrin.gif

acum am inteles ce ai vrut sa spui ... cred biggrin.gif
G e o r g e
va rog continuati discutia despre interioare de masini aici:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...&highlight=
HalbaSus
Stiu ca nu o sa te pot convinge ca interioarele de la a3 si alfa sunt peste serie1 dar poate uitandu-te la acest interior absolut standard de serie 3... vei intelege ca si-au batut joc de serie1... e normal ca interiorul unei clase superioare sa fie mai frumos si mai bine finisat... dar diferentele dintre cele 2 sunt imense...

Asa arata interiorul unei serii 3 standard... simplu dar elegant... nimic de zis...


Si aceasi companie (dar cu inginerii aflati in stare de ebrietate biggrin.gif):

Iulian HondaFan
revenind la istoria Audi, mai multe despre primul Audi postbelic:

QUOTE
Audi succeeded in making a new start 40 years ago with the launch of the Audi 72. This was a very significant event in the company history of AUDI AG, as it proved to be the rebirth of the Audi brand. In autumn 1965 the Ingolstadt car company, still called Auto Union GmbH in those days, introduced a new model with a four-stroke engine for the first time after the war at the Frankfurt Motor Show. This new car needed a new name, and thus the name “Audi” came into being.

Daimler-Benz AG, the major shareholder in Auto Union from 1958 to 1964, developed a four-cylinder four-stroke engine for its ailing subsidiary. In autumn 1964, Volkswagenwerk AG took over the Ingolstadt company, and the work at hand was completed under the supervision of VW. Chief technician Ludwig Kraus installed the water-cooled inline 4-cylinder engine with a capacity of 1695 cc, 72 bhp @ 5000rpm and 130Nm @ 2800rpm output and the unusually high compression ratio of 11.2:1 in the body of the last DKW model, the F 102. At the outset, the first Audi did not bear any model designation; later it was called the Audi 72 reflecting its engine output.

Soon after the introduction, the model was followed by several variations of engine power and appearance; Audi 60, Audi 75, Audi 80 and Audi Super 90 (the number of the model indicates the horsepowers). You could get the car with two or four doors and also as a threedoor staionvagon called Variant.


Audi 72 atingea 0-100km/h in 14.8sec si o Vmax de 148km/h. suspensia era "double wishbone" cu bara de torsiune si semindependenta pe spate cu bara transversa Panhard. franele erau disc pe fata cu tamburi pe spate cu un singur circuit hidraulic . directia era neasistata

deci primul Audi a fost un DKW/Wartburg cu un motor proiectat de DaimlerBenz... biggrin.gif
Iulian HondaFan
si trenul motor.

observati ca discurile de frana erau montate f. aproape de motor si transmisie blink.gif , de unde rezultau probleme cu incalzirea franelor cat si probleme si mai grave in cazul in care scurgeri de ulei ajungeau pe discuri blush.gif blush.gif . aparent instalarea centrala permitea o eficienta mai buna. designul este specific DKW-urilor si a fost mentinut de Audi pana in 1975 cand Audi 100 a renuntat la acest sistem. blink.gif blush.gif biggrin.gif
Valentin50014
Ma bucura faptul ca am lamurit (sper eu) cine este mostenitorul de drept al Auto Union interbelic, ... sau nu?

Cat despre alegerea numelui Audi am mai spus... marca Audi nu a fost nici pe departe cea mai slaba din Auto Union, cum sustinea Senator, ci, d.p.d.v.d. al prestigiului, se situa pe un onorant loc 2 (dupa Horch, evident).
Putea sa fie si pe ultimul, nu are importanta asta.
S-a ales Audi si nu Horch sau DKW pentru ca asa a vrut VW, Audi fiind singura marca interbelica din cadrul Audi Union care a fabricat masini cu 4 cilindri si tractiune fata. Parca aceasta "emblema" pare cunoscuta, nu?

Este evident ca Audi a avut parte si de o perioada mai intunecata, dar sa nu uitam ca atunci cand Audi/Horch/ etc construiau masini, un anume Honda privea neajutorat un lant de bicicleta si nu-si explica ce putea face cu el... :punk: :harhar:

In alta oridine de idei, mie mi se pare o coincidenta destul de stranie faptul ca Bugatti Veyron are viteza maxima omologata de 406 Km/h... Recordul Auto Union interbelic este stabilit in 1938 parca si era chiar de 406 Km/h, inainte de a muri Rosemeyer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.