nu ajungem nicaieri fie iti dau traditia dpdv al memoriei, dar dpdv tehnic AutoUnion era in 1964 aproape zero: faceau Wartburguri si motorete si erau quasi-falimentari. Audi a evoluat de la aceasta masina medie pentru acea vreme la ceea ce este astazi ca parte a VW.
si sa nu uitam de NSU care intr-adevar in 1969 a adus tehnologie noua folosita sau nu de VAG ulterior:
Modelul NSU K70 (FWD) a fost initial comercializat ca VW K70 si a stat la baza viitorului Golf. Iar NSU Ro80 ( comercializat sub numele original pana in 1977) a stat la baza viitorului cuplu Audi 80 - Passat. VAG au fost insa cei care au oprit folosirea motorului Wankel.
dintre cele 2 preluari facute de VW in anii '60 cea care sugereaza preluare de tehnologie este cea a NSU. In cazul Auto Union s-au preluat niste brand-names, 2 uzine care faceau DKW-uri pe stoc si un motor I4 dat zestre de DaimlerBenz. Dupa razboi Auto Union a fost reconstituit si in final a fost un esec motiv pentru care proprietarul Daimler Benz s-a descotorosit de aceasta firma.
Auto Union au fost in dificultate pentru ca nu au inovat si au ramas pana aproape de sfarsit cu motoare de motoreta ( cele cu 2,3 si 6 cilindri in 2 timpi) si un sasiu-caroserie neschimbate major din anii '30 in timp ce NSU au ajuns in pragul falimentului inovand atat dpdv al sasiului si caroseriei cat si prin introducerea unui motor revolutionar ( dar cu probleme de fiabilitate ). primii au murit din indolenta iar cei din urma pt. ca au fost prea indrazneti.